abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:58:43 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61772730



Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Waar ligt de bodem voor de AEX en de Dow? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
[q]
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.


Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01: Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02: Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03: De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07: 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08: Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09: 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Bulls, Bears & Bucks #17: Beren nemen het roer weer over
Bulls, Bears & Bucks #18: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #19: Lehman Brothers aan de beurt?
Bulls, Bears & Bucks #20: Lehman failliet, Merrill overgenomen
Bulls, Bears & Bucks #21: Wall Street struikelt over bankencrisis
Bulls, Bears & Bucks #22: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #23: Vertrouwen is nul
Bulls, Bears & Bucks #24: Short squeeze

Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.

Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)


Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar


Euro/Dollar - intraday


Yen/Dollar


Pond/Euro


Dow Jones - 5 jaar


S&P 500 - 5 jaar


Dow Jones - intraday


Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday


AEX - 3 jaar


AEX - intraday


AEX / Dow Jones - 2 jaar


Hang Seng - 2 jaar


Hang Seng - intraday



OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).

[ Bericht 0% gewijzigd door ItaloDancer op 20-09-2008 20:16:37 ]
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:59:28 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:12:51 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61772955
tvp, ik begrijp er niet zoveel van allemaal, maar gelukkig volgens mij niet veel minder dan de rest van de planeet

[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 20-09-2008 00:24:14 ]
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:23:21 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61773124
ff een voorbeeldje over dat short-selling....

Voorbeeldje uit Pakistan waar ze het ook hebben toegepast

De beurs ging alsnog 25 % naar beneden.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:33:14 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:49:41 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:03:53 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61773662
Het is vandaag niet overal feest.
Moody's is weer bezig met een downgrade van een oudgediende in deze reeks (ambac).
  • http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AABK

    - 41,7 % en nabeurs nog eens -18 % eraf.

    En het gaat hard nu.
  • pi_61773722
    Misschien is het teveel BNW forumpraat, maar even anders bekeken he

    Wat als dit deel is van een plan? Dat jaren geleden bedacht is dat dit DE manier is om de private banken uit te schakelen door gebruik te maken van de hebberigheid? Oftewel bedenk het systeem met dat doorverkopen van de slechte leningen zodat ze met de eigen hebberigheid zichzelf vergiftigen en maar wachten tot de boel zich opblaast.

    Alle concurrentie uitgeschakeld en de weg vrij om de schuld af te wentelen op de belastingbetaler.

    Verdere implicaties voor de belastingbetaler (oftewel alle inwoners van de US) heb ik verder nog niet over nagedacht, maar hoe zou zo'n massaal bedrag op ze afgewenteld kunnen worden?

    Zo maar even een hersenscheet, maar misschien leuk om over te denken
    And then there were syntax-errors
      zaterdag 20 september 2008 @ 02:22:01 #9
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_61774418
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 01:08 schreef UberPhreak het volgende:
    Misschien is het teveel BNW forumpraat, maar even anders bekeken he

    Wat als dit deel is van een plan? Dat jaren geleden bedacht is dat dit DE manier is om de private banken uit te schakelen door gebruik te maken van de hebberigheid? Oftewel bedenk het systeem met dat doorverkopen van de slechte leningen zodat ze met de eigen hebberigheid zichzelf vergiftigen en maar wachten tot de boel zich opblaast.

    Alle concurrentie uitgeschakeld en de weg vrij om de schuld af te wentelen op de belastingbetaler.

    Verdere implicaties voor de belastingbetaler (oftewel alle inwoners van de US) heb ik verder nog niet over nagedacht, maar hoe zou zo'n massaal bedrag op ze afgewenteld kunnen worden?

    Zo maar even een hersenscheet, maar misschien leuk om over te denken
    Ik denk eerder nonchalance... en te veel vriendjes politiek in het bankwezen. Duidelijk is wel dat de politiek de situatie behoorlijk verkeerd heeft ingeschat in de ernst ervan.
    Wat niet wegneemt dat er vaker geknoei met de cijfers is.... CPI bijvoorbeeld. Om het volk tevreden te houden. Dus de vlieger van 'Wir haben es nicht gewußt' gaat niet helemaal op.
    De nationalisatie is denk ik een noodzakelijk kwaad, het afsterven van dergelijke instituten zou zeker tot een wereldwijde shock hebben geleid. De vraag is nu wel hoe Amerika denkt invulling te geven aan het kapitalistische systeem. En dat zal niet makkelijk worden de komende decenia... want sommige spraakmakende 'buitenlandse' beleggers zullen nu afhaken (want die fout maken ze niet nog een keer). En als ze het weer willen doen zullen ze meer (en onafhankelijke) garanties gaan eisen.
    De meeste financiële schade met betrekking tot de kredietcrisis zit altijd nog in Amerika zelf (en neemt nog toe)... Als ze dit een voor opgezet plan was dan is dit schieten in eigen voet.
    Moody's Fitch whatever zullen denk ik vrij snel hervormd worden na evaluatie van de kredietkrisis. Want daar zat een behoorlijk manco. Hoe kunnen bedrijven +75 % van hun aandelen positie verliezen zonder downgrade van hun ratings (dat gaat er bij mij niet in ... bij de beleggers ook niet).
    De overheid kan alles opkopen als ze willen.(zeker in deze woelige tijden)... maar straks zullen ze een vertaalslag moeten maken van wat nu e.e.a. werkelijk waard is. En hoe dit verdisconteerd wordt in de jaarlijkse begroting. En dat laatste heeft direct gevolgen voor hun eigen valutamunt.


    Maar dat de 'ongecontroleerde' vrije markt economie een fikse deuk heeft opgelopen is wellicht een understatement.
    pi_61774828
    Ten eerste lijkt me dit scenario nou niet echt vooropgezet. Deze rodeo is niet te plannen natuurlijk. Plus je bent afhankelijk van partijen die als ze ervan op de hoogte zouden zijn, nooit zo hebben gereageerd. Zoals hierboven reeds gezegd, dan zou de USA zich min of meer opgeofferd hebben aangezien ze ook de hits incasseren.

    Denk dat het over elkaar een buitelen van hebberigheid wel een aardige reden kan zijn geweest waarbij men verder alles uit het oog is verloren. Eigenlijk is dat nog steeds aan de hand met die bear-ralley.

    Echter het is wel de kans nu om de spelregels weer eens te herzien.. dat zullen veel partijen beseffen... jammer dat het zover heeft moeten komen voordat er besef ontstaat. (kalf-put)
    pi_61774986
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 06:23 schreef indahnesia.com het volgende:
    Zo, even stoom afblazen en maandag weer de Python in


    Werk je trouwens 5 of 6 dagen? Daar moest ik erg aan wennen in het begin hier, om maar 1 dag weekend te hebben.. nu weet ik niet beter meer.
    pi_61774989
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 06:33 schreef jpjedi het volgende:

    [..]



    Werk je trouwens 5 of 6 dagen? Daar moest ik erg aan wennen in het begin hier, om maar 1 dag weekend te hebben.. nu weet ik niet beter meer.
    ik ben zeven dagen in de week beschikbaar.. maar zo kan ik wel mijn dagen indelen en eens op tijd stoppen en dat soort ongein. Kantoorbanen zijn hier overigens 5 of 6 dagen, maar het meeste personeel elders werkt 6 of 7 dagen en lange shifts natuurlijk.
    pi_61775401
    zeg, moet het niet shiny ipv shiny zijn in de TT?

    sjees, ik ga ook eens een dagje naar de sauna zonder de kleine!
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_61775718
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 09:03 schreef simmu het volgende:
    zeg, moet het niet shiny ipv shiny zijn in de TT?

    sjees, ik ga ook eens een dagje naar de sauna zonder de kleine!
    Waarom zou het alleen bold moeten en met een enkele N?

    Over 2 jaar als deze crisis echt heel heel heel erg wordt moet de titel worden skinny angry people.
    pi_61775758
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 09:40 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Waarom zou het alleen bold moeten en met een enkele N?

    Over 2 jaar als deze crisis echt heel heel heel erg wordt moet de titel worden skinny angry people.
    woeps
    ah well; ben net wakker joh! eerste keer meer dan 5 uur per nacht slapen in maanden!!! (en geen gehuil!)

    anyhoe, ik denk dat toddo de situatie wel correct omschrijft hier: toddo van minyanville

    tsjek ook de link naar het ytube nummer: die's leuk
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_61775874
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 09:03 schreef simmu het volgende:
    zeg, moet het niet shiny ipv shiny zijn in de TT?

    sjees, ik ga ook eens een dagje naar de sauna zonder de kleine!
    Dit is inderdaad het Engels dat ik hier in Indonesie dagelijks zie
    pi_61775904
    Ik denk dat de echte achtbaan nu wel uitgereden is. Alleen zal de Amerikaanse overheid waarschijnlijk nu gaan proberen het systeem zo in te richten dat 'too big to fail' niet meer zo makkelijk te bereiken wordt. Dat betekent dus óók het in stukjes hakken van de FM's en AIG die ze feitelijk hebben genationaliseerd voordat ze ze weer in de markt zetten. Een baby-FM had natuurlijk best failliet mogen gaan.
    pi_61775964
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 09:57 schreef HiZ het volgende:
    Ik denk dat de echte achtbaan nu wel uitgereden is. Alleen zal de Amerikaanse overheid waarschijnlijk nu gaan proberen het systeem zo in te richten dat 'too big to fail' niet meer zo makkelijk te bereiken wordt. Dat betekent dus óók het in stukjes hakken van de FM's en AIG die ze feitelijk hebben genationaliseerd voordat ze ze weer in de markt zetten. Een baby-FM had natuurlijk best failliet mogen gaan.
    Ik zou maar gewoon de veiligheidsbeugel omlaag trekken maandag. De rit gaat nog veel verder.
    pi_61776141
    *giggle*
    quote:
    Hey, Mac! Pay Up!

    Freddie Mac (FRE) announced on Thursday that Lehman Brothers owes the company more than $1.2 billion. Freddie, which was taken over by the government 2 weeks ago, said Lehman was due to make principal payments of $1.2 billion plus accrued interest under unsecured lending transactions due to mature September 15th.

    Classic! Lehman filed for bankruptcy protection that day.

    In a document filed with the SEC, freddie said Lehman also services single-family loans for the firm and estimated its exposure to Lehman for servicing-related obligations, including repurchase obligations, at about $400 million.

    This should get interesting, since the government owns Freddie. What to do? What to do?

    Oh well, Freddie. What do you think you're gonna get? Isn't this an example of why Lehman had to file for Chapter 11? I look forward to Lehman's response, which could possibly also be "Oh well, Freddie."
    bron
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_61776193
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 01:08 schreef UberPhreak het volgende:
    Verdere implicaties voor de belastingbetaler (oftewel alle inwoners van de US) heb ik verder nog niet over nagedacht, maar hoe zou zo'n massaal bedrag op ze afgewenteld kunnen worden?
    Door een zeer sterk dalende dollarkoers zal de rest van de wereld het moeten betalen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 20-09-2008 10:36:49 ]
    pi_61776202
    gedachten over shorts

    liepen er gister ook niet wat dingetjes af?
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_61776264
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:01 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Ik zou maar gewoon de veiligheidsbeugel omlaag trekken maandag. De rit gaat nog veel verder.
    dat zou ik idd maar doen ja, als zelfs de luitjes bij minyanville zo depri zijn!
    quote:
    You say you wanna revolution? Make no mistake, we're a country at war. It isn't a war against short-sellers, it's a war for global financial survival. Expect societal acrimony percolate as people place blame and duck shame, particularly into the election.


    I will again share that I'm not a bitter critter chewing on sour grapes. I wasn't short, nor do I run a hedge fund anymore. My stressful sadness is a function of channeling the world through my heart and wearing it on my sleeve. The stakes have been raised, for all of us, our children and perhaps their children beyond.


    This too, shall pass. As Minyanville's resident elder Charlie Mangano offered this morning, the pendulum of change has swung throughout history. We (he) saw similar government initiatives during the Great Depression and over time--over many years--they eventually self-corrected.


    Yes, we will get through it. No, it won't be easier. It is, however, the hand we've been dealt and we must play it in kind. I will say this--I am thankful we have a community such as Minyanville to assimilate these wicked crosscurrents. I couldn't possibly imagine trying to navigate these choppy waters alone.
    zoals ze zelf zeggen: social mood is shifting
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_61776566
    tvp

    Leuke cartoons
    pi_61776672
    Wat een week zeg!
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')