abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42610495
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:42 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Werkt altijd .. En je computer tegen de muur gooien is ook meestal wel een reden waarvoor je naar huis mag
Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:00:20 #52
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42610905
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.
Zie dat werkt dus goed lol
Alleen heb je dan misschien opeens wel heel veel tijd om te gamen hehe
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42611125
weet iemand trouwens nog een shop waar ze FF6 nieuw (gesealed en PAL dus ) verkopen? Na flink wat speurwerk heb ik alleen wat op amazon gevonden.. maar dan ga je al snel richting de 50 euro De amerikaanse versie van Anthology is gewoon nog verkrijgbaar, maar om nou m'n ps2 te gaan modden..
pi_42612485
Oh mijn god...zeg me alsjeblieft dat ik ergens de X- en de Y-as kan veranderen.

Beiden zijn tegenovergesteld hoe ik normaal game....hier ga ik niet aan wennen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:10:20 #55
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42613001
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Strolie75 het volgende:
Oh mijn god...zeg me alsjeblieft dat ik ergens de X- en de Y-as kan veranderen.

Beiden zijn tegenovergesteld hoe ik normaal game....hier ga ik niet aan wennen.
Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljant
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_42613130
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:10 schreef BMH het volgende:
Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljant
Dit meen je niet.

Als ik dit serieus niet kan veranderen ben ik HELEMAAL KLAAR met Square-Enix en Final Fantasy!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:55 #57
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42613183
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dit meen je niet.

Als ik dit serieus niet kan veranderen ben ik HELEMAAL KLAAR met Square-Enix en Final Fantasy!
Cancel je pre-order.. NU!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_42613234
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:16 schreef BMH het volgende:
Cancel je pre-order.. NU!
20 miljoen ontwikkelkosten
Prachtige graphics
Schitterende muziek
Diepgaande gameplay
Episch

MAAR GEEN OPTIE OM DE CAMERASTAND TE INVERTEN!!!!!!!!

Oh...mijn....god...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:20:35 #59
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42613326
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

20 miljoen ontwikkelkosten
Prachtige graphics
Schitterende muziek
Diepgaande gameplay
Episch

MAAR GEEN OPTIE OM DE CAMERASTAND TE INVERTEN!!!!!!!!

Oh...mijn....god...
De muziek vind ik niet zo schitterend (OST heb ik geluisterd). Iets teveel inspiratie gehaald uit de Star Wars muziek van John Williams... De meeste liedjes hebben geen cue die blijft hangen.. Zonde imo.

Er zit geen "to Zanarkand" of "You are not alone" in zeg maar
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:21:14 #60
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_42613349
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_42613427
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
Gelukkig heb ik nooit problemen als de x/y as inverted is of niet.
pi_42613445
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
Ik wil niet wennen

Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:24:16 #63
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_42613462
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik wil niet wennen

Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
Dan moet je stoppen.... en GoW weer pre-orderen
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:25:50 #64
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42613519
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik wil niet wennen

Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
"Moet je maar een 3rd party controller kopen waarbij je de assen kunt omdraaien"

end quote.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:28:39 #65
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_42613620
Tja,... ik baalde ook in het begin maar de FF game was te cool om te gaan gillen over controls.... snap zelf ook niet waarom ze het niet aangepast hebben, maar ok.... dan maar leren... en ik moet zeggen dat het snel went
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:41:43 #66
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42614005
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Even een aantal vragen voor de mensen die hem al spelen als wijze van voorpret.
Meer pret zit er niet in..

  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:42:38 #67
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42614027
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:15 #68
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42614073
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Ik vind ook dat je.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:45:02 #69
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42614107
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:52:15 #70
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42614354
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!
Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42614375
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:41 schreef Atuniel het volgende:
Meer pret zit er niet in..

Klaar?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:55:11 #72
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42614451
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.
Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!

En het ontbreken van een optie om het te inverten is gewoon bizar (zelda: Wind Waker heeft het zelfde probleem )
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:55:19 #73
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42614459
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Klaar?

Hou op Gijs.. ik pies bijna in mn broek1!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:57:23 #74
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42614507
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Hou op Gijs.. ik pies bijna in mn broek1!!!
Je word ook al oud.

Als ik richting de 40 ga en zo zou doen zou ik eens heel goed gaan nadenken over mijn leven... Gelukkig ben ik nog LAAANG niet zo oud.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:58:04 #75
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42614533
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:57 schreef BMH het volgende:

[..]

Je word ook al oud.
Oh dank je, ik hoop het
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:06:40 #76
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42614751
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef BMH het volgende:

[..]

Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!

En het ontbreken van een optie om het te inverten is gewoon bizar (zelda: Wind Waker heeft het zelfde probleem )
Dat heb ik hooguit bij naar beneden en naar boven. Maar ik hoef zelfde na te denken wanneer ik de camera aan het draaien ben bij 3rd person spellen(bij 1st person is het een ander verhaal, maar ja dat speel ik zelde). Gaat gewoon automatisch. Bij FF12 had ik het niet eens in de gaten tot dat ik het hier pas las lol..
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:15:32 #77
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_42614974
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Je zou opzich jezelf ook gambits kunnen toewijzen en dan hoef je alleen vijanden de selecteren en dan doet hij de rest.


handig voor het levellen


overigens kan je op ieder gewenst moment de controle overnemen het zelf afmaken

De FMV zijn echt

en je heb nu echt het gevoel in een stad te lopen, overal mensen, drukte , gepraat


2 nadelen tot nu toe gevonden

soms moet je echt TE lang lopen voor een save point , heb op een bepaald stuk 1,5 uur gelopen zonder save point tegen te komen

En soms onverwachte boss battles......nou is dat niet erg ,
maar wel als je al een dik half uur door die kerker loopt .
En er zit geen save point voor die deur, dus je verwacht gewoon naar de volgende kamer te gaan

moet je inneens met halve strength aan de bak

[ Bericht 11% gewijzigd door Deacon_Tigra op 12-10-2006 17:24:39 ]
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:21:01 #78
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42615114
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]



handig voor het levellen


overigens kan je op ieder gewenst moment de controle overnemen het zelf afmaken
Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handen
Levellen gaat trouwens niet zo snel in FF12, ik zit in de japanse versie pas in de begin 70 met 3 karakters en de andere tussen de 50 en 65. En dat na 90 uur...
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:24:42 #79
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42615200
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:

en je heb nu echt het gevoel in een stad te lopen, overal mensen, drukte , gepraat
Ja, en dat gevoel had ik in het "geweldige" Oblivion dus niet. Daar mochten de NPC's dan wel een "eigen" leventje hebben(wat ook al niet zo bijzonder is want dat hebben ze in Radiata Story ook). Maar als ik daar door een stad liep was het maar een dooie saaie boel. In de steden en dorpen van FF12 heb je iedergeval het gevoel dat er leven aan de gang is
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:30:55 #80
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_42615346
tja..oblivion is weer heel anders

mooi op zijn eigen manier.......geweldig dat het realistisch is

maar dat betekende wel dat ik me de pleuris zat te zoeken naar het juiste winkeltje

en dan bij elke deur stoppen om het bordje te kunnen lezen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_42616207
owkee...afgekoelt...

Toch maar verder gaan. Het is tenslotte Final Fantasy! Misschien went het.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_42616293
De makers hebben trouwens wel goed naar Star Wars gekeken zeg!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_42616315
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:21 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handen
Levellen gaat trouwens niet zo snel in FF12, ik zit in de japanse versie pas in de begin 70 met 3 karakters en de andere tussen de 50 en 65. En dat na 90 uur...
Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?

Lees: Alleen nog maar met de drie meiden spelen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:18:07 #84
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_42616679
ik level iedereen gelijkmatig

net even gekeken FMV heeft kleine balkjes
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:00:15 #85
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42617923
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:06 schreef Marcade het volgende:

[..]

Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?

Lees: Alleen nog maar met de drie meiden spelen.
Nou ik heb wel alle karakters redelijk gelijk gehouden.. iedergeval allemaal boven de 50.. En opzich zou je het met 3 karakters kunnen doen maar ik heb ondervonden dat als je ze alle drie ongeveer gelijk houd dat daar toch wel heel wat voordelen aanzitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:13:15 #86
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_42618329
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
owkee...afgekoelt...

Toch maar verder gaan. Het is tenslotte Final Fantasy! Misschien went het.
Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkeme Nu ga je godver de hele avond gamen en wennen en fucking genieten ja !!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_42619942
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:13 schreef Chocobo het volgende:
Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkeme Nu ga je godver de hele avond gamen en wennen en fucking genieten ja !!
Ja meneer

Maar ik heb nu een paar uur gegamed, en het went inderdaad
Ik game gewoon lekker rustig. Even op x duwen, camera op het gemak bijstellen en weer verder.

Het ziet er wel allemaal prachtig uit! En het is dat het op de PS2 is, maar Final Fantasy voelt nu echt "next gen" aan. Een prachtige levendige stad, real-time gevechten, geen random battles.

Ik geniet! Al blijft de keuze om de camera niet te kunnen veranderen vreemd...en irritant.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:33:04 #88
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_42627628
Tjonge jonge wat een spel mensen... en wat is het spel grooooot Giga omgevingen verderop. Normaal loop je een level af... doe je een eindbaas en klaar.... maar in deze Ik doe al 2 dagen over een bepaald stuk en ik zie links en rechts van me nog allemaal ingangen en andere wegen.... er open... nieuw voor Final Weg oude worldmap !

Tevens krijg ik het vechten erg door nu. Gambits ook, ..... de basis gambits ga je vervangen door betere.... je gaat er echt over nadenken Combos met je techs doen

Verdomme zeg..... kan er niet over uit... ODE
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:57:13 #89
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_42628289
Ik ben nu bezig met FFIX. En wat zijn die graphics goed voor een PS1 game.
En al zeker als je een tijdje FFVII gespeeld hebt. Dan is het toch wel een grote vooruitgang.

FFXII kijk ik wel naar uit. Zeker wanneer hier termen als "espers" vallen, dan krijg je meteen zo'n FFVI flashback.
pi_42632640
Goed, ik zal mijn ervaringen met het spel eens wat duidelijker opschrijven nu ik een paar uur heb kunnen gamen.

Na een eerste pavlov-reacties van boosheid, frustraties en onbegrip toen ik merkte dat ik de camera-opties niet kon aanpassen en ik echt in staat was op de DVD met het spel uit het raam te tiefen ben ik na het eten (en een SMS van Cho) toch verder gegaan met het spel. Leuk is de camera nog steeds niet, maar het went inderdaad wel na een tijdje. Verder kun je de camera centreren door op de rechter-knop te duwen wat enigszins helpt.
Ik merk dat ik nu een stuk rustiger game. Niet door het spel rennen maar rustig lopen, af en toe stoppen om de camera goed te zetten en weer verder. Tijdens het vechten kun je de boel gelukkig pauzeren en de camera rustig goed te zetten, maar de active mode zal nooit mijn vriend worden. En met L2 “lock” je een vijand wat ook helpt. Tenslotte hou ik de opmerking van BHM in mijn hoofd dat “je een mannetje bestuurt die met een camera om je hoofdpersoon rent”. Maar ik blijf het een rare keuze van Square-Enix vinden, hopelijk zal de retail-versie dit niet hebben maar ik durf er niet op te hopen.

Goed, nu het spel zelf! Zoals ik gister al zei vind ik het spel echt “next-gen” aanvoelen, en dat terwijl het gewoon een PS2 titel is. Dit gevoel krijg ik naast de prachtige graphics vooral door de grote velden, de levendige stad en het nieuwe vechtsysteem. Nu pas besef ik hoe oubollig de vorige delen eigenlijk waren met hun kleine gebieden en random battles. Ik ben nu een viertal uurtjes onderweg. Ik heb met Vaan de stad verkend, met heel veel mensen gepraat, heb even de rol van premiejager op me genomen (toen ik dat tomatenventje zag moest ik zo hard lachen dat alle boosheid over de camera meteen voorbij was), en heb flink wat gevochten buiten de stad. Ik zit nu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is pas het begin, maar het verhaal biedt heel veel potentieel. Al moet ik wel heel erg aan Star Wars: A New Hope denken. En zijn er heel veel elementen die ik nog uit FFAT op de GBA ken (die speelde zich ook in Invalice af). Ook zijn de namen van landen, steden en personages weer zo ingewikkeld dat ik ze nooit goed zal kunnen onthouden en waarschijnlijk continu verkeerd zal typen. Het verhaal “pakt” me nog niet echt zoals een FFVII, FFX en Skies of Arcadia dat wel meteen deden maar dat komt vast nog wel.

Ik vermoed dat dit een soort uitgebreide tutorial is en dat het verhaal pas echt los kom als je die luchtpiraten ontmoet waar iedereen in het spel het over heeft. De gameplay is wel fantastisch, niet zozeer MMORPG maar meer Knight of the Old Republic, maar dan beter! Ook zijn de menustructuren zoals we van Square gewend zijn helder en duidelijk. Het vechten kwam mijn sneller over als de turn-based battles in FFX maar strategischer en minder chaotischer dan die in KOTOR. De FMV zijn we zoals we van Square-Enix gewend zijn weer prachtig, en voor het eerst is de overgang van FMV naar gameplay niet heel abrupt.

Kortom: ik geniet en ga hier zeker mee door. Al voel ik me wel schuldig dat ik een illegale versie game. Maar goed, de 31e gaat netjes de legale versie in mijn PS2.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:44:59 #91
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42634000
Is het een grap geworden om mijn nickname verkeerd te spellen?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_42634017
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:44 schreef BMH het volgende:
Is het een grap geworden om mijn nickname verkeerd te spellen?
Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:21:27 #93
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42634759
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!
Gebeurd echt te vaak .


Anyways.. Ik ben ook aan het spel begonnen (spank me moraalridders). Binnen 2 dagen 14 uren gespeeld!

Mijn indrukken:

Het spel begint met een intro die cinematografisch gezien FF VII:AC makkelijk voorbij streeft.. Makkelijk. Ook het eerste uur van het spel slaat qua verhaal een flinke hoge noot als je het vergelijkt met de vorige FF delen en de gemiddelde JRPG. Deceptie, moord & zelfs het vooruitzicht op karakterontwikkeling word ons niet bespaard. Helaas word het goede begin van het verhaal al snel de kop om gedraaid.

Binnen enkele uren na start van het verhaal word de speler getrakteerd op een cliché die het vooruitzicht op een interessante relatie tussen moordenaar & slachtoffer vrijwel gelijk vernietigd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:34:25 #94
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42636698
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:21 schreef BMH het volgende:

Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.
Het verhaal is wel wat uitgebeider en complexer als dat jij hier laat voorkomen. De relatie tussen moordernaar en slachtoffer is maar een heel klein deeltje ervan. Vaan heeft zelfs niet eens de grootste rol als je het mij vraagd. Bij 14 uur heb je pas een heel klein gedeelte van het verhaal gezien. En hoewel er zeker clichés inzitten en het principe van goed tegen kwaad red de wereld, stad, land, meisje al duizende keren eerder is verteld zit er toch veel karakter ontwikkeling in het spel. En gebeuren er nog genoeg zaken die het boeiend houden. Ik vind meestal ook niet zo belangrijk hoe origineel een verhaal is maar het gaat mij erom hoe het gebracht word. En in FF12 word het prima verteld.

Dat star wars sfeertje vind ik wel meevallen. Helemaal op muziek gebied. Er zit juist een hele erge Vagrant Story sfeer in het spel. Ook qau grafische stijl heeft FF12 echt een Vagrant Story vibe. Wat zeker niet erg is aangezien dat ook een geweldig spel is.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42637053
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:57:15 #96
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42637300
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_42637425
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
En een statische camera
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:09:52 #98
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42637670
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
In iedere game moet je iets redden, doodmaken of tegenhouden, anders heb je geen doel
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:11:49 #99
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42637731
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:

[..]

En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:09 #100
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42637850
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:11 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.
precies. Net als een FF game wel een ander verhaal kan hebben
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')