SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
Dat is toch zonde.... gewoon zelf klooienquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
zo en dat in 1x goed![]()
maar goed mijn vraag in het vorige topic was dus![]()
wie heeft er een foto van een "ontbloot" license board![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Chocobo het volgende:
Teeering.... ok spoiler voor sommige... zit in de mines.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.weet ik ook wel, zelf proberen is leuker
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:11 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.weet ik ook wel, zelf proberen is leuker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:14 schreef Chocobo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
Ik heb er hier wel een van Gamefaqs. Klik er alleen op als je het nodig hebt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
wie heeft er een foto van een "ontbloot" license board![]()
Gooi er maar een slotje op dan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:18 schreef peristilius het volgende:
Damn mijn PAL PS2, al die verhalen hier.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:52 schreef peristilius het volgende:
Goed plan!
Edit: toch maar weer open.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Deacon_Tigra op 11-10-2006 17:20:51 ]Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
@daggerNLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
In 53 uur? Ik had de main story uitgespeeld in een kleine 40 uur.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:58 schreef Deacon_Tigra het volgende:
hoop niet dat ik al ongeveer op de helft zit![]()
Final Fantasy X had ik de main story in 53 uur uit![]()
Heb de dark aeons met Yojimbo verslagen....quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:07 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
In 53 uur? Ik had de main story uitgespeeld in een kleine 40 uur.
Daarna ben ik verder gegaan met mijn laatste save om alle celestial weapons te krijgen en alle monsters te unlocken in de Monster Arena.
In mijn eerste keer door FF 10 had ik ook niet alle treasures in die Cloister of Trials gevonden, dus ik met goede moed terug naar die tempels, staan er een aantal leuke Dark Aeons voor.![]()
Dark Aeons ben ik daarom pas in mijn tweede game aan begonnen zodat ik toch Anima en the Magus Sisters kon krijgen.![]()
Ik kijk ook altijd.... denk ik gelukkig..... pas 10 uurquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:58 schreef Deacon_Tigra het volgende:
hoop niet dat ik al ongeveer op de helft zit![]()
Final Fantasy X had ik de main story in 53 uur uit![]()
Volgens mij was dat ook een veel gebruikte "strategie"quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:17 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Heb de dark aeons met Yojimbo verslagen....
Ik heb nog ergens een FF 10 save file liggen met 180 uur. Volgens mij heb ik hier ook maxed stats voor bijna elke character op.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:38 schreef Diablos79 het volgende:
Heb alleenYojimbo gebruikt bij die allerlaatste extra eindbaas, Penance, die je pas kunt verslaan als je alle dark aeons dood hebt.. Kosten wel een hoop centjes lol.
Die main quest van FF10 was niet zo groot, uurtje of 35 tot 40.. FF12 is een stuk groter. Heb toch wel 60 uur nodig gehad voor de main quest gok ik zo. Zit ook wel een paar uurtje levelen bij want later komen er toch nog wel wat pittige stukken als je level wat laag is. Maar er zit met gemak 100 uur gameplay in FF12 als je de sidequest(zoals al die mob hunts en espers erbij halen) doet
Ik heb ook dik over de 130 uur bij FFX en iedereen gemaxed met alle overdrivesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:55 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens een FF 10 save file liggen met 180 uur. Volgens mij heb ik hier ook maxed stats voor bijna elke character op.![]()
Alleen Blitzball was zo ontzettend kut om alle Overdrives van Wakka en zijn Sigil te krijgen. Ik had dan wel een goed team, maar al die matches kwamen me toch wel de strot uit na een aantal uur achter elkaar Blitzball spelen.
Ik snap het probleem van sommige mensen niet dat ze FF X-2 niet leuk vinden. Volgens mij schrikt een compleet vrouwelijke cast hun af.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:14 schreef Remcoo het volgende:
ik heb me tot dusver goed vermaakt met elke FF game die ik gespeeld heb.. zelfs met FFX-2
Eigenlijk was ik nooit zo een fan van FF (FFX had ik 4 jaar in m'n kast liggen na het een uurtje of 9 gespeeld te hebben), maar toch ben ik na wat aandringen van een vriend afgelopen april begonnen met FFX. Prachtige game. Vervolgens heb ik FF7 t/m 9 + FFX-2 gekocht en uitgespeeld. Ben nu begonnen met FF6 en kan niet wachten op FFXII.
FF6 is eigenlijk al behoorlijk retro, maar de schoonheid van deze game verbaast me na al die jaren nog steeds.
Ik vond FFX-2 ook wat minder dan andere FF's.. Battles waren gewoon te hectisch om echt goede tactiek uit te denken voor sommige vijanden. En het miste gewoon de "grootsheid" die je gewend ben van FF. Geen grote summons geen spectaculaire magie.. Dat blije goede met die al die rare dansjes en poses.. Het paste gewoon niet allemaal. Maar bagger was het nu ook weer niet, heb hem toch uitgespeeld lolquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:24 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik snap het probleem van sommige mensen niet dat ze FF X-2 niet leuk vinden. Volgens mij schrikt een compleet vrouwelijke cast hun af.![]()
Het verhaal was misschien niet om over naar huis te schrijven, maar voor de rest vond ik het een vermakelijke game.
Job systemen waar je kan switchen wanneer je wilt zijn toch altijd tof geweest.
De eerste FF die ik gespeeld heb zal VI zijn geweest, daarna de andere delen vanaf VII natuurlijk ook gespeeld.
FF IV en V heb ik een aantal jaar terug voor het eerst op een emulator gespeeld, I en II op de GBA en FF III ga ik in november proberen.
Je kon de ATB mode ook op wait zetten hoor, dus genoeg tijd om tactieken uit te denken lijkt me.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vond FFX-2 ook wat minder dan andere FF's.. Battles waren gewoon te hectisch om echt goede tactiek uit te denken voor sommige vijanden. En het miste gewoon de "grootsheid" die je gewend ben van FF. Geen grote summons geen spectaculaire magie.. Dat blije goede met die al die rare dansjes en poses.. Het paste gewoon niet allemaal. Maar bagger was het nu ook weer niet, heb hem toch uitgespeeld lol
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:18 schreef Chocobo het volgende:
Niks geeft zo'n gevoel voor me dan Zelda of een FF game met maagdelijke ogen ervaren. Zelfs kontsex niet![]()
Van wat ik gelezen heb zijn gambits gewoon een soort macro's die je kan toewijzen aan je charachters om de battles soepeler te laten lopen, zonder dat je altijd in al die schermpjes zit te kijken van welk item je wil gebruiken, welke magic je wil casten enz.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Even een aantal vragen voor de mensen die hem al spelen als wijze van voorpret.Hoe is de beeldratio? Echt mooi breedbeeld of zwarte balken als in FFX? En tijdens de FMV? Hoe werken de gambits nu? Is het zo erg dat je in principe niks meer hoeft te doen (zoals in FFX-2) en een kopje koffie kunt zetten tijdens een boss fight.
Heb ik toch nog een hoop te doenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:25 schreef Marcade het volgende:
Sla X-2 maar over. Ik snap ook niet waarom die hierboven bij "Final Fantasy RPG's" staat en niet bij spin'offs. Sla XI ook maar over want ei-gen-lijk is dat ook geen echte FF maar een MMORPG.
En VIII mag je overslaan omdat 't draw systeem zuigt. :p (Verhaal is wel ok though)
Heb je alleen nog 7, 9 en 10. :p Nah dat lukt wel voor de PAL release.
Beeld is 4:3 of 16:9, De NTSC versie heeft geen zwarte balken, of dat bij de PAL versie ook het geval is kun je nog niet weten..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Even een aantal vragen voor de mensen die hem al spelen als wijze van voorpret.Hoe is de beeldratio? Echt mooi breedbeeld of zwarte balken als in FFX? En tijdens de FMV? Hoe werken de gambits nu? Is het zo erg dat je in principe niks meer hoeft te doen (zoals in FFX-2) en een kopje koffie kunt zetten tijdens een boss fight.
Had het niet beter gekunt ! (met een d of met een tquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:52 schreef torn_Machina het volgende:
Dan heb ik het toch redelijk uitgelegd, want ik ben nog niet afgekraakt door de FF 12 spelers.![]()
Zeg je toch gewoon dat je een accuut geval hebt van gameritis en dat je naar huis moetquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:25 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Wrijf het er maar in dat ik nog tot 5 uur moet werken.![]()
Zou schuimbekken helpen?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:36 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zeg je toch gewoon dat je een accuut geval hebt van gameritis en dat je naar huis moet
Werkt altijdquote:
Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Werkt altijd.. En je computer tegen de muur gooien is ook meestal wel een reden waarvoor je naar huis mag
Zie dat werkt dus goed lolquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Als ik dat doe, dan heb ik volgens mij wel vervroegd weekend.![]()
Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljantquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Strolie75 het volgende:
Oh mijn god...zeg me alsjeblieft dat ik ergens de X- en de Y-as kan veranderen.
Beiden zijn tegenovergesteld hoe ik normaal game....hier ga ik niet aan wennen.
Dit meen je niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:10 schreef BMH het volgende:
Heb jij pech. De x-as is ook voor mij precies verkeerd. Als je naar links drukt gaat de camera naar rechts.... Briljant![]()
Cancel je pre-order.. NU!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dit meen je niet.![]()
![]()
Als ik dit serieus niet kan veranderen ben ik HELEMAAL KLAAR met Square-Enix en Final Fantasy!
20 miljoen ontwikkelkostenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:16 schreef BMH het volgende:
Cancel je pre-order.. NU!
De muziek vind ik niet zo schitterend (OST heb ik geluisterd). Iets teveel inspiratie gehaald uit de Star Wars muziek van John Williams... De meeste liedjes hebben geen cue die blijft hangen.. Zonde imo.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
20 miljoen ontwikkelkosten
Prachtige graphics
Schitterende muziek
Diepgaande gameplay
Episch
MAAR GEEN OPTIE OM DE CAMERASTAND TE INVERTEN!!!!!!!!
Oh...mijn....god...
Gelukkig heb ik nooit problemen als de x/y as inverted is of niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
Ik wil niet wennenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb hetzelfde Strol,.... precies omgedraait bij me,... maar ok... moest wennen maar het voelt goed
Dan moet je stoppen.... en GoW weer pre-orderenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik wil niet wennen
Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
"Moet je maar een 3rd party controller kopen waarbij je de assen kunt omdraaien"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik wil niet wennen
Ik vind het eigenlijk niet acceptabel.
Meer pret zit er niet in..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Even een aantal vragen voor de mensen die hem al spelen als wijze van voorpret.
Ik vind ook dat je.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik snap het probleem niet met die camera? Ik heb echt nergens last van. Maakt me vaak niet uit welke kant hij opdraait als ik hem maar zo kan zetten zoals ik het.
Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:45 schreef BMH het volgende:
[..]
Als je een first person game speelt dan wil je naar links kijken als je de stick naar links drukt... In FF XII (en andere games) is de camera achter de speler... Als je dan naar links wilt kijken moet je naar rechts drukken.. De camera word dus eigenlijk bestuurd alsof het een character is die om jouw speler heen "loopt".. Dat is fout!
Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Bij first person games maakt het uit ja. Maar als je achter de speler kijkt maakt het voor mij vaak niks uit. Helemaal niet bij spellen zoals dit. Heb er iedergeval nooit geen moeite mee, ik draai de camera automatisch goed.
Je word ook al oud.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Hou op Gijs.. ik pies bijna in mn broek1!!!![]()
Dat heb ik hooguit bij naar beneden en naar boven. Maar ik hoef zelfde na te denken wanneer ik de camera aan het draaien ben bij 3rd person spellen(bij 1st person is het een ander verhaal, maar ja dat speel ik zelde). Gaat gewoon automatisch. Bij FF12 had ik het niet eens in de gaten tot dat ik het hier pas las lol..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef BMH het volgende:
[..]
Tis bij mij gewoon een regel.. Als ik (als gamer) naar links wilt kijken moet ik naar links drukken... Ik wil niet nadenken over een camera die daadwerkelijk beweegt en daarom omgedraait is (first person camera beweegt niet, maar draait enkel..). Links is links punt!
En het ontbreken van een optie om het te inverten is gewoon bizar(zelda: Wind Waker heeft het zelfde probleem
)
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je zou opzich jezelf ook gambits kunnen toewijzen en dan hoef je alleen vijanden de selecteren en dan doet hij de rest.
Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
![]()
![]()
handig voor het levellen![]()
overigens kan je op ieder gewenst moment de controle overnemen het zelf afmaken![]()
Ja, en dat gevoel had ik in het "geweldige" Oblivion dus niet. Daar mochten de NPC's dan wel een "eigen" leventje hebben(wat ook al niet zo bijzonder is want dat hebben ze in Radiata Story ook). Maar als ik daar door een stad liep was het maar een dooie saaie boel. In de steden en dorpen van FF12 heb je iedergeval het gevoel dat er leven aan de gang isquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:
en je heb nu echt het gevoel in een stad te lopen, overal mensen, drukte , gepraat![]()
Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Espers zijn handig om mee te levellen of een party van 1 persoon(als je een persoon snel omhoog wilt hebben).. Persoonlijk vind ik gambits handig voor support, maar bij een pittige eindbaas hou ik toch zelf de touwtjes in handen
Levellen gaat trouwens niet zo snel in FF12, ik zit in de japanse versie pas in de begin 70 met 3 karakters en de andere tussen de 50 en 65. En dat na 90 uur...
Nou ik heb wel alle karakters redelijk gelijk gehouden.. iedergeval allemaal boven de 50.. En opzich zou je het met 3 karakters kunnen doen maar ik heb ondervonden dat als je ze alle drie ongeveer gelijk houd dat daar toch wel heel wat voordelen aanzittenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:06 schreef Marcade het volgende:
[..]
Hmm klopt het dat je op een gegeven moment dus ging concentreren op maar drie karakters ipv. de volledige zes? omdat je maar 3 in de 70 hebt? Is dat niet nadelig of maakt dat in 't verloop van 't spel niks uit?
Lees: Alleen nog maar met de drie meiden spelen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkemequote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
owkee...afgekoelt...
Toch maar verder gaan. Het is tenslotte Final Fantasy! Misschien went het.
Ja meneerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:13 schreef Chocobo het volgende:
Gijs nu ben ik het echt zat..... we hebben het hier wel over Final Fantasy verdikkemeNu ga je godver de hele avond gamen en wennen en fucking genieten ja !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas het begin, maar het verhaal biedt heel veel potentieel. Al moet ik wel heel erg aan Star Wars: A New Hope denken. En zijn er heel veel elementen die ik nog uit FFAT op de GBA ken (die speelde zich ook in Invalice af). Ook zijn de namen van landen, steden en personages weer zo ingewikkeld dat ik ze nooit goed zal kunnen onthouden en waarschijnlijk continu verkeerd zal typen. Het verhaal “pakt” me nog niet echt zoals een FFVII, FFX en Skies of Arcadia dat wel meteen deden maar dat komt vast nog wel.
Ik vermoed dat dit een soort uitgebreide tutorial is en dat het verhaal pas echt los kom als je die luchtpiraten ontmoet waar iedereen in het spel het over heeft. De gameplay is wel fantastisch, niet zozeer MMORPG maar meer Knight of the Old Republic, maar dan beter! Ook zijn de menustructuren zoals we van Square gewend zijn helder en duidelijk. Het vechten kwam mijn sneller over als de turn-based battles in FFX maar strategischer en minder chaotischer dan die in KOTOR. De FMV zijn we zoals we van Square-Enix gewend zijn weer prachtig, en voor het eerst is de overgang van FMV naar gameplay niet heel abrupt.
Kortom: ik geniet en ga hier zeker mee door. Al voel ik me wel schuldig dat ik een illegale versie game. Maar goed, de 31e gaat netjes de legale versie in mijn PS2.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:44 schreef BMH het volgende:
Is het een grap geworden om mijn nickname verkeerd te spellen?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:45 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Serieus...ik doe het echt onbewust. Geen idee waarom!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
Het verhaal is wel wat uitgebeider en complexer als dat jij hier laat voorkomen. De relatie tussen moordernaar en slachtoffer is maar een heel klein deeltje ervan. Vaan heeft zelfs niet eens de grootste rol als je het mij vraagd. Bij 14 uur heb je pas een heel klein gedeelte van het verhaal gezien. En hoewel er zeker clichés inzitten en het principe van goed tegen kwaad red de wereld, stad, land, meisje al duizende keren eerder is verteld zit er toch veel karakter ontwikkeling in het spel. En gebeuren er nog genoeg zaken die het boeiend houden. Ik vind meestal ook niet zo belangrijk hoe origineel een verhaal is maar het gaat mij erom hoe het gebracht word. En in FF12 word het prima verteld.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:21 schreef BMH het volgende:
Het verhaal wat daarna ontstaat is al snel samen te vatten als het typische “red de wereld” anekdote.. Anekdote zeg ik, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer grappig is. Wel grappig is de Star Wars sfeer die dit spel meedraagt in haast ieder aspect. Vaan, de wees, die van een nutteloos bestaan de heldenrol in zijn schoenen krijgt geschoven. Bathier, de piraat, die samen met zijn harige vriendin voor een prijs te hulp schiet. En zelfs een prinses die haar koninkrijk heeft verloren en er alles aan doet om het kwaad te bestrijden, doen toch wel erg denken aan Luke, Han & Lea. Ook de muziek, hoewel prachtig georchestreerd heeft wel erg veel weg van John William’s soundtracks. Tel daar een Kotor vechtsysteem bij op en je hebt het beste Star Wars spel sinds jaren.
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
En een statische cameraquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
In iedere game moet je iets redden, doodmaken of tegenhouden, anders heb je geen doelquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, in een Final Fantasy game hoor je de wereld (en het meisje) te redden! Anders is het geen Final Fantasy game!
Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
[..]
En Resident Evil is enkel een resident evil game als het spel kut controls heeft.
precies. Net als een FF game wel een ander verhaal kan hebbenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:11 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Resident Evil had toch geen kut controls? Die oude delen hebben nu verouderde gameplay maar voor die tijd speelde het echt niet slecht. En deel 4 heeft al helemaal geen kut controls.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |