abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80514163
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef rival het volgende:
Maharbal, ga naar marktplaats. Zoek op 3 serie van 1984 tot 1991. Zorg dan dat je van hoog naar laag op prijs selecteerd. De eerste pagina 9 van de 10 auto's zijn cabrios. Dat zegt toch wel genoeg?
Whehe, nee dat zegt absoluut niks maar ondersteunt alleen wat ik je net heb verteld. Er worden 10x zoveel cabrio's aangeboden als dat er sedans worden aangeboden. De gemiddelde prijs van een 325i sedan is dan ook hoger dan de gemiddelde prijs van een cabrio.

Op alle beetje fatsoenlijke sites en fora die die dingen aanbieden zijn de sedans duurder, puur om de reden die ik al meerdere keren heb genoemd. Om de één of andere reden zijn er heel veel 325i cabrio's, terwijl er beduidend minder sedans zijn. Vraag me niet waarom, maar het is nou eenmaal zo.

Dat is ook precies wat me opviel toen ik zelf op zoek was naar een E30. Ergerde me kapot aan die grote hoeveelheid fatsoenlijke cabrio's in plaats van sedans

Wat wel opvalt is dat de "echt goede" (of de mensen die denken dat ze een "echt goede") cabrio's voor veel meer worden aangeboden. Dit komt ook omdat er vrijwel geen "echt goede" sedans worden aangeboden, dus die vergelijking is lastig te maken. Ik heb het dan ook de hele tijd over gewoon "normale" auto's (geen concoursstaat dingen of mensen die denken dat dat ding er zo bij staat en dus de prijs verhogen) in vergelijkbare staat.
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:31 schreef rival het volgende:

[..]

je hebt geen e30 met 2 deuren en 1 met 4 deuren? Met 2 deuren noemen we toch een coupe?

En de cabrios zijn duurder, dus waar jij kijkt? Misschien dat een baur goedkoper is maar dat is geen cabrio. Dat is een Coupe waar het dak vanaf is gehaald
De E30 kent geen coupé. De officiele benaming is sedan (of zoals de duitsers zeggen: limousine)

Overigens vragen die idioten op MP vaak veel te veel, maar dat terzijde.

Ik heb de officiele optielijst van m'n E30 opgevraagd, en dit is wat ik kreeg van BMW Duitsland:
quote:
Ausstattungsliste BMW 325i Limousine
Uiteraard is dat niet de volledige lijst, maar die hoef ik hier ook niet neer te gooien lijkt me .

[ Bericht 18% gewijzigd door Maharbal op 20-04-2010 11:55:22 ]
pi_80514166
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:31 schreef rival het volgende:

[..]

je hebt geen e30 met 2 deuren en 1 met 4 deuren? Met 2 deuren noemen we toch een coupe?

En de cabrios zijn duurder, dus waar jij kijkt? Misschien dat een baur goedkoper is maar dat is geen cabrio. Dat is een Coupe waar het dak vanaf is gehaald
Dat is mierenneukerij. Ik noem 2 deurs altijd coupe en 4 deurs sedan. Technisch gezien heet een 2 deurs met kofferbak waarbij je de achterbank niet kunt bereiken een coach. Je hebt ook 2 deurs sedans en 4 deurs coupe

Voornaamste verschil tussen de E30 en de andere 3-series is dat de E30 wel een lijst om de ramen heeft en dus niet zoals de E36, E46 etc. een deur met alleen een raam. De 2-deurs E30 was eigenlijk gewoon precies een sedan alleen hebben ze 2 deuren weggehaald, terwijl een echte coupe als de E36 en E46 een hele andere opbouw heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 20-04-2010 11:58:31 ]
Facts don't care about your feelings
pi_80515839
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is mierenneukerij. Ik noem 2 deurs altijd coupe en 4 deurs sedan. Technisch gezien heet een 2 deurs met kofferbak waarbij je de achterbank niet kunt bereiken een coach. Je hebt ook 2 deurs sedans en 4 deurs coupe

Voornaamste verschil tussen de E30 en de andere 3-series is dat de E30 wel een lijst om de ramen heeft en dus niet zoals de E36, E46 etc. een deur met alleen een raam. De 2-deurs E30 was eigenlijk gewoon precies een sedan alleen hebben ze 2 deuren weggehaald, terwijl een echte coupe als de E36 en E46 een hele andere opbouw heeft.
Vandaar dat de E30 2 deurs een 2deurs sedan heet!
pi_80517943
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Eindelijk iemand met het verlossende antwoord

E30 2 deurs is een coach
E30 4 deurs is een sedan
E36 2 deurs is een coupe

Het duitse Limousine is dan weer vertaling van Sedan
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_80520500
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, das toeval.
Toeval of mag je in Duitsland je eigen kenteken samenstellen? Heb vaak genoeg 7 series gezien met op de kenteken plaat BM of MW endan 730/740/750 etc.. Let er maar eens op op duitse Bimmers
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_80522695
Oké ik blijf het voortaan coupe noemen, dus dan weten jullie dat ik coach bedoel
pi_80523039
Goedkoopste cabrio op marktplaats is 2000 euro en dat is een 320. Ik zie een 325 voor 1500 staan. Ik had net al gezien dat bij de duurste alleen maar cabrios staan. Da blijf ik denken dat de cabrios duurder zijn
pi_80523046
Eigenwijze prengel
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_80523179
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:38 schreef metallicattim het volgende:
Eigenwijze prengel
ik zet er ook nog bij waarom ik dat denk en wat ik online vind. Mij wordt vanaf de andere kant alleen verteld, "het is zo"

pi_80526750
Ik had je moeten quoten, want ik doelde op het coupe gebeuren

Die andere discussie meng ik me niet in, dat mogen jullie zelf uitvogelen
pi_80527406
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Toeval of mag je in Duitsland je eigen kenteken samenstellen? Heb vaak genoeg 7 series gezien met op de kenteken plaat BM of MW endan 730/740/750 etc.. Let er maar eens op op duitse Bimmers
In Duitsland begint het kenteken met een afkorting van de plaats he. BM is dus goed mogelijk dat je dat vaak ziet (Bergheim) maar MW bestaat niet
pi_80528005
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:06 schreef metallicattim het volgende:
Ik had je moeten quoten, want ik doelde op het coupe gebeuren

Die andere discussie meng ik me niet in, dat mogen jullie zelf uitvogelen
oh haha! maar coach klinkt zo stom en als ik zeg sedan dan denk ik zelf direct aan een 4deurs....

is dus om het makkelijk te houden
pi_80528242
Ja gewoon 2 deur = coupe, 4 deur = sedan. Klaar En heb je die cabrio al bekeken?
pi_80528344
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja gewoon 2 deur = coupe, 4 deur = sedan. Klaar En heb je die cabrio al bekeken?
Ja. zag er wel oke uit.... maar we werden het niet eens over de prijs.... ik heb later alsnog toegegeven maar nu hoor ik niks meer van de verkoper
pi_80528408
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:38 schreef rival het volgende:
Goedkoopste cabrio op marktplaats is 2000 euro en dat is een 320. Ik zie een 325 voor 1500 staan. Ik had net al gezien dat bij de duurste alleen maar cabrios staan. Da blijf ik denken dat de cabrios duurder zijn
Hele crux van het verhaal ligt in de woorden "vergelijkbare". Je gaat toch niet een cabrio in redelijke staat vergelijken met een barrel? Voor ¤1500 koop je een brok roest. Overigens is het tweede magische woord "gemiddeld", waar je nu al meerdere keren overheen hebt gelezen.

Het is allemaal echt niet zo lastig hoor. Ik heb constant geroepen dat ik vergelijkbare auto's vergelijk, en er in dat geval veel meer cabrio's aangeboden worden. Er wordt niet geroepen "het is zo", want op alle fora waar ik rondkijk of zelfs marktplaats zie je duidelijk dat er een factor x meer cabrio's worden aangeboden. Als je dat al niet ziet, dan ben je dingen gewoon aan het negeren.

Verder vind ik het een nutteloze discussie, dus houd ik er nu mee op .

Overigens wordt de 2 deurs ook wel sedan genoemd. Vandaar dat de duitsers mijn 2 deurs ook limousine noemen.
pi_80528474
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:46 schreef rival het volgende:

[..]

Ja. zag er wel oke uit.... maar we werden het niet eens over de prijs.... ik heb later alsnog toegegeven maar nu hoor ik niks meer van de verkoper
Haha jood dat je bent. Het was toch sowieso maar rond de 1500 euro wilde je nou nog een paar tientjes eraf?
pi_80529055
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha jood dat je bent. Het was toch sowieso maar rond de 1500 euro wilde je nou nog een paar tientjes eraf?
nee ik had een bod gedaan en daar was ze in eerste instantie mee akkoord....
toen ik kwam kijken zei ze direct bij aankomst dat er een bod was van 100 euro hoger...

ik bleef bij mijn bod, op de terugweg kreeg ik al spijt
pi_80529111
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:09 schreef rival het volgende:

[..]

nee ik had een bod gedaan en daar was ze in eerste instantie mee akkoord....
toen ik kwam kijken zei ze direct bij aankomst dat er een bod was van 100 euro hoger...

ik bleef bij mijn bod, op de terugweg kreeg ik al spijt
Oooh, van die teringlijers die zeggen dat er een hoger bod is als je er al bent.....

dinsdag 20 april 2010 @ 18:12:25 #69
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80529131
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

In Duitsland begint het kenteken met een afkorting van de plaats he. BM is dus goed mogelijk dat je dat vaak ziet (Bergheim) maar MW bestaat niet
Ik heb in Duitsland geregeld een Merc. zien rijden met kentekenplaat B MW
Mijn bakje komt ook uit Duitsland en heb de kentekenplaten nog, eindigend op 525
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_80529369
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ehm schatje, MW doelde ik eigenlijk op een (bijv.) berlijner met (vanzelfsprekend) B endan MW en evt. 325 oid.. Dus B MW 325..
En Soms zie je DUBM325 (dus Duisburg, BM van BMW en 325)
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:50:04 #71
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80530594
Of gewoon M
  donderdag 22 april 2010 @ 22:12:48 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80614211
m'n 318 is verkouden geloof ik
Maandag op weg naar het werk, zo'n 5 minuten na vertrek, hield ze plotseling even in. Verbaasd wierp ik een blik op mijn meters, om te kijken wat er met de toeren gebeurde. De toeren herpakten eigenlijk vrijwel meteen, maar de temperatuurmeter liep als een dolle omhoog..
Gelukkig was ik vlak bij een tankstation, dus daar even gestopt, motorkap open en even lekker opgewarmd aan de stoom . Koelvloeistof op dus...

Omdat ik een complete, totale en grondige autonoob ben, zag ik het overloop-slangetje aan voor een losgesloten slang, dus ik nam aan dat daar de oorzaak van het probleem zat. Omdat ik niet kon achterhalen waar dat slangetje hoorde (duh...), heb ik de wegenwacht gebeld.
De vriendelijke wegenwacht-meneer keek me een beetje meewarig aan toen ik naar het slangetje wees, vulde het reservoir bij en tot zijn eigen verbazing kon hij geen lek vinden. Aangezien de vloeistof toch een reden moet hebben gehad om weg te lekken, nam hij aan dat het een vrij klein lek is, dat er op een bepaald moment voor gezorgd heeft dat het vloeistofpeil dermate laag was, dat er voor zorgde dat de motor zo heet werd dat via het inmiddels beruchte overloopslangetje het restant van de vloeistof uit het systeem geblazen is.

Sinds dat ding weer is bijgevuld, heb ik zo'n 500-600 kilometer met haar gereden. Steeds met 1 oog op de temperatuurmeter natuurlijk... Maar die blijft keurig in het midden staan nu. Het lijkt alsof de motor wat sneller opwarmt dan normaal en iets langzamer afkoelt dan normaal, maar dat zou ook kunnen komen doordat er is bijgevuld met water ipv koelvloeistof.
Het enige dat ik nu merk, is dat het soms lijkt alsof ze een beetje inhoudt. Meestal zo rond de 100 km per uur. Ga ik boven de 110 of onder de 100 is er niets meer aan de hand en rijdt ze gewoon als vanouds als een zonnetje.

de wegenwachtmeneer wees mij er overigens ook op dat er olie vanuit het blok op slangen lekt. Weer niet veel, maar het schijnt nogal slecht te zijn voor de slangen.
Dat, gecombineerd met het waarschijnlijke lek, zorgt er toch voor dat ik een beetje bezorgd raak. Vooral omdat een collega opeens over lekke koppakkingen begint. Nu weet ik niet wat een koppakking is of wat hij doet, maar ik weet wel dat je niet wilt dat zo'n ding gaat lekker

Hoe bezorgd moet ik worden?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 22 april 2010 @ 22:32:33 #73
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80615044
Ik sta hier verdomme aan de e19 in Belgie met een auto die ermee is genokt.
Verdomde rotauto.

Gewoon toeren verdwenen en auto start niet meer. Sta nu, in de kou, t wachten op de Belgische ANWB, en het is koud.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:35:53 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80615182
oef.. da's kut.. gewoon helemaal dood opeens
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:39:25 #75
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80615332
Ja, hij start gewoon helemaal niet meer.
pi_80615634
De E28?
pi_80615763
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:39 schreef tha_rizzo het volgende:
Ja, hij start gewoon helemaal niet meer.
Startmotor draait helemaal niet meer?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  donderdag 22 april 2010 @ 22:56:19 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80615992
gaattie wel rond? Is je rotor niet kapot?

Klinkt bekend in ieder geval een keer met mijn oude e30 gehad.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 22 april 2010 @ 22:56:55 #79
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80616018
Ja, de e28.
Startmotor draait, motor slaat niet meer aan.
pi_80616928
Rotor/verdelerkap/bougies/bougiekabels.

Maarja, daar heb je niks aan zonder gereedschap
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:08:10 #81
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80618492
Benzinepomp
pi_80621944
Ben benieuwd hoe het is afgelopen
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:10:03 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80622180
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:12 schreef teamlead het volgende:
m'n 318 is verkouden geloof ik

Hoe bezorgd moet ik worden?
Een lekke koppakking is te repareren en je kunt - als het niet te veel lekt - er nog best een poosje mee rijden. Bij een garage kost het wel honderden euro's als die vervangen moet worden, dat helaas wel.
pi_80624005
Maar uiteraard is een lekke koppakking wel zo'n beetje het ergste wat kan gebeuren. Veel meer dingen kunnen lekken

Mijn E46 lekt nu trouwens ook het komt ook een beetje op de uitlaat, waardoor het door de warmte goed te ruiken is. Niet zo leuk... ik hoop ook niet dat het de koppakking is.

Nog iemand trouwens die een nieuw bmw logootje nodig heeft (voor / achter)? Ik moet er een aantal bestellen, lekker goedkoop via ebay alleen zijn de verzendkosten vaak hoog, dus is het handig als er in 1x een zooi besteld wordt.

[ Bericht 22% gewijzigd door YoshiBignose op 23-04-2010 11:11:10 ]
pi_80631645
Bestel je Blauw-Witte of Carbon-Witte?
Quote van Tjabbo:
pi_80632045
Blauw, ik vind carbon niet zo mooi maar die zijn vaak wel goedkoper haha.
pi_80633655
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Blauw, ik vind carbon niet zo mooi maar die zijn vaak wel goedkoper haha.
zwart of carbon heb ik wel interesse in. Blauwe niet die heb ik nog en op een zwarte of zilvergrijze BMW ( die ik dus heb) vind ik zwart/wit beter staan
pi_80635474

zoiets? welke bmw?
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:31:30 #89
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_80637915
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:43 schreef YoshiBignose het volgende:

Mijn E46 lekt nu trouwens ook het komt ook een beetje op de uitlaat, waardoor het door de warmte goed te ruiken is. Niet zo leuk... ik hoop ook niet dat het de koppakking is.
kleppendekselpakking wil ook nog wel eens lek raken. stinkt ook als de tering
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:57:17 #90
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80640855
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 07:46 schreef justmattie het volgende:
Ben benieuwd hoe het is afgelopen
Vannacht weggesleept naar huis. Gelukkig kon dit, maar dit deden ze normaliter nooit.
Woon gelukkig vlakbij de grens.
pi_80641923
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:57 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Vannacht weggesleept naar huis. Gelukkig kon dit, maar dit deden ze normaliter nooit.
Woon gelukkig vlakbij de grens.
Tof van ze dat ze het toch hebben gedaan. Benzinepomp zijn dure geintjes toch?
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:31:44 #92
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80643828
€268,-
pi_80647084
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

zoiets? welke bmw?
van de prijs afhankelijk wil ik er misschien wel 10 oid...
voor een E30 uiteraard. voor en achter.

die zijn mooi
pi_80648627
Ik wil toch echt carbon.. en als de prijs mij zint dan wil ik er gelijk stuk of 8/10
Quote van Tjabbo:
pi_80657676
Zoveel Nou dan kan je in principe zelf ook bestellen want die 10 euro verzendkosten zijn dan te verwaarlozen. Ik heb er iig al wel eens besteld en ben er tevreden over.

http://stores.shop.ebay.n(...)idZp4634Q2ec0Q2em322
  zaterdag 24 april 2010 @ 12:39:22 #96
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_80664822
Ja hier ook ellende... Normaal tank ik altijd Shell V-Power, maar nu heb ik gister uit noodzaak zo'n 25 liter BP getankt, dat ultimate diesel, en ik kreeg 'm daarnet amper gestart. Heb wel 10x een lange startpoging moeten doen.
Dat ging niet best. En normaal is het klik en lopen.
En de warme start even later, duurde ook langer dan gewoonlijk. Zodirect maar even naar de Shell en helemaal volpompen met goede V-Power.
pi_80665014
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 12:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja hier ook ellende... Normaal tank ik altijd Shell V-Power, maar nu heb ik gister uit noodzaak zo'n 25 liter BP getankt, dat ultimate diesel, en ik kreeg 'm daarnet amper gestart. Heb wel 10x een lange startpoging moeten doen.
Dat ging niet best. En normaal is het klik en lopen.
En de warme start even later, duurde ook langer dan gewoonlijk. Zodirect maar even naar de Shell en helemaal volpompen met goede V-Power.
Had je hem soms helemaal leeggereden? Alle shit zakt met je tank mee en uiteindelijk raakt het verstopt.
  zaterdag 24 april 2010 @ 13:45:01 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_80666259
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 12:46 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Had je hem soms helemaal leeggereden? Alle shit zakt met je tank mee en uiteindelijk raakt het verstopt.
Viel wel mee, had nog 5 liter in de tank, het tanklampje brandde. Na vullen met ultimate was dat 31 liter geworden, en toen ik thuis was had ik 25 liter in de tank zitten. Nu heb ik er bijna 40 liter v-power in kunnen doen, en hij zit nokvol.
  zaterdag 24 april 2010 @ 17:59:29 #99
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80671945
met die bp-zooi heb ik ook altijd ellende.
pi_80677671
Heb vandaaag ECHT ZWAAAR Vette velgen gekocht voor me BMW, Blok is geregeld en Volgende week mag het project weer beginnen
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')