quote:Wie bereits einigen Lesern bekannt sein wird, wurden die Dieseltriebwagen 116, 117, 125, 191, 193 sowie 151 der Type "Plan U" der Niederlänischen Eisenbahnen NS (Nederlandse Spoorwegen N.V.) nach deren Ausmusterung einer Aufarbeitung unterzogen um in weiterer Folge an das slowkaische Evu Bratislavská regionálna kolàjová spolocnost (BRKS) verkauft zu werden.
Die BRKS beabsichtigt diese rund 50 Jahre alten Fahrzeuge für den Personenverkehr zwischen der slowakischen Hauptstadt Bratislava und den Städten Zvolen bzw. Kosice einzusetzen. Am 20 Juni 2007 konnten zwei dieser Fahrzeuge, bei denen es sich vermutlich um die Einheiten 125 und 193 handelt, während eines Aufenthaltes im Bahnhof Bratislava hl.st. angetroffen und bildlich festgehalten werden:
Het komt neer op het volgende:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan iemand dat ff vertalen?
Het staat zelfs in de verleden tijd, dus ik denk dat ze 2 juni ipv 20 bedoelen. En dat er onder dat stukje dus foto's staan. Een linkje zou leuk zijn iigquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:46 schreef Eix het volgende:
- Op 20 juni bevinden zich twee van deze treinen - vermoedelijk de 125 en 193 - in station Bratislava. Deze kan men daar dan ook op de foto zetten. ( of betekend 'bildlich festgehalten werden' iets heel anders?)
http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=6033&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het staat zelfs in de verleden tijd, dus ik denk dat ze 2 juni ipv 20 bedoelen. En dat er onder dat stukje dus foto's staan. Een linkje zou leuk zijn iig
Ik ga hem héél misschien even fotograferen te Zuidbroek, maar alleen als ik mijn bed uit kan komenquote:
trek het eens door babelfishquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:57 schreef thatsme het volgende:
[..]
http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=6033&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
dat is mijn bron!
Sorry? Ik vraag een reisadvies en dit is wat ik krijgquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Beter plannen Dr_Flash...
Doe het zelf! Zo moeilijk is 't toch niet? En ik ben niet een heel groot talenwonder...quote:
het was bovendien al eerder vertaald door Eix.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doe het zelf! Zo moeilijk is 't toch niet? En ik ben niet een heel groot talenwonder...
Via NS.nl kreeg ik die CNL, en de railpocket van die HC kreeg hetzelfdequote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:52 schreef Socios het volgende:
NS.nl raadt je de Intercity van 20.37uur aan, 9292ov.nl laat je inderdaad wel met de CNL gaan.
SGMm is goed te doen hoor, ik heb 18 mei nog Veenendaal Centrum - Amsterdam Zuid in zoeen ding gezetenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:07 schreef Duvel het volgende:
Ik heb vandaag van Rotterdam naar Abcoude in een Sprinter gezeten. Dat was geen pretje.
Avmz getrokken door een Br216?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Beter dan de maaslijn, in om het even welk mat.
geen idee wat Avmz is, maar ik moet meteen terugdenken aan de tijd dat de stoptrein Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt nog gereden werd met een Br 218 en 1 rijtuig (zoeen ICK alleen dan niet geschilderd)quote:
Nok ff met janken wil je.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:58 schreef Dichterbijer het volgende:
Owjee... het gekwijl over die duitse rijtuigen gaat omhoog.
Ja natuurlijk is dat lange afstands materieelquote:Ik vind alleen de indeling af en toe niet op zijn plek voor een rijtuig hier in Nederland. Deze stellen zijn naar mijn inziens meer bedoeld voor veeeel langere reizen. Dat je langer op je plek zit enzo.
als je op almelo - marienberg rijd welquote:Op zondag 3 juni 2007 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nok ff met janken wil je.
[..]
Ja natuurlijk is dat lange afstands materieelvoor korte stukjes, zeg maar tot een kilometer of 30-40, boeit het gewoon geen hol in welk mat je zit of staat
![]()
Geldt dat niet voor alles ten noorden en oosten van Zwolle?quote:Op zondag 3 juni 2007 01:48 schreef MREn het volgende:
Nee hoor, daar maakt het ook niets uit. Dat is met zn achterlijke ligging en kutdienstregeling toch maar een lijntje voor mensen die geen andere keus hebben.
Van mij mogen ze die bakken best op Marienberg - Almelo zettenquote:Op zondag 3 juni 2007 01:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je op almelo - marienberg rijd wel
Ja duhquote:Op zondag 3 juni 2007 12:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Enne Fles, het niet mogen gebruiken van CNL voor binnenlandse treinreizen betreft basiskennis voor iedere spoorliefhebber.
welke bakken?quote:Op zondag 3 juni 2007 11:09 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Van mij mogen ze die bakken best op Marienberg - Almelo zetten
Je kan beter uit Venlo een ticket naar Kaldenkirchen kopen (eerste halte na de grens) en daar een Länderticket uit de automaat sleuren. Kan je voor iets van 23 euro de hele dag met 2 man door het hele Bundesland rijden (uitgezonderd IC / EC en ICE en zo). In het weekend is dat dus. Al snel goedkoper dan kaartjes Venlo-Essen retourquote:Op zondag 3 juni 2007 13:53 schreef Droopie het volgende:
Ok en ticket voor een duitse trein gewoon kopen in Venlo neem ik aan.
Nog best lang voor zo'n klein stukje trouwens
tuurlijkquote:Op zondag 3 juni 2007 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Je weet dat aanzetten tot illegaal gedrag niet mag op Fok he?
Bedankt wij willen vrijdag 24 augustus de grens over en zondag 26 augustus terug.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beter uit Venlo een ticket naar Kaldenkirchen kopen (eerste halte na de grens) en daar een Länderticket uit de automaat sleuren. Kan je voor iets van 23 euro de hele dag met 2 man door het hele Bundesland rijden (uitgezonderd IC / EC en ICE en zo). In het weekend is dat dus. Al snel goedkoper dan kaartjes Venlo-Essen retour
Overigens kan je dat Länderticket ook in Venlo proberen te kopen, ALS niet allebei de duitse automaten daar defect zijn
Kaartcontrole is niet erg, drugshonden welquote:Op zondag 3 juni 2007 14:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook proberen zwart te rijden tot over de grens
Veel plezier, we zien de foto's wel verschijnen!quote:Op zondag 3 juni 2007 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dag treinvriendjes
De bordjesmaster is even 2 weken kilometers knagen
Laterrrrrr!
knagen? dat worden dus weinig kilometers xDquote:Op zondag 3 juni 2007 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dag treinvriendjes
De bordjesmaster is even 2 weken kilometers knagen
Laterrrrrr!
2xDDAR met mDDM?quote:Op zondag 3 juni 2007 22:03 schreef Brembo het volgende:
Gisteren was het weer gezellig in de 3700, reed ICMm, V-IRM, mat'64 en het vreemdste wat ik gezien heb een 8 bakken DD-AR of zoWas in ieder geval zonder Loc maar wel langer dan 6 bakken.
quote:Op zondag 3 juni 2007 22:06 schreef MREn het volgende:
twee gekoppelde DD-AR met motorwagen?
Zullen wel dezelfde zijn als die gisteren in Ah stonden.
quote:Het begin van de reis door Duitsland werd ontsierd door een incident met een Nederlandse spoorweghobbyist. De avond voor
vertrek gaf deze persoon zich valselijk uit als medewerker van Nedtrain die het transport zou begeleiden. Omdat geen Nedtrain
begeleiding was afgesproken voor dit transport leverde de aanwezigheid van deze persoon bij personeel, vervoerder en de
nieuwe eigenaar verwarring op. Het werd nog erger toen DB Netz de machinist van de trein erop aansprak dat ‘zijn’ treinpersoneel
zich onverantwoord en onveilig gedroeg tijdens een stilstand in Osnabrück. Het bleek hier te gaan om dezelfde hobbyist
die door de sporen liep bij het fotograferen. Kort na vertrek uit Osnabrück werd ingegrepen: de trein werd op een zijspoor stilgezet
en de persoon verwijderd. Deze ‘hobbyist’ mag van geluk spreken dat de politie niet is ingeschakeld.
mij ook..quote:Op maandag 4 juni 2007 05:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom geen politie? Zich valselijk uitgeven voor bevoegd spoorloper lijkt me wel een PVtje waard op zich?
Opsluiten, niet meer loslaten voorlopig.quote:Op maandag 4 juni 2007 05:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom geen politie? Zich valselijk uitgeven voor bevoegd spoorloper lijkt me wel een PVtje waard op zich?
quote:Stroomstoring legt treinverkeer Rotterdam plat
Uitgegeven: 4 juni 2007 09:28
ROTTERDAM - Door een stroomstoring rijden er maandagochtend tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak, Rotterdam Noord en Schiedam Centrum geen treinen. Dat heeft ProRail bekendgemaakt.
ANP
De spoorbeheerder adviseert reizigers tussen Roosendaal en Utrecht en tussen Roosendaal en Amsterdam om te reizen via Den Bosch. Passagiers tussen Den Haag en Eindhoven en Den Haag en Tilburg/Breda kunnen reizen via Utrecht.
Hoe lang de storing gaat duren is onbekend
Jij wilt dieselseinen?quote:Op maandag 4 juni 2007 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
kut stroom ook altijd!
Lees 't nog eens.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
like die rijden als er geen stroom op wissels en seinen staat?
Zo wordt het nooit wat natuurlijk.quote:
Uit die trein zou ik nou wel een paar banken willen hebben. Maar XM ziet me aankomen met die dingen.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:20 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer drinkt er nog maar een bakkie op...
Die museumloper gaat ook zijn laatste kilometers tegemoet... best wel jammer dat alles zo gestandadiseerd word, maar ja, das goedkoper.
Het is Plan V, Plan T is normaal en 3x Plan V is luxe tegenwoordig.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij Plan T heb je tenminste nog privacy...
Zei ik ook al, als we van:quote:
Met een platte bak er achter.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zei ik ook al, als we van:
6 bakken in December;
4 bakken in Maart;
2 bakken in Juni
0 bakken in Augustus!
Waarschijnlijk wordt er dan een locomotief ingezet...
Zijn ze te traag voor.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan maar wat overtollig DH materieel op de 3700?
maouw turbo Vtjes maken..quote:Op maandag 4 juni 2007 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, maar dat haalt ook niets uit. En in de sandwich tussen een paar V'tjes schiet natuulijk ook al niet op.
nee helaasquote:Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je ook slingers en taart?
DH-II 3216 bedoel je?quote:Op maandag 4 juni 2007 11:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Die museumloper gaat ook zijn laatste kilometers tegemoet... best wel jammer dat alles zo gestandadiseerd word, maar ja, das goedkoper.
Veel is er aan dat stel ook niet meer te zien, behalve dan dat er museumloper op staat. Verder is er nauwelijks verschil met de andere stellen.quote:
Ik ben thuis, niet eens veel vertraging.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
En het is de rest van de dag nu ook feest tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander
nee ze zien je aankomen en rijden dan heel rap zo goed mogelijk volgens het boekje xDquote:Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben thuis, niet eens veel vertraging.
Ik had meer 't geluk dat er een stoptrein wachtte op station Gouda en daarna succesvol een metro te pakken kreeg.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee ze zien je aankomen en rijden dan heel rap zo goed mogelijk volgens het boekje xD
haha, zie je wel dat ze je vrezen?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had meer 't geluk dat er een stoptrein wachtte op station Gouda en daarna succesvol een metro te pakken kreeg.
reden?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla hoofdstuk zoveel: Wadlopertje vanmiddag in onzachte aanraking gekomen met een stootblok in Nijmegen. Doen ze goed.
Je kan ook beter in Delden uitstappen en daar de bus naar Almelo nemen (lijn 91 ofzo), of rijdt dat ding niet meer? (te lui om te kijken)quote:Op maandag 4 juni 2007 17:08 schreef Remzz het volgende:
2 over 1 ingestapt in Leeuwarden, 5 uur in AlmeloDD-AR op Zwolle - Deventer, daarna moest iedereen overtstappen in Deventer op VIRM. Op Zutphen - Hengelo reden buffels en was er 1 NS en 1 Syntus conducteur. In Hengelo kwamen de ingezette bussen natuurlijk niet. Dus iedereen in de lijnbus naar Almelo waar ik tot aan Almelo heb moeten staan....
Klopt had ik op dat moment niet aan gedacht. Had me anderhalf uur gescheelt.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Je kan ook beter in Delden uitstappen en daar de bus naar Almelo nemen (lijn 91 ofzo), of rijdt dat ding niet meer? (te lui om te kijken)
Had ik ook kunnen doen, maar tussen Vroomshoop en Almelo reden ook geen treinen.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Of Zwolle - Ommen en dan met de bus verder ?
Reden de treinen Marienberg - Almelo ook niet zeker ?
Denk niet dat die treinen reden. Maar ja met dat treintje reist toch al bijna geen kip.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Reden de treinen Marienberg - Almelo ook niet zeker ?
geen enkele KIP zelfsquote:Op maandag 4 juni 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk niet dat die treinen reden. Maar ja met dat treintje reist toch al bijna geen kip.
ja nou, als of een maasje niet op exact op de spoorstaaf loostquote:Op maandag 4 juni 2007 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee wat de reden was van het late remmen.
Poep op het spoor is Lw![]()
Nee, want die reizen op de kippenlijnquote:
Kan, maar ik denk eerder dat het een gebrek aan concentratie van de mcn is geweest. Zie bij Arriva vaak genoeg dat de mcn met andere dingen bezig is dan met voor zich uit kijken.quote:[..]
ja nou, als of een maasje niet op exact op de spoorstaaf loost
precies.. die zitten op de kippenlijn...quote:Op maandag 4 juni 2007 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want die reizen op de kippenlijn![]()
[..]
Kan, maar ik denk eerder dat het een gebrek aan concentratie van de mcn is geweest. Zie bij Arriva vaak genoeg dat de mcn met andere dingen bezig is dan met voor zich uit kijken.
Mwaah, het klopt nog niet in alle linten, de buurtbus verbindingen in Aalten worden niet altijd omgeroepenquote:Op maandag 4 juni 2007 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
In die linten van Syntus wordt wel keurig omgeroepen hoe je over kunt stappen.
quote:Op maandag 4 juni 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
ik, met een afstandbediening, maar nu zijn de batterijen ervan leeg![]()
Ik had storingsdienst vanmorgen, dus die eerste had ik opgelost. Toen liep ik het voedinshok uit en bleef ik achter de stekker van de omvormer hangen. Die ging dus uit, maar m'n dienst zat erop, dus de volgende mocht het oplossen en die was ziek. Dus moest ik het eigenlijk doen. Maar omdat ik acht uur rust tussen twee diensten moet hebben van de arbo, kom ik pas om 2000u weer in actie.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:46 schreef NordicBlue het volgende:
TVP, wie heeft de stroom op het traject rotterdam-gouda vandaag uitgezet [afbeelding] ?
heb je foto's?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef .bakvis. het volgende:
Dr is weer een wadloper van Veolia gesneuvelt vandaag. De trein kwam in nijmegen aan, en de machinist is op een of andere manier vergeten te stoppen waardoor de trein tegen het stopblok aanreed!
Annyway: Foto's komen vanavond!
Kijk. Die foto's dat maakt het nog leuker. Hopelijk zitten er enkele mooie exemplaren tussenquote:Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef .bakvis. het volgende:
Dr is weer een wadloper van Veolia gesneuvelt vandaag. De trein kwam in nijmegen aan, en de machinist is op een of andere manier vergeten te stoppen waardoor de trein tegen het stopblok aanreed!
Annyway: Foto's komen vanavond!
spuit 14, majafoto's komen!
Als we ooit de 6 bakken weer halen prima, maar een Plan V als ICquote:Op maandag 4 juni 2007 14:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan maar wat overtollig DH materieel op de 3700?
Is 5 juli vroeg genoeg om weer op school te komenquote:Op maandag 4 juni 2007 19:28 schreef Remzz het volgende:
"Dit duurt tot na de avondspits" is "Dit duurt nog de hele avond" geworden en ik ken die vertragingen rond Almelo. En als ik toch een dag op school moet zijn is het morgen wel
tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'Dquote:Op maandag 4 juni 2007 19:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als we ooit de 6 bakken weer halen prima, maar een Plan V als IC. Of noem het een veredelde verkorte stoptrein of maak dat ding fatsoenlijke lengte.
* Ou-Tannu verstopt zich heeel snel achter een partij wad/maaslopersquote:Op maandag 4 juni 2007 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman walst met deze loc over Ou-Tannu heen![]()
Volgens Prorail rijdt er nu ICM in de 7900 op Hengelo - Enschedequote:Stroomstoring Almelo
Van en naar Almelo moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Almelo en Vroomshoop geen treinen en rijden er tussen Almelo en Wierden en tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Deventer kunnen omreizen via Zutphen.
Prognose:
* dit duurt de rest van de avond.
Overige informatie:
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
HengeloAmersfoort; via Zutphen; 00:30
EnschedeAmersfoort; via Zutphen; 00:30
NSR laat serie 7900 patroonmatig pendelen tussen Hengelo en Enschede v.v. ( max. 6 bakken met ICM mat. )
Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS danquote:Op maandag 4 juni 2007 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'D
alleen max 100km/h
nou stuur een mailtje naar de ns.. als ze geen DH materiaal op de 3700 ter versterking kunnen inzetten x)quote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS dan.
met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aanquote:Op maandag 4 juni 2007 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk. Die foto's dat maakt het nog leuker. Hopelijk zitten er enkele mooie exemplaren tussen![]()
Mooie platenquote:Op maandag 4 juni 2007 23:12 schreef .bakvis. het volgende:
[..]
met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is ongeveer met een snelheid van 5-10 km/h gegaan, viel opzich reuze mee, maar we kunnen weer een wadlopertje afschrijven voor de komende weken
Voor een telefoon wel ja, maar zoals je kunt zien zijn is het koppel punt voor het volgende treinstel een beetje krom, hier zal dus redelijk wat reparatie werk aan verricht moeten worden. Maar of de trein het nog waard is... Ik hoop het maar, anders gaan ze noch slechter rijden. Ik moet dagelijks over de maaslijn van Boxmeer-Nijmegen, en vertraging is bijna iedere ochtend!quote:
don't!!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan ergens in Nederland nog 3 stellen op reserve, dus wisselen moet kunnen denk ik.
ja maar als het 3x dh1 is dan mogen ze wel 2quote:Op maandag 4 juni 2007 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
3 wadjes natuurlijk he![]()
3201, 3204 en 3220 staan namelijk al aan de kant.
Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 seriequote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een likje verf al niet doet zeg.. t lijkt wel nieuw
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 serie.
Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
Niet te veel dromen...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:30 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700.
idd denk t ook..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper!
laat die jongen nouquote:
ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzettenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Owke... maar de waarheid is hard als ie er achter komt
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzetten
dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
Ach!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellen
maar goed, je kan het proberen
Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
ijssellopersquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over.
[..]
Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd!
Ik denk dat het best een mooi lijntje wordt met de ijssellopers!
... en een interne en externe verbouwingquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ijssellopers
nouwja!
dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
voor de schrootlijn is dat niet nodig hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:37 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
... en een interne en externe verbouwing
Als we nou een gigantische Turbo opplakken, zouden we de rijtijden in de 3700 dan wel halen met de DH2quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ijssellopers
nouwja!
dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
Meestal weten buschauffeurs echt niet de wegquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen. Hebben passagiers niet geroepen dat ie verkeerd reed?
Wat nou ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman zegt dat Ou-Tannu een foto moet maken van een briefje op de deur aan de perronkant van de arrivastore in Lw.
Turbo DHs!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Arriva kunnen ze kennelijk wel snel zijn. Vanochtend reden er namelijk weer wadjes op Rd-Gn, aankomst 8.28 in Gn. Trein bestond uit DH2 + 2 DH1. De 2 DH1'tjes kwam ik in Lw om 10.50 tegen, toen ze uit Stv aankwamen. Dit kan alleen maar als de wadjes afgetrapt zijn en om 8.32 nog voor de semisneltrein uit naar Lw zijn gestuurd.
ja, nou.. vertellis?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, die heb je al gefotografeerd in de trein. Om dit briefje lag ik in ieder geval dubbel.
ROTROFLMAO!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vooruit.
Op het briefje staat namelijk dat je niet met je fiets de Arrivastore in mag.![]()
Dit staat op de wikipagina over het Wadjequote:Einde van de inzet op de Noordelijke Nevenlijnen
In de loop van 2007 zal Arriva al haar Wadlopers hebben vervangen door nieuw materieel (GTW / Spurt). NS is echter van mening dat de treinstellen nog zeker 7 jaar mee kunnen. De Wadlopers zullen terugkeren naar het leasebedrijf NS Financial Services.
ze zijn vergeten dat er 3 bakken (dh1 en een dh2) vervangen wordt doos 1 plan u johquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
De offerte is al aangevraagd, maar eigenlijk wel voor te veel bakken, omdat er nog enkele voor het NSM behouden zullen blijven als het goed is.
Ze maken het steeds bonter bij Prorailquote:Materieeltekort bij de vervoerder Amersfoort
Bij navraag bleek dat er vandaag geen materieeltekort is de vervoerder wat betreft Amersfoort - Barneveld N.
Wij waren hiervan helaas niet op de hoogte gebracht, excuses voor het onjuiste, vorige bericht.
Toelichting voorval:
Materieeltekort bij de vervoerder Amersfoort
zo hard rijden die Vtjes daar toch nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:30 schreef MREn het volgende:
De fout is snel gevonden: Cxx had voor 5 en 6 juni materieeltekort aangekondigd (ook op de eigen site), maar blijkbaar is het stel eerder terug uit onderhoud.
uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:56 schreef MREn het volgende:
Maar als je 5 (?) stellen hebt, zul je toch wel zo'n beetje elke week een stel een paar uur in onderhoud moeten hebben.
Doen ze ook, maar als er naast het onderhoudsstel nog een stel uitvalt, dan heeft xx gelijk al een probleem.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??
ow, hmmquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:59 schreef MREn het volgende:
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst
dat begint zo langzaamerhand werkloos te worden.. overal materieel tekorten... en dat staat gewoon te niksen...quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers
dan speelt die vast verstoppertje want ik zie hem niet .. :'Dquote:
Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.quote:
quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.
Je zwetst.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef thatsme het volgende:
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor.
En het ding rijdt ook helemaal niet om.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Nee, maar hij rijdt ook niet de meest rechtstreekse routequote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Zeker!quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen.
Ik wist niet eens dat ik een wiki kon updatenquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dat wadloper het niet geschreven heeft, anders zou hij het wel er neergezet hebben.
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:09 schreef Remzz het volgende:
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02.
De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten
En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
Jep. Succes met rennenquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Remzz het volgende:
[..]
En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?
3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kutquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagdquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel.
Ja, eigenlijk wel... ik wacht met smart op hereniging 3600/3700 met op zn minst IRM, liefst ICRm.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut
Klopt volgensmij in een jaar nog nooit vertraging gehad, Deventer - Zwolle is idd een ander verhaalquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd![]()
Begrijpend lezen is moeilijk hequote:Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5?
Vorig jaar was dat wel het geval ja. Voor 10-12-2006 dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |