Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Werkt altijd.. En je computer tegen de muur gooien is ook meestal wel een reden waarvoor je naar huis mag
Zie dat werkt dus goed lolquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.![]()
Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljantquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Strolie75 het volgende:
Oh mijn god...zeg me alsjeblieft dat ik ergens de X- en de Y-as kan veranderen.
Beiden zijn tegenovergesteld hoe ik normaal game....hier ga ik niet aan wennen.
Dit meen je niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:10 schreef BMH het volgende:
Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljant![]()
Cancel je pre-order.. NU!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dit meen je niet.![]()
![]()
Als ik dit serieus niet kan veranderen ben ik HELEMAAL KLAAR met Square-Enix en Final Fantasy!
20 miljoen ontwikkelkostenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:16 schreef BMH het volgende:
Cancel je pre-order.. NU!
De muziek vind ik niet zo schitterend (OST heb ik geluisterd). Iets teveel inspiratie gehaald uit de Star Wars muziek van John Williams... De meeste liedjes hebben geen cue die blijft hangen.. Zonde imo.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
20 miljoen ontwikkelkosten
Prachtige graphics
Schitterende muziek
Diepgaande gameplay
Episch
MAAR GEEN OPTIE OM DE CAMERASTAND TE INVERTEN!!!!!!!!
Oh...mijn....god...
Gelukkig heb ik nooit problemen als de x/y as inverted is of niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
Ik wil niet wennenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
Dan moet je stoppen.... en GoW weer pre-orderenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik wil niet wennen
Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
"Moet je maar een 3rd party controller kopen waarbij je de assen kunt omdraaien"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik wil niet wennen
Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
Meer pret zit er niet in..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Even een aantal vragen voor de mensen die hem al spelen als wijze van voorpret.
Ik vind ook dat je.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:45 schreef BMH het volgende:
[..]
Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!
Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.
Je word ook al oud.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Hou op Gijs.. ik pies bijna in mn broek1!!!![]()
Dat heb ik hooguit bij naar beneden en naar boven. Maar ik hoef zelfde na te denken wanneer ik de camera aan het draaien ben bij 3rd person spellen(bij 1st person is het een ander verhaal, maar ja dat speel ik zelde). Gaat gewoon automatisch. Bij FF12 had ik het niet eens in de gaten tot dat ik het hier pas las lol..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef BMH het volgende:
[..]
Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!
En het ontbreken van een optie om het te inverten is gewoon bizar(zelda: Wind Waker heeft het zelfde probleem
)
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je zou opzich jezelf ook gambits kunnen toewijzen en dan hoef je alleen vijanden de selecteren en dan doet hij de rest.
Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
![]()
![]()
handig voor het levellen![]()
overigens kan je op ieder gewenst moment de controle overnemen het zelf afmaken![]()
Ja, en dat gevoel had ik in het "geweldige" Oblivion dus niet. Daar mochten de NPC's dan wel een "eigen" leventje hebben(wat ook al niet zo bijzonder is want dat hebben ze in Radiata Story ook). Maar als ik daar door een stad liep was het maar een dooie saaie boel. In de steden en dorpen van FF12 heb je iedergeval het gevoel dat er leven aan de gang isquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:
en je heb nu echt het gevoel in een stad te lopen, overal mensen, drukte , gepraat![]()
Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handen
Levellen gaat trouwens niet zo snel in FF12, ik zit in de japanse versie pas in de begin 70 met 3 karakters en de andere tussen de 50 en 65. En dat na 90 uur...
Nou ik heb wel alle karakters redelijk gelijk gehouden.. iedergeval allemaal boven de 50.. En opzich zou je het met 3 karakters kunnen doen maar ik heb ondervonden dat als je ze alle drie ongeveer gelijk houd dat daar toch wel heel wat voordelen aanzittenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:06 schreef Marcade het volgende:
[..]
Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?
Lees: Alleen nog maar met de drie meiden spelen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkemequote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
owkee...afgekoelt...
Toch maar verder gaan. Het is tenslotte Final Fantasy! Misschien went het.
Ja meneerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:13 schreef Chocobo het volgende:
Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkemeNu ga je godver de hele avond gamen en wennen en fucking genieten ja !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas het begin, maar het verhaal biedt heel veel potentieel. Al moet ik wel heel erg aan Star Wars: A New Hope denken. En zijn er heel veel elementen die ik nog uit FFAT op de GBA ken (die speelde zich ook in Invalice af). Ook zijn de namen van landen, steden en personages weer zo ingewikkeld dat ik ze nooit goed zal kunnen onthouden en waarschijnlijk continu verkeerd zal typen. Het verhaal “pakt” me nog niet echt zoals een FFVII, FFX en Skies of Arcadia dat wel meteen deden maar dat komt vast nog wel.
Ik vermoed dat dit een soort uitgebreide tutorial is en dat het verhaal pas echt los kom als je die luchtpiraten ontmoet waar iedereen in het spel het over heeft. De gameplay is wel fantastisch, niet zozeer MMORPG maar meer Knight of the Old Republic, maar dan beter! Ook zijn de menustructuren zoals we van Square gewend zijn helder en duidelijk. Het vechten kwam mijn sneller over als de turn-based battles in FFX maar strategischer en minder chaotischer dan die in KOTOR. De FMV zijn we zoals we van Square-Enix gewend zijn weer prachtig, en voor het eerst is de overgang van FMV naar gameplay niet heel abrupt.
Kortom: ik geniet en ga hier zeker mee door. Al voel ik me wel schuldig dat ik een illegale versie game. Maar goed, de 31e gaat netjes de legale versie in mijn PS2.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:44 schreef BMH het volgende:
Is het een grap geworden om mijn nickname verkeerd te spellen?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:45 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
Het verhaal is wel wat uitgebeider en complexer als dat jij hier laat voorkomen. De relatie tussen moordernaar en slachtoffer is maar een heel klein deeltje ervan. Vaan heeft zelfs niet eens de grootste rol als je het mij vraagd. Bij 14 uur heb je pas een heel klein gedeelte van het verhaal gezien. En hoewel er zeker clichés inzitten en het principe van goed tegen kwaad red de wereld, stad, land, meisje al duizende keren eerder is verteld zit er toch veel karakter ontwikkeling in het spel. En gebeuren er nog genoeg zaken die het boeiend houden. Ik vind meestal ook niet zo belangrijk hoe origineel een verhaal is maar het gaat mij erom hoe het gebracht word. En in FF12 word het prima verteld.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:21 schreef BMH het volgende:
Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
En een statische cameraquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
In iedere game moet je iets redden, doodmaken of tegenhouden, anders heb je geen doelquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
[..]
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
precies. Net als een FF game wel een ander verhaal kan hebbenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:11 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |