zolang ze problemen er mee houden wel jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Het kost veel te veel moeite om hem steeds weer richting de 1500 te schoppen. Dus laten ze het maar zo denk ik.
iddquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:23 schreef Wadloper het volgende:
Of ze willen hem dicht bij Onnen hebben voor als hij weer kapot gaat
Erg mooiquote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo
[afbeelding]
extra Plan U voor de HIJSM?quote:Op zondag 27 mei 2007 11:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Overbrenging Plan U naar Blerick of Heerlen ?
nee dat zeg ikquote:Op zondag 27 mei 2007 13:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg ik dan dat ze voor de HIJSM zijn ?
kan ander mat 64 toch ook?quote:Op zondag 27 mei 2007 13:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien had RN de opdracht niet gekregen, plus Plan U kan makkelijk Plan U slepen, zonder andere benodigde zaken
eh zolang t niet verkocht / vergeven is is het toch gewoon NS eigendom?quote:Op zondag 27 mei 2007 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat heeft de NS met al die oude Plan U'tjes te maken??? Niks dus!
Mooie plaat!quote:Op zondag 27 mei 2007 12:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Deze 2 Plan Veetjes reden afgelopen woensdag een (vervangende) Intercity van Amsterdam Centraal naar Amersfoort......
Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo
[afbeelding]
Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden?quote:Op zondag 27 mei 2007 15:32 schreef Remzz het volgende:
Die lint's die er nu al rijden worden ook geleent/gehuurt van Syntus. Maar ik denk dat het nog wel word over geplakt.
Nee, mat '64 is niet koppelbaar met Plan U, omdat de koppeling op een andere hoogte hangt (vergelijk de foto's hierboven maar eens). Mat '64 was het eerste mat met te nu nog steeds gangbare "hoge koppelingen" en is in principe koppelbaar (mechanisch dan, niet elektrisch) met alle NS-treinstellen die sinds 1964 zijn gebouwd.quote:
dacht dat daar gewoon linten kwamen?quote:Op zondag 27 mei 2007 16:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden?
Hehe, vanmorgen om 10 uur stond de rode 44 nog in Winterswijkquote:Op zondag 27 mei 2007 11:31 schreef Remzz het volgende:
[..]
Erg mooi, volgensmij kon je vandaag of gisteren gratis met de trein.
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ?
Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,quote:Op maandag 28 mei 2007 00:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...quote:Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,
maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!
helemaal in het OV!
Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus.quote:Op maandag 28 mei 2007 01:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion.
Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keerquote:Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden.quote:Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,
maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!
helemaal in het OV!
nja nieuwe materiaal eisen zijn wel oprecht als je kijkt naar de DH1tjes die er rijden,quote:Op maandag 28 mei 2007 12:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden.
Dat ze de nieuwste 2 Lint's hebben gekozen zal ook geen toeval zijn, de provincie heeft vast geeist dat de treinen niet ouder dan zoveel jaar mogen zijn. Dat geldt tenminste op Zutphen-Oldenzaal, Lints nummer 1-21 ofzo mogen daar niet rijden, omdat ze een jaar te oud zijn. Moeten ze zo snel mogelijk afschaffen, die nieuw-materieel-eisen.
:pquote:Op maandag 28 mei 2007 13:55 schreef Socios het volgende:
Toch blijft de KopDoodloper de mooiste trein.
Sytus heeft drie aandeelhouders, de NS, Connexxion en een frans bedrijf, die allemaal een derde van de aandelen hebben.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:31 schreef Ajaman het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus.
vanuit hlgh heb je altijd vertraging :wquote:Op maandag 28 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw
mischien dat ze t dat nog eens aanpassen.. :-)quote:Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
quote:Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
Ach, het lukt me zo af en toe wel eensquote:Op maandag 28 mei 2007 12:24 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keer.
Ook in die regio heeft NS zich van zijn beste kant laten zien door Syntus DM'90 te lenen om Hengelo-Zutphen te versterking toen Almelo er uit lag.quote:Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veelquote:Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ?
Boeiend... Eens moet hij toch worden gereviseerdquote:Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond...
Pak dan de trappen aan de westzijdequote:Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebtEn dat is in Arnhem met die trappen best lastig
hmm, mischien toch maar eens proberen danquote:
Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die treinquote:Op maandag 28 mei 2007 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
VIRM en leuk past niet echt in een zin...
Biertje nog maar doenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:45 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein
Het is idd de IC uit Den Helder, en je hebt maar 1 min.quote:Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebtEn dat is in Arnhem met die trappen best lastig
Welkom hier.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Ik zit er regelmatig in, en zit uiteraard erg goed. Hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat ik slechts een keer in de stoelen in de 2e klas heb gezeten, verder paar keer 1e klas (maar die is vrij druk vergeleken met binnenlandse trouwen) en dan nog een keer of 20 in de bistroquote:Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??)
Voor overstappen vind ik het wel meevallen, zeker als je gewoon voor in de stoptrein uit Borne stapt, dan is het maar een paar meter.quote:Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Ja, bijna! De Brockenbahn om precies te zijn.quote:
Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijnquote:Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!).
Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt. Ze hebben volgens mij daarnaast wel een deal met Syntus gemaakt om hún LINT-en te gebruiken. Eerst was het zo dat er in de spits twee trein per uur reden. Dit waren dan de normale veenexxpres (Wadlopertje) en een LINT van Syntus. Dat verklaart al wat. Mochten ze de Veenlijn op gaan doeken dan denk ik dat de LINT-en gewoon terug gaan naar Syntusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn![]()
Maar op de trein, en trouwens ook op de Syntus-Twents-bussen in die regio, staat dan wel weer gewoon het logo van Syntus...? Dus vandaar, het is wel een beetje vaag, als het XX is, en je bestickert een trein, zet er dan ook XX-logo's op.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:04 schreef Charango het volgende:
[..]
Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt.
Je hebt ook rode bussen van Syntusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:25 schreef thats-me het volgende:
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op)
Whehequote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen![]()
Ja daar heb ik misschien ook wel belang bijquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef FredvZ het volgende:
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven?
Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert eropquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop
Een voordeel. Je hebt een zitplaatsquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:09 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]![]()
* Dichterbijer ziet het al voor zich...
En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel
Het gaat om het concept.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De 4016 is al in revisie![]()
De 4017 bedoel je denk ik
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien danquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!!
En tussen Zwolle en Amersfoort aanrijding.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien dan![]()
Zou die morgen nog in de 3700 rijden, ben erg benieuwd.
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
Dat zijn vooral problemen voor ProRail!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
En het is niet eens donderdag!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
nee! jij krijgt een wadloper bankquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
In Ah in de tunnel voor het personeel staan ook nog een aantal mat'64 bankjes opgesteldquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leverenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En het is niet eens donderdag!
Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Dat worden de reserve stoelen voor Plan T , want die moeten nog zeker 10 jaar meequote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren![]()
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het bestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
wadloper stoeltjes zien er atm ERGER uit dan plan T / V stoeltjes
ICM bankjes in de Plan T / V! o/ !
ik ben voor!
als je ICM bankjes in mat 64 zet is het zowiezo al een verbetering :-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het best
Zondagmorgen zag ik ook een ICMm rondrijden (4011?) ergens tussen Amsterdam en Amersfoort volgens mij.
Dat mag ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren![]()
Dat kan vast wel zonder al teveel gezeik ;-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je nog wel even een rijtje stoelen omdraaien![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien![]()
Opzich op die Plan T/V eerste klas stoelen, die zijn echt ideaal! Die stoelen zitten zo fijn!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien![]()
Lekker uitgebreide informatiequote:Tussen Lage Zwaluwe en Breda moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte goederentrein rijden er tussen Den Haag en Lage Zwaluwe minder treinen en rijden er tussen Lage Zwaluwe en Breda geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Breda en Dordrecht kunnen omreizen via Roosendaal.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Tilburg, tussen Rotterdam en Eindhoven, tussen Eindhoven en Den Haag HS en tussen Tilburg en Den Haag HS kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Overige informatie:
Inleggen pendeltreinen Dordrecht - Lage Zwaluwe v.v. (serie 2200 1 x per uur doorleggen):
Ddrv -.15Zlw v -.01
Ddzds -.19 Ddzd s -.09
Zlwa -.27Ddr a -.12
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
BredaDordrecht; via Roosendaal
TilburgRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
EindhovenRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
Maatregelen:
DordrechtBreda
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
* Serie: 2200, sneltreinen Amsterdam-Breda rijden niet tussen Lage Zwaluwe en Breda.
RotterdamDen Haag
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
RotterdamDordrecht
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.
Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.
Bron: www.prorail.nl
is eens wat anders dan SCHROOT XDquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de laatste berichten op Somda rijdt de 4011 morgen gecombineerd met de 4017 in de 3700!!
Dat was de Blokkendoos van het SPoorwegmuseum. Die maakt deze tijd geregeld een "Rondje Dom" op zaterdagen. Dan rijden ze van het Spoorwegmuseum naar Utrecht Lunetten, door Centraal en Overvecht naar Bilthoven, en dan keren ze daar weer om, om via de Oosterspoorbaan weer bij het Spoorwegmuseum uit te komen. Lastig alleen dat dat ritje een aardig bedrag kost, wat nog bovenop de entree voor het SPoorwegmuseum komt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zaterdagochtend was er trouwens een cool oud groen treintje in Utrecht, reed m'n intercity voorbij. Nog mensen van hier die erin zaten?
Goed zo jongenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik heb voor Fles even het stationsnaambord uitvergroot.
Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zitquote:(hoogte 1142 boven NN (Duits NAP, ca. 1105m boven Nederlands NAP).
Ik wist wel dat je het zou waarderen!quote:
Het was zeker leuk, en dat terwijl het niet eens de bedoeling was om naar de treintjes te gaan kijken. Een mooi toeval dus.quote:Leuke onderneming geweest zo te zien!Harz is altijd supergaaf. Ben er inmiddels een paar keer geweest maar nog nooit met die smalspoorbaantjes. Moet in de herfst maar eens of zo.
[..]
De Duitse wikipedia zegt er het volgende over:quote:Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zit
Dus met wat vreemde tussenstappen zit er toch 37 meter tussen. Overigens is NN (Normalnull) in Duitsland ook niet actueel meer, maar opgevolgd door een nieuwe standaard: NHN (Normalhöhennull) en die is weer gewoon gebaseerd op NAP (dat in west Europa zo'n beetje standaard schijnt te zijn). De 1142m voor de Brocken heb ik ter plekke gezien, wiki spreekt van 1141,1m über NN, hetgeen dan dus 1141,1 - 37 = 1104,1 boven NAP zou moeten zijn.quote:Unter Normalnull versteht man die Höhenbezugsfläche für normal-orthometrische Höhen, die durch den Normalnullpunkt verläuft. Diese ist weder eine Äquipotentialfläche des Schwerefeldes noch des Normalschwerefeldes. Der Normalnullpunkt liegt 37,000 m unter dem an der früheren Berliner Sternwarte eingerichteten Normalhöhenpunkt. Der Normalhöhenpunkt (NH) ist 1879 durch Nivellements mit einer Unsicherheit von +/- 1 dm vom Amsterdamer Pegel abgeleitet worden. Er wurde 1912 wegen Abbruchs der Sternwarte durch mehrere Punkte in Hoppegarten bei Berlin ersetzt. Eine Höhe über Normalnull (ü. NN) ist der lotrechte Abstand vom Normalnull.
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Op station Hilversum wordt men klaarblijkelijk verzocht zijn behoefte op het perron te doen. Liberale gedachte op zich.
[afbeelding]
zijn er stootblokken op hilversum? nee he?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?
Je kunt thuis toch al tv kijken?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
TFT-scherm met reisinformatie
Die schermen komen rond de zomer... ze zijn er nog niet uit wat het 'besturingssysteem' van het geheel word.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur. En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |