Want?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:42 schreef Koewam het volgende:
Denk dat fortis lekker zal beginnen met een openeing van 23 cent
Hoe zal dat trouwens gaan? Fortis Nederland is 100% eigendom van de Nederlandse staat, en aangezien Fortis zowel op de AEX een notatie heeft als op de BEL20, zal 1 van de notities niet geschrapt worden? Ik heb geen idee hoe dat verder in elkaar zit maar het verhandelen van Fortis aandelen op de Nederlandse beurs lijkt weinig zinnig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:42 schreef Koewam het volgende:
Denk dat fortis lekker zal beginnen met een openeing van 23 cent
niks, nada, zippo, nakkes. Fortis Obam staat helemaal los van Fortis, zelfs als Fortis failliet zou gaan (wat het als staatsbedrijf nooit zal doen), dan blijft Fortis Obam daarbuiten. Tegenover het vermogen van Fortis Obam staan de beleggingen van Fortis Obam. Aandeeltjes ABB, Freemont Mc.Moran etc.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:47 schreef guapo het volgende:
Geldt dit voor alle fondsen van Fortis? Wat gebeurd er bv met Fortis Obam?
Niet meer, maar Wall Street is 3,5% lager gesloten dan dat het om half 6 bij het slot in Amsterdam stond. Dat moet nog meegenomen worden. Kan wat minder worden door hogere futures maandagmorgen, maar dan heft Fortis dat weer op denk ik zo. Minstens 2% lager dan het slot van vrijdag in ieder geval. Bovendien is de AEX vrijdag 4% gestegen, meer dan welke Europese index dan ook, onder aanvoering van een bank (ING) en Arcelor. Dat kan er dus gerust weer afquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat is 't aandeel van Fortis in de AEX dan, toch niet gigantisch?
Het lijkt mij wel zinnig, want er zijn veel Nederlandse aandeelhouders. Het Nederlandse deel is verkocht, maar het Belgische deel blijft nog over. Op termijn zal het aandeel wel uit de AEX gaan verdwijnen, omdat het niet veel meer met Nederland te maken heeft (al maakt dat tegenwoordig blijkbaar weinig meer uit, zie Arcelor Mittal).quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 01:20 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Hoe zal dat trouwens gaan? Fortis Nederland is 100% eigendom van de Nederlandse staat, en aangezien Fortis zowel op de AEX een notatie heeft als op de BEL20, zal 1 van de notities niet geschrapt worden? Ik heb geen idee hoe dat verder in elkaar zit maar het verhandelen van Fortis aandelen op de Nederlandse beurs lijkt weinig zinnig.
Tja dat willen we allemaal welquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:09 schreef 68Chevelle het volgende:
Eerste uren van Azie wachten, dan pas zie ik waar het heenbeweegt.
Fortis -36%quote:Aandeel Fortis gekelderd in Frankfurt
Toen het nieuws over de opsplitsing van Fortis gisteravond bekend raakte, waren de beurzen van Brussel en Amsterdam al dicht.
Maar de beurs van Frankfurt was wel nog open en op een niet-officiële, parallelle verhandeling heeft het aandeel van Fortis bijna 30 procent van zijn waarde verloren. Het is er nu nog 3,82 euro waard.
Je kan geen Fortis Nederland aandelen kopen. De aandelen op de AEX (en de BEL20) zijn aandelen van de Fortis Holding die nu dus bestaat uit 51% Fortis Belgie, 51% Fortis Luxemburg en 24 Miljard euro (7,2 Miljard van BE+LUX en 16,8 Miljard van NL) verdeeld over 2,4 miljard aandelen. Fortis had liquiditeitsproblemen maar al zou je ontiegelijk negatief zijn en een eigen vermogen aannemen van 0 ipv tientallen miljarden dan hebben we het over 10 euro per aandeel. Grappenmakers die het hebben over 23 eurocent snappen het geloof ik niet echt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 01:20 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Hoe zal dat trouwens gaan? Fortis Nederland is 100% eigendom van de Nederlandse staat, en aangezien Fortis zowel op de AEX een notatie heeft als op de BEL20, zal 1 van de notities niet geschrapt worden? Ik heb geen idee hoe dat verder in elkaar zit maar het verhandelen van Fortis aandelen op de Nederlandse beurs lijkt weinig zinnig.
Zodat " we" vrijdag nog even ongestoord de tijd voor actie kunnen nemen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:09 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom anno 2008 in een economie die je wel een 24 uurs economie kan noemen haast de beurzen gesloten zijn in het weekend ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |