abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:48:08 #201
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_62396938
Vandaaag is rooooood, de kleur van de beurs!
PSN-ID: SoliD_S
pi_62397040
Gaan we de 220 nog zien deze maand?
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:57:19 #203
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_62397123
Stelletje depressietanken hier

Vraagje: het europese plan houdt in dat overheden garant staan voor interbankaire leningen. Dat klinkt -mij- logisch in de oren, want één van de grootste problemen is nu juist dat geen bank de andere nog vertrouwt.

Waar en waaraan kan je zien of en hoe dit interbankaire verkeer weer op gang komt?
'Nuff said
pi_62397204
Van mij mag die ellende wel weer over zijn. We hebben even sensatie gehad.. ik heb mijn eerste inkopen gedaan maar als hij zo blijft dalen is mijn tweede inkoopmoment een beetje erg snel na het eerste.

Aan de andere kant.. als hij nog verder weg zakt dan boer je gewoon zeker wel goed als je die poertfeuile een jaar of meer erin houdt. an bijna niet missen zou je zeggen.
pi_62397384
quote:
Indicator voor recessie gaat onderuit15 oktober 2008, 8:41 uur
| FD.nl
Door: Karen Eshuis
Een goede recessie-indicator is de zogeheten Baltic Dry Index. Deze Londense zeevrachtbeurs volgt de vrachttarieven op een aantal belangrijke scheepvaartroutes.

De scheepvaarttarieven dalen momenteel hard. Gisteren verloor de index in Londen 8,5% tot 1809 punten. De Baltic Dry keldert nu al een week en staat momenteel op het laagste punt sinds augustus 2005. In mei vorig jaar bereikte de index nog een alltime high. De huidige stand noteert 83% onder het recordniveau.

Reden voor de lagere tarieven is de afnemende vraag naar ruwe materialen, door een vertraging in de wereldeconomie. De index wordt daarom gezien als een goede recessie-indicator: wanneer de wereldeconomie stagneert, daalt de index en vice versa. Immers, hoe kleiner de vraag naar ruwe materialen, hoe minder groot de behoefte is om de bulk te verschepen.

De zeevaartsector, waaronder ook het droogbulk, heeft jarenlang geprofiteerd van de enorm stijgende vraag naar grondstoffen. Met name de honger uit Aziatische landen naar grondstoffen leek niet te stuiten. Niet alleen metalen, maar ook agrarische grondstoffen worden met grote vrachten ingevoerd.

Aan deze enorme vraag en de daarmee gepaard gaande hoge tarieven, is een einde gekomen.
Speciaal voor de gelukszoekers die denken dat het ergste allang voorbij is terwijl het nog moet komen.

Als ik dit zo lees ben ik ook heel benieuwd eigenlijk hoe goed die bellegingen in scheeps-cv's gaan draaien de komende tijd. Die hadden toch ook zogenaamd een gegarandeerd hoog rendement.
pi_62397484
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:57 schreef Doffy het volgende:
Stelletje depressietanken hier

Vraagje: het europese plan houdt in dat overheden garant staan voor interbankaire leningen. Dat klinkt -mij- logisch in de oren, want één van de grootste problemen is nu juist dat geen bank de andere nog vertrouwt.

Waar en waaraan kan je zien of en hoe dit interbankaire verkeer weer op gang komt?
libor
google zelf maar voor een grafiek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62397519
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:57 schreef Doffy het volgende:
De interbancaire rente.

Euribor/Libor: http://www.tijd.be/rentemarkt/
Euribor: http://www.homefinance.nl/algemeen/informatie/euribor.asp
Libor historie: http://www.economagic.com/libor.htm
pi_62397632
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Speciaal voor de gelukszoekers die denken dat het ergste allang voorbij is terwijl het nog moet komen.

Als ik dit zo lees ben ik ook heel benieuwd eigenlijk hoe goed die bellegingen in scheeps-cv's gaan draaien de komende tijd. Die hadden toch ook zogenaamd een gegarandeerd hoog rendement.
die scheepstarieven gaan toch al een tijdje naar beneden? zoiets staat me bij hoor, ik kan het fout hebben.

[offtopic]
oh, en we gaan definitief naar drenthe, we hebben een huis aan de rand van diever, de straat uit lopen en je zit in de weilanden, ze schijnen er gelukkig nog wel internet te hebben
de vorige bewoner laat alles (gordijnen, bk meubel en vloerbedekking, pietsje ranzig, niks wat een professioneel reinigingsding niet kan fixen) gratis liggen dus we pakken ons kindje onder de arm en het verhuisbedrijf regelt de rest. woehaha! binnenkort doen jullie het dus een weekje of wat zonder de immer geliefde en bewonderde simmu, want dan zit die eerst ff een weekkie in een vakantiehuisje zonder internet(!!!) waarna ze definitief verhuist naar het platteland
[/offtopic]
  Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 10:22:25 #209
145738 superworm
is erbij
pi_62397744
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:18 schreef simmu het volgende:

[..]

die scheepstarieven gaan toch al een tijdje naar beneden? zoiets staat me bij hoor, ik kan het fout hebben.

[offtopic]
oh, en we gaan definitief naar drenthe, we hebben een huis aan de rand van diever, de straat uit lopen en je zit in de weilanden, ze schijnen er gelukkig nog wel internet te hebben
de vorige bewoner laat alles (gordijnen, bk meubel en vloerbedekking, pietsje ranzig, niks wat een professioneel reinigingsding niet kan fixen) gratis liggen dus we pakken ons kindje onder de arm en het verhuisbedrijf regelt de rest. woehaha! binnenkort doen jullie het dus een weekje of wat zonder de immer geliefde en bewonderde simmu, want dan zit die eerst ff een weekkie in een vakantiehuisje zonder internet(!!!) waarna ze definitief verhuist naar het platteland
[/offtopic]
Succes met je huisje, klinkt als een goeie deal
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:32:01 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62397968
quote:

[..]

[offtopic]
[/offtopic]
We zullen je missen (ook al is het tijdelijk)
Succes met je nieuwe woning
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:34:29 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62398026
quote:

[..]

[offtopic]
[/offtopic]
Fijne vakantie en succes met verhuizen.
Hopelijk heb je een hypotheek afgesloten in IJslandse kronen

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 15-10-2008 11:01:04 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:06:34 #212
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62398760
De beurzen gaan toch wel aardig het rood in vandaag
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:09:41 #213
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62398841
Zo dat was idd een hele kort opleving... 1 dag in de plus staan en nu weer langzaam afglijden.... de dow zal ook wel lager openen en zo is de cirkel weer rond
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:12:30 #214
18079 neok
all the way
pi_62398905
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:09 schreef appelsientje het volgende:
Zo dat was idd een hele kort opleving... 1 dag in de plus staan en nu weer langzaam afglijden.... de dow zal ook wel lager openen en zo is de cirkel weer rond
Komt inderdaad allemaal erg overeen met het plaatje van Selang over de jaren 30...
Buenos dias Tristeza
pi_62398907
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:34 schreef SeLang het volgende:
Hopelijk heb je een hypotheek afgesloten in IJslandse kronen
Zoals gisteren bij de avond van het grote geld er een ijslander was die een hypotheek in yen had afgesloten en door de grote daling van de ijslandse kroon een groot probleem had.

Ik vind het te bizar voor woorden dat financieele instellingen zulke risicovolle producten gewoon aan particulieren verkopen. Als het goed was gegaan met de munt zou er niets aan de hand zijn geweest maar ik denk toch echt dat je als bank een betrouwbaar product voor grote particuliere leningen moet aanbieden zo'n vage hypotheek constructie valt daar in mijn denkraam niet in.
pi_62399149
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals gisteren bij de avond van het grote geld er een ijslander was die een hypotheek in yen had afgesloten en door de grote daling van de ijslandse kroon een groot probleem had.

Ik vind het te bizar voor woorden dat financieele instellingen zulke risicovolle producten gewoon aan particulieren verkopen. Als het goed was gegaan met de munt zou er niets aan de hand zijn geweest maar ik denk toch echt dat je als bank een betrouwbaar product voor grote particuliere leningen moet aanbieden zo'n vage hypotheek constructie valt daar in mijn denkraam niet in.
hmjah, dat zoiets mag snap ik dus al niet inderdaad. Verder gevalletje 'eigen schuld', met zo'n dom iets op de proppen te komen. Hoe haal je het als normaal denkend persoon toch in je hoofd???
pi_62399201
4% al, het gaat weer hard
pi_62399362
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:22 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hmjah, dat zoiets mag snap ik dus al niet inderdaad. Verder gevalletje 'eigen schuld', met zo'n dom iets op de proppen te komen. Hoe haal je het als normaal denkend persoon toch in je hoofd???
kan aan mij liggen, maar normaal denkende personen komen echt never nooit niet op een dergelijk plan. dus ofwel is die dude belazerd door zn bank die met het toffe plannetje kwam, ofwel is die dude zelf een onwijze minkukel die het helemaal zelf bedacht heeft (had die bank hem dan niet moeten waarschuwen?). een soortgelijke discussie loopt in de vs met al die liarloans. is dat eigen verantwoordelijkheid, of werden de mensen massaal belazerd?

btw; we gaan huren hoor, niks te kopen. we blijven er maar 2 a 3 jaar. als we daar blijven wonen daarna kopen we dan wel
pi_62399400
Beurzen zakken weg... Ook wat winstnemingen van de afgelopen dagen, gok ik .

AEX-index 272,36 -4,27%
bel-20 2.125,16 -4,01%
CAC 40 3.520,13 -2,99%
EUR/USD 1,36 -0,16%
FRANKF.-Xetra Dax 5.076,87 -2,35%
LONDEN-FTSE 100 4.249,46 -3,29%
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:40:54 #220
89730 Drugshond
pi_62399645
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:31 schreef simmu het volgende:

kan aan mij liggen, maar normaal denkende personen komen echt never nooit niet op een dergelijk plan. dus ofwel is die dude belazerd door zn bank die met het toffe plannetje kwam, ofwel is die dude zelf een onwijze minkukel die het helemaal zelf bedacht heeft (had die bank hem dan niet moeten waarschuwen?). een soortgelijke discussie loopt in de vs met al die liarloans. is dat eigen verantwoordelijkheid, of werden de mensen massaal belazerd?
Ik vind het idd heel makkelijk voor de banken om alles maar zogenaamd op de eigen verantwoordelijkheid van de mensen af te schuiven.

Als techneut zijnde ontwikkel ik producten als hiermee iets aan de hand is dan heb ik het altijd gedaan en kunnen we ook niet zeggen je dan moet de klant maar uitkijken en eerst zelf berekenen of hij wel met zijn 70 KG op die ladder kan gaan staan.

Ik heb al een keer eerder de opmerking ergens geplaats dat ik dan eigenlijk bruggen wil gaan ontwerpen waar ieder normaal mens zo over heen kan rijden maar waar een bankiersdetector in zit en deze automagisch in de plomp laten rijden. Tja dan moeten die bankiers ook maar zich eerst helemaal verdiepen in strekte leer en andere technische vakken.
pi_62399949
Interessante discussie zojuist op BNR met Kees de Kort, Willem Vermeend en Jules Theeuwes.
Terugluisteren: klik (duurt een krap halfuurtje)
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:56:54 #223
89730 Drugshond
pi_62400091
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:51 schreef ItaloDancer het volgende:
Interessante discussie zojuist op BNR met Kees de Kort, Willem Vermeend en Jules Theeuwes.
Terugluisteren: klik (duurt een krap halfuurtje)
Klikker-de-klik.
pi_62400278
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Beurzen zakken weg... Ook wat winstnemingen van de afgelopen dagen, gok ik .

AEX-index 272,36 -4,27%
bel-20 2.125,16 -4,01%
CAC 40 3.520,13 -2,99%
EUR/USD 1,36 -0,16%
FRANKF.-Xetra Dax 5.076,87 -2,35%
LONDEN-FTSE 100 4.249,46 -3,29%
Dat normaliseert dan morgen en overmorgen wel, toch?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_62400667
Oh ja, ik zou het bijna vergeten, eindelijk weer veel macrocijfers.
Alles heeft betrekking op de VS.

Vandaag 14:30
  • Retail sales
  • Producentenprijsindex
  • Empire State Index (vertrouwen bedrijvigheid regio New York)

Vandaag 16:00
  • Bedrijfsvoorraden

Vandaag 16:30
  • Olievoorraden

Vandaag 20:00
  • Beige Book van de Fed

Morgen 14:30
  • Consumentenprijsindex
  • Uitkeringsaanvragen

Morgen 15:15
  • Industriële productie

Morgen 16:00
  • Philadelphia Fed (vertrouwen bedrijvigheid regio Philadelphia)

Vrijdag 14:30
  • Huizencijfers, bouwvergunningen

Vrijdag, 16:00
  • Consumentenvertrouwen Universiteit van Michigan
  •   Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 12:22:05 #226
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62400769
    Plus de 3e kwartaalcijfers van volgende bedrijven:

Rio Tinto
    Delta Airlines
    American Airlines
    JP Morgan Chase
    Coca-Cola
    CSX Corp.
    E-Bay

En 20:00 nog het 'Beige Book' van de FED, wat dat ook is.

Volgens De Pers iig
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:23:23 #227
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62400800
    quote:
    ASML voelt gevolgen kredietcrisis

15 oktober 2008, 12:04 | ANP
    VELDHOVEN (AFN) - Veel klanten van chipmachinebouwer ASML hebben last van de kredietcrisis. Dat leidt tot minder orders voor het bedrijf uit Veldhoven en dus minder inkomsten. Dat bleek uit de woensdag gepubliceerde resultaten over het derde kwartaal.

,,Onze klanten krijgen moeilijk toegang tot kapitaal'', aldus financieel directeur Peter Wennink. ,,Daarom moeten zij hun investeringsplannen herzien''. Op de beurs in Amsterdam daalde het aandeel met 6 procent.

ASML maakt systemen waarmee chipfabrikanten elektronische schakelingen uittekenen op halfgeleidermateriaal. De machines kosten ongeveer 20 miljoen euro per stuk. Dat is een investering die veel chipmakers momenteel, gezien de onzekere economische vooruitzichten en de krappe kredietmarkt, liever op de lange baan schuiven.

Verlaging omzetprognose

ASML verlaagde na het tweede kwartaal al zijn omzetprognose voor 2008. Het bedrijf liet toen weten een daling van 20 procent te voorzien ten opzichte van 2007. Die verwachting handhaaft ASML.

De nettowinst van ASML bedroeg in het derde kwartaal 73 miljoen euro. Dat is een ruime halvering ten opzichte van het voorgaande kwartaal, toen het bedrijf 192 miljoen euro onder de streep overhield. De omzet daalde met 18 procent tot 696 miljoen euro.

Neerwaartse trend

,,Het is duidelijk dat de trend bij ASML de komende tijd neerwaarts is'', aldus een analist van Petercam. De kwaliteit van de orderstroom, die een indicatie geeft van de omzet in de eerstvolgende kwartalen, toont volgens de zakenbank aan hoe diep de dip in de chipmarkt is.

ASML ontving in het derde kwartaal orders ter waarde van in totaal 498 miljoen euro, terwijl marktvorsers gemiddeld op 578 miljoen euro hadden gerekend. Tussen de 31 bestelde machines zaten meer opgeknapte exemplaren dan verwacht (dertien) en minder nieuwe.

Zelf heeft ASML weinig last van kredietproblemen. ,,We zijn een goed gefinancierd en gezond bedrijf'', aldus Wennink. ASML heeft volgens de financiële topman 1,3 miljard euro op de bank staan. Het heeft een schuld van 600 miljoen euro, maar die loopt pas in 2017 af. ,,We zijn winstgevend, we verdienen geld, dus de crisis vormt voor ons geen echte bedreiging'', aldus Wennink.
    ASML is natuurlijk een toeleverancier aan een cyclische industrie (halfgeleiders) en zoals verwacht voelt die nu de economische neergang.
    Mijn reisverslagen
    pi_62400890
    En voor de bonus:

Voor opening vandaag
  • Cijfers J.P. Morgan
  • Cijfers Wells Fargo
  • Cijfers Coca Cola

Nabeurs vandaag
  • Cijfers eBay

Ook vandaag om 18:15
  • Ben Bernanke spreekt over de financiële crisis en de economische vooruitzichten
  • pi_62400910
    ah lekker snel
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:27:46 #230
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62400941
    Dus weer een lekkere dalende dag in het vooruitzicht?
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 12:27:49 #231
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62400943
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:26 schreef ItaloDancer het volgende:
    ah lekker snel
    Zat het toevalligerwijs net te lezen tijdens het lunchen met een krantje en een boterham
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_62400962
    En morgen dan Citigroup, Merrill Lynch, Nokia (voorbeurs) en AMD, Google en IBM (nabeurs).
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:31:19 #233
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_62401045
    AEX Index 273,8000 -3,76%

Weet je wat 't ergste is, die 3,76% die 2 maanden alszijnde shocking zou worden ervaren doet mij nu even helemaal niets meer.
    Godfather Bodybuilding topic reeks
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:34:39 #234
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_62401146
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:31 schreef Mr.J het volgende:
    AEX Index 273,8000 -3,76%

Weet je wat 't ergste is, die 3,76% die 2 maanden alszijnde shocking zou worden ervaren doet mij nu even helemaal niets meer.
    Blij dat 't geen -10% is?
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:38:03 #235
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62401253
    quote:
    IJslandse centrale bank zet mes in rente

15 oktober 2008, 12:24 | ANP
    REYKJAVIK (AFN) - De IJslandse centrale bank heeft het belangrijkste rentetarief met 3,5 procentpunten verlaagd tot 12 procent. Dat maakte de bank woensdag bekend.

IJsland heeft de rente de afgelopen jaren flink opgevoerd om de torenhoge inflatie te beteugelen. Die werd veroorzaakt door oververhitting van de economie. De IJslandse economie groeide de afgelopen jaren explosief, vooral onder invloed van buitenlandse investeringen.

De IJslandse centrale bank voorziet evenwel een forse krimp van de economie als gevolg van de ineenstorting van de bankensector in de afgelopen weken. De crisis zal volgens de bank veel banen kosten en de vraag bij consumenten drukken.
    Ze kunnen de rente nu rustig verlagen want de nationale munt is toch al door het putje
    Mijn reisverslagen
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:43:57 #236
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_62401416
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Blij dat 't geen -10% is?
    Heb geen posities meer op Fortis na ( *kras ), dus wat mij betreft mogen we allemaal lekker terug naar 150. Stap ik daar wel weer in ofzo.
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_62402030
    quote:
    we hebben een huis aan de rand van diever,
    Woont Hans Wiegel ook niet in Diever?
    pi_62402231
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 10:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De interbancaire rente.

Euribor/Libor: http://www.tijd.be/rentemarkt/
    Euribor: http://www.homefinance.nl/algemeen/informatie/euribor.asp
    Libor historie: http://www.economagic.com/libor.htm
    Goed nieuws voor mij, in een paar dagen is mijn hypotheekrente met een kwart procent verlaagd
      woensdag 15 oktober 2008 @ 13:22:28 #239
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62402439
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Woont Hans Wiegel ook niet in Diever?
    Nee, niet meer. Woont nu ergens in Brabant.
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_62403045
    Nog rustig in dit topic. Gaat het nog niet hard genoeg naar beneden?
    pi_62403303
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 13:43 schreef ItaloDancer het volgende:
    Neuh .

Zitten nu op allday low trouwens:

pi_62403319
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 13:43 schreef ItaloDancer het volgende:
    Ik denk meer dat het 1. geen verassing is en 2. mensen wat winst nemen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62403857
    JP Morgan Chase boekt winstdaling 85% in derde kwartaal 2008
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse bank JP Morgan Chase heeft in het derde kwartaal van 2008 de nettowinst met 85% zien dalen tot $527 miljoen van $3,4 miljard vorig jaar. Dat heeft de bank woensdag bekendgemaakt.
    pi_62403958
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:10 schreef ryan_atwood het volgende:
    JP Morgan Chase boekt winstdaling 85% in derde kwartaal 2008
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse bank JP Morgan Chase heeft in het derde kwartaal van 2008 de nettowinst met 85% zien dalen tot $527 miljoen van $3,4 miljard vorig jaar. Dat heeft de bank woensdag bekendgemaakt.
    Niet verrassend... Er zullen in de eerstkomende kwartaalcijfers van bedrijven hoge bedragen gereserveerd worden voor reorganisatie en voor het afboeken van assets.
    pi_62404020
    Leesvoer. The Economist van deze week met special over de economische crisis.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:15:59 #246
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_62404050
    De poep raakt de ventilator...
    pi_62404255
    -5%, zometeen cijfers
      Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 14:23:38 #249
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62404274
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Leesvoer. The Economist van deze week met special over de economische crisis.
    Hebbikal
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:29:36 #250
    25967 solidslayer
    to much is never enough
    pi_62404428
    -5,33% nu...
    pi_62404451
    oeh, erg zenuwachtig voor de macrocijfers
    pi_62404470
    VS producentenprijzenindex (PPI) sept -0,4% 15-10-2008 14:30:00
    VS PPI ex-voedsel en energie sept +0,4%; verwachting was +0,2% 15-10-2008 14:30:00
    VS PPI energie sept -2,9% 15-10-2008 14:30:00
    VS prijzen passagierswagens sept +0,5% 15-10-2008 14:30:00
    VS PPI aug ongewijzigd op -0,9% 15-10-2008 14:30:00
    VS producentenprijzenindex (PPI) sept verwachting was -0,4% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel sept -1,2% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel ex-auto's sept -0,6% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel aug bijgesteld naar -0,4% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel sept verwachting was -0,7% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel aug was -0,3%
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:31:13 #253
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62404480
    Tot zover de goede stemming.
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_62404539
    Retail sales slechter dan verwacht
    PPI zoals verwacht
    PPI core iets hoger dan verwacht (iets meer inflatie)
    pi_62404586
    AEX gaat wel het hardst omlaag van allemaal
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:37:14 #256
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62404655
    Turbo's short inslaan!!!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:42:23 #257
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_62404802
    Gaat weer lekker
    pi_62404858
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:34 schreef ItaloDancer het volgende:
    AEX gaat wel het hardst omlaag van allemaal
    Iemand een idee waarom de AEX harder gaat dan de rest van Europa?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:45:16 #259
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62404877
    Ah, weer een dag als vanouds.
    Begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_62404948
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:45 schreef digitaLL het volgende:
    idd een paar topics zelfs gemist zo saai
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_62404998
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef FlatEric het volgende:

[..]

Nederlanders zijn grotere pessimisten?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:50:01 #262
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62405011
    Ik ben echt benieuwd wat NYC zo gaat doen....
    pi_62405024
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef FlatEric het volgende:

[..]

Nou we hebben drie fondsen die heel zwaar wegen, namelijk Arcelor Mittal, ING en Royal Dutch Shell.
    Arcelor en ING zakken 10 procent, dus dan weet je wel hoe laat het is
    Reden? Tja ING is wat hersteld de afgelopen twee dagen, maar blijkbaar vertrouwt men het nog steeds niet.
    Arcelor is gewoon, ondanks z'n weging, één van de grootste gokfondsen in de AEX.
    Arcelor kopen is zo'n beetje als een Turbo long kopen op de AEX. Arcelor is vorig jaar belachelijk hard opgelopen. Nu komt de recessie eraan en is Arcelor (grootste staalfabrikant ter wereld) uiteraard één van de bedrijven die de hardste klappen krijgt.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:53:19 #264
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62405110
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:50 schreef Public_NME het volgende:
    Ik ben echt benieuwd wat NYC zo gaat doen....
    Wat ik van CNBC begrijp start men behoorlijk lager
    Maar dat zegt niet zoveel, met swings van 1000 punten op de DOW van -700 naar +300 verbaas ik me nergens meer over
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_62405150
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:37 schreef Public_NME het volgende:
    Turbo's short inslaan!!!
    Mocht amerika dramatisch openen, ga ik wel turbo shorts op de aex inkopen 10 minuten voor handelstijd
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    pi_62406331
    Dow meteen bij opening -2%
      woensdag 15 oktober 2008 @ 15:38:58 #267
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62406560
    Weet iemand hoe ik een livestream kan krijgen van CNBC of Bloomberg o.i.d.? Beetje zitten googlen maar levert niet echt veel werkende dingen op...
    pi_62406615
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
    Weet iemand hoe ik een livestream kan krijgen van CNBC of Bloomberg o.i.d.? Beetje zitten googlen maar levert niet echt veel werkende dingen op...
    Betalen , die streams zijn stervensduur heb ik zo'n vermoeden .
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      woensdag 15 oktober 2008 @ 15:44:34 #269
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62406725
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik heb het over tv, niet de realtime koersen...
    pi_62406973
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

of studeren op een universiteit waar ze die dingen aanbieden
    of je kunt het hier proberen -> http://www.myp2p.eu/channel.php
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:01:34 #271
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62407291
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

of studeren op een universiteit waar ze die dingen aanbieden
    of je kunt het hier proberen -> http://www.myp2p.eu/channel.php
    Ik kom op de Uni. niet verder dan Thomson Onebanker (goed programma though)
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:05:32 #272
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_62407439
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:45 schreef digitaLL het volgende:
    K moest lachen
    Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
    pi_62407780
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:01 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik kom op de Uni. niet verder dan Thomson Onebanker (goed programma though)
    Die link die ik je gaf, geeft toch een realtime bloomberg tv stream aan?
    pi_62407934
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
    Bloomberg live stream

Nog een Bloomberg stream

[ Bericht 5% gewijzigd door venomsnake op 15-10-2008 16:25:45 ]
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:28:49 #275
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62408262
    Wel grappig, de meeste europese beurzen zitten rond de 5-6% verlies. Een maand terug zou iedereen moord en brand hebben geschreeuwd, nu is het meer van 'valt nog mee'.
    People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
    pi_62408399
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:28 schreef Liewec het volgende:
    Wel grappig, de meeste europese beurzen zitten rond de 5-6% verlies. Een maand terug zou iedereen moord en brand hebben geschreeuwd, nu is het meer van 'valt nog mee'.
    Inderdaad ja
    pi_62408417
    Het topic in januari toen we op één dag 6% verloren ging echt ontzettend hard. (dat was #1 van dit topic)
    Nu is het van: ohhh z'n gangetje
    pi_62408736
    Eigenlijk kan de beurs toch alleen maar naar beneden? in de VS spelen ze nog steeds dat het mooi weer is met 9000 punten. 6000 punten lijkt mij veel reëler, en als de Dow naar 6000 gaat, gaat de AEX ook nog wel even naar beneden.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:44:57 #279
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62408765
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:34 schreef ItaloDancer het volgende:
    Het topic in januari toen we op één dag 6% verloren ging echt ontzettend hard. (dat was #1 van dit topic)
    Nu is het van: ohhh z'n gangetje
    Alles went
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:49:25 #280
    25967 solidslayer
    to much is never enough
    pi_62408909
    De AEX maakt nog ff een enidsprint naar beneden..
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:51:18 #281
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_62408956
    Worst retail sales in three years
    quote:
    Retail sales suffered their biggest drop in three years last month, as American households reined in spending amid a tough job market, the financial crisis and falling home values.

The Commerce Department reported Wednesday that retail sales fell 1.2% in September, nearly double the 0.7% drop expected by economists.

A steep 3.8% decline in auto purchases help depress the overall sales for the month.
    bron: http://money.cnn.com/2008(...)stversion=2008101313

Dit is een bericht dat rapporteert over september. De echt grote klap op de beurs was echter in oktober, toen de Dow jones in twee weken 20% verloor. Dus de cijfers over oktober zullen nog wel veel slechter zijn dan over september.

Ik voorspel een sombere kerst.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:55:33 #282
    25967 solidslayer
    to much is never enough
    pi_62409090
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:44 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Alles went
    Nu zijn we vanaf -12% pas onder de indruk, gok ik.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:59:43 #284
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62409188
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:51 schreef SjonLok het volgende:

Ik voorspel een sombere kerst.
    Niet voor iedereen

Mijn reisverslagen
    pi_62409193
    Weet iemand hoe het nu gaat met het bedrijf GE? Thanks.
    "Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:01:10 #286
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62409226
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die link die ik je gaf, geeft toch een realtime bloomberg tv stream aan?
    Ja klopt, alleen de kwaliteit was dramatisch... (heel wazig) CNBC deed het niet.
    pi_62409249
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:59 schreef nibbieworld het volgende:
    General Electric?

http://finance.google.com/finance?q=NYSE:GE
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:02:37 #288
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62409270
    quote:

Verliezen zijn nu toch wel weer aanzienlijk te noemen, 6-7% voor AEX, DAX, CAC, FTSE.

Ik hoor net op het nieuws dat Balkenende heeft gezegd dat Europa zich aan het herstellen is van de klap van de kredietcrisis, dus geen zorgen. De beurzen zullen het laatste halfuur ook allemaal ombuigen naar boven.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:03:16 #289
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62409287
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:59 schreef nibbieworld het volgende:
    -5% op dit moment
    pi_62409311
    -7,5% AEX
    -4% Dow

We're back in business
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:04:27 #291
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62409324
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:02 schreef Liewec het volgende:

[..]

De beurzen zullen het laatste halfuur ook allemaal ombuigen naar boven.

Dat vraag ik me af; NYC doet het niet bijster goed...
    pi_62409369
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:
    -7,5% AEX
    -4% Dow

We're back in business
    * Roel_Jewel pakt de popcorn weer es erbij
    pi_62409466
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

General Electric?

http://finance.google.com/finance?q=NYSE:GE
    Yep, Dank u.
    "Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
    pi_62409517
    Morgen nog wat procentjes eraf en je zit gewoon onder het niveau van vrijdag.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:11:45 #296
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62409518
    We gaan weer voor een plaatstje in de top 10 van donkerste (rode) dagen
    pi_62409552
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:11 schreef digitaLL het volgende:
    We gaan weer voor een plaatstje in de top 10 van donkerste (rode) dagen
    We kunnen er nog voor zorgen dat de hele top 10 uit oktober 2008-dagen bestaat .
    pi_62409580
    Dat zou ik niet erg vinden, gisteravond een bende Long gekocht, toen moest ik de wekker zetten vanochtend om zo weinig mogelijk verlies te krijgen .. Nu net 2 minuten geleden een heule bende Short op de AEX gekocht, laat de beurs morgen maar mooi kelderen! Grr..
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:17:06 #299
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_62409640
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
    [ afbeelding ]
    De richting is wel duidelijk..
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
    pi_62409705
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

De richting is wel duidelijk..
    Naar rechts idd, maar dat gaat ie altijd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')