abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42284475
Welkom bij alweer het 24e deel van het centrale topic van dé Trots van het Noorden.

Links naar vorige topics:
[Centraal] FC Groningen deel #23: Nait soezen, moar doun!
[Centraal] FC Groningen deel #22: Bye Bye Buijs
[Centraal] FC Groningen #21: De start van een nieuw seizoen!
[Centraal] FC Groningen #20: Sterker dan vorig seizoen!
[Centraal]FC Groningen #19 We gaan weer beginnen!
[Centraal] FC Groningen deel 18: Nevland toch naar Curacao
[Centraal] FC Groningen deel 17: Buijs moet blijven!

Het mooiste stadion van Nederland:
De Euroborg!

Volgende wedstrijden:
Ajax - FC Groningen (za. 14-10-2006)
sc Heerenveen- FC Groningen (Zo 22-10-2006)

FOK!-users in de Euroborg
Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak H
Noca : vak H
Prosac: vak CC
MalachiGroningen: vak E
smicer: vak K
Ungeheuer: vak H
savelkoul: vak I
Thomas87: vak UU
Joagertje: vak H
Eightball: vak MM
Art_Core: vak K
RedFever007: vak EE
Dolledingo: Vak E
detulp050: Vak AA
savelkoul: Vak H

Nieuwe spelers
Danny Holla (eigen gelederen)
Njazi Kuqi (inmiddels weer vertrokken)
Brian van Loo
Goran Lovre
Luis Suárez
Ondrej Svejdik

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_42284513
Wat een overwinning, SICK!

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2006 @ 17:30:06 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_42284541
goeie aankoop ja
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_42284617
Fantastische middag!
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:35:47 #5
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42284738

Matchwinner.

bron foto: TV Noord
pi_42284866
Haha altijd fijn flink scoren in de laatste minuten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42285096
Suarez
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:53:37 #8
82589 S-Two
barba macacu
pi_42285260
Mooi resultaat .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:55:03 #9
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_42285306
schandalig natuurlijk dat Vitesse in 10 minuten tijd 1-3 uit handen geeft
maar het zal me worst zijn
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:57:12 #10
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_42285386
Geweldige pot voetbal, grootste deel publiek bleef er achter staan na die 1-3, vervolgens krijgen we een penalty cadeau van Jol. Maar die penalty verdienden we gewoon, 15 minuten eerder trok Frankel het shirt van Nevland zowat uit en in de eerste helft haakt Knol Suarez.
Enfin, van der Laak schoot weer goed in en vervolgens iedereen staan en schreeuwen, fan-tas-tisch!

Daarna Yuri die de assist geeft voor de 3-3 en ook nog een belangrijke rol vervult bij de 4-3
geweldig, toen de 3-3 viel voelde je gewoon de 4-3 aankomen, Groningen was gewoon de hele wedstrijd beter.

Dat Aad de Mos vervolgens op radio1 verkondigd dat we de overwinning volledig te danken hebben aan Jol, dat breekt bij mij de klomp. Vitesse heeft juist aan Jol te danken dat ze zo lang voor bleven staan. Groningen wint dankzij zichzelf en het publiek!
Te mooi voor al die mensen die na de 1-3 weg gingen!

Pluspunten
Wissels Jans, Lovre verbetering tov Levchenko, Yuri belangrijk en Seedorf lekker knokkend op het middenveld.
Suarez, niet alleen 2 goals, maar ook hard werkend en regelmatig de bal veroverd.
Kruiswijk is back!
Lindgren uiteraard.
Veerkracht FC
Jol consequent.

Negatief
Spelhervattingen Groningen
Sankoh bij tijd en wijlen
Jol had eerder een penalty moeten geven

held van de wedstrijd
Toch Wapenaar, naast een wereldredding op de kans van van der Laak (1e helft) ook zijn tieten laten zien aan de Z-side

Mooi moment
jankende Yuri toegejuicht vanaf Noord na het fluitsignaal

Complimenten aan het publiek dat er WEL achter bleef staan.
pi_42285424
Als Suarez een beetje zou afvallen zou ie ook wat sneller en nog beter zijn denk ik
pi_42285541
En nog onverslagen
Twinning = boring
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:04:40 #13
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_42285613
Suarez is wel een heerlijke voetballer
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_42285753
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:57 schreef Prosac het volgende:

held van de wedstrijd
Toch Wapenaar, naast een wereldredding op de kans van van der Laak (1e helft) ook zijn tieten laten zien aan de Z-side
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:15:24 #15
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_42285935
Legendarische middag...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:32:06 #16
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_42286411
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:06 schreef borisz het volgende:
1-3, de vloek van euroborg wordt gebroken
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:06 schreef Panick het volgende:
En Groningen verliest in de Euroborg.
Mooi zo.
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:07 schreef Mr.Mills het volgende:
Nou, kan dat Euroborg verhaal gelukkig ook weer de kast in.
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:13 schreef Dos37 het volgende:
haha Groningen

WAT EEN POT!

M'n held doet het 'em weer, Luis ik hou van je .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:35:45 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_42286499
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:57 schreef Prosac het volgende:

Te mooi voor al die mensen die na de 1-3 weg gingen!
Inderdaad , wat ben je dan voor supporter als je zo vroeg al weggaat. Als het in de 90e minuut is oke, maar zo vroeg al weggaan is gewoon verrraad
quote:
held van de wedstrijd
Geniaal moment , hij kwam eraan lopen, moest lachen en whoppa shirtje ophoog

En wat Sankoh mankeert weet ik niet maar hij zat weer een paar keer 'niet al te sterk'
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:36:42 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_42286529
En nauwelijks controles bij ingang 1, ook gunstig
pi_42286805
Dit vind VI ervan:
quote:
Groningen slaagt nu wel in inhaalrace

FC Groningen heeft de kater van de uitschakeling in de UEFA Cup weggespoeld. In Euroborg werd Vitesse verslagen, al had het heel wat voeten in de aarde voordat de Groningers aan de goede kant van de score kwamen: 4-3.
Wat FC Twente op zaterdag tegen RKC Waalwijk presteerde, lukte Groningen een dag later: van een 3-1 achterstand terugkomen en er toch nog met de winst vandoor gaan. Luis Suárez was de grote man. De Uruguayaan versierde een strafschop en nam de laatste twee doelpunten voor zijn rekening.

Groningen kreeg daarmee waar het recht op had, want Vitesse stond lange tijd volstrekt tegen de verhouding in op voorsprong. Al na vijf minuten profiteerde Anduele Pryor op aangeven van Danko Lazovic van een dekkingsfout in de defensie van Groningen. Nadat Evgeniy Levchenko gelijk had gemaakt, was het Youssouf Hersi die Vitesse naar een eenvoudige overwinning leek te schieten. Tot twee keer toe was de aanvallende middenvelder er als de kippen bij om een rebound binnen te tikken.

Groningen toonde veerkracht en mocht Suárez danken dat het allemaal nog goed kwam. Nadat het in de eerste helft nog een strafschop werd onthouden, verdiende de negentienjarige aanvaller er wel een toen Purrel Fränkel hem licht toucheerde. Koen van de Laak bracht de thuisclub vanaf elf meter terug in de wedstrijd: 2-3.

De comeback werd compleet gemaakt door Suárez zelf. De Uruguayaan stond twee keer op de goede plaats om van dichtbij te scoren: 4-3. Door de zwaarbevochten overwinning staat Groningen keurig op de derde plaats van de Eredivisie. Bovendien is de ploeg van trainer Ron Jans samen met AZ nog als enige ongeslagen
.
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:45:57 #20
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_42286816
De mensen die weggingen na de 1-3 Domme mensen, ga dan niet heen zou ik zeggen
Die zullen zich wel flink verbaasd hebben toen ze thuis hoorden dat het 4-3 is geworden

En die penaltie, die was misschien iets te zwaar, maar die andere twee keren hadden we er zeker eentje moeten hebben. Jol floot in het algemeen iets te negatief tegen Groningen, ik begrijp niet waar Aad de Mos het vandaan haalt dat we bevoordeeld zijn En één grensrechten snapt het niet, voor beide partijen vlagte hij maar wat

Maar ik vind de prestatie van het team geweldig echt waar, en het publiek ook. Ik ken weinig publiek dat bij een 1-3 thuis nog er flink achter gaat staan. Daar moet je als speler toch wel van gaan zweven denk ik. Ik ging echt door het lint bij de 3-3 en al helemaal bij de 4-3

Nog 15 minuten en dan begint De Wedstrijden en ik kan niet wachten!

Olé, Olé, FC Groningen Olé !
pi_42286919
Hoppa! Das eem mooi!
Die overtreding op Suarez was volgens mij geen strafschop, maar die overtredingen op Suarez in de eerste helft en op Nevland in de tweede leken er wel heel erg op. Een 'Dick Jol-optelsom' lijkt me.
Helemaal gek bij die 4-3, wat een geweldige actie was dat!
pi_42286953
Respect
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:59:59 #23
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_42287239
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:01:25 #24
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_42287282
Jol was een ramp, zonder de FC echt in het nadeel te trekken trouwens. Groningen had 2 penalties moeten hebben, zeker die van Suarez in de eerste helft; ik was verbaasd dat zijn enkel der nog aan zat.

Volgens mij was de gegeven penalty juist geen, maar dta zullen we straks wel zien op TV. Dat Aad de Mos (wat een verschrikkelijke man) dan zegt dat het allemaal door Jol komt, quote: "Jol fluit zijn eigen wedstrijd. Hij geeft een penalty waar hij misschien eerder wel eentje had moeten geven, maar dta kan ik niet beoordelen. Groningen komt zo terug in de wedstrijd blablabla". Hij zegt dus dat het in het NADEEL van Vitesse was dat juist die penalty toen gegeven werd. Op het moment echter toen de penalty gegeven werd stond het 1-3. Ik zie als Vitessenaar liever een penal tegen in de 80e minuut dan bij een 1-3 voorsprong dan bij een 1-1 gelijkspel (toen was het voorvalletje met Suarez). In ieder geval, ik was eigenlijk gewoon pissig dta ie hem in de 80e minuuut WEL gaf, naar mijn mening had dat eerder gemoeten. Gelukkig is het nog goed gekomen en Aad mag niet zeiken .
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_42288170
Wat een middag. Ik ging volledig uit mn dak bij die vierde. Helden, respect.

Dat van Yuri was eigenlijk heel mooi...later in het home kon je goed zien ook hoe erg hij het waardeerde en werd ie nogmaals toegezongen.

Aad de Mos is een loser. Ik ben natuurlijk niet objectief, Jol deed vanalles vanmiddag, maar iedereen kon zien dat we al een paar keer waren genaaid. Dit was geen penalty, maar wel een optelsom.

Vitesse vind ik wel zo'n kutploeg, ik wilde gewoon niet van ze verliezen.

Nogmaals, helden
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')