abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 14:56:30 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49852797
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49852891
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw
vanuit hlgh heb je altijd vertraging :w
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 15:01:57 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49852976
GTW 10228 krijgt de naam Jan Uitham
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49854064
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
pi_49854209
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
mischien dat ze t dat nog eens aanpassen.. :-)
pi_49862837
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
Dat is dom geregeld. Waarom leggen ze die trein niet een half uur eerder in? Nu moet je dus naar de boot spurten met al bagage.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:10:55 #57
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49863095
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:24 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keer .
Ach, het lukt me zo af en toe wel eens Ben je toch weer een half uurtje eerder thuis
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49863174
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ?
pi_49863177
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond...
pi_49863313
Laat het lekker zo blijven, ik heb het (nog) niet zo op die ICMm...
  maandag 28 mei 2007 @ 20:16:16 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49863317
quote:
Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Ook in die regio heeft NS zich van zijn beste kant laten zien door Syntus DM'90 te lenen om Hengelo-Zutphen te versterking toen Almelo er uit lag.

De reden dat NS vaak stipt vertrekt is dat ze hier op af worden gerekend door het ministerie dat het gemakkelijker vindt om NS af te rekenen op treinpunctualiteit dan op reizigerspunctualiteit en subjectieve zaken als reizigerstevredenheid.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 28 mei 2007 @ 21:02:41 #62
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49865310
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ?
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt En dat is in Arnhem met die trappen best lastig
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 28 mei 2007 @ 21:12:06 #63
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49865684
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond...
Boeiend... Eens moet hij toch worden gereviseerd
pi_49865813
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt En dat is in Arnhem met die trappen best lastig
Pak dan de trappen aan de westzijde
  maandag 28 mei 2007 @ 21:24:40 #65
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49866191
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Pak dan de trappen aan de westzijde
hmm, mischien toch maar eens proberen dan

Maargoed, genoeg gewauwel over overstaps
Tijd voor een foto

2 IRM die elkaar kruisen ergens tussen Sittard en Heerlen
Niet heel erg boeiend maar ik vond hem wel leuk

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49866509
VIRM en leuk past niet echt in een zin...
  maandag 28 mei 2007 @ 21:45:54 #67
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49867024
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
VIRM en leuk past niet echt in een zin...
Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein

Dan maar een VIRM met een nauwelijks zichtbare koploper

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 28 mei 2007 @ 22:09:08 #68
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49868028
....
pi_49868440
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:45 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein
Biertje nog maar doen
  maandag 28 mei 2007 @ 22:35:47 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49869185


Morgen wellicht meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49869214
omg de Harzquer Bahn
pi_49869718
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt En dat is in Arnhem met die trappen best lastig
Het is idd de IC uit Den Helder, en je hebt maar 1 min.
De Oostkant is sneller, omdat de Lint aan deze kant klaar staat.

Trouwens vandaag gewoon alleen maar VIRM(VI) in de 3700.
  maandag 28 mei 2007 @ 23:28:26 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49871429
Het zal niet mn favoriete materieel worden, maar IRM prefereer ik toch boven mat'64.
ICE en ICB daarentegen...
Al vind het het nog wel historisch onjuist dat de ICB-stammen zonder Bistro rondrijden. Desnoods met beperkt assortiment van tomatensoep, braadworsten en warsteiner.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49872478
Allereerst: hallo. Ik ben nieuw op dit forum. 't ziet er allemaal wel interessant uit en ik volg het allemaal een beetje.

Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??)

Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!).

Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 23:59:02 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49872548
Hebben ze bij Arriva vandaag de zondag dienstregeling, krijgen ze het op Lw-Gn nog voor elkaar om wadjes in de .33 dienst te proppen als die dienst aanvangt ergens in de middag. Tenminste dat zag ik vanmiddag in de buurt van de kruising met de peizerweg in Gn. Genoeg GTW'tjes op opstel in Gn, maar inzetten, nee hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 00:01:08 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49872628
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Welkom hier.

Dat laatste wat je zegt, viel me vorige week ook op, maar veranderen doen ze het denk ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 01:52:20 #77
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49875174
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??)
Ik zit er regelmatig in, en zit uiteraard erg goed. Hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat ik slechts een keer in de stoelen in de 2e klas heb gezeten, verder paar keer 1e klas (maar die is vrij druk vergeleken met binnenlandse trouwen) en dan nog een keer of 20 in de bistro
quote:
Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Voor overstappen vind ik het wel meevallen, zeker als je gewoon voor in de stoptrein uit Borne stapt, dan is het maar een paar meter.

Andere alternatieven zijn er niet echt omdat de IC's vaak een behoorlijk deel van het perron innemen en die Mariënbergdienst nogal lange keringen heeft en aan het perron dus ongetwijfeld goed in de weg staat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:34:21 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49876681
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
omg de Harzquer Bahn
Ja, bijna! De Brockenbahn om precies te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:57:50 #79
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49878616
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!).
Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn
pi_49878774
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn
Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt. Ze hebben volgens mij daarnaast wel een deal met Syntus gemaakt om hún LINT-en te gebruiken. Eerst was het zo dat er in de spits twee trein per uur reden. Dit waren dan de normale veenexxpres (Wadlopertje) en een LINT van Syntus. Dat verklaart al wat. Mochten ze de Veenlijn op gaan doeken dan denk ik dat de LINT-en gewoon terug gaan naar Syntus
Socialist in Mercedes
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:15:42 #81
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49879084
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:04 schreef Charango het volgende:

[..]

Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt.
Maar op de trein, en trouwens ook op de Syntus-Twents-bussen in die regio, staat dan wel weer gewoon het logo van Syntus...? Dus vandaar, het is wel een beetje vaag, als het XX is, en je bestickert een trein, zet er dan ook XX-logo's op.
pi_49879360
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op )
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42:23 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49882165
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:25 schreef thats-me het volgende:
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op )
Je hebt ook rode bussen van Syntus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:03:46 #84
164283 Luco
Buongiorno!
pi_49883040
Gister ICMm 4012 op Onnen gezien. Die gaat gekoppeld aan de 4011 rijden toch?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 12:10:25 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49883260
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49884105
Waren er bij de ICRm ook geen problemen bij het weer in dienst zetten van de stellen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:19:07 #87
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49887820
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven?
So we just called him Fred
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:29:17 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49888253
Worden waarschijnlijk gewoon vernietigd
pi_49888447
In een restaurant te Eindhoven zijn nog een aantal banken te vinden uit de ICR's... dus blijkbaar kunnen ze wel ergens opgekocht worden ofzo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 14:41:11 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49888742
Stuur de NS een mailtje.

Ik weet dat de Friese modelbaanclub in ieder geval banken uit een ICM heeft staan, tenminste vroeger wel.

Op hun site staat echter dat ze een bar hebben met een 1e klasse interieur uit een Plan E rijtuig
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:47:55 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49889016
Bij ons hoofdkantoor in Delft staan er ook een paar in de kantine sinds kort. Zal eens vragen hoe ze daar aan gekomen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:51:03 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49889147
Misschien wel een idee voor een treinen-meet: een middagje overtollig interieur uit een ICM halen
(en dan uiteraard zoveel als je sjouwen kunt mee naar huis nemen)
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 14:56:17 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49889335
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49889387
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen
Whehe
pi_49889696
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef FredvZ het volgende:
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven?
Ja daar heb ik misschien ook wel belang bij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07:13 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49889702
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen
Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49889796
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop

* Dichterbijer ziet het al voor zich...
En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11:35 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49889851
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:09 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]


* Dichterbijer ziet het al voor zich...
En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel
Een voordeel. Je hebt een zitplaats
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11:46 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49889856
Of gewoon een bank in de 4016 losschroeven, en ermee naar buiten lopen. Als de conducteur je aanspreekt zeg je gewoon dat je het werk van NedTrain aangenamer aan het maken bent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 15:12:48 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49889896
De 4016 is al in revisie

De 4017 bedoel je denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')