Nou, was geen kwestie van dealtje sluiten hoorquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:28 schreef rival het volgende:
wat een goede deals hebben jullie!
ik betaal het dubbele
Commandant of turtlewax!!!!!!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:00 schreef Bowny het volgende:
Uhms fuck, ik doe net m'n linkerachterdeur op en zie dit:
[ afbeelding ]
Beste oplossing?
Ja, stom genoeg niet. Ik ging er van uit dat het wel los zou zijn....stom dusquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Had je dat niet eerst gecheckt dan?
Nee, maar ik moet morgen wel in Amsterdam zijn (contactweg) voor m'n werk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:30 schreef rival het volgende:
[..]
goeiemorgen rival
zit je in de buurt van amsterdam? want ik heb er ook wel eentje liggen natuurlijk...
Tx dude, ik ga het even checken!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:55 schreef Maharbal het volgende:
@ Bowny: GOED schuren, novorox (of Qwatrol of een andere roestomvormer), eventueel plamuur als er diepe gaten zitten, primer en spuiten. Op een dergelijke plek kan dat nog redelijk netjes, maar zorg wel dat je alle roest pakt. Misschien heb je geluk en is het grotendeels oppervlakteroest.
dit is niet meer van toepassingquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:32 schreef eevebe het volgende:
hoe koud word bij jullie bmw de climate control?
de vorige eigenaar zei dat die nog afgevuld was maar als ik hem op de koudste stand zet (16 graden)
dan komt er wel redelijke frisse lucht uit de roosters maar echt koud word het niet.
ik heb nog nooit eerder climate control gehad dus ik weet niet hoe koud dat normaal moet worden
quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef eevebe het volgende:
[..]
dit is niet meer van toepassing![]()
ik heb eens even het (duitse) boekje gelezen en het schijnt dat ik mijn climate control eerst aan moet zetten voordat het zo koud gaat worden![]()
ik dacht dat dat niet nodig was omdat het lampje bij "auto" brandde. maar hij doet het dus prima en ik had binnen no time stijve tepels![]()
haha ja k voelde me ook zo dom dat ik nog even twijfelde om het hier wel neer te zettenquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]jaaaa dat sneeuwvlokje moet je wel indrukken he oetlul! nou ja gelukkig werkt het prima
Is dat niet een stopcontact om de Original BMW Taschenlampequote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef eevebe het volgende:
[..]
...
maar toen ik het boekje pakte zag ik ook nog iets in het handschoenenvakje aan de linkerkant.
het ziet eruit alsf er een stekkertje ingeplugd kan worden en er zit een schuifje voor.
weet iemand wat dit is?![]()
het was me nog niet eerder opgevallen
(en ja dat heb ik wel in het boekje opgezocht maar kon het niet vinden)
ze hebben ook overal aan gedacht bij bmwquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is dat niet een stopcontact om de Original BMW Taschenlampe(=(zaklamp)op te laden?
Had ik in de E36.
Een keer de gebruiksaanwijzing goed doorlezen is geen gek idee. Er zijn bv. ook meer opbergvakken in je auto aanwezig dan je denkt.![]()
ik betaal er 2 :pquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou, was geen kwestie van dealtje sluiten hoorHoe kan jij het dubbele betalen dan? Diesel?
vanmiddag kan wel. Ik heb er niet 1 meegenomen want ik lees dit nu pas. Maar dan halen we de mijne er wel ff uitquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:55 schreef Maharbal het volgende:
Nee, maar ik moet morgen wel in Amsterdam zijn (contactweg) voor m'n werk.
Ik bespreek 't nu eerst met iemand hier in de buurt dus die ik ken. Mocht dat niks worden, dan kan ik eventueel morgenmiddag langswippen? Zo ja: hoeveel moet je voor zo'n los ding hebben?
wat al gezegt is. Schuren, anti roest iets erop en weer spuiten. Zorgen dat je alle roest weg hebt, anders is het met enkele weken weer terugquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:00 schreef Bowny het volgende:
Uhms fuck, ik doe net m'n linkerachterdeur open en zie dit:
[ afbeelding ]
Beste oplossing?
Hmm oké, das wat te laat voor mij. Ik ben er namelijk rond 12.00/13.00. Om 16.00 ben ik alweer bijna thuisquote:Op woensdag 28 april 2010 08:11 schreef rival het volgende:
Maharbal ik kan pas na 16:00. En ik kan geen pm versturen
Oké helaas. Succesquote:Op woensdag 28 april 2010 08:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hmm oké, das wat te laat voor mij. Ik ben er namelijk rond 12.00/13.00. Om 16.00 ben ik alweer bijna thuis.
Nouja, dan regel ik het anders! Toch bedankt
Maar das wel zo eerlijk. Jij maakt ook geen gebruik van de wegen!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Hahahahahahahahaha. Ik betaal lekker geen wegenbelasting
Ik ben wel 't 20-voudige kwijt aan onderhoud![]()
Momenteel maak ik inderdaad bedroevend weinig gebruik van het wegdek in de Beneluxquote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar das wel zo eerlijk. Jij maakt ook geen gebruik van de wegen!![]()
Inderdaad! Lease for the winquote:Op woensdag 28 april 2010 20:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Hahahahahahahahaha. Ik betaal lekker geen wegenbelasting
Hij heeft dus een oldtimer.quote:
Geen belasting, geen bijtelling, torenhoge onderhoudskosten en een aardig verbruik.quote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 20:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet je zo'n milieuvriendelijke auto als een Toyota iQ kopen dan heb je echt geen wegenbelasting.
Het is wel een auto waarmee je mag rijden?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:21 schreef piekartz87 het volgende:
jaja, volgende week haal ik een precies dezelfde e30 als die van mij op, ook dezelfde kleur.
voor 200 euries. er mankeert natuurlijk wel wat aan. maar dan kan ik mooi van 2 auto's 1 wat mooiere maken.
resterende onderdelen verkopen waarschijnlijk.
Jaquote:Op donderdag 29 april 2010 23:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is wel een auto waarmee je mag rijden?
dankje mahaarbalquote:
Ik ga straks ook een auto van 17 jaar oud leasen... Het kan dus prima, een oudere auto leasenquote:Op donderdag 29 april 2010 18:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij heeft dus een oldtimer.
O, en hoe men er bij komt dat er "geen wegenbelasting" wordt betaald is mij een raadsel. Die bijtelling van een paar duizend euro is zeker gewoon....voor de gein?
Onder de 500kilometer-blijvers uitgezonderd!
Klopt ja... Wel de dagwaarde van een bepaald moment, geen idee per hoeveel jaar dit bekeken wordt eigenlijk? Dit zal ik eens navragen hier, hoe dat werkt met mijn auto straks.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:51 schreef Catch22- het volgende:
je betaalt dan toch bijtelling over de dagwaarde?
Bij mij wel, maar het is niet echt een gebruikelijke vorm van lease heb ik het idee. Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. Reparaties / onderhoud / brandstof hoef ik dus niet te betalen, heb het nog niet over eigen risico gehad bij schade.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
Vallen onderhoud en/of reparaties eigenlijk ook onder de leasesom bij dit soort "klassieker" lease?
quote:De auto van de zaak is bijna 15 jaar oud. Hoe wordt de autokostenfictie toegepast?
In de Wet IB 2001 is opgenomen dat de waarde van de auto die meer dan vijftien jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, in plaats van op de catalogusprijs wordt gesteld op de waarde in het economische verkeer. Veelal zal dit inhouden dat bij het bereiken van de vijftien jaar een waardesprong optreedt, naar beneden of naar boven. Indien de vijftien jaar in de loop van het jaar wordt bereikt en de auto staat gedurende het gehele jaar ook voor privé-doeleinden ter beschikking, tellen alle in dat jaar gereden privé kilometers mee voor de indeling in de tabel. Voor het berekenen van de bijtelling wordt naar tijdsgelang met de waardesprong rekening gehouden.
Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?quote:Op maandag 3 mei 2010 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
... Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. ...
en nog steeds hoger dan de dagwaardequote:Op maandag 3 mei 2010 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.quote:
Ah oke. Dan lijkt het me dus meest ongunstig om auto's van rond de 10 tot 15 jaar te leasen.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:42 schreef Catch22- het volgende:
Niet helemaal dus.
Vanaf 15 jaar betaal je bijtelling over de dagwaarde
[..]
Dat lijkt me heel onlogisch, tenzij het een oldtimer is of een hele zeldzame auto.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PKquote:Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....quote:Op maandag 3 mei 2010 13:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK. Daarnaast is de nieuwwaarde ook flink meer, maar zoals eerder gezegd is de auto dan ook meer dan 15jaar oud.
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruikenquote:Op maandag 3 mei 2010 14:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.
Ja, de maandelijkse lease-kosten worden door "mijn baas" betaalt, dat is wel een relatief hoog bedrag. Echter de bijtelling is bijzonder laag. Eerlijk is eerlijk, daar rij je dan ook wel een wat oudere auto van maar elektrische ramen / airco / goede radio / parkeersensoren achter / veel vermogen zijn voor mij voldoende.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef YoshiBignose het volgende:
DAT begrijp ik wel. Je baas betaalt dus de maandelijkse leasekosten? Maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je dan een autokostenvergoeding krijgt.
Net als met alle andere lease, die bouw je niet opquote:Op maandag 3 mei 2010 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is waar.
Hoe zit het eigenlijk met noclaim / schadevrijejaren. Bouw je die gewoon op?
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef metallicattim het volgende:
Interessant allemaal
Gister een OBC 2 met alarm en wegfahrsperre misgelopen op Ebay, werd net nog overboden grrrrrr. Die kom je maar zelden tegen zo compleet!
quote:Op maandag 3 mei 2010 15:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken... Ik ben uitgegaan van 90 euro netto bijtelling per maand, dit is officieel ¤91,75 meen ik.
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....
Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgenquote:Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
...
Overigens zijn er geluiden te horen dat die dingen met ~180pk de fabriek verlieten.
quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Net als met alle andere lease, die bouw je niet op
En terechtquote:Op maandag 3 mei 2010 18:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen
met een e30 325? Wat voor ervaring dan? Want ze kwamen uit de fabriek met meer dan 170.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:45 schreef YoshiBignose het volgende: Even wat anders, mijn arme autootje ligt open (lekt veel olie):
[ afbeelding ]
maar dat mag ook wel want kilometerstand is al:
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:18 schreef rival het volgende:
[..]
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.
Is ook waar, ik moet eigenlijk niet fok!ken onder werktijdquote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.
Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft...quote:Je gaat een auto rijden van een "leasemaatschappij die binnen je holding valt"? Je gaat me niet zeggen dat er een leasemaatschappij in de holding is ingebracht, want dan ben je ook een beetje raar bezig en heeft de jurist die daar aan heeft meegewerkt ook lopen slapen.
Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas.quote:Overigens snap ik nog steeds niet in welke hoedanigheid jij die auto nou gaat rijden. Je leased de auto niet als bedrijfseigenaar, maar wat dan wel? Ook niet als werknemer, omdat je "baas" zegt.
Nee, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Wat ik weet is wat ik ga betalen en hoe het in dit geval in elkaar steekt. De dagwaarde staat op 9000 euro en daar ga ik bijtelling voor betalen.quote:Heb je er ook rekening mee gehouden dat de bijtelling voor de auto's waar jij het over hebt 35% is? Het is dus niet per definitie slecht om in sommige gevallen een dergelijke auto toch privé aan te schaffen. Die rekensom moet gewoon gemaakt worden.
[..]
Ah ok. Ik zag snel een aantal zaken staan en ging even snel door de foto's heen. Vroeg me af of je motorisch inderdaad iets gedaan had.quote:Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |