abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49939663
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

onderweg ook hoor


* Ou-Tannu moet nog steeds ff een USB DVB-T ding halen
/offtopic Welke USB ding heb jij op het oog?
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:38:36 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49940911
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

onderweg ook hoor


* Ou-Tannu moet nog steeds ff een USB DVB-T ding halen
Ik val liever in slaap met wat muziek op m'n kop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49941058
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur . En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
Ik snapte ook niet hoe de wc duur werkte
pi_49941069
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:11 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

/offtopic Welke USB ding heb jij op het oog?
1tje die CONAX kaart van kpn vreet
pi_49941981
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt thuis toch al tv kijken?
Lees: Reisinformatie, het zou ideaal zijn als je in de trein zit en dan de vertrektijden met eventuele vertraging van het volgende station ziet. En met GPS kan je positie van jou trein markeren, weet de reiziger waar die is en wat de vertraging voor hem wordt. Ook eventuele storingen kan je dan duidelijk maken.
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:41 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik snapte ook niet hoe de wc duur werkte
Ik zat in de middenbak vlakbij bij de WC maar vond het allemaal niet echt heerlijk stil.
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:49:47 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49944248
Ook lekker bezig: de treinsamenstellings-aanwijzer op Utrecht Centraal vanmiddag:



detail

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:54:00 #158
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49944483
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Lees: Reisinformatie, het zou ideaal zijn als je in de trein zit en dan de vertrektijden met eventuele vertraging van het volgende station ziet.
Dat kan al. Mobiele NS site icm KPN LBS systeem. Kan je adhv je huidige locatie actuele vertrektijden van dichtsbijzijnde stations opvragen (indien beschikbaar, maar het worden er steeds meer).

Werkt ook met Funda, als je langs een huis loopt en wilt weten hoe duur het is
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2007 @ 22:21:05 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49945774
Vanmiddag in Lw werd voor vertrek van de sneltrein van 17.57 de vertrekprocedure meermalen geoefend waarschijnlijk door een aankomende mcn. Er liepen in ieder geval 3 geelhemden, met arriva opdruk op de achterkant, rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49947528
Ik heb een treinenblad gekocht, waarin staat dat er 5 of 6 werkstations zijn in de werkplaats waar een bak behandeld wordt.

Als ze nu dus de 4016 en de 4015 kunnen behandelen, dan zou de 4014 ook al klaar moeten zijn? Of zie ik dat verkeerd?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2007 @ 23:05:19 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49947915
de 4013 is nog niet afgeleverd, dus de 4014 moet eerst daar op wachten

Bovendien is de doorlooptijd een maand of 3. Die tijd is nog niet om.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49948205
Maar hoe kan dat dan dat de 4013, 4014, 1415 en de 4016 al in modernisering zijn? Op maar 5 a 6 werkstations in de half?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2007 @ 23:17:44 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49948479
Werkstations zijn denk ik groot genoeg. De NS wil niet meer dan 5 stellen tegelijkertijd in revisie hebben. Zo lang de 4012 nog niet in dienst gespot is, rijdt de 4017 ook nog rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:49:59 #164
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49949706
Zowel de 4012 als de 4017 waren vandaag in dienst.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2007 @ 23:55:41 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49949910
eindelijk is de 4012 dus in dienst. Maar de revisiefoutjes zijn nog niet hersteld toch? Waar werd de 4012 trouwens ingezet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:15:51 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49950496
4011 in de 3700, 4012 in de 1600/1700 en staat nu in Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 31 mei 2007 @ 05:38:01 #167
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49953351
De 4012 heeft nu wel zijn grijze band dacht ik, was daar speciaal naar Haarlem voor gegaan
pi_49956261
wordt strax nog feest..

ICMm met ICM ( 3en en 4en ) welke zou dan t drukste zijn in de zomer? ::p
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:23:34 #169
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49956820
De gemiddelde reiziger ziet dat verschil toch niet. In ICR was het ook niet drukker of rustiger te noemen dan in de ICRm; men stapt gewoon in bij de dichtsbijzijde deur.

Iets anders was het toen het DDM-rijtuigen in de 800 (en 900) zaten; die waren buiten de spits vrijwel uitgestorven. Volledig terecht natuurlijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49957308
hehe, de gemiddelde reiziger heeft toch wel vrij rap door dat de ICMm airco heeft?
pi_49957886
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Werkstations zijn denk ik groot genoeg. De NS wil niet meer dan 5 stellen tegelijkertijd in revisie hebben. Zo lang de 4012 nog niet in dienst gespot is, rijdt de 4017 ook nog rond.
Ja, maar 6 werkstations kunnen toch ook maar 6 bakken moderniseren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 11:37:22 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49959182
Nee, wel meer, omdat in sommige stadia de bakken gewoon naast of achter elkaar kunnen staan, zodat er doorgewerkt kan worden. Alleen bij het schilderen kan er maar aan een bak tegelijk gewerkt worden, tenzij ze meerdere spuitcabines hebben. Gelukkig werken de spuiters snel, zodat dat geen obstakel vormt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49959586
Hoeveel bakken kan Haarlem dan moderniseren dan tegelijkertijd?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 11:52:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49959742
Ik zou het niet weten, maar de werkplaats in Haarlem is enorm groot. Naast de modernisering van de ICM's, zijn ze ook nog enkele V'tjes aan het moderniseren en herstellen ze de schade die treinstellen onderweg oplopen. De werkplaats in Haarlem zit momenteel wel aan haar max wat betreft reparatie van stellen.

De 4013 zal waarschijnlijk binnen enkele weken weer op de baan verschijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:23:23 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49962674
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, wel meer, omdat in sommige stadia de bakken gewoon naast of achter elkaar kunnen staan, zodat er doorgewerkt kan worden. Alleen bij het schilderen kan er maar aan een bak tegelijk gewerkt worden, tenzij ze meerdere spuitcabines hebben. Gelukkig werken de spuiters snel, zodat dat geen obstakel vormt.
Haarlem heeft een heel rijtje spuitcabines volgens mij. Tilburg heeft ook spuitcabines trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:27:13 #176
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49962787
Morgen een ritje naar Valkenburg en weer met de auto terug

Alleen weet ik nog niet of ik via Veolia ga, of met NS via Utrecht. Naar Valkenburg vanuit Maastricht moet ik sowieso met Veolia.

Maar zijn de wadlopers daar nog wel te vertrouwen op de maaslijn? That's the question
pi_49962882
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:27 schreef Wadloper het volgende:
Morgen een ritje naar Valkenburg en weer met de auto terug

Alleen weet ik nog niet of ik via Veolia ga, of met NS via Utrecht. Naar Valkenburg vanuit Maastricht moet ik sowieso met Veolia.

Maar zijn de wadlopers daar nog wel te vertrouwen op de maaslijn? That's the question
je hebt hooguit een vertraging op de maaslijn :-)
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:32:45 #178
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49962945
Maar hoe groot kan die vertraging maximaal zijn Ik heb in Rm een overstap van 7 minuten naar Maastricht, In Zwolle een 8 minuten overstap naar de 3700, en in Nijmegen een lange overstap, namelijk 32 minuten
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:33:10 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49962962
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
je hebt hooguit een vertraging op de maaslijn :-)
Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederland
So we just called him Fred
pi_49963023
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederland
op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerd
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:36:36 #181
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49963075
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerd

Het probleem is, ik wil echt 14.58 in Valkenburg zijn Vertraging kan ik niet hebben

Trouwens, Valkenburg heeft wel een kneitermooi station
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 13:37:10 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49963096
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederland
Nee, behalve als het de 800, 3600 of 3700 is. DIt zijn series die vaak met vertragingen kampen. de 3800/8000 kampt vaak met lichte vertragingen, maar deze zijn nog te overzien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 13:39:14 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49963154
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:36 schreef Wadloper het volgende:

[..]


Het probleem is, ik wil echt 14.58 in Valkenburg zijn Vertraging kan ik niet hebben
Dan moet je wat eerder op reis, zodat je ruimte hebt om vertragingen op te vangen onderweg.
quote:
Trouwens, Valkenburg heeft wel een kneitermooi station
Echt wel.

Waarom ga je eigenlijk met de auto terug? Zo maak je namelijk weinig spoorkilometers
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 13:40:00 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49963176
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerd
Het woord Veolivla zegt genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:41:35 #185
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49963228
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan moet je wat eerder op reis, zodat je ruimte hebt om vertragingen op te vangen onderweg.
Ik vertrek al met de V-IRM ( ) naar Zwolle vanuit Groningen
Vroeger kan ik echt niet
pi_49963256
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:36 schreef Wadloper het volgende:

[..]


Het probleem is, ik wil echt 14.58 in Valkenburg zijn Vertraging kan ik niet hebben

Trouwens, Valkenburg heeft wel een kneitermooi station
dan plan je toch dat je om 14:00 in valkenburg wil zijn

heb je een heel uur voor vertragingen
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:44:07 #187
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49963311
Daarom vraag ik ook of de 3700 en Veolivla veel vertragingen hebben, en of de wadlopers betrouwbaar zijn daar
Want vandaag stond er ook al een set wadlopers stil dacht ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 13:47:27 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49963421
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:41 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik vertrek al met de V-IRM ( ) naar Zwolle vanuit Groningen
Vroeger kan ik echt niet
Maar dan ben je toch ruim op tijd? Dan heb je in Maastricht zelfs nog tijd om even de stad in te gaan en een biertje te drinken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 13:50:10 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49963513
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:44 schreef Wadloper het volgende:
Daarom vraag ik ook of de 3700 en Veolivla veel vertragingen hebben, en of de wadlopers betrouwbaar zijn daar
Want vandaag stond er ook al een set wadlopers stil dacht ik
Vorige keer dat ik met de 3700 reisde, was deze in Zutphen op tijd. Zowel die van als naar Zwolle. In de ochtend was deze nog 10 minuten vertraagd in Zwolle. Dit was vorige week dinsdag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:52:31 #190
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49963601
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch ruim op tijd? Dan heb je in Maastricht zelfs nog tijd om even de stad in te gaan en een biertje te drinken.
In Maastricht wou ik nog even gaan spotten + fotograferen Ik ga dan om 14.18 naar Maastricht Randwyck, anders heb ik niet de hele lijn gedaan daar, en dan heb ik daar 18 minuten keertijd En dan hop! naar Valkenburg

Want tja, je bent een spotter of je bent het niet he
pi_49963679
Suc6 dan maar vast :d
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 14:02:06 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49963874
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Suc6 dan maar vast :d
Wanneer gaan wij eens richting Maastricht om het rondje Limburg te doen? Pakken we Venlo-Eindhoven ook nog even mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:09:22 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49964091
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Suc6 dan maar vast :d
Dank je
Even kijken of in Maastricht Randwyck tijdens die kering de machinist zin heeft in een praatje
pi_49964581
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wanneer gaan wij eens richting Maastricht om het rondje Limburg te doen? Pakken we Venlo-Eindhoven ook nog even mee.
als ik weer vrije dagen heb

in juni geloof ik nog wel de nodige vrije dagen.. maar goed dat kan ik nu niet inkijken

en anders voor 16 juli is dr nog tijd zat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 14:33:36 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49964922
zeker. Denk dat het het beste is om het begin juli te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49965102
alleen nog ff iets regelen zodat ik mn stroom heb voor mn gps logger x)
pi_49965270
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:44 schreef Wadloper het volgende:
Daarom vraag ik ook of de 3700 en Veolivla veel vertragingen hebben, en of de wadlopers betrouwbaar zijn daar
Want vandaag stond er ook al een set wadlopers stil dacht ik
3700 vanuit Zwolle is vaak op tijd, problemen zitten hem meer in dat het vanuit Nijmegen naar Zwolle toe. Maar als de 3600 vertraagd is, dan is de 3700 automatisch ook vertraagd, heeft zoveel nut die lijn splitsen!
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:02:25 #198
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49965854
3600, welke lijn is dat?
pi_49966122
3600 IC Arnhem Roosendaal NS Reizigers ICRm

bron
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:11:45 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49966173
Begrijp ik het dan goed dat de 3600 en 3700 dus gesplistst zijn, maar het mat nog wel gewoon doorrijd
Dan is het idd een zinloze splitsing
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 15:21:43 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49966431
3700 is Zwolle - Nijmegen
3600 is Arnhem - Roosendaal

Het stuk Arnhem - nijmegen wordt dus zowel door de 3600 als 3700 gereden. De NS wil bij de nieuwe dienstregeling weer van de knip in deze serie af.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49966897
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:11 schreef FredvZ het volgende:
Begrijp ik het dan goed dat de 3600 en 3700 dus gesplistst zijn, maar het mat nog wel gewoon doorrijd
Dan is het idd een zinloze splitsing
Nee, het mat rijdt niet door .
Maar de treinen rijden zo dicht op elkaar als de trein uit Den Bosch te laat is, dan moet de trein naar Zwolle op wachten. Dus je splitst wel een lijn ,maar het is nog steeds afhankelijk van elkaar.
pi_49967108
of je laat de 3700 ophouden bij arnhem... of de 3600 beginnen in nijmegen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 15:52:53 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49967527
Dan sla je al die stopstations over op die lijn. Dan moet je daar een oplossing voor vinden, door een stopper Arnhem-Nijmegen in te voeren, tussen de 3600 en de IC Nijmegen - Den Helder door.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 15:54:35 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49967597
Maar ja, wat is erger, de oplossing of de kwaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:55:43 #206
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49967637
Naja, ik zie het morgen wel
Ik heb sowieso al een ruime overstap in Nijmegen, niet dat ik weet of er wel iets te zien valt
Straks is het daar maar een kaal stationnetje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 15:59:12 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49967767
Ben er een keer geweest, toen ik van de maaslijn over moest stappen op de 3600 richting Zwolle. Heel erg boeiend is het station nu ook weer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:17:30 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49968429
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
Maar ja, wat is erger, de oplossing of de kwaal.
Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoeven Plus dat de overstap in Nijmegen in beide richtingen langer is vanwege de stops van de 37 tussen Ah en Nm. Voorts is Nijmegen ook maar een winderig tochthol hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49968488
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan sla je al die stopstations over op die lijn. Dan moet je daar een oplossing voor vinden, door een stopper Arnhem-Nijmegen in te voeren, tussen de 3600 en de IC Nijmegen - Den Helder door.
Kan heel simpel stoptrein Den Bosch - Nijmegen doortrekken naar Arnhem. Eventueel kan er 1x per uur trein uit Zutphen via Arnhem naar Nijmegen gaan. Dan hoef je allee nog een paar spitstreinen te hebben, maar zal je waarschijnlijk 1 of 2 ICRm stammen schelen.
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:33:42 #210
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49969063
Dat tijdelijke Arnhem is gewoon klote Daar is het gewoon niet leuk meer om te wachten
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:47:28 #211
164283 Luco
Buongiorno!
pi_49969574
Wat, V-IRM op Groningen?? Vind die treinen altijd wel relaxed zitten, alleen jammer dat je je bagage net niet kwijt kan
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 16:54:28 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49969823
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:47 schreef Luco het volgende:
Wat, V-IRM op Groningen?? Vind die treinen altijd wel relaxed zitten, alleen jammer dat je je bagage net niet kwijt kan
2 keer per dag VIRM. Trein 526, vertrek 7.42 uur naar Den Haag en Trein 561 aankomst 19.15 uur uit Den Haag. De stellen van de 526 komen vanuit het onderhoudsbedrijf in Onnen. De stellen van de 561 gaan hier naar toe. Onnen onderhoudt namelijk de VIRM VI.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:01:49 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49974049
Virm is gewoon kut. Helemaal bovenin. EN helemaal de oudere series. KUT.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 19:08:53 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49974307
Zo'n doedelzak is erg irritant
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49974547
Muzikantne in de trein zijn toch verboden?
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:29:42 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49974990
Die zitten bij IRM ingebouwd
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:30:21 #217
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49975017
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:33 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Dat tijdelijke Arnhem is gewoon klote Daar is het gewoon niet leuk meer om te wachten
Het scheelt dat ze de BK van het Willemsplein naar het station heben verhuisd
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:32:00 #218
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49975074
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoeven Plus dat de overstap in Nijmegen in beide richtingen langer is vanwege de stops van de 37 tussen Ah en Nm. Voorts is Nijmegen ook maar een winderig tochthol hoor
Zuid->Noord heb je gelukkig nog een cross-platform overstap in Ah. Bovendien wil je het liefst in Arnhem overstappen (vanuit het noorden) omdat je dan eerder in ICRm kan zitten ipv die roestbakken (hoewel er steeds meer IRM in IRM rijdt, gelukkig...)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49975201
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:29 schreef MREn het volgende:
Die zitten bij IRM ingebouwd
verbieden die treinstellen dan maar

doe mij maar een koploper die met een leuk geluidje wegrolt :p
pi_49975371
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoeven Plus dat de overstap in Nijmegen in beide richtingen langer is vanwege de stops van de 37 tussen Ah en Nm. Voorts is Nijmegen ook maar een winderig tochthol hoor
Arnhem heeft wel het voordeel dat je maar 10 min overstap hebt in beide richtingen. Terwijl Nijmegen toch al gauw een kwartier is, maar ik stap zelf liever in Nijmegen over heb een hekel aan stoptreinen .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 19:43:14 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49975481
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:29 schreef MREn het volgende:
Die zitten bij IRM ingebouwd
Kreeg op het stukje Zutphen - Deventer er al zo ongeveer koppijn van. Gelukkig is er in Deventer een overstap naar de trein naar Enschede.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49975597
Ik vind het echt een tof geluid , bovendien is de rest van de VIRM heel erg stil dat kun je van Plan V/T niet zeggen.
Zat vandaag trouwens weer in de 4011 die is ook heel erg stil
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:49:34 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49975699
Prima trein altijd, die naar Enschede
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:53:14 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49975835
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:39 schreef Brembo het volgende:

Arnhem heeft wel het voordeel dat je maar 10 min overstap hebt in beide richtingen.
Met de huidige setup van dat station is dat geen voordeel meer, maar een nadeel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49975881
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is
Nee hoor, Arnhem is best handig, 3600 -> 3700 is cross platform overstap
3700 -> 3600 moet je voorin de trein gaan zitten zodat je in Arnhem over de andere loopbrug aan de westkant van het station over kan lopen. Makkelijk kan niet.
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:56:20 #226
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49975950
Maar je kan niet even snel wat kopen bij smullers of AH. Wat dat betreft is Dv weer een mooi station, zeker bij overstapen 16/1700->3700 kan je mooi nog wat lekkers halen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 19:57:33 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49975996
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:49 schreef MREn het volgende:
Prima trein altijd, die naar Enschede
Had het eigenlijk bij Almelo alweer gehad en ben toen maar richting Mariënberg gegaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:57:33 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49975997
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:

Makkelijk kan niet.
Dat blijkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:05:17 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49976252
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Had het eigenlijk bij Almelo alweer gehad en ben toen maar richting Mariënberg gegaan
Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee:
Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 20:10:57 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49976430
Zeker niet als je nog naar Groningen moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:12:51 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49976490
Of naar Glanerbrug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49976995
pi_49977058
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:56 schreef MREn het volgende:
Maar je kan niet even snel wat kopen bij smullers of AH. Wat dat betreft is Dv weer een mooi station, zeker bij overstapen 16/1700->3700 kan je mooi nog wat lekkers halen.
Ja leuk, Helaas ik op Servex en alles wat daarbij hoort
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:31:35 #234
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49977116
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Of naar Glanerbrug
glanerbrug mes in je rug
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49979634
Zat vanochtend voor het eerst herin:



Die verbeterde koplopers zijn echt
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:10:10 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49980984
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:31 schreef MREn het volgende:

[..]

glanerbrug mes in je rug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 22:22:57 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49981530
Zoiets heeft humor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49981673
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:37 schreef Xbox_360 het volgende:
Zat vanochtend voor het eerst herin:

[afbeelding]

Die verbeterde koplopers zijn echt
Vind de opstelling echt niets 2x2 tegen over elkaar zit veel beter . Wel erg mooi design zowel van binnen als van buiten.
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:29:51 #239
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49981791
hmm, ook maar eens gauw een keer instappen in die nieuwe
Iemand enig idee waar die morgen rijdt?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 22:33:00 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49981926
vermoedelijk weer in de 3700, maar niets is natuurlijk zeker bij de NS.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:35:14 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49982013
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets heeft humor
oh is dat dit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:44:51 #242
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49982443
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
vermoedelijk weer in de 3700, maar niets is natuurlijk zeker bij de NS.
Morgen dan vanuit Enschede eens via Deventer en Arnhem naar Aalten toe ipv de standaard route met de bus
Mischien dat ik hem dan ergens zie Ik heb gelukkig alle tijd
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49983171
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:29 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
hmm, ook maar eens gauw een keer instappen in die nieuwe
Iemand enig idee waar die morgen rijdt?
Vanochtend reed ie tussen Nijmegen en Zwolle.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:11:16 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49983475
Als jullie eens gaan XBoxen samen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49983556
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:07:24 #246
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49985742
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oude volkswijsheid. Woont ook alleen maar van dat geblondeerde goude ketting en slipper schorem.
Het is ook niet voor niets dat alle bewoners van de plaatselijke nieuwebouwwijk die tussen/ten zuiden van Glanerbrug en Enschede is gezet vinden dat ze in Enschede wonen, en de inboorlingen vinden dat ze in Glanerbrug wonen.
Verder mis je niets aan Glanerbrug. Nieuwbouwwijk is wel leuk met mooie gebouwen, en bij het station kan je mooie foot maken met oude schoorsteen op de achtergrond, die ben ik ook eens tegengekomen op een oude ansicht uit 1950 ofzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:09:54 #247
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_49985828
Lekker boeiend, treinen
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:12:41 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49985923
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:09 schreef Baklap het volgende:
Lekker boeiend, treinen
Nee, voetbal kijken en er nog een mening over hebben getuigt van veel belangstelling in de wereld om je heen...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:17:49 #249
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_49986082
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, voetbal kijken en er nog een mening over hebben getuigt van veel belangstelling in de wereld om je heen...
Ach dit topic loopt op een dood spoor.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2007 @ 00:20:08 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49986144
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:17 schreef Baklap het volgende:

[..]

Ach dit topic loopt op een dood spoor.
* Peterselieman laat Baklap een dag lang in een heet wadlopertje vertoeven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49992288
De 4012(of 11 maar zo te zien de 12) staat op het rangeerterrein in Zwolle. Je kunt trouwens gratis 15 minuten internetten op het station als je een reclame bekijkt van office
pi_49994992
muh? Reclame kijken en gratis internetten?? Gewoon inloggen op de accespoint enzo?
pi_50000683
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

* Peterselieman laat Baklap een dag lang in een heet wadlopertje vertoeven
met of zonder de verwarming aan?
pi_50000694
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef Dichterbijer het volgende:
muh? Reclame kijken en gratis internetten?? Gewoon inloggen op de accespoint enzo?
muh gewoon voor 10,- per maand je mobiel abusen :p
pi_50001763
Toen ik een uurtje geleden in hengelo op een licht vertaagde 144 wachte Viel het me op dat de mensen mooi verdeeld over het perron stonden, tot dat er een omroep kwam *... de internationale trein vertrekt van spoor 2A .... * dus iedereen kijkt op, en gaat maar lopen van B naar A. Dus de trein komt er aan rijden, en zoals gewoonlijk bezet deze trein het (bijna) volledige perron .
Even later in de trein * Dames en heren dit bericht is voor alle reizigers die in de trein staan, achter in de trein zijn meer dan genoeg zit plaatsen .*

Fotoootje van vanochtend.


Wel lekker luchtig als je zo gaat rond rijden.

En nog een foto van Lint 44 te Almelo


[ Bericht 23% gewijzigd door thats-me op 01-06-2007 15:11:16 ]
pi_50006096
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef Dichterbijer het volgende:
muh? Reclame kijken en gratis internetten?? Gewoon inloggen op de accespoint enzo?
Ja op die startsite van KPN staat onder een link naar 15 minunten gratis internetten het enige dat je moet doen is een reclame van Microsoft Office te bekijken. Daarna kreeg je een code toegemailt.
pi_50008570
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:58 schreef thats-me het volgende:
Toen ik een uurtje geleden in hengelo op een licht vertaagde 144 wachte Viel het me op dat de mensen mooi verdeeld over het perron stonden, tot dat er een omroep kwam *... de internationale trein vertrekt van spoor 2A .... * dus iedereen kijkt op, en gaat maar lopen van B naar A. Dus de trein komt er aan rijden, en zoals gewoonlijk bezet deze trein het (bijna) volledige perron .
Even later in de trein * Dames en heren dit bericht is voor alle reizigers die in de trein staan, achter in de trein zijn meer dan genoeg zit plaatsen .*

Fotoootje van vanochtend.

[afbeelding]
Wel lekker luchtig als je zo gaat rond rijden.

En nog een foto van Lint 44 te Almelo
[afbeelding]
met cabine deur open rijden wordt veel gedaan :-)
pi_50008603
Een wadje op Gn-Rd toen ze er nog waren.

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_50008719
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

met cabine deur open rijden wordt veel gedaan :-)
Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staan
pi_50008733
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:32 schreef Remzz het volgende:

[..]

Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staan
xD idd.. :p daar is een aantal delen terug een foto van geweest :-)
pi_50008760
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_50008884
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:32 schreef Remzz het volgende:

[..]

Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staan
Zie ook wel is in de middenbak als je 3x Plan V hebt, dat daar een deurtje open staat...

Maar ik snap niet dat bij VIRM de machinistenhok niet zijn geaircoed, want dit is weer echt een NS oplossing .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:42:03 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50008965
Het gaat hard met de wadjes lijkt wel

nog geen jaar terug met Rondje NL reden ze alle noordelijke nevenlijnen en de Veenexpress nog, en nu? Wat nog rijdt wordt op de maaslijn ingezet, en dat is het wel

Wordt er een wadlopers-afscheidsmeet georganiseerd door welke spoorclub dan ook?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50009077
Spoorwegmuseum was met een actie bezig dacht ik. Alle bakken worden gestald in een loods in Amersfoort, heb begrepen dat er inmiddels ook al een offerte de deur uit is voor de sloop.

Nu structureel nog wadjes op Leeuwarden - Stavoren Fles.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:51:18 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50009224
wat ze trouwens in Amersfoort gemaakt heben is ook super vet

een beamer die op een groot wit vlak op de vloer (3 x 3 meter zoiets) een soort zwembadje projecteert met een hoop vissen erin. Maar als je je voet op dat "scherm" zet, schieten de vissen weg en gaat het water kringelen. Erg gaaf gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:51:53 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50009239
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:46 schreef vw_caddy het volgende:

Nu structureel nog wadjes op Leeuwarden - Stavoren Fles.
Weet je tot wanneer nog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50009354
De gehele wadlopermeuk willen ze voor september hier de deur uit hebben. Groningen - Nieuweschans, Groningen - Roodeschool, Groningen - Delfzijl en Groningen - Harlingen is al structureel GTW.

Op Groningen - Leeuwarden rijden op werkdagen nog wel eens wadjes rond, maar daar in het weekend voornamelijk buffels. Alleen Leeuwarden - Stavoren nog, als die zwitserse kaasvreters wat opschieten denk ik dat ze in augustus daar ook weg zijn.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_50009385
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:34 schreef vw_caddy het volgende:
[afbeelding]
Waarom heeft dat ding zo'n bakbeest in de cabine?

Er zit toch standaard een airco in IRM-mat?

Of waren ze de cabine vergeten?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:57:11 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50009401
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:56 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Waarom heeft dat ding zo'n bakbeest in de cabine?

Er zit toch standaard een airco in IRM-mat?

Of waren ze de cabine vergeten?
Omdat

jawel, maar

ja


dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50009635
De airco van de cabine is gekoppeld aan de airco van de passagiercoupes. En euh, dat was niet zo heel slim.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_50009695
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

met of zonder de verwarming aan?
Die kan niet meer uit in de meeste wadlopers
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:07:17 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50009726
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:06 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Die kan niet meer uit in de meeste wadlopers
Zou opmerkelijk zijn, aangezien de meeste ander installaties in wadlopers nauwelijks meer AAN kunnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50009807
Rijdt deze al?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_50009865
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:09 schreef Thetallguy het volgende:
Rijdt deze al?
Word vanaf het weekend ingezet op Almelo - Marienberg kunnen ze eindelijk de reizers aan
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:12:09 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50009897
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50009994
Van het weekend kun je toch gratis dat traject afleggen?
pi_50009995
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou opmerkelijk zijn, aangezien de meeste ander installaties in wadlopers nauwelijks meer AAN kunnen
De koelinstallatie van de motor is gekoppeld aan de verwarming. Als de motor te heet wordt dan wordt deze gekoeld met koelwater, en dat water raakt hij dan kwijt aan de verwarming.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:18:24 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50010101
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:15 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De koelinstallatie van de motor is gekoppeld aan de verwarming. Als de motor te heet wordt dan wordt deze gekoeld met koelwater, en dat water raakt hij dan kwijt aan de verwarming.
Wat er dus toe leidt dat hoe heter de buitenlucht, hoe harder de verwarming gaat stoken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50010169
Viel me trouwens vanochtend ook op dat de achterste deur van trein 1625 (te almelo) net achter het hek stond. (word daar een lift gebouwt) Dus alle 2 de mensen die daar uitstapte stond op een bouw terrein.
pi_50010191
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat er dus toe leidt dat hoe heter de buitenlucht, hoe harder de verwarming gaat stoken?
Motor wordt heet koelwater koelt de motor, het water gaat naar de verwarming waar het wordt omgezet in..... warmte. Heerlijk ouderwets.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:43:06 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50010859
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:21 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Motor wordt heet koelwater koelt de motor, het water gaat naar de verwarming waar het wordt omgezet in..... warmte. Heerlijk ouderwets.
Die SHM rijtuigen met open balkons waren zo gek nog niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:09:08 #282
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_50011783
Heeft iemand wat frequnties voor mij waarmee ik dingetjes op het spoor kan volgen? Ik heb een radioscannertje gekocht en aangezien de langste trein in NL 400 meter lang is en ikn 368 meter van het spoor woon kan ik de conducterus al ontvangen

Maar ik zoek nog, prorail , nedtrain, servicemedewerkers, pbt teams ..etc

Iemand frequenties?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:09:57 #283
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_50011813
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wat ze trouwens in Amersfoort gemaakt heben is ook super vet

een beamer die op een groot wit vlak op de vloer (3 x 3 meter zoiets) een soort zwembadje projecteert met een hoop vissen erin. Maar als je je voet op dat "scherm" zet, schieten de vissen weg en gaat het water kringelen. Erg gaaf gedaan
Techniek is al vrij oud hoor fles

Ze hebben het sinds een krap jaar ook al bij je oude werkgever
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:49:51 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50013298
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:09 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Techniek is al vrij oud hoor fles

Ze hebben het sinds een krap jaar ook al bij je oude werkgever
Jonge Ga het nou ff lopen verkutten

Ik wil gewoon betoverd worden

Zal mij het rukken dat het allemaal nep is en er overal draadjes lopen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50013314
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:09 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft iemand wat frequnties voor mij waarmee ik dingetjes op het spoor kan volgen? Ik heb een radioscannertje gekocht en aangezien de langste trein in NL 400 meter lang is en ikn 368 meter van het spoor woon kan ik de conducterus al ontvangen

Maar ik zoek nog, prorail , nedtrain, servicemedewerkers, pbt teams ..etc

Iemand frequenties?
gewoon een ranzige antenne er op.. klaar
pi_50013450
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:09 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft iemand wat frequnties voor mij waarmee ik dingetjes op het spoor kan volgen? Ik heb een radioscannertje gekocht en aangezien de langste trein in NL 400 meter lang is en ikn 368 meter van het spoor woon kan ik de conducterus al ontvangen

Maar ik zoek nog, prorail , nedtrain, servicemedewerkers, pbt teams ..etc

Iemand frequenties?
Wat wou je horen dan, dat de HC een bakje koffie moet halen voor de Mcn .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:57:31 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50013619
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat wou je horen dan, dat de HC een bakje koffie moet halen voor de Mcn .
'Ja, horen dat HC's eigenlijk de gootslaafjes van de MCN zijn is best okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50014257
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

'Ja, horen dat HC's eigenlijk de gootslaafjes van de MCN zijn is best okee
MCNs kan je afschaffen.. :-)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:50:03 #289
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50015967
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:34 schreef vw_caddy het volgende:
[afbeelding]
Overal zie je die kasten nu
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:53:41 #290
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50016131
Ohja, ik ben trouwens weer terug uit Valkenburg, heb zelfs in de 3222 gezeten van Nijmegen tot Roermond
pi_50021922
dattie nog reed
pi_50023464
* Dichterbijer is blij met de GTW'tjes op Groningen - Delfzijl
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:51:56 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50029083
quote:
AMSTERDAM - De spoorverbinding tussen Amsterdam en Utrecht is met ingang van zaterdag uitgebreid van twee naar vier spoorbanen. Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) heeft het vernieuwde traject zaterdag in Amsterdam in gebruik genomen.
anp

Langs het traject liggen vier nieuwe stations en verder zijn alle gelijkvloerse kruisingen verwijderd.

Met de uitbreiding van het traject kunnen er meer treinen rijden en dus meer passagiers worden vervoerd, meldt spoorbeheerder ProRail.

Ook ontstaat er door de extra sporen meer ruimte voor goederenvervoer. De spoorlijn Amsterdam-Utrecht stamt uit 1843 en had volgens ProRail de grenzen van haar capaciteit bereikt.

De vier nieuwe stations op het traject zijn Amsterdam Bijlmer, Abcoude, Breukelen en Maarssen. Het nieuwe station Bijlmer wordt aan het einde van dit jaar opgeleverd.
rammelende berichtgeving, zoals wel vaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:55:08 #294
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50029152
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
dattie nog reed
Ja, alleen was het vreemd dat die machinisten daar nog écht fluiten, bij ons in het hoge Noorden ( ) gebruikten ze gewoon de spiegels + fluit
pi_50029805
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:55 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja, alleen was het vreemd dat die machinisten daar nog écht fluiten, bij ons in het hoge Noorden ( ) gebruikten ze gewoon de spiegels + fluit
dat wisselt, soms wordt wel wel gewoon gefloten, andere keren met spiegels :p
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:36:55 #296
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50030002
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
dat wisselt, soms wordt wel wel gewoon gefloten, andere keren met spiegels :p
Overigens werd de trein die om 10.25 ongeveer binnen kwam in Nijmegen met 6 bakken gereden. De 4 voorste bakken werden afgekoppeld. Ook zag ik de 3218 weer rijdend
pi_50030178
veel DH-1 daar he?:p
pi_50030236
Het wordt tijd daar dat er weer 140 gereden kan worden. Dan wordt de Maaslijn weer een alternatief voor de lijn via Utrecht of 's Hertogenbosch vanuit het Noorden gezien
pi_50030454
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Het wordt tijd daar dat er weer 140 gereden kan worden. Dan wordt de Maaslijn weer een alternatief voor de lijn via Utrecht of 's Hertogenbosch vanuit het Noorden gezien
meteen 160 dan maar

anders haal je de verloren tijd van t verleden nooit in
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:59:48 #300
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50031797
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
veel DH-1 daar he?:p
Ik had alleen de 3108 gezien, voor de rest alleen maar DH-II
Dus waar ze die DH-I stellen gelaten hebben, geen idee

Ze hebben zelfs eerste klas gemaakt in de 3222, en de anderen die geen 1e klas hadden

Alleen een rood hoofdsteuntje !!!
Geen foto van helaas
pi_50031833
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:59 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik had alleen de 3108 gezien, voor de rest alleen maar DH-II
Dus waar ze die DH-I stellen gelaten hebben, geen idee

Ze hebben zelfs eerste klas gemaakt in de 3222, en de anderen die geen 1e klas hadden

Alleen een rood hoofdsteuntje !!!
Geen foto van helaas
:'D maar hoe bevielen de MAASlopers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')