quote:Op zondag 18 april 2010 22:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
JA, MAAR JE MAG NIET LACHEN WANT ZE ZIJN OUD!!111einseins
ik vind ze wel mooi, omdat de auto ook zwart is met shadowlinequote:Op zondag 18 april 2010 23:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie bak, maar ben het met rizzo eens. Waarom tegenwoordig die zwarte nieren? Ik vind het niet mooi
ik ben gister tot de conclusie gekomen dat mijn e39 bij 230 ook nog heerlijk rijdquote:Op zondag 18 april 2010 23:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed gisteren met +200km/u in een E28... wat een heerlijke autootjes zijn dat. Heerlijk comfortabel ook.
Ik kan niet ruiken wat voor E30 dat isquote:Op zondag 18 april 2010 23:07 schreef Jaapie1993 het volgende:
Hey, ik heb vandaag een e30 gekocht en haal hem morgen op
EDIT: zet mij ook maar op de lijst van BMW's
[ afbeelding ]
een mooie zo te zienquote:Op maandag 19 april 2010 09:18 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind die zwarte nieren juist mooi staan bij zo'n zilveren auto met rondom shadowline. Chroom vind ik nou eenmaal minder mooi staan op mijn auto.
[..]
Ik kan niet ruiken wat voor E30 dat is
je bent er nu nog mee bezig zeker?quote:Op maandag 19 april 2010 11:05 schreef metallicattim het volgende:
Ik dacht, dat is een kwestie van kabelboompje leggen en overal in de juiste stekkers klikken en klaar... dacht het niet
Voordat ik bezig ga met het werkend krijgen van m'n CV wacht ik op mooi weer, zodat ik het in m'n t-shirt buiten kan doen. Tot die tijd doe ik niks extensiefsquote:Op maandag 19 april 2010 11:05 schreef metallicattim het volgende:
zaterdag begonnen met het leggen van de kabelboom voor de Elec. ramen in mn E30.... nou dat is toch echt meer werk dan ik had gedacht.... Hele bekleding eruit en e.e.a. moet gesoldeerd worden omdat de verkoper een luie zak was en een aantal draden gewoon afgeknipt heeft....
Ook moet de zv op afstandbediening opnieuw aangesloten worden omdat de elec.raam kabelboom deze stekker ook eraan heeft zitten dus dat moet ook opnieuw... Ik dacht, dat is een kwestie van kabelboompje leggen en overal in de juiste stekkers klikken en klaar... dacht het niet
We hadden zaterdag maar 2 uurtjes tijd, toen moesten we alweer stoppen, we gaan komende week weer verder ja.quote:
Nou, weet niet wat voor weekend jij hebt gehad, maar hier was het 2 dagen lagen bijna 20 graden en lekker warm hoorquote:Op maandag 19 april 2010 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voordat ik bezig ga met het werkend krijgen van m'n CV wacht ik op mooi weer, zodat ik het in m'n t-shirt buiten kan doen. Tot die tijd doe ik niks extensiefs
Behalve distributie enzo, check m'n projecttopic .
ja vervelend als je afhankelijk bent van anderen, weet ik alles van. Helemaal met dat soort draadellendequote:Op maandag 19 april 2010 11:33 schreef metallicattim het volgende:
[..]
We hadden zaterdag maar 2 uurtjes tijd, toen moesten we alweer stoppen, we gaan komende week weer verder ja.
Ik heb zelf bar weinig ( lees: geen ) verstand van kabels/electronica, dus ik ben afhankelijk van hulp van een vriend van me
Daarom is zaterdag m'n distributieriem ook gedaan .quote:Op maandag 19 april 2010 11:34 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Nou, weet niet wat voor weekend jij hebt gehad, maar hier was het 2 dagen lagen bijna 20 graden en lekker warm hoor
320iquote:Op maandag 19 april 2010 09:18 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind die zwarte nieren juist mooi staan bij zo'n zilveren auto met rondom shadowline. Chroom vind ik nou eenmaal minder mooi staan op mijn auto.
[..]
Ik kan niet ruiken wat voor E30 dat is
vraagprijs voor deze is maar 1400. Er moet ook nog wat vervangen worden ( blok bv) maar in de cabrio wil ik dus dat 3.5 blok hebben.quote:Op maandag 19 april 2010 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Die wil ik ook wel wat kost zo'n e30 cabrio nou tegenwoordig? Heb het gevoel dat ze vaak 325's zijn en dus onbetaalbaar.
haha dat heb ik nietquote:Op maandag 19 april 2010 14:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan hoop ik dat je geen lange haren hebt met zo'n blok in een e30 cabrio
quote:Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey zet dan direct van die blauwe zwaailichten op de bumper enzo. Dan gaan mensen nog aan de kant ook voor je, waarschijnlijk. En zo'n knopje dat je kentekenplaat omdraaid.
cabrios zijn duurder dan de coupes hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 15:34 schreef Maharbal het volgende:
Cabrio's zijn over het algemeen ietwat goedkoper, omdat daar er best veel van worden aangeboden.
Voor ¤1400 is er wss ook nog wel het e.e.a. mis aan de kas. Post je wel ff pics als je 'm hebt?!
Ik weet niet waar jij rondkijkt, maar de meeste cabrio's zijn goedkoper dan de sedan (coupé bestaat niet bij de E30) versies, omdat er VEEL meer cabrio's worden aangeboden. Speur willekeurige MP advertenties, speurders of fansites/fora maar af en je zult zien wat ik bedoel.quote:Op maandag 19 april 2010 15:50 schreef rival het volgende:
[..]
cabrios zijn duurder dan de coupes hoor.
ja ik weet bv al dat het blok niet 100% is, dat boeit niet. Als de kap maar goed is en de body niet rot. Jullie zullen de eerste zijn met wie ik foto's deel natuurlijk
Ik heb het dan ook over de 325i, aangezien je vrij weinig cabrio's vind die minder dan 2.5L hebben. In dit geval zijn de sedans gewoon duurder, omdat er minder aanbod is.quote:Op maandag 19 april 2010 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou dat merk ik niet. Er zijn zat oude E30's te vinden met een prijs rond de 1500, maar voor cabrio's moet je toch richting de 3000 kijken. En dan heb ik het niet over die schrale bauers (of is dat weer E21?). Nou moet ik wel zeggen dat je vaker 6-cilinder cabrio's ziet. 316i cabrio zie je bijvoorbeeld weinig, terwijl de 325i er veel is en daar zit misschien ook wel het verschil.
Ik was denk ik niet duidelijk (genoeg)quote:Op maandag 19 april 2010 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh sorry maar ik heb nergens gelezen dat je het over een 325i had maar in dat geval heb je denk ik wel gelijk ja.
Hoeveel heb je geboden?quote:Op maandag 19 april 2010 11:05 schreef rival het volgende:
[..]
een mooie zo te zien
Ik heb net een bod geplaatst op een 3.5 liter blok uit een E34
Check zijn kentekenplaat eensquote:Op maandag 19 april 2010 09:18 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind die zwarte nieren juist mooi staan bij zo'n zilveren auto met rondom shadowline. Chroom vind ik nou eenmaal minder mooi staan op mijn auto.
[..]
Ik kan niet ruiken wat voor E30 dat is
het word ook zo, die koplampen zijn nu al zo.quote:
je hebt geen e30 met 2 deuren en 1 met 4 deuren? Met 2 deuren noemen we toch een coupe?quote:Op maandag 19 april 2010 19:28 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet niet waar jij rondkijkt, maar de meeste cabrio's zijn goedkoper dan de sedan (coupé bestaat niet bij de E30) versies, omdat er VEEL meer cabrio's worden aangeboden. Speur willekeurige MP advertenties, speurders of fansites/fora maar af en je zult zien wat ik bedoel.
Ik heb het over auto's in vergelijkbare staat.
250quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je geboden?
Ik ken ergens waar een 4,5liter V8 van een E34 te koop staat..
Whehe, nee dat zegt absoluut niks maar ondersteunt alleen wat ik je net heb verteld. Er worden 10x zoveel cabrio's aangeboden als dat er sedans worden aangeboden. De gemiddelde prijs van een 325i sedan is dan ook hoger dan de gemiddelde prijs van een cabrio.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef rival het volgende:
Maharbal, ga naar marktplaats. Zoek op 3 serie van 1984 tot 1991. Zorg dan dat je van hoog naar laag op prijs selecteerd. De eerste pagina 9 van de 10 auto's zijn cabrios. Dat zegt toch wel genoeg?
De E30 kent geen coupé. De officiele benaming is sedan (of zoals de duitsers zeggen: limousine)quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:31 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt geen e30 met 2 deuren en 1 met 4 deuren? Met 2 deuren noemen we toch een coupe?
En de cabrios zijn duurder, dus waar jij kijkt? Misschien dat een baur goedkoper is maar dat is geen cabrio. Dat is een Coupe waar het dak vanaf is gehaald
Uiteraard is dat niet de volledige lijst, maar die hoef ik hier ook niet neer te gooien lijkt me .quote:Ausstattungsliste BMW 325i Limousine
Dat is mierenneukerij. Ik noem 2 deurs altijd coupe en 4 deurs sedan. Technisch gezien heet een 2 deurs met kofferbak waarbij je de achterbank niet kunt bereiken een coach. Je hebt ook 2 deurs sedans en 4 deurs coupequote:Op dinsdag 20 april 2010 11:31 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt geen e30 met 2 deuren en 1 met 4 deuren? Met 2 deuren noemen we toch een coupe?
En de cabrios zijn duurder, dus waar jij kijkt? Misschien dat een baur goedkoper is maar dat is geen cabrio. Dat is een Coupe waar het dak vanaf is gehaald
Vandaar dat de E30 2 deurs een 2deurs sedan heet!quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is mierenneukerij. Ik noem 2 deurs altijd coupe en 4 deurs sedan. Technisch gezien heet een 2 deurs met kofferbak waarbij je de achterbank niet kunt bereiken een coach. Je hebt ook 2 deurs sedans en 4 deurs coupe
Voornaamste verschil tussen de E30 en de andere 3-series is dat de E30 wel een lijst om de ramen heeft en dus niet zoals de E36, E46 etc. een deur met alleen een raam. De 2-deurs E30 was eigenlijk gewoon precies een sedan alleen hebben ze 2 deuren weggehaald, terwijl een echte coupe als de E36 en E46 een hele andere opbouw heeft.
Eindelijk iemand met het verlossende antwoordquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is mierenneukerij. Ik noem 2 deurs altijd coupe en 4 deurs sedan. Technisch gezien heet een 2 deurs met kofferbak waarbij je de achterbank niet kunt bereiken een coach. Je hebt ook 2 deurs sedans en 4 deurs coupe
Voornaamste verschil tussen de E30 en de andere 3-series is dat de E30 wel een lijst om de ramen heeft en dus niet zoals de E36, E46 etc. een deur met alleen een raam. De 2-deurs E30 was eigenlijk gewoon precies een sedan alleen hebben ze 2 deuren weggehaald, terwijl een echte coupe als de E36 en E46 een hele andere opbouw heeft.
Toeval of mag je in Duitsland je eigen kenteken samenstellen? Heb vaak genoeg 7 series gezien met op de kenteken plaat BM of MW endan 730/740/750 etc.. Let er maar eens op op duitse Bimmersquote:
ik zet er ook nog bij waarom ik dat denk en wat ik online vind. Mij wordt vanaf de andere kant alleen verteld, "het is zo"quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:38 schreef metallicattim het volgende:
Eigenwijze prengel
In Duitsland begint het kenteken met een afkorting van de plaats he. BM is dus goed mogelijk dat je dat vaak ziet (Bergheim) maar MW bestaat nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Toeval of mag je in Duitsland je eigen kenteken samenstellen? Heb vaak genoeg 7 series gezien met op de kenteken plaat BM of MW endan 730/740/750 etc.. Let er maar eens op op duitse Bimmers
oh haha! maar coach klinkt zo stom en als ik zeg sedan dan denk ik zelf direct aan een 4deurs....quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:06 schreef metallicattim het volgende:
Ik had je moeten quoten, want ik doelde op het coupe gebeuren
Die andere discussie meng ik me niet in, dat mogen jullie zelf uitvogelen
Ja. zag er wel oke uit.... maar we werden het niet eens over de prijs.... ik heb later alsnog toegegeven maar nu hoor ik niks meer van de verkoperquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja gewoon 2 deur = coupe, 4 deur = sedan. Klaar En heb je die cabrio al bekeken?
Hele crux van het verhaal ligt in de woorden "vergelijkbare". Je gaat toch niet een cabrio in redelijke staat vergelijken met een barrel? Voor ¤1500 koop je een brok roest. Overigens is het tweede magische woord "gemiddeld", waar je nu al meerdere keren overheen hebt gelezen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:38 schreef rival het volgende:
Goedkoopste cabrio op marktplaats is 2000 euro en dat is een 320. Ik zie een 325 voor 1500 staan. Ik had net al gezien dat bij de duurste alleen maar cabrios staan. Da blijf ik denken dat de cabrios duurder zijn
Haha jood dat je bent. Het was toch sowieso maar rond de 1500 euro wilde je nou nog een paar tientjes eraf?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:46 schreef rival het volgende:
[..]
Ja. zag er wel oke uit.... maar we werden het niet eens over de prijs.... ik heb later alsnog toegegeven maar nu hoor ik niks meer van de verkoper
nee ik had een bod gedaan en daar was ze in eerste instantie mee akkoord....quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha jood dat je bent. Het was toch sowieso maar rond de 1500 euro wilde je nou nog een paar tientjes eraf?
Oooh, van die teringlijers die zeggen dat er een hoger bod is als je er al bent.....quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:09 schreef rival het volgende:
[..]
nee ik had een bod gedaan en daar was ze in eerste instantie mee akkoord....
toen ik kwam kijken zei ze direct bij aankomst dat er een bod was van 100 euro hoger...
ik bleef bij mijn bod, op de terugweg kreeg ik al spijt
Ik heb in Duitsland geregeld een Merc. zien rijden met kentekenplaat B MWquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In Duitsland begint het kenteken met een afkorting van de plaats he. BM is dus goed mogelijk dat je dat vaak ziet (Bergheim) maar MW bestaat niet
Ehm schatje, MW doelde ik eigenlijk op een (bijv.) berlijner met (vanzelfsprekend) B endan MW en evt. 325 oid.. Dus B MW 325..quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In Duitsland begint het kenteken met een afkorting van de plaats he. BM is dus goed mogelijk dat je dat vaak ziet (Bergheim) maar MW bestaat niet
Startmotor draait helemaal niet meer?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:39 schreef tha_rizzo het volgende:
Ja, hij start gewoon helemaal niet meer.
Een lekke koppakking is te repareren en je kunt - als het niet te veel lekt - er nog best een poosje mee rijden. Bij een garage kost het wel honderden euro's als die vervangen moet worden, dat helaas wel.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:12 schreef teamlead het volgende:
m'n 318 is verkouden geloof ik
Hoe bezorgd moet ik worden?
zwart of carbon heb ik wel interesse in. Blauwe niet die heb ik nog en op een zwarte of zilvergrijze BMW ( die ik dus heb) vind ik zwart/wit beter staanquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Blauw, ik vind carbon niet zo mooi maar die zijn vaak wel goedkoper haha.
kleppendekselpakking wil ook nog wel eens lek raken. stinkt ook als de teringquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn E46 lekt nu trouwens ook het komt ook een beetje op de uitlaat, waardoor het door de warmte goed te ruiken is. Niet zo leuk... ik hoop ook niet dat het de koppakking is.
Vannacht weggesleept naar huis. Gelukkig kon dit, maar dit deden ze normaliter nooit.quote:
Tof van ze dat ze het toch hebben gedaan. Benzinepomp zijn dure geintjes toch?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:57 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Vannacht weggesleept naar huis. Gelukkig kon dit, maar dit deden ze normaliter nooit.
Woon gelukkig vlakbij de grens.
van de prijs afhankelijk wil ik er misschien wel 10 oid...quote:
Had je hem soms helemaal leeggereden? Alle shit zakt met je tank mee en uiteindelijk raakt het verstopt.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja hier ook ellende... Normaal tank ik altijd Shell V-Power, maar nu heb ik gister uit noodzaak zo'n 25 liter BP getankt, dat ultimate diesel, en ik kreeg 'm daarnet amper gestart. Heb wel 10x een lange startpoging moeten doen.
Dat ging niet best. En normaal is het klik en lopen.
En de warme start even later, duurde ook langer dan gewoonlijk. Zodirect maar even naar de Shell en helemaal volpompen met goede V-Power.
Viel wel mee, had nog 5 liter in de tank, het tanklampje brandde. Na vullen met ultimate was dat 31 liter geworden, en toen ik thuis was had ik 25 liter in de tank zitten. Nu heb ik er bijna 40 liter v-power in kunnen doen, en hij zit nokvol.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:46 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Had je hem soms helemaal leeggereden? Alle shit zakt met je tank mee en uiteindelijk raakt het verstopt.
ik geloof er niks van zonder foto'squote:Op zaterdag 24 april 2010 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb vandaaag ECHT ZWAAAR Vette velgen gekocht voor me BMW, Blok is geregeld en Volgende week mag het project weer beginnen
Auto aan de kant gezet voor w88 op bezorgen blok (komende week..)quote:
Heb genoeg aan de jouwe op dit moment..quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:38 schreef tha_rizzo het volgende:
Waarom deel je je moeder niet Turquoise?
Denk je dat ik trots ben op een zoon als hem?quote:Op zondag 25 april 2010 00:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Jouw moeder is een oude oma? Je weet dat op late leeftijd zwangerschap kans op verminking vergroot, maar dat verklaart jouw kop.
een een 2 deurs e30 type 1 die we nog hebben staan.quote:Op zondag 25 april 2010 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Jammer. Waar ga je die M30B35 dan in doen?
Mm, jammer van de type 1.quote:Op zondag 25 april 2010 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
een een 2 deurs e30 type 1 die we nog hebben staan.
hoezo?quote:Op zondag 25 april 2010 11:33 schreef Maharbal het volgende:
Omdat die ombouw meer dan $150.000 heeft gekost.
[..]
Mm, jammer van de type 1.
Dat was meer persoonlijk. Vind de type 1 minder mooiquote:
oh zo. Tja ik vind het zelf een lastige keuze. Ik vind een type 2 er dikker uitzien (vanwege de bumpers) maar ik vind het chrome en de achterlichten van een type 1 weer mooier.quote:Op maandag 26 april 2010 09:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat was meer persoonlijk. Vind de type 1 minder mooi
deze is van begin '87helaasquote:Op maandag 26 april 2010 12:43 schreef piekartz87 het volgende:
persoonlijk vind ik de type 2 een stuk mooier, maarja, die type 1 is natuurlijk vaker een oldtimer.
Het gaat in dit specifieke geval over een M5 Touring uit '92. De 340PK 5-bak variant die niet in Nederland geleverd is bij mijn weten. Ben met name benieuwd hoeveel M5 tourings van dat type er in NL rondrijden. Heb er zelf één gezien, hier op de parkeerplaats .quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:44 schreef piekartz87 het volgende:
ligt eraan,, over wat voor een auto hebben we het?
quote:Beste E30 liefhebbers,
Ook dit jaar gaan wij weer het meetingseizoen openen met zn allen in Berkel-Enschot ( Tilburg ).
Datum is: Zaterdag 01 Mei
Tijd: start 13:00 - einde ??
Locatie: Best Western Hotel De Druiventros
Adres:
Bosscheweg 11
5056 PP Berkel-Enschot
Vergeet niet je wagen te poetsen, onderdelen mee te nemen, je camera en uiteraard een flinke portie goed humeur
Voor de mensen die nog niet eerder daar zijn geweest, wij treffen ons altijd helemaal achterdoor op de parkeerplaats ( niet voor, maar achter het hotel ) zodat wij de bezoekers van het hotel niet tot last zijn.
Er is ook mogelijkheid om daar een hapje te eten en er is een bar voor een drankje.
Ook kun je er stijldansen en bowlen als je daar interesse in hebt
Hopelijk tot dan!
Grtz Tim
is dat al een nieuw ding met idrive e.d.?quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:32 schreef eevebe het volgende:
hoe koud word bij jullie bmw de climate control?
de vorige eigenaar zei dat die nog afgevuld was maar als ik hem op de koudste stand zet (16 graden)
dan komt er wel redelijke frisse lucht uit de roosters maar echt koud word het niet.
ik heb nog nooit eerder climate control gehad dus ik weet niet hoe koud dat normaal moet worden
nee ik heb een e39...quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:35 schreef rival het volgende:
[..]
is dat al een nieuw ding met idrive e.d.?
mijn baas had dat in zijn 6serie... het werd maar niet kouder.. bleek in het computersysteem ingesteld dat het nooit kouder werd dan 19 graden. hoe koud hij de airco zelf dus zette
ik heb t nogal snel warm. laatst heb ik ruim een uur gereden met de cc op 16 graden maar t bleef sowieso warmer dan die 16 graden in de auto...quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn climate control (E46) wordt op zich ook niet ijskoud (is ook niet lekker) maar ik zet de temperatuur meestal op 18 graden. Het wordt dan toch altijd fris genoeg dat het lekker blijft. Het beste is eerst ramen open doorluchten en dan aanzetten. Anders moet die airco veel werk doen en duurt het heel lang als je in bloedhete auto stapt.
die is lullig...quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag m'n gloednieuwe leren pookje en met bijbehorend schakelembleem met m-logo binnen gekregen.
Wilde 'm net gaan monteren...kom ik er achter dat m'n oude pookje 1 geheel is met de pookzak. Kan ik verdomme eerst nog wachten op een andere pookzak
6 graden uitstroomtemperatuur zou je moeten kunnen halen bij de roosters. Maar alles onder de 10 graden is volgens mij ook nog wel voldoende. Daarboven is ie lek/kaduuk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:32 schreef eevebe het volgende:
hoe koud word bij jullie bmw de climate control?
de vorige eigenaar zei dat die nog afgevuld was maar als ik hem op de koudste stand zet (16 graden)
dan komt er wel redelijke frisse lucht uit de roosters maar echt koud word het niet.
ik heb nog nooit eerder climate control gehad dus ik weet niet hoe koud dat normaal moet worden
Nou ja, er staat "LET OP NIEUW TARIEF" bij m'n afschrijvingen, dus dan valt 't opquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Het zou mij pas opvallen als ie omlaag zou gaan.
hmm dan zal ik er ook maar ff n airco service tegenaan gooien.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
6 graden uitstroomtemperatuur zou je moeten kunnen halen bij de roosters. Maar alles onder de 10 graden is volgens mij ook nog wel voldoende. Daarboven is ie lek/kaduuk.
Ja daar had ik laatst ook een topic over geopend. Schandalig... en jaar geleden was dat ook al. Ik betaal nu 51 euro per maand... pffff.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:10 schreef Maharbal het volgende:
Gvd, valt me net op dat de wegenbelasting weer met ¤1 euro p/m omhoog is gegaan!
goeiemorgen rivalquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:08 schreef Maharbal het volgende:
Ik ga maar ff een belletje plegen naar iemand die nu 6 E30's heeft staan. Ik verdom het om weer een week te wachten
Maar nieuw pookje is wel
Had je dat niet eerst gecheckt dan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag m'n gloednieuwe leren pookje en met bijbehorend schakelembleem met m-logo binnen gekregen.
Wilde 'm net gaan monteren...kom ik er achter dat m'n oude pookje 1 geheel is met de pookzak. Kan ik verdomme eerst nog wachten op een andere pookzak
ik 62quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja daar had ik laatst ook een topic over geopend. Schandalig... en jaar geleden was dat ook al. Ik betaal nu 51 euro per maand... pffff.
Nou, was geen kwestie van dealtje sluiten hoor Hoe kan jij het dubbele betalen dan? Diesel?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:28 schreef rival het volgende:
wat een goede deals hebben jullie!
ik betaal het dubbele
Commandant of turtlewax!!!!!!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:00 schreef Bowny het volgende:
Uhms fuck, ik doe net m'n linkerachterdeur op en zie dit:
[ afbeelding ]
Beste oplossing?
Ja, stom genoeg niet. Ik ging er van uit dat het wel los zou zijn....stom dusquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Had je dat niet eerst gecheckt dan?
Nee, maar ik moet morgen wel in Amsterdam zijn (contactweg) voor m'n werk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:30 schreef rival het volgende:
[..]
goeiemorgen rival
zit je in de buurt van amsterdam? want ik heb er ook wel eentje liggen natuurlijk...
Tx dude, ik ga het even checken!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:55 schreef Maharbal het volgende:
@ Bowny: GOED schuren, novorox (of Qwatrol of een andere roestomvormer), eventueel plamuur als er diepe gaten zitten, primer en spuiten. Op een dergelijke plek kan dat nog redelijk netjes, maar zorg wel dat je alle roest pakt. Misschien heb je geluk en is het grotendeels oppervlakteroest.
dit is niet meer van toepassingquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:32 schreef eevebe het volgende:
hoe koud word bij jullie bmw de climate control?
de vorige eigenaar zei dat die nog afgevuld was maar als ik hem op de koudste stand zet (16 graden)
dan komt er wel redelijke frisse lucht uit de roosters maar echt koud word het niet.
ik heb nog nooit eerder climate control gehad dus ik weet niet hoe koud dat normaal moet worden
jaaaa dat sneeuwvlokje moet je wel indrukken he oetlul! nou ja gelukkig werkt het primaquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef eevebe het volgende:
[..]
dit is niet meer van toepassing
ik heb eens even het (duitse) boekje gelezen en het schijnt dat ik mijn climate control eerst aan moet zetten voordat het zo koud gaat worden
ik dacht dat dat niet nodig was omdat het lampje bij "auto" brandde. maar hij doet het dus prima en ik had binnen no time stijve tepels
haha ja k voelde me ook zo dom dat ik nog even twijfelde om het hier wel neer te zettenquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
jaaaa dat sneeuwvlokje moet je wel indrukken he oetlul! nou ja gelukkig werkt het prima
Is dat niet een stopcontact om de Original BMW Taschenlampe (=(zaklamp)op te laden?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef eevebe het volgende:
[..]
...
maar toen ik het boekje pakte zag ik ook nog iets in het handschoenenvakje aan de linkerkant.
het ziet eruit alsf er een stekkertje ingeplugd kan worden en er zit een schuifje voor.
weet iemand wat dit is?
het was me nog niet eerder opgevallen
(en ja dat heb ik wel in het boekje opgezocht maar kon het niet vinden )
ze hebben ook overal aan gedacht bij bmwquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is dat niet een stopcontact om de Original BMW Taschenlampe (=(zaklamp)op te laden?
Had ik in de E36.
Een keer de gebruiksaanwijzing goed doorlezen is geen gek idee. Er zijn bv. ook meer opbergvakken in je auto aanwezig dan je denkt.
ik betaal er 2 :pquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou, was geen kwestie van dealtje sluiten hoor Hoe kan jij het dubbele betalen dan? Diesel?
vanmiddag kan wel. Ik heb er niet 1 meegenomen want ik lees dit nu pas. Maar dan halen we de mijne er wel ff uitquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:55 schreef Maharbal het volgende:
Nee, maar ik moet morgen wel in Amsterdam zijn (contactweg) voor m'n werk.
Ik bespreek 't nu eerst met iemand hier in de buurt dus die ik ken. Mocht dat niks worden, dan kan ik eventueel morgenmiddag langswippen? Zo ja: hoeveel moet je voor zo'n los ding hebben?
wat al gezegt is. Schuren, anti roest iets erop en weer spuiten. Zorgen dat je alle roest weg hebt, anders is het met enkele weken weer terugquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:00 schreef Bowny het volgende:
Uhms fuck, ik doe net m'n linkerachterdeur open en zie dit:
[ afbeelding ]
Beste oplossing?
Hmm oké, das wat te laat voor mij. Ik ben er namelijk rond 12.00/13.00. Om 16.00 ben ik alweer bijna thuis .quote:Op woensdag 28 april 2010 08:11 schreef rival het volgende:
Maharbal ik kan pas na 16:00. En ik kan geen pm versturen
Oké helaas. Succesquote:Op woensdag 28 april 2010 08:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hmm oké, das wat te laat voor mij. Ik ben er namelijk rond 12.00/13.00. Om 16.00 ben ik alweer bijna thuis .
Nouja, dan regel ik het anders! Toch bedankt
Maar das wel zo eerlijk. Jij maakt ook geen gebruik van de wegen!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Hahahahahahahahaha. Ik betaal lekker geen wegenbelasting
Ik ben wel 't 20-voudige kwijt aan onderhoud
Momenteel maak ik inderdaad bedroevend weinig gebruik van het wegdek in de Beneluxquote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar das wel zo eerlijk. Jij maakt ook geen gebruik van de wegen!
Inderdaad! Lease for the winquote:Op woensdag 28 april 2010 20:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Hahahahahahahahaha. Ik betaal lekker geen wegenbelasting
Hij heeft dus een oldtimer.quote:
Geen belasting, geen bijtelling, torenhoge onderhoudskosten en een aardig verbruik.quote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 20:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet je zo'n milieuvriendelijke auto als een Toyota iQ kopen dan heb je echt geen wegenbelasting.
Het is wel een auto waarmee je mag rijden?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:21 schreef piekartz87 het volgende:
jaja, volgende week haal ik een precies dezelfde e30 als die van mij op, ook dezelfde kleur.
voor 200 euries. er mankeert natuurlijk wel wat aan. maar dan kan ik mooi van 2 auto's 1 wat mooiere maken.
resterende onderdelen verkopen waarschijnlijk.
Jaquote:Op donderdag 29 april 2010 23:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is wel een auto waarmee je mag rijden?
dankje mahaarbalquote:
Ik ga straks ook een auto van 17 jaar oud leasen... Het kan dus prima, een oudere auto leasenquote:Op donderdag 29 april 2010 18:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij heeft dus een oldtimer.
O, en hoe men er bij komt dat er "geen wegenbelasting" wordt betaald is mij een raadsel. Die bijtelling van een paar duizend euro is zeker gewoon....voor de gein?
Onder de 500kilometer-blijvers uitgezonderd!
Klopt ja... Wel de dagwaarde van een bepaald moment, geen idee per hoeveel jaar dit bekeken wordt eigenlijk? Dit zal ik eens navragen hier, hoe dat werkt met mijn auto straks.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:51 schreef Catch22- het volgende:
je betaalt dan toch bijtelling over de dagwaarde?
Bij mij wel, maar het is niet echt een gebruikelijke vorm van lease heb ik het idee. Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. Reparaties / onderhoud / brandstof hoef ik dus niet te betalen, heb het nog niet over eigen risico gehad bij schade.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
Vallen onderhoud en/of reparaties eigenlijk ook onder de leasesom bij dit soort "klassieker" lease?
quote:De auto van de zaak is bijna 15 jaar oud. Hoe wordt de autokostenfictie toegepast?
In de Wet IB 2001 is opgenomen dat de waarde van de auto die meer dan vijftien jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, in plaats van op de catalogusprijs wordt gesteld op de waarde in het economische verkeer. Veelal zal dit inhouden dat bij het bereiken van de vijftien jaar een waardesprong optreedt, naar beneden of naar boven. Indien de vijftien jaar in de loop van het jaar wordt bereikt en de auto staat gedurende het gehele jaar ook voor privé-doeleinden ter beschikking, tellen alle in dat jaar gereden privé kilometers mee voor de indeling in de tabel. Voor het berekenen van de bijtelling wordt naar tijdsgelang met de waardesprong rekening gehouden.
Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?quote:Op maandag 3 mei 2010 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
... Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. ...
en nog steeds hoger dan de dagwaardequote:Op maandag 3 mei 2010 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.quote:
Ah oke. Dan lijkt het me dus meest ongunstig om auto's van rond de 10 tot 15 jaar te leasen.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:42 schreef Catch22- het volgende:
Niet helemaal dus.
Vanaf 15 jaar betaal je bijtelling over de dagwaarde
[..]
Dat lijkt me heel onlogisch, tenzij het een oldtimer is of een hele zeldzame auto.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK . Daarnaast is de nieuwwaarde ook flink meer, maar zoals eerder gezegd is de auto dan ook meer dan 15jaar oud.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....quote:Op maandag 3 mei 2010 13:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK . Daarnaast is de nieuwwaarde ook flink meer, maar zoals eerder gezegd is de auto dan ook meer dan 15jaar oud.
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken ... Ik ben uitgegaan van 90 euro netto bijtelling per maand, dit is officieel ¤91,75 meen ik.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.
Ja, de maandelijkse lease-kosten worden door "mijn baas" betaalt, dat is wel een relatief hoog bedrag. Echter de bijtelling is bijzonder laag. Eerlijk is eerlijk, daar rij je dan ook wel een wat oudere auto van maar elektrische ramen / airco / goede radio / parkeersensoren achter / veel vermogen zijn voor mij voldoende.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef YoshiBignose het volgende:
DAT begrijp ik wel. Je baas betaalt dus de maandelijkse leasekosten? Maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je dan een autokostenvergoeding krijgt.
Net als met alle andere lease, die bouw je niet opquote:Op maandag 3 mei 2010 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is waar.
Hoe zit het eigenlijk met noclaim / schadevrijejaren. Bouw je die gewoon op?
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef metallicattim het volgende:
Interessant allemaal
Gister een OBC 2 met alarm en wegfahrsperre misgelopen op Ebay, werd net nog overboden grrrrrr. Die kom je maar zelden tegen zo compleet!
quote:Op maandag 3 mei 2010 15:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken ... Ik ben uitgegaan van 90 euro netto bijtelling per maand, dit is officieel ¤91,75 meen ik.
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....
Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen .quote:Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
...
Overigens zijn er geluiden te horen dat die dingen met ~180pk de fabriek verlieten.
quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Net als met alle andere lease, die bouw je niet op
En terechtquote:Op maandag 3 mei 2010 18:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen
met een e30 325? Wat voor ervaring dan? Want ze kwamen uit de fabriek met meer dan 170.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:45 schreef YoshiBignose het volgende: Even wat anders, mijn arme autootje ligt open (lekt veel olie):
[ afbeelding ]
maar dat mag ook wel want kilometerstand is al:
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:18 schreef rival het volgende:
[..]
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.
Is ook waar, ik moet eigenlijk niet fok!ken onder werktijdquote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.
Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft...quote:Je gaat een auto rijden van een "leasemaatschappij die binnen je holding valt"? Je gaat me niet zeggen dat er een leasemaatschappij in de holding is ingebracht, want dan ben je ook een beetje raar bezig en heeft de jurist die daar aan heeft meegewerkt ook lopen slapen.
Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas.quote:Overigens snap ik nog steeds niet in welke hoedanigheid jij die auto nou gaat rijden. Je leased de auto niet als bedrijfseigenaar, maar wat dan wel? Ook niet als werknemer, omdat je "baas" zegt.
Nee, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Wat ik weet is wat ik ga betalen en hoe het in dit geval in elkaar steekt. De dagwaarde staat op 9000 euro en daar ga ik bijtelling voor betalen.quote:Heb je er ook rekening mee gehouden dat de bijtelling voor de auto's waar jij het over hebt 35% is? Het is dus niet per definitie slecht om in sommige gevallen een dergelijke auto toch privé aan te schaffen. Die rekensom moet gewoon gemaakt worden.
[..]
Ah ok. Ik zag snel een aantal zaken staan en ging even snel door de foto's heen. Vroeg me af of je motorisch inderdaad iets gedaan had.quote:Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen .
Ooh, daar heb ik nooit iemand over gehoord... Inmiddels ook al meerdere leasemaatschappijen gehad en straks weer een andere dus dan is dat wellicht lastiger? Anders is het geen gek idee eigenlijk.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen.
Ik zeg zeker niet dat dergelijke leasecontracten niet mogelijk zijn. Wat ik niet snap is waarom je een leasemaatschappij (een werkmaatschappij) dus in een holding zou stoppen. Daarmee doe je vrijwel ALLE voordelen die een holding biedt teniet (vanuit zowel juridisch als fiscaal oogpunt).quote:Op maandag 3 mei 2010 21:03 schreef jackson het volgende:
Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft...
Dat is niet geheel wat ik bedoelde, want dat maakt fiscaal gezien weinig uit. Formeel gezien ben je dus niet de baasquote:Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas.
Daar bovenin het plaatje In de buurt van vacuümpomp als ik het goed begreep. Ik las dat het wel vaker voorkwam bij de E46, rond de 2 ton.quote:
Nee, er zit binnen onze overkoepelende holding een werkmaatschappij die aan het leasen van auto's doet. De directeur daarvan koopt auto's van 15jaar of ouder en leased deze door aan in dit geval een andere werkmaatschappij. Ik werk bij die werkmaatschappij en ga met die auto rijden.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daar bovenin het plaatje In de buurt van vacuümpomp als ik het goed begreep. Ik las dat het wel vaker voorkwam bij de E46, rond de 2 ton.
Jackson, bedoel je nou gewoon dat je een auto leaset in de holding?
Mooi verhaal. Zie PB.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:27 schreef Maharbal het volgende:
Kijk, daar heb je het al. Er hangt gewoon een werkmaatschappij onder, en het zit niet "in de holding". Daar kwam de verwarring vandaanquote:Op maandag 3 mei 2010 21:42 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee, er zit binnen onze overkoepelende holding een werkmaatschappij die aan het leasen van auto's doet. De directeur daarvan koopt auto's van 15jaar of ouder en leased deze door aan in dit geval een andere werkmaatschappij. Ik werk bij die werkmaatschappij en ga met die auto rijden.
[..]
Mooi verhaal. Zie PB.
Ok, dat kan. Ik praat altijd over een holding (die overkoepelend is) met daaronder werkmaatschappijen. Wellicht is dat geheel fout omschreven hoor, dat kan . Overigens hangt die lease werkmaatschappij er net zo "onder" als de werkmaatschappij waar ik zelf werk .quote:Op maandag 3 mei 2010 21:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al. Er hangt gewoon een werkmaatschappij onder, en het zit niet "in de holding". Daar kwam de verwarring vandaan
Ja, dat kan inderdaad heel goed. Er zijn vaak zoveel werkmaatschappijen (het wordt niet voor niks een "kerstboom van maatschappijen" genoemd qua structuur).quote:Op maandag 3 mei 2010 21:53 schreef jackson het volgende:
[..]
Ok, dat kan. Ik praat altijd over een holding (die overkoepelend is) met daaronder werkmaatschappijen. Wellicht is dat geheel fout omschreven hoor, dat kan . Overigens hangt die lease werkmaatschappij er net zo "onder" als de werkmaatschappij waar ik zelf werk .
Was maar grapje hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
Helder . Het lijkt mij ook wel tof de BMW straks op de bank te zetten, ook al is het een lease-bak. Net nog even mee gereden maar het ding jankt er best overheen. Zeer benieuwd hoeveel paarden er nog aanwezig zijn in dat ding . Mocht ik tegen die tijd gegevens hebben zal ik ze posten. Heb jij weinig aan met een E30 325i.... maar toch aardig misschien om eens te zien.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:41 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Was maar grapje hoor
Wat vermogen betreft, durf er geen zinnig woord over te zeggen... het kunnen er 150 zijn, het kunnen die 180 zijn, maar ook gewoon de voorgeschreven 170 PK. De verhalen over meer PK's uit de fabriek is allemaal mooi enzo, maar wie heeft zn geheel standaard E30 325i eens op een vermogensbank gehad? Zo goed als niemand, want de meeste doen dit alleen als ze hem tunen. Dus ik geloof het pas als er 5 met een positieve uitdraai komen
Laat je brengen danquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:55 schreef rival het volgende:
En weer te vroeg
seinstoring op het spoor. Nu kan ik daar niet voor 18:00 zijn. Dus weer geen auto.
1 keer maak ik gebruik van dat pleurisOV en alles gaat weer mis natuurlijk
snelle Jelle die mij daar voor 18:00 krijgtquote:
heerlen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar moet je heen?
valt wel mee, kwartiertje rijden voor mijquote:
als ik 300 km naar t zuden rij zit ik al in de voorsteden van parijsquote:
Ik helaas in Limburg/Belgiëquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:56 schreef eevebe het volgende:
[..]
als ik 300 km naar t zuden rij zit ik al in de voorsteden van parijs
Gezien jouw eisen in je topic zou ik zelf eerder voor een E46 M3 gaan of iets dergelijks. Ik snap alleen niet helemaal waarom het volgens jou opgefokte burgerbakken zijn, eerder het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:40 schreef Moody het volgende:
Ik denk erover om een 645 of 650 te kopen (de andere opties zijn een Audi A5 of Porsche Cayman/911)
Misschien een beetje zinloos om te vragen in een BMW-topic, maar welke auto zou jullie voorkeur hebben en waarom?
De M3 vind ik niet mooi. Te "gewoon" voor wat ik zoek misschien, lastig uit te leggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gezien jouw eisen in je topic zou ik zelf eerder voor een E46 M3 gaan of iets dergelijks. Ik snap alleen niet helemaal waarom het volgens jou opgefokte burgerbakken zijn, eerder het tegenovergestelde.
Ik vind het lastig om te zeggen, daarom heb ik me ook afzijdig gehouden uit je topic (wel leuk meegelezen ), want je voorkeuren en de door jou aangedragen auto's zijn tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:44 schreef Moody het volgende:
[..]
De M3 vind ik niet mooi. Te "gewoon" voor wat ik zoek misschien, lastig uit te leggen.
Met Cayenne bedoel je Cayman neem ik aan?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:49 schreef Maharbal het volgende:
Met een 911/Cayenne/A5 heb je een achterbankje waar je net een boodschappentas op kwijt kunt, terwijl zowel de 911 als de Cayenne "patserig" zijn. Ook een 6 is "patserig". Ik weet dus eerlijk gezegd niet wat je nou precies wilt
Een 5-serie is totaal anders dan een A5 of 6-serie natuurlijk. Ik zoek meer een praktische sportwagen of coupe, geen 4-deurs (of zelfs 2-deurs) sedan. Dat is ook de reden waarom de M3 afvalt.quote:Ik zou kijken naar een nette 5serie E60. Fijne auto's om in te rijden en genoeg ruimte. Wat er overigens "gewoon" aan een M3 is snap ik niet helemaal. Wat is het verschil met een A5 (in "gewoonheid")?
Wel goed dat je meer naar BMW neigt
nee vlakbij maastricht.quote:
Ja sorry, caymanquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Met Cayenne bedoel je Cayman neem ik aan?
Als je het topic goed hebt gelezen zie je dat ik maar iets waarde hecht aan een achterbank met oog op de toekomst. Geen must, wel handig. Een bagageruimte waar 2 of 3 weekendtassen inpassen is een must, maar ook daarbij vallen maar weinig opties af.
[..]
Een 5-serie is totaal anders dan een A5 of 6-serie natuurlijk. Ik zoek meer een praktische sportwagen of coupe, geen 4-deurs (of zelfs 2-deurs) sedan. Dat is ook de reden waarom de M3 afvalt.
Ik had eigenlijk gehoopt dat mensen die mijn topic nog niet gelezen hadden, iets konden zeggen over de 6-serie. Wellicht uitleggen waarom ze wel of niet voor deze auto gekozen hebben. Ik zie er praktisch nooit een rijden....
De keren dat ik er eentje zie rijden, zit er een Marokkaan in, of een patser, of Peter R de Vries. Niet het publiek waarmee ik zelf graag geassocieerd zou worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:40 schreef Moody het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat mensen die mijn topic nog niet gelezen hadden, iets konden zeggen over de 6-serie. Wellicht uitleggen waarom ze wel of niet voor deze auto gekozen hebben. Ik zie er praktisch nooit een rijden....
Slechts 3x eerder vermeld, maar ik vind een M3 niet moohooiquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:48 schreef Maharbal het volgende:
Een praktische sportwagen, das wat duidelijker ja. Maar waarom is volgens jou een cayman / 911 praktischer dan een M3? In die laatste kun je tenminste nog mensen kwijt op de achterbank
Het is inderdaad op het randje, maar als het geen cabrio is of een zwarte of witte met te grote velgen is het best een classy auto. Als autoliefhebber kijk ik ook naar de motor die overal de hemel in geprezen wordt (behalve dan om het verbruik )quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:54 schreef k_man het volgende:
[..]
De keren dat ik er eentje zie rijden, zit er een Marokkaan in, of een patser, of Peter R de Vries. Niet het publiek waarmee ik zelf graag geassocieerd zou worden.
Haha, ik begrijp het. Maar je praat tegen iemand die de E46 één van de mooiste M3's ooit vindt .quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Slechts 3x eerder vermeld, maar ik vind een M3 niet moohooi
Amen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Je wilt geen patserbak, dan heb je ook niks te zoeken in het BMW topic
Is dat n.a.v. mijn opmerking over de 6-serie? En weet je waar ik zelf in rij?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Je wilt geen patserbak, dan heb je ook niks te zoeken in het BMW topic
Niks tegen een E24 hè Yoshi. Blijft een toffe auto, vooral de M635iquote:Op woensdag 5 mei 2010 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, ik had het tegen Moody. Ik zou de 6-serie niet willen vergelijken met een Civic, maar je moet toegeven dat veel BMW's beetje patserauto's zijn. Als je in een 6-serie, X6 of oude 7-serie rijdt, doe je dat niet alleen omdat ze zo lekker rijden, maar ook omdat je opvalt in zo'n bak.
En daar is UITERAARD niks mis mee, ik zou er ook zo in rijden als ik de kans had, maar omdat Moody duidelijk aangeeft dat hij dit niet hoeft blijft er weinig over. Een M5 misschien, maar dat is weer geen sportwagen en een M3 vindt ie lelijk.
Dan blijft er nog maar 1 over
[ afbeelding ]
Oh wacht, dat is ook een patserbak
Heb ik ook niks tegen Maar de laatste week heb ik er toevallig 2 zien rijden. In eentje een neger met kettingen en in de ander weet ik niet eens de huidskleur door de pet, bril en peuk in z'n bek.quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:45 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Niks tegen een E24 hè Yoshi. Blijft een toffe auto, vooral de M635i
Ik heb trouwens een benzinepomp en chromen bumpers binnen.
De SL55 is een optie inderdaad. Alleen stelt deze achterbank echt niets voor en neig ik in dat geval meer naar de Cayman. (die geen achterbank heeft)quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:49 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou in Duitsland een Mercedes SL 55 AMG halen.
Of een CLS 55 AMG:
Jawel, want meestal verneuken paupers hun BMW met verscheidene niet originele ranzige wanstaltige objecten zoals;quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:54 schreef Bowny het volgende:
Je kunt over de paupers in een BMW in ieder geval niet classificeren als mensen zonder (auto)smaak hehe!
quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:41 schreef k_man het volgende:
Mooi plaatje. Mooi gebouw. Alleen jammer dat net die oude pauperauto in de weg staat.
Ga na huis manquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met een 911/Cayenne/A5 heb je een achterbankje waar je net een boodschappentas op kwijt kunt,
Ik ben het wel eens met je, dat wel..quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:23 schreef Maharbal het volgende:
De boodschappentas was overdreven, maar er is niet veel ruimte. En je snapt het punt ook niet, TS wil de auto ook future proof en dat betekent dat er een kind achterin moet. Ik gok er zo op dat jij nog nooit een kinderzitje in een auto met aflopende daklijn / 2 deuren hebt hoeven te proppen.
Overigens kun je ook wel 10 afrikanen in zo'n ding proppen, dat betekent niet dat 't goed zit. Meeste van mijn vrienden zijn wel langer dan 1.50m, dus die zitten in iets als een A5 al snel te zeuren. Ik vind trouwens - voordat men denkt dat ik de A5 afkraak - de A5 één van de mooiste auto's die de laatste jaren is gemaakt.
Vrienden zitten bij mij achterin ook altijd te zeuren. Heb ik uiteraard geen last van, ik zit altijd voorin in m'n auto
Maat van me zat gisteren achterin een 107quote:
Geloof het of niet maar ik had er vorig weekend zo één mee een heel weekend . Een csi was het ook nog. Extreem fout, je wil er niet in gezien worden maar het is toch wel iets apart.... En de mensen die het tof vinden wil je eigenlijk helemaal niet dat die het tof vindenquote:Op woensdag 5 mei 2010 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan blijft er nog maar 1 over
[ afbeelding ]
Oh wacht, dat is ook een patserbak
Daar snap ik nou niks van, met zo'n luxe ruime sedan!quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:20 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Maat van me zat gisteren achterin een 107
Hij was niet blij, en het was volgens hem niet comfortabel.
En hij kwam een beetje ruimte tekort
Helaas? Gelukkig maar, anders ging je voor niksquote:
ja blijft leuk hè 'nieuwe' dingen kopen, niet alleen auto'squote:Op woensdag 5 mei 2010 21:07 schreef metallicattim het volgende:
Altijd spannend, shoppen voor nieuwe auto's
Ik heb er op dit moment 5, dus ben blij dat het mn vader is die de volgende betaald
2 wekenquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Zometeen na mijn Bimmer, ga het stof van mijn project af blazen
pff wat ben ik enthausiast.. als alles meezit staat ie overmorgen voor op de stoep
'meten is weten' die doen alle auto's.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:43 schreef Bowny het volgende:
Waar kan ik m'n auto tegen een redelijk prijsje laten uitlezen, omgeving Amsterdam?
Website van Van de Hengel ziet er prima uit. Weet jij hun uurtarief? Misschien een idee om van specialist te wisselen, aangezien de huidige toch niet al te goedkoop is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:49 schreef rival het volgende:
[..]
'meten is weten' die doen alle auto's.
Zit bij Amstel.
Of misschien van de hengel (BMW)
ik zou het niet weten sorry, maar dat zijn liefhebbers hoorquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:01 schreef Bowny het volgende:
[..]
Website van Van de Hengel ziet er prima uit. Weet jij hun uurtarief? Misschien een idee om van specialist te wisselen, aangezien de huidige toch niet al te goedkoop is.
Van de Hengel zijn erg goed en aardige gasten. Uurtarief volgens factuur hier 59 ex.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:01 schreef Bowny het volgende:
[..]
Website van Van de Hengel ziet er prima uit. Weet jij hun uurtarief? Misschien een idee om van specialist te wisselen, aangezien de huidige toch niet al te goedkoop is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |