quote:Fledderus blijft!
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Hadden ze van mij aan NEC mogen verpatsen..
Aan de andere kant hoor ik Bruno al zeuren, hij wel en ik niet ...
Ik vond de actie van hem een paar jaar geleden uit bij Harecles wel erg vetquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:33 schreef Thomas87 het volgende:
Jammer van de topic titel, ben geen fan van de beste man en had van mij de selectie van NEC mogen 'versterken'
Net zoals tegen Spartaquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:38 schreef Bullet-tooth het volgende:
Hiariej gaat vanavond even laten zien dat we Silva niet zo erg zullen missen.
Was hij ook niet vet blij bij Fiorentina na de 'aansluitingstreffer'.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:40 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ik vond de actie van hem een paar jaar geleden uit bij Harecles wel erg vet
[..]
Net zoals tegen Sparta![]()
Ik denk dat TS het ietwat cynisch bedoelde i.v.m. de transferperikelen van Uruguayaantje Bruno Silva.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:33 schreef Thomas87 het volgende:
Jammer van de topic titel, ben geen fan van de beste man en had van mij de selectie van NEC mogen 'versterken'
Ajax wil Groningen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:34 schreef venomsnake het volgende:
Ajax wil Stef Nijland volgens de radio..!!!!
Ajax kan beter heel Groningen kopen. ;')quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:34 schreef venomsnake het volgende:
Ajax wil Stef Nijland volgens de radio..!!!!
We moeten die ook maar eens zien te winnen, want die andere wedstrijd is een inhaal wedstrijd tegen PSV, dus gewoon heel goed van Groningen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:00 schreef Messenga het volgende:
2 wedstrijden meer dan Ajax.
Jij bent 11? 12? Conservatieve schatting.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:39 schreef Jasza het volgende:
Haha ik ga stuk, kutJans, jullie rekken ook tijd bij ons als jullie voorstaan of gelijk, gaat de keeper ook rustig doen dus wat een gejank van die aap zeg.
Verder dramatisch 2 van die schijtgoals van jullie hihi
Zeg, hou es op te zeuren man. Jullie verloren van Excelsior.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:39 schreef Jasza het volgende:
19 maar Jans moet niet zo doen want Groningen doet het zelf vast ook wel is, ja Ajax doet het ook, wen er maar gewoon vast aan als je goed speeltquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:44 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Jij bent 11? 12? Conservatieve schatting.
19 al?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:49 schreef Jasza het volgende:
[..]
19 maar Jans moet niet zo doen want Groningen doet het zelf vast ook wel is, ja Ajax doet het ook, wen er maar gewoon vast aan als je goed speelt
Ja maar verveling op zaterdagavond dus ga ik kloten en bullshit praten, dus let er maar niet op hehequote:
Groningen komt wel erg dichtbij he. Wordt je al zenuwachtig?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:39 schreef Jasza het volgende:
Haha ik ga stuk, kutJans, jullie rekken ook tijd bij ons als jullie voorstaan of gelijk, gaat de keeper ook rustig doen dus wat een gejank van die aap zeg.
dat zeiden die 15 man in het uitvak ook inderdaad en op zich hebben jullie daar alle recht toe. 3 punten was niet eens onverdiend geweest.quote:
Zoals Uilenberg na Roda - Ajax twee jaar terug al zei, de wedstrijd is afgelopen als de scheidsrechter op zijn klok heeft geconstateerd dat het tijd is. En niet eerder. Nu merk je weer het verschil of zulks bij Ajax gebeurt of bij een andere club, want de discussie blijft nu in de luwte...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:01 schreef Cruoninga het volgende:
Lokhof zei dat de extra speeltijd er al op zat en dat de scheids dus al had moeten affluiten voor de 3-2 viel. Misschien heeft die gelijk, maar Excelsior heeft in de blessuretijd ook nog flink lopen rekken en schoppen waardoor er nog blessurebehandelingen nodig waren. En zoals venomsnake al zei; wat een paar smerige overtredingen maakten ze zeg... paar kaarten erbij hadden niet misstaan.
Ik was er 1 van die 30 in het uitvak iddquote:Op zondag 13 januari 2008 02:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
dat zeiden die 15 man in het uitvak ook inderdaad en op zich hebben jullie daar alle recht toe. 3 punten was niet eens onverdiend geweest.
Ja klopt, gebrek aan kwaliteit werd gisteren (eindelijk) gecompenseerd met werklust en felheid. Dan wordt er wel eens over de schreef gegaan natuurlijk. Liever dit dan constant pootje terugtrekken.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:04 schreef venomsnake het volgende:
Jullie speelden erg goed inderdaad, opvallend goed. Maar waren me toch een partij aan het schoppen af en toe zeg. Ben blij dat we er op het eerste oog geen blessures aan over hebben gehouden. Sommige overtredingen waren echt schandalig.
Klopt idd, zeker Zijm had er af gemoeten (heb nog geen samenvatting gezien maar dat leek duidelijk).quote:Op zondag 13 januari 2008 11:16 schreef venomsnake het volgende:
Dat is ook wel weer zo. maar als Groninger zijnde heb ik me er werkelijk dood aan geërgerd.![]()
Dat jullie nog met 11 man eindigden mag een wondertje genoemd worden, scheids hield een paar keer bewust de 2e gele kaart op zak.
Als Excelsior nu elke week dit spel op de mat legt hoef je echt niet te degraderen. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Daarom vroeg ik het ook ff na, maar inderdaad, je hoort het slecht in het uitvak.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:48 schreef Prosac het volgende:
Het was niet zo sfeervol als anders, maar dat was ook wel te verwachten tegen -met alle respect- Excelsior. De Noord-tribune, tegenover het uitvak achter de goal, die hebben zich wel vaak laten horen, alleen bestaat de illusie bij veel uitvak bewoners dat heel het stadion constant mee zingt en de noordzijde hoor je gewoon niet goed in het uitvak.
Ja vonden we in het uitvak inderdaad ook, hij is vaak erg ongelukkig in z'n acties, maar desondanks altijd publiekslieveling.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:46 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd alle begrip voor het spel van Excelsior. Toen Groningen nog degradatievoetbal speelde was ik ook blij met ieder punt. Maakte me weinig uit hoe die behaald werden.
Ik vond de scheids slecht. Hoewel hij Graafland wel op tijd geel gaf voor tijdrekken. Nederlandse scheidsrechters wachten toch meestal tot de 89e minuut.
Verder viel Braber (nummer 7) van Excelsior me op. Die vond ik erg goed spelen.
Dan heb je zeker die stuk of 5 aanslagen op spelers van Grunn over het hoofd gezien...... Die gast was echt alleen maar aan het schoppenquote:Op zondag 13 januari 2008 14:46 schreef The_Verve het volgende:
Verder viel Braber (nummer 7) van Excelsior me op. Die vond ik erg goed spelen.
Dat denk ik wel dan. Braber viel mij positief op, maar ik denk sowieso dat je met 5 aanslagen wel een beetje overdrijft. Ik ergerde me eerder aan Den Ouden, die ook nog een even elleboogje uitdeelde aan Fledderus...quote:Op zondag 13 januari 2008 15:34 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Dan heb je zeker die stuk of 5 aanslagen op spelers van Grunn over het hoofd gezien...... Die gast was echt alleen maar aan het schoppen![]()
Nou hoop ik eig wel dat Kruiswijk blijftquote:Op zondag 13 januari 2008 17:38 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
fc groningen
interview met Nijland.quote:FC Groningen komt met eigen zender
GRONINGEN - FC Groningen begint op 1 juli met een eigen tv-zender: FC Groningen TV.
Via de eigen website zal de club op maandagavond wedstrijdbeelden laten zien. De regionale omroepen mogen vanaf het komende seizoen pas vanaf donderdagavond beelden tonen en FC Groningen vindt dit mosterd na de maaltijd.
Meerdere clubs in de Eredivisie, waaronder Ajax, AZ, PSV en Feyenoord, hebben al een eigen zender.
rtvnoord
Belachelijk ook dat TV Noord dit niet meer kan doen. Goed alternatief dit!quote:
quote:Fulham, Derby, FC Groningen en PSV volgen Boakye
Emmanuel Boakye (foto) mag zich in de serieuze belangstelling verheugen van nogal wat clubs uit binnen- en buitenland. De rechtsback van Jong Ghana, ook in het bezit van een Nederlands paspoort, staat in de serieuze belangstelling van Fulham en Derby County. Beide Engelse clubs weten dat hij een clausule in zijn contract heeft waarin staat dat hij voor een relatief laag bedrag van een paar honderdduizend euro weg mag bij Heracles Almelo.
Boakye wil echter geen overhaaste beslissing nemen, wetende dat er ook in Nederland en Duitsland clubs zijn die hem op de voet volgen. Zo speelt er al een tijdje interesse in hem van PSV, dat overweegt om hem komende zomer in te lijven. Daarnaast denkt FC Groningen aan hem, voor het geval Bruno Silva vertrekt. De Trots van het Noorden volgde Boakye al toen hij nog onder contract bij Ajax stond.
De 22-jarige verdediger heeft voor zichzelf reeds uitgemaakt dat hij nog maximaal een halfjaar bij Heracles wil blijven.
sportweek
Heb hem een paar keer zien spelen. Viel wel op door zijn verdedigend sterke spel. Ook lekker snel en aggresief.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:24 schreef The_Verve het volgende:
Is die gast zo goed dan? Hij is me eigenlijk nooit zo opgevallen.
Als je een speler als Colin kan halen moet je gewoon niet twijfelen. Toppers als hem zijn schaars en haal je niet zo één twee drie uit eigen opleiding. Als Ajax hem niet haalt haalt een concurrent als Manchester United, Real Madrid of Barcelona hem. Dit was dus een win-win situatie...quote:Op maandag 14 januari 2008 12:34 schreef venomsnake het volgende:
Snap dan ook niet waarom Ajax hem weg doet en dan een 27 jarige Silva wil hebben. Moesten ze het niet altijd van hun jeugd hebben bij Ajax?
Vertaald door Tinus van het fcgforum.quote:De nieuwe favoriet van de Zweden
Er is een nieuwe David opgestaan. Een lilliputter die de drie keizers uitdaagt, die alle uitgaves van de eredivisie heeft gewonnen, sinds 1965, afgezien van één. De club heet FC Groningen en is bovendien het nieuwe “Zweedse” team van het land.
“Er wonen ongeveer 190.000 inwoners in Groningen, en allemaal zijn ze supporter. Ze hebben niet zo veel anders, dus wat wij doen gaat ze aan het hart. Het voetballeven is veel beter hier dan in Duitsland. De hoekstenen van de samenleving, het sociale gedeelte, is veel belangrijker hier.”
Fredrik Stenman, huidige linksback
“De club betekent alles. Ze leven voor FC Groningen. De club is ontzettend groot in de stad, maar de fans zijn ook kritisch. Maar ze houden erg veel van ons Zweden, dat is duidelijk.”
Mathias Florén, oude held
“We hebben het hier goed, aangezien Scandinaviërs zich zo snel aanpassen, én vanwege het succes dat voorgangers hier gehad hebben. FC Groningen is de enige club in het noorden van Nederland, dus we betekenen veel voor de mensen uit de regio.”
Erik Nevland, tot cultheld gebombardeerde Noor
“Groningen is een familie-club en de mensen in de stad zijn erg aardig. Het voelt erg Zweeds aan. Binnen de club heeft niemand sterallures, alle spelers stellen zich bescheiden op. Alles is erg professioneel hier.”
Marcus Berg, topscorer
“De voetbalclub is een hoofdbestanddeel van de stad Groningen. We zijn een belangrijk deel van de stad, hoewel we vroeger wat minder geprononceerd aanwezig waren. Maar nu zijn we van plan onszelf meer uit te dragen en niet zo verlegen meer te zijn maar onszelf beter in de markt te zetten. Wij zijn tenslotte “De Trots van het Noorden”.
Hans Nijland, algemeen directeur
De eensgezindheid lijkt bijna ingestudeerd. Alsof ze het hebben afgesproken voorafgaand aan het interview. Dat is natuurlijk niet zo, maar Berg, Stenman, Florén, Nevland en Nijland beschrijven de ziel van FC Groningen zo eenduidig dat het moeilijk is om het niet verdacht te vinden.
SC Heerenveen werft al zes jaar spelers uit de Allsvenskan (Zweedse eredivisie). Het begon met Marcus Allbäck in de zomer van 2000 en ging verder met Erik Edman en Stefan Selakovic het daaropvolgende jaar. Petter Hanson en Abgar Barsom sloten aan vanuit respectievelijk Halmstad en Djurgården in 2002. Drie jaar later nam Lasse Nilsson de stap van Elfsborg naar de eredivisie. Het visitekaartje van de club was afgegeven.
Een duidelijke, uitgesproken transferpolitiek heeft Heerenveen legitimiteit gegeven in de Nederlandse competitie, veel routine van de wedstrijden in Europees verband en veel fijne euro’s wanneer Zweden hun carrières elders voortzetten.
Het duidt er vooral op dat de Zweden een nieuwe springplank naar de grotere clubs in Europa hebben gevonden in Nederland. Deze springplank is schitterend gekleed in groen en wit en heeft een thuishaven dat de Groene Hel genoemd wordt. FC Groningen, de kleur komt ook in de naam naar voren (“grön” is Zweeds voor groen), is tegenwoordig een vanzelfsprekende keuze voor Zweden, die uit hun Allsvenskan jasje zijn gegroeid en verder willen in Europa. Afgezien van Berg, Stenman en Nevland speelt ook Rasmus Lindgren, de jongen uit Landskrona, bij de club. Deze blauwgele invasie heeft een verklaring.
“Alles begon met de bouw van de Euroborg. Die was klaar in januari 2006 en ik speelde mee in de openingswedstrijd,” zegt Mathias Florén tegen Sportstory.se. “Het stadion gaf de club en de stad een enorme boost. Het oude onderkomen had ook zijn charme, maar het nieuwe stadion is fantastisch. Bijna 20.000 toeschouwers kunnen er terecht en het zit altijd vol. Voor de vrije markt blijven er zo’n 300 tot 400 kaarten over. Het stadion heeft geleid naar meer geld en een uitstraling en aantrekkingskracht, die ontzettend veel geholpen heeft. Bedenk wel dat toen ik er was FC Groningen geen geld had om spelers te kopen. Nu hebben ze Marcus Berg gekocht, die met afstand de duurste aankoop in de geschiedenis van de club is.”
Florén kreeg bier en kado’s bij zijn afscheid.
16 December werd er van Florén afscheid genomen na al zijn jaren in dienst van de club. In die periode stelde Groningen nog niet zo veel voor, niet zoals vandaag de dag het geval is. In de thuiswedstrijd tegen Willem II uit Tilburg gaf Florén een speech voor ruim 19.000 in groen en wit uitgedoste supporters in de Euroborg. Na de wedstrijd, die gewonnen werd met 1-0 door een doelpunt van de Uruguayaan Bruno Silva, kreeg hij bloemen en een handvol kadobonnen. Florén, tegenwoordig spelend bij Elfsborg, heeft een speciale band met Groningen en is misschien de Zweed die de club het beste kent.
“De ambitie is radicaal aangepast, dat staat buiten kijf. Toen ik er was, ging het alleen over lijfsbehoud in de competitie, maar nu moeten we in het linkerrijtje eindigen. Mijn laatste jaar eindigden we als vijfde, terwijl we daarvoor steeds in de onderste helft, plaats 12 tot 15, eindigden.” zegt de back, “Economisch en qua resultaat is de club sterk veranderd sinds ik er in 2001 kwam. Toen moesten we altijd knokken, nu is het een stabiele club geworden.”
Was je populair bij FC Groningen?
“Ze gaven om me, dat heb ik wel gemerkt. Zowel als persoon en als speler. Ik voel me daar thuis en de supporters zijn geweldig. Groningen heeft de plaats van Heerenveen enigszins overgenomen als “Zweeds”-team de laatste twee jaren. Ze houden erg van ons Zweden. We zeuren niet, we doen ons werk en we denken meer in het teambelang dan andere spelers in Europa,” zegt Florén.
Ook de Noor Nevland leerde de liefde van de Groningers kennen. Nevland maakte indruk, als een bliksemstorm uit het Noorse Vestland, toen hij drie hattricks op rij maakte tijdens zijn proefperiode bij Manchester United, na toestemming van zijn werkgever Viking Stavanger. De 30-jarige Nevland ondertekende afgelopen voorjaar een contract dat hem tot 2010 bindt aan FC Groningen.
De Noor heeft een eenvoudige verklaring waarom hij een held is geworden voor de fans: “Omdat ik zoveel gescoord heb! En omdat ik altijd mijn best heb gedaan. Ik heb de eerste goal ooit gescoord in het nieuwe stadion. Dat was geweldig. Extra tof is het dat dat tegen Heerenveen gebeurde,” zegt Nevland tegen Sportstory.se.
Die vrijdag 13 januari 2006 zat het stadion tot de nok toe vol. Een volledig groene lasershow, geïnspireerd op stroboscopen, had de toeschouwers onderhouden. Een lokaal fanfarekorps had voor muziek gezorgd. Er hing iets speciaals in de lucht. Het meest succesvolle product van de club, Arjen Robben, toen gevierd prof bij Chelsea, was aanwezig. Hij was het veld op gejogd en had de liefde van het publiek in ontvangst genomen. Gekleed met een groene sjaal keek hij omhoog, waarvandaan het groene confetti regende. De Euroborg zou worden ingewijd en er leek geen eind te komen aan de feestelijkheden. In de spelersgang stond de tegenstander, eeuwige rivaal Heerenveen, er klaar voor. De wedstrijd stond op het punt van beginnen en wanneer je naar buiten op de tribunes keek, zag je dat er een mooie tifo-actie aan de gang was in de traditionele Groningse kleuren.
Het was bijna 9 uur die vrijdagavond, toen de Oekraïner Evgeniy Levchenko Erik Nevland in een goede positie bereikte. De Noor schoot het groenwitte publiek naar extase. Het gebulder van het publiek verkondigde dat de lokale helden een voorsprong hadden genomen. De wedstrijd eindigde in 2-0 nadat Danny Buijs in de tweede helft had gescoord. FC Groningen had een perfecte start gemaakt met het nieuwe tijdperk en tegelijkertijd had het de geografische broeders de les gelezen.
Nevland onderschrijft het belang van de Euroborg voor de groenen en de duidelijke rivaliteit tussen Groningen en Heerenveen: “Nadat we de Euroborg hadden gekregen is de club ontzettend populair geworden. Het enthousiasme in en rond Groningen is veel groter dan bij de Scandinavische clubs waar ik heb gespeeld, Viking en IFK Göteborg.”
Hierin ligt ook een interessante geschiedenis verborgen, omtrent de rivaliteit tussen Groningen en Heerenveen. Heerenveen komt uit de provincie Friesland in het noorden van Nederland. FC Groningen komt uit de stad met dezelfde naam, die in de provincie met dezelfde naam ligt, dat weer direct ten oosten van Friesland gelegen is. De beide clubs zijn de enige grotere clubs in het noordelijkste gedeelte van het land. Geografische rivaliteit hoort er dus bij. Mathias Florén bevestigt dit en heeft er een anekdote over:
“Die rivaliteit is er wel degelijk, maar het is een soort hartelijke rivaliteit. Het prestige is enorm. Het is meer een soort van haat-liefde verhouding tussen de clubs en de gebeurtenissen die zich afspelen voor een wedstrijd zijn ludiek. De Groningse supporters hebben Heerenveens heilige standbeeld groen-wit geverfd voor een derby, bijvoorbeeld. Het standbeeld van Abe Lenstra moet voorstellen, de man naar wie het stadion is vernoemd en die een Friese legende is, kreeg een nieuw verfje.”
Algemeen directeur Hans Nijland erkent ook dat er een broederlijke tegenstelling tussen de clubs bestaat. En hij heeft ook gemerkt dat de Zweden tegenwoordig eerder naar zijn groene club trekken. “Wij houden van Scandinavische spelers. Eerder had Heerenveen altijd meer Zweedse spelers, maar lijkt het erop dat we onze rivalen daarin voorbij zijn gestreefd. Zweden hebben een goede werkhouding, goede discipline en zijn professioneel. Ze pikken onze taal snel op en zijn over het algemeen gemakkelijk om mee te werken; ze integreren makkelijk in de club,” zegt Nijland tegen Sportstory.se.
Wat lokt deze jongelingen, allemaal met serieuze ambities om in het Zweedse nationale elftal te spelen in de toekomst, dan naar FC Groningen? De club heeft geen grote Zweedse traditie. De relatief onbekende Mattias Rosén speelde voor de club van 1995 tot 1998, en Magnus “Ölme” Johansson was al in Groningen tussen 1998 en 2003, voordat Florén er in 2001 kwam. De stad is net zo groot als de gemeente Uppsala, rond de 185.000 inwoners, en de één na oudste universiteit van het land, de Rijksuniversiteit Groningen, huist er. Groningen werd, net zoals andere Nederlandse steden, zwaar getroffen in de Tweede Wereldoorlog, maar een paar belangrijke gebouwen werden gespaard van verwoesting. De stad is het natuurlijke culturele centrum in de noordelijke regio, vooral dankzij de grote aantallen studenten. Feit is dat Groningen bestempeld wordt als een partystad en dat het is uitgeroepen tot beste binnenstad van heel Nederland. Kan dat een reden zijn dat Zweedse twintigers hier willen wonen?
“Rasmus Lindgren hoefde mij niet te vertellen waar je uit kan gaan of waar je kan gaan shoppen. Daar kom je zelf wel uit. Dat is erg makkelijk te doen, omdat je hier makkelijk met mensen kan communiceren,” zegt Frederik Stenman tegen Sportstory.se.
“Ik wist niet zo bijster veel van de club en van de stad voordat ik hier kwam. Maar ik wist dat Mathias Florén en “Ölme” hier gespeeld hebben en dat Rasmus hier was. De mensen hier in de stad zijn vriendelijk. Ik ga het meest om met Stenman, omdat we vlak bij elkaar wonen,” zegt Marcus Berg.
Algemeen directeur Nijland vertelt dat de club haar nieuwe aanwinsten helpt met praktische zaken, wanneer ze bij de club komen.
“We helpen hen met het vinden van woongelegenheid. En we staan ze bij met alles wat ze in het begin maar nodig kunnen hebben, zodat ze zich welkom voelen. Uiteraard willen we dat onze buitenlandse spelers zo goed mogelijk presteren, zodat ze in aanmerking komen voor hun nationale elftal en beroemd worden. Voor de club is het goed wanneer spelers van FC Groningen bekend worden op het continent, aangezien dat ons kan helpen meer spelers aan te trekken. Daarom verzorgen wij onze goede Zweedse contacten.”
Vertel, met welke Zweedse spelers zijn jullie nog bezig?
“Het is tegen het clubbeleid om in te gaan op transfers voordat ze rond zijn,” zegt Nijland kort en geeft duidelijk aan dat hij niet op eventuele nieuwe aanwinsten ingaat.
Erik Nevland, normaal gesproken aanvalspartner van Marcus Berg in de basiself, woont met zijn vrouw Brita en twee kinderen in de plaats Zuidlaren, vlak buiten de stad. Hij bevestigt dat Groningen goed voor haar spelers zorgt.
“Toen ik hier kwam, hielpen ze me met het vinden van een woning. Ik woon nu op 20 minuten van het centrum. Een vrijstaand huis met drie slaapkamers zegt hij. Ik ga het meest om met Rasmus, hij is ontzettend geïnteresseerd in muziek.”
Nevland ging van Viking naar Groningen met een vrije transfer tijdens het seizoen 2004/2005. In zijn eerste jaar bij de club scoorde hij 16 keer in 20 wedstrijden, tijdens zijn tweede jaar 8 keer in 29 wedstrijden en in 2006/2007 wist hij 13 keer het net te vinden in 31 wedstrijden. Dit jaar heeft Nevland tot nu toe 6 keer gescoord in 12 wedstrijden. Hiermee is hij tweede topscorer bij de club. De clubtopscorer, met 8 goals in 17 wedstrijden, is een 21-jarige uit Torsby.
“Ja, het is goed gegaan. Extra mooi was het om mijn eerste goals in de Euroborg te maken. Ik was al een aantal wedstrijden op de bank begonnen, kwam het veld op en scoorde. Maar de laatste 6, 7 wedstrijden speelde ik de 90 minuten. Ik ben vooral tevreden met mijn rol in het spel, ik zak in en haal zo de bal op. Zo werkt het voor me,” zegt Marcus Berg tegen Sportstory.se.
Beschrijf je speelstijl eens.
- “Ik krijg veel scoringskansen. Het lijkt erop dat ik er op het juiste moment sta elke keer. Ik ben goed in de zestien.”
Nevland beschrijft Berg op dezelfde manier:
- “Hij is een topspits. Zijn afwerking is goed en hij loopt veel. En als persoon is hij erg sympathiek.”
Marcus Berg leert snel Nederlands in een ontspannen omgeving.
Na een ongeëvenaard goed seizoen in Allsvenskan, met 14 goals in 17 wedstrijden, vond de jongen uit Värmland, met een aangenomen Gotenburgs accent, veel ogen van scouts op zich gericht. Net als zoveel andere Zweden koos hij de Nederlandse competitie en streek hij neer in Groningen in de zomer van 2007. Maar één ding is zeker, Berg wil verder:
“Volgens mij krijg ik hier in Nederland alle mogelijkheden om me verder te ontwikkelen. Daar zijn hier volop mogelijkheden voor. Er zijn meerdere sterke teams om je mee te meten. De eredivisie is een sterkere competitie dan de Allsvenskan, ik speel hier elke week tegen teams als Ajax, Feyenoord en PSV,” zegt hij. “Het ging me goed af in de Allsvenskan voordat ik verder ging, iets dergelijks wil ik nu weer.”
Welke competities passen bij je, denk je?
“Ik wil het hier zo goed mogelijk doen, dat is belangrijk voor mijn ontwikkeling in Nederland. Ik heb alle mogelijkheden om het hier goed te doen en ik wil nog niet teveel ermee bezig zijn met waar ik hierna naartoe ga. Ik wil me bewijzen hier in Nederland, daarna neem ik de volgende stap.”
De back Fredrik Stenman, die dit seizoen in 16 van de 18 wedstrijden speelde, geeft aan hetzelfde hierover te denken:
“Ik heb het gevoel dat ik eerste keus ben op de linksback positie. Het spelletje past me erg goed, omdat het hier zo ongelooflijk aanvallend is. Maar ik wil niet mijn hele leven in Groningen blijven. Ik heb een vierjarig contract getekend, maar ik wil meer ervaren in mijn voetballeven. Het plan is om hier veel ervaring op te doen en dan weer verder te gaan.”
Als je wil slagen in een voetbalteam maar niet beschikt over Diego Maradona’s techniek of Patrick Viera’s fysieke vermogens is het een goed idee om je te richten op één van de backposities. Dat geldt uiteraard ook voor het Zweedse elftal. De concurrentie is moordend op sommige posities in één van Europa’s beste teams, maar voor de links- en rechtsback positie valt het nog mee.
Fredrik Stenman, die al de ervaring heeft om twee keer Zweeds landskampioen te worden met Djurgården én een seizoen met Bayer Leverkusen in de Bundesliga te spelen, weet dat. En hij richt zich erop om zich binnen te spelen in de blauwgele schepping van bondscoach Lars Lagerbäck.
“Erik Edman is een vaste keus. Maar ik weet dat ze me hier in Groningen hebben bekeken. Voor zowel Spanje als Letland thuis stond ik op de reservelijst, daar heb ik bericht van gekregen. Dus ik zit er niet zo gek ver vandaan,” zegt Stenman.
Je wilt erbij zijn op het EK?
“Ook aan spelen toekomen, dat zit er waarschijnlijk niet in. Dat lukt niet. Maar ik wil graag meegaan als reserve. In het team terechtkomen is natuurlijk het uiteindelijke doel, maar nu wil ik nog graag mee naar het EK als reserve.”
Marcus Berg is in de pers al gebombardeerd tot een vernieuwde versie van Tomas Brolin. Als een jonge speler met raketten onder de noppen, zonder respect voor wie dan ook en met ijswater stromend door de aderen. Als een soort joker, perfect om als geheim wapen in te zetten. De aanvaller wordt er niet warm of koud van:
“Uiteindelijk wil ik bij het Zweedse elftal komen. Daar wil ik uiteraard naartoe werken. Het is geen uitgesproken doel voor me om komende zomer erbij te zijn, maar het is zeker een droom om een EK of WK te spelen. En wanneer dat gebeurt kijken we wel verder. Maar het zou zeker absoluut fantastisch zijn om komende zomer op het EK actief te zijn,” zegt hij.
De speler die Erik Nevland het meest geïmponeerd heeft, is Rasmus Lindgren. De middenvelder kwam als 19-jarige in de eredivisie terecht bij monsterclub Ajax zonder ook maar in de Allsvenskan te hebben gespeeld. Nevland snapt absoluut niet hoe de bondscoach het overduidelijke talent van de Skåninger kan negeren:
“Hij is één van de beste middenvelders in de competitie, hij heeft bijna alles. Het enige wat Rasmus mist is snelheid en hij scoort wat te weinig. Ik begrijp niet hoe het kan dat hij niet bij het Zweedse elftal zit,” zegt de Noor.
Lindgren lukte het nooit een vaste basisplaats te bemachtigen op het sterk bezette middenveld van Ajax. Tijdens seizoen 2005/2006 vertrok hij op huurbasis naar FC Groningen en bij de groenen presteerde hij sensationeel. Zo goed zelfs dat hij werd losgeweekt bij de Amsterdammers in maart 2006. Lindgren was daarna vanaf dag één vaste keus en was een bepalende factor in het team dat als vijfde eindigde in 2005-2006 en het seizoen erop als achtste, waardoor ze beide jaren Europacup speelden. Hij heeft een contract bij FC Groningen tot aan 2010.
Dezelfde dag dat Mathias Florén in de Euroborg werd bedankt voor zijn inzet voor de club, zondag 16 december, zette FC Groningen een aanval in op de top van de eredivisie. De tegenstander was Willem II en op de grasmat van de “groene kathedraal” warmden Fredrik Stenman, Rasmus Lindgren en Marcus Berg zich op. Ze genoten ervan, aangezien ze wisten dat ze allemaal in de basis zaten. Groningen zou met 1-0 winnen.
De overwinning zou het startschot zijn voor een reeks van vier gewonnen wedstrijden, die de club naar de absolute top van de Nederlandse competitie zou sturen. Wanneer de eredivisie de winterstop heeft bereikt ziet de top er zo uit:
1. PSV Eindhoven 36 punten
2. Feyenoord 36 punten
3. Ajax 33 punten
4. FC Groningen 33 punten
Gedurende deze succesreeks startten de Zweden alle vier wedstrijden. En ze schitterden allemaal. De drie blauwgelen hebben geen minuut gemist, afgezien van de zes minuten rust die Marcus Berg gegund werden om de thuiswinst tegen PSV zeker te stellen. Berg scoorde één keer tijdens deze reeks, terwijl Lindgren in dezelfde periode drie assists heeft gegeven en één keer scoorde.
In de eredivisie was Heerenveen de trendsetter als “Zweedse” club. Nu lijkt FC Groningen de scepter overgenomen te hebben en lokt het Scandinaviër na Scandinaviër. De stemming in de stad en bij de club is gezellig Zweeds. En de blauwgelen helpen het team aan goede resultaten. Maar ondanks dat de club nu het geurspoor heeft gevonden van de grote prijzen gaan eensgezindheid en een bescheiden ambitie boven alles in Groningen. Zo snel als de plaats in de ranglijst ter sprake komt, wordt het antwoord bliksemsnel uitgespuwd, vanuit verschillende monden:
“Onze ambitie is een plaats bij de top negen, die recht geeft op de play-offs voor de UEFA Cup. Daar richten wij ons op.”
Het lijkt op een traditionele Zweedse mantra: bescheidenheid en bescheiden doelstellingen.
Anders Cedhamre
Bron: http://www.sportstory.se/articles/viewArticle.php?id=23
Heel tof om te lezen en gewoon terechtquote:Op maandag 14 januari 2008 15:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Vertaald door Tinus van het fcgforum.![]()
Mafkeesquote:“We hebben het hier goed, aangezien Scandinaviërs zich zo snel aanpassen, én vanwege het succes dat voorgangers hier gehad hebben. FC Groningen is de enige club in het noorden van Nederland, dus we betekenen veel voor de mensen uit de regio.”
Erik Nevland, tot cultheld gebombardeerde Noor
quote:Stenman ontbreekt bij wedstrijd tegen FC Twente
GRONINGEN - Fredrik Stenman mist aanstaande zondag de uitwedstrijd van FC Groningen tegen FC Twente.
De verdediger liep afgelopen zaterdag tegen Excelsior een hamstringblessure op. Hij werd al na twintig minuten vervangen. Het is nog niet duidelijk hoe lang het herstel zal duren.
quote:Op maandag 14 januari 2008 18:37 schreef venomsnake het volgende:
Friesland ligt niet in Nederland.![]()
anyway:
[..]
Tis ook niet zo slim van jullie o zo geweldige voorzitter hequote:Op dinsdag 15 januari 2008 02:17 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ondankbare...meneer ruikt het grote geld en keert zijn oude nest de rug toe
prima, 5 miljoen cashen, strik eromheen en toedeledokie.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 02:48 schreef Jasza het volgende:
Tis ook niet zo slim van jullie o zo geweldige voorzitter he
Durf er eigenlijk stuiver op te zetten dat Silva blijft, maar het zou zomaar kunnen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:31 schreef Grunner het volgende:
Ik sprak Ron Jans zondag op het Takje Toernooi en hij zei dat ie hoe dan ook niet zou vertrekken. Ik ben benieuwd.
Hij verwachte overigens wel dat Kruiswijk aan het einde van het seizoen weg zal gaan. Als er een goede club komt is ie weg zei Jans. Maar de acties van supporters en woorden van Nijland doen hem wel twijfelen.
Verhaal zou zo in een uitgave van Hard Gras geplaatst kunnen worden. Mooi artikel.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Vertaald door Tinus van het fcgforum.![]()
Ik zat er ook aan te denken. Daar kan je in ieder geval geen bult aan vallen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:49 schreef mordradead het volgende:
Micheal Jansen dus transfervrij bij Vitesse, is het niet wat om hem voor anderhalf seizoen vast te leggen met optie voor nog 1/2 seizoenenIk vond hem destijds bij Vitesse altijd een prima speler en Kruiswijk zal wel vertrekken.
Centrale verdediger toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:51 schreef Prosac het volgende:
Jansen is linksback, ik zou hem niet direct vastleggen, maar eerst een paar weken mee laten trainen, even kijken.
quote:Ontevreden Kaya in beeld bij FC Groningen
FC Groningen overweegt werk te maken van Onur Kaya. Vitesse staat niet negatief tegenover een vertrek van de jonge middenvelder.
'Het lijkt me duidelijk dat ik niet helemaal happy ben met mijn aandeel op dit moment', zegt Kaya deze week in Voetbal International. De 21-jarige middenvelder is dit seizoen niet meer dan een invalkracht.
Een definitieve doorbraak bij Vitesse heeft de voorkeur, maar Kaya sluit een vertrek uit Arnhem niet uit. 'Ik moet afwachten, maar voor mijn ontwikkeling is het belangrijk dat het niet lang duurt.'
Vitesse wil Kaya niet koste wat kost in Arnhem houden. 'Wanneer er goede bedragen worden geboden, verkeren we niet in de positie om "nee" te zeggen', reageert trainer Aad de Mos op eventuele belangstelling uit Groningen.
VI
Omdat Aad liever met 10 man voor de goal hangt..quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:57 schreef The_Verve het volgende:
Kijk, dat zijn de betere berichten. Kaya zou een prima aankoop zijn. Snap niet dat hij bij Vitesse zo weinig aan spelen toe komt...
Algemeen directeur.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 02:48 schreef Jasza het volgende:
[..]
Tis ook niet zo slim van jullie o zo geweldige voorzitter he
heheh idd. In dat geval komt hij welquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:09 schreef Crack_david het volgende:
[..]wat een standaard football manager antwoord
Nou 't lijkt me geen slechte zet... Ogararuquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:39 schreef venomsnake het volgende:
Ajax met 4-2 op hun plaat. Die Ogararu was dramatisch. Zou me niets verbazen als Ajax straks uit paniek de jackpot voor Silva gaat betalen..!
Nee, waarschijnlijk in de zomer.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:39 schreef borisz het volgende:
Is Lev al naar Qatar vertrokken ?
Victoria zei gisteren op 3FM (koen en sander show o.id.) dat er geen sprake is van Qatar en dat ze dit land genoemd had als voorbeeld.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk in de zomer.
ok, want dan zijn we van Victoria Koblenko afquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk in de zomer.
Mjah, ik denk niet dat hij zijn contract gaat verlengen. Metaj heeft hem inmiddels al uit de basis gespeeld en hij wil graag voetballen om zijn plek in het nationale team te behouden..quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Victoria zei gisteren op 3FM (koen en sander show o.id.) dat er geen sprake is van Qatar en dat ze dit land genoemd had als voorbeeld.
Verder zei ze dat als het aan haar ligt ze nog een jaar in Groningen blijven
In landen als Qatar of Japan (ook genoemd door Victoria) speel je je ook niet echt in de kijker voor het nationale elftalquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mjah, ik denk niet dat hij zijn contract gaat verlengen. Metaj heeft hem inmiddels al uit de basis gespeeld en hij wil graag voetballen om zijn plek in het nationale team te behouden..
Lovre heeft in december nog verlengd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:09 schreef clauwheee het volgende:
Volgens mij had ik dat laatst wel ergens gelezen ja. Of ben ik nu in de war met Lovre?
'Zo krijg je dus een hamstring blessure'quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
Aanradertje: www.levchenko.nl
Geweldige site en zijn onderschriften bij zijn foto's.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:03 schreef Grulez het volgende:
Hippe zonnebrillen.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij heeft hier wel wat weg van Boris Becker.
tering, wat een hoop geblesseerden..quote:Nevland terug; Svejdik en Luciano langer weg
Erik Nevland trainde de afgelopen dagen weer volledig met de groep en is inzetbaar voor het duel van aanstaande zondag met FC Twente. Ondrej Svejdik en Luciano da Silva zijn langer uit roulatie. Dat heeft röntgenologisch onderzoek donderdag uitgewezen.
Bij de Braziliaanse doelman Luciano werd in het UMCG geconstateerd dat de breuk in zijn linkerpink nog niet voldoende is geheeld. Ook de onderarm van de Tsjechische verdediger Ondrej Svejdik is nog niet voldoende hersteld om weer voluit te kunnen trainen. Beide spelers moeten nog enkele weken rust houden totdat de breuken volledig zijn genezen.
Fredrik Stenman viel afgelopen zaterdag uit met een hamstringblessure en is inmiddels begonnen met looptrainingen. Evgeniy Levchenko (kuit) en Marnix Kolder (lies) zijn ook met looptrainingen begonnen. Paul Matthijs (enkel) volgt momenteel een kracht- en fietsprogramma. Jeroen Veldmate (knie) traint ook op de fiets. Bruno Silva volgde afgelopen week een individueel programma en is net als de zeven geblesseerden niet inzetbaar in de uitwedstrijd tegen FC Twente.
Bron: FC Groningen
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
ik ben benieuwd. Metaj is linksachter niet zo fantastisch (maar nog altijd beter dan ene Urby)
radio noordquote:Gibril Sankoh speelt as wss zondag niet. Heeft een auto ongeluk gehad en zn oog zit dicht oid.
Wie is je 1e held?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:16 schreef venomsnake het volgende:
2e held Nevland erin.
Nevlandquote:
Interview met Jans.quote:Sankoh mist mogelijk duel door auto-ongeluk
GRONINGEN - Verdediger Gibril Sankoh van FC Groningen mist zondag mogelijk het duel tegen FC Twente. Reden is een auto-ongeluk, waar hij lichtgewond bij raakte.
Sankoh klapte bij het ongeval met zijn hoofd op het stuur. Dat leverde hem zes hechtingen op en een dik oog.
Trainer Ron Jans zegt dat hij blij is dat Sankoh er zonder al teveel kleerscheuren af is gekomen. Hij hoopt zelfs dat hij zondag toch van de partij is.
Overigens is Nevland wel weer fit. De Noorse aanvaller trainde de afgelopen dagen weer volledig met de groep mee en lijkt hersteld te zijn van de blessure aan zijn achillespees.
Bruno Silva daarentegen speelt niet. De Uruguyaan, die graag naar Ajax wil, volgde deze week een individueel trainingsprogramma en is niet inzetbaar. Ook Ondrej Svejdik en Luciano da Silva spelen niet. Ze moeten langere tijd rust houden, omdat ze nog niet volledig hersteld zijn.
rtvnoord
http://espndeportes.espn.go.com/news/story?id=638538&s=arg&type=storyquote:Verandering van ritme.
Matias Cahais [MC] reisde al naar Ezeiza om naar Spanje te gaan, toen een betere aanbieding uit NL kwam. De FCG uit dit land zou de uiteindelijke bestemming vna deze speler zijn.
De verdediger van Boca, MC, die naar Hercules in de Spaanse 2e divisie leek te gaan, lijkt nu een overgang naar Ere-div club FCG geregeld te hebben, aldus het Argentijnse agentschap Telam.
[even lastige alinea zonder woordenboek dus beetje op de gok]
Dit feit werd afgelopen woensdag door mensen van La Ribera gemeld, aldus het persbureau.[/] MC verliet woensdag het hotel in Tandil en ging naar Buenos Aires om het vliegtuig naar Spanje te nemen, waar hij in principe zou tekenen om bij eerder genoemde Iberische club te gaan spelen.
Zonder twijfel, halverwege zijn reis, de voetballer, deel van wereldkampioen Argentinie u20 (Canada 2007), kreeg hij een telefoontje van zijn zaakwaarnemer om hem te informeren dat de transfer niet doorging.
Daarna kwam snel een nieuw voorstel, beter dan het Spaanse naar het schijnt, van zaakwaarnemers (zakenmensen) die de speler naar FCG zouden willen brengen (NLse ere-div-club).
Deze club deelt de 2e positie met Ajax en Feyenoord op 3 punten van leider PSV dat alleen op kop staat.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:36 schreef Prosac het volgende:
volgens ESPN is FC Groningen rond met Cahais van Boca Juniors..
hahaquote:
Op deze manier kan er onmogelijk sprake zijn van onderschattingquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:33 schreef venomsnake het volgende:
Ik vrees dat we keihard op onze muil gaan zo.. 7-1 ofzo..
-------------v.Loo
Hiariej-----Kruiwijk-----Metaj
-----------Lindgren------------
Meerdink-------------Fledderus
-------------Lovre---------------
---Nijland-----Berg----Nevland
Aanvalluh!!
Nou dat is idd even moeilijk te voorspellen als het feit dat de zon vanavond weer ondergaatquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:45 schreef Tim86 het volgende:
dan moet het wel echt een talentje zijn zeg...dat is de lichting van Aguero toch? Lekkere tegenstander voor op de training
Even een voorspelling als hij komt: Ajax neemt hem binnen anderhalf jaar voor 3 keer zoveel geld over na een arbitragezaak
Daarbij wordt er in Argentinie erg veel gescout. Voor de FC is het daarentegen gewoon een groot talent. De grote clubs blijven hem echt echt wel in de peiling houden mocht hij naar de FC gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:42 schreef Bullet-tooth het volgende:
Beats me.
Hij is aanvoeder van Argentinië onder 20 en een erg groot talent.
Dat huren hebben we nu toch wel gehad? Kopen die handel.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:56 schreef venomsnake het volgende:
Nou, in Argentinie zijn ze er zeker van. Hij komt naar Grunn.![]()
http://www.google.com.ar/search?hl=es&q=Mat%C3%ADas+Cahais+groningen&meta=
Volgens sommige sites gaat groningen hem voor anderhalf jaar huren.
Ik mot het allemaal nog zien..
Mss wel een Alexconstructie met Chelseaquote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:01 schreef venomsnake het volgende:
mjah, die vent zal wel peperduur zijn.. Maar goed, je kunt het altijd proberen.
Volgens een Boca-blog gaat ie 400.000 dollar per jaar verdienen bij de FC.
Groningen schijnt ook al eerder achter hem aan te hebben gezeten volgens die Boca blog.
Das in dollars he.. 273.440 euro in het jaar dus..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:25 schreef Bullet-tooth het volgende:
Helemaal als deze beste jongen ook nog eens 4 ton het jaar krijgt.
Voor de neus van Feyenoord en PSV.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:30 schreef Blawh het volgende:
Zou inderdaad wat zijn als Groningen er in slaagt om een groot talent voor de neus van Feyenoord en Ajax weg te kapen.
Zie je hem niet zitten?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:31 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Is Silva al weg?
Het komt nu ook op de nederlandse sites, al zullen die het wel klakkeloos overgenomen hebben van de buitenlandse kranten/sites.quote:‘Groningen wint de strijd om Cahais’
Niet Feyenoord of PSV maar FC Groningen zal volgens diverse Argentijnse media een dezer dagen de komst van Matías Cahais aankondigen. De jonge verdediger van Boca Juniors zal naar verluidt zaterdagochtend op Schiphol arriveren.
Eerder op de dag werd de aanvoerder van Argentinië onder 20, vorig jaar zomer nog wereldkampioen, in verband gebracht met Feyenoord en PSV. De Spaanse tweedeklasser Hércules dacht de verdediger op huurbasis in te kunnen lijven, maar gaf aan dat hij om financiële redenen een dienstverband in Nederland verkoos.
Cahais (20) stond vorige maand ook in de belangstelling van Real Madrid, dat hem aan het tweede elftal -Real Madrid Castilla- wilde toevoegen. Boca Juniors vroeg echter een bedrag van zes miljoen euro, waardoor de Madrilenen afhaakten. Bij de transfer van Fernando Gago had de club net als bij Ever Banega, nu speler van Valencia, een optie op de speler gekregen.
6 mln is best veelquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het komt nu ook op de nederlandse sites, al zullen die het wel klakkeloos overgenomen hebben van de buitenlandse kranten/sites.
Ik ook niet, valse hoop heet dat voor zover ik weet :p Maar Twente gaat lastig worden... Denk niet dat Grunn en zal winnen om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:03 schreef venomsnake het volgende:
Vind het alleen maar jammer dat alle nederlandse sites het nu melden.
Krijgt het alleen maar weer een hoop aandacht van. Het is nog niet rond en het zou lullig zijn als het daardoor zou afketsen oid.
Maargoed, vooralsnog ga ik er maar niet vanuit dat hij komt.
Mwah, valt mee.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:02 schreef achterop23 het volgende:
voor de vrouwelijke supporters ook leuk naar ik mag aannemen:
[ afbeelding ]
Had ik niet gedacht om eerlijk te zijn..quote:Levchenko seizoen langer bij de FC
Evgeniy Levchenko speelt ook komend seizoen voor FC Groningen. De middenvelder verlengde het contract, dat komende zomer zou aflopen, met één jaar tot medio 2009.
Levchenko maakte op 9 augustus 2005 zijn debuut voor FC Groningen in de bekerwedstrijd tegen Ter Leede. Hij speelde daarvoor onder meer voor Vitesse en Sparta. Hij is bezig aan zijn derde seizoen in het groen-wit en speelde inmiddels 88 officiële duels. Daarin kwam hij achttien keer tot scoren. Momenteel is de 30-jarige Oekraïner geveld door een kuitblessure.
Bron: fc groningen
Voor Grunnquote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Had ik niet gedacht om eerlijk te zijn..
quote:FC Groningen wil Argentijn contracteren
GRONINGEN - FC Groningen is bezig met het contracteren van een nieuwe speler. Het gaat om de Argentijn Matías Cahais.
Het is de bedoeling dat hij nog deze maand wordt toegevoegd aan de selectie. Groningen is inmiddels in gesprek met de zaakwaarnemer van Cahais.
De 20-jarige linksbenige centrale verdediger speelt momenteel voor Boca Juniors en was afgelopen zomer aanvoerder van het Argentijnse nationale elftal tot 20 jaar, dat Wereldkampioen werd.
RTVNOORD
fingers crossed..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kijk, er wordt in elk geval met hem onderhandeld.
En mijn vertrouwen is groot in de TS, die weten het altijd wel mooi te brengen als ik Berg en Stenman mag geloven.
Nog even wachten en we hebben er een potentiële held bij.
Gewoon gedeeld 3e hoor...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:41 schreef Grulez het volgende:
Dan sta je als het tegenzit morgen 6e.
Dat klinkt inderdaad beter. In dat spaande nieuwsbericht stond toch dat we nu gedeeld 2e staan (bericht over Matias Cahais). Dat klinkt nog leuker. Ze hebben alleen naar aantal punten gekeken denk ik. Als ze ons doelsaldo zouden hebben gezienquote:
quote:Uitverkoop is definitief voorbij
Door ROB HARTOG
ENSCHEDE/GRONINGEN - De parallellen tussen FC Twente en FC Groningen zijn groot. Beide clubs barsten van de ambitie, maar laten zich niet verleiden tot welke vorm van luchtfietserij dan ook.
Stabiliteit, beleid en visie zijn de toverwoorden in Enschede en Groningen, bij de twee clubs die morgen tegenover elkaar staan in de eredivisie.
Dat is meteen een strijd tussen de nummers vier en vijf.
De nuchterheid blijft echter regeren, zelfs nu de kloof met de topclubs in de ranglijst vrijwel is gedicht. ,,Dit is slechts een momentopname,’’ zegt Ron Jans, de trainer van FC Groningen.
,,We moeten realistisch blijven. FC Groningen kan misschien ooit eens kampioen worden, maar structureel in de top spelen kán gewoon niet. Geen valse bescheidenheid, maar pure realiteit. Het verschil in inkomsten is daarvoor de groot. Ons doel is en blijft om structureel minimaal als negende of tiende te eindigen, met het liefst flinke uitschieters naar boven.’’
Collega-trainer Fred Rutten zit op dezelfde lijn. ,,Daarom wil ik helemaal niet spreken over een gevecht morgen tussen de uitdagers van de gevestigde orde,’’ reageert de coach van FC Twente.
,,Als je naar de huidige stand op de ranglijst kijkt, lijkt het er op dat aansluiting met de top nabij is, maar dat kan over een maand helemaal anders zijn. Uiteindelijk bepaalt de begroting het verschil en dan is de conclusie dat het gat tussen FC Twente en de top 3 enorm groot is,’’ zegt Rutten.
Jans: ,,Toen ik hier eind 2002 begon, hebben we een beleidsplan ontwikkeld. Kernvraag daarbij: Waar willen we naar toe en wat hebben we daarvoor nodig? Daar is onze visie op afgestemd. Continuïteit is een belangrijke voorwaarde.
,, We werken binnen de club al jaren met nagenoeg dezelfde mensen. We weten wat we aan elkaar hebben, raken niet snel in paniek als het eventjes wat minder gaat. Visie is ook de tijd nemen je doel te bereiken. Als club uit de subtop heb je het makkelijker dan in de echte top. Daar worden aankopen sneller afgeschreven. Wij kunnen nieuwe spelers tijd gunnen zich aan te passen aan nieuwe leef-, woon- en werkomstandigheden.’’
Volgens Jans kan FC Groningen in de komende jaren nog flink doorgroeien.
Rutten herkent dat gevoel: ,,We hebben stappen gemaakt, maar ik durf niet te zeggen dat FC Twente al een stabiele subtopper is, wel dat het proces op weg daar naar toe positief verloopt. Het beleidsplan ‘FC Twente in de steigers’ is bijgesteld tot ‘FC Twente uit de steigers’, maar we zijn er nog lang niet.
,, De lat gaat op alle terreinen langzaam omhoog. De uitbreiding van ons stadion kan voor een nieuwe impuls zorgen. De club heeft geen geldnood meer, maar anders dan FC Groningen en Heerenveen hebben we nog steeds niet veel te besteden. Wij moeten heel creatief omgaan met het binnenhalen van spelers.’’
Joop Munsterman, de ambitieuze voorzitter van FC Twente, beaamt dat. ,,We hebben een duidelijk doel voor ogen, werken daar gezamenlijk hard aan, maar kunnen ons geen missers veroorloven. Als je de supermarkt instapt om sinaasappels te kopen met twintig euro in je zak, dan is het geen ramp als er één of twee rotte tussen zitten. Heb je maar één euro dan wordt het verhaal heel anders. Dan let je wel goed op.’’
,,Voorbeelden? Wij wilden Orlando Engelaar al halen toen hij nog bij NAC speelde. Hij was te duur. We zijn hem ook bij Genk nauwlettend blijven volgen en stonden meteen op de stoep toen het daar niet helemaal klikte tussen speler en club,’’ zegt Munsterman.
,,Hetzelfde verhaal geldt voor Kennedy Bakircioglu. Hij was te duur voor ons, koos voor Griekenland, maar toen hij door blessures en wat overgewicht nauwelijks aan spelen toekwam, waren we hem nog niet vergeten en konden we hem ophalen.’’
Bij beide clubs is het zelfbewustzijn flink gegroeid. Nog niet zo gek lang geleden haalden de topclubs de beste spelers voor een prikkie op. Die tijd is voorbij. FC Groningen weigert vooralsnog mee te werken aan een transfer van verdediger Bruno Silva naar Ajax en voor FC Twente is een tussentijdse overgang van Engelaar naar datzelfde Ajax onbespreekbaar.
Hans Nijland, technisch directeur FC Groningen: ,,We blijven ons standpunt herhalen dat gedurende deze transferperiode geen enkele speler FC Groningen tussentijds mag verlaten.’’ En Munsterman: ,,Martin van Geel van Ajax heeft ons gebeld. We hebben een duidelijk antwoord gegeven. De tijd van gratis of goedkoop winkelen in de provincie is voorbij. Wij breiden ons stadion flink uit. Om de tribunes straks te vullen, hebben we goede spelers nodig. Daarom proberen we de boel bij elkaar te houden.’’
Beide trainers zijn daar verheugd over. Jans: ,,Het tekent onze ambitie. ,,We weten dat we niet alle spelers kunnen vasthouden, maar laten ons niet langer leeg roven.’’
Rutten: ,,De opstelling van de club is een compliment waard. Natuurlijk ben ik daar als trainer erg blij mee.’’
www.ad.nl
quote:Ik heb net gehoord dat hij voor 2,5 jaar getekend ZOU hebben. Boca zou een fors gedeelte van de transfersom bij doorverkoop ontvangen. Via via, dus ik kan de bron niet verifiëren. Degene die het mij sms-te vertrouw ik wel, maar ja........... Verder zouden de lichten gisteravond voor die Pool zijn aangegaan. Doe er mee wat je wil..........
het blijft inderdaad een rare competitie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:05 schreef Prosac het volgende:
verdikkie zeg.. als wij morgen punten pakken doen we echt goede zaken, gezien de andere uitslagen.
Van mij mag ie ook afnokken. Als je ziet dat je ploeg zo in de problemen zit verdedigend en je laat ze dan in de steek...quote:Op zondag 20 januari 2008 16:40 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zo, Jans wil dus van Silva af.
Ja, laat hem gewoon tot einde contract in het 2equote:Op zondag 20 januari 2008 16:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van mij mag ie ook afnokken. Als je ziet dat je ploeg zo in de problemen zit verdedigend en je laat ze dan in de steek...Ga dan maar snel weg.
Zoals Jans zei, Groningen is daar een te mooie club voor!!
Anderhalf jaar op de tribune laten zitten zou ik ook wel mee kunnen leven..
Helemaal mee eens, maar ik vond 't opvallend dat Jans 'dr opeens zo'n uitgesproken mening over had.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van mij mag ie ook afnokken. Als je ziet dat je ploeg zo in de problemen zit verdedigend en je laat ze dan in de steek...Ga dan maar snel weg.
Zoals Jans zei, Groningen is daar een te mooie club voor!!
Anderhalf jaar op de tribune laten zitten zou ik ook wel mee kunnen leven..
Dat ie hem niet meer in de selectie hoeft te zien.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:46 schreef Rikketik het volgende:
Wat zei Jans dan over Silva?
Goed voor zn marktwaarde.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:49 schreef Prosac het volgende:
Opvallende uitspraak van Jans, hij is dus echt compleet klaar met Silva. Iets wat we dus nog niet eerder van hem gezien hebben.
Jans moet zich ook flink in de zak getrapt voelen door Silva.
Ik geloof je op je woord hoord, maar het klinkt bijzonder ongeloofwaardig. Heb je het zelf gezien?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef venomsnake het volgende:
Cahais heeft vanmiddag in cafe Flip naar de FC zitten kijken...
url?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef venomsnake het volgende:
Cahais heeft vanmiddag in cafe Flip naar de FC zitten kijken...
Meerdere mensen op FCGforum zaten naast hem/ in zijn buurt.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:03 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik geloof je op je woord hoord, maar het klinkt bijzonder ongeloofwaardig. Heb je het zelf gezien?
Ik vraag me af hoe graag zijn medespelers hem nog terugzien in het elftal.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef detulp050 het volgende:
En waarom Jans dit zegt is toch wel duidelijk?
Jans zegt dit, Silva hoort het en denkt natuurlijk ook dat niet spelen betekent dat hij in de vergetelheid raakt. Misschien dat Silva met hangende pootjes terug komt, excuses maakt en misschien, heel misschien weer in de genade valt
Hm, vanavond op fcgroningen.nl als 't meezit bevestigd zullen we dan maar hopen.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:06 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Meerdere mensen op FCGforum zaten naast hem/ in zijn buurt.
Hij was er strak in het pak.
quote:Ron Jans heeft het helemaal gehad met Bruno Silva. De rechtsback weigert nog te spelen voor FC Groningen en hoopt op die manier een transfer naar Ajax af te dwingen. "Van mij mag hij vertrekken", aldus Jans.
"Ik wil en kan niet met een speler werken die niet voor FC Groningen wil spelen, want dit is gewoon een prachtige club. Ik zie hem ook niet meer terugkeren bij het elftal op deze manier", aldus de duidelijk geïrriteerde Jans na afloop van het duel FC Twente - FC Groningen (3-1).
Ook acht de oefenmeester de kans klein dat Bruno Silva ooit nog deel uitmaakt van zijn ploeg wanneer de transfer geen doorgang zal vinden. "Het zou kunnen, ja. Het kan ook dat ik nog een vierde baby krijg, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat ik nu duidelijk ben."
"Ik heb de clubleiding laten weten dat Bruno Silva wat mij betreft mag vertrekken. Maar dat is mijn standpunt, en misschien niet dat van de club. Ik heb ook geen flauw idee hoe de zaken ervoor staan met de transfer naar Ajax", besluit Jans.
Wat dacht je van een contract dat op dit moment is afgerond tussen Ajax en Silva en daarom Jans zo´n uitgesproken mening heeft...quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef detulp050 het volgende:
En waarom Jans dit zegt is toch wel duidelijk?
Jans zegt dit, Silva hoort het en denkt natuurlijk ook dat niet spelen betekent dat hij in de vergetelheid raakt. Misschien dat Silva met hangende pootjes terug komt, excuses maakt en misschien, heel misschien weer in de genade valt
Dat is een verdediger van Boca Juniors. Tevens aanvoerder van Agrentinie onder 20, daar is hij van de zomer wereldkampioen mee geworden.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:06 schreef jorienvdherik het volgende:
wie is cahais dan ?
waar heeft die gespeeld
anders lees je het topic (deze en vorige pagina) even door en kom er zelf achterquote:Op zondag 20 januari 2008 18:06 schreef jorienvdherik het volgende:
wie is cahais dan ?
waar heeft die gespeeld
Zo en die komt ff naar het fc groningen in nederland toequote:Op zondag 20 januari 2008 18:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is een verdediger van Boca Juniors. Tevens aanvoerder van Agrentinie onder 20, daar is hij van de zomer wereldkampioen mee geworden.
Interview met Jans:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-345411/category/sport/
Silva zal dus niet meer voor de FC spelen.
Kan me Jans zijn reactie goed voorstellen, wat een droeftoeter is Bruno zeg. Had ik niet verwacht.
Is ook echt een goede voetballer!quote:Op zondag 20 januari 2008 17:37 schreef venomsnake het volgende:
Hulde voor Lovre trouwens, diie begint zijn vorm van vorig seizoen terug te krijgen. Weer gescoord en best goed gespeeld.
Hij debuteerde al op zijn 17e in het eerste van Boca. Heeft een paar keer in de basis gestaan, maar is idd geen eerste keus. Is ook nog erg jong.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:21 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar mr. Cahais speelt dus niet in de basis bij Boca neem ik aan?
Ik dacht dat die Feyenoord zou noemen als kandidaat , omdat Feyenoord in de zomer hem toch ook al wou hebben ofzoquote:Op zondag 20 januari 2008 21:42 schreef venomsnake het volgende:
Fulham wil Nevland hebben!!
Blijven Erik!!
quote:Nevland wil weg bij FC Groningen
groningen -
Erik Nevland wil met onmiddellijke ingang weg bij FC Groningen. De Noorse aanvalsleider van de club kan een contract tekenen met een looptijd van tweeënhalf jaar bij de Engelse club Fulham. "Het is altijd mijn droom geweest in de Premier League te spelen. Dit is de kans van mijn leven.
Nevland heeft bij FC Groningen nog een contract tot medio 2010. "Ik begrijp goed dat het voor FC Groningen een moeilijke beslissing is om mij te laten vertrekken, maar ik word dit kalenderjaar 31. Het liefst zou ik het seizoen afmaken bij FC Groningen, maar dat kan niet. Het is nu of nooit. Ik hoop dat ze mij laten vertrekken en ik vind ook dat ik dat verdien."
Fulham nam vorige week contact op met Nevland, die bij de Londense club vier à vijf keer zoveel kan verdienen dan bij FC Groningen. Bij terugkeer uit Enschede, waar FC Groningen gistermiddag met 3-1 verloor van FC Twente, sprak algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen nog even met de Scandinaviër. "De standpunten zijn duidelijk", zegt Nijland. "Wij begrijpen dat dit voor Erik een enorme kans is en hij begrijpt ook dat wij hem eigenlijk niet kunnen missen. Morgen (vandaag, red.) steken we de koppen opnieuw bij elkaar om deze situatie te bespreken."
Fulham heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen. "En zolang wij nog niks hebben gehoord weten wij ook niet waar we ja of nee tegen kunnen zeggen."
Ron Jans is afgeknapt op het gedrag van Bruno Silva. "Wat mij betreft mag hij vertrekken", liet de trainer van FC Groningen na de wedstrijd tegen FC Twente weten. "En het liefst zo snel mogelijk. Ik ben de hele situatie meer dan zat." Silva heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Ajax en wil geen wedstrijden meer spelen voor FC Groningen.
dvhn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |