quote:Spektakel van het Noorden prooi voor Heerenveen
SC Heerenveen en FC Groningen deden aan klantenbinding. In een ongelooflijke eerste helft legde Michael Bradley de basis voor Fries succes (4-2).
In de tweede helft hadden FC Groningen en SC Heerenveen hun defensies ogenschijnlijk beter op orde. De doelpunten die zo veelvuldig waren gevallen vóór rust, bleven in het Abe Lenstra Stadion achterwege. Het deed weinig af aan de attractiviteit van de Derby van het Noorden. Beide verdedigingen waren alles behalve potdicht.
Met name Brian Vandenbussche moest veelvuldig ingrijpen om FC Groningen niet terug in de wedstrijd te laten komen. De Belgische keeper van SC Heerenveen liet zich niet onbetuigd, zoals zijn collega Brian van Loo aan de andere kant eveneens zijn mannetje stond.
De droogte in de tweede helft stond in schril contrast met de eerste 45 minuten. De wedstrijd was koud een paar minuten onderweg of Groningen-middenvelder Goran Lovre had de bal achter zijn eigen doelman gekopt. Het was het begin van een ongelooflijke eerste helft, waarin Bradley de andere drie treffers van SC Heerenveen voor zijn rekening nam.
FC Groningen had met twee doelpunten van Erik Nevland het zicht niet verloren op een positief resultaat. De Noorse spits, die nog voor rust geblesseerd uitviel, werd na rust node gemist. Zijn collega Marcus Berg bleek minder trefzeker.
Niet bashen op het ALS hequote:Op zondag 9 december 2007 17:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik kom net terug uit Heerenveen en heb me erg vermaakt. Dan wel met 4-2 verloren, maar wat is het toch mooi om een Groningenfan te zijn en niet wekelijks in rouwcentrum ALS te zitten. Wat een sfeerloos publiek. 2000 Excelsiorman hoor je nog meer
Dieptepunt: onze verdediging en dan met name het komisch duo Sanko en van Loo
Hoogtepunt: Nevland
quote:Op zondag 9 december 2007 18:10 schreef detulp050 het volgende:
Dan had je niet weg moeten gaan na de 3-2![]()
Dat zou mooi kut zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 18:52 schreef Bullet-tooth het volgende:
Trouwens ik heb vandaag het gerucht gehoord, dat het al zo goed als zeker is dat Bruno naar Fiorentina vertrekt.
Sorry hoor maar wat een onzin. Ik heb de hele wedstrijd live gezien en er was enorm veel te horen. Dat niet alle 25000 man meezingen is geen probleem en die vergelijking met Excelsior is gewoon geestig, zo dom is ie. Heerenveen heeft echt liefhebberpubliek, mensen die zitten te kijken en commentaar geven en over het algemeen superkritisch zijn - ik kom er al vanaf mijn 6e en weet waar ik het over heb. Het is heel betrokken publiek - en niet van dat carnavalspubliek, maar om het nou een rouwcentrum te noemen, vind ik echt domme onzin.quote:Op zondag 9 december 2007 17:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik kom net terug uit Heerenveen en heb me erg vermaakt. Dan wel met 4-2 verloren, maar wat is het toch mooi om een Groningenfan te zijn en niet wekelijks in rouwcentrum ALS te zitten. Wat een sfeerloos publiek. 2000 Excelsiorman hoor je nog meer
Dieptepunt: onze verdediging en dan met name het komisch duo Sanko en van Loo
Hoogtepunt: Nevland
Eensch! Maar jullie hebben de kans gehadquote:Op zondag 9 december 2007 18:16 schreef venomsnake het volgende:
Jezus Jaapie, wat een SCHijt TT!
Waar baseer je dat dan op? Groningen heeft in de 2e helft wel kansen gehad maar ze mochten ook veel komen omdat Heerenveen een beetje achterover leunde op basis van de stand en niet echt enorm druk zette. Desondanks kreeg Heerenveen ook nog wat kansjes. Ik heb eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat het een onterechte overwinning was. Ik was bang dat Groningen het laatste half uur echt ging strijden zoals tegen Feyenoord en dan hadden we het lastig gehad, want dat ligt ons niet zo. Maar dat is nauwelijks gebeurd, het was vrij tam allemaal.quote:Op zondag 9 december 2007 18:29 schreef F1Bas het volgende:
Ik ben neutraal en Groningen verdiende het zeker niet te verliezen.
de FCG aanhang was ook goed te horen, er was een puike sfeer in het stadion. Ik vind het altijd zo armoedig om bij zo'n wedstrijd vandaan te komen en het dan alleen maar over die zogenaamde stilte te kunnen hebben.quote:Op zondag 9 december 2007 20:22 schreef dagizmo het volgende:
Ja prima te horen die fcg.Was ook tijdens de samenvatting duidelijk te horen.
Volgend jaar maar weer een poging mensen.
Half 6.quote:Op zondag 9 december 2007 20:24 schreef MaxC het volgende:
Ik zie trouwens dit op de site staan:
Voor de thuiswedstrijden in 2007 tegen VVV-Venlo, Willem II en PSV kunnen er - indien beschikbaar - op de wedstrijddag nog kaarten gekocht worden op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.
Hoeveel kans is er dat je met zijn 2en kaartjes voor PSV kan kopen? Zo ja, hoe laat en wanneer moet je er dan zijn
Allemaal smoesjes..quote:Op zondag 9 december 2007 20:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Eensch! Maar jullie hebben de kans gehad![]()
Ja hallo - waarom is er geen FC Groningen topic?
Onzin, die trainert van jullie zei dat Heerenveen in de 2e helft vooruit wou voetballen, maar dat het daar de kans niet voor kreeg. Pas wat later in de 2e helft kregen jullie er weer wat grip op. Face it, jullie hebben gewonnen door geklungel van Sankoh en een eigen doelpunt van Lovre. Een beetje een laat sinterklaaskado'tje zeg maar.quote:Op zondag 9 december 2007 20:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Heerenveen een beetje achterover leunde op basis van de stand en niet echt enorm druk zette.
Juist! Ik zat vlak naast het uitvak en kon Nieuw Noord er vaak bovenuit horen. Jammer dat sommige Groningen 'fans' aanstekers naar de H'veen spelers gooidenquote:Op zondag 9 december 2007 20:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wat een onzin. Ik heb de hele wedstrijd live gezien en er was enorm veel te horen. Dat niet alle 25000 man meezingen is geen probleem en die vergelijking met Excelsior is gewoon geestig, zo dom is ie. Heerenveen heeft echt liefhebberpubliek, mensen die zitten te kijken en commentaar geven en over het algemeen superkritisch zijn - ik kom er al vanaf mijn 6e en weet waar ik het over heb. Het is heel betrokken publiek - en niet van dat carnavalspubliek, maar om het nou een rouwcentrum te noemen, vind ik echt domme onzin.
Jij gaat een beetje pitten terwijl er werk te doen is.quote:Op zondag 9 december 2007 20:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes.. [ afbeelding ]
Onzin, daardoor kwamen we op 2-0. We hebben er uiteindelijk vier gemaakt, of is je dat niet opgevallen? En als het nog 2-2 had gestaan, had Heerenveen echt wel anders gespeeld.quote:Onzin, die trainert van jullie zei dat Heerenveen in de 2e helft vooruit wou voetballen, maar dat het daar de kans niet voor kreeg. Pas wat later in de 2e helft kregen jullie er weer wat grip op. Face it, jullie hebben gewonnen door geklungel van Sankoh en een eigen doelpunt van Lovre. Een beetje een laat sinterklaaskado'tje zeg maar.
quote:Op zondag 9 december 2007 20:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gaat een beetje pitten terwijl er werk te doen is.![]()
[..]
Onzin, daardoor kwamen we op 2-0. We hebben er uiteindelijk vier gemaakt, of is je dat niet opgevallen? En als het nog 2-2 had gestaan, had Heerenveen echt wel anders gespeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |