Voor zover ik gehoord heb zei Bush letterlijk dat die 250 mj het uit de 700 mj plan komt. Maar waren die niet bedoeld om de "bad assets" op te kopen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hold your horses... 250 miljard gaat er extra in aandelen. Dit schijnt buiten het 700 mj plan te staan.
En idd short rally suckers hebben feest...
De reaktie van Europa is bijzonder fel !!!... bijna alles of niets... dit had ik niet verwacht... of het helpt... Het is een beetje eenzijdig... beetje ontdooien van de kredietmarkten (short visie) qua balansen staat de rommel er nog steeds op (en blijft nog wel een tijdje voelbaar).
Gisteren hoorde ik op radio (BNR) dat Europese banken hun assets hoger mogen waarderen dan wat er op dit moment in de boeken staat. M.a.w. de EU geeft een fiat om creatief te gaan boekhouden volgens het Amerikaanse systeem om op korte termijn de economie te redden en de sovabiliteitsgrenzen op te krikken ?!.
(WTF)
Nee, die plannen zijn veranderd, stond vanmorgen in m'n krantje. Ze gaan banken nationaliseren, zonder dat zo te noemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:49 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Voor zover ik gehoord heb zei Bush letterlijk dat die 250 mj het uit de 700 mj plan komt. Maar waren die niet bedoeld om de "bad assets" op te kopen?
Jij had 5 dagen achtereen 10% verwacht?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef DustPuppy het volgende:
Dat heeft inderdaad net een dag geduurd. Bleh!
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:05 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Nee, die plannen zijn veranderd, stond vanmorgen in m'n krantje. Ze gaan banken nationaliseren, zonder dat zo te noemen.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a4N8DULfg0Sw&refer=homequote:The Treasury chief was forced to change tack from an initial plan to buy distressed assets from banks after the financial panic caused banks to hoard cash and send money market rates to record levels.
Oh, nee hoor. I just hate being rightquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Jij had 5 dagen achtereen 10% verwacht?
Waarom zegt ie niet gewoon dat die banken zelf de 'distressed assets' zijn?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:17 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
[..]
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a4N8DULfg0Sw&refer=home
Ai.. Dat moet even slikken zijn voor een amerikaan..
Het is idd de BSX nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet alles is gemanipuleerder komen kopers in de markt wanneer het 3% lager staat, wat op zich helemaal niet zo onlogisch is ook...
Mwa, dat gebeurde ook niet echt toen het -zoveel stond de afgelopen dagen. Er is zoveel geld ingepompt dat ik niet denk dat iets nog "vrij" is. Volgens mij is dit inmiddels een groot geënsceneerd zooitje.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet alles is gemanipuleerder komen kopers in de markt wanneer het 3% lager staat, wat op zich helemaal niet zo onlogisch is ook...
Hehe, ik dacht even slim te zijn .. door net een aantal minuten voor dat de AEX zou sluiten een groot aantal aex turbo 250 long gekocht. Ik had ze deze zelfde ochtend al verkocht omdat ik zel al even een poosje had, en sinds het weer daalde dacht ik bijkopen! Haha .. nu moet ik de verdomde wekker weer zetten en kijken dat ik niet al te veel verlies ga leien morgenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig, we krijgen morgen een niet zo'n voorspelbare UP UP UP dag.
Graph Santanderquote:Hedge fund bets ¤208m against Santander
US hedge fund manager Philip Falcone has built up a ¤208m short position in Britain’s second largest retail bank Santander.
Falcone has been heavily criticised in recent months for making huge profits on a near 4% short position in beleaguered UK bank HBOS, through his Harbinger Capital vehicle.
Santander – owner of Abbey, Alliance & Leicester and Bradford & Bingley’s savings division in the UK – is able to be shorted as Spain has no ban on short selling financials.
Falcone has also taken a near ¤365m bet on Spain's next two largest banks, BBVA and Banco Popular.
The Spanish Government has today set aside ¤100bn to guarantee inter-bank lending, in a coordinated European effort to revive ailing financial institutions.
While other nations on the continent will also use Government funds to buy bank shares, Spanish Prime Minister Jose Luis Rodriguez Zapatero says his country does not need this facility yet, as its banks are solvent.
According to hedge fund magazine Alpha, Falcone was one of the top earners last year, receiving a reported $US1.7bn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |