Het gaat om het concept.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De 4016 is al in revisie![]()
De 4017 bedoel je denk ik
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien danquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!!
En tussen Zwolle en Amersfoort aanrijding.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien dan![]()
Zou die morgen nog in de 3700 rijden, ben erg benieuwd.
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
Dat zijn vooral problemen voor ProRail!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
En het is niet eens donderdag!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
nee! jij krijgt een wadloper bankquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
In Ah in de tunnel voor het personeel staan ook nog een aantal mat'64 bankjes opgesteldquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leverenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Dat worden de reserve stoelen voor Plan T , want die moeten nog zeker 10 jaar meequote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren![]()
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het bestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
wadloper stoeltjes zien er atm ERGER uit dan plan T / V stoeltjes
ICM bankjes in de Plan T / V! o/ !
ik ben voor!
als je ICM bankjes in mat 64 zet is het zowiezo al een verbetering :-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het best
Zondagmorgen zag ik ook een ICMm rondrijden (4011?) ergens tussen Amsterdam en Amersfoort volgens mij.
Dat mag ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren![]()
Dat kan vast wel zonder al teveel gezeik ;-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je nog wel even een rijtje stoelen omdraaien![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien![]()
Opzich op die Plan T/V eerste klas stoelen, die zijn echt ideaal! Die stoelen zitten zo fijn!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien![]()
Lekker uitgebreide informatiequote:Tussen Lage Zwaluwe en Breda moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte goederentrein rijden er tussen Den Haag en Lage Zwaluwe minder treinen en rijden er tussen Lage Zwaluwe en Breda geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Breda en Dordrecht kunnen omreizen via Roosendaal.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Tilburg, tussen Rotterdam en Eindhoven, tussen Eindhoven en Den Haag HS en tussen Tilburg en Den Haag HS kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Overige informatie:
Inleggen pendeltreinen Dordrecht - Lage Zwaluwe v.v. (serie 2200 1 x per uur doorleggen):
Ddrv -.15Zlw v -.01
Ddzds -.19 Ddzd s -.09
Zlwa -.27Ddr a -.12
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
BredaDordrecht; via Roosendaal
TilburgRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
EindhovenRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
Maatregelen:
DordrechtBreda
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
* Serie: 2200, sneltreinen Amsterdam-Breda rijden niet tussen Lage Zwaluwe en Breda.
RotterdamDen Haag
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
RotterdamDordrecht
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.
Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.
Bron: www.prorail.nl
is eens wat anders dan SCHROOT XDquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de laatste berichten op Somda rijdt de 4011 morgen gecombineerd met de 4017 in de 3700!!
Dat was de Blokkendoos van het SPoorwegmuseum. Die maakt deze tijd geregeld een "Rondje Dom" op zaterdagen. Dan rijden ze van het Spoorwegmuseum naar Utrecht Lunetten, door Centraal en Overvecht naar Bilthoven, en dan keren ze daar weer om, om via de Oosterspoorbaan weer bij het Spoorwegmuseum uit te komen. Lastig alleen dat dat ritje een aardig bedrag kost, wat nog bovenop de entree voor het SPoorwegmuseum komt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zaterdagochtend was er trouwens een cool oud groen treintje in Utrecht, reed m'n intercity voorbij. Nog mensen van hier die erin zaten?
Goed zo jongenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik heb voor Fles even het stationsnaambord uitvergroot.
Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zitquote:(hoogte 1142 boven NN (Duits NAP, ca. 1105m boven Nederlands NAP).
Ik wist wel dat je het zou waarderen!quote:
Het was zeker leuk, en dat terwijl het niet eens de bedoeling was om naar de treintjes te gaan kijken. Een mooi toeval dus.quote:Leuke onderneming geweest zo te zien!Harz is altijd supergaaf. Ben er inmiddels een paar keer geweest maar nog nooit met die smalspoorbaantjes. Moet in de herfst maar eens of zo.
[..]
De Duitse wikipedia zegt er het volgende over:quote:Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zit
Dus met wat vreemde tussenstappen zit er toch 37 meter tussen. Overigens is NN (Normalnull) in Duitsland ook niet actueel meer, maar opgevolgd door een nieuwe standaard: NHN (Normalhöhennull) en die is weer gewoon gebaseerd op NAP (dat in west Europa zo'n beetje standaard schijnt te zijn). De 1142m voor de Brocken heb ik ter plekke gezien, wiki spreekt van 1141,1m über NN, hetgeen dan dus 1141,1 - 37 = 1104,1 boven NAP zou moeten zijn.quote:Unter Normalnull versteht man die Höhenbezugsfläche für normal-orthometrische Höhen, die durch den Normalnullpunkt verläuft. Diese ist weder eine Äquipotentialfläche des Schwerefeldes noch des Normalschwerefeldes. Der Normalnullpunkt liegt 37,000 m unter dem an der früheren Berliner Sternwarte eingerichteten Normalhöhenpunkt. Der Normalhöhenpunkt (NH) ist 1879 durch Nivellements mit einer Unsicherheit von +/- 1 dm vom Amsterdamer Pegel abgeleitet worden. Er wurde 1912 wegen Abbruchs der Sternwarte durch mehrere Punkte in Hoppegarten bei Berlin ersetzt. Eine Höhe über Normalnull (ü. NN) ist der lotrechte Abstand vom Normalnull.
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Op station Hilversum wordt men klaarblijkelijk verzocht zijn behoefte op het perron te doen. Liberale gedachte op zich.
[afbeelding]
zijn er stootblokken op hilversum? nee he?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?
Je kunt thuis toch al tv kijken?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
TFT-scherm met reisinformatie
Die schermen komen rond de zomer... ze zijn er nog niet uit wat het 'besturingssysteem' van het geheel word.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur. En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |