abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:50:43 #1
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_42560910

Dè RPG-reeks die bekend staat om z\'n diepgaande verhaallijnen, intrigerende karakters en z\'n verslavende úrenlange gameplay. Chocobo\'s, Moogle\'s, airships, Gil als valuta, ouwe mannen genaamd Cid, Biggs en Wedge, Bahamut, Ifrit, Shiva, Bombs, Cactuars, Chimera\'s, Iron Giants, Malboro\'s, Ochu\'s, Tonberry\'s... ze komen in ieder deel voor, maar voor de rest is elk deel een unieke ervaring!

Final Fantasy Games

Een compilatie van alles wat met Final Fantasy te maken heeft, met het platform waarop het verschenen is/waarop het zal verschijnen.

• Final Fantasy RPG\'s
    Final Fantasy I - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy II - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy III - NES, Nintendo DS
    Final Fantasy IV - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (Final Fantasy IV Advance)
    Final Fantasy V - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VI - SNES, Playstation, GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VII - Playstation, PC
    Final Fantasy VIII - Playstation, PC
    Final Fantasy IX - Playstation
    Final Fantasy X - Playstation 2
    Final Fantasy X-2 - Playstation 2
    Final Fantasy XI (Online) - Playstation 2 (VS & Japan), PC, Xbox 360
    Final Fantasy XII - Playstation 2

• Final Fantasy Spin-offs
    Final Fantasy Mystic Quest- SNES
    Final Fantasy Tactics - Playstation
    Final Fantasy Legend I - GameBoy
    Final Fantasy Legend II - GameBoy
    Final Fantasy Legend III - GameBoy
    Final Fantasy Adventure - GameBoy
    Final Fantasy Tactics Advance - GBA
    Final Fantasy Crystal Chronicles - Gamecube
    Chocobo Racing - Playstation
    Chocobo\'s Mysterious Dungeon - Playstation
    Chocobo\'s Mysterious Dungeon 2 - Playstation
    Ergheiz - Playstation
    Kingdom Hearts - Playstation 2
    Kingdom Hearts 2 - Playstation 2

• Final Fantasy VII Spin-offs
    Final Fantasy VII: Advent Children - DVD-video, UMD-video
    Final Fantasy VII: Before Crisis - Mobiele Telefoon (Japan)
    Final Fantasy VII: Crisis Core - PSP
    Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus - Playstation 2
    Final Fantasy VII Snowboarding - Mobiele Telefoon (Japan)

En dan hebben we natuurlijk ook nog de film Final Fantasy: The Spirits Within.

Links

• Square-Enix

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41

(OP)

[ Bericht 2% gewijzigd door Deacon_Tigra op 10-10-2006 23:03:34 ]
  • Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:05:22 #2
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42561498
    zo en dat in 1x goed

maar goed mijn vraag in het vorige topic was dus

wie heeft er een foto van een "ontbloot" license board
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:08:16 #3
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42561595
    Teeering.... ok spoiler voor sommige... zit in de mines.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:08:33 #4
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42561605
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    zo en dat in 1x goed

maar goed mijn vraag in het vorige topic was dus

Dat is toch zonde.... gewoon zelf klooien
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:11:55 #5
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42561728
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Chocobo het volgende:
    Teeering.... ok spoiler voor sommige... zit in de mines.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    weet ik ook wel, zelf proberen is leuker
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:14:31 #6
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42561832
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:11 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]
    SPOILER
    weet ik ook wel, zelf proberen is leuker
    SPOILER
    pi_42562380
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:14 schreef Chocobo het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
    pi_42562671
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:

Ik heb er hier wel een van Gamefaqs. Klik er alleen op als je het nodig hebt. .
    License Grid
    pi_42564123
    Damn mijn PAL PS2, al die verhalen hier.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_42564406
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 00:18 schreef peristilius het volgende:
    Damn mijn PAL PS2, al die verhalen hier.
    Gooi er maar een slotje op dan.
    pi_42565152
    Goed plan!

Edit: toch maar weer open.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
      woensdag 11 oktober 2006 @ 00:56:08 #12
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42565240
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 00:52 schreef peristilius het volgende:
    Goed plan!

Edit: toch maar weer open.
    pi_42567353

Ik kan niet wachten!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_42567596
    Ik ook niet maar moet eerst nog VII uitspelen en beginnen met VIII iX X X-2 XI en dan XII heb nog wat te doen....
    pi_42569791
    Sla X-2 maar over. Ik snap ook niet waarom die hierboven bij "Final Fantasy RPG's" staat en niet bij spin'offs. Sla XI ook maar over want ei-gen-lijk is dat ook geen echte FF maar een MMORPG.

En VIII mag je overslaan omdat 't draw systeem zuigt. :p (Verhaal is wel ok though)

Heb je alleen nog 7, 9 en 10. :p Nah dat lukt wel voor de PAL release.
    pi_42570247
    Ik heb alleen FFVII en FFX echt gespeeld. FFXII wordt pas mijn derde.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 15:05:00 #17
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42577693
    @daggerNL
    SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Deacon_Tigra op 11-10-2006 17:20:51 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42583776
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 15:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    @daggerNL
    SPOILER
    SPOILER
      woensdag 11 oktober 2006 @ 19:36:50 #19
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42586565
    Godver............ heb er ziiiin in Ga zo weer verder !! Vooral als je na een paar uurtjes de battle engine een beetje door krijgt

Dat verhaal mensen

@ Strol,.......... de X en Y axis zijn niet aan te passen. Neem dat alvast mee als lastje.... echter... ik moet zeggen dat het erg snel went

Dat vond ik tot nu toe het enige nadeel in FFXII,.... alleen het eerste uurtje wennen aan de controls.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 19:52:04 #20
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42587024
    battle engine is echt easy

heb bij iedereen de gambits aan , ook bij Vaan

makkelijk...hoef alleen maar een vijand te selecteren, vechten gaat helemaal vanzelf ,
    En als er als die ene afgeslacht is, er nog meer vijanden in de buurt zijn, pakken ze die erook bij

handy

En ik kan niet stoppen met spelen

zit nu op 20 uur gamen , en op level 20 , all characters
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42587124
    Ik vind de X en Y axis juist beter nu ik er aan gewend ben. Vind het niet meer irritant. TOP GAME
    Zit nu op 26 uur met lvl 23/24, loop achter
      woensdag 11 oktober 2006 @ 19:58:15 #22
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42587209
    hoop niet dat ik al ongeveer op de helft zit

Final Fantasy X had ik de main story in 53 uur uit
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42587575
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 19:58 schreef Deacon_Tigra het volgende:

In 53 uur? Ik had de main story uitgespeeld in een kleine 40 uur.
    Daarna ben ik verder gegaan met mijn laatste save om alle celestial weapons te krijgen en alle monsters te unlocken in de Monster Arena.

In mijn eerste keer door FF 10 had ik ook niet alle treasures in die Cloister of Trials gevonden, dus ik met goede moed terug naar die tempels, staan er een aantal leuke Dark Aeons voor.

Dark Aeons ben ik daarom pas in mijn tweede game aan begonnen zodat ik toch Anima en the Magus Sisters kon krijgen.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:09 #24
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42587906
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:07 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

In 53 uur? Ik had de main story uitgespeeld in een kleine 40 uur.
    Daarna ben ik verder gegaan met mijn laatste save om alle celestial weapons te krijgen en alle monsters te unlocken in de Monster Arena.

In mijn eerste keer door FF 10 had ik ook niet alle treasures in die Cloister of Trials gevonden, dus ik met goede moed terug naar die tempels, staan er een aantal leuke Dark Aeons voor.

Dark Aeons ben ik daarom pas in mijn tweede game aan begonnen zodat ik toch Anima en the Magus Sisters kon krijgen.
    Heb de dark aeons met Yojimbo verslagen....
      woensdag 11 oktober 2006 @ 20:18:21 #25
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42587948
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 19:58 schreef Deacon_Tigra het volgende:

Ik kijk ook altijd.... denk ik gelukkig..... pas 10 uur

Niks geeft zo'n gevoel voor me dan Zelda of een FF game met maagdelijke ogen ervaren. Zelfs kontsex niet
    pi_42587971
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:17 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Heb de dark aeons met Yojimbo verslagen....
    Volgens mij was dat ook een veel gebruikte "strategie"
      woensdag 11 oktober 2006 @ 20:38:23 #27
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42588712
    Heb alleenYojimbo gebruikt bij die allerlaatste extra eindbaas, Penance, die je pas kunt verslaan als je alle dark aeons dood hebt.. Kosten wel een hoop centjes lol.

Die main quest van FF10 was niet zo groot, uurtje of 35 tot 40.. FF12 is een stuk groter. Heb toch wel 60 uur nodig gehad voor de main quest gok ik zo. Zit ook wel een paar uurtje levelen bij want later komen er toch nog wel wat pittige stukken als je level wat laag is. Maar er zit met gemak 100 uur gameplay in FF12 als je de sidequest(zoals al die mob hunts en espers erbij halen) doet
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42589372
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:38 schreef Diablos79 het volgende:
    Heb alleenYojimbo gebruikt bij die allerlaatste extra eindbaas, Penance, die je pas kunt verslaan als je alle dark aeons dood hebt.. Kosten wel een hoop centjes lol.

Die main quest van FF10 was niet zo groot, uurtje of 35 tot 40.. FF12 is een stuk groter. Heb toch wel 60 uur nodig gehad voor de main quest gok ik zo. Zit ook wel een paar uurtje levelen bij want later komen er toch nog wel wat pittige stukken als je level wat laag is. Maar er zit met gemak 100 uur gameplay in FF12 als je de sidequest(zoals al die mob hunts en espers erbij halen) doet
    Ik heb nog ergens een FF 10 save file liggen met 180 uur. Volgens mij heb ik hier ook maxed stats voor bijna elke character op.

Alleen Blitzball was zo ontzettend kut om alle Overdrives van Wakka en zijn Sigil te krijgen. Ik had dan wel een goed team, maar al die matches kwamen me toch wel de strot uit na een aantal uur achter elkaar Blitzball spelen.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 20:59:01 #29
    145074 Diablos79
    pi_42589527
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:55 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik heb nog ergens een FF 10 save file liggen met 180 uur. Volgens mij heb ik hier ook maxed stats voor bijna elke character op.

Alleen Blitzball was zo ontzettend kut om alle Overdrives van Wakka en zijn Sigil te krijgen. Ik had dan wel een goed team, maar al die matches kwamen me toch wel de strot uit na een aantal uur achter elkaar Blitzball spelen.
    Ik heb ook dik over de 130 uur bij FFX en iedereen gemaxed met alle overdrives

Maar FF12 is zeker wel groter, helemaal als het puur om de main quest gaat
    pi_42589642
    Mjah dat zie ik dan wel weer met de Europese release. Vermaken zal ik me zeker.
    pi_42590318
    ik heb me tot dusver goed vermaakt met elke FF game die ik gespeeld heb.. zelfs met FFX-2
    Eigenlijk was ik nooit zo een fan van FF (FFX had ik 4 jaar in m'n kast liggen na het een uurtje of 9 gespeeld te hebben), maar toch ben ik na wat aandringen van een vriend afgelopen april begonnen met FFX. Prachtige game. Vervolgens heb ik FF7 t/m 9 + FFX-2 gekocht en uitgespeeld. Ben nu begonnen met FF6 en kan niet wachten op FFXII.

FF6 is eigenlijk al behoorlijk retro, maar de schoonheid van deze game verbaast me na al die jaren nog steeds.
    pi_42590464
    hmm...enige echt gespeelde FF was voor mij X en X-2 maar die vond ik super saai.
    Binnenkort III op de DS en VIII op de PS2
    pi_42590720
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 21:14 schreef Remcoo het volgende:
    ik heb me tot dusver goed vermaakt met elke FF game die ik gespeeld heb.. zelfs met FFX-2
    Eigenlijk was ik nooit zo een fan van FF (FFX had ik 4 jaar in m'n kast liggen na het een uurtje of 9 gespeeld te hebben), maar toch ben ik na wat aandringen van een vriend afgelopen april begonnen met FFX. Prachtige game. Vervolgens heb ik FF7 t/m 9 + FFX-2 gekocht en uitgespeeld. Ben nu begonnen met FF6 en kan niet wachten op FFXII.

FF6 is eigenlijk al behoorlijk retro, maar de schoonheid van deze game verbaast me na al die jaren nog steeds.
    Ik snap het probleem van sommige mensen niet dat ze FF X-2 niet leuk vinden. Volgens mij schrikt een compleet vrouwelijke cast hun af.

Het verhaal was misschien niet om over naar huis te schrijven, maar voor de rest vond ik het een vermakelijke game.
    Job systemen waar je kan switchen wanneer je wilt zijn toch altijd tof geweest.

De eerste FF die ik gespeeld heb zal VI zijn geweest, daarna de andere delen vanaf VII natuurlijk ook gespeeld.
    FF IV en V heb ik een aantal jaar terug voor het eerst op een emulator gespeeld, I en II op de GBA en FF III ga ik in november proberen.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 21:32:43 #34
    145074 Diablos79
    pi_42591075
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 21:24 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik snap het probleem van sommige mensen niet dat ze FF X-2 niet leuk vinden. Volgens mij schrikt een compleet vrouwelijke cast hun af.

Het verhaal was misschien niet om over naar huis te schrijven, maar voor de rest vond ik het een vermakelijke game.
    Job systemen waar je kan switchen wanneer je wilt zijn toch altijd tof geweest.

De eerste FF die ik gespeeld heb zal VI zijn geweest, daarna de andere delen vanaf VII natuurlijk ook gespeeld.
    FF IV en V heb ik een aantal jaar terug voor het eerst op een emulator gespeeld, I en II op de GBA en FF III ga ik in november proberen.
    Ik vond FFX-2 ook wat minder dan andere FF's.. Battles waren gewoon te hectisch om echt goede tactiek uit te denken voor sommige vijanden. En het miste gewoon de "grootsheid" die je gewend ben van FF. Geen grote summons geen spectaculaire magie.. Dat blije goede met die al die rare dansjes en poses.. Het paste gewoon niet allemaal. Maar bagger was het nu ook weer niet, heb hem toch uitgespeeld lol
    pi_42591378
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 21:32 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik vond FFX-2 ook wat minder dan andere FF's.. Battles waren gewoon te hectisch om echt goede tactiek uit te denken voor sommige vijanden. En het miste gewoon de "grootsheid" die je gewend ben van FF. Geen grote summons geen spectaculaire magie.. Dat blije goede met die al die rare dansjes en poses.. Het paste gewoon niet allemaal. Maar bagger was het nu ook weer niet, heb hem toch uitgespeeld lol
    Je kon de ATB mode ook op wait zetten hoor, dus genoeg tijd om tactieken uit te denken lijkt me.
    Ik vond dat blije gedoe eigenlijk best grappig, eindelijk een keer een niet echt serieuze FF, maar gewoon eentje waar je verstand op nul zet en lekker spelen zonder dat je echt veel van het verhaal mist.

Ik moet toegeven dat ik het wel jammer vond dat er geen summons meer in zaten, maar dat kon ook niet meer nadat Sin verslagen was natuurlijk. Het is me alleen nog niet gelukt om Mascot dress-sphere te krijgen.
    pi_42600996
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:18 schreef Chocobo het volgende:
    Niks geeft zo'n gevoel voor me dan Zelda of een FF game met maagdelijke ogen ervaren. Zelfs kontsex niet

|
    |
    V
    pi_42602143
    Even een aantal vragen voor de mensen die hem al spelen als wijze van voorpret.

• Hoe is de beeldratio? Echt mooi breedbeeld of zwarte balken als in FFX? En tijdens de FMV?
  • Hoe werken de gambits nu? Is het zo erg dat je in principe niks meer hoeft te doen (zoals in FFX-2) en een kopje koffie kunt zetten tijdens een boss fight.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_42602260
    *Beeldratio: Ik hebgeen zwarte balken gezien, fmv is van topkwaliteit

*gambits: neen! Bij bazen moet je juist extra opletten (ivm met die mist knacks (aka limit breaks) timen voor superveel damage + constant letten op buffs/hp/summons etc), dr komt heel veel strategie bij kijken en sommige bazen zijn echt pittig zonder de juiste strategie
    pi_42602359
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:

• Hoe is de beeldratio? Echt mooi breedbeeld of zwarte balken als in FFX? En tijdens de FMV?
  • Hoe werken de gambits nu? Is het zo erg dat je in principe niks meer hoeft te doen (zoals in FFX-2) en een kopje koffie kunt zetten tijdens een boss fight.
  • Van wat ik gelezen heb zijn gambits gewoon een soort macro's die je kan toewijzen aan je charachters om de battles soepeler te laten lopen, zonder dat je altijd in al die schermpjes zit te kijken van welk item je wil gebruiken, welke magic je wil casten enz.

Je kunt een gambit zien als When HP falls below 50%----> Cast Cura of zoiets.
    Hetzelfde geld voor status ailments dat je dan een gambit op een character zet die een bepaalde status ailment eraf haalt met een item zodra je die ailment op je hebt.
    DIt scheelt natuurlijk veel tijd in een gevecht.

Gambits zijn meer voor het micro managen van je team. Ik denk zelf dat het je na een tijdje ook wel verveeld om zelf handmatig altijd commands in te voeren en dan zijn gambits toch wel handig.
    Dit houdt de vaart in het spel. In de loop van het spel unlock je steeds meer verschillende gambits die je kan gebruiken.
    pi_42605157
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 10:25 schreef Marcade het volgende:
    Sla X-2 maar over. Ik snap ook niet waarom die hierboven bij "Final Fantasy RPG's" staat en niet bij spin'offs. Sla XI ook maar over want ei-gen-lijk is dat ook geen echte FF maar een MMORPG.

En VIII mag je overslaan omdat 't draw systeem zuigt. :p (Verhaal is wel ok though)

Heb je alleen nog 7, 9 en 10. :p Nah dat lukt wel voor de PAL release.
    Heb ik toch nog een hoop te doen

Maar ik heb hier bij VII de demo liggen van VIII toch ff kijken of ie wat is.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 12:00:27 #41
    145074 Diablos79
    pi_42605904
    quote:

• Beeld is 4:3 of 16:9, De NTSC versie heeft geen zwarte balken, of dat bij de PAL versie ook het geval is kun je nog niet weten..

Gambits zijn handig als support en als je het goed instelt hoef je bij normale gevechten niet echt op je mee karakters te letten. Je zou opzich jezelf ook gambits kunnen toewijzen en dan hoef je alleen vijanden de selecteren en dan doet hij de rest. Maar bij eindbazen gaat het niet werken. Die vereisen vaak tactieken die je niet met gambits niet eruit kunt halen. Het is verder wel een mooi systeem. Ik gebruik het altijd voor back-up, zodat iedereen altijd optijd geheeld en status effect altijd meteen worden verholpen.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 12:24:52 #42
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42606604
    Al mijn characters hebben Gambits.... behalve bij degene die ik op dat moment bestuur... wil eigen controle.... een Gambit is eigenlijk net zoiets als bv een Filter op je mailclient.... Zooveel opties

Automatisch cure bij HP > 60%
    pi_42607338
    Dan heb ik het toch redelijk uitgelegd, want ik ben nog niet afgekraakt door de FF 12 spelers.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 13:10:51 #44
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42607857
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 12:52 schreef torn_Machina het volgende:
    Dan heb ik het toch redelijk uitgelegd, want ik ben nog niet afgekraakt door de FF 12 spelers.
    Had het niet beter gekunt ! (met een d of met een t )
    pi_42607921
    Fuck it! Zo naar huis! Gamen
      donderdag 12 oktober 2006 @ 13:13:50 #46
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42607945
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 13:12 schreef Strolie75 het volgende:

pi_42608231
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 13:12 schreef Strolie75 het volgende:
    Wrijf het er maar in dat ik nog tot 5 uur moet werken.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 14:36:42 #48
    145074 Diablos79
    pi_42610221
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 13:25 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Wrijf het er maar in dat ik nog tot 5 uur moet werken.
    Zeg je toch gewoon dat je een accuut geval hebt van gameritis en dat je naar huis moet
    pi_42610332
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 14:36 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Zeg je toch gewoon dat je een accuut geval hebt van gameritis en dat je naar huis moet
    Zou schuimbekken helpen?
      donderdag 12 oktober 2006 @ 14:42:32 #50
    145074 Diablos79
    pi_42610384
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 14:40 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Zou schuimbekken helpen?
    Werkt altijd .. En je computer tegen de muur gooien is ook meestal wel een reden waarvoor je naar huis mag
    pi_42610495
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 14:42 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Werkt altijd .. En je computer tegen de muur gooien is ook meestal wel een reden waarvoor je naar huis mag
    Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 15:00:20 #52
    145074 Diablos79
    pi_42610905
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.
    Zie dat werkt dus goed lol
    Alleen heb je dan misschien opeens wel heel veel tijd om te gamen hehe
    pi_42611125
    weet iemand trouwens nog een shop waar ze FF6 nieuw (gesealed en PAL dus ) verkopen? Na flink wat speurwerk heb ik alleen wat op amazon gevonden.. maar dan ga je al snel richting de 50 euro De amerikaanse versie van Anthology is gewoon nog verkrijgbaar, maar om nou m'n ps2 te gaan modden..
    pi_42612485
    Oh mijn god...zeg me alsjeblieft dat ik ergens de X- en de Y-as kan veranderen.

Beiden zijn tegenovergesteld hoe ik normaal game....hier ga ik niet aan wennen.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:10:20 #55
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42613001
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Strolie75 het volgende:
    Oh mijn god...zeg me alsjeblieft dat ik ergens de X- en de Y-as kan veranderen.

Beiden zijn tegenovergesteld hoe ik normaal game....hier ga ik niet aan wennen.
    Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljant
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_42613130
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:10 schreef BMH het volgende:
    Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljant
    Dit meen je niet.

Als ik dit serieus niet kan veranderen ben ik HELEMAAL KLAAR met Square-Enix en Final Fantasy!
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:55 #57
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42613183
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dit meen je niet.

Als ik dit serieus niet kan veranderen ben ik HELEMAAL KLAAR met Square-Enix en Final Fantasy!
    Cancel je pre-order.. NU!
    pi_42613234
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:16 schreef BMH het volgende:
    Cancel je pre-order.. NU!
    20 miljoen ontwikkelkosten
    Prachtige graphics
    Schitterende muziek
    Diepgaande gameplay
    Episch

MAAR GEEN OPTIE OM DE CAMERASTAND TE INVERTEN!!!!!!!!

Oh...mijn....god...
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:20:35 #59
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42613326
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

20 miljoen ontwikkelkosten
    Prachtige graphics
    Schitterende muziek
    Diepgaande gameplay
    Episch

MAAR GEEN OPTIE OM DE CAMERASTAND TE INVERTEN!!!!!!!!

Oh...mijn....god...
    De muziek vind ik niet zo schitterend (OST heb ik geluisterd). Iets teveel inspiratie gehaald uit de Star Wars muziek van John Williams... De meeste liedjes hebben geen cue die blijft hangen.. Zonde imo.

Er zit geen "to Zanarkand" of "You are not alone" in zeg maar
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:21:14 #60
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42613349
    Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
    pi_42613427
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
    Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
    Gelukkig heb ik nooit problemen als de x/y as inverted is of niet.
    pi_42613445
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
    Ik wil niet wennen

Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:24:16 #63
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42613462
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik wil niet wennen

Dan moet je stoppen.... en GoW weer pre-orderen
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:25:50 #64
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42613519
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik wil niet wennen

"Moet je maar een 3rd party controller kopen waarbij je de assen kunt omdraaien"

end quote.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:28:39 #65
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42613620
    Tja,... ik baalde ook in het begin maar de FF game was te cool om te gaan gillen over controls.... snap zelf ook niet waarom ze het niet aangepast hebben, maar ok.... dan maar leren... en ik moet zeggen dat het snel went
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:41:43 #66
    152502 Atuniel
    Papa de familias
    pi_42614005
    quote:
    Meer pret zit er niet in..

donderdag 12 oktober 2006 @ 16:42:38 #67
    145074 Diablos79
    pi_42614027
    Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:15 #68
    152502 Atuniel
    Papa de familias
    pi_42614073
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
    Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
    Ik vind ook dat je.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:45:02 #69
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42614107
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
    Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:52:15 #70
    145074 Diablos79
    pi_42614354
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!
    Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.
    pi_42614375
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:41 schreef Atuniel het volgende:
    Meer pret zit er niet in..

Klaar?

donderdag 12 oktober 2006 @ 16:55:11 #72
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42614451
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.
    Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!

En het ontbreken van een optie om het te inverten is gewoon bizar (zelda: Wind Waker heeft het zelfde probleem )
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:55:19 #73
    152502 Atuniel
    Papa de familias
    pi_42614459
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Klaar?

Hou op Gijs.. ik pies bijna in mn broek1!!!
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:57:23 #74
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42614507
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Hou op Gijs.. ik pies bijna in mn broek1!!!
    Je word ook al oud.

Als ik richting de 40 ga en zo zou doen zou ik eens heel goed gaan nadenken over mijn leven... Gelukkig ben ik nog LAAANG niet zo oud.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 16:58:04 #75
    152502 Atuniel
    Papa de familias
    pi_42614533
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:57 schreef BMH het volgende:

[..]

Je word ook al oud.
    Oh dank je, ik hoop het
      donderdag 12 oktober 2006 @ 17:06:40 #76
    145074 Diablos79
    pi_42614751
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef BMH het volgende:

[..]

Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!

En het ontbreken van een optie om het te inverten is gewoon bizar (zelda: Wind Waker heeft het zelfde probleem )
    Dat heb ik hooguit bij naar beneden en naar boven. Maar ik hoef zelfde na te denken wanneer ik de camera aan het draaien ben bij 3rd person spellen(bij 1st person is het een ander verhaal, maar ja dat speel ik zelde). Gaat gewoon automatisch. Bij FF12 had ik het niet eens in de gaten tot dat ik het hier pas las lol..
      donderdag 12 oktober 2006 @ 17:15:32 #77
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42614974
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Je zou opzich jezelf ook gambits kunnen toewijzen en dan hoef je alleen vijanden de selecteren en dan doet hij de rest.

handig voor het levellen

overigens kan je op ieder gewenst moment de controle overnemen het zelf afmaken

De FMV zijn echt

en je heb nu echt het gevoel in een stad te lopen, overal mensen, drukte , gepraat

2 nadelen tot nu toe gevonden

soms moet je echt TE lang lopen voor een save point , heb op een bepaald stuk 1,5 uur gelopen zonder save point tegen te komen

En soms onverwachte boss battles......nou is dat niet erg ,
    maar wel als je al een dik half uur door die kerker loopt .
    En er zit geen save point voor die deur, dus je verwacht gewoon naar de volgende kamer te gaan

moet je inneens met halve strength aan de bak

[ Bericht 11% gewijzigd door Deacon_Tigra op 12-10-2006 17:24:39 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      donderdag 12 oktober 2006 @ 17:21:01 #78
    145074 Diablos79
    pi_42615114
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

handig voor het levellen

overigens kan je op ieder gewenst moment de controle overnemen het zelf afmaken
    Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handen
    Levellen gaat trouwens niet zo snel in FF12, ik zit in de japanse versie pas in de begin 70 met 3 karakters en de andere tussen de 50 en 65. En dat na 90 uur...
      donderdag 12 oktober 2006 @ 17:24:42 #79
    145074 Diablos79
    pi_42615200
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:

en je heb nu echt het gevoel in een stad te lopen, overal mensen, drukte , gepraat
    Ja, en dat gevoel had ik in het "geweldige" Oblivion dus niet. Daar mochten de NPC's dan wel een "eigen" leventje hebben(wat ook al niet zo bijzonder is want dat hebben ze in Radiata Story ook). Maar als ik daar door een stad liep was het maar een dooie saaie boel. In de steden en dorpen van FF12 heb je iedergeval het gevoel dat er leven aan de gang is
      donderdag 12 oktober 2006 @ 17:30:55 #80
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42615346
    tja..oblivion is weer heel anders

mooi op zijn eigen manier.......geweldig dat het realistisch is

maar dat betekende wel dat ik me de pleuris zat te zoeken naar het juiste winkeltje

en dan bij elke deur stoppen om het bordje te kunnen lezen
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42616207
    owkee...afgekoelt...

Toch maar verder gaan. Het is tenslotte Final Fantasy! Misschien went het.
    pi_42616293
    De makers hebben trouwens wel goed naar Star Wars gekeken zeg!
    pi_42616315
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 17:21 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handen
    Levellen gaat trouwens niet zo snel in FF12, ik zit in de japanse versie pas in de begin 70 met 3 karakters en de andere tussen de 50 en 65. En dat na 90 uur...
    Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?

Lees: Alleen nog maar met de drie meiden spelen.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 18:18:07 #84
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42616679
    ik level iedereen gelijkmatig

net even gekeken FMV heeft kleine balkjes
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      donderdag 12 oktober 2006 @ 19:00:15 #85
    145074 Diablos79
    pi_42617923
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 18:06 schreef Marcade het volgende:

[..]

Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?

Lees: Alleen nog maar met de drie meiden spelen.
    Nou ik heb wel alle karakters redelijk gelijk gehouden.. iedergeval allemaal boven de 50.. En opzich zou je het met 3 karakters kunnen doen maar ik heb ondervonden dat als je ze alle drie ongeveer gelijk houd dat daar toch wel heel wat voordelen aanzitten
    SPOILER
      donderdag 12 oktober 2006 @ 19:13:15 #86
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42618329
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
    owkee...afgekoelt...

Toch maar verder gaan. Het is tenslotte Final Fantasy! Misschien went het.
    Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkeme Nu ga je godver de hele avond gamen en wennen en fucking genieten ja !!
    pi_42619942
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 19:13 schreef Chocobo het volgende:
    Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkeme Nu ga je godver de hele avond gamen en wennen en fucking genieten ja !!
    Ja meneer

Maar ik heb nu een paar uur gegamed, en het went inderdaad
    Ik game gewoon lekker rustig. Even op x duwen, camera op het gemak bijstellen en weer verder.

Het ziet er wel allemaal prachtig uit! En het is dat het op de PS2 is, maar Final Fantasy voelt nu echt "next gen" aan. Een prachtige levendige stad, real-time gevechten, geen random battles.

Ik geniet! Al blijft de keuze om de camera niet te kunnen veranderen vreemd...en irritant.
      donderdag 12 oktober 2006 @ 23:33:04 #88
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42627628
    Tjonge jonge wat een spel mensen... en wat is het spel grooooot Giga omgevingen verderop. Normaal loop je een level af... doe je een eindbaas en klaar.... maar in deze Ik doe al 2 dagen over een bepaald stuk en ik zie links en rechts van me nog allemaal ingangen en andere wegen.... er open... nieuw voor Final Weg oude worldmap !

Tevens krijg ik het vechten erg door nu. Gambits ook, ..... de basis gambits ga je vervangen door betere.... je gaat er echt over nadenken Combos met je techs doen

Verdomme zeg..... kan er niet over uit... ODE
      donderdag 12 oktober 2006 @ 23:57:13 #89
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42628289
    Ik ben nu bezig met FFIX. En wat zijn die graphics goed voor een PS1 game.
    En al zeker als je een tijdje FFVII gespeeld hebt. Dan is het toch wel een grote vooruitgang.

FFXII kijk ik wel naar uit. Zeker wanneer hier termen als "espers" vallen, dan krijg je meteen zo'n FFVI flashback.
    pi_42632640
    Goed, ik zal mijn ervaringen met het spel eens wat duidelijker opschrijven nu ik een paar uur heb kunnen gamen.

Na een eerste pavlov-reacties van boosheid, frustraties en onbegrip toen ik merkte dat ik de camera-opties niet kon aanpassen en ik echt in staat was op de DVD met het spel uit het raam te tiefen ben ik na het eten (en een SMS van Cho) toch verder gegaan met het spel. Leuk is de camera nog steeds niet, maar het went inderdaad wel na een tijdje. Verder kun je de camera centreren door op de rechter-knop te duwen wat enigszins helpt.
    Ik merk dat ik nu een stuk rustiger game. Niet door het spel rennen maar rustig lopen, af en toe stoppen om de camera goed te zetten en weer verder. Tijdens het vechten kun je de boel gelukkig pauzeren en de camera rustig goed te zetten, maar de active mode zal nooit mijn vriend worden. En met L2 “lock” je een vijand wat ook helpt. Tenslotte hou ik de opmerking van BHM in mijn hoofd dat “je een mannetje bestuurt die met een camera om je hoofdpersoon rent”. Maar ik blijf het een rare keuze van Square-Enix vinden, hopelijk zal de retail-versie dit niet hebben maar ik durf er niet op te hopen.

Goed, nu het spel zelf! Zoals ik gister al zei vind ik het spel echt “next-gen” aanvoelen, en dat terwijl het gewoon een PS2 titel is. Dit gevoel krijg ik naast de prachtige graphics vooral door de grote velden, de levendige stad en het nieuwe vechtsysteem. Nu pas besef ik hoe oubollig de vorige delen eigenlijk waren met hun kleine gebieden en random battles. Ik ben nu een viertal uurtjes onderweg. Ik heb met Vaan de stad verkend, met heel veel mensen gepraat, heb even de rol van premiejager op me genomen (toen ik dat tomatenventje zag moest ik zo hard lachen dat alle boosheid over de camera meteen voorbij was), en heb flink wat gevochten buiten de stad. Ik zit nu
    SPOILER
    Het is pas het begin, maar het verhaal biedt heel veel potentieel. Al moet ik wel heel erg aan Star Wars: A New Hope denken. En zijn er heel veel elementen die ik nog uit FFAT op de GBA ken (die speelde zich ook in Invalice af). Ook zijn de namen van landen, steden en personages weer zo ingewikkeld dat ik ze nooit goed zal kunnen onthouden en waarschijnlijk continu verkeerd zal typen. Het verhaal “pakt” me nog niet echt zoals een FFVII, FFX en Skies of Arcadia dat wel meteen deden maar dat komt vast nog wel.

Ik vermoed dat dit een soort uitgebreide tutorial is en dat het verhaal pas echt los kom als je die luchtpiraten ontmoet waar iedereen in het spel het over heeft. De gameplay is wel fantastisch, niet zozeer MMORPG maar meer Knight of the Old Republic, maar dan beter! Ook zijn de menustructuren zoals we van Square gewend zijn helder en duidelijk. Het vechten kwam mijn sneller over als de turn-based battles in FFX maar strategischer en minder chaotischer dan die in KOTOR. De FMV zijn we zoals we van Square-Enix gewend zijn weer prachtig, en voor het eerst is de overgang van FMV naar gameplay niet heel abrupt.

Kortom: ik geniet en ga hier zeker mee door. Al voel ik me wel schuldig dat ik een illegale versie game. Maar goed, de 31e gaat netjes de legale versie in mijn PS2.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:44:59 #91
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42634000
    Is het een grap geworden om mijn nickname verkeerd te spellen?
    pi_42634017
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 09:44 schreef BMH het volgende:
    Is het een grap geworden om mijn nickname verkeerd te spellen?
    Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:21:27 #93
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42634759
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 09:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!
    Gebeurd echt te vaak .

Anyways.. Ik ben ook aan het spel begonnen (spank me moraalridders). Binnen 2 dagen 14 uren gespeeld!

Mijn indrukken:

Het spel begint met een intro die cinematografisch gezien FF VII:AC makkelijk voorbij streeft.. Makkelijk. Ook het eerste uur van het spel slaat qua verhaal een flinke hoge noot als je het vergelijkt met de vorige FF delen en de gemiddelde JRPG. Deceptie, moord & zelfs het vooruitzicht op karakterontwikkeling word ons niet bespaard. Helaas word het goede begin van het verhaal al snel de kop om gedraaid.

Binnen enkele uren na start van het verhaal word de speler getrakteerd op een cliché die het vooruitzicht op een interessante relatie tussen moordenaar & slachtoffer vrijwel gelijk vernietigd.
    SPOILER
    Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:34:25 #94
    145074 Diablos79
    pi_42636698
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 10:21 schreef BMH het volgende:

Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.
    Het verhaal is wel wat uitgebeider en complexer als dat jij hier laat voorkomen. De relatie tussen moordernaar en slachtoffer is maar een heel klein deeltje ervan. Vaan heeft zelfs niet eens de grootste rol als je het mij vraagd. Bij 14 uur heb je pas een heel klein gedeelte van het verhaal gezien. En hoewel er zeker clichés inzitten en het principe van goed tegen kwaad red de wereld, stad, land, meisje al duizende keren eerder is verteld zit er toch veel karakter ontwikkeling in het spel. En gebeuren er nog genoeg zaken die het boeiend houden. Ik vind meestal ook niet zo belangrijk hoe origineel een verhaal is maar het gaat mij erom hoe het gebracht word. En in FF12 word het prima verteld.

Dat star wars sfeertje vind ik wel meevallen. Helemaal op muziek gebied. Er zit juist een hele erge Vagrant Story sfeer in het spel. Ook qau grafische stijl heeft FF12 echt een Vagrant Story vibe. Wat zeker niet erg is aangezien dat ook een geweldig spel is.
    pi_42637053
    En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:57:15 #96
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42637300
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
    En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
    En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
    pi_42637425
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
    En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
    En een statische camera
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:09:52 #98
    145074 Diablos79
    pi_42637670
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
    In iedere game moet je iets redden, doodmaken of tegenhouden, anders heb je geen doel
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:11:49 #99
    145074 Diablos79
    pi_42637731
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:

[..]

Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:09 #100
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42637850
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 12:11 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.
    precies. Net als een FF game wel een ander verhaal kan hebben
    pi_42637875
    Nou nou, ik vind FFXII al behoorlijk vernieuwend...vooral de gameplay.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:20:40 #102
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42637980
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 12:17 schreef Strolie75 het volgende:
    Nou nou, ik vind FFXII al behoorlijk vernieuwend...vooral de gameplay.
    Vernieuwend voor een FF game zeker.. Het vechtsysteem is eigenlijk gewoon Kotor met gambits..

En dat roeleert
    pi_42641280
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 08:28 schreef Strolie75 het volgende:Kortom: ik geniet en ga hier zeker mee door. Al voel ik me wel schuldig dat ik een illegale versie game. Maar goed, de 31e gaat netjes de legale versie in mijn PS2.
    Legale FF XII in een illegale PS2 of je hebt een amerikaanse PS2?
    pi_42641352
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 14:13 schreef Marcade het volgende:
    Legale FF XII in een illegale PS2 of je hebt een amerikaanse PS2?
    Omgebouwde PS2. Maar dat heb ik toentertijd laten doen zodat ik exportgames kan spelen. Dit is eigenlijk mijn eerste "backup" die ik erop draai. Mijn voornemen is om ooit nog eens een platte NTSC-console erbij te kopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Strolie75 op 13-10-2006 15:14:21 ]
    pi_42643020
    Ik kap er voorlopig even mee. Ik voel me toch lullig dat ik een warez-versie speel, misschien dat ik het daarom in drie topics tegelijk loop te verdedigen. Dit is geen verwijt naar andere mensen die hem nu al spelen hoor. Maar ik voel me nu erg hypocriet, en dat gamed gewoonweg niet lekker. Misschien trek ik het me teveel aan en ben ik te hard voor mezelf, maar ik kan niet ontkennen hoe het voelt. Een beetje alsof je 15.000 euro bij de mac hebt gekregen en ze niet hebt teruggegeven. Ik heb 4 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om me niet langer met warez bezig te houden en over te stappen naar legale console games. Ik zat er toentertijd vrij diep in, en sindsdien hang ik de moraalridder uit op Fok! en tegen collega’s en vrienden. En ik wil aan deze principes, ondanks mijn gevoeligheid voor hype en mijn ongeduld trouw blijven.

Ik ben blij dat ik heb mogen uitproberen. Daarvoor echt heel veel dank Cho! Ook bedankt dat je me hebt overgehaald om toch door te zetten na mijn frustraties met de camera. Ik wacht nu netjes op de legale, maar ik heb in november waarschijnlijk geen tijd om te gamen. Maar ik ben voornemens om na de kerst een goede start te maken.

Tot dan mensen!
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:16:58 #106
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42643127
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 15:13 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik kap er voorlopig even mee. Ik voel me toch lullig dat ik een warez-versie speel, misschien dat ik het daarom in drie topics tegelijk loop te verdedigen. Dit is geen verwijt naar andere mensen die hem nu al spelen hoor. Maar ik voel me nu erg hypocriet, en dat gamed gewoonweg niet lekker. Misschien trek ik het me teveel aan en ben ik te hard voor mezelf, maar ik kan niet ontkennen hoe het voelt. Een beetje alsof je 15.000 euro bij de mac hebt gekregen en ze niet hebt teruggegeven. Ik heb 4 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om me niet langer met warez bezig te houden en over te stappen naar legale console games. Ik zat er toentertijd vrij diep in, en sindsdien hang ik de moraalridder uit op Fok! en tegen collega’s en vrienden. En ik wil aan deze principes, ondanks mijn gevoeligheid voor hype en mijn ongeduld trouw blijven.

Ik ben blij dat ik heb mogen uitproberen. Daarvoor echt heel veel dank Cho! Ook bedankt dat je me hebt overgehaald om toch door te zetten na mijn frustraties met de camera. Ik wacht nu netjes op de legale, maar ik heb in november waarschijnlijk geen tijd om te gamen. Maar ik ben voornemens om na de kerst een goede start te maken.

Tot dan mensen!
    Je maakt van een mug eenen Olifantke. Je koopt het spel toch... Zeik dan niet en ga gamen!
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:19:20 #107
    152502 Atuniel
    Papa de familias
    pi_42643191
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 15:13 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik kap er voorlopig even mee. Ik voel me toch lullig dat ik een warez-versie speel, misschien dat ik het daarom in drie topics tegelijk loop te verdedigen.

Tot dan mensen!
    Wat een respect.. en een moed... godver
    Echt respect voor... een man een man, een woord een woord.. daar hou ik van!
    pi_42643417
    Ik moet zelfs wachten tot de Europese release, krijg ik nou ook lovende woorden?
    pi_42645192
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 15:26 schreef torn_Machina het volgende:
    Ik moet zelfs wachten tot de Europese release, krijg ik nou ook lovende woorden?
    ofzo iets <---

Maar ik wou dat er iets was dat zo perfect werkt als freeloader... de meeste oplossingen de ps2 zijn houtje toutje... en veel geknutsel. Zucht ik ga het misschien wel ombouwen om dan maar import games te kunnen spelen. zucht waarom die fucking regio codes!
    pi_42645436
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:22 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

ofzo iets <---

Maar ik wou dat er iets was dat zo perfect werkt als freeloader... de meeste oplossingen de ps2 zijn houtje toutje... en veel geknutsel. Zucht ik ga het misschien wel ombouwen om dan maar import games te kunnen spelen. zucht waarom die fucking regio codes!

Ach het regio vrij maken is geen probleem, alleen heb ik geen zin om mijn ps2 nu nog te gaan modden of swap magic te kopen, alleen om FF XII 4 maand eerder te kunnen spelen.
    Als ik het echt noodzakelijk had gevonden had ik het allang gedaan.

Ik hoor gewoon bij de verstokte PAL gamers.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:30:17 #111
    145074 Diablos79
    pi_42645543
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 16:27 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ach het regio vrij maken is geen probleem, alleen heb ik geen zin om mijn ps2 nu nog te gaan modden of swap magic te kopen, alleen om FF XII 4 maand eerder te kunnen spelen.
    Als ik het echt noodzakelijk had gevonden had ik het allang gedaan.

Ik hoor gewoon bij de verstokte PAL gamers.
    Modden is leuk om te doen
    beetje knutselen met je console..

Al zal ik het bij de PS3 en Xbox360 niet doen. Te veel gedoe en gezeur bij deze nieuwe generatie. En als developers echt een beetje gebruik gaan maken van het regiovrij systeem is het niet eens meer nodig
    pi_42649346
    Mijn PS1 was ook omgebouwd, met als gevolg dat je op den duur zoveel games hebt dat je nietmeer weet wat je wilt spelen. Daarbij ging de laser van mijn PS1 ook steeds slechter werken.
    Sinds de PS2 speel ik daarom alleen nog maar legale games. Je bent dan ook veel kritischer met wat je koopt en je hebt er ook meer plezier van. En de PS2 werkt nog steeds perfect
    PSN id: NL_SToRM
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:15:29 #113
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42650521
    Vanavond weer verder...... wat een spel
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:38:55 #114
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42657172
    ik zit inmiddels op 25 uur, en de bosses beginnen nu toch wel een stuk pittiger te worden
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:15:33 #115
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42664987
    Woestijn stuk,...........
    SPOILER
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:13:35 #116
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42665677
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 08:15 schreef Chocobo het volgende:
    SPOILER
    Ik vermoorde die boss toen ik level 16 was... Op een of andere manier gaat een boss automatisch dood als je langer dan 10(?) minuten bezig bent hem te doden.. Gewoon constant je party raise-en of een phoenix gebruiken

Ik ben nu ook weer terug gegaan naar de zandzee.. Alle vijanden gaan er met 1 slag dood... En je krijgt er ook nog LP voor .. Een half uurtje meppen is al snel 70 LP
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:18:51 #117
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42665753
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 10:13 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik vermoorde die boss toen ik level 16 was... Op een of andere manier gaat een boss automatisch dood als je langer dan 10(?) minuten bezig bent hem te doden.. Gewoon constant je party raise-en of een phoenix gebruiken

Ik ben nu ook weer terug gegaan naar de zandzee.. Alle vijanden gaan er met 1 slag dood... En je krijgt er ook nog LP voor .. Een half uurtje meppen is al snel 70 LP
    Ja ik mis nog een paar stukjes uit de zandzee,..... maar daar moet ik echt later voor terugkomen.... ben nu niet sterk genoeg.
    pi_42666313
    Over die vogel en de zandzee
    SPOILER
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:27:17 #119
    145074 Diablos79
    pi_42667811
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 11:02 schreef Marcade het volgende:
    Over die vogel en de zandzee
    SPOILER
    SPOILER
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:38:02 #120
    145074 Diablos79
    pi_42668027
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 08:15 schreef Chocobo het volgende:
    SPOILER
    Je het hele spel is zo groot .. Je bent nu nog niet eens op 1/3 van het spel. Sommige gebieden zijn echt groot.
    SPOILER
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:59:12 #121
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42668487
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 12:38 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Je het hele spel is zo groot .. Je bent nu nog niet eens op 1/3 van het spel. Sommige gebieden zijn echt groot.
    SPOILER
    N...nog niet eens op 1/3
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:59:51 #122
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42668500
    En moet je oude stukken nog eens doen... ik bedoel... de east sands heb ik nog niet helemaal af.... kom je op den duur overal terecht?
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:00:15 #123
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42668519
    Net mijn eerst Mist gehaald,......... geen idee hoe ik die uitvoer maar ok... kom er wel uit.
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:16:14 #124
    145074 Diablos79
    pi_42668896
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 12:59 schreef Chocobo het volgende:
    En moet je oude stukken nog eens doen... ik bedoel... de east sands heb ik nog niet helemaal af.... kom je op den duur overal terecht?
    Nee je hoeft de meeste plekken maar 1x te doen. Maar als je alle mobhunts en sidequest doet kom je zeker overal nog eens terug en krijg je de gehele kaart wel open
    SPOILER
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:15:54 #125
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42671348
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 12:27 schreef Diablos79 het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Deacon_Tigra op 14-10-2006 15:25:15 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:32:11 #126
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42671679
    Als je na een week al op 1/3 van het spel zit is het ook niet echt een groot spel, lijkt me.

Of je moet wel snel/veel gamen.

Ik ga nu verder met FFIX btw, ben net uit die Ice Cavern en ga nu richting Dali.
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:40:50 #127
    145074 Diablos79
    pi_42671864
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 15:32 schreef Ixnay het volgende:
    Als je na een week al op 1/3 van het spel zit is het ook niet echt een groot spel, lijkt me.

Ik ga nu verder met FFIX btw, ben net uit die Ice Cavern en ga nu richting Dali.
    Waarom zou het dan niet groot zijn? Een spel met een mainquest van 60 uur, en een totale speeltijd van gemakkelijk 100 tot 150 uur, is gewoon groot. Maar als je heel fanatiek bent speel je het wel in 1 a 2 weken uit natuurlijk. Er zijn maar heel weinig spellen waar ik langer dan 2 weken over doe als ik echt zin heb om het te spelen.
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:43:21 #128
    145074 Diablos79
    pi_42671913
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 15:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:07:02 #129
    15600 BB-King
    Long live the King!
    pi_42675446
    Hmm als ik al die verhalen hier hoor.... kan bijna niet wachten.
    Maar XII is dus erg groot... te vergelijken met GTA San Andreas ofzo?
    Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:21:45 #130
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42675821
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 18:07 schreef BB-King het volgende:
    Hmm als ik al die verhalen hier hoor.... kan bijna niet wachten.
    Maar XII is dus erg groot... te vergelijken met GTA San Andreas ofzo?
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:23:18 #131
    15600 BB-King
    Long live the King!
    pi_42675869
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 18:21 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Ik bedoel qua afstanden hé... niet qua spelopvatting.
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:24:51 #132
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42675909
    weet ik wel

XII is wel een heel stukkie groter , valt natuurlijk ook bijna niet te vergelijken
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:14:56 #133
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42678708
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 15:32 schreef Ixnay het volgende:

20 uur en dan op 1/3 niet veel

Ehhh,... menig games waren nu al uitgespeeld.
    pi_42682227
    Ik zit nu uren te levelen op osmone plain en die jungle om zo'n esper, adramelech ofzow te beuken, van lvl 20 naar 32 ofzow. Zit nu ook op 37 uur sinds vorig week vrijdag . Ik heb gebruik gemaakt van die ontblote license grid. Nu heb ik alle Mists voor elke character . FF die esper beuken, want hij beukte me zwaar

Edit: Eindelijk verslagen, na 2 of 3 keer proberen. Had zo'n 2 x 12 hits die mists gebruikt. Nog een esper erbij

[ Bericht 8% gewijzigd door DaggerNL op 15-10-2006 01:08:18 ]
      zondag 15 oktober 2006 @ 12:49:10 #135
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42694691
    Ozmone Plains,... daar ben ik nu aangekomen... prachtig
      zondag 15 oktober 2006 @ 15:30:54 #136
    145074 Diablos79
    pi_42698251
    Wat me wel is opgevallen is dat de lip-sync(hoe de monden bewegen) niet is aangepast op het engels. In de US versie zie je soms dat de mond niet helemaal klopt met de spraak terwijl die bij de Jap versie echt perfect gelijk loopt. Maar ja dat aanpassen was denk ik wel veel werk geweest
    pi_42706393
    Jah; dat was in FF X ook niet zo. Gelukkig is de voice acting & timing wel stuk-ken beter als het in FF X was. Het klinkt beter en de gesprekken lopen vloeiender. Daar was ik het meest bang voor in FF XII.
      zondag 15 oktober 2006 @ 22:25:30 #138
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42708028
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 21:22 schreef Marcade het volgende:
    Jah; dat was in FF X ook niet zo. Gelukkig is de voice acting & timing wel stuk-ken beter als het in FF X was. Het klinkt beter en de gesprekken lopen vloeiender. Daar was ik het meest bang voor in FF XII.
    Minder gesproken dan X moet ik zeggen..... meer actie.... meer lezen af en toe,... sfeer is enorm! Ben verliefd op de battle engine... echt geweldig,.... toch lijkt het wel een old school RPG... zo heerlijk
      zondag 15 oktober 2006 @ 23:28:52 #139
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42709530
    Ik vind toch dat er te weinig aandacht word besteed aan de onderlinge relaties tussen de characters..

Het verhaal is story driven en niet character driven zoals in X (Tidus die ergens komt en geen idee heeft wat er aan de hand is). Begin toch wel een beetje een emotionele band te missen

Ik zit ook nog maar op 18 uur Morgen even naar de 20-22 drukken.
      zondag 15 oktober 2006 @ 23:53:15 #140
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42710275
    Ik vind dat Uematsu een topic verdient in MUZ.
      maandag 16 oktober 2006 @ 01:57:39 #141
    145074 Diablos79
    pi_42712736
    Ik vind het verhaal van FF12 zeker beter dan van FFX.. Opzich was het verhaal van FFX wel ok(vond het trouwens wel een toppie spel) maar het einde verkloot het. Het word dan opeens allemaal weer te vaag en raar. En die laatste eindbaas vond ik echt een domper.

FF12 heeft dan wel een iets meer recht toe recht aan verhaal, maar daar hou ik wel van als het gewoon goed word opgebouwd en verteld. En in de (ongeveer)60 uur die het duurt zit er genoeg ontwikkelingen in tussen de karakters. Ik vind het ook wat volwassener aanvoelen dan deel 10. Er zit iedergeval veel meer in dan je in eerste instantie denkt.
      maandag 16 oktober 2006 @ 09:52:51 #142
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42715816
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 23:28 schreef BMH het volgende:
    Ik vind toch dat er te weinig aandacht word besteed aan de onderlinge relaties tussen de characters..

Het verhaal is story driven en niet character driven zoals in X (Tidus die ergens komt en geen idee heeft wat er aan de hand is). Begin toch wel een beetje een emotionele band te missen

Ik zit ook nog maar op 18 uur Morgen even naar de 20-22 drukken.
    Ik vind het juist goed opbouwen.......... Fran is mijn favo tot nu toe....... character development komt steeds meer aan bod.
      maandag 16 oktober 2006 @ 19:52:45 #143
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42723004
    ik had eigenlijk een totaal andere stem bij haar verwacht

Favo character is Balthier , hij is echt grappig

Gevolgd door Penelo

Anyhoe zit nu in de
    SPOILER
    en werd toch wel gruwelijk in de pan gehakt, met mijn level 24

morgen maar weer eens flink levellen
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:36:12 #144
    145074 Diablos79
    pi_42735844
    Zo 10 uurtjes gespeeld en de eerste Esper is binnen
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:26:50 #145
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42748906
    Espers...... Ik had mijn eerste pas na dik 18 uur.... bij die tomb!
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:41:52 #146
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42749320
    ik vondt de Aeons in X eigenlijk veel indrukwekkender
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:03:27 #147
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42749824
    Gamen
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:21:56 #148
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42750539
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 19:41 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    Aeons/espers/mist knacks allemaal grafische onzin. Vooral combo's maken met knacks is imo grootste tijdverspilling... Waarom kun je die onzinnige "filmpjes" niet gewoon skippen
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:26:01 #149
    145074 Diablos79
    pi_42750695
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 19:41 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    Lijkt zo.. Dacht ik eerst ook..
    SPOILER
    pi_42750731
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef BMH het volgende:

[..]

Aeons/espers/mist knacks allemaal grafische onzin. Vooral combo's maken met knacks is imo grootste tijdverspilling... Waarom kun je die onzinnige "filmpjes" niet gewoon skippen
    Na het de eerste keer gezien te hebben, vind ik het meestal ook wel genoeg geweest.
    Vind dat het de snelheid uit de gameplay haald.
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:28:35 #151
    145074 Diablos79
    pi_42750806
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef BMH het volgende:

[..]

Hoe zou je een mist combo willen maken zonder de "Filmpjes"?? Aangezien je in de tijd dat de aanval gedaan word jij de volgende aanval moet inzetten. En als je het niet leuk vind om naar te kijken gebruik je het toch gewoon niet
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:30:20 #152
    145074 Diablos79
    pi_42750884
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 19:26 schreef Chocobo het volgende:
    Espers...... Ik had mijn eerste pas na dik 18 uur.... bij die tomb!
    Ja maar ik ben er al een keer doorheen gewandeld he. En de tweede keer gaat het altijd sneller
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:37:49 #153
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42751132
    Ik heb pas 2 mist attacks en daar snap ik nog niet veel van.... gaat iets te snel om te zien wat ik moet doen.... of ik wordt oud
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:53:15 #154
    145074 Diablos79
    pi_42751826
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 20:37 schreef Chocobo het volgende:
    Ik heb pas 2 mist attacks en daar snap ik nog niet veel van.... gaat iets te snel om te zien wat ik moet doen.... of ik wordt oud
    Met 3 kun je pas echt combo's gaan maken.. Is heel simpel hoor, gewoon de knop drukken die voor de naam staat En als er geen knoppen staan moet je R2 inhouden tot dat er een verschijnt.. Je kan trouwens gewoon op het licences board zien waar de mistknacks zitten. Die kosten 50 punten en zijn goud/geel aangegeven
      woensdag 18 oktober 2006 @ 00:07:37 #155
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42758531
    25 uur

@ Diablos,......... ja ik heb wel die mist shit al op de board, maar ik weet niet wat voor een aktie ik moet doen om hits te krijgen........... oh,... en dat je ze kon koppelen wist ik ook niet
    SPOILER
    Ik vind trouwens de character achtergronden en motieven steeds interessanter worden.... wat een spel zeg Kan niet stoppen....
      woensdag 18 oktober 2006 @ 00:11:40 #156
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42758656
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 00:07 schreef Chocobo het volgende:
    25 uur

@ Diablos,......... ja ik heb wel die mist shit al op de board, maar ik weet niet wat voor een aktie ik moet doen om hits te krijgen........... oh,... en dat je ze kon koppelen wist ik ook niet
    SPOILER
    Ik vind trouwens de character achtergronden en motieven steeds interessanter worden.... wat een spel zeg Kan niet stoppen....
    Jij speelt het spel nu 5 uur langer dan mij terwijl ik iets verder ben...

Welke levels ben je?

Ik: V24>P18
      woensdag 18 oktober 2006 @ 00:33:33 #157
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42759202
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 00:11 schreef BMH het volgende:

[..]

Jij speelt het spel nu 5 uur langer dan mij terwijl ik iets verder ben...

Welke levels ben je?

Ik: V24>P18
    Ik zit met alle characters op level 23 maar je kent me he.... moet elke steen en bloem bekijken,... tevens praat ik met iedereen en lees ik tekst zoals je het zou voorlezen.................... FF fan,... kan er niks aan doen
      woensdag 18 oktober 2006 @ 01:05:06 #158
    145074 Diablos79
    pi_42759939
    Zit nu op 13 uur en iedereen level 19 gaat lekker. In de japanse versie heb ik in het begin veel gevechten overgeslagen maar dat kwam me later duur te staan waardoor ik soms echt een hele tijd moest levellen. Heb gemerkt als je tijdens het spelen gewoon in ieder gebied alle vijanden afmaakt je levels snel omhoog.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 08:45:04 #159
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42762607
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 00:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik zit met alle characters op level 23 maar je kent me he.... moet elke steen en bloem bekijken,... tevens praat ik met iedereen en lees ik tekst zoals je het zou voorlezen.................... FF fan,... kan er niks aan doen
    Ik ben daar mee gestopt omdat je in veel spellen veel te veel fouten tegenkomt ... Alles onderzoeken = sfeer verpesting bij veel games
      woensdag 18 oktober 2006 @ 09:07:28 #160
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42762893
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 08:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik ben daar mee gestopt omdat je in veel spellen veel te veel fouten tegenkomt ... Alles onderzoeken = sfeer verpesting bij veel games
      woensdag 18 oktober 2006 @ 11:36:30 #161
    145074 Diablos79
    pi_42766015
    Vandaag ook maar weer eens een flink stuk verder spelen. En iedere steen omdraaien doe ik tegenwoordig ook niet meer. Al leg ik bij FF12 wel voor iedergebied de kaart helemaal open(zover dat kan bij de eerste keer dat je er komt).
      woensdag 18 oktober 2006 @ 11:38:16 #162
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42766056
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 11:36 schreef Diablos79 het volgende:
    Vandaag ook maar weer eens een flink stuk verder spelen. En iedere steen omdraaien doe ik tegenwoordig ook niet meer. Al leg ik bij FF12 wel voor iedergebied de kaart helemaal open(zover dat kan bij de eerste keer dat je er komt).
    Ja,... ik loop er desnoods een kwartier voor terug om dat ene grijze stukje nog wit te maken op de map
      woensdag 18 oktober 2006 @ 11:41:49 #163
    145074 Diablos79
    pi_42766153
    Heb nu al weer zin in FF13 lol.. Maar ja die duurt nog wel even. Toch hoop ik wel dat niet iedere RPG de gameplay van FF12 krijgt en er ook traditionele RPG's blijven komen op de PS3/xbox360. Gewoon lekkere turn based random battles.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 11:43:05 #164
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42766183
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 11:41 schreef Diablos79 het volgende:
    Heb nu al weer zin in FF13 lol.. Maar ja die duurt nog wel even. Toch hoop ik wel dat niet iedere RPG de gameplay van FF12 krijgt en er ook traditionele RPG's blijven komen op de PS3/xbox360. Gewoon lekkere turn based random battles.
    Weet het wel zeker............... zelf vind ik dit momenteel briljant maar turnbased is niet verouderd zoals sommige beweren...... het is gewoon een genre en van mij mogen ze die ook weer eens uitrollen. Geniet echter momenteel behoorlijk van deze semi realtime opstelling....
      woensdag 18 oktober 2006 @ 11:47:53 #165
    145074 Diablos79
    pi_42766305
    Ik vind de gameplay van FF12 ook heerlijk maar turn based vind ik ook altijd leuk. En dat het verouderd is gezeur ja. Het is zoals je zegt het soort spel.
    pi_42784070
    wat krijg ik zin in FF13 als ik die trailer zie
    Extremistisch gematigd.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 20:58:29 #167
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42784078
    Net een gesealde Tinbox versie gekocht

kost wat, maar dan heb je ook wat

nu nog wachten tot november eer ik hem binnen heb

iemand nog een gesealde normale NTSC versie kopen

[ Bericht 10% gewijzigd door Deacon_Tigra op 18-10-2006 21:11:02 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42784722
    Ik heb nou mijn eerste Esper maar ik kan hem niet summonen en het is me ook niet duidelijk hoe ik dat dan wel moet doen. De naam is namelijk ''grijs'' als ik hem aan wil klikken. 1 van mijn karakters heeft hem wel ''geleerd'' zeg maar via dat skill bord.
    Moet ik voor die Espers ook lisences kopen net als alle alle technieken?
      woensdag 18 oktober 2006 @ 22:16:32 #169
    145074 Diablos79
    pi_42787579
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 21:14 schreef Reggie200 het volgende:
    Ik heb nou mijn eerste Esper maar ik kan hem niet summonen en het is me ook niet duidelijk hoe ik dat dan wel moet doen. De naam is namelijk ''grijs'' als ik hem aan wil klikken. 1 van mijn karakters heeft hem wel ''geleerd'' zeg maar via dat skill bord.
    Moet ik voor die Espers ook lisences kopen net als alle alle technieken?
    Je kan hem alleen gebruiken met de karakter met wie je hem hebt geleerd.
    pi_42789802
    Ja dat snap ik, maar als ik in gevecht ben en de esper wil summonen dan is de naam ''grijs'' oftewel ik kan hem niet gebruiken.
    Dus mijn vraag was, moet ik soms een license kopen net als met de andere skills die je leert via het skillbord.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 23:17:39 #171
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42790299
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 23:05 schreef Reggie200 het volgende:
    Ja dat snap ik, maar als ik in gevecht ben en de esper wil summonen dan is de naam ''grijs'' oftewel ik kan hem niet gebruiken.
    Dus mijn vraag was, moet ik soms een license kopen net als met de andere skills die je leert via het skillbord.
    Dat zegt hij. Je moet die esper aan iemand geven......... Het is idd een icon op je board. Mocht je dat al gedaan hebben dan heb je waarschijnlijk te weinig MP op dat moment
    pi_42796631
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 23:17 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat zegt hij. Je moet die esper aan iemand geven......... Het is idd een icon op je board. Mocht je dat al gedaan hebben dan heb je waarschijnlijk te weinig MP op dat moment
    Ah ik stelde de vraag verkeerd, ik bedoelde niet een license kopen want die had ik al gekregen via dat skillbord en ook aan een karakter gegeven.
    Maar zoals vele skills (bijvoorbeeld Cure) kun je die pas gebruiken als je ook de techniek hebt gekocht.
    My mistake voor het gebruik van de verkeerde term.
    Dus moet ik nog een techniek ergens kopen?
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:01:26 #173
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42798606
    je moet hem "kopen" op je licenseboard idd
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:25:56 #174
    145074 Diablos79
    pi_42799205
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 09:29 schreef Reggie200 het volgende:

[..]

Ah ik stelde de vraag verkeerd, ik bedoelde niet een license kopen want die had ik al gekregen via dat skillbord en ook aan een karakter gegeven.
    Maar zoals vele skills (bijvoorbeeld Cure) kun je die pas gebruiken als je ook de techniek hebt gekocht.
    My mistake voor het gebruik van de verkeerde term.
    Dus moet ik nog een techniek ergens kopen?
    Nee, je hoeft hem alleen te activeren op je License board. En dan kun je hem met die persoon(waarbij je hem hebt geactiveerd) oproepen. Je moet wel zorgen dat je mp vol is anders kun je hem niet oproepen.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 12:20:06 #175
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42800710
    37.5 uur gespeeld , all characters op level 33

en in Phon Coast
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      donderdag 19 oktober 2006 @ 12:47:58 #176
    145074 Diablos79
    pi_42801377
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 12:20 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    37.5 uur gespeeld , all characters op level 33

en in Phon Coast
    Dan ben je ongeveer op de helft , van de main quest.
    pi_42801509
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:25 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Nee, je hoeft hem alleen te activeren op je License board. En dan kun je hem met die persoon(waarbij je hem hebt geactiveerd) oproepen. Je moet wel zorgen dat je mp vol is anders kun je hem niet oproepen.
    aha ok bedankt voor het antwoord.
    Mijn probleem was dan waarschijnlijk dat ik niet genoeg MP had maar laat ik nu net mijn eerste Esper aan een caster hebben gegeven, die altijd snel d'r MP kwijt
    pi_42816637
    OST

donderdag 19 oktober 2006 @ 21:11:45 #179
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42817094
    Het zou cooler geweest zijn als iedereen gewacht had tot de PAL release.

Dan zou iedereen in dit topic tegelijkertijd bezig zijn met het spel.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 21:14:45 #180
    145074 Diablos79
    pi_42817185
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 21:11 schreef Ixnay het volgende:
    Het zou cooler geweest zijn als iedereen gewacht had tot de PAL release.

Dan zou iedereen in dit topic tegelijkertijd bezig zijn met het spel.
    Speel ik hem als hij hier uit is gewoon nog eens
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:37:04 #181
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42824598
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 12:47 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dan ben je ongeveer op de helft , van de main quest.
    NOOOOOOOOOOOO
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:39:24 #182
    145074 Diablos79
    pi_42824670
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 00:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

NOOOOOOOOOOOO
    Niet getreurd, als je alle sidequest en mobhunts erbij doet heb je zeker nog 100 uur te gaan
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:48:56 #183
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42824986
    SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Deacon_Tigra op 20-10-2006 00:59:30 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:58:59 #184
    145074 Diablos79
    pi_42825253
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 00:48 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:01:12 #185
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42825306
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:05:07 #186
    145074 Diablos79
    pi_42825390
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 01:01 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:08:26 #187
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42825460
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:16:20 #188
    145074 Diablos79
    pi_42825604
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 01:08 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:53:03 #189
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42831016
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:45:33 #190
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42844368
    SPOILER
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:04:22 #191
    15600 BB-King
    Long live the King!
    pi_42874303
    Ik ben nu met Final Fantasy IX bezig... terwijl de rest al FFXII speelt.
      zondag 22 oktober 2006 @ 08:59:12 #192
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42879735
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 23:04 schreef BB-King het volgende:
    Ik ben nu met Final Fantasy IX bezig... terwijl de rest al FFXII speelt.
    Maakt niet uit toch... je kan elke FF gamen wanneer je maar wilt Zo wil ik tijdens een rustig moment alle delen nog eens gaan gamen
      zondag 22 oktober 2006 @ 16:02:53 #193
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42888721
    Ik ben nu ook bezig met IX, net op cd 2 bij Treno en die grot.
      maandag 23 oktober 2006 @ 02:45:35 #194
    15600 BB-King
    Long live the King!
    pi_42908324
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 16:02 schreef Ixnay het volgende:
    Ik ben nu ook bezig met IX, net op cd 2 bij Treno en die grot.
    Ik ben ook met cd 2 bezig en heb net de Black Mage Village bezocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door BB-King op 23-10-2006 02:50:51 ]
    pi_42910493
    Potdorie zeg wat is FFXII een tof spel. Na 10-2 begon ik toch een beetje te twijfelen, maar deze is echt geweldig! Het vecht-systeem is fantastisch (Gambit regeert), geen random battles meer, gematigde respawn tussen 2 grenzende locaties, grafisch top, goede voice-acting, speelt lekker door, geen suffe huilie characters... dit zou wel eens de beste na VII kunnen zijn.
    SPOILER
      maandag 23 oktober 2006 @ 09:41:26 #196
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42910530
    quote:
    Op maandag 23 oktober 2006 02:45 schreef BB-King het volgende:

[..]

Ik ben ook met cd 2 bezig en heb net de Black Mage Village bezocht.
    Bij mij is Cleyra net vernietigd en Steiner is ontsnapt.
    pi_42910615
    Wat mij betreft hadden ze meer van het FFxi (die mmo) battlesystem in FFxii mogen plaatsen. Het komt grotendeels al overeen maar in FFxi kun je mooie combo's in je in macro's stoppen plus het speelt ook iets vlotter.
    Verder is FFxii een zeer geslaagd spel :3
    pi_42924539
    weet iemand of die Elementals nog wat opleveren naast wat exp en 4 lp? ik heb er een (met moeite) verslagen, maarals het niets oplevert ontloop ik ze liever.... en hoe zit het met de Entities (oid)
    elk oordeel heeft z'n nadeel
      woensdag 25 oktober 2006 @ 17:02:08 #199
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42926586
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 15:55 schreef desub het volgende:
    weet iemand of die Elementals nog wat opleveren naast wat exp en 4 lp? ik heb er een (met moeite) verslagen, maarals het niets oplevert ontloop ik ze liever.... en hoe zit het met de Entities (oid)
    Kwam ze voor het eerst bij de Sandpeople tegen..... ik stierf gruwelijk.... ik vermijdt ze liever
      woensdag 25 oktober 2006 @ 18:32:05 #200
    145074 Diablos79
    pi_42929173
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 17:02 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Kwam ze voor het eerst bij de Sandpeople tegen..... ik stierf gruwelijk.... ik vermijdt ze liever
    Ja die kun je beter even mijden totdat je een beetje hoog level hebt. Ze leveren lekkere punten op en LP, helemaal als je items hebt die dubbele LP en EXP geven
    pi_42934538
    ik zit nu op een punt waar ik de elementals(lvl25) aan ga kunnen, de entiteiten die ik ben tegengekomen (lvl 49) ontloop ik liever nog even...

degene die ik tegenkwam leverde maar 4 LP op.... dan versla ik toch liever 4 "normale" wezens... ok, ik heb 4 characters met dubbel lp en 1 met dubble exp, maar toch...
      donderdag 26 oktober 2006 @ 18:22:49 #202
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42960514
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:32 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ja die kun je beter even mijden totdat je een beetje hoog level hebt. Ze leveren lekkere punten op en LP, helemaal als je items hebt die dubbele LP en EXP geven
    Ik moet nog zoveel doen..... ben even gestopt na 25 uur FF,...
    SPOILER
    Na Splinter Cell ga ik weer verder met FF
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:16:03 #203
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42972183
    had ik net voor mijn gehele party dure mirror mail armour gekocht

hebben die dingen als bijwerking Reflect

Is dus mooi kut, nou kon ik ze niet meer healen met spells

En ik had al gesaved ,volgende x maar beter uitkijken
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42973333
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 00:16 schreef Deacon_Tigra het volgende:

SPOILER
    Bij de "Mirror" in Mirror mail armour was mij wel een lampje gaan branden om maar even de stats op dat ding te bekijken.
    pi_42974000
    quote:

En ik had al gesaved ,volgende x maar beter uitkijken [/spoiler]
    Ik had er "gelukkig" maar eentje gekocht....

al ben ik wel een ander item tegengekomen wat de reflectbijwerking leek te kunnen opheffen... het item was alleen duurder dan de armour, dus heb ik het maar niet uitgeprobeerd...
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:57:44 #206
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42981719
    Ik zoek nog de losse PS One versie van Final Fantasy VI.
    Verder zoek ik nog de niet-platinum versie van X-2.

Weet iemand of deze nog ergens te bestellen zijn, nieuw in seal?
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:45:35 #207
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42986902
    quote:

whahahahahaa

Dat is minder.... heb het zelf nooit zo op reflect!
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:40:11 #208
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42988565
    EEJ bedankt voor de support man
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42988918
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 12:57 schreef Ixnay het volgende:

ebay? check ook items uit Engeland of als je NTSC kan afspelen, de VS.

hier bijv. x-2 (staat niet bij of 'ie geseald is.)
    klik
    pi_42988980
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 15:45 schreef Chocobo het volgende:

[..]

whahahahahaa

Dat is minder.... heb het zelf nooit zo op reflect!
    ben ik ook geen fan van, vaak cure je de tegenstander er mee met zijn eigen magic
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:10:11 #211
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42991034
    hmzzz wat kan ik gebruiken bij een vijand die zowel Protect als Regen heeft

ik kan hem niet eens raken
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_42991067
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 18:10 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    hmzzz wat kan ik gebruiken bij een vijand die zowel Protect als Regen heeft [afbeelding]

ik kan hem niet eens raken
    Gewoon dispell op hem gooien.
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:18:51 #213
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_42991228
    Owja natuurlijk ,stom van me . ..........even kijken of ik dat wel op mijn license board heb staan
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 08:14:25 #214
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43004395
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 18:18 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    Owja natuurlijk ,stom van me . ..........even kijken of ik dat wel op mijn license board heb staan
    Disspel inderdaad,... of silence,... of gooi reflect op hem..... misschien cured hij jou wel dan

Vanavond FFXII weer oppakken
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:34:25 #215
    145074 Diablos79
    pi_43007936
    IGN's slot woord in de FF12 review..
    quote:
    Final Fantasy XII is a fantastic RPG. It blows all of its PS2 competition this year right out of the water and is among the all time elite role-players ever made for the system. Kingdom Hearts, Devil Summoner, Xenosaga III, Tales of the Abyss... none of them are on the same level as Square Enix's bold and riveting move in a new direction. Whether you're a fan of the genre or not, FF12 most certainly deserves a special spot on your PS2 game shelf... put it in the front.
    Toch leuk om te lezen dat de mensen die er "verstand" van hebben het ook met ons eens zijn
    pi_43009777
    Nou ja, ik ben het vaak niet echt eens met IGN, maar het zal in dit geval best kloppen.

Ik vermaak me nu nog prima met Kingdom Hearts 2, het begin was een beetje saai, en hij haalt het wat verhaal en sfeer betreft tot nu toe niet bij het eerste deel, maar het blijft een topgame.
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:36:44 #217
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43010528
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 13:34 schreef Diablos79 het volgende:
    IGN's slot woord in de FF12 review..
    [..]

Toch leuk om te lezen dat de mensen die er "verstand" van hebben het ook met ons eens zijn
    Zo mee eens
    pi_43019837
    zoo... het land is weer gered! nu eerst maar even wat anders doen, en over een weekje ofzo maar eens kijken of er nog leuke sidequests zijn....
    SPOILER
      zondag 29 oktober 2006 @ 00:08:48 #219
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43023357
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 08:14 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Disspel inderdaad,... of silence,... of gooi reflect op hem..... misschien cured hij jou wel dan

Vanavond FFXII weer oppakken
    heb uiteindelijk disspel en silence niet hoeven te gebruiken

heb gewoon met bruut geweld de 3 magic barriers om hem heen gesloopt , daarna was het piece of kaakie

@desub
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43025579
    SPOILER
      zondag 29 oktober 2006 @ 13:19:37 #221
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43033457
    Ik heb eens wat filmpjes gezocht van de battles van FFXII.
    Maar ik twijfel toch eigenlijk wel aan dat nieuwe systeem. Het gaat allemaal zo snel met die gambits, je volgt gewoon niet meer wat er allemaal gebeurt. Heb je er nog wel nog overzicht over?
      zondag 29 oktober 2006 @ 13:27:35 #222
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43033719
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 13:19 schreef Ixnay het volgende:
    Ik heb eens wat filmpjes gezocht van de battles van FFXII.
    Maar ik twijfel toch eigenlijk wel aan dat nieuwe systeem. Het gaat allemaal zo snel met die gambits, je volgt gewoon niet meer wat er allemaal gebeurt. Heb je er nog wel nog overzicht over?
    10x beter dan in FFX-2 zeg ik je..... zelf game ik,... mijn party gamed op gambits die ik ook nog eens zelf ingesteld heb... nee volledig overzicht. Misschien hier en daar in de war door een camera positie maar komt niet veel voor.

Ik loop rustig realtime op een vijand af en alle 3 attacken we..... in principe een turn voorsprong dan... daarna voor de kill
    pi_43033846
    ik moest er in het begin ook heel erg aan wennen, en het leek me ook niets. je overzicht is een wel stuk minder, maar er zitten ook positieve kanten aan, het speelt een stuk vlotter zonder telkens zo'n battlescreen tussendoor.
    het mindere overzicht is ook niet zo'n probleem, als je genoeg gambits hebt, kun je een hoop acties automatisch laten plaatsvinden (curen, status ailments verwijderen enz).

mijn conclusie: het is er zeker niet slechter op geworden.
      zondag 29 oktober 2006 @ 15:14:08 #224
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43037048
    Wat voorbeelden:

1. Stel een party-member heeft een bepaalde status ailment, bijvoorbeeld Darkness. En je vecht tegen een baas die nog maar 10 HP over heeft, dan ga je normaal geen Eye Drops meer gebruiken. Die Gambit is zo ingesteld dat er automatisch Eye Drops gebruikt wordt als er iemand Darkness heeft. In dit geval werkt die gambit dus niet zoals je het normaal zou willen.

2. Stel dat een Fighter, die normaal hoofdzakelijk attackt, Silence heeft, dan maakt jou dat niks uit, want hij gebruikt toch geen spreuken. Toch ben je dan een Echo Screen kwijt, omdat dat zo is ingesteld in je gambit, als een allie silence heeft > use Echo Screen.

Maar aangezien ik het nog niet gespeeld heb en tot februari/maart 2007 afwacht, kan ik er nog niet goed over oordelen.
    Jullie zijn er ook tevreden over, dus het zal wel een goed systeem zijn.
      zondag 29 oktober 2006 @ 15:28:41 #225
    145074 Diablos79
    pi_43037405
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 15:14 schreef Ixnay het volgende:
    Wat voorbeelden:

1. Stel een party-member heeft een bepaalde status ailment, bijvoorbeeld Darkness. En je vecht tegen een baas die nog maar 10 HP over heeft, dan ga je normaal geen Eye Drops meer gebruiken. Die Gambit is zo ingesteld dat er automatisch Eye Drops gebruikt wordt als er iemand Darkness heeft. In dit geval werkt die gambit dus niet zoals je het normaal zou willen.

2. Stel dat een Fighter, die normaal hoofdzakelijk attackt, Silence heeft, dan maakt jou dat niks uit, want hij gebruikt toch geen spreuken. Toch ben je dan een Echo Screen kwijt, omdat dat zo is ingesteld in je gambit, als een allie silence heeft > use Echo Screen.

Maar aangezien ik het nog niet gespeeld heb en tot februari/maart 2007 afwacht, kan ik er nog niet goed over oordelen.
    Zo werkt het niet helemaal, je stelt namelijk ook de volgorde in
    Je kan instellen dat hij eerst zwakke vijanden moeten aanvallen voordat hij moet helen. Dus in jouw voorbeeld van een eindbaas met nog maar 10HP en jij de status blind hebt. Als je dan gewoon hebt ingestelt dat hij zwakke vijanden eerst moet aanvallen dan gebeurd dat gewoon en gaat hij niet je blind helen. Als je ze goed instelt werken ze perfect. En als je toch iets moet doen wat je niet met de gambits hebt ingestelt kun je altijd zelf de controle over nemen.
      zondag 29 oktober 2006 @ 15:46:21 #226
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43037887
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 15:14 schreef Ixnay het volgende:
    Wat voorbeelden:

Waarom niet,... ook na de eindbaas moet je van darkness af toch?

Ik heb soms echt de cura van mijn vechters nodig.... magicians of niet.

Je treedt best in details,... weet je zeker dat je het nog niet gegamed hebt
      zondag 29 oktober 2006 @ 17:13:02 #227
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43040325
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 15:46 schreef Chocobo het volgende:

[..]
    Ik heb 8 delen van Final Fantasy gespeeld, de meesten uitgespeeld. Ik ken de reeks wel.

Ik moet alleen ooit nog eens Kefka verslaan, dan tel je pas mee...
    pi_43048302
    en je kunt ze natuurlijk ten alle tijde uitzetten in het battlemenu

'kheb er pas 6 gespeeld... ben bij 7 begonnen.
      zondag 29 oktober 2006 @ 23:17:08 #229
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43052700
    Komt deze maand nou FF7 Dirge of Cerberus uit?
      zondag 29 oktober 2006 @ 23:45:07 #230
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43053601
    Weer wat uurtjes FFXII gedaan
    SPOILER
    pi_43055473
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 12:57 schreef Ixnay het volgende:

nedgame voor x-2 ?
    weet alleen niet of het de platinum is aangezien er heel sneaky "afbeelding kan afwijken" bij het plaatje staat
    &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”&lt;/a&gt;
      maandag 30 oktober 2006 @ 05:02:45 #232
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43057307
    zo hehe eindelijk, net in 4,5 uur tijd heel Giruvegan uitgekamd

Save Points waren maar dun gezaaid daar , maar het heeft me wel 150.000 Gil opgeleverd
    SPOILER
    Zit nu op 53 uur , Gehele party op level 44

Dan ga ik nu genieten van een verdiende nachtrust
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43058655
    53 uur en hele party op lvl 44? Da's vrij snel. Heb zelf ± 40 uur op de teller staan en de hele groep is lvl 32. Moet wel zeggen dat ik nogal wat tijd heb verkloot met die Hunts, heeft even geduurd voordat ik in de gaten kreeg hoe het zat met de regen in Giza Plains.
    SPOILER
      maandag 30 oktober 2006 @ 10:17:08 #234
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43059472
    Ik lees allemaal dingen waar ik nog niet eens mee begonnen ben..... het is zo goed
      maandag 30 oktober 2006 @ 10:37:23 #235
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43059830
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 09:30 schreef NutKees het volgende:
    53 uur en hele party op lvl 44? Da's vrij snel. Heb zelf ± 40 uur op de teller staan en de hele groep is lvl 32. Moet wel zeggen dat ik nogal wat tijd heb verkloot met die Hunts, heeft even geduurd voordat ik in de gaten kreeg hoe het zat met de regen in Giza Plains.
    SPOILER
    Valt toch nog wel mee?

levellen & levellen

Ik heb ooit eens 5 maanden lang vastgezeten bij Seymour op Mt. Gagazet in FF-X,
    omdat ik zwaar under-leveld was

dat gebeurt me dus nooooit meer
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43060162
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 10:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Valt toch nog wel mee?

levellen & levellen

Ik heb ooit eens 5 maanden lang vastgezeten bij Seymour op Mt. Gagazet in FF-X,
    omdat ik zwaar under-leveld was

dat gebeurt me dus nooooit meer
    Ik ben inderdaad redelijk veel aan het levelen. Misschien een beetje TEveel:
    SPOILER
    ...en daarmee heb ik tot nu toe alles gehaald zonder veel moeite - behalve die ene hunt dan. Ik ga ook niet verder in het verhaal voordat ik zeker weet dat een gebied me geen problemen oplevert.
    pi_43060444
    SPOILER
    toch is het geen slecht idee om redelijk snel die hunts te gaan doen, anders worden ze veel te gemakkelijk. Ik heb op een bepaald punt gezegd, eerst alle hunts tot lvl 5 en dan pas verder. Eigenlijk hoefde ik nooit echt te levellen, wel een paar keer naar een gebied gewandeld in plaats van een teleport te gebruiken.
      maandag 30 oktober 2006 @ 11:02:50 #238
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43060463
    Ik ben nog geen 1 keer dood gegaan bij een boss battle , maar het was wel een paar keer net aan

Wat dat betreft vond ik de bosses in FF-X een stuk pittiger

Wat desub zegt, gewoon lopen , daarmee krijg je genoeg XP & LP .

Doe zoals mij , van Golmore naar Archades bijvoorbeeld

Mijn license grid begint trouwens al behoorlijk vol te raken

[ Bericht 9% gewijzigd door Deacon_Tigra op 30-10-2006 11:07:58 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43065710
    weet iemand hoe ik weer in de barheim passage kom? ik moet er een monster hunten, maar de ingang zit geblokkeerd. volgens de kaart moet er een teleport zijn, maar hij staat niet in mijn lijstje dus teleporten gaat niet.
      maandag 30 oktober 2006 @ 14:34:11 #240
    145074 Diablos79
    pi_43066279
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 14:16 schreef desub het volgende:
    weet iemand hoe ik weer in de barheim passage kom? ik moet er een monster hunten, maar de ingang zit geblokkeerd. volgens de kaart moet er een teleport zijn, maar hij staat niet in mijn lijstje dus teleporten gaat niet.
    Je kan erin vanuit de Dalmasca Eastersand.. Je moet wel eerst de Barheim Key hebben om erin te komen.
      maandag 30 oktober 2006 @ 15:42:10 #241
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43068546
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43077264
    Ik zie het topic nu pas. Hoe is het mogelijk dat iedereen hem al heeft? Ik heb hem gepreorderd bij VGP en ik heb nog geen verzendbevestiging gehad. Is er iets fout gegaan?
      maandag 30 oktober 2006 @ 19:54:46 #243
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43077640
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:44 schreef H.Flick het volgende:
    Ik zie het topic nu pas. Hoe is het mogelijk dat iedereen hem al heeft? Ik heb hem gepreorderd bij VGP en ik heb nog geen verzendbevestiging gehad. Is er iets fout gegaan?
    Niet echt,.... De meeste gamen de torrent.... maar de meeste hebben wel nog netjes de US versie besteld. Hij moet nog uitkomen.
    pi_43078018
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:54 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Niet echt,.... De meeste gamen de torrent.... maar de meeste hebben wel nog netjes de US versie besteld. Hij moet nog uitkomen.
    Als ik dit had geweten had ik de verleiding ook niet kunnen weerstaan denk ik. Hij zal er volgende week wel zijn. Nog even geduld dus.

En ik moet dat gamesnieuws weer meer gaan volgen. Ik mis alles .
    pi_43078360
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 14:34 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Je kan erin vanuit de Dalmasca Eastersand.. Je moet wel eerst de Barheim Key hebben om erin te komen.
    ik vermoedde al zoiets... ga ik die dan maar zoeken....
    pi_43078392
    officiele us release is morgen geloof ik
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:12:55 #247
    145074 Diablos79
    pi_43078479
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:10 schreef desub het volgende:

[..]

ik vermoedde al zoiets... ga ik die dan maar zoeken....
    Dat zou ik even opzoeken in een FAQ.. Je moet nogal wat moeite doen om de key te krijgen.
      maandag 30 oktober 2006 @ 22:20:01 #248
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43084939
    Gelukkig gaan er geen FF-delen op dat Wii prul uitkomen.
    Heb laatst die "controller" in m'n handen gehad, maar ik zie mezelf daarmee niet bepaald een FF mee gamen.
    pi_43087162
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 22:20 schreef Ixnay het volgende:
    Gelukkig gaan er geen FF-delen op dat Wii prul uitkomen.
    Heb laatst die "controller" in m'n handen gehad, maar ik zie mezelf daarmee niet bepaald een FF mee gamen.
    Die zijn allang aangekondigd. Dat er nou nog steeds mensen denken dat je bij elk spel moet gaan zwaaien met die controller.
      maandag 30 oktober 2006 @ 23:17:58 #250
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43087388
    Ik vond het een lame controller. Met of zonder gezwaai.

En ik had het over echte FF delen, Chrystal Chronicles is anders.
    pi_43087696
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:12 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dat zou ik even opzoeken in een FAQ.. Je moet nogal wat moeite doen om de key te krijgen.
    viel uiteindelijk nog best mee, alleen wat heel en weer rennen.
      maandag 30 oktober 2006 @ 23:46:21 #252
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43088572
    kan je die hunts alleen in de taverns vinden?
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:48:56 #253
    145074 Diablos79
    pi_43090248
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 23:24 schreef desub het volgende:

[..]

viel uiteindelijk nog best mee, alleen wat heel en weer rennen.
    Klopt, in de japans versie moest ik voor dat gedeelte toch wel even spieken in een FAQ..
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:06:37 #254
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43094562
    Video review

Ze geven precies dezelfde kritiek op de karakterontwikkeling als ik dat deed.

Ik ben het niet eens over het vechtsysteem.. Ik vind het namelijk een ruime vooruitgang op de vorige delen. Ach jah.. Dat krijg je als je FF fans vernieuwing geeft... Gaan ze zeiken

[ Bericht 42% gewijzigd door BMH op 31-10-2006 10:16:49 ]
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:55:50 #255
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43097084
    je kan nooit iedereen tevreden stellen

er zullen altijd mensen zijn die de dingen anders vinden

maar het op zijn minst verfrissend te noemen
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:58:42 #256
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43097152
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 11:55 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    je kan nooit iedereen tevreden stellen

er zullen altijd mensen zijn die de dingen anders vinden

maar het op zijn minst verfrissend te noemen
    Correct. Dit is voor mij de leukste FF game ondanks de karakters en het verhaal.
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:25:26 #257
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43100981
    en dan die ps2 graphics
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:48:09 #258
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43101677
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 14:25 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    en dan die ps2 graphics
    SPOILER
    Badmuts?
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:58:09 #259
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43102024
    als je nou even doorspeelt dan ben je er ook
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43103538
    Haha iedereen hypermodern FFXII aan t spelen en ben ik bezig met een speedrun FFVII.
    Time to beat: 8:38
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:05:53 #261
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43106910
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 15:37 schreef Pritt het volgende:
    Haha iedereen hypermodern FFXII aan t spelen en ben ik bezig met een speedrun FFVII.
    alle 3 de cd's ?
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:28:45 #262
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43107750
    wat is de bedoeling op Cirobi steppe?

*edit* laat maar , al gevonden

[ Bericht 24% gewijzigd door Deacon_Tigra op 31-10-2006 17:46:57 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43113014
    Een 10 van Eurogamer .

Can't wait! Ik hoop dat hij voor het weekend op de deurmat valt.
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:57:42 #264
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43113313
    ik ga vanuit dat mijn collectors edition pas eind november in de bus valt
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43113627
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 10:06 schreef BMH het volgende:
    Video review

Ze geven precies dezelfde kritiek op de karakterontwikkeling als ik dat deed.

Ik ben het niet eens over het vechtsysteem.. Ik vind het namelijk een ruime vooruitgang op de vorige delen. Ach jah.. Dat krijg je als je FF fans vernieuwing geeft... Gaan ze zeiken
    hmm, met de kritiek op het verhaal en de motivaties van de characters ben ik het ook wel eens. Met de meeste FF games voelde ik me emotioneel verbonden met de characters . Ben het er niet mee eens dat het een saaie game is.. imo een te lage score dat er gegeven wordt
    pi_43115398
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 19:57 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    ik ga vanuit dat mijn collectors edition pas eind november in de bus valt
    Mijn collectors edition is al in Nederland :

Order: 4060629174524348
    Your order shipped on 10/30/2006.

ROTTERDAM, NL 10/31/2006 1:12 A.M.
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:08:50 #267
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43119136
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 15:37 schreef Pritt het volgende:

Met of zonder al die filmpjes tussendoor?
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:24:37 #268
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43119881
    Zoooo dan.... erg lang gevecht gehad met de 2e Esper.....
    SPOILER
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:48:32 #269
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43121218
    NOOOOOOOO uitgespeeld

ik val in een heel diep gat nu , na 65 uur gamen

Wel een super machtig spel

wel beetje makkelijk ,ben bij niet 1 boss battle dood gegaan
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:04:26 #270
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43121995
    Wat noem je makkelijk. Net zo simpel als FFIX?
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:05:20 #271
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43122046
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 22:48 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    NOOOOOOOO uitgespeeld

Ik wel . Hoe speelde je het spel? Ben je veel gaan grinden? Heb je ge-backtrackt?
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:12:18 #272
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43122356
    Met name gewoon veel lopen , je kan teleporten , maar dat is voor pussy's die bang zijn om gekickt te worden

Dus dat betekend dat je soms echt kolere enden moet lopen , maar goed.....daar krijg je een hoop vijanden voor terug

Zorgde er wel voor, dat als ik in een gebied kwam met monsters van level 25 , dat ik dat level ook minimaal moest hebben

Niet extreem gaan levellen ofzo
    ( voor mijn doen dan ,bij DQ heb ik echt volledige dagen lang geleveld ),

Denk totaal 5 x 3 uur ofzo

En dan wel gebieden opzoeken waar je veel XP krijgt uiteraard

Vaan zit op level 48 , rest op 47

[ Bericht 7% gewijzigd door Deacon_Tigra op 31-10-2006 23:54:52 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43127838
    SPOILER
      woensdag 1 november 2006 @ 09:24:48 #274
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43128876
    whoohoo mijn NTSC versie is vandaag op de post gegaan

Hi I.s.w,

Your Play-Asia.com Order#3451161 was sent out today!

You can review your order and see more information here:
    https://www.play-asia.com/paOS-08-75-21yxl.html

Shipping details
    Shipping type: Air Economy Bubble
    Tracking number: N/A
    Shipping date: 31, Oct. 2006

en ik heb hem gister uitgespeeld

deze gaat gelijk de verkoop weer in , aangezien mijn collectors edition eraan komt

iemand geintreseerd in een gesealde NTSC versie?
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43129469
    Eurogamer review
    SPOILER
    pi_43129619
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 22:08 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Met of zonder al die filmpjes tussendoor?
    Incl. alle filmpjes (zijn niet te skippen in FFVII) en idd ook gewoon alle 3 CD's totdat je Sephiroth neer hebt.
    Ben nu bijna weer uit Midgar, dat moet onder de 2 uur. (1:58 is streefdoel)
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      woensdag 1 november 2006 @ 12:43:10 #277
    145074 Diablos79
    pi_43133356
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 22:48 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    NOOOOOOOO uitgespeeld

Heb je ook alle espers, mob hunts en andere sidequest al gedaan?
      woensdag 1 november 2006 @ 12:45:10 #278
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43133424
    nee joh

alleen de main quest natuurlijks
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 1 november 2006 @ 12:47:59 #279
    145074 Diablos79
    pi_43133486
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:45 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    nee joh

alleen de main quest natuurlijks
    Hehe, ja dat klopt wel.. Die is zo'n 60 uurtjes.. Vind ik groot voor alleen de mainquest. Ken maar weinig spellen die de 60 uur halen(voor alleen de main quest). Enige spel wat ik zo voor de geest kan halen wat ook zo groot is, is Xenogears op de PS1.

Maar je hebt nog wel 65 uur te gaan als je alles uit FF12 wilt halen
    SPOILER
      woensdag 1 november 2006 @ 12:49:26 #280
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43133526
    SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Deacon_Tigra op 01-11-2006 12:57:41 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 1 november 2006 @ 12:57:54 #281
    145074 Diablos79
    pi_43133767
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:49 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      woensdag 1 november 2006 @ 13:03:23 #282
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43133933
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43137101
    Zeg valt het jullie ook de laatste tijd op dat Gamespot erg traag is wat betreft het plaatsen van hun reviews ? Tering he Ze komen vandaag pas met de review van dit spel aankakken terwijl hij bij IGN al een paar dagen geleden was verschenen

IGN, mijn #1
    pi_43137406
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:49 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    SPOILER
    SPOILER
      woensdag 1 november 2006 @ 14:58:33 #285
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43137618
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 1 november 2006 @ 15:01:42 #286
    145074 Diablos79
    pi_43137724
    Gamespot minpunt:
    quote:
    The Bad: The gambit and license-board systems are complicated to get used to;
    Wat een retard
    Ik kwam er in het japans zelf nog goed uit, dus zo moeilijk is het niet.
    pi_43138034
    lol, wat een aap
      woensdag 1 november 2006 @ 15:24:24 #288
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43138515
    ik vond dit nog wel mee vallen

was het niet in X-2 met dat snelle kaart spelletje ofzo , dat je snel moest rekenen ofzo , man wat was dat kut

In luca dacht ik
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43138606
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 15:24 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    ik vond dit nog wel mee vallen

was het niet in X-2 met dat snelle kaart spelletje ofzo , dat je snel moest rekenen ofzo , man wat was dat kut

In luca dacht ik
    Dat was ook easy.
      woensdag 1 november 2006 @ 15:34:01 #290
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43138854
    hehe heb me er ook niet echt in verdiept , maar kom op man.....rekenen
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 1 november 2006 @ 15:46:42 #291
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43139365
    Ik weet niet hoe moeilijk Sin is in FFX. Toen ik de strijd met hem aanging had ik al alle celestial weapons met alle bijbehorende crests en sigils. Dus veel tegenstand had ik niet.

Maar hopelijk is FFXII wel wat moeilijker.
      woensdag 1 november 2006 @ 17:49:04 #292
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43143916
    dan ga je het nog makkelijk krijgen
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 1 november 2006 @ 18:33:57 #293
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43145574
    Die draakeindbaas Gooit ie eerst een Oil spel over me character... Komt ie meteen met een vuur aanval... Instant kill
    pi_43145913
    SPOILER
    pi_43148193
    Ik heb de Limited Edition van het spel vandaag binnen gekregen. Ik heb het spel binnen een dag ontvangen via Express...... (kost je 10 euro extra).

Mijn verhaal:

Rond 14.00 uur ging de bel en ik liep vrolijk naar de deur, UPS was er! Mijn ogen waren gericht op het pakketje, ik kon niet meer wachten om het doosje eraf te rukken.... Ik begon te kwijlen, maar helaas werd mijn tevredenheid al weer snel minder. Aangezien ik al 70 euro had neergelegd voor het spel kon ik er nog 19 euro bij rekenen, ik moest de belasting betalen Totaalplaatje: 90 euro Maar de Limited Edition is wel %$&#$@$@# strak zeg!

Tip: Bestel in het vervolg niets bij EBgames of Gamestop tenzij het echt niet anders kan.
      woensdag 1 november 2006 @ 20:01:25 #296
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43148769
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 18:33 schreef BMH het volgende:
    Die draakeindbaas Gooit ie eerst een Oil spel over me character... Komt ie meteen met een vuur aanval... Instant kill
    Weet je hoeveel draak eindbazen er zijn
      woensdag 1 november 2006 @ 20:04:19 #297
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43148877
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:01 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Weet je hoeveel draak eindbazen er zijn
    Ik merk het.. Nadat ik de eerste draak verslagen heb vecht ik na 5 min alweer met de volgende
      woensdag 1 november 2006 @ 20:04:20 #298
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43148879
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:45 schreef Cyberia18 het volgende:
    Ik heb de Limited Edition van het spel vandaag binnen gekregen. Ik heb het spel binnen een dag ontvangen via Express...... (kost je 10 euro extra).

Mijn verhaal:

Rond 14.00 uur ging de bel en ik liep vrolijk naar de deur, UPS was er! Mijn ogen waren gericht op het pakketje, ik kon niet meer wachten om het doosje eraf te rukken.... Ik begon te kwijlen, maar helaas werd mijn tevredenheid al weer snel minder. Aangezien ik al 70 euro had neergelegd voor het spel kon ik er nog 19 euro bij rekenen, ik moest de belasting betalen Totaalplaatje: 90 euro Maar de Limited Edition is wel %$&#$@$@# strak zeg!
    openmaken
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43149433
    VGP heeft hem verzonden! Grote kans dat hij er vrijdag is!
      woensdag 1 november 2006 @ 20:20:04 #300
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43149572
    Na mountain Burmesca of hoe de fuck het ook heet:
    SPOILER
      donderdag 2 november 2006 @ 06:55:27 #301
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43162026
    SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Deacon_Tigra op 02-11-2006 07:07:59 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')