abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:41:28 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40736705

Ja... deeltje 28: Het grote Anime/Manga topic deel 28: Live Action is Toffer, waar Bob z'n topic promoot!:

• Uitbreiding Anime topic familie met: [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • Het grote Animé verkiezingstopic De eindscore (ben er niet mee eens maar ach
  • En een pagina die eigenlijk niet meer leuk is http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters
  • Nu zonder ongeďnspireerde TVP's! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo'n ongeinspireerde tvp hier neerzetten.
  • Het tofste meeting topic! Het grote animé/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
  • Japanse real-life series Japanse Series : Deel 1

En dit kapsel zoek ik IRL het anime kapsel van dit topic!

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 | 22 |23| 24|25| 26 | 27

|

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 1% gewijzigd door Orealo op 12-08-2006 10:48:05 ]
  • pi_40736754
    TOF! Vooral die OP.

Edit: Je hebt hem al bijna weer goed.
    pi_40736895
    VergeTen we dit toPic ook niet?

Strawberry is tof!

En Toffe op
    pi_40736992
    quote:
    Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn
    volgens mij moet dat lijstje of aangepast worden per topic of dat zinnetje moet worden aangepast ...
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:32:55 #5
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_40737628
    waar blijft ouran?
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_40738618
    wie kan mij uitleggen hoe het nou zit met CCS
    ik zie op dvd pacific namelijk card captor sakura en Cardcaptors
    op de dvd staat ook een trailer van cardcaptors..
    wat is het verschil?

is cardcaptors toevallig de amerikaanse versie van CCS ??
    pi_40739221
    *Eens met de TT.
    Nobuta wo Produce
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:50:07 #8
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_40739287
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 12:18 schreef mschol het volgende:
    wie kan mij uitleggen hoe het nou zit met CCS
    ik zie op dvd pacific namelijk card captor sakura en Cardcaptors
    op de dvd staat ook een trailer van cardcaptors..
    wat is het verschil?

is cardcaptors toevallig de amerikaanse versie van CCS ??
    De orginele CCS bevat een aantal dingen die in de VS controversie zouden kunnen geven. Zoals de relatie tussen Yue en de broer van Sakura. Vandaar een wat andere serie.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
    pi_40740095
    computer is nog steeds stuk en dat is kut... dus.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_40740498
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 12:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

De orginele CCS bevat een aantal dingen die in de VS controversie zouden kunnen geven. Zoals de relatie tussen Yue en de broer van Sakura. Vandaar een wat andere serie.
    aha , net wat ik dacht, amerikaanse versie dus
    pi_40740621
    Tijd Voor Prachtige anime
    pi_40742584
    Ey kijk is ff naar deze trailer.
    Is van "5 Centimeters Per Second". Normaal kijk ik geen romantische anime's,
    maar nadat ik deze trailer heb gekeken, zit ik zo van
    http://youtube.com/watch?v=pwYVfL6kfQI

En als je de HD versie van de trailer wilt met de subs:
    http://a.scarywater.net/triad/%5BTriad%5D_5cm_teaser.mp4.torrent
    pi_40742995
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 18:16 schreef Mad-ass het volgende:
    Ey kijk is ff naar deze trailer.
    Is van "5 Centimeters Per Second". Normaal kijk ik geen romantische anime's,
    maar nadat ik deze trailer heb gekeken, zit ik zo van
    http://youtube.com/watch?v=pwYVfL6kfQI

En als je de HD versie van de trailer wilt met de subs:
    http://a.scarywater.net/triad/%5BTriad%5D_5cm_teaser.mp4.torrent
    Had 'em gezien ja, ziet er erg goed uit. Tranentrekker denk ik.
    pi_40743066
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 10:53 schreef outcast_within het volgende:
    VergeTen we dit toPic ook niet?

Strawberry is tof!

En Toffe op
    OMG! Thanks in a wicked way. Kan mijn ogen niet geloven. In PUB nog wel.
    Muahaha een gastslotje. Jammer dat ik er niet even in kon posten.
    Ik ga maandag op vakantie naar Zandvoort dus dat wordt niet veel posten en anime kijken ben ik bang.

Hey een nieuw kapsel. Wie wordt nu het slachtoffer.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Strawberry- op 12-08-2006 18:40:03 ]
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:07:47 #15
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:53:00 #16
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_40752622
    quote:
    * MaxiTitan leest het topic door...
    Dat zal een lange reis worden dan...

Ik ben voorlopig niet in de positie om dat soort dingen te ondernemen (afstudeerjaar staat voor de deur) en ik wil de taal zodanig beheersen zodat ik mij in Japan kan redden.

Om even te reageren op de topictitel, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
    Anime en live action wisselen het toffer stuivertje bij mij.
    tvp
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_40752684
    quote:
    Lijkt me best leuk om een keer mee te maken!

Maar dan wel als ik wat ouder ben
      zondag 13 augustus 2006 @ 00:04:24 #18
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40752946
    quote:
    IK!

maar dan wel over 3 jaar ofzo
    pi_40755089
    ben nu eff usenet aan het proberen:
    heb nu nbz's van:
    DBZ_IMPERFECT_CELL_SAGA
    DBZ_PERFECT_CELL_SAGA
    DBZ_CELL_GAMES_SAGA_DVD
    DBZ_GREAT_SAIYAMAN_SAGA

ben benieuwd , gaat met max van me verbinding
      zondag 13 augustus 2006 @ 02:20:47 #20
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40756170

Geen grapje, maar het is wel grappig. Een DBZ live-action movie.
    quote:
    Live-Action-DBZ-Movie FAQ

Q. - Who is directing the movie?
    A. – Roland Emmerich, the director of Independence Day, Godzilla, and Day After Tomorrow.

Q. – Who is writing the movie?
    A. – Tedi Sarafian, screenwriter of Terminator 3.

Q. – When will be movie be out in theaters?
    A. – 2006 (probably summer, since most action blockbusters are released then).

Q. – Does Toriyama have anything to do with it?
    A. – DBZ creator Akira Toriyama was hired as the film’s consultant but wanted too much control over it so FOX made him sign a new contract, which basically gave him the boot. :-(

Q. – So, who’s distributing it?
    A. –20th Century FOX.

Q – MPAA Rating…what’s it gonna be?
    A. – Not rated yet, because the movie has to be finished before the MPAA can give it a rating. But FOX is shooting for a PG-13.

Q. – Hm, who’s doing the special effects?
    A. – It was supposed to be George Lucas’s ILM company, but rumor says they’ve bailed out.
    Zal nog wel ff duren denk ik, voor het daadwerkelijk zover komt.
    pi_40757454
    Manga, manga
    waar blijven jullie toch...

verkapte tvp
    なんだっけ
    pi_40758688
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Lijkt me best leuk om een keer mee te maken!

Maar dan wel als ik wat ouder ben
    Same here! Lijkt me echt wel tof.
    pi_40759589
    Ik zit nu in parijs en aangezien er hier meer aan manga en anime wordt gedaan lijukt het me ook dat er meer winkels hier daarover zijn. Alleen kan ik ze niet vinden weet iemand een paar adressen hier in parijs?
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_40760561
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 11:08 schreef zquing het volgende:
    Ik zit nu in parijs en aangezien er hier meer aan manga en anime wordt gedaan lijukt het me ook dat er meer winkels hier daarover zijn. Alleen kan ik ze niet vinden weet iemand een paar adressen hier in parijs?
    Deze site had ik toevallig nog bij m'n favorieten staan, van toen ik naar Parijs ging
    http://www.animint.com/guide/boutiques/ile_de_france.html

Helaas vanwege het drukke programma geen 1 van al die winkels tegengekomen
    pi_40760621
    Doen ze daar ook aan Engelstalige DVD's en manga?
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zondag 13 augustus 2006 @ 12:52:44 #26
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_40761571
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 02:20 schreef Sh0g het volgende:
    [afbeelding]

[..]

Een jaar of 5 geleden las ik al zoiets dat er een live-action (een hollywood productie volgens de geruchten van toen) movie op de planning stond. Ik heb er een hele tijd niets meer over gehoord, ik heb er toen niet zoveel aandacht meer aan besteed.

Als hij er komt dan hoop ik dat deze film niet al te low budget wordt...
    MaxiTitan City
    pi_40762796
    Denk niet dat anime verfilmen zo'n succes is, maar we zullen zien.
      zondag 13 augustus 2006 @ 15:04:30 #28
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40764608
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 01:30 schreef mschol het volgende:
    ben nu eff usenet aan het proberen:
    heb nu nbz's van:
    DBZ_IMPERFECT_CELL_SAGA
    DBZ_PERFECT_CELL_SAGA
    DBZ_CELL_GAMES_SAGA_DVD
    DBZ_GREAT_SAIYAMAN_SAGA

ben benieuwd , gaat met max van me verbinding

* Maraca jaloers is
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 13 augustus 2006 @ 15:22:05 #29
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_40765094
    Hoi.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_40765475
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 15:04 schreef Maraca het volgende:

[..]

* Maraca jaloers is
    na een nachtje downloaden wassie klaar (25GB in uurtje of 6 ) maar nadat ik de kwaliteit had gezien heb ik ze maar gauw weggooid...
    ik leef niet meer in het 56k6 mtijdperk ...
    waren custom made dvd5 met een episode of 20-25 erop (wat resulteerd in bagger kwaliteit, wat ik ooit van kazaa haalde was zelfs beter )
      zondag 13 augustus 2006 @ 15:47:13 #31
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40765771
    ah, dat is minder.. ik heb nu zelf wat afleveringen van +/- 200MB dus gewoon super maar dat is pas vanaf World Tournament .. rest van mijn collectie is +/- 70 MB
      zondag 13 augustus 2006 @ 15:52:37 #32
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_40765916
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:
    Denk niet dat anime verfilmen zo'n succes is, maar we zullen zien.
    !!
    Live Action van Grave of the Fireflies is zoooveeeeeel beter dan de anime!
    Als je 'm gaat kijken, hij duurt wel 2.5 uur.
    pi_40765937
    SureZal heeft niets te vertellen en zet een schaamteloze TVP neer
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_40766421
    Ik zat gister een beetje in een boekje van de universiteit van Leiden te bladeren, die ik toevallig nog had liggen hier. Toen kwam ik opeens de studie Taal en Cultuur van Japan tegen. Ik heb even de folder daarvan gedownload op internet en het lijkt me serieus erg leuk allemaal.. Maar ik weet eigenlijk niet wat je allemaal kan worden daarmee.
    Mijn eerste keus was altijd gewoon Geneeskunde, maar ik begin toch wel te twijfelen nu..
    Maargoed, ik heb nog ongeveer 2 jaar om na te denken.
      zondag 13 augustus 2006 @ 16:12:07 #35
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_40766472
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 16:09 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Ik zat gister een beetje in een boekje van de universiteit van Leiden te bladeren, die ik toevallig nog had liggen hier. Toen kwam ik opeens de studie Taal en Cultuur van Japan tegen. Ik heb even de folder daarvan gedownload op internet en het lijkt me serieus erg leuk allemaal.. Maar ik weet eigenlijk niet wat je allemaal kan worden daarmee.
    Mijn eerste keus was altijd gewoon Geneeskunde, maar ik begin toch wel te twijfelen nu..
    Met een studie Taal en Cultuur van japan kom je later niet echt aan een toffe baan denk ik zo.
    Als je 't toch wilt weten!
    Volksuniversiteit
    (die link heb ik gekregen van intronic .)
      zondag 13 augustus 2006 @ 16:21:06 #36
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40766693
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 16:09 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Hoogstwaarschijnlijk tolk of vertaler (subber *hint* *hint*)

Ik zit zelf ook aan een cursus Japans te denken, maar puur als hobby
      zondag 13 augustus 2006 @ 16:28:23 #37
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40766896
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 16:21 schreef Maraca het volgende:
    Ik zit zelf ook aan een cursus Japans te denken, maar puur als hobby
    Me 2, maar dan wel als ik mijn studie zo goed als afgerond heb. Tussendoor gewoon Hiragana en Katakana en wat basic Japans leren. Kanji komt later wel.
    pi_40769595
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 16:12 schreef Orealo het volgende:

[..]

Met een studie Taal en Cultuur van japan kom je later niet echt aan een toffe baan denk ik zo.
    Volksuniversiteit
    Tsja, waarschijnlijk wordt het dus gewoon geneeskunde, met Japans gewoon als hobby erbij.
    Misschien is een echte studie Japans weer net iets teveel van het goede.
    pi_40769826
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 16:12 schreef Orealo het volgende:

[..]

Volksuniversiteit
    Ik begin er 20 september aan, zal dan ook wel laten weten of het iets is
      zondag 13 augustus 2006 @ 18:22:05 #40
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_40770046
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 02:20 schreef Sh0g het volgende:
    [afbeelding]

[..]

Wat zou je hier nou van moeten verwachten . Aon Flux iemand

maja, ik geef de film nog het voordeel van de twijfel.
    pi_40770153
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 15:52 schreef Orealo het volgende:

[..]

!!
    Live Action van Grave of the Fireflies is zoooveeeeeel beter dan de anime!
    Als je 'm gaat kijken, hij duurt wel 2.5 uur.
    Ken de anime versie alleen niet, dus misschien beter als ik die eerst ga kijken.
    Had eigenlijk niet alle anime samen moeten nemen, maar DBZ lijkt me toch wel heel anders als het verfilmd wordt. Dan loop je de kans dat het er nep uit gaat zien enzo. Denk ik tenminste..
      zondag 13 augustus 2006 @ 18:39:03 #42
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_40770639
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ken de anime versie alleen niet, dus misschien beter als ik die eerst ga kijken.
    Had eigenlijk niet alle anime samen moeten nemen, maar DBZ lijkt me toch wel heel anders als het verfilmd wordt. Dan loop je de kans dat het er nep uit gaat zien enzo. Denk ik tenminste..
    Yep true, maar DBZ is (imo) sowieso kut (nofi.)
    Kijk maar eerst de live action, denk niet dat je zin hebt in de live action als je net de anime versie achter de rug hebt, en sowieso is de live action versie zooveeeel beter
      zondag 13 augustus 2006 @ 19:41:17 #43
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40772996
    Ik ga volgende week naar Amsterdam Weet iemand nog leuke anime/manga winkeltjes?

Ik ga die DBZ live action zeker kijken.. alleen maar om te zien hoe Vegeta er in real life uit ziet
    pi_40773161
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 19:41 schreef Maraca het volgende:
    Ik ga volgende week naar Amsterdam Weet iemand nog leuke anime/manga winkeltjes?

Ik ga die DBZ live action zeker kijken.. alleen maar om te zien hoe Vegeta er in real life uit ziet
    Vegeta. Waarom? Vraag ik mezelf ook af.
    Dat is me nog bijgebleven. Zijn haar, dat hoofd.

Edit: Hij is gewoon stoer!

[ Bericht 4% gewijzigd door -Strawberry- op 13-08-2006 19:55:16 ]
      zondag 13 augustus 2006 @ 19:50:01 #45
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40773327
    Ik weet ook niet waarom, maar Vegeta is ook mijn favoriet
    pi_40773478
    Ik heb een aantal weekjes bijna geen anime meer gekeken, maar ik heb de draad weer opgepakt .

Ben op het moment "High School Girls" aan het kijken..... zo fout.
    pi_40773511
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 19:54 schreef Koranaga het volgende:
    Ik heb een aantal weekjes bijna geen anime meer gekeken, maar ik heb de draad weer opgepakt .

Ben op het moment "High School Girls" aan het kijken..... zo fout.
    Is het echt zo fout? Iedereen zegt dan namelijk over die serie.
    pi_40773551
    fout saai niet leuk.

Dan is green green leuker
    pi_40773688
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 19:56 schreef outcast_within het volgende:
    fout saai niet leuk.

Niet echt lovend dus? Waarschijnlijk gaan er zo een aantal je het tegendeel vertellen.
    pi_40774266
    Ik ga het zeker niet saai noemen ik lig telkens in een deuk. Maar eerlijk gezegd vond ik Green Green ook leuker.
      zondag 13 augustus 2006 @ 20:18:24 #51
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40774272
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet echt lovend dus? Waarschijnlijk gaan er zo een aantal je het tegendeel vertellen.
    High School Girls was fout.. heel fout.. maar ook heeeel leuk
    pi_40774288
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 18:05 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Tsja, waarschijnlijk wordt het dus gewoon geneeskunde, met Japans gewoon als hobby erbij.
    Misschien is een echte studie Japans weer net iets teveel van het goede.
    Of je doet het als 2e studie. Een 2e studie kost je niets extra's
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 18:13 schreef Intronic het volgende:

[..]

Ik begin er 20 september aan, zal dan ook wel laten weten of het iets is
    Ook in Leiden? Ik studeer al in Leiden, maar ga als keuzeruimte aankomend jaar het keuzevak Japanse Taal volgen, dus dan zit ik gewoon bij de rest van de 1e jaars in de collegezaal (Althans, dat is zo goed als zeker, wacht nog even op de bevestiging )

Oh en wat een suckie TT
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_40774385
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:18 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Kan dat? Lijkt me wel heel zwaar trouwens, Geneeskunde en Japans samen
    pi_40774665
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

High School Girls was fout.. heel fout.. maar ook heeeel leuk
    kun je in een spoiler het einde vertellen?
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:18 schreef Koranaga het volgende:
    Ik ga het zeker niet saai noemen ik lig telkens in een deuk. Maar eerlijk gezegd vond ik Green Green ook leuker.
    ik vond het niet echt nodig om ze een lichamelijk onderzoek te laten doorlopen, biki lijnen te waxen, iets met gym, en een duffe drama ding met dat gemene zusje.
    pi_40775469
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:30 schreef outcast_within het volgende:
    ik vond het niet echt nodig om ze een lichamelijk onderzoek te laten doorlopen, biki lijnen te waxen, iets met gym, en een duffe drama ding met dat gemene zusje.
    Ieder zijn smaak, ik kan er persoonlijk wel om lachen.
    Maar ok toegegeven, dat gedoe met dat zusje is redelijk duf en hadden ze er van mij uit mogen laten.
    pi_40777169
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 19:56 schreef outcast_within het volgende:
    fout saai niet leuk.

laat je na kijken joh!!

High school girls is zo veel beter als die pauper serie green green

en ik heb me weer eff kunnen loslaten over green green

en geen anime vandaag voor mij helaas, moet eerst klaar zijn met systeem installeren
    en dat duurt effies
      zondag 13 augustus 2006 @ 22:42:02 #57
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40779948
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 19:41 schreef Maraca het volgende:

beter plaatje is er niet, want de source is pleite.

--------

Green Green was net wat beter dan High School Girls, maar beide vond ik erg leuk. Allebei fout, allebei hebben ze toffe characters. Green Green had een dramatisch einde, High School Girls kan geen echt einde hebben, aangezien ze na de laatste ep nog 2 jaar high school zouden hebben (vervolg?). Per aflevering was de humor best te doen, met die 2 leraren
      zondag 13 augustus 2006 @ 22:44:10 #58
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40780055
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 22:42 schreef Sh0g het volgende:

[..]

[afbeelding]

beter plaatje is er niet, want de source is pleite.

--------
    Mijn hemel Ik post zo even die spoiler.. kom nu even niet bij van het lachen
    pi_40780059
    Na dit gelezen te hebben moet ik toch ook maar eens een keer Green Green kijken, High School Girls vond ik wel erg leuk iig
      zondag 13 augustus 2006 @ 22:45:07 #60
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40780103
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 22:42 schreef Sh0g het volgende:
    Per aflevering was de humor best te doen, met die 2 leraren
    Whehe...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_40780495
    Hoe liep het nou af?

en mss is het een "vrouwen" serie?

Het is een anime dat wel veel vrouwelijks heeft. vrouwen issues enzo
    + tis voyeur echi achtig.

dus als je het leuk vind ben je of een vrouw of verknipt
      zondag 13 augustus 2006 @ 23:04:52 #62
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40780974
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 22:54 schreef outcast_within het volgende:
    Hoe liep het nou af?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Aflevering in een hele krappe notendop, het is gewoon een aflevering die je moet zien
      zondag 13 augustus 2006 @ 23:58:33 #63
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40782853
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 23:04 schreef Maraca het volgende:
    Aflevering in een hele krappe notendop, het is gewoon een aflevering die je moet zien
    De serie eindigt met het begin van een nieuw schooljaar. Ook al is het niet echt een tof einde, het is wel acceptabel voor een serie die puur en alleen humoristisch bedoelt is.
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 22:54 schreef outcast_within het volgende:
    en mss is het een "vrouwen" serie?

Het is een anime dat wel veel vrouwelijks heeft. vrouwen issues enzo
    + tis voyeur echi achtig.

dus als je het leuk vind ben je of een vrouw of verknipt
    naaah wat een onzin Ecchi met meisjes is meestal niet voor meisjes bedoelt. Misschien is het leerzaam voor de puberende snotaap, dat het over meisjes gaat, maar voor de oudere kijker is het gewoon grappig.
    Weet je wat me wel een "meisjes" serie lijkt? Pita-Ten! TEE HEE HEE!
    Ik heb die manga deel 1 die ik van je kreeg (met mooie roze "meisjes" kaft ) bijna uit en heb de serie ook al binnengehaald om te vergelijken, maar dat lachje...omg
    pi_40783027
    dat lachje is idd wel heel erg in pita ten sailor moon is ook wel "meisjes" serie gok ik zo...
    pi_40786637
    quote:

[..]

[..]

Ook in Leiden? Ik studeer al in Leiden, maar ga als keuzeruimte aankomend jaar het keuzevak Japanse Taal volgen, dus dan zit ik gewoon bij de rest van de 1e jaars in de collegezaal (Althans, dat is zo goed als zeker, wacht nog even op de bevestiging )

Oh en wat een suckie TT
    Nopes, eindhoven doe ik hem
    pi_40786761
    Blood+ 39, 40, 41 en 42 zijn uit van Shinsen-subs.

Wilde het hier ook even melden.
    pi_40787194
    Woow mschol wint veel
    pi_40787649
    tvp na paar dagen in beetje de wildernis te zijn gebleven met geen radio/internet/tv etc ff wat bij lezen, over paar dagen terug naar Cleveland ohio en dan 2 weken later pas weer terug naar nederland, het is echt afkicken geblazen qua anime zowat ook al is er op tv regelmatig wel iets

tijdens de reis leer of probeer ik wat japans te leren grammatica/boekje enzo, het klinkt allemaal best logisch en lang niet zoooo moeilijk, het is veel automatisch ingeprent te krijgen, maar het is niet zwaar onlogisch

[ Bericht 27% gewijzigd door koffiegast op 14-08-2006 06:17:46 ]
    pi_40787678
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 04:16 schreef Qunix het volgende:
    Woow mschol wint veel
    ? je hebt zeker net die horror dvd prijsvraag gezien
    tja, ik kan niet klagen
    pi_40787685
    quote:

[..]

[..]

Oh en wat een suckie TT
    ik denk niet dat ze japans bij de VU geven moet het dus vrijetijd / cursus waarsch doen
    ik denk dat japans leren, naast het me leuk lijkt, ook wellicht handig kan zijn als ik straks me studie kunstmatige intelligentie af heb (robotica oa.) Ik vraag me iig wel verder af hoe veel tijd zon 2e studie gaat inhouden.
    pi_40787702
    wtf is er trouwens aan de hand met ouran
    pi_40789152
    Topic gaat inneens wat sneller!
    Ik ga op vakantie naar Zandvoort. Tot volgende week!
    pi_40794100
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 00:03 schreef mschol het volgende:
    dat lachje is idd wel heel erg in pita ten sailor moon is ook wel "meisjes" serie gok ik zo...
    Sailor Moon is de meest meisjes anime die ik tot nu toen gezien heb.

Bij High School Girls maakte ik de fout om hem te kijken direct na School Rumble, school Rumble is ongeveer 10* zo grappig. Dus vond ik vond high school girls een beetje saai.
      maandag 14 augustus 2006 @ 15:34:32 #74
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_40795884
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 06:35 schreef mschol het volgende:
    wtf is er trouwens aan de hand met ouran
    Geen idee.. Aflevering 17 was alweer 2 weken geleden
      maandag 14 augustus 2006 @ 15:35:43 #75
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_40795919
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 09:47 schreef -Strawberry- het volgende:
    Yo Prettige vakantie!
      maandag 14 augustus 2006 @ 15:36:02 #76
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_40795932
    Iemand die trouwens weet of de Bleach/Naruto fillers al opgehouden zijn?
      maandag 14 augustus 2006 @ 15:52:53 #77
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40796499
    quote:
    Zandvoort? Moddervoort zal je bedoelen, regen regen regen Maar veel plezier!!
    pi_40799893
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 14:05 schreef Champloo het volgende:

[..]

Sailor Moon is de meest meisjes anime die ik tot nu toen gezien heb.
    en zelfs dan vind ik de eerste 3 seizoenen nog prima te doen (daarna wat eentonig)
    quote:
    Bij High School Girls maakte ik de fout om hem te kijken direct na School Rumble, school Rumble is ongeveer 10* zo grappig. Dus vond ik vond high school girls een beetje saai.
    beuide series hebben een andere soort 'grappigheid', beide vond ik ze erg leuk (HSG vond ik overigens leuker, denk ik zo)
    pi_40800610
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

en zelfs dan vind ik de eerste 3 seizoenen nog prima te doen (daarna wat eentonig)
    [..]

beuide series hebben een andere soort 'grappigheid', beide vond ik ze erg leuk (HSG vond ik overigens leuker, denk ik zo)
    Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak.
    Ik moet zeggen dat ik pas zo'n 5 afleveringen gezien heb van Sailormoon. Misschien moet ik gewoon eens door blijven kijken.

HSG had natuurlijk ook grappige momenten zoals dat pretpark en die sportdag (met dat banaan happen
    pi_40800675
    Van Sailormoon is ook een live-action gemaakt...

Wel tenenkrommend slecht, maar het is sailormoon...
    pi_40804446
    quote:
    Veel plezier!

Ben nu (nog steeds) bezig met de Fruits Basket manga, echt veel beter dan de anime
    Hopelijk komt daar nog een 2e seizoen van, want de anime loopt ongeveer tot deel 7 van de manga, terwijl er iets van 22 delen zijn. Veel uitgebreider dus.
    Ik lees de manga helaas wel op de computer, heb ze liever in het echt eigenlijk.. Heb nu alleen nog niet het geld om ze allemaal te kopen, dat komt later nog wel hoop ik
    Maargoed, ben nu ergens bij chapter 97, tot nu toe zijn er op de site waar ik ze vandaan haal (StopTazmo) 131 chapters.. Dus ik kan nog wel even vooruit..
      maandag 14 augustus 2006 @ 19:43:50 #82
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_40804680
    Mijn Honey & Clover, wat doe je?!
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_40804970
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 15:36 schreef Orealo het volgende:
    Bleach eps 92 is nog steeds met de bounto, maar dat is eigenlijk geen filler.
    Het is allemaal onderdeel van de soul society.
    なんだっけ
    pi_40815427
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 19:38 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Veel plezier!

Ben nu (nog steeds) bezig met de Fruits Basket manga, echt veel beter dan de anime
    Hopelijk komt daar nog een 2e seizoen van, want de anime loopt ongeveer tot deel 7 van de manga, terwijl er iets van 22 delen zijn. Veel uitgebreider dus.
    Ik lees de manga helaas wel op de computer, heb ze liever in het echt eigenlijk.. Heb nu alleen nog niet het geld om ze allemaal te kopen, dat komt later nog wel hoop ik
    Maargoed, ben nu ergens bij chapter 97, tot nu toe zijn er op de site waar ik ze vandaan haal (StopTazmo) 131 chapters.. Dus ik kan nog wel even vooruit..
    Is de fruits basket anime de moeite waard? Ik ben hem nu aan het downloaden.
    pi_40815668
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 00:01 schreef Champloo het volgende:

[..]

Is de fruits basket anime de moeite waard? Ik ben hem nu aan het downloaden.
    Ik vind van wel, vond het een erg leuke serie
    pi_40815832
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 23:58 schreef Sh0g het volgende:

[..]

De serie eindigt met het begin van een nieuw schooljaar. Ook al is het niet echt een tof einde, het is wel acceptabel voor een serie die puur en alleen humoristisch bedoelt is.
    [..]

naaah wat een onzin Ecchi met meisjes is meestal niet voor meisjes bedoelt. Misschien is het leerzaam voor de puberende snotaap, dat het over meisjes gaat, maar voor de oudere kijker is het gewoon grappig.
    Ik heb die manga deel 1 die ik van je kreeg (met mooie roze "meisjes" kaft ) bijna uit en heb de serie ook al binnengehaald om te vergelijken, maar dat lachje...omg
    HAAAAAI-SU
      dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:09:13 #87
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_40826906
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 23:58 schreef Sh0g het volgende:

[..]
    De tekenstijl in pita ten is ook anders toch net iets meer richting de chibi kant op zodat ze er net wat... tjah .. uhm .. snoeziger( ) uit zien.
    MaxiTitan City
    pi_40831708
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 15:36 schreef Orealo het volgende:
    Er gaan geruchten dat de fillers bij 200 ophouden en dat de officiele verhaallijn dan verder gaat.
    Zie --> http://www.narutofan.com/
    pi_40832404
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 15:49 schreef 2pac het volgende:

[..]

Er gaan geruchten dat de fillers bij 200 ophouden en dat de officiele verhaallijn dan verder gaat.
    pi_40833176
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 16:13 schreef Qunix het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan???
    pi_40833408
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 16:37 schreef 2pac het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan???
    Dat het nog zo lang duurt voor die kut fillers over zijn
    pi_40833946
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 16:43 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dat het nog zo lang duurt voor die kut fillers over zijn
    ow valt best mee, ze zijn nu bij 196 dus nog een paar weekjes
    pi_40834620
    --dubbel--
    pi_40834636
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 15:49 schreef 2pac het volgende:

[..]

je zegt het zelf al geruchten
    pi_40834752
    Dat jullie er nog naar kijken... Normale mensen hadden de serie allang gedumpt, want het is niet echt fatsoenlijk gedrag tegenover de kijker dat ze niet gewoon een boeiende serie kunnen maken...

Maar d'r is dus 'n speciaal topic voor Naruto en Bleach fillergeklaag.
    pi_40834819
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 17:16 schreef mschol het volgende:

[..]

je zegt het zelf al geruchten
    Ach we merken het snel zat, als de titels van de afleveringen officieel bekend worden gemaakt,
    Verder vermaak ik mij wel met de manga van naruto.
    pi_40834976
    click, voor de haruhi fans
    net binnen via #serin @rizon
      dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:42:36 #98
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_40835441
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 17:27 schreef mschol het volgende:
    click, voor de haruhi fans
    net binnen via #serin @rizon

'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
      dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:05:21 #99
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40836052
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 17:42 schreef Rahl het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Zo zo...
    hoe oud is ze?
    Te oud voor Zeur, dat is iig zeker
      dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:07:34 #100
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_40836115
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 17:42 schreef Rahl het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Normaal vind ik die japanse vrouwtjes ook wel mooi. maar kom op, dat vrouwtje lijkt 12
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')