Geen belasting, geen bijtelling, torenhoge onderhoudskosten en een aardig verbruik.quote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 20:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet je zo'n milieuvriendelijke auto als een Toyota iQ kopen dan heb je echt geen wegenbelasting.
Het is wel een auto waarmee je mag rijden?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:21 schreef piekartz87 het volgende:
jaja, volgende week haal ik een precies dezelfde e30 als die van mij op, ook dezelfde kleur.
voor 200 euries. er mankeert natuurlijk wel wat aan. maar dan kan ik mooi van 2 auto's 1 wat mooiere maken.
resterende onderdelen verkopen waarschijnlijk.
Jaquote:Op donderdag 29 april 2010 23:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is wel een auto waarmee je mag rijden?
dankje mahaarbalquote:
Ik ga straks ook een auto van 17 jaar oud leasen... Het kan dus prima, een oudere auto leasenquote:Op donderdag 29 april 2010 18:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij heeft dus een oldtimer.
O, en hoe men er bij komt dat er "geen wegenbelasting" wordt betaald is mij een raadsel. Die bijtelling van een paar duizend euro is zeker gewoon....voor de gein?
Onder de 500kilometer-blijvers uitgezonderd!
Klopt ja... Wel de dagwaarde van een bepaald moment, geen idee per hoeveel jaar dit bekeken wordt eigenlijk? Dit zal ik eens navragen hier, hoe dat werkt met mijn auto straks.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:51 schreef Catch22- het volgende:
je betaalt dan toch bijtelling over de dagwaarde?
Bij mij wel, maar het is niet echt een gebruikelijke vorm van lease heb ik het idee. Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. Reparaties / onderhoud / brandstof hoef ik dus niet te betalen, heb het nog niet over eigen risico gehad bij schade.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
Vallen onderhoud en/of reparaties eigenlijk ook onder de leasesom bij dit soort "klassieker" lease?
quote:De auto van de zaak is bijna 15 jaar oud. Hoe wordt de autokostenfictie toegepast?
In de Wet IB 2001 is opgenomen dat de waarde van de auto die meer dan vijftien jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, in plaats van op de catalogusprijs wordt gesteld op de waarde in het economische verkeer. Veelal zal dit inhouden dat bij het bereiken van de vijftien jaar een waardesprong optreedt, naar beneden of naar boven. Indien de vijftien jaar in de loop van het jaar wordt bereikt en de auto staat gedurende het gehele jaar ook voor privé-doeleinden ter beschikking, tellen alle in dat jaar gereden privé kilometers mee voor de indeling in de tabel. Voor het berekenen van de bijtelling wordt naar tijdsgelang met de waardesprong rekening gehouden.
Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |