quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
http://www.z24.nl/analyse/artikel_33275.z24quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:26 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
En dit concludeer je allemaal uit.......... de beurskoersen??? Doe toch niet zo dramatisch negatief.
we zitten nog niet op de -10%, en nu stilleggen werkt niet echt vertrouwen denk ik zo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef simmu het volgende:
het zou me niks verbazen als het damrak de boel stillegt.....
welnee tis gewoon een normale maandag zoals we die de afgelopen weken gewend zijnquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef simmu het volgende:
het zou me niks verbazen als het damrak de boel stillegt.....
Reactie onder die link:quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/analyse/artikel_33275.z24
Uit de media (lees dagelijks wel meer dan 100+ financiële artikelen, omdat we hier geschiedenis aan het schrijven zijn, en de materie ook een zekere voorspellende waarde heeft).... overigens deze is van 1 uur terug..
Zit een kern van waarheid in. Die hele EU is één grote wassen neus, geregeerd door graaiers die in al die jaren eigenlijk niks substantieels hebben kunnen bewerkstelligen. En kan net zo goed worden opgedoekt, net als al die banken.quote:Egoitisch
Geschreven door: Justice, 06-10-2008 10:01
Ieder voor zich en God voor ons allen. Nu nog de Europese unie en de euro opheffen.
Fortis trekt ook wat aan gezien de future. Het verschil is nog maar 5,5 punt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, de AEX trekt weer aan! Nog maar -5.8%
Met nadruk op het laatste gedeelte inderdaad.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
welnee tis gewoon een normale maandag zoals we die de afgelopen weken gewend zijn
Dat vroeg ik mij dus af, bestaat die regel (nog)? En is de -10% tov de slotkoers of tov de opening?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
we zitten nog niet op de -10%, en nu stilleggen werkt niet echt vertrouwen denk ik zo.
Alles komt goed!quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Fortis trekt ook wat aan gezien de future. Het verschil is nog maar 5,5 punt.
Ik dacht al zoiets... Gaan ze er vandaag nog wel in handelen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Fortis wordt niet in gehandeld tot nader order, dus vandaar dat het op onveranderd staat.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij dus af, bestaat die regel (nog)? En is de -10% tov de slotkoers of tov de opening?
tot nader order niet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:41 schreef Liewec het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets... Gaan ze er vandaag nog wel in handelen?
Eerst maar eens duidelijkheid wat het nog voorstelt. Ze hadden het er net over dat het nog 3 euro 75 waard was, maar ja, wat is "het"?quote:
- Wat heb je aan een levenlang afdragen voor 300.000 euro, als je daar morgenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Liewec het volgende:
Even een 'What If', voor de mensen die er écht verstand van hebben, voor de mensen zoals ik :
Wat als ALLE europese beurzen inzakken tot 10% van hun huidige waarde. Wat heeft dat voor invloed?
- Kan ik nog een hypotheek krijgen dan?
- Wordt mijn biertje 10 euro?
- Gaat de staat geld bijdrukken? Dat helpt toch niet?
- Stijgt de werkeloosheid dan enorm?
- Kan de politie dan nog betaald worden?
- Krijgt Wilders dan meer kansen?
- Kunnen we nog tanken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |