zolang ze problemen er mee houden wel jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Het kost veel te veel moeite om hem steeds weer richting de 1500 te schoppen. Dus laten ze het maar zo denk ik.
iddquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:23 schreef Wadloper het volgende:
Of ze willen hem dicht bij Onnen hebben voor als hij weer kapot gaat
Erg mooiquote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo
[afbeelding]
extra Plan U voor de HIJSM?quote:Op zondag 27 mei 2007 11:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Overbrenging Plan U naar Blerick of Heerlen ?
nee dat zeg ikquote:Op zondag 27 mei 2007 13:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg ik dan dat ze voor de HIJSM zijn ?
kan ander mat 64 toch ook?quote:Op zondag 27 mei 2007 13:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien had RN de opdracht niet gekregen, plus Plan U kan makkelijk Plan U slepen, zonder andere benodigde zaken
eh zolang t niet verkocht / vergeven is is het toch gewoon NS eigendom?quote:Op zondag 27 mei 2007 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat heeft de NS met al die oude Plan U'tjes te maken??? Niks dus!
Mooie plaat!quote:Op zondag 27 mei 2007 12:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Deze 2 Plan Veetjes reden afgelopen woensdag een (vervangende) Intercity van Amsterdam Centraal naar Amersfoort......
Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo
[afbeelding]
Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden?quote:Op zondag 27 mei 2007 15:32 schreef Remzz het volgende:
Die lint's die er nu al rijden worden ook geleent/gehuurt van Syntus. Maar ik denk dat het nog wel word over geplakt.
Nee, mat '64 is niet koppelbaar met Plan U, omdat de koppeling op een andere hoogte hangt (vergelijk de foto's hierboven maar eens). Mat '64 was het eerste mat met te nu nog steeds gangbare "hoge koppelingen" en is in principe koppelbaar (mechanisch dan, niet elektrisch) met alle NS-treinstellen die sinds 1964 zijn gebouwd.quote:
dacht dat daar gewoon linten kwamen?quote:Op zondag 27 mei 2007 16:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden?
Hehe, vanmorgen om 10 uur stond de rode 44 nog in Winterswijkquote:Op zondag 27 mei 2007 11:31 schreef Remzz het volgende:
[..]
Erg mooi, volgensmij kon je vandaag of gisteren gratis met de trein.
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ?
Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,quote:Op maandag 28 mei 2007 00:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...quote:Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,
maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!
helemaal in het OV!
Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus.quote:Op maandag 28 mei 2007 01:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion.
Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keerquote:Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden.quote:Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,
maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!
helemaal in het OV!
nja nieuwe materiaal eisen zijn wel oprecht als je kijkt naar de DH1tjes die er rijden,quote:Op maandag 28 mei 2007 12:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden.
Dat ze de nieuwste 2 Lint's hebben gekozen zal ook geen toeval zijn, de provincie heeft vast geeist dat de treinen niet ouder dan zoveel jaar mogen zijn. Dat geldt tenminste op Zutphen-Oldenzaal, Lints nummer 1-21 ofzo mogen daar niet rijden, omdat ze een jaar te oud zijn. Moeten ze zo snel mogelijk afschaffen, die nieuw-materieel-eisen.
:pquote:Op maandag 28 mei 2007 13:55 schreef Socios het volgende:
Toch blijft de KopDoodloper de mooiste trein.
Sytus heeft drie aandeelhouders, de NS, Connexxion en een frans bedrijf, die allemaal een derde van de aandelen hebben.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:31 schreef Ajaman het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus.
vanuit hlgh heb je altijd vertraging :wquote:Op maandag 28 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw
mischien dat ze t dat nog eens aanpassen.. :-)quote:Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
quote:Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
Ach, het lukt me zo af en toe wel eensquote:Op maandag 28 mei 2007 12:24 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keer.
Ook in die regio heeft NS zich van zijn beste kant laten zien door Syntus DM'90 te lenen om Hengelo-Zutphen te versterking toen Almelo er uit lag.quote:Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veelquote:Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ?
Boeiend... Eens moet hij toch worden gereviseerdquote:Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond...
Pak dan de trappen aan de westzijdequote:Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebtEn dat is in Arnhem met die trappen best lastig
hmm, mischien toch maar eens proberen danquote:
Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die treinquote:Op maandag 28 mei 2007 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
VIRM en leuk past niet echt in een zin...
Biertje nog maar doenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:45 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein
Het is idd de IC uit Den Helder, en je hebt maar 1 min.quote:Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebtEn dat is in Arnhem met die trappen best lastig
Welkom hier.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Ik zit er regelmatig in, en zit uiteraard erg goed. Hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat ik slechts een keer in de stoelen in de 2e klas heb gezeten, verder paar keer 1e klas (maar die is vrij druk vergeleken met binnenlandse trouwen) en dan nog een keer of 20 in de bistroquote:Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??)
Voor overstappen vind ik het wel meevallen, zeker als je gewoon voor in de stoptrein uit Borne stapt, dan is het maar een paar meter.quote:Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Ja, bijna! De Brockenbahn om precies te zijn.quote:
Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijnquote:Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!).
Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt. Ze hebben volgens mij daarnaast wel een deal met Syntus gemaakt om hún LINT-en te gebruiken. Eerst was het zo dat er in de spits twee trein per uur reden. Dit waren dan de normale veenexxpres (Wadlopertje) en een LINT van Syntus. Dat verklaart al wat. Mochten ze de Veenlijn op gaan doeken dan denk ik dat de LINT-en gewoon terug gaan naar Syntusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn![]()
Maar op de trein, en trouwens ook op de Syntus-Twents-bussen in die regio, staat dan wel weer gewoon het logo van Syntus...? Dus vandaar, het is wel een beetje vaag, als het XX is, en je bestickert een trein, zet er dan ook XX-logo's op.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:04 schreef Charango het volgende:
[..]
Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt.
Je hebt ook rode bussen van Syntusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:25 schreef thats-me het volgende:
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op)
Whehequote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen![]()
Ja daar heb ik misschien ook wel belang bijquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef FredvZ het volgende:
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven?
Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert eropquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop
Een voordeel. Je hebt een zitplaatsquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:09 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]![]()
* Dichterbijer ziet het al voor zich...
En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel
Het gaat om het concept.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De 4016 is al in revisie![]()
De 4017 bedoel je denk ik
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien danquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!!
En tussen Zwolle en Amersfoort aanrijding.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien dan![]()
Zou die morgen nog in de 3700 rijden, ben erg benieuwd.
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
Dat zijn vooral problemen voor ProRail!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
En het is niet eens donderdag!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
nee! jij krijgt een wadloper bankquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
In Ah in de tunnel voor het personeel staan ook nog een aantal mat'64 bankjes opgesteldquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leverenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Dat worden de reserve stoelen voor Plan T , want die moeten nog zeker 10 jaar meequote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren![]()
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het bestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
wadloper stoeltjes zien er atm ERGER uit dan plan T / V stoeltjes
ICM bankjes in de Plan T / V! o/ !
ik ben voor!
als je ICM bankjes in mat 64 zet is het zowiezo al een verbetering :-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het best
Zondagmorgen zag ik ook een ICMm rondrijden (4011?) ergens tussen Amsterdam en Amersfoort volgens mij.
Dat mag ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren![]()
Dat kan vast wel zonder al teveel gezeik ;-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je nog wel even een rijtje stoelen omdraaien![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien![]()
Opzich op die Plan T/V eerste klas stoelen, die zijn echt ideaal! Die stoelen zitten zo fijn!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien![]()
Lekker uitgebreide informatiequote:Tussen Lage Zwaluwe en Breda moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte goederentrein rijden er tussen Den Haag en Lage Zwaluwe minder treinen en rijden er tussen Lage Zwaluwe en Breda geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Breda en Dordrecht kunnen omreizen via Roosendaal.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Tilburg, tussen Rotterdam en Eindhoven, tussen Eindhoven en Den Haag HS en tussen Tilburg en Den Haag HS kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Overige informatie:
Inleggen pendeltreinen Dordrecht - Lage Zwaluwe v.v. (serie 2200 1 x per uur doorleggen):
Ddrv -.15Zlw v -.01
Ddzds -.19 Ddzd s -.09
Zlwa -.27Ddr a -.12
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
BredaDordrecht; via Roosendaal
TilburgRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
EindhovenRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
Maatregelen:
DordrechtBreda
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
* Serie: 2200, sneltreinen Amsterdam-Breda rijden niet tussen Lage Zwaluwe en Breda.
RotterdamDen Haag
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
RotterdamDordrecht
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.
Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.
Bron: www.prorail.nl
is eens wat anders dan SCHROOT XDquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de laatste berichten op Somda rijdt de 4011 morgen gecombineerd met de 4017 in de 3700!!
Dat was de Blokkendoos van het SPoorwegmuseum. Die maakt deze tijd geregeld een "Rondje Dom" op zaterdagen. Dan rijden ze van het Spoorwegmuseum naar Utrecht Lunetten, door Centraal en Overvecht naar Bilthoven, en dan keren ze daar weer om, om via de Oosterspoorbaan weer bij het Spoorwegmuseum uit te komen. Lastig alleen dat dat ritje een aardig bedrag kost, wat nog bovenop de entree voor het SPoorwegmuseum komt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zaterdagochtend was er trouwens een cool oud groen treintje in Utrecht, reed m'n intercity voorbij. Nog mensen van hier die erin zaten?
Goed zo jongenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik heb voor Fles even het stationsnaambord uitvergroot.
Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zitquote:(hoogte 1142 boven NN (Duits NAP, ca. 1105m boven Nederlands NAP).
Ik wist wel dat je het zou waarderen!quote:
Het was zeker leuk, en dat terwijl het niet eens de bedoeling was om naar de treintjes te gaan kijken. Een mooi toeval dus.quote:Leuke onderneming geweest zo te zien!Harz is altijd supergaaf. Ben er inmiddels een paar keer geweest maar nog nooit met die smalspoorbaantjes. Moet in de herfst maar eens of zo.
[..]
De Duitse wikipedia zegt er het volgende over:quote:Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zit
Dus met wat vreemde tussenstappen zit er toch 37 meter tussen. Overigens is NN (Normalnull) in Duitsland ook niet actueel meer, maar opgevolgd door een nieuwe standaard: NHN (Normalhöhennull) en die is weer gewoon gebaseerd op NAP (dat in west Europa zo'n beetje standaard schijnt te zijn). De 1142m voor de Brocken heb ik ter plekke gezien, wiki spreekt van 1141,1m über NN, hetgeen dan dus 1141,1 - 37 = 1104,1 boven NAP zou moeten zijn.quote:Unter Normalnull versteht man die Höhenbezugsfläche für normal-orthometrische Höhen, die durch den Normalnullpunkt verläuft. Diese ist weder eine Äquipotentialfläche des Schwerefeldes noch des Normalschwerefeldes. Der Normalnullpunkt liegt 37,000 m unter dem an der früheren Berliner Sternwarte eingerichteten Normalhöhenpunkt. Der Normalhöhenpunkt (NH) ist 1879 durch Nivellements mit einer Unsicherheit von +/- 1 dm vom Amsterdamer Pegel abgeleitet worden. Er wurde 1912 wegen Abbruchs der Sternwarte durch mehrere Punkte in Hoppegarten bei Berlin ersetzt. Eine Höhe über Normalnull (ü. NN) ist der lotrechte Abstand vom Normalnull.
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Op station Hilversum wordt men klaarblijkelijk verzocht zijn behoefte op het perron te doen. Liberale gedachte op zich.
[afbeelding]
zijn er stootblokken op hilversum? nee he?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?
Je kunt thuis toch al tv kijken?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
TFT-scherm met reisinformatie
Die schermen komen rond de zomer... ze zijn er nog niet uit wat het 'besturingssysteem' van het geheel word.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur. En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
/offtopic Welke USB ding heb jij op het oog?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
onderweg ook hoor
* Ou-Tannu moet nog steeds ff een USB DVB-T ding halen
Ik val liever in slaap met wat muziek op m'n kop.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
onderweg ook hoor
* Ou-Tannu moet nog steeds ff een USB DVB-T ding halen
Ik snapte ook niet hoe de wc duur werktequote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur. En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
1tje die CONAX kaart van kpn vreetquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:11 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
/offtopic Welke USB ding heb jij op het oog?
Lees: Reisinformatie, het zou ideaal zijn als je in de trein zit en dan de vertrektijden met eventuele vertraging van het volgende station ziet. En met GPS kan je positie van jou trein markeren, weet de reiziger waar die is en wat de vertraging voor hem wordt. Ook eventuele storingen kan je dan duidelijk maken.quote:
Ik zat in de middenbak vlakbij bij de WC maar vond het allemaal niet echt heerlijk stil.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik snapte ook niet hoe de wc duur werkte
Dat kan al. Mobiele NS site icm KPN LBS systeem. Kan je adhv je huidige locatie actuele vertrektijden van dichtsbijzijnde stations opvragen (indien beschikbaar, maar het worden er steeds meer).quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Lees: Reisinformatie, het zou ideaal zijn als je in de trein zit en dan de vertrektijden met eventuele vertraging van het volgende station ziet.
Ja, maar 6 werkstations kunnen toch ook maar 6 bakken moderniseren?quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Werkstations zijn denk ik groot genoeg. De NS wil niet meer dan 5 stellen tegelijkertijd in revisie hebben. Zo lang de 4012 nog niet in dienst gespot is, rijdt de 4017 ook nog rond.
Haarlem heeft een heel rijtje spuitcabines volgens mij. Tilburg heeft ook spuitcabines trouwens.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, wel meer, omdat in sommige stadia de bakken gewoon naast of achter elkaar kunnen staan, zodat er doorgewerkt kan worden. Alleen bij het schilderen kan er maar aan een bak tegelijk gewerkt worden, tenzij ze meerdere spuitcabines hebben. Gelukkig werken de spuiters snel, zodat dat geen obstakel vormt.
je hebt hooguit een vertraging op de maaslijn :-)quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:27 schreef Wadloper het volgende:
Morgen een ritje naar Valkenburg en weer met de auto terug
Alleen weet ik nog niet of ik via Veolia ga, of met NS via Utrecht. Naar Valkenburg vanuit Maastricht moet ik sowieso met Veolia.
Maar zijn de wadlopers daar nog wel te vertrouwen op de maaslijn?That's the question
Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederlandquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
je hebt hooguit een vertraging op de maaslijn :-)
op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerdquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederland
quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerd
Nee, behalve als het de 800, 3600 of 3700 is. DIt zijn series die vaak met vertragingen kampen. de 3800/8000 kampt vaak met lichte vertragingen, maar deze zijn nog te overzien.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederland
Dan moet je wat eerder op reis, zodat je ruimte hebt om vertragingen op te vangen onderweg.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
Het probleem is, ik wil echt 14.58 in Valkenburg zijnVertraging kan ik niet hebben
![]()
Echt wel.quote:Trouwens, Valkenburg heeft wel een kneitermooi station
Het woord Veolivla zegt genoegquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerd
Ik vertrek al met de V-IRM (quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet je wat eerder op reis, zodat je ruimte hebt om vertragingen op te vangen onderweg.
dan plan je toch dat je om 14:00 in valkenburg wil zijnquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
Het probleem is, ik wil echt 14.58 in Valkenburg zijnVertraging kan ik niet hebben
![]()
Trouwens, Valkenburg heeft wel een kneitermooi station
Maar dan ben je toch ruim op tijd? Dan heb je in Maastricht zelfs nog tijd om even de stad in te gaan en een biertje te drinken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:41 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik vertrek al met de V-IRM () naar Zwolle vanuit Groningen
Vroeger kan ik echt niet
Vorige keer dat ik met de 3700 reisde, was deze in Zutphen op tijd. Zowel die van als naar Zwolle. In de ochtend was deze nog 10 minuten vertraagd in Zwolle. Dit was vorige week dinsdag.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:44 schreef Wadloper het volgende:
Daarom vraag ik ook of de 3700 en Veolivla veel vertragingen hebben, en of de wadlopers betrouwbaar zijn daar
Want vandaag stond er ook al een set wadlopers stil dacht ik
In Maastricht wou ik nog even gaan spotten + fotograferenquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar dan ben je toch ruim op tijd? Dan heb je in Maastricht zelfs nog tijd om even de stad in te gaan en een biertje te drinken.![]()
Wanneer gaan wij eens richting Maastricht om het rondje Limburg te doen? Pakken we Venlo-Eindhoven ook nog even mee.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Suc6 dan maar vast :d
Dank jequote:Op donderdag 31 mei 2007 13:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Suc6 dan maar vast :d
als ik weer vrije dagen hebquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wanneer gaan wij eens richting Maastricht om het rondje Limburg te doen? Pakken we Venlo-Eindhoven ook nog even mee.![]()
3700 vanuit Zwolle is vaak op tijd, problemen zitten hem meer in dat het vanuit Nijmegen naar Zwolle toe. Maar als de 3600 vertraagd is, dan is de 3700 automatisch ook vertraagd, heeft zoveel nut die lijn splitsen!quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:44 schreef Wadloper het volgende:
Daarom vraag ik ook of de 3700 en Veolivla veel vertragingen hebben, en of de wadlopers betrouwbaar zijn daar
Want vandaag stond er ook al een set wadlopers stil dacht ik
Nee, het mat rijdt niet doorquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:11 schreef FredvZ het volgende:
Begrijp ik het dan goed dat de 3600 en 3700 dus gesplistst zijn, maar het mat nog wel gewoon doorrijd
Dan is het idd een zinloze splitsing
Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoevenquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
Maar ja, wat is erger, de oplossing of de kwaal.
Kan heel simpel stoptrein Den Bosch - Nijmegen doortrekken naar Arnhem. Eventueel kan er 1x per uur trein uit Zutphen via Arnhem naar Nijmegen gaan. Dan hoef je allee nog een paar spitstreinen te hebben, maar zal je waarschijnlijk 1 of 2 ICRm stammen schelen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan sla je al die stopstations over op die lijn. Dan moet je daar een oplossing voor vinden, door een stopper Arnhem-Nijmegen in te voeren, tussen de 3600 en de IC Nijmegen - Den Helder door.
2 keer per dag VIRM. Trein 526, vertrek 7.42 uur naar Den Haag en Trein 561 aankomst 19.15 uur uit Den Haag. De stellen van de 526 komen vanuit het onderhoudsbedrijf in Onnen. De stellen van de 561 gaan hier naar toe. Onnen onderhoudt namelijk de VIRM VI.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:47 schreef Luco het volgende:
Wat, V-IRM op Groningen?? Vind die treinen altijd wel relaxed zitten, alleen jammer dat je je bagage net niet kwijt kan
Het scheelt dat ze de BK van het Willemsplein naar het station heben verhuisdquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:33 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Dat tijdelijke Arnhem is gewoon kloteDaar is het gewoon niet leuk meer om te wachten
Zuid->Noord heb je gelukkig nog een cross-platform overstap in Ah. Bovendien wil je het liefst in Arnhem overstappen (vanuit het noorden) omdat je dan eerder in ICRm kan zitten ipv die roestbakken (hoewel er steeds meer IRM in IRM rijdt, gelukkig...)quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoevenPlus dat de overstap in Nijmegen in beide richtingen langer is vanwege de stops van de 37 tussen Ah en Nm. Voorts is Nijmegen ook maar een winderig tochthol hoor
verbieden die treinstellen dan maarquote:
Arnhem heeft wel het voordeel dat je maar 10 min overstap hebt in beide richtingen. Terwijl Nijmegen toch al gauw een kwartier is, maar ik stap zelf liever in Nijmegen over heb een hekel aan stoptreinenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoevenPlus dat de overstap in Nijmegen in beide richtingen langer is vanwege de stops van de 37 tussen Ah en Nm. Voorts is Nijmegen ook maar een winderig tochthol hoor
Kreeg op het stukje Zutphen - Deventer er al zo ongeveer koppijn van. Gelukkig is er in Deventer een overstap naar de trein naar Enschede.quote:
Met de huidige setup van dat station is dat geen voordeel meer, maar een nadeelquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:39 schreef Brembo het volgende:
Arnhem heeft wel het voordeel dat je maar 10 min overstap hebt in beide richtingen.
Nee hoor, Arnhem is best handig, 3600 -> 3700 is cross platform overstapquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is
Had het eigenlijk bij Almelo alweer gehad en ben toen maar richting Mariënberg gegaanquote:
Het is het eindpunt van de trein,quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had het eigenlijk bij Almelo alweer gehad en ben toen maar richting Mariënberg gegaan![]()
Ja leuk, Helaasquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:56 schreef MREn het volgende:
Maar je kan niet even snel wat kopen bij smullers of AH. Wat dat betreft is Dv weer een mooi station, zeker bij overstapen 16/1700->3700 kan je mooi nog wat lekkers halen.
glanerbrug mes in je rugquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Of naar Glanerbrug
Vind de opstelling echt niets 2x2 tegen over elkaar zit veel beterquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:37 schreef Xbox_360 het volgende:
Zat vanochtend voor het eerst herin:
[afbeelding]
Die verbeterde koplopers zijn echt![]()
![]()
Morgen dan vanuit Enschede eens via Deventer en Arnhem naar Aalten toe ipv de standaard route met de busquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
vermoedelijk weer in de 3700, maar niets is natuurlijk zeker bij de NS.
Vanochtend reed ie tussen Nijmegen en Zwolle.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:29 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
hmm, ook maar eens gauw een keer instappen in die nieuwe
Iemand enig idee waar die morgen rijdt?
Oude volkswijsheid. Woont ook alleen maar van dat geblondeerde goude ketting en slipper schorem.quote:
Nee, voetbal kijken en er nog een mening over hebben getuigt van veel belangstelling in de wereld om je heen...quote:
Ach dit topic loopt op een dood spoor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, voetbal kijken en er nog een mening over hebben getuigt van veel belangstelling in de wereld om je heen...
* Peterselieman laat Baklap een dag lang in een heet wadlopertje vertoevenquote:
met of zonder de verwarming aan?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
* Peterselieman laat Baklap een dag lang in een heet wadlopertje vertoeven![]()
muh gewoon voor 10,- per maand je mobiel abusen :pquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef Dichterbijer het volgende:
muh? Reclame kijken en gratis internetten?? Gewoon inloggen op de accespoint enzo?
Ja op die startsite van KPN staat onder een link naar 15 minunten gratis internetten het enige dat je moet doen is een reclame van Microsoft Office te bekijken. Daarna kreeg je een code toegemailt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef Dichterbijer het volgende:
muh? Reclame kijken en gratis internetten?? Gewoon inloggen op de accespoint enzo?
met cabine deur open rijden wordt veel gedaan :-)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:58 schreef thats-me het volgende:
Toen ik een uurtje geleden in hengelo op een licht vertaagde 144 wachte Viel het me op dat de mensen mooi verdeeld over het perron stonden, tot dat er een omroep kwam *... de internationale trein vertrekt van spoor 2A .... * dus iedereen kijkt op, en gaat maar lopen van B naar A. Dus de trein komt er aan rijden, en zoals gewoonlijk bezet deze trein het (bijna) volledige perron.
Even later in de trein * Dames en heren dit bericht is voor alle reizigers die in de trein staan, achter in de trein zijn meer dan genoeg zit plaatsen.*
Fotoootje van vanochtend.
[afbeelding]
Wel lekker luchtig als je zo gaat rond rijden.![]()
En nog een foto van Lint 44 te Almelo
[afbeelding]
Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met cabine deur open rijden wordt veel gedaan :-)
xD idd.. :p daar is een aantal delen terug een foto van geweest :-)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:32 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staan
Zie ook wel is in de middenbak als je 3x Plan V hebt, dat daar een deurtje open staat...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:32 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staan
Weet je tot wanneer nog?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:46 schreef vw_caddy het volgende:
Nu structureel nog wadjes op Leeuwarden - Stavoren Fles.
quote:
Omdatquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom heeft dat ding zo'n bakbeest in de cabine?
Er zit toch standaard een airco in IRM-mat?
Of waren ze de cabine vergeten?
Die kan niet meer uit in de meeste wadlopersquote:
Zou opmerkelijk zijn, aangezien de meeste ander installaties in wadlopers nauwelijks meer AAN kunnenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:06 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Die kan niet meer uit in de meeste wadlopers
De koelinstallatie van de motor is gekoppeld aan de verwarming. Als de motor te heet wordt dan wordt deze gekoeld met koelwater, en dat water raakt hij dan kwijt aan de verwarming.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou opmerkelijk zijn, aangezien de meeste ander installaties in wadlopers nauwelijks meer AAN kunnen
Wat er dus toe leidt dat hoe heter de buitenlucht, hoe harder de verwarming gaat stoken?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:15 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De koelinstallatie van de motor is gekoppeld aan de verwarming. Als de motor te heet wordt dan wordt deze gekoeld met koelwater, en dat water raakt hij dan kwijt aan de verwarming.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat er dus toe leidt dat hoe heter de buitenlucht, hoe harder de verwarming gaat stoken?
Die SHM rijtuigen met open balkons waren zo gek nog nietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:21 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Motor wordt heet koelwater koelt de motor, het water gaat naar de verwarming waar het wordt omgezet in..... warmte.
Heerlijk ouderwets.
Techniek is al vrij oud hoor flesquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wat ze trouwens in Amersfoort gemaakt heben is ook super vet
een beamer die op een groot wit vlak op de vloer (3 x 3 meter zoiets) een soort zwembadje projecteert met een hoop vissen erin. Maar als je je voet op dat "scherm" zet, schieten de vissen weg en gaat het water kringelen. Erg gaaf gedaan
Jongequote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:09 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Techniek is al vrij oud hoor fles
Ze hebben het sinds een krap jaar ook al bij je oude werkgever
gewoon een ranzige antenne er op.. klaarquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:09 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft iemand wat frequnties voor mij waarmee ik dingetjes op het spoor kan volgen? Ik heb een radioscannertje gekocht en aangezien de langste trein in NL 400 meter lang is en ikn 368 meter van het spoor woon kan ik de conducterus al ontvangen
Maar ik zoek nog, prorail , nedtrain, servicemedewerkers, pbt teams ..etc
Iemand frequenties?
Wat wou je horen dan, dat de HC een bakje koffie moet halen voor de Mcnquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:09 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft iemand wat frequnties voor mij waarmee ik dingetjes op het spoor kan volgen? Ik heb een radioscannertje gekocht en aangezien de langste trein in NL 400 meter lang is en ikn 368 meter van het spoor woon kan ik de conducterus al ontvangen
Maar ik zoek nog, prorail , nedtrain, servicemedewerkers, pbt teams ..etc
Iemand frequenties?
'Ja, horen dat HC's eigenlijk de gootslaafjes van de MCN zijn is best okeequote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat wou je horen dan, dat de HC een bakje koffie moet halen voor de Mcn.
MCNs kan je afschaffen.. :-)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
'Ja, horen dat HC's eigenlijk de gootslaafjes van de MCN zijn is best okee
rammelende berichtgeving, zoals wel vakerquote:AMSTERDAM - De spoorverbinding tussen Amsterdam en Utrecht is met ingang van zaterdag uitgebreid van twee naar vier spoorbanen. Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) heeft het vernieuwde traject zaterdag in Amsterdam in gebruik genomen.
anp
Langs het traject liggen vier nieuwe stations en verder zijn alle gelijkvloerse kruisingen verwijderd.
Met de uitbreiding van het traject kunnen er meer treinen rijden en dus meer passagiers worden vervoerd, meldt spoorbeheerder ProRail.
Ook ontstaat er door de extra sporen meer ruimte voor goederenvervoer. De spoorlijn Amsterdam-Utrecht stamt uit 1843 en had volgens ProRail de grenzen van haar capaciteit bereikt.
De vier nieuwe stations op het traject zijn Amsterdam Bijlmer, Abcoude, Breukelen en Maarssen. Het nieuwe station Bijlmer wordt aan het einde van dit jaar opgeleverd.
Ja, alleen was het vreemd dat die machinisten daar nog écht fluiten, bij ons in het hoge Noorden (quote:
dat wisselt, soms wordt wel wel gewoon gefloten, andere keren met spiegels :pquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:55 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, alleen was het vreemd dat die machinisten daar nog écht fluiten, bij ons in het hoge Noorden () gebruikten ze gewoon de spiegels + fluit
Overigens werd de trein die om 10.25 ongeveer binnen kwam in Nijmegen met 6 bakken gereden. De 4 voorste bakken werden afgekoppeld. Ook zag ik de 3218 weer rijdendquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wisselt, soms wordt wel wel gewoon gefloten, andere keren met spiegels :p
meteen 160 dan maarquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Het wordt tijd daar dat er weer 140 gereden kan worden. Dan wordt de Maaslijn weer een alternatief voor de lijn via Utrecht of 's Hertogenbosch vanuit het Noorden gezien
Ik had alleen de 3108 gezien, voor de rest alleen maar DH-IIquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
veel DH-1 daar he?:p
:'D maar hoe bevielen de MAASlopers?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:59 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik had alleen de 3108 gezien, voor de rest alleen maar DH-II
Dus waar ze die DH-I stellen gelaten hebben, geen idee
Ze hebben zelfs eerste klas gemaakt in de 3222, en de anderen die geen 1e klas hadden![]()
Alleen een rood hoofdsteuntje!!!
Geen foto van helaas![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |