abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 13:03:32 #201
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80965241
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:29 schreef jackson het volgende:

[..]

... Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. ...
Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 3 mei 2010 @ 13:06:47 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80965349
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.
en nog steeds hoger dan de dagwaarde
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_80965783
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

en nog steeds hoger dan de dagwaarde
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.
pi_80965842
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:42 schreef Catch22- het volgende:
Niet helemaal dus.

Vanaf 15 jaar betaal je bijtelling over de dagwaarde
[..]
Ah oke. Dan lijkt het me dus meest ongunstig om auto's van rond de 10 tot 15 jaar te leasen.
Als je bijvoorbeeld naar mijne kijkt uit 2002, wordt rekening gehouden met een cataloguswaarde van 39k. Daar koop je nu ook de nieuwe 3-serie van.... dus lijkt het me ongunstig.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.
Dat lijkt me heel onlogisch, tenzij het een oldtimer is of een hele zeldzame auto.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 mei 2010 @ 13:24:51 #205
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80966088
dat klopt beide.

Waarom zou je dan ook een auto van 2002 leasen? Is alleen voor je werkgever voordelig wss.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 mei 2010 @ 14:05:07 #206
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80967661
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK . Daarnaast is de nieuwwaarde ook flink meer, maar zoals eerder gezegd is de auto dan ook meer dan 15jaar oud.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80968004
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK . Daarnaast is de nieuwwaarde ook flink meer, maar zoals eerder gezegd is de auto dan ook meer dan 15jaar oud.
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 mei 2010 @ 15:33:46 #208
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80970855
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken ... Ik ben uitgegaan van 90 euro netto bijtelling per maand, dit is officieel ¤91,75 meen ik.

Aanschaf auto: ¤9000,- daar lease ik al 100 termijnen voor, dat is 8 jaar (ik begrijp dat je restwaarde hebt maar ik hoef nu ook niet ineens 9000 euro te betalen dus ik heb ook rente voordeel... )

Ik ga ongeveer 20.000km per jaar rijden laten we zeggen dat is qua verbruik het volgende sommetje al uitgaande van een verbruik van 1 op 7.
20.000 / 7 = 2857 liter x 1.50 = ¤4285,50 dat is omgerekend 4 jaar bijtelling die ik dan al in 1 jaar kwijt ben voor de brandstof.

Ik heb weinig zin om de rekensom voor onderhoud ook nog eens te maken maar de strekking is wel duidelijk denk ik
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80971019
DAT begrijp ik wel. Je baas betaalt dus de maandelijkse leasekosten? Maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je dan een autokostenvergoeding krijgt.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 mei 2010 @ 15:46:58 #210
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80971295
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef YoshiBignose het volgende:
DAT begrijp ik wel. Je baas betaalt dus de maandelijkse leasekosten? Maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je dan een autokostenvergoeding krijgt.
Ja, de maandelijkse lease-kosten worden door "mijn baas" betaalt, dat is wel een relatief hoog bedrag. Echter de bijtelling is bijzonder laag. Eerlijk is eerlijk, daar rij je dan ook wel een wat oudere auto van maar elektrische ramen / airco / goede radio / parkeersensoren achter / veel vermogen zijn voor mij voldoende.

Autokostenvergoeding zou best kunnen maar die krijg je natuurlijk niet voor prive gebruik, dan ben je het hoge verbruik snel zat als je een keer naar het strand gaat . Daarnaast je onderhoud & banden zijn niet tof met maten als 255 breed en remschijven die niet echt standaard zijn....
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80971479
Ja dat is waar.

Hoe zit het eigenlijk met noclaim / schadevrijejaren. Bouw je die gewoon op?
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 mei 2010 @ 16:33:43 #212
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80973120
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is waar.

Hoe zit het eigenlijk met noclaim / schadevrijejaren. Bouw je die gewoon op?
Net als met alle andere lease, die bouw je niet op
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 3 mei 2010 @ 17:14:35 #213
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_80974722
Interessant allemaal

Gister een OBC 2 met alarm en wegfahrsperre misgelopen op Ebay, werd net nog overboden grrrrrr. Die kom je maar zelden tegen zo compleet!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 3 mei 2010 @ 17:28:28 #214
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80975194
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef metallicattim het volgende:
Interessant allemaal

Gister een OBC 2 met alarm en wegfahrsperre misgelopen op Ebay, werd net nog overboden grrrrrr. Die kom je maar zelden tegen zo compleet!
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80976108
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:33 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken ... Ik ben uitgegaan van 90 euro netto bijtelling per maand, dit is officieel ¤91,75 meen ik.


quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:

Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.

Je gaat een auto rijden van een "leasemaatschappij die binnen je holding valt"? Je gaat me niet zeggen dat er een leasemaatschappij in de holding is ingebracht, want dan ben je ook een beetje raar bezig en heeft de jurist die daar aan heeft meegewerkt ook lopen slapen.

Overigens snap ik nog steeds niet in welke hoedanigheid jij die auto nou gaat rijden. Je leased de auto niet als bedrijfseigenaar, maar wat dan wel? Ook niet als werknemer, omdat je "baas" zegt.

Heb je er ook rekening mee gehouden dat de bijtelling voor de auto's waar jij het over hebt 35% is? Het is dus niet per definitie slecht om in sommige gevallen een dergelijke auto toch privé aan te schaffen. Die rekensom moet gewoon gemaakt worden.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef jackson het volgende:

[..]

Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen .

Overigens zijn er geluiden te horen dat die dingen met ~180pk de fabriek verlieten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 03-05-2010 18:56:11 ]
pi_80977136
Ah ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 mei 2010 @ 18:43:53 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80977513
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
...

Overigens zijn er geluiden te horen dat die dingen met ~180pk de fabriek verlieten.
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_80977580
Ik hoorde dat als je een oude auto weer een grote beurt gaf, je wel tot 90% van de oorspronkelijke PK's weer kan behalen maar ja ik hoor zoveel.... Even wat anders, mijn arme autootje ligt open (lekt veel olie):



maar dat mag ook wel want kilometerstand is al:

Facts don't care about your feelings
pi_80978000
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.


Ja, als de auto met 125pk van de fabrieksband is komen rollen. Als die auto's fatsoenlijk zijn/worden onderhouden verliezen ze echt niet veel pk's. Ik eet m'n eigen schoen op als die van mij er nu nog maar 125 uitperst.

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk aangezien een E46 325i niet bij mij weg kan trekken / ik voorbij 'm kruip. Een 320i reed ik er in ieder geval finaal uit (en die heeft al 170pk op z'n gewicht).

Zijn een aantal mensen die nog gewoon in de buurt van 170pk dyno'en op een aantal fora.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 03-05-2010 19:04:42 ]
pi_80978158
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:33 schreef jackson het volgende:

[..]

Net als met alle andere lease, die bouw je niet op
Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:05:54 #221
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80978250
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen
En terecht
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_80981353
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
met een e30 325? Wat voor ervaring dan? Want ze kwamen uit de fabriek met meer dan 170.

En 100/125 is dan wel erg weinig, die rijden er gerust maar je doet voorkomen alsof dat vaker wel zo is dan niet.
pi_80981435
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:45 schreef YoshiBignose het volgende: Even wat anders, mijn arme autootje ligt open (lekt veel olie):

[ afbeelding ]

maar dat mag ook wel want kilometerstand is al:

[ afbeelding ]
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.
pi_80981795
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:18 schreef rival het volgende:

[..]

190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.
Dit.

Waar lekt ie precies?
  maandag 3 mei 2010 @ 21:03:57 #225
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80983749
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]


[..]

Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.
Is ook waar, ik moet eigenlijk niet fok!ken onder werktijd
quote:
Je gaat een auto rijden van een "leasemaatschappij die binnen je holding valt"? Je gaat me niet zeggen dat er een leasemaatschappij in de holding is ingebracht, want dan ben je ook een beetje raar bezig en heeft de jurist die daar aan heeft meegewerkt ook lopen slapen.
Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft...
quote:
Overigens snap ik nog steeds niet in welke hoedanigheid jij die auto nou gaat rijden. Je leased de auto niet als bedrijfseigenaar, maar wat dan wel? Ook niet als werknemer, omdat je "baas" zegt.
Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas.
quote:
Heb je er ook rekening mee gehouden dat de bijtelling voor de auto's waar jij het over hebt 35% is? Het is dus niet per definitie slecht om in sommige gevallen een dergelijke auto toch privé aan te schaffen. Die rekensom moet gewoon gemaakt worden.
[..]
Nee, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Wat ik weet is wat ik ga betalen en hoe het in dit geval in elkaar steekt. De dagwaarde staat op 9000 euro en daar ga ik bijtelling voor betalen.
En ach, wat boeit het ook . Lijkt me een weinig boeiende discussie voor hier.
quote:
Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen .
Ah ok. Ik zag snel een aantal zaken staan en ging even snel door de foto's heen. Vroeg me af of je motorisch inderdaad iets gedaan had.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 3 mei 2010 @ 21:07:43 #226
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80983893
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen.
Ooh, daar heb ik nooit iemand over gehoord... Inmiddels ook al meerdere leasemaatschappijen gehad en straks weer een andere dus dan is dat wellicht lastiger? Anders is het geen gek idee eigenlijk.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80984150
Als je alleen van lease naar lease gaat, heb je er natuurlijk niks aan. Het heeft pas zin als je zelf een auto wilt gaan verzekeren.
pi_80984750
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:03 schreef jackson het volgende:


Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft...
Ik zeg zeker niet dat dergelijke leasecontracten niet mogelijk zijn. Wat ik niet snap is waarom je een leasemaatschappij (een werkmaatschappij) dus in een holding zou stoppen. Daarmee doe je vrijwel ALLE voordelen die een holding biedt teniet (vanuit zowel juridisch als fiscaal oogpunt).

Ik ben overigens wel benieuwd naar die link van je (beroepsdeformatie zullen we het maar noemen), dus je mag 'm gerust pb-en.

Het was dan ook meer een opmerking tegen jouw opmerking over hersenen en bedrijf runnen, want die constructie (zoals jij 'm beschrijft) is niet erg slim . Ik heb het vermoeden dat 'ie ook wat anders in elkaar steekt dan jij denkt.
quote:
Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas.
Dat is niet geheel wat ik bedoelde, want dat maakt fiscaal gezien weinig uit. Formeel gezien ben je dus niet de baas
pi_80984852
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit.

Waar lekt ie precies?
Daar bovenin het plaatje In de buurt van vacuümpomp als ik het goed begreep. Ik las dat het wel vaker voorkwam bij de E46, rond de 2 ton.

Jackson, bedoel je nou gewoon dat je een auto leaset in de holding?
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 mei 2010 @ 21:42:14 #230
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80985384
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daar bovenin het plaatje In de buurt van vacuümpomp als ik het goed begreep. Ik las dat het wel vaker voorkwam bij de E46, rond de 2 ton.

Jackson, bedoel je nou gewoon dat je een auto leaset in de holding?
Nee, er zit binnen onze overkoepelende holding een werkmaatschappij die aan het leasen van auto's doet. De directeur daarvan koopt auto's van 15jaar of ouder en leased deze door aan in dit geval een andere werkmaatschappij. Ik werk bij die werkmaatschappij en ga met die auto rijden.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:27 schreef Maharbal het volgende:
Mooi verhaal. Zie PB.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80985771
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:42 schreef jackson het volgende:

[..]

Nee, er zit binnen onze overkoepelende holding een werkmaatschappij die aan het leasen van auto's doet. De directeur daarvan koopt auto's van 15jaar of ouder en leased deze door aan in dit geval een andere werkmaatschappij. Ik werk bij die werkmaatschappij en ga met die auto rijden.
[..]

Mooi verhaal. Zie PB.
Kijk, daar heb je het al. Er hangt gewoon een werkmaatschappij onder, en het zit niet "in de holding". Daar kwam de verwarring vandaan
  maandag 3 mei 2010 @ 21:53:44 #232
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80985918
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je het al. Er hangt gewoon een werkmaatschappij onder, en het zit niet "in de holding". Daar kwam de verwarring vandaan
Ok, dat kan. Ik praat altijd over een holding (die overkoepelend is) met daaronder werkmaatschappijen. Wellicht is dat geheel fout omschreven hoor, dat kan . Overigens hangt die lease werkmaatschappij er net zo "onder" als de werkmaatschappij waar ik zelf werk .
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_80986202
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:53 schreef jackson het volgende:

[..]

Ok, dat kan. Ik praat altijd over een holding (die overkoepelend is) met daaronder werkmaatschappijen. Wellicht is dat geheel fout omschreven hoor, dat kan . Overigens hangt die lease werkmaatschappij er net zo "onder" als de werkmaatschappij waar ik zelf werk .
Ja, dat kan inderdaad heel goed. Er zijn vaak zoveel werkmaatschappijen (het wordt niet voor niks een "kerstboom van maatschappijen" genoemd qua structuur).

Verwarring opgelost, slotje

Weer ontopic hier!
  maandag 3 mei 2010 @ 22:07:00 #234
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_80986682
Indeed... Week of 3 dan rij ik ook BMW als het goed is, ben zeer benieuwd. Ben eigenlijk totaal niet BMW minded maar wilde deze kans niet laten liggen. Heb er laatst al wat km's mee gereden maar zodra ik hem wat langer heb zal ik uitgebreid mijn ervaringen posten
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:41:05 #235
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_81008123
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef jackson het volgende:

[..]

Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
Was maar grapje hoor

Wat vermogen betreft, durf er geen zinnig woord over te zeggen... het kunnen er 150 zijn, het kunnen die 180 zijn, maar ook gewoon de voorgeschreven 170 PK. De verhalen over meer PK's uit de fabriek is allemaal mooi enzo, maar wie heeft zn geheel standaard E30 325i eens op een vermogensbank gehad? Zo goed als niemand, want de meeste doen dit alleen als ze hem tunen. Dus ik geloof het pas als er 5 met een positieve uitdraai komen

Daarom wilde ik graag een mobiele vermogensbank op de E30 Summer Meet 2010, maar is helaas heel moeilijk om te regelen ( Erik Botman kan helaas niet ).
Misschien dat ik wel nog dit jaar een rollerbankmeet bij een bedrijf ga organiseren, BBQ erbij, gezellig toch

Hij is ook best netjes ( taxatierapport is het er iig mee eens ) echter heb ik zelf genoeg op te merken en over een paar jaar als ik mn huisje heb en garage aan huis wordt ie nogmaals opnieuw gespoten.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_81009282
De cabrio straks toch in mijn bezit
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:54:46 #237
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_81010816
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:41 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Was maar grapje hoor

Wat vermogen betreft, durf er geen zinnig woord over te zeggen... het kunnen er 150 zijn, het kunnen die 180 zijn, maar ook gewoon de voorgeschreven 170 PK. De verhalen over meer PK's uit de fabriek is allemaal mooi enzo, maar wie heeft zn geheel standaard E30 325i eens op een vermogensbank gehad? Zo goed als niemand, want de meeste doen dit alleen als ze hem tunen. Dus ik geloof het pas als er 5 met een positieve uitdraai komen
Helder . Het lijkt mij ook wel tof de BMW straks op de bank te zetten, ook al is het een lease-bak. Net nog even mee gereden maar het ding jankt er best overheen. Zeer benieuwd hoeveel paarden er nog aanwezig zijn in dat ding . Mocht ik tegen die tijd gegevens hebben zal ik ze posten. Heb jij weinig aan met een E30 325i.... maar toch aardig misschien om eens te zien.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_81010832
En weer te vroeg

seinstoring op het spoor. Nu kan ik daar niet voor 18:00 zijn. Dus weer geen auto.

1 keer maak ik gebruik van dat pleurisOV en alles gaat weer mis natuurlijk
pi_81011195
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:55 schreef rival het volgende:
En weer te vroeg

seinstoring op het spoor. Nu kan ik daar niet voor 18:00 zijn. Dus weer geen auto.

1 keer maak ik gebruik van dat pleurisOV en alles gaat weer mis natuurlijk
Laat je brengen dan
pi_81011377
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Laat je brengen dan
snelle Jelle die mij daar voor 18:00 krijgt
zit nu nog in de trein naar Amsterdam terug namelijk.
pi_81012377
Waar moet je heen?
Facts don't care about your feelings
pi_81014519
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar moet je heen?
heerlen!
pi_81014883
Best ver
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:40:55 #244
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_81015114
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Best ver
valt wel mee, kwartiertje rijden voor mij
pi_81015182
300km voor mij
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:56:29 #246
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_81015685
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:42 schreef Maharbal het volgende:
300km voor mij
als ik 300 km naar t zuden rij zit ik al in de voorsteden van parijs
pi_81016267
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:56 schreef eevebe het volgende:

[..]

als ik 300 km naar t zuden rij zit ik al in de voorsteden van parijs
Ik helaas in Limburg/België
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:36:50 #248
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_81017331
eevebe woont in Bruxelles?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:40:24 #249
39793 Moody
el moody
pi_81020294
Ik ben op zoek naar een sportieve auto (geen patser of pimpbak). Max budget is 35k. Importeren uit DLD is een optie. Achterbankje is een pre, een bruikbare bagageruimte is een must.

Ik denk erover om een 645 of 650 te kopen (de andere opties zijn een Audi A5 of Porsche Cayman/911)

Misschien een beetje zinloos om te vragen in een BMW-topic, maar welke auto zou jullie voorkeur hebben en waarom?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_81020392
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:40 schreef Moody het volgende:
Ik denk erover om een 645 of 650 te kopen (de andere opties zijn een Audi A5 of Porsche Cayman/911)

Misschien een beetje zinloos om te vragen in een BMW-topic, maar welke auto zou jullie voorkeur hebben en waarom?
Gezien jouw eisen in je topic zou ik zelf eerder voor een E46 M3 gaan of iets dergelijks. Ik snap alleen niet helemaal waarom het volgens jou opgefokte burgerbakken zijn, eerder het tegenovergestelde.

De 6 is trouwens ook niet zo super ruim.

Een nette 5 is ook altijd leuk imho.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')