Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?quote:Op maandag 3 mei 2010 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
... Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. ...
en nog steeds hoger dan de dagwaardequote:Op maandag 3 mei 2010 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.quote:
Ah oke. Dan lijkt het me dus meest ongunstig om auto's van rond de 10 tot 15 jaar te leasen.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:42 schreef Catch22- het volgende:
Niet helemaal dus.
Vanaf 15 jaar betaal je bijtelling over de dagwaarde
[..]
Dat lijkt me heel onlogisch, tenzij het een oldtimer is of een hele zeldzame auto.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde.
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PKquote:Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....quote:Op maandag 3 mei 2010 13:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou?
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK. Daarnaast is de nieuwwaarde ook flink meer, maar zoals eerder gezegd is de auto dan ook meer dan 15jaar oud.
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruikenquote:Op maandag 3 mei 2010 14:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me.
Ja, de maandelijkse lease-kosten worden door "mijn baas" betaalt, dat is wel een relatief hoog bedrag. Echter de bijtelling is bijzonder laag. Eerlijk is eerlijk, daar rij je dan ook wel een wat oudere auto van maar elektrische ramen / airco / goede radio / parkeersensoren achter / veel vermogen zijn voor mij voldoende.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef YoshiBignose het volgende:
DAT begrijp ik wel. Je baas betaalt dus de maandelijkse leasekosten? Maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je dan een autokostenvergoeding krijgt.
Net als met alle andere lease, die bouw je niet opquote:Op maandag 3 mei 2010 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is waar.
Hoe zit het eigenlijk met noclaim / schadevrijejaren. Bouw je die gewoon op?
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef metallicattim het volgende:
Interessant allemaal
Gister een OBC 2 met alarm en wegfahrsperre misgelopen op Ebay, werd net nog overboden grrrrrr. Die kom je maar zelden tegen zo compleet!
quote:Op maandag 3 mei 2010 15:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken... Ik ben uitgegaan van 90 euro netto bijtelling per maand, dit is officieel ¤91,75 meen ik.
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef jackson het volgende:
Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus....
Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgenquote:Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.
Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's.
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
...
Overigens zijn er geluiden te horen dat die dingen met ~180pk de fabriek verlieten.
quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Net als met alle andere lease, die bouw je niet op
En terechtquote:Op maandag 3 mei 2010 18:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen
met een e30 325? Wat voor ervaring dan? Want ze kwamen uit de fabriek met meer dan 170.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen.
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:45 schreef YoshiBignose het volgende: Even wat anders, mijn arme autootje ligt open (lekt veel olie):
[ afbeelding ]
maar dat mag ook wel want kilometerstand is al:
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:18 schreef rival het volgende:
[..]
190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken.
Is ook waar, ik moet eigenlijk niet fok!ken onder werktijdquote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn.
Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft...quote:Je gaat een auto rijden van een "leasemaatschappij die binnen je holding valt"? Je gaat me niet zeggen dat er een leasemaatschappij in de holding is ingebracht, want dan ben je ook een beetje raar bezig en heeft de jurist die daar aan heeft meegewerkt ook lopen slapen.
Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas.quote:Overigens snap ik nog steeds niet in welke hoedanigheid jij die auto nou gaat rijden. Je leased de auto niet als bedrijfseigenaar, maar wat dan wel? Ook niet als werknemer, omdat je "baas" zegt.
Nee, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Wat ik weet is wat ik ga betalen en hoe het in dit geval in elkaar steekt. De dagwaarde staat op 9000 euro en daar ga ik bijtelling voor betalen.quote:Heb je er ook rekening mee gehouden dat de bijtelling voor de auto's waar jij het over hebt 35% is? Het is dus niet per definitie slecht om in sommige gevallen een dergelijke auto toch privé aan te schaffen. Die rekensom moet gewoon gemaakt worden.
[..]
Ah ok. Ik zag snel een aantal zaken staan en ging even snel door de foto's heen. Vroeg me af of je motorisch inderdaad iets gedaan had.quote:Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |