abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47118424

[centraal] FC Groningen - topic
Centrale FC Groningen - topic deel 2 , richting linkerrijtje
Centrale FC Groningen Topic #3, wat valt er nog te halen?
[Centraal] FC Groningen #4
[Centraal] FC Groningen #5 Een goed begin is het halve werk!
[Centraal] FC Groningen #6 3x op rij winnen in de Kuip
[Centraal]FC Groningen #7 Goodbye Oosterpark O+
[Centraal]FC Groningen #8 Op naar de Euroborg!
[Centraal]FC Groningen #9: De 2e seizoenshelft gaat beginnen
[Centraal]FC Groningen #10: Op weg richting playoffs?
[Centraal]FC Groningen #11: De maand van de waarheid
[Centraal]FC Groningen #12: Playoffs binnen handbereik
[Centraal]FC Groningen #13: Sankoh, topper in spé!
[Centraal] FC Groningen #14: Nevland is back!
[Centraal] FC Groningen #15: We Gaan europa in.
[Centraal]FC Groningen deel 16:Zwaaien naar van Gaal!
[Centraal] FC Groningen deel 17: Buijs moet blijven!
[Centraal] FC Groningen deel 18: Nevland toch naar Curacao
[Centraal]FC Groningen #19 We gaan weer beginnen!
[Centraal] FC Groningen #20: Sterker dan vorig seizoen!
[Centraal] FC Groningen #21: De start van een nieuw seizoen!
[Centraal] FC Groningen deel #22: Bye Bye Buijs
[Centraal] FC Groningen deel #23: Nait soezen, moar doun!
[Centraal] FC Groningen deel 24: Met Luis Suarez!!
[Centraal] FC Groningen deel 25: Met blunderende keepert!!
[Centraal] FC Groningen deel #26: Un, Dos, Tres, Suarez!
[Centraal] FC Groningen deel 27: Met een tovenaar in het team
[Centraal] FC Groningen deel: #28 Stunten tegen de lampjes!
[Centraal] FC Groningen deel: #29 Kerst in het uitvak!
[Centraal] FC Groningen deel: #30 Op naar de play-offs ;)
[Centraal] FC Groningen #31: Niet alles is voor Bassie...

Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak H
Noca : vak H
Prosac: vak CC
MalachiGroningen: vak E
smicer: vak K
Ungeheuer: vak H
Thomas87: vak UU
Joagertje: vak H
Eightball: vak MM
Art_Core: vak K
RedFever007: vak EE
Dolledingo: Vak E
detulp050: Vak AA
savelkoul: Vak H
M.Melandri: Vak P
Deetch: Vak N
Grunner: Vak E
Garudo: Vak S

• Officiele FC Groningen clubsite
  • Supportersvereniging FC Groningen
  • Trots Van Het Noorden
  • De Groene Hel
  • fcgforum
  • FCG Stats
  • Groningen Fanatics
  • Boerenmacht
  • FC Groningen Headliner

[X] Levchenko weer opgeroepen voor Oekraïne
    [X] Kruiswijk in selectie Jong Oranje
    [X] VERDACHT: FC Groningen-NAC

Download hier de OP!
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_47118448
    quote:
    VERDACHT: FC Groningen-NAC

AMSTERDAM - IN DE LUWTE van het Europese competitievoetbal speelden FC Groningen en NAC zaterdagvond hun wedstrijd in de Nederlandse eredivisie. Niets bijzonders. FC Groningen won met 3-1. Na een 1-0 voorsprong ging doelman Edwin Zoetebier vlak voor de start van de tweede helft naar het gras, na geraakt te zijn door een voorwerp, gegooid uit de tribune. Hoewel niets werd gevonden, vertelde de bult op het Volendamse hoofd het verhaal. NAC kwam nog terug tot 1-1. Via Erik Nevland en een strafschop van Koen van de Laak - Mike Zonneveld maakte een domme overtreding in het strafschopgebied en kreeg terecht rood van scheidsrechter Dick Jol - won de ploeg van Ron Jans voor het eerst sinds drie maanden weer eens in het eigen stadion Euroborg.

Niets aan de hand. Bij het reguliere gokkanaal in Nederland, Toto-select geven de inzetten en quoteringen niets bijzonders te zien. FC Groningen doet het iets beter dan NAC en in totaal wordt in Nederland voor 6000 euro gespeeld. De Denen zijn goklustiger

Veel gokkers op voetbalwedstrijden spelen echter niet bij Toto-select vanwege de slechte quoteringen. Elders, vooral via het internet, valt vaak veel meer te verdienen met het goed voorspellen van de uitslag van een wedstrijd. Marktleider in de wereld van het internetgokken is Betfair, een van origine Brits bedrijf. Het stelt zich niet op als 'bookmaker', maar als intermediair tussen de gokkers. Vraag en aanbod komen bij Betfair bij elkaar en het bedrijf brengt daarvoor 5% van de netto-opbrengst in rekening bij de winnaar.

FC Groningen-NAC is geen bijzondere wedstrijd, ook niet voor de spelers van Betfair. Een omzet van 60.000 euro is ongeveer het maximum voor zo'n potje. Ter vergelijking: het volume bij Betfair afgelopen zondag bij Heracles-ADO Den Haag was 53.000 euro, FC Utrecht-AZ 57.000 euro, Feyenoord-Roda JC 105.000 euro en Ajax-Heerenveen is koploper met 335.000 euro.

Bij een Nederlandse beroepsspeler, hij verdient zijn boterham met het gokken op wedstrijden bij Betfair, gingen zaterdag alle bellen rinkelen. FC Groningen-NAC genereerde plots enorme omzetten. De teller bij Betfair stond om 20.00 uur, bij het sluiten van de markt en het beginsignaal van de wedstrijd in Euroborg, stil op ruim 1,1 miljoen euro. "Een extreme omzet ", reageert KNVB-directeur Henk Kesler als hij geconfronteerd wordt met het bedrag. In het gokcircuit staat zo'n wedstrijd dan allang te boek als 'verkocht'.

Niet zo vreemd. Op een zelfde manier kwam vorig jaar het Belgische omkoopschandaal aan het licht. Gokkers gebruikten Betfair om grote winsten veilig te stellen bij onbeduidende competitieduels in België, terwijl op de achtergrond de Chinese zakenman Ye allerlei spelers omkocht om tot gewenste einduitslagen te komen. De ingewijde: "Bij zo'n hoge inzet als bij FC Groningen-NAC weet ik genoeg. Trouwens, als bij Betfair voor 1,1 miljoen wordt gespeeld, dan is in Azië buiten ons gezichtsveld voor een veelvoud van dat bedrag gespeeld op FC Groningen-NAC."

Bron: Telesport (Telegraaf)
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_47118493
    haha, en dan vinden ze het niet verdacht? Als ik de KNJB was zou ik zeker een onderzoekje naar Zonneveld instellen.....
    Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
    pi_47118495
    Ik open er net een topic over venomsnake
    pi_47118505
    Dus Zheun Ye heeft iets op het hoofd van Zoetebier gegooid?
    'Cause it's easier to fly
    Than to face another night
    In Southern Sun
    And your love is all around
    pi_47118772
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 10:34 schreef sjimz het volgende:
    Ik open er net een topic over venomsnake
    aha, een schandaal topic..
    Als de FC er maar niets mee te maken heeft..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_47119229
    Whaha
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 maart 2007 @ 12:00:14 #8
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_47120068
    groningen, heel verdacht
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_47120370
    Dan begreep Bas R. het niet helemaal toen hij die bal in het doel trapte. Dick Jol was ook nog eens de scheidsrechter...
    Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
    Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
    Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
    pi_47120421
    Lomic zou nu in de belangstelling staan van Feyenoord en PSV.
    Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
    Winnaar Serie A-toto 2008-2009
    Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
    En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
      zaterdag 10 maart 2007 @ 12:52:14 #11
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_47121269
    Jammer dat Lomic niet naar Groningen komt. Hij zou echt een aanwinst zijn, net als voor Feyenoord trouwens, maar voor PSV lijkt hij mij overbodig.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      zaterdag 10 maart 2007 @ 13:01:48 #12
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_47121468
    Apart verhaal

Hoeveel krediet heeft Jans eigenlijk? De laatste maanden is Grunn er niet echt op vooruit gegaan..
    pi_47125030
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 13:01 schreef Messenga het volgende:

Hoeveel krediet heeft Jans eigenlijk? De laatste maanden is Grunn er niet echt op vooruit gegaan..
    Vorig jaar daaide Groningen een top seizoen, je kan gewoon niet verwachten dat het dit jaar weer zo goed zou gaan.
    Als we bij de eerste 10 komen dit seizoen dat is dat gewoon prima, dat is ook de doelstelling.
    En ik (hoop) ga er ook van uit dat dat nog gaat lukken.
    Ron Jans doet het prima en heeft bovendien een prima uitstraling, erg belangrijk voor een club die aan het bouwen om een vaste subtopper te worden.
    Jans heeft zijn contract met een jaartje verlengd en daar ben ik blij mee.
    Krediet heeft jans bij mij zeker nog wel, al ben ik het niet altijd met hem eens.

Maar hij zal een keer vertrekken (kon volgend seizoen wel eens zijn) en ik ben zeer benieuwd wie hem dan op gaat volgen..
    pi_47125033
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 13:01 schreef Messenga het volgende:
    Apart verhaal

Vooruit gaan na vorig seizoen? Op zo'n criterium is Ron natuurlijk niet af te rekenen...
    pi_47125134
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 03:40 schreef Jajong het volgende:
    Omgekocht .
    .
    [i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
    The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
      zaterdag 10 maart 2007 @ 16:51:54 #16
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_47127040
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 15:34 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Vooruit gaan na vorig seizoen? Op zo'n criterium is Ron natuurlijk niet af te rekenen...
    Nee dat niet. maar sommige wedstrijden die met 4/5 doelpunten verschil worden beslist..
      zaterdag 10 maart 2007 @ 16:53:35 #17
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_47127089
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 15:34 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over de laatste maanden. Groningen heeft natuurlijk wel een belabberde reeks gehad, zeker in thuiswedstrijden. Ikzelf hoop overigens dat volgend seizoen Jans' laatste is, niet eens zo zeer vanwege de resultaten. Tijd voor een frisse wind.
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
    pi_47135584
    Dat was niet best... Zeg maar gerust waardeloos..

pi_47135819
    Ik vind het echt weer een waardeloze prestatie. Offday of niet, ze zijn gewoon niet scherp, kutten maar wat aan en laten het flink liggen vanavond. Flikker toch op. Twee wedstrijden achter elkaar winnen kunnen ze al niet meer, das al teveel gevraagd.

Verder was de sfeer maar heetgebakerd begreep ik net van iemand die in Tilburg is, dus daar hoefde je er ook al niet om heen.

En Roorda, ga schoenen poetsen van van Loo ofzo. Maar ja, aan hem lag het niet alleen vanavond, de hele ploeg was dom bezig.

Kutavond.
    pi_47136196
    Ik heb me dood lopen ergeren, inspiratieloos baggervoetbal.
    Kijk, als de vorm er niet is, werk je dan het zweet in de bilnaad, maar het oogde allemaal zo verschikkelijk slap..
    Als je zo speelt dan heb je ook niets te zoeken in die play-offs imo.

Maargoed, ik blijf hopen.
    Maar ben er niet gerust op..

Als we zo tegen die (r)tukkers gaan voetballen kunnen we wel inpakken.
    pi_47136328
    Oh ja god, die komen volgende week. Holladiejee. Ik zeg, dr vol op. Drie punten en minstens 5 doelpunten. Voor FCG dan. Voor minder doe ik het niet.

Stelletje lamme zakken.

Zo.
    pi_47136486
    En van die wissel begreep ik al helemaal geen ene zak.
    Sta je met 2-0 achter en dan haal je Suarez eruit voor een andere spits
    Haal er dan een verdediger uit en gooi er een spits bij, desnoods twee, werkelijk onbegrijpelijk.
    pi_47136654
    Ja die snapte ik ook niet zo goed. Maar zal wel aan ons liggen venom
    pi_47138730
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 21:55 schreef AminBen het volgende:
    Roorda
    Deze wil ik toch ff quoten.
    Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
    Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
    Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo