quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
http://www.z24.nl/analyse/artikel_33275.z24quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:26 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
En dit concludeer je allemaal uit.......... de beurskoersen??? Doe toch niet zo dramatisch negatief.
we zitten nog niet op de -10%, en nu stilleggen werkt niet echt vertrouwen denk ik zo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef simmu het volgende:
het zou me niks verbazen als het damrak de boel stillegt.....
welnee tis gewoon een normale maandag zoals we die de afgelopen weken gewend zijnquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef simmu het volgende:
het zou me niks verbazen als het damrak de boel stillegt.....
Reactie onder die link:quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/analyse/artikel_33275.z24
Uit de media (lees dagelijks wel meer dan 100+ financiële artikelen, omdat we hier geschiedenis aan het schrijven zijn, en de materie ook een zekere voorspellende waarde heeft).... overigens deze is van 1 uur terug..
Zit een kern van waarheid in. Die hele EU is één grote wassen neus, geregeerd door graaiers die in al die jaren eigenlijk niks substantieels hebben kunnen bewerkstelligen. En kan net zo goed worden opgedoekt, net als al die banken.quote:Egoitisch
Geschreven door: Justice, 06-10-2008 10:01
Ieder voor zich en God voor ons allen. Nu nog de Europese unie en de euro opheffen.
Fortis trekt ook wat aan gezien de future. Het verschil is nog maar 5,5 punt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, de AEX trekt weer aan! Nog maar -5.8%
Met nadruk op het laatste gedeelte inderdaad.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
welnee tis gewoon een normale maandag zoals we die de afgelopen weken gewend zijn
Dat vroeg ik mij dus af, bestaat die regel (nog)? En is de -10% tov de slotkoers of tov de opening?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
we zitten nog niet op de -10%, en nu stilleggen werkt niet echt vertrouwen denk ik zo.
Alles komt goed!quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Fortis trekt ook wat aan gezien de future. Het verschil is nog maar 5,5 punt.
Ik dacht al zoiets... Gaan ze er vandaag nog wel in handelen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Fortis wordt niet in gehandeld tot nader order, dus vandaar dat het op onveranderd staat.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij dus af, bestaat die regel (nog)? En is de -10% tov de slotkoers of tov de opening?
tot nader order niet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:41 schreef Liewec het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets... Gaan ze er vandaag nog wel in handelen?
Eerst maar eens duidelijkheid wat het nog voorstelt. Ze hadden het er net over dat het nog 3 euro 75 waard was, maar ja, wat is "het"?quote:
- Wat heb je aan een levenlang afdragen voor 300.000 euro, als je daar morgenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Liewec het volgende:
Even een 'What If', voor de mensen die er écht verstand van hebben, voor de mensen zoals ik :
Wat als ALLE europese beurzen inzakken tot 10% van hun huidige waarde. Wat heeft dat voor invloed?
- Kan ik nog een hypotheek krijgen dan?
- Wordt mijn biertje 10 euro?
- Gaat de staat geld bijdrukken? Dat helpt toch niet?
- Stijgt de werkeloosheid dan enorm?
- Kan de politie dan nog betaald worden?
- Krijgt Wilders dan meer kansen?
- Kunnen we nog tanken?
D'r staat 2,70 bij Bid/Ask, maar ik weet niet wat dat betekent. Bij alle andere aandelen zit Bid/Ask wél heel dichtbij de huidige waarde van het aandeel, dus ik gok dat het niet goed is voor Fortis...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Eerst maar eens duidelijkheid wat het nog voorstelt. Ze hadden het er net over dat het nog 3 euro 75 waard was, maar ja, wat is "het"?
Te koop: Het failliet van de kapitalistische luchtbelquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Eerst maar eens duidelijkheid wat het nog voorstelt. Ze hadden het er net over dat het nog 3 euro 75 waard was, maar ja, wat is "het"?
ik hoop dat wilders dan niet de macht krijgt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Liewec het volgende:
Even een 'What If', voor de mensen die er écht verstand van hebben, voor de mensen zoals ik :
Wat als ALLE europese beurzen inzakken tot 10% van hun huidige waarde. Wat heeft dat voor invloed?
- Kunnen we nog tanken?
Ik zie zelfs -1.00 en -2.00 staan bij bied/laat..._O-quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:48 schreef Liewec het volgende:
[..]
D'r staat 2,70 bij Bid/Ask, maar ik weet niet wat dat betekent. Bij alle andere aandelen zit Bid/Ask wél heel dichtbij de huidige waarde van het aandeel, dus ik gok dat het niet goed is voor Fortis...
Nou ja ik hoor in dit soort tijden soms dat bij 10% de handel wordt stilgelegd, maar ik heb gezocht in de reglementen e.d. maar daar kon ik niets vinden over een algehele 'freeze' als de index met een bepaald percentage stijgt of daalt.quote:
van de dow weet ik het ja... vroeger was dat altijd "trading curbs", maar of dat nog bestaat? ffies zoeken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:52 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou ja ik hoor in dit soort tijden soms dat bij 10% de handel wordt stilgelegd, maar ik heb gezocht in de reglementen e.d. maar daar kon ik niets vinden over een algehele 'freeze' als de index met een bepaald percentage stijgt of daalt.
Het is bekend dat op Wall Street elk kwartaal een hoeveelheid punten wordt vastgesteld dat de Dow mag stijgen of dalen voor een algehele 'freeze' van een uur, of een half uur, of definitief. En dat is dan bij 10%, 20% en 30%, maar voor Euronext weet ik het niet.
Je kunt dan nog een hypotheek krijgen maar moeilijker, meer onderpand, eigen geld verreist.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Liewec het volgende:
- Kunnen we nog tanken?
Niiiiiiiicequote:De marktenzalen verwachten dat de handel in Fortis nog vandaag/maandag zal worden hervat.
Gaan we al bijna geld toe krijgen als we geld lenenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Fed. Funds futures blijven stijgen... voor oktober wordt nu een renteverlaging van een half en zelfs bijna driekwart procent ingeprijsd.
kun je wel een mooie tijdelijke bodem neerzetten voor de AEX.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Aandelen Fortis, wat vertegenwoordigt het nog?
Laatste zin:
[..]
Niiiiiiiice
Zullen we ons wagen aan voorspellingen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Aandelen Fortis, wat vertegenwoordigt het nog?
Laatste zin:
[..]
Niiiiiiiice
We hebben het in de VS op dit moment over een "negatieve" reele rente. Je krijgt geld/koopkracht toe als je geld leent. Als je daar nu geld leent tegen zeg 1% boven de FEDS fund rate en er iets voor koopt maak je minstens 5-3 = 2% winst. De inflatie is namelijk hoger dan de rentequote:Op maandag 6 oktober 2008 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaan we al bijna geld toe krijgen als we geld lenen
Hier snap ik echt geen zak van...quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:07 schreef digitaLL het volgende:
[..]
We hebben het in de VS op dit moment over een "negatieve" reele rente. Je krijgt geld/koopkracht toe als je geld leent. Als je daar nu geld leent tegen zeg 1% boven de FEDS fund rate en er iets voor koopt maak je minstens 5-3 = 2% winst. De inflatie is namelijk hoger dan de rente
quote:"Fortis-groep nog ¤3,50 per aandeel waard"
AMSTERDAM - Na de ontmanteling van Fortis zijn de overgebleven onderdelen, verenigd in de Fortis Groep, nog slechts ¤3,50 per aandeel waard. Dit menen analisten Rabo Securities en Petercam op basis van eigen berekeningen.
Nu de Nederlandse tak van Fortis is genationaliseerd en het Franse BNP Paribas de Belgische Fortis Bank overneemt, bestaat Fortis groep uit nog twee onderdelen. Ten eerste Fortis Insurance International en daarnaast een gekocht aandeel van 66% in de vennootschap met gestructureerde producten. Volgens Rabo en Petercam is het aandeel in de gestructureerde producten (de zogenaamde structured credit portfolio) ¤6,8 miljard waard. De analisten schatten de internationale verzekeringsactiviteiten op een bedrag van ¤1,5 miljard. Door deze waarden bij elkaar op te tellen en de delen door het aantal uitstaande aandelen, 2,35 miljard, komen ze uit op een waarde van ¤3,50 per aandeel.
Hoewel Fortis Groep ¤14,4 miljard aan cash opstrijkt uit verkopen van onderdelen aan de Nederlandse en Belgische overheid én BNP Paribas, gaat deze opbrengst ook meteen weer verloren. Het bedrag gaat op aan het afbetalen van schulden (¤7,6 miljard) en de koop van het 66%-aandeel in de gestructureerde producten (zoals hierboven genoemd, ¤6,8 miljard).
De FEDS rate is 2% provisie zeg 1% totaal 3% rente maar de inflatie is minimaal 5%.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:14 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hier snap ik echt geen zak van...
1% boven de FED rate is toch ineens best wel rente? en hoe kom je van ineens bij 5-3=2%?
waarmee de American Dream nog even in stand gehouden kan worden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:25 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De FEDS rate is 2% provisie zeg 1% totaal 3% rente maar de inflatie is minimaal 5%.
Als ik dus nu leen en iets koop is dat dus GOEDKOPER dan later iets te kopen dat dan 5% duurder is geworden door inflatie.
Volgens mij kan je die getallen niet absoluut vergelijken, maar voornamelijk relatief. Ik kan me niet herinneren dat er in 2003 zo'n ophef was als nu... Als de beurzen nu op 248 en 7500 uit gaan komen is het sowieso een veel grotere crisis dan toen want dat zou een veel grotere relatieve daling zijn dan toen...quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:17 schreef downthedrain het volgende:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=%5EAEX#chart3:symbol=^aex;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined
dieptepunt 2003 was 248 punten voor de aex
de dow noteerde 7500 punten.
we zitten er dus een stukje vanaf maar in hoeverre is de crisis erger nu dan toen of valt het mee ivm met 2003?
Heb je zoveel haast? Het is nog ochtendquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:32 schreef superworm het volgende:
AEX vindt alsmaar steun op 323, gaat die grens er vandaag nog aan?
Ja, ik moet om 2 uur naar college hahahahaquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Heb je zoveel haast? Het is nog ochtendhet is al dramatisch genoeg dat het niet herstelt.
Behalve dan dat we langzaam maar zeker naar het punt gaan dat je alleen nog kunt lenen als je het geld eigenlijk niet nodig hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waarmee de American Dream nog even in stand gehouden kan worden.
lekker op een exotische playa met een caipirinha'tje in de hand de wereldwijde downfall in de gaten houden....quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:00 schreef SeLang het volgende:
Waarom wordt het altijd interessant als ik op vakantie ben?
Of ga ik gewoon te vaak op vakantie?
(Tevens tvp)
goede vraag, wanneer spreek je van zo'n Beurscrash?quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:47 schreef athlonkmf het volgende:
mogen we al zeggen dat de beurzen gecrasht zijn?
die discussie is in de verschillende topics al tig keer voorbijgekomenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:11 schreef kepler het volgende:
[..]
goede vraag, wanneer spreek je van zo'n Beurscrash?
vrijdag? ok dan verwachten ze dus dat Fortis zo'n 40% zakt bij heropening.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Fortis heeft een aandeel van 5,6% in de AEX.
Is ervan nog wat over dan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
De Russen hebben de beurs weer gesloten.
-14,3%quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Is ervan nog wat over dan?Wat was ie gedaald?
deze topics gaan zo hardquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:13 schreef simmu het volgende:
[..]
die discussie is in de verschillende topics al tig keer voorbijgekomen
10% op een dag, 20% op een half jaar tijd, er is geen eenduidige definitie. ik durf wel te stellen dat we al een tijdje midden in een crash zitten.
Kunnen ze allemaal naar teletekst kijken. En wachten totdat Fortis opengaat.quote:Nationale staking legt België plat
In België ligt het openbaar vervoer plat. Door een landelijke staking rijden er nauwelijks treinen, trams en bussen. Dat leidde 's morgens tot lange files.
Treinen van Nederland naar België zijn uitgevallen. Ook de Eurostar naar Londen en de Thalys naar Frankrijk rijden niet. Verder wordt in sommige delen van het land geen post rondgebracht, zijn scholen en fabrieken dicht en ligt in Antwerpen een deel van de haven plat. De Vlaamse omroep VRT laste rond zeven uur uit protest een minuut stilte in.
De actiedag is een initiatief van de vakbonden, die protesteren tegen de dalende koopkracht in België.
Je weet het niet maar daar ziet het er vooralsnog niet naar uit.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:37 schreef Liewec het volgende:
Hoeveel gaat de Dow straks, denken jullie? US raakt niet per sé van slag als de rest van de wereld keldert, volgens mij... Daar vinden de amerikanen zichzelf te belangrijk voor. Maar zit er een recordje in? 777 punten? Op één of andere manier denk ik het niet...
De kredietcrisis zal ons niet raken! wij zijn daar veel te sterk voor!quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:27 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
"Er is niets aan de hand, alles komt goed, geen paniek"
Deze reactie verwacht ik vandaag wel van Bos/Balkenende![]()
geen probleem!, bij de boer binnenkort... aardappels rooienquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:48 schreef Xtreem het volgende:
Het wordt tijd dat het gaat stabiliseren....
Ik studeer binnenkort af, en ik wil natuurlijk wel ergens aangenomen worden
Dat bedoel ik dus, het wordt tijd dat we Fortis loslatenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef indahnesia.com het volgende:
de CAC40 zit de AEX op de hielen.
Waarom denk je dat de handel daarin stil hebben gelegd? anders vloog ie zo naar de 1 euro per pakketjequote:Op maandag 6 oktober 2008 12:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, het wordt tijd dat we Fortis loslaten@ 2.55 euro.
-80% ja.. wie weet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:00 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de handel daarin stil hebben gelegd? anders vloog ie zo naar de 1 euro per pakketje
Nah, Athene en Moskou staan op -8%, dus dat gaan we niet winnen zonder handel in Fortis.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:01 schreef Llotyhy het volgende:
Is dat erg dan? We willen toch niet verliezen van de andere beursindices?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |