Zie je hem niet zitten?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:31 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Is Silva al weg?
Het komt nu ook op de nederlandse sites, al zullen die het wel klakkeloos overgenomen hebben van de buitenlandse kranten/sites.quote:‘Groningen wint de strijd om Cahais’
Niet Feyenoord of PSV maar FC Groningen zal volgens diverse Argentijnse media een dezer dagen de komst van Matías Cahais aankondigen. De jonge verdediger van Boca Juniors zal naar verluidt zaterdagochtend op Schiphol arriveren.
Eerder op de dag werd de aanvoerder van Argentinië onder 20, vorig jaar zomer nog wereldkampioen, in verband gebracht met Feyenoord en PSV. De Spaanse tweedeklasser Hércules dacht de verdediger op huurbasis in te kunnen lijven, maar gaf aan dat hij om financiële redenen een dienstverband in Nederland verkoos.
Cahais (20) stond vorige maand ook in de belangstelling van Real Madrid, dat hem aan het tweede elftal -Real Madrid Castilla- wilde toevoegen. Boca Juniors vroeg echter een bedrag van zes miljoen euro, waardoor de Madrilenen afhaakten. Bij de transfer van Fernando Gago had de club net als bij Ever Banega, nu speler van Valencia, een optie op de speler gekregen.
6 mln is best veelquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het komt nu ook op de nederlandse sites, al zullen die het wel klakkeloos overgenomen hebben van de buitenlandse kranten/sites.
Ik ook niet, valse hoop heet dat voor zover ik weet :p Maar Twente gaat lastig worden... Denk niet dat Grunn en zal winnen om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:03 schreef venomsnake het volgende:
Vind het alleen maar jammer dat alle nederlandse sites het nu melden.
Krijgt het alleen maar weer een hoop aandacht van. Het is nog niet rond en het zou lullig zijn als het daardoor zou afketsen oid.
Maargoed, vooralsnog ga ik er maar niet vanuit dat hij komt.
Mwah, valt mee.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:02 schreef achterop23 het volgende:
voor de vrouwelijke supporters ook leuk naar ik mag aannemen:
[ afbeelding ]
Had ik niet gedacht om eerlijk te zijn..quote:Levchenko seizoen langer bij de FC
Evgeniy Levchenko speelt ook komend seizoen voor FC Groningen. De middenvelder verlengde het contract, dat komende zomer zou aflopen, met één jaar tot medio 2009.
Levchenko maakte op 9 augustus 2005 zijn debuut voor FC Groningen in de bekerwedstrijd tegen Ter Leede. Hij speelde daarvoor onder meer voor Vitesse en Sparta. Hij is bezig aan zijn derde seizoen in het groen-wit en speelde inmiddels 88 officiële duels. Daarin kwam hij achttien keer tot scoren. Momenteel is de 30-jarige Oekraïner geveld door een kuitblessure.
Bron: fc groningen
Voor Grunnquote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Had ik niet gedacht om eerlijk te zijn..
quote:FC Groningen wil Argentijn contracteren
GRONINGEN - FC Groningen is bezig met het contracteren van een nieuwe speler. Het gaat om de Argentijn Matías Cahais.
Het is de bedoeling dat hij nog deze maand wordt toegevoegd aan de selectie. Groningen is inmiddels in gesprek met de zaakwaarnemer van Cahais.
De 20-jarige linksbenige centrale verdediger speelt momenteel voor Boca Juniors en was afgelopen zomer aanvoerder van het Argentijnse nationale elftal tot 20 jaar, dat Wereldkampioen werd.
RTVNOORD
fingers crossed..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kijk, er wordt in elk geval met hem onderhandeld.
En mijn vertrouwen is groot in de TS, die weten het altijd wel mooi te brengen als ik Berg en Stenman mag geloven.
Nog even wachten en we hebben er een potentiële held bij.
Gewoon gedeeld 3e hoor...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:41 schreef Grulez het volgende:
Dan sta je als het tegenzit morgen 6e.
Dat klinkt inderdaad beter. In dat spaande nieuwsbericht stond toch dat we nu gedeeld 2e staan (bericht over Matias Cahais). Dat klinkt nog leuker. Ze hebben alleen naar aantal punten gekeken denk ik. Als ze ons doelsaldo zouden hebben gezienquote:
quote:Uitverkoop is definitief voorbij
Door ROB HARTOG
ENSCHEDE/GRONINGEN - De parallellen tussen FC Twente en FC Groningen zijn groot. Beide clubs barsten van de ambitie, maar laten zich niet verleiden tot welke vorm van luchtfietserij dan ook.
Stabiliteit, beleid en visie zijn de toverwoorden in Enschede en Groningen, bij de twee clubs die morgen tegenover elkaar staan in de eredivisie.
Dat is meteen een strijd tussen de nummers vier en vijf.
De nuchterheid blijft echter regeren, zelfs nu de kloof met de topclubs in de ranglijst vrijwel is gedicht. ,,Dit is slechts een momentopname,’’ zegt Ron Jans, de trainer van FC Groningen.
,,We moeten realistisch blijven. FC Groningen kan misschien ooit eens kampioen worden, maar structureel in de top spelen kán gewoon niet. Geen valse bescheidenheid, maar pure realiteit. Het verschil in inkomsten is daarvoor de groot. Ons doel is en blijft om structureel minimaal als negende of tiende te eindigen, met het liefst flinke uitschieters naar boven.’’
Collega-trainer Fred Rutten zit op dezelfde lijn. ,,Daarom wil ik helemaal niet spreken over een gevecht morgen tussen de uitdagers van de gevestigde orde,’’ reageert de coach van FC Twente.
,,Als je naar de huidige stand op de ranglijst kijkt, lijkt het er op dat aansluiting met de top nabij is, maar dat kan over een maand helemaal anders zijn. Uiteindelijk bepaalt de begroting het verschil en dan is de conclusie dat het gat tussen FC Twente en de top 3 enorm groot is,’’ zegt Rutten.
Jans: ,,Toen ik hier eind 2002 begon, hebben we een beleidsplan ontwikkeld. Kernvraag daarbij: Waar willen we naar toe en wat hebben we daarvoor nodig? Daar is onze visie op afgestemd. Continuïteit is een belangrijke voorwaarde.
,, We werken binnen de club al jaren met nagenoeg dezelfde mensen. We weten wat we aan elkaar hebben, raken niet snel in paniek als het eventjes wat minder gaat. Visie is ook de tijd nemen je doel te bereiken. Als club uit de subtop heb je het makkelijker dan in de echte top. Daar worden aankopen sneller afgeschreven. Wij kunnen nieuwe spelers tijd gunnen zich aan te passen aan nieuwe leef-, woon- en werkomstandigheden.’’
Volgens Jans kan FC Groningen in de komende jaren nog flink doorgroeien.
Rutten herkent dat gevoel: ,,We hebben stappen gemaakt, maar ik durf niet te zeggen dat FC Twente al een stabiele subtopper is, wel dat het proces op weg daar naar toe positief verloopt. Het beleidsplan ‘FC Twente in de steigers’ is bijgesteld tot ‘FC Twente uit de steigers’, maar we zijn er nog lang niet.
,, De lat gaat op alle terreinen langzaam omhoog. De uitbreiding van ons stadion kan voor een nieuwe impuls zorgen. De club heeft geen geldnood meer, maar anders dan FC Groningen en Heerenveen hebben we nog steeds niet veel te besteden. Wij moeten heel creatief omgaan met het binnenhalen van spelers.’’
Joop Munsterman, de ambitieuze voorzitter van FC Twente, beaamt dat. ,,We hebben een duidelijk doel voor ogen, werken daar gezamenlijk hard aan, maar kunnen ons geen missers veroorloven. Als je de supermarkt instapt om sinaasappels te kopen met twintig euro in je zak, dan is het geen ramp als er één of twee rotte tussen zitten. Heb je maar één euro dan wordt het verhaal heel anders. Dan let je wel goed op.’’
,,Voorbeelden? Wij wilden Orlando Engelaar al halen toen hij nog bij NAC speelde. Hij was te duur. We zijn hem ook bij Genk nauwlettend blijven volgen en stonden meteen op de stoep toen het daar niet helemaal klikte tussen speler en club,’’ zegt Munsterman.
,,Hetzelfde verhaal geldt voor Kennedy Bakircioglu. Hij was te duur voor ons, koos voor Griekenland, maar toen hij door blessures en wat overgewicht nauwelijks aan spelen toekwam, waren we hem nog niet vergeten en konden we hem ophalen.’’
Bij beide clubs is het zelfbewustzijn flink gegroeid. Nog niet zo gek lang geleden haalden de topclubs de beste spelers voor een prikkie op. Die tijd is voorbij. FC Groningen weigert vooralsnog mee te werken aan een transfer van verdediger Bruno Silva naar Ajax en voor FC Twente is een tussentijdse overgang van Engelaar naar datzelfde Ajax onbespreekbaar.
Hans Nijland, technisch directeur FC Groningen: ,,We blijven ons standpunt herhalen dat gedurende deze transferperiode geen enkele speler FC Groningen tussentijds mag verlaten.’’ En Munsterman: ,,Martin van Geel van Ajax heeft ons gebeld. We hebben een duidelijk antwoord gegeven. De tijd van gratis of goedkoop winkelen in de provincie is voorbij. Wij breiden ons stadion flink uit. Om de tribunes straks te vullen, hebben we goede spelers nodig. Daarom proberen we de boel bij elkaar te houden.’’
Beide trainers zijn daar verheugd over. Jans: ,,Het tekent onze ambitie. ,,We weten dat we niet alle spelers kunnen vasthouden, maar laten ons niet langer leeg roven.’’
Rutten: ,,De opstelling van de club is een compliment waard. Natuurlijk ben ik daar als trainer erg blij mee.’’
www.ad.nl
quote:Ik heb net gehoord dat hij voor 2,5 jaar getekend ZOU hebben. Boca zou een fors gedeelte van de transfersom bij doorverkoop ontvangen. Via via, dus ik kan de bron niet verifiëren. Degene die het mij sms-te vertrouw ik wel, maar ja........... Verder zouden de lichten gisteravond voor die Pool zijn aangegaan. Doe er mee wat je wil..........
het blijft inderdaad een rare competitie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:05 schreef Prosac het volgende:
verdikkie zeg.. als wij morgen punten pakken doen we echt goede zaken, gezien de andere uitslagen.
Van mij mag ie ook afnokken. Als je ziet dat je ploeg zo in de problemen zit verdedigend en je laat ze dan in de steek...quote:Op zondag 20 januari 2008 16:40 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zo, Jans wil dus van Silva af.
Ja, laat hem gewoon tot einde contract in het 2equote:Op zondag 20 januari 2008 16:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van mij mag ie ook afnokken. Als je ziet dat je ploeg zo in de problemen zit verdedigend en je laat ze dan in de steek...Ga dan maar snel weg.
Zoals Jans zei, Groningen is daar een te mooie club voor!!
Anderhalf jaar op de tribune laten zitten zou ik ook wel mee kunnen leven..
Helemaal mee eens, maar ik vond 't opvallend dat Jans 'dr opeens zo'n uitgesproken mening over had.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van mij mag ie ook afnokken. Als je ziet dat je ploeg zo in de problemen zit verdedigend en je laat ze dan in de steek...Ga dan maar snel weg.
Zoals Jans zei, Groningen is daar een te mooie club voor!!
Anderhalf jaar op de tribune laten zitten zou ik ook wel mee kunnen leven..
Dat ie hem niet meer in de selectie hoeft te zien.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:46 schreef Rikketik het volgende:
Wat zei Jans dan over Silva?
Goed voor zn marktwaarde.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:49 schreef Prosac het volgende:
Opvallende uitspraak van Jans, hij is dus echt compleet klaar met Silva. Iets wat we dus nog niet eerder van hem gezien hebben.
Jans moet zich ook flink in de zak getrapt voelen door Silva.
Ik geloof je op je woord hoord, maar het klinkt bijzonder ongeloofwaardig. Heb je het zelf gezien?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef venomsnake het volgende:
Cahais heeft vanmiddag in cafe Flip naar de FC zitten kijken...
url?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef venomsnake het volgende:
Cahais heeft vanmiddag in cafe Flip naar de FC zitten kijken...
Meerdere mensen op FCGforum zaten naast hem/ in zijn buurt.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:03 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik geloof je op je woord hoord, maar het klinkt bijzonder ongeloofwaardig. Heb je het zelf gezien?
Ik vraag me af hoe graag zijn medespelers hem nog terugzien in het elftal.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef detulp050 het volgende:
En waarom Jans dit zegt is toch wel duidelijk?
Jans zegt dit, Silva hoort het en denkt natuurlijk ook dat niet spelen betekent dat hij in de vergetelheid raakt. Misschien dat Silva met hangende pootjes terug komt, excuses maakt en misschien, heel misschien weer in de genade valt
Hm, vanavond op fcgroningen.nl als 't meezit bevestigd zullen we dan maar hopen.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:06 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Meerdere mensen op FCGforum zaten naast hem/ in zijn buurt.
Hij was er strak in het pak.
quote:Ron Jans heeft het helemaal gehad met Bruno Silva. De rechtsback weigert nog te spelen voor FC Groningen en hoopt op die manier een transfer naar Ajax af te dwingen. "Van mij mag hij vertrekken", aldus Jans.
"Ik wil en kan niet met een speler werken die niet voor FC Groningen wil spelen, want dit is gewoon een prachtige club. Ik zie hem ook niet meer terugkeren bij het elftal op deze manier", aldus de duidelijk geïrriteerde Jans na afloop van het duel FC Twente - FC Groningen (3-1).
Ook acht de oefenmeester de kans klein dat Bruno Silva ooit nog deel uitmaakt van zijn ploeg wanneer de transfer geen doorgang zal vinden. "Het zou kunnen, ja. Het kan ook dat ik nog een vierde baby krijg, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat ik nu duidelijk ben."
"Ik heb de clubleiding laten weten dat Bruno Silva wat mij betreft mag vertrekken. Maar dat is mijn standpunt, en misschien niet dat van de club. Ik heb ook geen flauw idee hoe de zaken ervoor staan met de transfer naar Ajax", besluit Jans.
Wat dacht je van een contract dat op dit moment is afgerond tussen Ajax en Silva en daarom Jans zo´n uitgesproken mening heeft...quote:Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef detulp050 het volgende:
En waarom Jans dit zegt is toch wel duidelijk?
Jans zegt dit, Silva hoort het en denkt natuurlijk ook dat niet spelen betekent dat hij in de vergetelheid raakt. Misschien dat Silva met hangende pootjes terug komt, excuses maakt en misschien, heel misschien weer in de genade valt
Dat is een verdediger van Boca Juniors. Tevens aanvoerder van Agrentinie onder 20, daar is hij van de zomer wereldkampioen mee geworden.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:06 schreef jorienvdherik het volgende:
wie is cahais dan ?
waar heeft die gespeeld
anders lees je het topic (deze en vorige pagina) even door en kom er zelf achterquote:Op zondag 20 januari 2008 18:06 schreef jorienvdherik het volgende:
wie is cahais dan ?
waar heeft die gespeeld
Zo en die komt ff naar het fc groningen in nederland toequote:Op zondag 20 januari 2008 18:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is een verdediger van Boca Juniors. Tevens aanvoerder van Agrentinie onder 20, daar is hij van de zomer wereldkampioen mee geworden.
Interview met Jans:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-345411/category/sport/
Silva zal dus niet meer voor de FC spelen.
Kan me Jans zijn reactie goed voorstellen, wat een droeftoeter is Bruno zeg. Had ik niet verwacht.
Is ook echt een goede voetballer!quote:Op zondag 20 januari 2008 17:37 schreef venomsnake het volgende:
Hulde voor Lovre trouwens, diie begint zijn vorm van vorig seizoen terug te krijgen. Weer gescoord en best goed gespeeld.
Hij debuteerde al op zijn 17e in het eerste van Boca. Heeft een paar keer in de basis gestaan, maar is idd geen eerste keus. Is ook nog erg jong.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:21 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar mr. Cahais speelt dus niet in de basis bij Boca neem ik aan?
Ik dacht dat die Feyenoord zou noemen als kandidaat , omdat Feyenoord in de zomer hem toch ook al wou hebben ofzoquote:Op zondag 20 januari 2008 21:42 schreef venomsnake het volgende:
Fulham wil Nevland hebben!!
Blijven Erik!!
quote:Nevland wil weg bij FC Groningen
groningen -
Erik Nevland wil met onmiddellijke ingang weg bij FC Groningen. De Noorse aanvalsleider van de club kan een contract tekenen met een looptijd van tweeënhalf jaar bij de Engelse club Fulham. "Het is altijd mijn droom geweest in de Premier League te spelen. Dit is de kans van mijn leven.
Nevland heeft bij FC Groningen nog een contract tot medio 2010. "Ik begrijp goed dat het voor FC Groningen een moeilijke beslissing is om mij te laten vertrekken, maar ik word dit kalenderjaar 31. Het liefst zou ik het seizoen afmaken bij FC Groningen, maar dat kan niet. Het is nu of nooit. Ik hoop dat ze mij laten vertrekken en ik vind ook dat ik dat verdien."
Fulham nam vorige week contact op met Nevland, die bij de Londense club vier à vijf keer zoveel kan verdienen dan bij FC Groningen. Bij terugkeer uit Enschede, waar FC Groningen gistermiddag met 3-1 verloor van FC Twente, sprak algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen nog even met de Scandinaviër. "De standpunten zijn duidelijk", zegt Nijland. "Wij begrijpen dat dit voor Erik een enorme kans is en hij begrijpt ook dat wij hem eigenlijk niet kunnen missen. Morgen (vandaag, red.) steken we de koppen opnieuw bij elkaar om deze situatie te bespreken."
Fulham heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen. "En zolang wij nog niks hebben gehoord weten wij ook niet waar we ja of nee tegen kunnen zeggen."
Ron Jans is afgeknapt op het gedrag van Bruno Silva. "Wat mij betreft mag hij vertrekken", liet de trainer van FC Groningen na de wedstrijd tegen FC Twente weten. "En het liefst zo snel mogelijk. Ik ben de hele situatie meer dan zat." Silva heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Ajax en wil geen wedstrijden meer spelen voor FC Groningen.
dvhn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |