abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49790467

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Vanaf 27 mei 2007 worden er op Almelo-Mariënberg twee rood bestickerde (omdat het lijntje voortaan onder "Twents" valt) Linten van Syntus ingezet.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:06:53 #2
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49790988
De 4011 rijdt helemaal niet meer in zijn eigen omloop in de 1500, hij pendelt nu in de 10500 en 10700 die naar Lw gaat. Sinds hij uit Onnen is gekomen, rijdt hij niet meer in zijn eigen omloop.

Ben benieuwd of NSR dus de overige treinseries hebben vrijgegeven, zodat daar nu ook ICMm kan gaan rijden.
pi_49791082
Het kost veel te veel moeite om hem steeds weer richting de 1500 te schoppen. Dus laten ze het maar zo denk ik.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:50:03 #4
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49791843
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:07:58 #5
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_49792218
weer een nieuw deel

OT:

zijn er al foto's van dat bijna trein fiets ongeval ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_49792220


Een intercity Leeuwarden - Harlingen zonder tussenstops zou geweldig zijn.
pi_49792628
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Het kost veel te veel moeite om hem steeds weer richting de 1500 te schoppen. Dus laten ze het maar zo denk ik.
zolang ze problemen er mee houden wel ja
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:23:21 #8
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49793861
Of ze willen hem dicht bij Onnen hebben voor als hij weer kapot gaat
pi_49798019
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:23 schreef Wadloper het volgende:
Of ze willen hem dicht bij Onnen hebben voor als hij weer kapot gaat
idd denk het ook.

hopen dat die t volgende week ook nog doet daar

eens kijken als ik er dan een ritje in kan scoren
  zondag 27 mei 2007 @ 11:29:26 #10
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49813519
Vandaag rijdt hij overigens weer in de omloop van en naar Groningen
Dus als iemand hem hier wilt opzoeken, succes!
pi_49813564
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo

[afbeelding]
Erg mooi , volgensmij kon je vandaag of gisteren gratis met de trein.
pi_49813608
Bovendien gaat hij nu de hele dag 2x in het uur.
pi_49813727
Eindelijk eens andere kleur Lintjes hier...
pi_49813743
En nog even een plaatje van een ICE waar ze helaas geen fatsoenlijke hangplek in de bistro hebben, in tegenstelling tot de IC 140 serie...



[ Bericht 16% gewijzigd door Zug-Chef op 27-05-2007 11:49:07 ]
  zondag 27 mei 2007 @ 11:45:31 #15
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49813848



Ik had deze foto's nog op mijn pc staan van heul lang geleden, weet iemand trouwens wat op deze foto's gebeurt?
pi_49813915
Overbrenging Plan U naar Blerick of Heerlen ?
pi_49814595

Deze 2 Plan Veetjes reden afgelopen woensdag een (vervangende) Intercity van Amsterdam Centraal naar Amersfoort......
pi_49815570
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Overbrenging Plan U naar Blerick of Heerlen ?
extra Plan U voor de HIJSM?

die hebben dr toch 3 :p
pi_49815673
Zeg ik dan dat ze voor de HIJSM zijn ?
pi_49815718
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg ik dan dat ze voor de HIJSM zijn ?
nee dat zeg ik

wild gokje :-)

maar gezien die door een rode plan U wordt begelijd lijkt t me logisch

anders hadden ze er ook een 6400 voor kunnen hangen
pi_49815780
Misschien had RN de opdracht niet gekregen, plus Plan U kan makkelijk Plan U slepen, zonder andere benodigde zaken
pi_49815957
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien had RN de opdracht niet gekregen, plus Plan U kan makkelijk Plan U slepen, zonder andere benodigde zaken
kan ander mat 64 toch ook?
pi_49816158
Wat heeft de NS met al die oude Plan U'tjes te maken??? Niks dus!
pi_49816506
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat heeft de NS met al die oude Plan U'tjes te maken??? Niks dus!
eh zolang t niet verkocht / vergeven is is het toch gewoon NS eigendom?
  zondag 27 mei 2007 @ 14:34:46 #25
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49818593
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Deze 2 Plan Veetjes reden afgelopen woensdag een (vervangende) Intercity van Amsterdam Centraal naar Amersfoort......
Mooie plaat!

Wat betreft die Plan U, ik kan niet zo heel goed zien of die ander ook meedraait. Maar ik weet niet in welk jaar deze foto's zijn genomen, maar kan het ook zijn dat de plan U die erachter zit, de tweede voor de HIJSM is? Dus de 115 of 113?
pi_49820366
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo

[afbeelding]
Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ?
pi_49820508
Die lint's die er nu al rijden worden ook geleent/gehuurt van Syntus. Maar ik denk dat het nog wel word over geplakt.
pi_49822356
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:32 schreef Remzz het volgende:
Die lint's die er nu al rijden worden ook geleent/gehuurt van Syntus. Maar ik denk dat het nog wel word over geplakt.
Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden?
  zondag 27 mei 2007 @ 16:38:33 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49823250
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kan ander mat 64 toch ook?
Nee, mat '64 is niet koppelbaar met Plan U, omdat de koppeling op een andere hoogte hangt (vergelijk de foto's hierboven maar eens). Mat '64 was het eerste mat met te nu nog steeds gangbare "hoge koppelingen" en is in principe koppelbaar (mechanisch dan, niet elektrisch) met alle NS-treinstellen die sinds 1964 zijn gebouwd.

Met mat '54 kan je wel Plan U slepen, zoals vorig jaar nog gebeurde (een jaar en 2 dagen gelden om precies te zijn, bij het afscheid van de Hofplijnlijn), maar als je ergens heen wilt waar geen bovenleiding hang schiet dat niet op natuurlijk.
pi_49823585
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:18 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden?
dacht dat daar gewoon linten kwamen?

t lijntje is van Connexxion maar Syntus voert geloof ik de dienstregeling uit :-)
pi_49824442
Trains Day op Discovery Turbo trouwens

mocht je t kunnen ontvangen
  zondag 27 mei 2007 @ 18:29:33 #32
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49826769
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:31 schreef Remzz het volgende:

[..]

Erg mooi , volgensmij kon je vandaag of gisteren gratis met de trein.
Hehe, vanmorgen om 10 uur stond de rode 44 nog in Winterswijk
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49836341
AMSTERDAM - Door een aanrijding krijgen treinreizigers tussen Leeuwarden en Groningen zondagavond te maken met een vertraging van ruim een uur.

Tussen Grijpskerk en Groningen rijden geen treinen, meldt ProRail.



Rond 21.45 uur heeft een trein van Leeuwarden naar Groningen bij Zuidhorn een aanrijding gehad.

Het treinverkeer is daarop stilgelegd.


bron: nu.nl


is er iemand die er meer van weet?

112groningen laat ook niets zien...
pi_49836784
aanrijding met beknelling is het enige wat ik nu kan op hengelen
  maandag 28 mei 2007 @ 00:22:00 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49838946
Nog even één van de zeer weinige overgebleven bordjes van de vorige generatie toegevoegd aan de collectie:


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49839308
OMFG! Fles! dat bordje <3
  maandag 28 mei 2007 @ 00:41:40 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49839577
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:27 schreef Brembo het volgende:

[..]

Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ?
Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49840595
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion.
pi_49840656
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten.
Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur).
van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,

maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!

helemaal in het OV!
  maandag 28 mei 2007 @ 06:26:44 #40
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49843610
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,

maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!

helemaal in het OV!
idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49844869
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:14 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion.
Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus.
pi_49847689
quote:
Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keer .
pi_49847824
bedoel je niet de IC uit Den Helder, die is namelijk .02 x .04 of .32 x .34

IC uit Den Haag heeft een overstap van .45 x .04 en .15 x .34
  maandag 28 mei 2007 @ 12:47:05 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49848484
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet,

maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK!

helemaal in het OV!
Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden.
Dat ze de nieuwste 2 Lint's hebben gekozen zal ook geen toeval zijn, de provincie heeft vast geeist dat de treinen niet ouder dan zoveel jaar mogen zijn. Dat geldt tenminste op Zutphen-Oldenzaal, Lints nummer 1-21 ofzo mogen daar niet rijden, omdat ze een jaar te oud zijn . Moeten ze zo snel mogelijk afschaffen, die nieuw-materieel-eisen.
pi_49850337
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden.
Dat ze de nieuwste 2 Lint's hebben gekozen zal ook geen toeval zijn, de provincie heeft vast geeist dat de treinen niet ouder dan zoveel jaar mogen zijn. Dat geldt tenminste op Zutphen-Oldenzaal, Lints nummer 1-21 ofzo mogen daar niet rijden, omdat ze een jaar te oud zijn . Moeten ze zo snel mogelijk afschaffen, die nieuw-materieel-eisen.
nja nieuwe materiaal eisen zijn wel oprecht als je kijkt naar de DH1tjes die er rijden,
de plan Vtjes op de merwedelijn, etc dan vind ik het niet meer dan terecht,

maar de linten zijn toch nog redelijke treinstellen, (het ontbreken van het toilet is wel een enorm gemis natuurlijk)

ook een ander verhaal is natuurlijk als je treinen hebt welke regelmatig met panne aan de kant staan ( sm90 ) x)
pi_49850744
Toch blijft de Koploper de mooiste trein.
pi_49850788
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:55 schreef Socios het volgende:
Toch blijft de KopDoodloper de mooiste trein.
:p
pi_49851016
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:31 schreef Ajaman het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus.
Sytus heeft drie aandeelhouders, de NS, Connexxion en een frans bedrijf, die allemaal een derde van de aandelen hebben.
Ik zie Connexxion het hele berdijf nog wel kopen, zeker als Connexxion eind dit jaar geprivatiseerd is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 14:50:32 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49852611
Vrijdag weer de ellende die Inselzug heet ondervonden. Ding, normale aankomst 13.34, kwam zodanig laat uit Leer dat mijn trein, die normaal om .01 vertrekt met +20 binnenkwam in Gn en daardoor met +15 vertrok. Opvallend was dat de rest van de treinen op het traject wel op tijd reden!!! Dus enkele vreemde kruisingen met treinen gehad en +20. Uiteindelijk hebben ze gedaan waarvoor ik al vreesde. Trein werd in Hdg aan de kant gezet en moest wachten op 2 tegentreinen uit Lw en werd ook nog even gekoppeld met de volgende trein uit de richting Groningen. Uiteindelijk met +35 in Lw aangekomen. Was mijn aansluitende bus natuurlijk al lang weg Moest ik weer een uur wachten

Reizigers richting Delfzijl hadden het ook al niet getroffen. Waren wat problemen met GTW 308, waardoor de trein van 14.03 bij mijn weten niet vertrokken is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49852770
In Duitsland zou een vergelijkbaar treintje als de Inselzug wel goed werken. Waarom? Daar rijdt maar eenmaal per uur een trein op een traject en ze hebben fatsoenlijke Talenten of Linten die wel gewoon naar behoren werken
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 14:56:30 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49852797
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49852891
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw
vanuit hlgh heb je altijd vertraging :w
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 15:01:57 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49852976
GTW 10228 krijgt de naam Jan Uitham
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49854064
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
pi_49854209
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
mischien dat ze t dat nog eens aanpassen.. :-)
pi_49862837
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef Socios het volgende:
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt.
Dat is dom geregeld. Waarom leggen ze die trein niet een half uur eerder in? Nu moet je dus naar de boot spurten met al bagage.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:10:55 #57
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49863095
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:24 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keer .
Ach, het lukt me zo af en toe wel eens Ben je toch weer een half uurtje eerder thuis
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49863174
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ?
pi_49863177
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond...
pi_49863313
Laat het lekker zo blijven, ik heb het (nog) niet zo op die ICMm...
  maandag 28 mei 2007 @ 20:16:16 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49863317
quote:
Op maandag 28 mei 2007 06:26 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen...
Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld..
Ook in die regio heeft NS zich van zijn beste kant laten zien door Syntus DM'90 te lenen om Hengelo-Zutphen te versterking toen Almelo er uit lag.

De reden dat NS vaak stipt vertrekt is dat ze hier op af worden gerekend door het ministerie dat het gemakkelijker vindt om NS af te rekenen op treinpunctualiteit dan op reizigerspunctualiteit en subjectieve zaken als reizigerstevredenheid.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 28 mei 2007 @ 21:02:41 #62
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49865310
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ?
Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt En dat is in Arnhem met die trappen best lastig
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 28 mei 2007 @ 21:12:06 #63
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49865684
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond...
Boeiend... Eens moet hij toch worden gereviseerd
pi_49865813
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt En dat is in Arnhem met die trappen best lastig
Pak dan de trappen aan de westzijde
  maandag 28 mei 2007 @ 21:24:40 #65
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49866191
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Pak dan de trappen aan de westzijde
hmm, mischien toch maar eens proberen dan

Maargoed, genoeg gewauwel over overstaps
Tijd voor een foto

2 IRM die elkaar kruisen ergens tussen Sittard en Heerlen
Niet heel erg boeiend maar ik vond hem wel leuk

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49866509
VIRM en leuk past niet echt in een zin...
  maandag 28 mei 2007 @ 21:45:54 #67
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49867024
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
VIRM en leuk past niet echt in een zin...
Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein

Dan maar een VIRM met een nauwelijks zichtbare koploper

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 28 mei 2007 @ 22:09:08 #68
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49868028
....
pi_49868440
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:45 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein
Biertje nog maar doen
  maandag 28 mei 2007 @ 22:35:47 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49869185


Morgen wellicht meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49869214
omg de Harzquer Bahn
pi_49869718
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel
Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt En dat is in Arnhem met die trappen best lastig
Het is idd de IC uit Den Helder, en je hebt maar 1 min.
De Oostkant is sneller, omdat de Lint aan deze kant klaar staat.

Trouwens vandaag gewoon alleen maar VIRM(VI) in de 3700.
  maandag 28 mei 2007 @ 23:28:26 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49871429
Het zal niet mn favoriete materieel worden, maar IRM prefereer ik toch boven mat'64.
ICE en ICB daarentegen...
Al vind het het nog wel historisch onjuist dat de ICB-stammen zonder Bistro rondrijden. Desnoods met beperkt assortiment van tomatensoep, braadworsten en warsteiner.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49872478
Allereerst: hallo. Ik ben nieuw op dit forum. 't ziet er allemaal wel interessant uit en ik volg het allemaal een beetje.

Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??)

Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!).

Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2007 @ 23:59:02 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49872548
Hebben ze bij Arriva vandaag de zondag dienstregeling, krijgen ze het op Lw-Gn nog voor elkaar om wadjes in de .33 dienst te proppen als die dienst aanvangt ergens in de middag. Tenminste dat zag ik vanmiddag in de buurt van de kruising met de peizerweg in Gn. Genoeg GTW'tjes op opstel in Gn, maar inzetten, nee hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 00:01:08 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49872628
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Welkom hier.

Dat laatste wat je zegt, viel me vorige week ook op, maar veranderen doen ze het denk ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 01:52:20 #77
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49875174
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:
Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??)
Ik zit er regelmatig in, en zit uiteraard erg goed. Hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat ik slechts een keer in de stoelen in de 2e klas heb gezeten, verder paar keer 1e klas (maar die is vrij druk vergeleken met binnenlandse trouwen) en dan nog een keer of 20 in de bistro
quote:
Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker
Voor overstappen vind ik het wel meevallen, zeker als je gewoon voor in de stoptrein uit Borne stapt, dan is het maar een paar meter.

Andere alternatieven zijn er niet echt omdat de IC's vaak een behoorlijk deel van het perron innemen en die Mariënbergdienst nogal lange keringen heeft en aan het perron dus ongetwijfeld goed in de weg staat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:34:21 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49876681
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
omg de Harzquer Bahn
Ja, bijna! De Brockenbahn om precies te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:57:50 #79
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49878616
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:56 schreef Charango het volgende:Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!).
Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn
pi_49878774
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn
Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt. Ze hebben volgens mij daarnaast wel een deal met Syntus gemaakt om hún LINT-en te gebruiken. Eerst was het zo dat er in de spits twee trein per uur reden. Dit waren dan de normale veenexxpres (Wadlopertje) en een LINT van Syntus. Dat verklaart al wat. Mochten ze de Veenlijn op gaan doeken dan denk ik dat de LINT-en gewoon terug gaan naar Syntus
Socialist in Mercedes
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:15:42 #81
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49879084
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:04 schreef Charango het volgende:

[..]

Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt.
Maar op de trein, en trouwens ook op de Syntus-Twents-bussen in die regio, staat dan wel weer gewoon het logo van Syntus...? Dus vandaar, het is wel een beetje vaag, als het XX is, en je bestickert een trein, zet er dan ook XX-logo's op.
pi_49879360
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op )
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42:23 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49882165
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:25 schreef thats-me het volgende:
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op )
Je hebt ook rode bussen van Syntus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:03:46 #84
164283 Luco
Buongiorno!
pi_49883040
Gister ICMm 4012 op Onnen gezien. Die gaat gekoppeld aan de 4011 rijden toch?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 12:10:25 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49883260
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49884105
Waren er bij de ICRm ook geen problemen bij het weer in dienst zetten van de stellen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:19:07 #87
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49887820
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven?
So we just called him Fred
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:29:17 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49888253
Worden waarschijnlijk gewoon vernietigd
pi_49888447
In een restaurant te Eindhoven zijn nog een aantal banken te vinden uit de ICR's... dus blijkbaar kunnen ze wel ergens opgekocht worden ofzo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 14:41:11 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49888742
Stuur de NS een mailtje.

Ik weet dat de Friese modelbaanclub in ieder geval banken uit een ICM heeft staan, tenminste vroeger wel.

Op hun site staat echter dat ze een bar hebben met een 1e klasse interieur uit een Plan E rijtuig
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:47:55 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49889016
Bij ons hoofdkantoor in Delft staan er ook een paar in de kantine sinds kort. Zal eens vragen hoe ze daar aan gekomen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:51:03 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49889147
Misschien wel een idee voor een treinen-meet: een middagje overtollig interieur uit een ICM halen
(en dan uiteraard zoveel als je sjouwen kunt mee naar huis nemen)
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 14:56:17 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49889335
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49889387
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen
Whehe
pi_49889696
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef FredvZ het volgende:
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven?
Ja daar heb ik misschien ook wel belang bij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07:13 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49889702
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen
Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49889796
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop

* Dichterbijer ziet het al voor zich...
En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11:35 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49889851
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:09 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]


* Dichterbijer ziet het al voor zich...
En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel
Een voordeel. Je hebt een zitplaats
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11:46 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49889856
Of gewoon een bank in de 4016 losschroeven, en ermee naar buiten lopen. Als de conducteur je aanspreekt zeg je gewoon dat je het werk van NedTrain aangenamer aan het maken bent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 15:12:48 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49889896
De 4016 is al in revisie

De 4017 bedoel je denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:22:57 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49890300
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De 4016 is al in revisie

De 4017 bedoel je denk ik
Het gaat om het concept.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49891789
Ik vind hem goed
pi_49895648
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!!
Welke tijd en waar had je de 4011 gezien dan
Zou die morgen nog in de 3700 rijden, ben erg benieuwd .

Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 17:38:36 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49895703
Ik heb m niet gezien vandaag, maar heb het gelezen op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49896558
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Welke tijd en waar had je de 4011 gezien dan
Zou die morgen nog in de 3700 rijden, ben erg benieuwd .

Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
En tussen Zwolle en Amersfoort aanrijding.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:28:18 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49897511
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
Dat zijn vooral problemen voor ProRail!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:40:21 #107
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49897960
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef Brembo het volgende:

[..]
Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem.
En het is niet eens donderdag!

Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
pi_49898030
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En het is niet eens donderdag!

Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
nee! jij krijgt een wadloper bank

dOh
pi_49898048
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En het is niet eens donderdag!

Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
In Ah in de tunnel voor het personeel staan ook nog een aantal mat'64 bankjes opgesteld . En daar hebben ze wel met beenruimte neergezet .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 18:44:06 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49898107
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En het is niet eens donderdag!

Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden
Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49898706
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren
Dat worden de reserve stoelen voor Plan T , want die moeten nog zeker 10 jaar mee .
pi_49898775
wadloper stoeltjes zien er atm ERGER uit dan plan T / V stoeltjes


ICM bankjes in de Plan T / V! o/ !

ik ben voor!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:14:14 #113
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49899273
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
wadloper stoeltjes zien er atm ERGER uit dan plan T / V stoeltjes


ICM bankjes in de Plan T / V! o/ !

ik ben voor!
Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het best

Zondagmorgen zag ik ook een ICMm rondrijden (4011?) ergens tussen Amsterdam en Amersfoort volgens mij.
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 19:16:41 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49899394
de 4011 zat toen al in de gehele NO ipv de 1500, dus je hebt waarschijnlijk een 700 gezien. van of naar schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18:41 #115
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49899469
Ja, of het was zaterdagavond ergens tussen Amsterdam en Utrecht, ik weet het niet meer precies
Het ding zag er iig mooi uit
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49899952
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het best

Zondagmorgen zag ik ook een ICMm rondrijden (4011?) ergens tussen Amsterdam en Amersfoort volgens mij.
als je ICM bankjes in mat 64 zet is het zowiezo al een verbetering :-)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:20:25 #117
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49902169
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren
Dat mag ook
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 20:22:29 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49902253
Of je moet een stelletje van de sloop willen redden en bij jullie daar in de tuin willen zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49902725
tuinhuis
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 20:45:50 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49903240
Thuisbioscoop
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 20:46:35 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49903271
Ze zijn trouwens nu ook weer dienstregelingen in Somda aan het invoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49903381
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
Thuisbioscoop
ja coach opstelling heb je toch al :-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 20:51:56 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49903454
Moet je nog wel even een rijtje stoelen omdraaien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49903488
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je nog wel even een rijtje stoelen omdraaien
Dat kan vast wel zonder al teveel gezeik ;-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 21:09:19 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49904214
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49904678
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien
!
pi_49906590
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien
Opzich op die Plan T/V eerste klas stoelen, die zijn echt ideaal! Die stoelen zitten zo fijn!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 22:09:14 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49907081
Prorail begint het geloof ik te leren:
quote:
Tussen Lage Zwaluwe en Breda moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte goederentrein rijden er tussen Den Haag en Lage Zwaluwe minder treinen en rijden er tussen Lage Zwaluwe en Breda geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Breda en Dordrecht kunnen omreizen via Roosendaal.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Tilburg, tussen Rotterdam en Eindhoven, tussen Eindhoven en Den Haag HS en tussen Tilburg en Den Haag HS kunnen omreizen via Utrecht Centraal.

Overige informatie:
Inleggen pendeltreinen Dordrecht - Lage Zwaluwe v.v. (serie 2200 1 x per uur doorleggen):
Ddrv -.15Zlw v -.01
Ddzds -.19 Ddzd s -.09
Zlwa -.27Ddr a -.12
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
BredaDordrecht; via Roosendaal
TilburgRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht
EindhovenRotterdam Centraal; via s'Hertogenbosch/Utrecht

Maatregelen:

DordrechtBreda
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.
* Serie: 2200, sneltreinen Amsterdam-Breda rijden niet tussen Lage Zwaluwe en Breda.

RotterdamDen Haag
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.

RotterdamDordrecht
* Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Den Haag en Breda.

Toelichting voorval:
Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.

Toelichting voorval:

Defecte goederentrein Lage Zwaluwe - Breda
Door een defecte goederentrein rijden er vanaf 21.30 uur geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Tussen Den Haag en Lage Zwaluwe rijden minder treinen.
.

Bron: www.prorail.nl
Lekker uitgebreide informatie
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:29:15 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49908018
OK, ik was dus een weekend in de Harz, niet speciaal voor treinen, maar toen ik een wandeling aan het maken was richting de hoogste top in de Harz, kwam ik de HSB, Harzer Smalspurbahn tegen. De eerste ontmoeting was toen ik nog beneden stond: een trein op weg omhoog:


Echter, hij moest even wachten op een tegentrein:


Goed en wel gingen we verder op weg naar de top, en het pad bleek langs de spoorbaan te lopen (zie foto eerder dit topic). Overigens is het pad naar de top een beetje een wandelsnelweg en daarmee best wel een afknapper als je wandelen in de uitgestorven Vogezen gewend bent. Hoe dan ook, een foto langs de baan van een trein op weg naar beneden:


Gelukkig komen er ook nog treinen omhoog, om mensen af te zetten die vervolgens via de wandelsnelweg weer naar beneden lopen (in tegenstelling tot ons, bikkels, die de weg andersom bewandelden).


Deze trein eindigde uiteindelijk in het station Brocken, op de top van de gelijknamige berg (hoogte 1142 boven NN (Duits NAP, ca. 1105m boven Nederlands NAP). Ik heb voor Fles even het stationsnaambord uitvergroot.


Overigens was Brocken tot de val van de muur een militaire basis in Oost-Duitsland. Deze werd bevoorraad via de spoorlijn. 't Was hartstikke leuk op die top (gaap), maar wel koud en winderig, en na een stuk warme apfelstrudel met cola kwam de volgende wolk op ons af.


Na een uur in het uitkijkpunt zonder uitzicht (enkel "wolk") te hebben gebivakkeerd, liepen we door de regen 7,7km terug naar de auto, en was het 's avonds tijd voor een gezonde Hollandse maaltijd.


Eind goed, al goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 22:32:05 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49908147
Mooi verhaal en mooie platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49908208
Knakworst x)

en zou dat nou een gerecyclede SM90 zijn?
pi_49908359
Zaterdagochtend was er trouwens een cool oud groen treintje in Utrecht, reed m'n intercity voorbij. Nog mensen van hier die erin zaten?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 23:33:17 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49910699
Volgens de laatste berichten op Somda rijdt de 4011 morgen gecombineerd met de 4017 in de 3700!!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49910915
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de laatste berichten op Somda rijdt de 4011 morgen gecombineerd met de 4017 in de 3700!!
is eens wat anders dan SCHROOT XD
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 mei 2007 @ 23:39:06 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49910964
Het meest opvallende er aan is dat de 4017 het volgende stel is dat in revisie gaat, zoals geloof ik al tig keer genoemd
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:48:36 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49915884
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:36 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zaterdagochtend was er trouwens een cool oud groen treintje in Utrecht, reed m'n intercity voorbij. Nog mensen van hier die erin zaten?
Dat was de Blokkendoos van het SPoorwegmuseum. Die maakt deze tijd geregeld een "Rondje Dom" op zaterdagen. Dan rijden ze van het Spoorwegmuseum naar Utrecht Lunetten, door Centraal en Overvecht naar Bilthoven, en dan keren ze daar weer om, om via de Oosterspoorbaan weer bij het Spoorwegmuseum uit te komen. Lastig alleen dat dat ritje een aardig bedrag kost, wat nog bovenop de entree voor het SPoorwegmuseum komt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:51:59 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49915943
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik heb voor Fles even het stationsnaambord uitvergroot.
Goed zo jongen

Leuke onderneming geweest zo te zien! Harz is altijd supergaaf. Ben er inmiddels een paar keer geweest maar nog nooit met die smalspoorbaantjes. Moet in de herfst maar eens of zo.
quote:
(hoogte 1142 boven NN (Duits NAP, ca. 1105m boven Nederlands NAP).
Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:38:32 #138
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49916924
Duitsland ligt dan ook een stuk lager dan Nederland...

Overigens, iemand enig idee waar de 852 is gebleven? Hij staat namelijk niet meer op Gv
So we just called him Fred
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:49:29 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49917209
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo jongen
Ik wist wel dat je het zou waarderen!
quote:
Leuke onderneming geweest zo te zien! Harz is altijd supergaaf. Ben er inmiddels een paar keer geweest maar nog nooit met die smalspoorbaantjes. Moet in de herfst maar eens of zo.
[..]
Het was zeker leuk, en dat terwijl het niet eens de bedoeling was om naar de treintjes te gaan kijken. Een mooi toeval dus.
quote:
Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zit
De Duitse wikipedia zegt er het volgende over:
quote:
Unter Normalnull versteht man die Höhenbezugsfläche für normal-orthometrische Höhen, die durch den Normalnullpunkt verläuft. Diese ist weder eine Äquipotentialfläche des Schwerefeldes noch des Normalschwerefeldes. Der Normalnullpunkt liegt 37,000 m unter dem an der früheren Berliner Sternwarte eingerichteten Normalhöhenpunkt. Der Normalhöhenpunkt (NH) ist 1879 durch Nivellements mit einer Unsicherheit von +/- 1 dm vom Amsterdamer Pegel abgeleitet worden. Er wurde 1912 wegen Abbruchs der Sternwarte durch mehrere Punkte in Hoppegarten bei Berlin ersetzt. Eine Höhe über Normalnull (ü. NN) ist der lotrechte Abstand vom Normalnull.
Dus met wat vreemde tussenstappen zit er toch 37 meter tussen. Overigens is NN (Normalnull) in Duitsland ook niet actueel meer, maar opgevolgd door een nieuwe standaard: NHN (Normalhöhennull) en die is weer gewoon gebaseerd op NAP (dat in west Europa zo'n beetje standaard schijnt te zijn). De 1142m voor de Brocken heb ik ter plekke gezien, wiki spreekt van 1141,1m über NN, hetgeen dan dus 1141,1 - 37 = 1104,1 boven NAP zou moeten zijn.

Of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:06:35 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49917729
Vreemd, wel. Maar goed, het zal wel zo zijn dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:07:43 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49917776
Op station Hilversum wordt men klaarblijkelijk verzocht zijn behoefte op het perron te doen. Liberale gedachte op zich.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:12:51 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49917956
Buiten gebruik zijn toch twee worden? En tussen de laatste letter en de punt hoort toch geen spatie?

Maar gelukkig staat er wel op dat het een "infobord" is...
So we just called him Fred
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:20:31 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49918181
"buitengebruik" is ook een woord En gelukkig schijnt het zonnetje vandaag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49920078
dan maar in de stilstaande trein zeiken
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:16:52 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49922503
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Op station Hilversum wordt men klaarblijkelijk verzocht zijn behoefte op het perron te doen. Liberale gedachte op zich.

[afbeelding]
Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49932114
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving?
zijn er stootblokken op hilversum? nee he?
pi_49936802
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur . En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:17:18 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49937341
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
TFT-scherm met reisinformatie
Je kunt thuis toch al tv kijken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49937510
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken
Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur . En binnen geen reisformatie van bestemming of TFT-scherm met reisinformatie. Vind het maar matig.
Die schermen komen rond de zomer... ze zijn er nog niet uit wat het 'besturingssysteem' van het geheel word.
pi_49937738
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt thuis toch al tv kijken?
onderweg ook hoor


* Ou-Tannu moet nog steeds ff een USB DVB-T ding halen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2007 @ 19:37:39 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49938268
Vanochtend een aardige mcn van Arriva getroffen. Kwam namelijk van station Groningen Noord naar het CS in Groningen met de trein uit Roodeschool. Deze was echter wat vertraagd. Mijn geluk was dat deze trein voor de trein naar Lw langskruiste richting spoor 6a. Ik snel via het trappenhuis van 6a naar 4a, sluiten net de deuren van de trein naar Lw. Gelukkig zag de mcn me rennen en kon ik nog mee
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')