abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36995946
Nou, poging 2 dan maar ... tijdens de eerste poging crashte mijn computer. (Dus nu de notepad file regelmatiger opslaan...)

Goed, de klusperikelen van Marsepein.

Beginnen bij het begin.

Eind 2002 hebben mijn huidige vrouw en ik het ouderlijk huis gekocht van mijn schoonmoeder. Ik schrijf huidige vrouw omdat we toen nog vriendje en vriendinnetje waren.

Voor de snelle rekenaars onder ons, inderdaad dat is bijna 3,5 jaar geleden. En nee we wonen er nog steeds niet. Maar er is goed nieuws, eind mei, het hemelvaartweekend gaan we verhuizen. Dus als er K&W-ers zijn die willen helpen...voor koffie en broodjes wordt gezorgd.

Na een renovatie door PROGIS (PROject GeluidsIsolatie Schiphol) zijn wij verder gegaan. Alles is gestript. Alleen steunmuren, vloer- en plafondbalken en de trappen zijn nog origineel. Verder is (bijna) alles nieuw. Dat is echter geen overbodig werk geweest. Na de oplevering midden jaren 60 is er niets meer gedaan en vernieuwd aan het huis. En we kochten het in redelijk vervallen staat alle kozijnen rot, overal enkel glas, geen centrale verwarming, lekke bijkeuken, geen isolatie, slechte elektra, gescheurde muren en eigenlijk geen badkamer.

Ik vraag en krijg nauwelijks hulp. Dat is geen verwijt, ik werk graag alleen, ongeveer 95% van de uren zijn door mijzelf ingezet. Omdat ik een drukke baan heb, komt er door de weeks weinig van om ook te klussen, en ook heeft 'ons project' tussendoor verschillende maanden stil gelegen.

In 2004 ben ik met mijn , en ook toen meerdere maanden niets gedaan. (Onder andere een huwelijksreis van 4 weken naar de Dominicaanse Republiek)

Sinds eind 2005 zit de gang er weer goed in, en is er veel gebeurd.

Eigenlijk ben ik sinds K&W begonnen is hier aanwezig. Eerst onder de noemer Meimaand Klusmaand, later Klussen en Wonen.

Mijn eigen topics in K&W:
  • De klusperikelen van Marsepein (Deel 1)
  • Woonhuis Alarm.
  • We bestaan (bijna) 1 jaar: tijd voor K&W meet.
  • Bijna brand door kortsluiting!
  • Picknicktafel maken: bouwtekening?
  • Als iemand nog een hulpje zoekt....
  • Deurbeslag binnendeuren.
  • Beveiligingsmagneetjes gezocht.
  • Metalstud wand in bijkeuken, aarden?
  • Achteraansluiting WC pot als afvoer gebruiken?
  • Plat dak van binnenuit isoleren. Hoe?
  • Lange gipsplaten op plafond monteren, hoe?
  • Elektrisch openen van gordijnen.
  • Vraag over domotica/thermostaat op afstand bedienen.
  • Centraaldoos verhogingsstuk, waar te koop?
  • Afdichten rioolpijpgat in fundering
  • KPN ISRA punt laten verplaatsen.
  • Het groot Centraal Verwarmde topic.
  • Wat voor vloerplaten moet ik kiezen?
  • Geluidsdemper wasemkap gezocht.
  • Indeling groepenkast, advies gevraagd.

En wie mijn active topics bekijkt ziet dat ik meubilair ben in K&W.

En omdat een klustopic zonder foto's niets is ... hier de beelden bij het verhaal:

Eerst maar eens een foto zoals het huis is gekocht, zeg maar in de 'originele' staat:

Daarna ALLE niet dragende binnenmuren verwijderd, vanwege grove scheuren en raar materiaal (tufsteen oid), bovendien een doorgang van keuken naar woonkamer gemaakt om een open keuken te creeren. Er bleek al een H balk in het plafond te zitten, dus die hoefde niet geplaatst te worden:

Alle binnenmuren worden met Ytong opnieuw opgebouwd, bovendien worden alle muren die aan de burenkant zitten voorzien van geluidsisolerende matten:

Zo, PROGIS is aan de beurt, hoewel het niet 100% zeker was dat dit zou gebeuren toen we het huis kochten, is het wel 1 van de voorwaarden geweest. We hadden het anders ws niet gekocht:

Een stukje van een slaapkamer wordt bij de oorspronkelijke badkamer getrokken, before en after foto. De oorspronkelijke badkamer was niet meer dan een douche met mengkraan. Geen gordijn, geen wc, geen wasbak, niets. Bovendien was er ongeveer 4 m2 glas in een ruimte van 3 m2, iets wat je niet wilt in een badkamer aan de straatkant:

Over de hele boven verdieping is geluidsfolie gelegd, waaroverheen 12 mm multiplex is gelegd:

Windveer en boeideel vervangen en geschilderd:

Plaatsing inbouwtoilet in de nieuwe badkamer:

Upgrade van de elektrische installatie:

Tegelimpressie in de badkamer:

Vloer open, geisoleerd en weer dicht:

Ondertussen wordt de ketel geinstalleerd:

De keuken is geariveerd, en kan worden geplaatst:

Zo, das een heel verhaal.

Vanaf nu ga ik proberen e.e.a. hier bij te houden. Morgen waarschijnlijk al een eerste update

[ Bericht 3% gewijzigd door Marsepein op 17-03-2007 11:45:58 (link naar foto\'s veranderd) ]
  • pi_36997585
    Eindelijk een eigen klustopic

had ook wel eerder gekund...na 31/2 jaar verbouwen, de laatste 6 weken nog een topic aanmaken

Ik wist dus helemaal niet dat je een huis had gekocht en daarin bezig was voor zo'n tijd al. Tof man.
    En qua resultaat so far:

Ben je 't nog niet een beetje zat dan? Oh ja, en heb je die kalkzandsteenblokken zelf gedragen? Dat zijn die grote jongens..... hebben wij vanaf gezien
    Ik ben zoooo benieuwd naar de keuken (maar da's persoonlijke interesse ).

En ik zie dat ik best wel wat van je topics heb gemist
    Ga'k ff lezen.
    pi_36997953
    wow gaaf man
    pi_36998495
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 03:06 schreef arithaterhorst het volgende:
    Eindelijk een eigen klustopic

had ook wel eerder gekund...na 31/2 jaar verbouwen, de laatste 6 weken nog een topic aanmaken

Ik wist dus helemaal niet dat je een huis had gekocht en daarin bezig was voor zo'n tijd al. Tof man.
    En qua resultaat so far:

Ben je 't nog niet een beetje zat dan? Oh ja, en heb je die kalkzandsteenblokken zelf gedragen? Dat zijn die grote jongens..... hebben wij vanaf gezien
    Ik ben zoooo benieuwd naar de keuken (maar da's persoonlijke interesse ).

En ik zie dat ik best wel wat van je topics heb gemist
    Ga'k ff lezen.
    Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.

Verder heb ik inderdaad alles zelf gedragen en gesjouwd. De Ytong blokken zijn niet zwaar, maar vooraf wetende dat je 100+ keer de trap op moet is ook niet echt een prettig idee. Dat is meer een kwestie van 'niet nadenken gewoon doen'.

De groene blokken die je ziet zijn voor een badkamer wand, en dat is geen kalkzandsteen, maar gibo (Een ander merk, maar dus wel watervaste gipsblokken)

Van de keuken staat al een deel, zie hier:
    Before (3 jaart geleden dus):

After (Gister dus):

En voor een kleurimpressie:

Wat staat er voor vandaag op de planning:

• Eerst eens rustig met mijn vrouw ontbijten
  • Afreizen naar ons paleis(je)
  • Opruimen, opruimen, opruimen, opruimen
  • Opruimen
  • Misschien wat schilderwerk
  • De rest afval container half leeg halen, dis heeft de gemeente niet geleegd, er zat bouwafval in. Toen ik zei dat dat toch ook overig afval is was ze niet zo blij
  • En dan weer naar huis, familiebezoek.

Maar eerst wakker worden en koffie drinken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 17-03-2007 11:47:24 (link naar foto\'s veranderd) ]
  • pi_36998561
    Zo, das een ook een grote klus!
    Ziet er goed uit, leuk huis.
    Zit er een beetje tuin bij?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_36998587
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:46 schreef Oblivion het volgende:
    Zo, das een ook een grote klus!
    Ziet er goed uit, leuk huis.
    Zit er een beetje tuin bij?
    Ja, er zit behoorlijk tuin bij, nu staan er achter in de tuin 2 garageboxen, het doel is uiteindelijk die weg te hebben, en dan naast het huis, grenzend aan de bijkeuken een schuur te (laten) bouwen.

Als die 2 boxen weg zijn, hebben we achter het huis ruim 110 m2, en voor het huis ongeveer 150 a 180 m2.

We willen dan voor 2 partkeerplaatsen maken voor ons beide auto's. En dan voor het voorraam nog een (afgeschermd) zithoekje. Daar heb je namelijk heerlijk de ochtendzon, en 2 hele grote beukenbomen. Dat is 's morgens zo relaxt koffie drinken in de zomer.

Edit: Ik heb geen foto van de achtertuin
    Vandaag of morgen maar eens maken dan

[ Bericht 12% gewijzigd door Marsepein op 16-04-2006 09:03:06 ]
    pi_36998617
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:51 schreef Marsepein het volgende:

Daar heb je namelijk heerlijk de ochtendzon, en 2 hele grote beukenbomen. Dat is 's morgens zo relaxt koffie drinken in de zomer.

Heerlijk om zo'n eigen paleisje te realiseren...
    Good luck!
    pi_36998734
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:55 schreef Oblivion het volgende:
    Heerlijk om zo'n eigen paleisje te realiseren...
    Zoveel plannen, zo weinig tijd...
      † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 09:30:24 #9
    81992 Githa
    pi_36998829
    Oe Oe Oe, jullie hebben dezelfde tegels in de badkamer als ik heb besteld, zowel vloer als wand volgens mij, ik kon er al geen plaatje van vinden *zucht* wat zijn de mooi he.
    Ook de mozaïk heb ik, alleen meer in een bruintint.
    Ziet er goed uit
    Hier worden ze half mei gelegd, ik zal dan is een mooie foto maken

[ Bericht 1% gewijzigd door Githa op 16-04-2006 09:46:27 ]
    pi_36998859
    De vloertegels zijn met een metaliclook, de wandtegels zijn doodnormale Gamma witte grote tegels. Het mozaik is een blauwtint (Azur ongeveer) met een olievlek structuur.

Die olielook match heel goed met dat metallook van de vloertegel.

Ik moet eens iemand met een groothoeklens regelen om foto's van de badkamer te maken. Met mijn digitale compactcamera ben ik nergens.
      zondag 16 april 2006 @ 10:30:42 #11
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_36999411
    Marsepein! Mijn kaak ligt bijna op de grond! Wat een project zeg!
    pi_36999530
    Marsepein, mooi om nu al die "kleine"klustopics van je nu (eindelijk) verzameld te zien. Ik ben nu druk met het werk Maar jij ook nog wel ff
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_36999579
    Ik dacht dat ik voor de meet maar eens moest laten zien waar ik mee bezig ben
      zondag 16 april 2006 @ 10:40:44 #14
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_36999638
    Good thinking... we gingen al bijna twijfelen aan je kennis enzo.
      zondag 16 april 2006 @ 11:32:27 #15
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37000663
    Een behoorlijk groot project!

En die meterkast!! Die zit er strak uit
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 16 april 2006 @ 12:14:47 #16
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37001555
    Haleluja!

* Stil is
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37001862
    Dat ziet er uit als een heftig projectje inderdaad

En holey maloney, wat een uitgebreide elektrische installatie
    pi_37002359
    Heftig, waar haal je tijd en energie vandaan? Respect voor je electrische installatie, zelf aangelegd?
    Wat zijn trouwens de rechtopstaande zwarte blokjes, linksonder in de nieuwe meterkast? Naast de hoofdschakelaar?
      zondag 16 april 2006 @ 12:54:37 #19
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37002552
    Ziet er geweldig uit Marsepein!!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 16 april 2006 @ 12:56:01 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37002580
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 12:47 schreef Ramon73 het volgende:
    Heftig, waar haal je tijd en energie vandaan? Respect voor je electrische installatie, zelf aangelegd?
    Wat zijn trouwens de rechtopstaande zwarte blokjes, linksonder in de nieuwe meterkast? Naast de hoofdschakelaar?
    Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..
    pi_37004927
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 12:56 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..
    Helemaal goed!
    pi_37004986
    Elektrische installatie heb ik zelf aangelegd tot aan de meterkast. Ik heb het meterkast installatiewerk uitbesteed, inclusief aardpenmeting. Die was gelukkig in orde.

Verder wordt als het goed is de meter nog vervangen voor een 3-fasen meter, en komen er straks 3 fasen binnen. Ik maak geen gebruik van 3-fasen stroom, maar zodoende is e.e.a. beter verdeeld en beter/makkelijker afgezekerd.
    pi_37004999
    Weer terug trouwens. Niet heel veel gedaan. Beetje opgeruimd. Geen foto's.
    pi_37005775
    Nog wat voor en na foto's:

Voor:

Tijdens:

Na:

Voor:

Tijdens:

Na:

Voor:

Tijdens:

Na:

[ Bericht 35% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:42:37 (fotolink veranderd) ]
    pi_37005785
    Heb je naast dit huis al deze tijd ook een huurhuis ofzo? ( oftewel, dubbele lasten? )
    _Disruption by Design, by any means necessary_
    I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
    Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
      zondag 16 april 2006 @ 15:29:34 #26
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_37006640
    tvp voor morgen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_37007565
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 15:03 schreef Thermo het volgende:
    Heb je naast dit huis al deze tijd ook een huurhuis ofzo? ( oftewel, dubbele lasten? )
    Yeps, maar de huur is laag, zodat het niet tegen het uurloon van een zzp-er opweegt Bovendien zie ik het als iets wat ik wil leren, totaal anders als mijn vakgebied. Ik kan er veel in kwijt. Het is zeg maar therapeutisch klussen (Ik ben in het geheel niet zwaarmoedig, maar tijdens het klussen is dat wel het enige waar ik mee bezig ben, het klussen dus.)

Verdere info.

Even 2 situatieschetsjes zoals het is en /was.

Beneden:

Boven:

Grenzend aan slaapkamer 2 is een dakterras wat zich boven de bijkeuken bevindt. De bijkeuken grenst aan de keuken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:44:52 (fotolink veranderd) ]
      zondag 16 april 2006 @ 23:26:21 #28
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37020142
    Geen echt grote lay-out veranderingen zo te zien Marsepein.

Waarvoor ga je de vaste kasten op de slaapkamer vervangen?
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 16 april 2006 @ 23:30:08 #29
    65151 ArtyShock
    Lurker extraordinaire
    pi_37020246
    Respect voor de hoeveelheid verzet werk. Daar valt het gemier van ons echt bij in het niet.

Maareh... Op die laatste tekening; waarom afkorten tot Slpkmr en Badkmr terwijl het prima binnen het plaatje past?
    Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
    pi_37021723
    Wat doe je eigenlijk voor je werk Marsepein? Moet toch wel iets aan de technische kant zijn, want wat er hier verricht wordt is geen werk meer voor de enthousiaste klussert.
    Wat heb je trouwens voor typisch kastje op de zolderkamer hangen? Rechts naast de dakkapel?
    pi_37022127
    Zo ff meer tijd nu om te reageren, was het me dagje wel hoor

Leuke verbouwing en ook leuk om te zien dat je alles zelf gedaan hebt, bij onze verherbouwing van "de casa"was dat gewoon weg niet te doen, ja als ik een overbruggings krediet van 5 jaar voor ¤0 per maand had gehad ja dan misschien wel ja

Leuk ook om te horen dat er meer zijn, die zo veel plezier beleven in het klussen. En die het als een soort van uitlaatkleppie hebben. Ben ook erg in me sas als ik aan het fröbbelen ben nl

En om ff aan te haken bij Ramon 73: Je hoeft toch geen technisch beroep te hebben om zo'n klus aan te kunnen pakken? twee gezonde rechterhandjes and een hoop incasseringsvermogen thats all
    pi_37022830
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 23:26 schreef Martijn_77 het volgende:
    Waarvoor ga je de vaste kasten op de slaapkamer vervangen?
    Omdat ik vrij wil zijn waar ik de kasten neerzet en heo ik een kamer indeel. Met vaste kasten ben je dat niet meer. Bovendien was de staat erbarmelijk, en moesten ze dus sowieso weg.
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 23:30 schreef ArtyShock het volgende:
    Respect voor de hoeveelheid verzet werk. Daar valt het gemier van ons echt bij in het niet.

Maareh... Op die laatste tekening; waarom afkorten tot Slpkmr en Badkmr terwijl het prima binnen het plaatje past?
    Tja, afko's zijn ok
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef Ramon73 het volgende:
    Wat doe je eigenlijk voor je werk Marsepein? Moet toch wel iets aan de technische kant zijn, want wat er hier verricht wordt is geen werk meer voor de enthousiaste klussert.
    Wat heb je trouwens voor typisch kastje op de zolderkamer hangen? Rechts naast de dakkapel?
    Ik heb wel een technisch beroep maar van een heel andere orde. Netwerkbeheerder/sys admin/1e, 2e en 3e lijns helpdesk op een IT afdeling van een europese firma. Veelzijdige maar drukke job.

Dat kastje wat je in de slaapkamer hebt zien hangen is mechanische ventilatie. Het huis is ivm PROGIS kierdicht gemaakt. Omdat je toch moet ventileren is er ventilatie aangebracht. Suskasten waren hier niet te doen, omdat die heel groot zouden worden en bij windstil nog steeds onvoeldoende ventilatie geven.

Daarom is er voor een mechanische ventilator gekozen, die van buiten naar binnen blaast. Ik kan hem instellen van 0 tot 5 waarbij 5 echt wel meer lucht geeft dan een raam open

Verder zijn ze geluidsdicht, dus wel ventilatie en geen buitengeluid. In elke slaapkamer zit er 1, in de woonkamer 2. Ik overweeg om er 1 in de woonkamer niet te plaatsen, maar daar ben ik nog niet uit.
    pi_37023934
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 01:15 schreef Marsepein het volgende:

Ik heb wel een technisch beroep maar van een heel andere orde. Netwerkbeheerder/sys admin/1e, 2e en 3e lijns helpdesk op een IT afdeling van een europese firma. Veelzijdige maar drukke job.
    Hee, zit jij ook in de IT?!

Ik ben zelf Java ontwikkelaar en verhuur me uit aan bedrijven . Nu al weer drie jaar bij HP overigens (heb ik Rene ook leren kennen) .
    pi_37024011
    Sjezus wat een keuken! Gaaaaaaf!
    Wat voor blad komt erop? Zwart geloof ik toch?
    Is het lastig, keuken plaatsen? Of wel redelijk goed te doen? (* hoopt op optie B )
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:19 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.
    Moet je ook gewoon doen. Toen bij ons het huis wind&water dicht was, en de afwerking een beetje af was, hebben wij ook pauze genomen. Heerlijk om lekker luxe te shoppen terwijl het gruis nog tussen je tanden zit
    quote:
    Verder heb ik inderdaad alles zelf gedragen en gesjouwd. De Ytong blokken zijn niet zwaar, maar vooraf wetende dat je 100+ keer de trap op moet is ook niet echt een prettig idee. Dat is meer een kwestie van 'niet nadenken gewoon doen'.
    Klopt...ik verzeil bij dat soort klusjes (of grond scheppen bv) alleen in allerlei gedachtes. Vooral als in: hoe kan het sneller . Of gipsplaten versjouwen....ook zo lekker....not.

Ja, Ytong is stukken lichter dan kalkzandsteen. Bij ons in Dronten zijn ze de hele binnenstad aan het verbouwen. Nou ja, binnendorp eigenlijk . Daar hadden ze ook dit formaat kalkzandsteenblokken, maar die plaatsten ze mbv een liftje
    quote:
    Van de keuken staat al een deel, zie hier:
    Before (3 jaart geleden dus):
    Dat oude blad....heb je dat nog toevallig? Wij zoeken namelijk nog zoiets als werkblad voor in de garage..
    pi_37024846
    Nee, dat heb ik met de kerst naar de stort gebracht. Maar geloof me, het was te klein. 2 stukjes van ongeveer een meter. De bak was los en is nu nog onze spoelbak in de bijkeuken.

Rechtsonder op de foto zie je nog een glimp van de bak:

Er komt inderdaad een zwart blad op met een aluminium koplijst. De achterwand gaan we vermoedelijk aluminium metallic schilderen en afwerken met een paar lagen matte parketlak. Dat moet een mooi effect geven, en is schrobbaar. Dus makkelijk schoon te houden. Door de parketlak wordt het een harde laag waar je niet snel een gat in stoot.

Ik zal proberen er aan te denken om straks een fototje te maken van de opstelling op papier.

Die blokken die wij in de badkamer hebben gebruikt is gen kalkzandsteen, maar gipsblokken (Normaal van GIBO, maar wij hebben van een ander merk)

En ik dacht dat ik laat naar bed ging en vroeg weer op, maar jullie ook...

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:45:49 (fotolink veranderd) ]
    pi_37025851
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 08:21 schreef Marsepein het volgende:
    Nee, dat heb ik met de kerst naar de stort gebracht. Maar geloof me, het was te klein. 2 stukjes van ongeveer een meter. De bak was los en is nu nog onze spoelbak in de bijkeuken.
    Da's precies goed We hebben een keukenblokje in de garage gezet die zo breed is. Een rooie! (heb ik toch mijn rode keuken )
    quote:
    Er komt inderdaad een zwart blad op met een aluminium koplijst. De achterwand gaan we vermoedelijk aluminium metallic schilderen en afwerken met een paar lagen matte parketlak. Dat moet een mooi effect geven, en is schrobbaar. Dus makkelijk schoon te houden. Door de parketlak wordt het een harde laag waar je niet snel een gat in stoot.
    Goed idee zeg, om daar parketlak voor te gebruiken! Kan dat goed tegen hitte?
    quote:
    Ik zal proberen er aan te denken om straks een fototje te maken van de opstelling op papier.
    Gaaf! Ben benieuwd...
    quote:

En ik dacht dat ik laat naar bed ging en vroeg weer op, maar jullie ook...
    Ik heb een beetje last van slapeloosheid. Gisterennacht en eergisternacht niet geslapen. Totaal niet moe. Snap er nix van.
    Als dat zo de hele verbouwing was geweest was het vast al af geweest
      maandag 17 april 2006 @ 10:56:36 #37
    65960 sanger
    pi_37026403
    Wow Marsepein, wat een klus man! Ik moet eerlijk zeggen dat het er allemaal goed uitziet!

Je hebt het over PROGIS vanwege overvliegende vliegtuigen. Waar in de buurt staat dit huis dan?

Overigens ga ik dit draadje zeker volgen
      Moderator maandag 17 april 2006 @ 12:23:23 #38
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_37028481
    Wow, pfff wat een meterkast man !
    Netjes; precies zoals het hoor

Maar heb je op het moment maar ene éénfase aansluiting of zie ik dat verkeerd ?
    Kan me niet voorstellen dat het met 25 A zekering mooi selectief te verdelen is

Hoe ziet je groepenverdeling er eigenlijk uit ?
      maandag 17 april 2006 @ 13:02:58 #39
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37029651
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 14:35 schreef Marsepein het volgende:
    Verder wordt als het goed is de meter nog vervangen voor een 3-fasen meter, en komen er straks 3 fasen binnen. Ik maak geen gebruik van 3-fasen stroom, maar zodoende is e.e.a. beter verdeeld en beter/makkelijker afgezekerd.
    pi_37033518
    TVK
    pi_37040373
    Zo, er zit weer een klusdag op. Van alle uren dat ik er was, heb ik er maar de helft gewerkt denk ik. Veel mensen weten niet wat ze op 2e paasdag moeten gaan doen, en gaan dan maar vrienden vervelen door te kijken naar de verbouwing.

Dus veel gel*l en weinig gewerkt.

Wat ik gedaan heb:
    - In de bijkeuken heb ik drie elektrapijpjes gelegd voor coax, netwerk en voor eventueel een extra groep. Deze lopen achter het keukenblokje langs daar en eindigen achter de plint zodat ik ze altijd kan oppikken.
    - Warm- en koudwaterleiding in de bijkeuken geisoleerd. Warm om de warmte vast te houden, koud om condenseren van de leiding te voorkomen.
    - Begonnen met het uithakken van een stuk betonnen vloer. Is er door de vorige bewoners in gemaakt om een douche te maken. Dat moet allemaal weg. (Zie foto later**)
    - Spiegelkast in de badkamer weer opgehangen. Die was even weggehaald voor het witten van het plafond. Maar lag alweer even op de grond en het was eigenlijk wachten totdat iemand er tegenaan zou stoten. Dus veiligheidshalve maar opgehangen.
    - Lekker in het zonnetje buiten geluncht

Verder heeft mijn vrouw een deur en een kozijn geschilderd.

**Foto, je ziet de boorhamer nog net op een randje liggen, dat randje en de 5 cm beton daaronder moeten weg::

Ook 2 tegenslagen:
    - De inbouwspotjes van de gamma zijn ruk. 1 van de drie lampjes is kapot, en de armatuurtjes zijn zo dun dat bij het in het plafond drukken e.e.a. al verbuigt. Ze zitten er in, maar puur omdat het moet. Ze worden zeker vervangen. (Iemand die een webwinkel weet waar 220V inbouw/half opbouw spots worden verkocht van behoorlijke kwaliteit?)
    - Van de wasbak in de badkamer is een schilfertje af gesprongen, daar kwm ik met schoonmaken achter. Vermoedelijk al langere tijd, maar door vuil in het naadje zichtbaar geworden. Hiervan hebben we besloten het zo te laten. Het zit zo aan de rand bij de kitrand dat je het amper ziet.

Pics voor vandaag.
    Platte grond van de keuken/bijkeuken:

Het linker gedeelte is de bijkeuken, rechts de keuken. Indeling in de bijkeuken is van links naar rechts; hoge bezemkast, lage kast, spoelkast met diepe spoelbak, vriekast, hoge kast met inbouw was- en droogmachine, daarboven nog een opberg kast voor de wasmiddelen e.d.

In de keuken van links naar rechts: Hoge kast, met koelkast, combioven en bergkast, daarnaast een vaatwasser, spoelkast, carouselkast, ladenkast 90, ladenkast 40. 4 bovenkasten aldaar, 3 met melkglas en 1 dichte met de inbouw vlakschermwasemkap.

Schetjes van de keukenleverancier:

quote:
    Op maandag 17 april 2006 10:56 schreef sanger het volgende:
    Je hebt het over PROGIS vanwege overvliegende vliegtuigen. Waar in de buurt staat dit huis dan?
    Dat laat ik nog even in het midden omdat nog niet alle apparatuur ingebouwd is en ik niet zeker weet of het dan tegen diefstal verzekerd is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:47:38 (fotolink veranderd) ]
      dinsdag 18 april 2006 @ 07:58:26 #42
    65960 sanger
    pi_37053358
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:
    Dat laat ik nog even in het midden omdat nog niet alle apparatuur ingebouwd is en ik niet zeker weet of het dan tegen diefstal verzekerd is.
    Lekker veel vertrouwen heb je in de medefokkende K&W'ers
      dinsdag 18 april 2006 @ 08:00:15 #43
    65960 sanger
    pi_37053364
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:

Schetjes van de keukenleverancier:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Ik vind de keuken echt super zo! Helemaal die bijkeuken is erg praktisch ingericht zo.

Als ik op de schetsen kijk (m.n. de eerste): kan je het raam nog openen (anders dan kiepstand)?
    pi_37053676
    Keuken en bijkeuken zien er inderdaad lekker ruim en praktisch uit. Ik snap alleen de tekening niet helemaal, hoe kom je van de keuken in de bijkeuken ?

In de bijkeuken heb je een hoge kast voor de wasmachine/droger. Hoe doen ze dat met zo'n kast, moet vrij stevig zijn denk ik? Vibrerende wasmachine, droger... ik neem aan de droger boven?
    pi_37053918
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 07:58 schreef sanger het volgende:
    Lekker veel vertrouwen heb je in de medefokkende K&W'ers
    Hee, niet alleen K&W-ers lezen mee
    (Je hebt mail)
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 08:00 schreef sanger het volgende:
    Ik vind de keuken echt super zo! Helemaal die bijkeuken is erg praktisch ingericht zo.
    Als ik op de schetsen kijk (m.n. de eerste): kan je het raam nog openen (anders dan kiepstand)?
    Ja, en wel om 2 redenen. De eerste is dat het naar buiten opengaat, ik heb echt een hekel aan ramen die naar binnen draaien. Ten 2e omdat ik bij het inmeten de maten aan de ruime kant heb genomen. Het blad komt in werkelijkheid een cm of 6 ondrr de vensterbank (Die er nog niet zit, maar het gaat om het idee.)
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 08:36 schreef Juleh het volgende:
    Keuken en bijkeuken zien er inderdaad lekker ruim en praktisch uit. Ik snap alleen de tekening niet helemaal, hoe kom je van de keuken in de bijkeuken ?
    In de bijkeuken heb je een hoge kast voor de wasmachine/droger. Hoe doen ze dat met zo'n kast, moet vrij stevig zijn denk ik? Vibrerende wasmachine, droger... ik neem aan de droger boven?
    Er zit uiteraard een deur tussen keuken en bijkeuken, maar die is niet ingetekend. De kast voor de WM en de WD is inderdaad vrij stevig. Los opgebouwd uit 2,5 cm dikke panelen. De keukenplaatser (Een goede vriend van ons) heeft het dmv schroeven en lamello's en houtlijm gefixeerd. Bovendien is het bovenkastje tussen de panelen geschroefd. Dat geeft veel stevigheid. Maar een inbouwwasmachine is vaak meer gestabiliseerd dan een losse machine. Ze zijn ook een klap duurder helaas
    pi_37054117
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
    Wow, pfff wat een meterkast man !
    Netjes; precies zoals het hoor

Hoe ziet je groepenverdeling er eigenlijk uit ?
    Ja, wordt als het goed is nog omgezet naar 3-fasen. Maar ik moet helaas de installateur ff achter ze broek aan zitten.

Groepenindeling (ff uit mijn hoofd, volgorde kan anders zijn):

- Wasmachine
    - Wasdroger
    - Vaatwasser
    - Combioven
    - Sfeerhaard
    - Slaapkamers
    - Badkamer
    - Hal en voorkamer
    - Achterkamer, kelder
    - Bijkeuken
    - Keukenverlichting + wcd's

Verder heb ik in elke slaapkamer 2 UTP aansluitingen en Coax radio en TV. In de woonkamer heb ik in alle hoeken UTP en Coax. Onder het keukenblok in de keuken en in de bijkeuken ligt COAX en UTP voor eventuele toekomstige uitbreidingen. Verder ligt er in de woonkamer een soort van ringleiding, ik kan indien ik ooit kies voor een beamer, zo de kabels wegwerken dat je het niet ziet. Ik kan de woonkamer spiegelend opbouwen en de kabels onder de vloer door laten lopen.

Loze pijpjes voor uitbreiding van groepen: 1 'dunne' naar de keuken, 1 'dikke' naar de keuken (Voor eventueel elektrisch koken in de toekomst), 1 'dunne' naar de bijkeuken.

Voor de tuin en de schuur en eventueel de garage laat ik aparte groepen installeren.

Het is overigens niemand opgevallen, maar ik heb gecombineerde aardlek- en zekeringautomaten.
      Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 10:16:12 #47
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37055088
    Hehe dat laatste was ik nu ook achter gekomen
    Ik zag ook al geen aardlekschakelaars

Leuke installatie en ik zie zo eigenlijk ook geen enkel ding wat niet mag volgens de NEN1010
    pi_37055197
    Grappig was toen de installateur begon. Hij haalde een rol flexibele elektrabuis uit de wagen en begon. Toen ik tegen hem zei dat ik geen flexibel gebruik, en ik dat dus ook niet in de meterkast wil zien heeft hij eerst 2 uur lang verzetjes staan buigen en knippen. Anders hadden er allemaal stukjes flex gezeten, en dat is niet mooi.

Dat is wat ik veel klussers kan aanraden: Een elektrapijptang. Daarmee knip je makkelijk je elektrapijp op lengte, zonder bramen, recht en dicht langs de muur.

Het kost een paar centen, maar levert erg veel gemak op. (Ongeveer 35 euro).
    pi_37056786
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ja, wordt als het goed is nog omgezet naar 3-fasen. Maar ik moet helaas de installateur ff achter ze broek aan zitten.

Het is overigens niemand opgevallen, maar ik heb gecombineerde aardlek- en zekeringautomaten.
    hm, Mag een installateur het zo omzetten naar 3fasen? aangezien de die kast verzegeld dient te zijn? en trekt je meter wel 3 fasen:?

aangezien ik hier dat probleem ook nog heb, kast ombouwen naar meer groepjes is zo geregeld, alleen mn meter kan geen 3fase aan?

en kan ik ook verplichten als ze 3 fasen komen aanleggen dat ik daar OOK automaten op krijg?
    pi_37057180
    Wat ik begrepen heb meld de installateur in dit geval bij Nuon dat zijn taak klaar is en dat Nuon verder kan (van 1 naar 3 fasen en dus ook een 3 fasen meter aansluiten). Ik heb daar nog nooit automaten op gezien (Je bedoelt voor de meter denk ik) maar heb er weleens van gehoord.

Ik weet dus niet of het gangbaar is.
    pi_37057582
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 11:48 schreef Marsepein het volgende:
    Wat ik begrepen heb meld de installateur in dit geval bij Nuon dat zijn taak klaar is en dat Nuon verder kan (van 1 naar 3 fasen en dus ook een 3 fasen meter aansluiten). Ik heb daar nog nooit automaten op gezien (Je bedoelt voor de meter denk ik) maar heb er weleens van gehoord.

Ik weet dus niet of het gangbaar is.
    idd je kan ipv smeltpatronen ( die jij ook hebt ) ook automaten krijgen als hoofzekering,
    wat ik dus dan graag wil, aangezien het verdomme 110,- kost als zo`n kreng er uit knalt
      Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 18:25:11 #52
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37068757
    Installateur meld installatie af bij de nuon
    Nuon komt de meter vervangen en zekeringen erbij plaatsen (3 x 25A of 3 x 35A) en de meter + bedrading vervangen / aanpassen.

Tegenwoordig zie je veel vaker automaten maar smeltpatronen willen in bestaande situaties wel eens blijven zitten. Zowel automaten als smeltpatronen worden wel afgezegeld zodat er altijd bij uitval van de hoofdzekering of de Nuon zelf of een installateur met zegelrecht moet komen om het weer in te schakelen.

Staat trouwens maar een boete op van ¤ 35,- bij de Nuon voor het doorknippen van een zegel
    pi_37068968
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:
    Installateur meld installatie af bij de nuon
    Nuon komt de meter vervangen en zekeringen erbij plaatsen (3 x 25A of 3 x 35A) en de meter + bedrading vervangen / aanpassen.

Tegenwoordig zie je veel vaker automaten maar smeltpatronen willen in bestaande situaties wel eens blijven zitten. Zowel automaten als smeltpatronen worden wel afgezegeld zodat er altijd bij uitval van de hoofdzekering of de Nuon zelf of een installateur met zegelrecht moet komen om het weer in te schakelen.

Staat trouwens maar een boete op van ¤ 35,- bij de Nuon voor het doorknippen van een zegel
    o?

dan morgen maar even een paar 25A stoppen halen,

alleen moet ik ze dan wel doorgeven dat t zegeltje weg is? ! of komen ze er vanzelf wel es achter als ze t metertje komen opnemen?

en de hoofdautomaten mag je toch zelf resetten?
    pi_37080725
    Zo, ik heb weer flink gewerkt vanavond, maar slechts weinig opgeschoten. Wat heb ik gedaan?

- De geschilderde badkamerdeur ingehangen (Geen foto)
    - Een stukje verhoogde vloer in de bijkeuken uitgehakt. Totaal moet er 1,5 m2 weg, ik heb ongeveer de helft gedaan:
    Door de dwarrelende stof is e.e.a. niet helemaal duidelijk. Waar de stoffer lig is alles al weg.

Toch is er totaal weer 5 zakken puin weg uit die hoek, en er is nog meer. Ongelovelijk hoeveel zooi er uit zo'n klein hoekje kan komen aan puin, alles in de plastic zakken komt uit dat hoekje:

Verder kwam ik erachter dat ik eigenlijk ook snel e.e.a. moet gaan afvoeren:

Ik schreef al eerder dat ik overal coax en netwerk heb liggen, dit is 'het knooppunt van alle infrastructuur:

Verder heb ik vandaag met de buren koffie gedronken en is er afgesproken dat we een gezamelijke offerte voor zinken dakgoten en zinken afvoeren gaan halen en eventueel laten uitvoeren.

Nooit meer schilderen aan de dakgoot

[ Bericht 12% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:50:40 (f) ]
    pi_37081005
    Helemaal vergeten, ik heb vandaag maar eens de aardlekautomaten getest. En ze doen het goed

(Getest dmv de testknop.)

Dat moet je dus een aantal keren per jaar doen, denken jullie er even aan
    pi_37085345
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef Marsepein het volgende:
    Helemaal vergeten, ik heb vandaag maar eens de aardlekautomaten getest. En ze doen het goed

(Getest dmv de testknop.)

Dat moet je dus een aantal keren per jaar doen, denken jullie er even aan
    mn huidige test zich zelf automatisch wel 1x binnen 2 maanden, regelmatig vaker
    pi_37092133
    Zo, even e.e.a. aan aansluitigen verhuisd en opgezegd.

- Internet per 24-05-2006 opgezegd.
    - Telefoon per 25-05-2006 gestopt.
    - Telefoonaansluiting per 26-05-2006 verhuisd.

Nog ff regelen dat iemand dat ISRA komt verzetten op 26-05-2006. Dan kan ik op 27-05-2006 weer een internet aansluiting aanvragen.
      woensdag 19 april 2006 @ 12:36:43 #58
    65960 sanger
    pi_37092258
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 12:31 schreef Marsepein het volgende:
    Zo, even e.e.a. aan aansluitigen verhuisd en opgezegd.

- Internet per 24-05-2006 opgezegd.
    - Telefoon per 25-05-2006 gestopt.
    - Telefoonaansluiting per 26-05-2006 verhuisd.

Nog ff regelen dat iemand dat ISRA komt verzetten op 26-05-2006. Dan kan ik op 27-05-2006 weer een internet aansluiting aanvragen.
    een paar dagen zonder Marsepein in K&W!!!!!!
    pi_37092907
    Nee hoor, ik regel vooraf een Kabel internet abo voor 2 maanden
      woensdag 19 april 2006 @ 13:12:04 #60
    65960 sanger
    pi_37093022
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:07 schreef Marsepein het volgende:
    Nee hoor, ik regel vooraf een Kabel internet abo voor 2 maanden
    We schrokken al
      Moderator woensdag 19 april 2006 @ 13:12:24 #61
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37093064
    Nee, en dat blijft nog even zo, zal eerdaags wat foto's maken.
    pi_37093562
    Uit het topic wat gaat over de enige zefgebouwde casa op Texel:
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.

Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks )
    Gebeld, en inderdaad de menu opties kloppen ook nog. Maar ze geven bij mij echt op: kosten tussen ¤ 300,00 en ¤ 450,00.

Wat natuurlijk kan is dat ze de lengte tot aan de hoofdkabel rekenen, en die is hier onegeveer 15 meter.

Hoewel ik de kosten schandalig vind, moet het toch echt gebeuren. Dus ik wordt als het goed is gebeld door een monteur om een kijkafspraak te maken. Daarna een offerte en ik kan dan ook aangeven welke werkzaamheden ik ga doen, en of dat de prijs drukt of niet.

Wordt vervolgd.
      woensdag 19 april 2006 @ 13:44:03 #64
    65960 sanger
    pi_37093903
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:31 schreef Marsepein het volgende:
    Uit het topic wat gaat over de enige zefgebouwde casa op Texel:
    [..]

Gebeld, en inderdaad de menu opties kloppen ook nog. Maar ze geven bij mij echt op: kosten tussen ¤ 300,00 en ¤ 450,00.

Wat natuurlijk kan is dat ze de lengte tot aan de hoofdkabel rekenen, en die is hier onegeveer 15 meter.

Hoewel ik de kosten schandalig vind, moet het toch echt gebeuren. Dus ik wordt als het goed is gebeld door een monteur om een kijkafspraak te maken. Daarna een offerte en ik kan dan ook aangeven welke werkzaamheden ik ga doen, en of dat de prijs drukt of niet.

Wordt vervolgd.
    Indd echt schrikbarend hoog die kosten.

Ik neem aan dat je zelf zo veel mogelijk van de werkzaamheden uitvoert?!
    pi_37094198
    Ja, maar er hoeft werkelijk waar maar 1,5 meter te worden gegraven. Van links van de voordeur naar rechts van de voordeur:

Ik heb iig alvast een Klicfomulier ingevuld. Zo ff faxen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:51:43 (fotolink veranderd) ]
      woensdag 19 april 2006 @ 14:06:57 #66
    65960 sanger
    pi_37094415
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:57 schreef Marsepein het volgende:
    Ja, maar er hoeft werkelijk waar maar 1,5 meter te worden gegraven. Van links van de voordeur naar rechts van de voordeur:

[afbeelding]

Ik heb iig alvast een Klicfomulier ingevuld. Zo ff faxen.
    En natuurlijk is KPN het enige bedrijf die dit soort werkzaamheden doet, dus kunnen ze het zo duur maken als ze zelf willen.
    pi_37094423
    Ik ben lekker productief bezig vandaag (Alleen ff niet voor de baas )

Klic melding gedaan ivm graafwerkzaamheden om e.e.a. voor te bereiden voor KPN. Dat is makkelijker een goedkopere offerte maken
    pi_37094576
    Hier stond onzin
      woensdag 19 april 2006 @ 14:59:46 #69
    147091 janeway
    live long and prosper
    pi_37095842
    Ik vind het allemaal prachtig wat een hoop werk is daar al in gedaan zeg..
    Heel veel succes met alles wat nog moet.. En heel veel sterkte met verhuizen..
    groet Janeway
    pi_37097687
    Ziet er allemaal erg mooi uit, maar vraagje (misschien een domme) wat is dat ISRA?
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
      woensdag 19 april 2006 @ 15:58:24 #71
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37097735
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 15:57 schreef dyonvbaal het volgende:
    Ziet er allemaal erg mooi uit, maar vraagje (misschien een domme) wat is dat ISRA?
    Ik had precies dezelfde vraag...
    pi_37097833
    Van wikipedia:
    quote:
    ISRA

IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur, het is het punt waar de telefoonlijn het huis van de klant binnenkomt. Meestal bestaat dit uit een telefoonstopcontact, maar er zijn verschillende typen verschenen in verschillende tijden.

In oudere huizen (gebouwd voor/rond de jaren '70) is het IS/RA punt meestal in de woonkamer te vinden, in de vorm van het grote telefoonstopcontact (tweede van rechts in de afbeelding). Tegenwoordig wordt het IS/RA punt in de meterkast geplaatst. In het geval dat de klant ISDN heeft is er een NT1 op het IS/RA punt aangesloten, waar de ISDN-apparatuur op kan worden aangesloten.

Heeft de klant ADSL, dan is het de bedoeling dat er eerst een splitter op het IS/RA punt wordt aangesloten waar de klant de ADSL-modem en de telefoon of de NT1 kan aansluiten. Dit zorgt ervoor dat de ADSL-modem en de telefoon elkaar niet storen. Zit er dan nog bijvoorbeeld een telefoon vóór de splitter (wat kan gebeuren als er bedrading direct binnen de muur naar een ander telefoonstopcontact gaat), dan kan bijvoorbeeld de ADSL-verbinding wegvallen zodra er vanaf dat telefoontoestel gebeld wordt.

KPN Telecom heeft verantwoordelijkheid over de bedrading en apparatuur die vóór het IS/RA punt zitten (in het geval van ISDN loopt de verantwoordelijkheid van KPN door tot de NT1). Daarom is het ook voor klanten verboden om zelf werkzaamheden te verrichten aan het IS/RA punt. Bij sommige uitvoeringen breekt er dan een zegel en in het geval van storing kunnen er op de klant kosten verhaald worden.

Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA punt: rood (A-draad), groen (B-draad), zwart (aardedraad) en geel (EB-draad). Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en groene draden gebruikt. De zwarte en gele draad kunnen worden aangesloten indien de klant een tweede telefoonlijn aanvraagt. Er zijn variaties op deze kleurcodering: groen kan bijvoorbeeld ook blauw zijn, en vroeger werden wel eens grijze, zwarte en witte draden gebruikt. Indien er zich problemen voordoen met de telefoonaders, worden er wel eens andere combinaties gebruikt (bijvoorbeeld zwart en geel voor de eerste telefoonaansluiting in plaats van rood en groen).
    Het is dus de invoerkabel van KPN. Tot en met het ISRA is van KPN, daarna is het van jou. Tenzij je ISDN hebt, dan is de NT1 ook nog van KPN.
      woensdag 19 april 2006 @ 16:06:02 #73
    65960 sanger
    pi_37098032
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 15:57 schreef dyonvbaal het volgende:
    Dat is het punt waar de hoofdkabel van de PTT ehh KPN binnenkomt. Voor dat punt mag je zelf niets aanpassen, en is de verantwoordelijk van de KPN. Na dat punt is het je eigen verantwoordelijkheid.

Meestal een bruin/beige/wittig kastje.

Zie dat Wiki het bij Marsepein wel deed en hij me dus te vlug af was
    pi_37098098
    ok duidelijk allemaal
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
    pi_37098653
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:06 schreef sanger het volgende:
    Google cache, google cache
      woensdag 19 april 2006 @ 16:24:45 #76
    65960 sanger
    pi_37098766
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:21 schreef Marsepein het volgende:

[..]

pi_37098944
    Bedoel je: "Waarom heb ik daar niet aan gedacht"?
      woensdag 19 april 2006 @ 16:34:01 #78
    65960 sanger
    pi_37099075
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:29 schreef Marsepein het volgende:
    Bedoel je: "Waarom heb ik daar niet aan gedacht"?
    Meer in de zin van: ik gebruik het zo weinig dat ik zelfs niet op de url kon komen

Ook hier wist ik het gedeeltelijk uit mijn hoofd, maar niet exact.

Iig niets negatiefs tegenover jouw!
    pi_37099502
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:34 schreef sanger het volgende:
    Iig niets negatiefs tegenover jouw!
    Daar twijfelde ik niet aan hoor
      woensdag 19 april 2006 @ 16:49:16 #80
    65960 sanger
    pi_37099686
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:45 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Daar twijfelde ik niet aan hoor
    Gewoon voor de duidelijkheid. Ik wordt nogal eens verkeerd begrepen omdat ik nogal direct kan zijn.
    pi_37101762
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Marsepein het volgende:
    Klic melding gedaan ivm graafwerkzaamheden om e.e.a. voor te bereiden voor KPN. Dat is makkelijker een goedkopere offerte maken
    Dat werkt echt goed. Binnen 4 uur heb ik de eerste tekeningen al binnen
    pi_37103221
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is het punt waar de hoofdkabel van de PTT ehh KPN binnenkomt. Voor dat punt mag je zelf niets aanpassen, en is de verantwoordelijk van de KPN. Na dat punt is het je eigen verantwoordelijkheid.

Meestal een bruin/beige/wittig kastje.

* Ou-Tannu fluit

* Ou-Tannu heb gewoon RJ11 stekker op de aders van die prachtige KPN kabel gezet, de Lasdop was toch vergaan! zo dat ding in de splitter voor mn DSL geen haan die dr naar kraait
    pi_37112708
    Zo, mijn update voor vandaag. Eigenlijk is er niet veel te updaten. In het kort komt het er op neer dat ik weer 2,5 uur met de boorhamer beton heb weg lopen steken. Het goede nieuws is dat het voor 90% klaar is. Dus morgen nog een uurtje en dan is het schoon.

Wel had ik vandaag een bredere beitel voor de machine gekocht:

Links de oude, rechts de nieuwe. En eerlijk is eerlijk het gaat daar een stuk sneller mee.

Eigenlijk is mijn boorhamer te licht, maar om nu voor 3 uurtjes dat ik per dag werk er 1 te huren, die dan 21 uur achter in de auto ongebruikt ligt te liggen terwijl ik wel voor een hele dag betaal, is wat overdreven (man, man, man wat een zin) Dus toch maar ff doorbikkelen met de spullen die ik heb.

Er was gevraagd naar tuinfoto's, u vraagt, wij draaien:
    Achter, links:

Achter, rechts:

En voor:

De breedte is van het opstaande plankje rechts tot de Seat. Het pad loopt langs het huis naar de 2 garageboxen achter het huis.

Achter is de tuin ongeveer 12.5 diep x 13 breed min de bijkeuken (12 m2) is 150 m2

Het plan is dat beide garageboxen weggaan en er naast het huis een schuur gebouwd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:54:32 (fotolink veranderd) ]
    pi_37114203
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:
    Nou, ik heb een nieuwbouw appartement, 5 jaar oud nu. De meters zitten in de kelder van waar 1 kabel omhoog gaat naar het appartement, in de berging van het appartement zit de groepenkast. De hoofdzekering zit dus in de kelder en dat is een automaat, die kan ik gewoon opnieuw inschakelen als het nodig moest zijn. Er zit zelfs een sticker op dat dit gewoon mag, en bnij herhaald uitschakelen moet je het nutsbedrijf waarschuwen. Vroeger was dit nutsbedrijven maastricht, tegenwoordig Essent.
      donderdag 20 april 2006 @ 08:37:21 #85
    65960 sanger
    pi_37118176
    Die kas is dus niet van jou Marsepein? En wat ga je verder met je tuin doen? Vooral die voortuin is vrij fors

Leuk bootje trouwens
    pi_37118296
    Nee die kas is niet van mij maar van een bevriende buurman. Ik heb al laten vallen dat als het oooooooooit verkocht word ik wel eerste keus wil hebben.

Tuinideeen zijn er nog niet. Voor moet iig parkeerplaats komen voor 3 of 4 auto's. Er moet voor het huis een zitje komen voor de ochtendzon. Verder wil ik iig de oprit heel veel versmallen. Jan en alleman komt op os erf de auto keren omdat het lekker breed is.

Misschien ook nog wel een elektrisch hek.
    pi_37120375
    Mooi spulletje zo, is het een kas die 24 uur per dag verlicht is, of valt dat mee?
    pi_37120691
    Nee, altijd donker, het is opslag voor seringen. Om seringen te telen moeten ze in bloei getrokken worden. Dat gebeurt dor de kluiten uit te steken en op warmte te zetten. Ze gaan dus vanaf het land de kas in waar het lekker warm is. Binnen een aantal weken schieten ze dan in bloei en kan er gesneden worden. Daarna gaat de kluit weer naar het land. Het is een 2 jarig gewas, dat betekent dat je elke 2 jaar kunt snijden van een struik.

In os dorp is de grond voor seringenteelt heel erg goed. zo'n 95% van de wereldwijde teelt komt hier vandaan. Het is een snijbloem die niet vaak wordt gebruikt, en bij de bloemist (Als die het al heeft) erg duur is. Dit komt door de exclusiviteit maar ook door de arbeidsintensiviteit. (Hoewel dat laatste natuurlijk door een veiling bij afslag geen garnatie geeft voor de verkoopprijs)

Het is eigenlijk nog een behoorlijk ambachtelijk beroep, veel en hard buiten werken. Maar ook hier is de automatisering (Regencomputers) en mechanisering (Kluittransportbanden) in beeld gekomen.

Je moet immers wat om bij een dalende verkoopprijs toch je bruin brood te kunnen kopen.

Ik ben zelf geen kweker, maar heb vele kwekers in mijn vrienden- en familieschare.

Overgins wil ik die kas uit het zicht gaan halen door er 4 a 5 meter hoog bamboe voor te planten. Wel een niet woekerende soort, die bladhoudend en groen blijft. Anders zit ik na een paar jaar ook met bamboe in de voortuin, en tussen kale stammen door te kijken.

Zo, dat was Nico's tuin uurtje
    pi_37127035
    Ik vraag me af waarom ik hier nog geen tvp gepost heb....???
    Wat een klus zeg, het ziet er wel al stukken beter uit dan voorheen.

Veel succes met de rest nog......ik hou het in de gaten.
      Moderator donderdag 20 april 2006 @ 15:18:35 #90
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37129064
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 15:18 schreef Vonkenboer het volgende:
    Die deur die ik zie in de kas wordt die ook door de buurman gebruikt ?
    Ja, en door mij Als ik daar ff ga bieren op vrijdag middag, of ff de zaagtafel dier er staat mag gebruiken

Het is een dorrup hier hoor, daar ken je elkaar en doe je dat in overleg.
      Moderator donderdag 20 april 2006 @ 16:41:49 #92
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37131609
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ja, en door mij Als ik daar ff ga bieren op vrijdag middag, of ff de zaagtafel dier er staat mag gebruiken

Het is een dorrup hier hoor, daar ken je elkaar en doe je dat in overleg.
    True, true is hier ook niet anders
    Maar vond die deur wat raar staan; maar ik snap vandaar dat je dat bamboe enkele meters er van daan poot zodat je toch nog de schuur in kunt

En kun bieren op vrijdagmiddag natuurlijk
    pi_37131898
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 16:41 schreef Vonkenboer het volgende:
    Maar vond die deur wat raar staan; maar ik snap vandaar dat je dat bamboe enkele meters er van daan poot zodat je toch nog de schuur in kunt
    Ons erf stopt ongeveer 1,5 meter voor de kas. ik zeg bewust ongeveer omdat niemand het exact weet, maar we geen zin hebben om een landmeter te laten komen

De laatste paal van de schutting staat vermoedelijk op het drie-erven-punt. De berkenboom rechts, achter de garageboxen, staat nog op ons erf.
      donderdag 20 april 2006 @ 20:28:27 #94
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37138632
    Waar gebruikt je buurman die kas eigenlijk voor? Als ik zo naar de foto's kijk zie ik namelijk geen planten
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 20 april 2006 @ 20:44:32 #95
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_37139238
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
    Waar gebruikt je buurman die kas eigenlijk voor? Als ik zo naar de foto's kijk zie ik namelijk geen planten
    Of je leest even het topic!!
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_37145141
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
    Ik had het inderdaad al geschreven, maar dat stuk kas heeft 2 functies. Het is een klushok voor iedereen die familie is van die buurman. En 's winters worden er seringen in bloei getrokken, daar komt de naam trekheester vandaan

Update:

Laatste stukje in de bijkeuken weggehakt. Aangeveegd en opgeruimd. Er is denk ik geschat zo'n 1000 Kg materiaal uit een hoekje van 1,5 bij 1,2 Meter gekomen. De bijkeuken komt gewoon los van de grond.

Verder heb ik 2 deuren van de bovenverdieping op schragen gelegd zodat mijn vrouw weer verder kan met schilderen.

Ook heb ik van 1 deur van de bovenverdieping de scharnieren verzet. De timmerman die de deuren voor mij heeft ingehangen was toch niet zo goed als hij beweerde.

Ik heb best wel wat herstel werk aan de deuren en aan de kozijnen.... Blij wordt ik er niet van, maar zie het maar als een leermoment.

Als het te goedkoop is om waar te kunnen zijn dan is dat vaak ook zo.

Geen foto's vandaag. (Een deur op een schraag kan je je wel voorstellen denk ik.)
      vrijdag 21 april 2006 @ 08:06:25 #97
    65960 sanger
    pi_37151654
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik had het inderdaad al geschreven, maar dat stuk kas heeft 2 functies. Het is een klushok voor iedereen die familie is van die buurman. En 's winters worden er seringen in bloei getrokken, daar komt de naam trekheester vandaan

Update:

Laatste stukje in de bijkeuken weggehakt. Aangeveegd en opgeruimd. Er is denk ik geschat zo'n 1000 Kg materiaal uit een hoekje van 1,5 bij 1,2 Meter gekomen. De bijkeuken komt gewoon los van de grond.

Verder heb ik 2 deuren van de bovenverdieping op schragen gelegd zodat mijn vrouw weer verder kan met schilderen.

Ook heb ik van 1 deur van de bovenverdieping de scharnieren verzet. De timmerman die de deuren voor mij heeft ingehangen was toch niet zo goed als hij beweerde.

Ik heb best wel wat herstel werk aan de deuren en aan de kozijnen.... Blij wordt ik er niet van, maar zie het maar als een leermoment.

Als het te goedkoop is om waar te kunnen zijn dan is dat vaak ook zo.

Geen foto's vandaag. (Een deur op een schraag kan je je wel voorstellen denk ik.)
    Een deur op een schraag? Geen idee hoe dat eruit ziet

Die ervaring heb ik ook. Je bent tevreden totdat je met de afwerking begint en merkt dat alles toch niet zo goed is gedaan als je had verwacht en je is verteld.
      Moderator vrijdag 21 april 2006 @ 10:14:46 #98
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37173481
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
    Vanavond weer van 2 deuren die dezelfde timmerman heeft ingehangen de scharnieren minder diep in het kozijn gemaakt. Nu is de kier links en rechts van de deur weer enigszins gelijk (Stompe deuren)

Wat moet er nog gebeuren voordat we eind mei over kunnen:

- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn
    - Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn
    - Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn.
    - Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn.
    - Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden.
    - Kranen in de douchecabine moeten gemonteerd worden.
    - 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn.
    - Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn.
    - Gordijnen in onze slaapkamer is een pré.
    - Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn.
    - Plafond overloop in de latex zetten
    - Muren overloop moeten gesausd zijn.
    - Traphek moet afgeschilderd worden

Valt dus best wel mee
    pi_37190714
    Zo, vandaag vol goede moed begonnen ... maar dat was snel weer weg. De vriend van mij die de keuken plaatst komt voorlopig niet meer. Zijn vrouw is zwanger (nu op 35 weken) en ligt in het ziekenhuis. Aangezien het hele goede vrienden zijn hoop ik dat moeder en de aanstaande baby gezond blijven en dat alles verder voorspoedig verloopt.

Maar dat betekent wel dat er niet verder aan de keuken wordt gebouwd.... En we zijn zo dicht bij om het de werkbladen te laten inmeten. Ik ga het nu zelf verder proberen. Maar dat gaat een factor 4 langzamer dan samen met een goede interieurbouwer/meubelmaker/vriend, en waarschijnlijk ook minder netjes.

Wat moet er dan nog gebeuren in de bijkeuken:
    - 2 onderkastjes plaatsen (O.a. Spoelkast met het leidingwerk)
    - De vrieskast plaatsen
    - Wasmachine en wasdroger inbouwen.

En alles wat daarbij komt natuurlijk. Hoeklijntje monteren om kasten aan vast te zetten, al het slangen werk van wasmachine en droger naar de juiste plaats brengen, gaten in achterwanden van kastjes maken om alles bereikbaar te maken.

Maar al met al ben ik in een mineur stemming om genoemde 2 redenen. Goede vriendin in het ziekenhuis en de keuken komt niet verder af. Ik heb het gevoel dat wanneer ik morgen opsta er een baaldag ingelast gaat worden...

Is er ook nog goed nieuws ... jawel hoor. Mijn schoonmoder kwam vandaag spontaan helpen schilderen

Al met al 3 deuren voor de eerste keer afgelakt, en 2 kozijnen voor de eerste keer afgelakt. Dat gaat dus gestaag maar door

Als ik morgen wel ga klussen dan wordt er niet naar de keuken omgekeken.... Ik ga dan leuk werk doen, waar ik wel zin in heb. Ik denk dat ik kranen in de douchecabine ga monteren en voor het eerst ga douchen daar Eens kijken of de afvoer de aanvoer aan kan.
    Zijn er ook nog nieuwe foto's? Jawel maar tis niet veel:

Van de week, zo dicht komen de vliegtuigen over bij het stijgen, linksboven is een stukje goot:

Plaatsen van een kast in de bijkeuken:

[ Bericht 3% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:56:19 (fotolink veranderd) ]
      zaterdag 22 april 2006 @ 18:47:45 #101
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_37190969
    Ow... da's idd balen Marsepein. Om 2 redenen idd. Allereerst omdat de vriendin in het ziekenhuis ligt maar als het ook je tamelijk strakke planning in de war gooit kan ik me een beetje wel voorstellen.
    Idd gewoon lekker morgen iets anders gaan doen en dan van de week met frisse moed verder kijken naar de keuken.
    pi_37191429
    Ja, het is ook heel dubbel. je wilt dat het opschiet maar ... je wilt ook het beste voor moeder, vader en de toekomstige baby....

Ik lijk met hulp geen geluk te hebben .... maar ja. Ik moet nu ook niet in het gebaal blijven hangen dus goed nieuws.

Ik heb naar aanleiding van een Klic melding bijna alle tekeningen van ons erf binnen. Alleen riool ontbreekt nog. Verder heb ik een officiele brief dat er iemand van KPN langs gaat komen voor installatiewerkzaamheden. Dus ISRA wordt ook verplaatst, en dan zijn we maar 2 a 3 dagen zonder vaste telefoon. Dus dat is goed nieuws.

En het is ook wel prettig dat ik een map heb waarin alle tekeningen zitten van het leidignwerk over ons erf
      zaterdag 22 april 2006 @ 19:08:43 #103
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37191605
    Kop op Marsepein! En anders lekker een baaldag nemen inderdaad. Even wat anders gaan doen. Het wordt morgen lekker weer, ga even uitwaaien met je gezin of zo
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37192200
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 19:08 schreef Duderinnetje het volgende:
    Kop op Marsepein! En anders lekker een baaldag nemen inderdaad. Even wat anders gaan doen. Het wordt morgen lekker weer, ga even uitwaaien met je gezin of zo
    Komt wel goed hoor. Maar zo weinig tijd, zoveel te doen. Ik heb zin in 13 mei, dan neem ik een baaldag denk ik, om lekker te kunnen meeten
    pi_37198066
    Balen zeg.... Idd van beide kanten. Gewoon ff een baaldag nemen en dan er weer fris tegenaan. Het ziet er al zo ontzettend goed uit!
    pi_37220236
    Kleine waarschuwing vooraf .... mijn volgende post bevat 25 foto's van de badkamer
    pi_37220310
    Zo, ik heb vandaag mijn baaldag nuttig besteed. Zoals ik al dacht geen geklooi met keukens, ik ben er ook straal voorbij gelopen. Nee vandaag moest het anders, vandaag ging er leuk werk gedaan worden.

En vooral schoonwerk, geen zin om mezelf om te kleden in de stinkende kleren van gister, nee, schoon en leuk werk!

Ik heb dus in de oduchecabine de kranen en de douchekoppen afgemonteerd. Erg veel geduld, goed nadenken en het steeds mooier en mooier zien worden.

De foto's van zondag 23-04-2006.

Eerst zoals het was, wand 1:

en wand 2:

Beginnen met monteren, eerst de werkkap er maar eens af:

Dan de chromen ring erop:

Dan de montage plaat erop, maar shit schroef te lang.

Mijn Pa heeft bijna 30 jaar langer boutjes kunnen sparen dan ik, dus ff daar heen gesjeesd en passende maar kortere gehaald, plaat vastgeschroef en de verchroomde plaat er op geklikt:

Hie rkan ik nu niet verder mee, de temperatuur moet eerst ingesteld worden (38 graden) voordat de knop er op komt. Dus we gaan verder met de stopkraan voor de stortdouche:
    Eerst de montagebus er op schroeven en aftekenen waar die afgezaagd moet worden:

Afgezaagd en afgekit:

Zo, de ring en de knop gemonteerd, onder zie je nog een glimp van de montageplaat van de thermostaat::

Nu kan de temperatuur van de thermostaat ge'calibreerd' worden. Ik heb een emmertje water afgetapt en er een thermometer in gezet, het was ff kl#ten, maar uiteindelijk goed::

Nu kan de afdekplaat en knop van de thermostaat gemonteerd worden:

De thermostaat is 'verantwoordelijk' voor de temperatuur van zowel handdouche als de stortdouche, de stopkraan erboven is voor de stortdouche, nu gaan we verder met de stopkraan voor de handdouche en de muuruitloop voor de handdouche:
    Ook hier weer, bevestiging erop draaien, aftekenen, afzagen en afkitten:

En ook hier de knop erop:

Muuruitloop voor de handdouche erin draaien:

Ook hier heb ik het randje tussen muurplaat en uitloop afgekit, zodat er geen vocht achter de tegels kan komen (geen foto). Kap van de muuruitloop erop:

Dan de stortdouche, dit zit er al.De uitloop, en de afscherming ivm beschadigen:

Ook hier weer alles afgekit en het rozetje erop:

De stortdouche zelf :

En gemonteerd :

Nu moet de handdouche nog:

En in beweging:

Mijn ondertussen aan het schilderen:

Zo, even een foto rondje door de badkamer:

Hier ga ik nog vaak lekker badderen

[ Bericht 18% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:01:39 (fotolink veranderd) ]
      zondag 23 april 2006 @ 18:33:31 #108
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37220568
    Prachtige badkamer!!!

En zo'n stortdouche is lekker ja
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37220674
    Wat een grappig effect die voegen in dat chroom...
    Heel mooi.
    pi_37220814
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 18:37 schreef Oblivion het volgende:
    Wat een grappig effect die voegen in dat chroom...
    Heel mooi.
    Thamx, maar wat bedoel je precies met 'die voegen in dat chroom'? Want er is normaal gevoegd...
      zondag 23 april 2006 @ 19:04:03 #111
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37221573
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 18:41 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Thamx, maar wat bedoel je precies met 'die voegen in dat chroom'? Want er is normaal gevoegd...
    Ja ik zat ook al te denken... de weerspiegeling misschien?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37222183
    Ja, de weerspiegeling, hoe anders....het chroom is niet gevoegd...
      Moderator zondag 23 april 2006 @ 19:32:55 #113
    92034 crew  Vonkenboer
      zondag 23 april 2006 @ 19:47:49 #114
    14896 Gumtree
     Rubberboom?
    pi_37223135
    Marsepein, die vloertegel is dat een Mosa Terra Meastricht? laatste vraag, waar komt dat meubel onder je wastafel vandaan?
    pi_37223295
    Ook een vraag voor Marsepein, heb je nog je oude keuken? Ik heb misschien wel interesse in het blad + gootsteen. Bedankt

Goed bezig trouwens, ziet er echt heel netjes uit!
      zondag 23 april 2006 @ 19:54:12 #116
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37223365
    Erg mooie badkamer.

Verbruikt zo'n grote kop nu ook veel meer water eigenlijk?
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_37223713

Gaat trouwens om deze foto....viel me gewoon op.
      zondag 23 april 2006 @ 20:08:48 #118
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37223813
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 20:06 schreef Oblivion het volgende:
    [afbeelding]

Gaat trouwens om deze foto....viel me gewoon op.
    Is inderdaad een grappig effect
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37224268
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 19:32 schreef Vonkenboer het volgende:
    Prachtige badkamer

Maar geen bad
    Nee, mijn vrowu en ik zijn beide geen badgangers, en er was ook niet echt ruimte voor.
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 19:47 schreef Gumtree het volgende:
    Marsepein, die vloertegel is dat een Mosa Terra Meastricht? laatste vraag, waar komt dat meubel onder je wastafel vandaan?
    Nee, ik zal als ik er weer ben eens kijken welke merk en type tegel het is. Het is dacht ik portugees. Maar je kunt eigenlijk geen tegelgigant binnen lopen of je ziet de vloertegel liggen. Het meubel onder de wasbak (en ook de wasbak) zijn van Sphinx, de 420 serie: Sphinx
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
    Verbruikt zo'n grote kop nu ook veel meer water eigenlijk?
    Ongetwijfeld, hoewel de kraan bepaald hoeveel water er naar de kop komt. Maar met 2 douchekoppen verbruik ik waarschijnlijk wel meer.
    Het is een overweging tussen luxe en 'goedkoop'.

We hebben geen bad, en ik denk dat 3 keer per week de stortdouche gebruiken niet het verbruik van 1 keer per maand in bad zitten compenseert. (Het is dus goedkoper dan een bad schat ik zo.)

Al het kraanwerk is van Grohe (Maar dat hadden jullie vast wel gezien), de Tenso serie. Daar hebben we voor gekozen vanwege de inbouw mogelijkheid. Nu hopen op duurzaamheid, want na 3 jaar je kraan uithakken 'gibt kein spass'. Maar daar hebben we wel vertrouwen in.

[ Bericht 12% gewijzigd door Marsepein op 23-04-2006 20:25:18 ]
    pi_37224331
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 19:51 schreef sjares het volgende:
    Ook een vraag voor Marsepein, heb je nog je oude keuken? Ik heb misschien wel interesse in het blad + gootsteen. Bedankt

Goed bezig trouwens, ziet er echt heel netjes uit!
    Alleen de gootsteen nog, maar die is verre van mooi en niet onbeschadigd. Nog steeds interesse?
    pi_37224547
    De kant van het toilet e.d. is nog niet op de foto ... dat komt wel als die kant enigsinds is schoongemaakt en opgeruimd.
    pi_37229988
    mooie badkamer marsepein! Enne Grohe spul zeker de tenso serie is geen bouwmarkt"spul"imho

Lekker toch om eens een daggie eens wat anders te doen? Doe ik ook, vijf dagen effe wat anders doen in de week en dan lekker wteedageen klussen

Just kidding nee snaak om te horen dat het met je klusmaatje zijn vrouw niet zo goed gaat, hoop er het beste van en ga niet bij de pakken neer zitten! je bent al harstikke lekker op weg toch? Nou dan, ff langzamer is nog steeds progressie
    pi_37235814
    Iedereen iig bedankt voor de complimenten en de opbeurende teksten. Ik weet het, soms is er tegenslag, maar hoe dichter de verhuizing in de buurt is hoe slechter we het kunnen gebruiken.

Morgen ga ik een paar hoeklijntjes halen en e.e.a. aan goed schroefwerk om zelf verder in de bijkeuken aan de gang te gaan. Ik wil perse dat de bladen eind deze week/begin volgende week worden ingemeten. Dan kan de apparatuur aangesloten worden.
    quote:

- Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn
    - Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn.
    - Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn.
    - Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden.
    - 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn.
    - Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn.
    Het eerste puntje is weg
      Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:57:06 #124
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37248960
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 08:49 schreef Marsepein het volgende:
    Iedereen iig bedankt voor de complimenten en de opbeurende teksten. Ik weet het, soms is er tegenslag, maar hoe dichter de verhuizing in de buurt is hoe slechter we het kunnen gebruiken.

Morgen ga ik een paar hoeklijntjes halen en e.e.a. aan goed schroefwerk om zelf verder in de bijkeuken aan de gang te gaan. Ik wil perse dat de bladen eind deze week/begin volgende week worden ingemeten. Dan kan de apparatuur aangesloten worden.
    [..]

Het eerste puntje is weg
    Het ontbreekt je niet aan optimisme
    pi_37272026
    Zo, kleine update. KPN heeft zojuist gebeld. E.e.a. voor het verplaatsen van de invoer wordt geregeld. Maaaar, Cybersijp, het kost echt ¤ 300,00 (Ex BTW)... Veel geld, maar wat moet dat moet. Inbegrepen zijn wel de graafwerkzaamheden en dat mocht ik niet zelf doen. Kon lullen wat ik wilde maar die ¤ 300,00 is een all in prijs.

Ze wilden eerst vanaf de weg een nieuwe kabel gaan ingraven Dat doen ze maar als blijkt dat het niet werkt, dan zijn die kosten tenminste voor KPN en niet voor mij.

Vanmiddag schijn ik dan gebeld te worden door de dienst 'levering' voor een afspraak
    Het gaat goed komen, dat voel ik

Zie de eerdere tegeslagen in:
    KPN ISRA punt laten verplaatsen.
    pi_37412988
    Zo, na de tegenslag van vorige week dat een vriend van mij de keuken iet verder af kan bouwen is er weer positief nieuws. Ik ben zelf begonnen met het afbouwen in de bijkeuken en ik moet zeggen, ik ben best tevreden over het resultaat tot nog toe.

Goed, de pics:

Eerst de 2 normale kastjes aan elkaar gemaakt en op hun plaats gezet. Vervolgens helemaal gesteld:

Daarna de kastjes aan de muur gefixeerd:

Framepje gemaakt voor de vriezer:

Vriezer op zijn plaats, wasmachine in het vak, maar moet nog gesteld:

Het leidingwerk in het gootsteenkastje:

Alle gaten even uitgelegd:
    1 - Linksbovenin; invoer van wasmachine afvoer en wasdroger afvoer
    2&3 - daaronder; invoer van warm en koud water
    4 - Midden tussen waterinvoer; riool aansluiting
    5 - Rechtsonderin; dubbelstopcontact.

Morgen ga ik verder met de wasmachine (Ik had er vandaag de kracht niet meer voor, ik kreeg de 75 kilo die dat ding weegt geen milimeter meer verplaatst)
    En met de was droger, verder wordt hopenlijk het deurtje in het bovenkastje er weer in gezet.

Maandag kan ik een afspraak maken om de werkbladen te laten inmeten

[ Bericht 10% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:06:23 (fotolink veranderd) ]
      Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 23:10:36 #127
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37415947
    Ik vind de kleur rood nog niet zo geweldig voor die keuken
    Maar wellicht lijkt de kleur anders als alles af is gewerkt en als er een mooi werkblad op zit

Wat voor werkblad hebben jullie in gedachten ?
      zondag 30 april 2006 @ 00:21:16 #128
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37417356
    Wel veel apparaten in zo'n keuken. Maar ja alles wordt wel mooi ingebouwd
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_37417442
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 00:21 schreef Martijn_77 het volgende:
    Wel veel apparaten in zo'n keuken. Maar ja alles wordt wel mooi ingebouwd
    De laatste foto's zijn in de bijkeuken he, in de keuken zit het er zo uit:

[ Bericht 13% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:07:07 (fotolink veranderd) ]
    pi_37417467
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 23:10 schreef Vonkenboer het volgende:
    Ik vind de kleur rood nog niet zo geweldig voor die keuken
    Maar wellicht lijkt de kleur anders als alles af is gewerkt en als er een mooi werkblad op zit

Wat voor werkblad hebben jullie in gedachten ?
    Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.
    pi_37418122
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 00:26 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.
    Wordt dat dan van graniet / composiet?

Puik werk, Marsepein. Heb je de keukenkastjes nu aan elkaar gelijmd ofzo (ivm de lijmtang) of is die meer bedoeld als 'placeholder'?
      zondag 30 april 2006 @ 01:00:21 #132
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37418135
    Ik vind die rode keuken prachtig!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37420535
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 00:59 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Wordt dat dan van graniet / composiet?

Puik werk, Marsepein. Heb je de keukenkastjes nu aan elkaar gelijmd ofzo (ivm de lijmtang) of is die meer bedoeld als 'placeholder'?
    Nee, gewoon een multiplex blad met een kunstof toplaag. Lijmtangen zijn inderdaad even een placeholder. De kastjes hadden de neiging (Omdat de vloer verre van vlak is daar) als wiebertjes uit elkaar te zakken, en met de lijmklemmen (en wat schroefwerk op 'blinde' plekken) heb ik dat voorkomen.

Hierdoor kon ik van de 2 kastjes de hoekpoten stellen en later toen alles goed stond hoefde ik de 4 in het midden (2 van elk kastje) alleen maar klem te draaien. Nu staan ze erg netjes. Terwijl ik eerst 1 kastje los heb geprobeerd te stellen, en dat was geen doen. (Wiebertje effect)

Het is met de vriezer ertussen wel allemaal heel krap. Normaal heeft een vriezer echt 60 cm inbouw ruimte nodig. Maar ik had maar 59.7 op het smalste stuk. En dat is eigenlijk iets te krap omdat de vriezer nu 'klem' staat en als je hem aanzet resoneert er het e.e.a. Maar ik hoop dat als alles gemonteerd is dat weer een stuk minder geworden is. En anders .. so be it .. het is 'the bijkeuken' en daar staat ook de wasmachine en de droger, die maken nog veel meer herrie.

Zo eerst eens het 'eerste bakkie van de dag'
      zondag 30 april 2006 @ 17:07:27 #134
    65960 sanger
    pi_37429808
    Zie ik het goed dat de carrouselkast 80 x 80 is? Of lijkt hij kleiner?

Voor de rest ziet het stelwerk er goed uit.
    pi_37432714
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 17:07 schreef sanger het volgende:
    Zie ik het goed dat de carrouselkast 80 x 80 is? Of lijkt hij kleiner?

Voor de rest ziet het stelwerk er goed uit.
    Carrouselkast is inderdaad 80x80.
    Groter konden we niet kwijt, zonder passtuk aan de andere kant.
    pi_37437647
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef Marsepein het volgende:
    Ongetwijfeld, hoewel de kraan bepaald hoeveel water er naar de kop komt. Maar met 2 douchekoppen verbruik ik waarschijnlijk wel meer.
    Het is een overweging tussen luxe en 'goedkoop'.
    Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?
    pi_37438185
    Zo, de zondag update.

Vandaag kwam ik niet lekker op gamg. Flinke hoofdpijn en het ging maar niet weg. Om 11:30 uur toch maar daar heen gegaan, en bij het zien van de buurman eerst maar eens een bakkie gedaan daar.

Al met al begon ik rond 12:30 uur met werken.

De wasmachine zo goed als het ging in het vak rechtgezet en gesteld. Verder de gaten in het bovenkastje gemaakt om de elektra- en wateraansluitingen te kunnen bereiken. Dit is helaas niet helemaal goed gelukt. De grote gatenboor 'hapte' en schoot weg. Er is een klein beetje verf weg, maar dat is geen punt.

Daarna de wasdroger in het vak getild. Omdat de kast aan de linker kant tegen een muur aanstaat kun je niet met 2 man tillen en is het even van 1, 2, 3 en whaaaaaaw tillen. (Toch zo'n 45 kilo bijna een meter optillen en in een vak schuiven zonder te stoten terwijl er links en rechts 3 milimeter ruimte is) Maar goed, het is in 1 keer gelukt.

De afvoer vand e droger begeileid naar het keukenkastje en de stekker in de wcd gestoken.
    Weer een dingentje klaar.

Ik heb ook nog even het deurtje in het bovenste kastje gezet, zodat het wat beter oogt. De deurtjes die op de vriezer, wasmachine en wasdroger komen laat ik later monteren. Ik heb daar de spullen niet voor, en het werkt ook wel zonder frontje.

Mijn vrouw heeft ondertussen ook drie deuren van de bovenverdieping voor de 2e keer afgelakt. Nog 1 keertje en dan is het wel mooi genoeg.

Goed, de foto's.

Machines op zijn plaats:

De 2 diagonale zichtlijnen in de woonkamer/keuken, vanaf 2 kanten. Wat opvalt is de leegt, ik heb vandaag alles opgeruimd en weer eens geveegd:

De drie deuren die geschilderd zijn:

En nog een beetje Schiphol:

Dat was het weer voor vandaag.

[ Bericht 13% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:20:28 (fotolink veranderd) ]
      zondag 30 april 2006 @ 22:02:30 #138
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_37438252
    Het wordt echt heel erg mooi... die badkamer is fantastisch met die kleine blauwe tegeltjes (en ik hou niet eens van blauw )
    pi_37438412
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 21:44 schreef Schimmetje het volgende:

[..]

Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?
    22 liter water per minuut (Volgens mij gemengd tot 40 graden) Bij 60 graden is het dacht ik 16 liter per minuut. Nog steeds heeeeel veeeeeel

Daalderop Combifort 24/80+:

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:21:14 (fotolink veranderd) ]
    pi_37438488
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef Maerycke het volgende:
    Het wordt echt heel erg mooi... die badkamer is fantastisch met die kleine blauwe tegeltjes (en ik hou niet eens van blauw )
    Dank je, we zijn zelf ook heel trots op de badkamer. Mede omdat we alles ergens anders besteld hebben en het dus afwachten is of het 'matcht'.

(Natuurlijk voor het lijmen wel even e.e.a. uitgelegd op de grond bij dag- en kunstlicht)
      maandag 1 mei 2006 @ 08:30:58 #141
    65960 sanger
    pi_37445405
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 19:17 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Carrouselkast is inderdaad 80x80.
    Groter konden we niet kwijt, zonder passtuk aan de andere kant.
    Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.

Overigens was er slechts 1 keukenverkoper die daarin met ons meedacht door een 80x80 carousel aan te bevelen. De rest heeft daar allemaal overheen gekeken. Was het bij jou een eigen ideetje, of kwam de keukenverkoper ermee?
    pi_37446312
    Ziet er mooi uit Marsepein, die bijkeuken . Ga ik toch ook eens over nadenken, wasmachine droger mooi weggewerkt.

Oh en het valt me op dat je de deuren plat hebt liggen tijdens het schilderen. Doe ik tegenwoordig toch maar gewoon hangend, dan vangen ze iets minder stof tijdens het drogen
    pi_37446508
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 08:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.

Overigens was er slechts 1 keukenverkoper die daarin met ons meedacht door een 80x80 carousel aan te bevelen. De rest heeft daar allemaal overheen gekeken. Was het bij jou een eigen ideetje, of kwam de keukenverkoper ermee?
    De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 09:46 schreef Juleh het volgende:
    Ziet er mooi uit Marsepein, die bijkeuken . Ga ik toch ook eens over nadenken, wasmachine droger mooi weggewerkt.

Oh en het valt me op dat je de deuren plat hebt liggen tijdens het schilderen. Doe ik tegenwoordig toch maar gewoon hangend, dan vangen ze iets minder stof tijdens het drogen
    Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.

Verder is het wegwerken van wasmachine en droger best een optie, maar denk eraan dat de apparatuur iets duurder is. En zo'n hoge kast is ongeveer 800 euro meerprijs tov gewoon onder het werkblad wegstoppen. Maar het levert wel meer kastruimte op. (En iets minder werkblad, maar dat vind ik in de bijkeuken niet heel erg.)

Wij zijn er iig heel blij mee.
      maandag 1 mei 2006 @ 16:22:31 #144
    65960 sanger
    pi_37457870
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 09:58 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.
    [..]

Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.

Verder is het wegwerken van wasmachine en droger best een optie, maar denk eraan dat de apparatuur iets duurder is. En zo'n hoge kast is ongeveer 800 euro meerprijs tov gewoon onder het werkblad wegstoppen. Maar het levert wel meer kastruimte op. (En iets minder werkblad, maar dat vind ik in de bijkeuken niet heel erg.)

Wij zijn er iig heel blij mee.
    Is inderdaad een ideale oplossing. We de functie en het nut, maar niet de ruimte.
    pi_37514644
    10 Mei komt er een 'mannetje' van KPN graven en aansluiten. Dan heb ik weer een mooi ISRA

En morgen om 17:00 uur worden de werkbladen ingemeten.

En op 10 mei komt er een tapijtmeneertje inmeten en ofreren

[ Bericht 22% gewijzigd door Marsepein op 03-05-2006 16:50:58 ]
      Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 18:09:56 #146
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37517374
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 16:25 schreef Marsepein het volgende:
    10 Mei komt er een 'mannetje' van KPN graven en aansluiten. Dan heb ik weer een mooi ISRA

En morgen om 17:00 uur worden de werkbladen ingemeten.

En op 10 mei komt er een tapijtmeneertje inmeten en ofreren
    en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?
    pi_37525394
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?
    Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.

Dus het is een goede provider, dat demon maar verhuizen is wat lastig.

Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
      donderdag 4 mei 2006 @ 09:36:19 #149
    65960 sanger
    pi_37535900
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.

Dus het is een goede provider, dat demon maar verhuizen is wat lastig.

Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
    Toch vreemd dat verhuizen best moeilijk blijkt te zijn bij providers (demon is vast niet de enige)
      donderdag 4 mei 2006 @ 18:44:07 #150
    14896 Gumtree
     Rubberboom?
    pi_37551931
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:

Zit je dan niet vast aan een jaarcontract voor het eerste jaar?
    pi_37553839
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Toch vreemd dat verhuizen best moeilijk blijkt te zijn bij providers (demon is vast niet de enige)
    sja,

en dan zou DSL verhuizen toch niet zo moeilijk zijn? geloof dat mijn isp alleen 99,- aan verhuiskosten rekent,

(afsluitkosten zijn normaal 77 euro nogwat.. en aansluitkosten zijn normaal 25,- ) dus dat is doorgaans goedkoper om te verhuizen !
    pi_37555359
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 18:44 schreef Gumtree het volgende:

[..]

Zit je dan niet vast aan een jaarcontract voor het eerste jaar?
    Nee, ik kan na elke betaalperiode opzeggen, met een opzegtermijn van 2 maanden. Dus de looptijd is 2 maanden, 4 maanden etc.

Wel betaal je bij opzegging binnen een jaar het modem a 69 euro.
    pi_37555423
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, ik kan na elke betaalperiode opzeggen, met een opzegtermijn van 2 maanden. Dus de looptijd is 2 maanden, 4 maanden etc.

Wel betaal je bij opzegging binnen een jaar het modem a 69 euro.
    welke ISP dat dan?
    pi_37555581
    De werkbladeninmeetmeneer is geweest en komt nog een keer terug.

Het blad voor de bijkeuken is gemeten, maar voor de keuken komt hij 2 uurtjes 'mallen' volgende week. Iets te veel verloop om het uit de losse pols te doen. En omdat er vermoedelijk geen tegel komt maar sauswerk moet het 'rete'strak passen.

Verder heb ik tapijtstaaltjes gehaald voor de bovenverdieping en zijn we een bijpassende kleur sauswerk aan het uitzoeken. Ik zal zo wat foto's schieten.

Ik stond om 5 over 6 bij de Gamma, dicht was die al Dus geen overschilderbare kit om de naden te gaan kitten, geen nieuwe kwasten en rollers en geen nieuwe pot wit hoogglans

Dus niet klussen vanavond

Morgen ga ik naar mijn zwager die zit 'in het hang en sluitwerk' en ik ga me laten adviseren over het sluitwerk binnen en ook direct bestellen.

Het valt langzaam maar zeker allemaal op zijn plaats

Oh ja, ik zie op het moment ook op de site van TPG mijn verhuizing te regelen dus het is toch een productieve avond.

En misschien een keer vroeg naar bed. Zo nog even de pics maken, brb
    pi_37556133
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 20:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

welke ISP dat dan?
    Caiway
    pi_37556423
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Caiway
    nette provider dan op dat gebied
    pi_37556795
    De pics:

De tapijtkleur staat vast. De muurverfkleur nog niet. Welke van de 4 kleuren vinden jullie het mooist voor een overloop en trapgat?

Ik vond ook nog onze kleurenwaaier van onze slaapkamer:
    Voor:

Na:

[ Bericht 9% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:26:59 (fotolink veranderd) ]
    pi_37557250
    ik vind die groenachtige tint wel mooi
    pi_37557795
    Wil je het echt weten van ons ?

De linkse is mooi met een zweempje lila (?)
    Blauw is meer voor het zwembad of aan zee.
    Persoonlijk ben ik niet van het net-niet groen.

Of de meest rechtse pastel groen.

Ik denk dat je/jullie toch ook wel rekening houden met de kleuren van de slaapkamer.

Het tapijt is ook mooi. Komt dat op de overloop en de slaapkamer?
    pi_37558026
    Tapijt komt inderdaad op de hele bovenverdieping (ex badkamer en dakterras ) maar wel weer op de trap. Naar welke kleur verf onze voorkeur uitgaat laat ik nog even niet weten
      donderdag 4 mei 2006 @ 22:16:24 #161
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37558979
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 21:19 schreef Marsepein het volgende:
    Na:
    Ziet er erg fleurig en mooi uit

[ Bericht 9% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:27:19 (fotolink veranderd) ]
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_37559424
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:
    Ziet er erg fleurig en mooi uit
    Had je die nog niet gezien? Ik denk dat deze foto op fok zeker 15 keer gespamd is
    pi_37560112
    Als het tapijt ook in een werkkamer komt te liggen is het handig als het slijtvast (bureaustoel) en antistatisch (comp.apparatuur) is. Waarschijnlijk had je dat zelf ook al bedacht, maar omdat niet alle tapijtsoorten geschikt zijn noem ik 't even. Veel succes met je project, petje af.
    pi_37560243
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 22:47 schreef dvr het volgende:
    Als het tapijt ook in een werkkamer komt te liggen is het handig als het slijtvast (bureaustoel) en antistatisch (comp.apparatuur) is. Waarschijnlijk had je dat zelf ook al bedacht, maar omdat niet alle tapijtsoorten geschikt zijn noem ik 't even. Veel succes met je project, petje af.
    De PIT info geeft aan dat dat wel goed zit, maar ik overweeg zo'n doorzichtige plaat plastic folie onder de bureaustoel te leggen.
    pi_37590135
    heee broer.....

zo hoe gaat ie

spreek je snel
    pi_37591759

bijna een smilie only post
    pi_37592053
    Zussie

Ik ga me eens verdiepen in het Hang en Sluitwerk.

Vermoedelijk wordt het:

Dan wordt het de vierkante variant in ALU F1 uitvoering (naturelkleur geanodiseerd)

En ik verwacht deze klink:

er op te monteren.

Alles heel strak dus (En we hebben het hier over al het deurbeslag voor binnendeuren.)
    pi_37594423
    tvp. Die stortdouche
    pi_37643962
    He fam.....

Jullie waren ook snel thuis..... iets harder gereden dat dat mocht zeker...

Ik vind het een mooie keuze die jullie gemaakt hebben voor het hang en sluitwerk voor binnen.

Succes de laatste weken en geniet van de lekkere verhuisdrukte die er aan gaat komen.
    Neem een lekker tussendor en laat alles "gewoon"over jullie heen komen.... druk wordt het toch wel die dag/dagen.

Groetjes van ons drietjes

Doeiiiiiii

P.S.: ik ga nu
    pi_37644241
    Marsepein,

Hoeveel ben je nu daadwwerkelijk ongeveer overeen gekomen voor het verleggen van je isra? Zag t nergens staan, d8 vraag t ff.

Hoewel je klusmaatje weggevallen is, heb je toch al flinke progressie gemaakt met je (bij) keuken. Wordt mooi hoor!
    pi_37676304
    Zo, maar weer eens een update. Hoewel het zonder foto's is. We zijn druk bezig de overloop voor te bereiden voor het saus en schilderwerk, want als dat klaar is kan er tapijt worden gelegd en is het boven klaar.

De checklist er even bijpakken:
    quote:
    - Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn (60% nu)
    - Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (75% nu)
    - Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn. (Woensdag komen 2 bedrijven een offerte maken voor hetzelfde tapijt)
    - Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden. (Deze wordt vermoedelijk geskipt)
    - 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn. (Foto's volgen)
    - Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn. (Is binnen, nu nog ophangen)
    Zo lijkt het of er heel wat openstaat, maar als het schilderen losbreekt dan schiet het aardig op.
    pi_37676337
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 22:58 schreef Cybersijp het volgende:
    Marsepein,

Hoeveel ben je nu daadwwerkelijk ongeveer overeen gekomen voor het verleggen van je isra? Zag t nergens staan, d8 vraag t ff.

Hoewel je klusmaatje weggevallen is, heb je toch al flinke progressie gemaakt met je (bij) keuken. Wordt mooi hoor!
    300 euro ex btw ex verhuiskosten. ALs jij een goedkopere rekenign hebt .... ga ik even bij KPN op visite.

Dank voor het compliment.
    pi_37676480
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 22:49 schreef Enna-Iram het volgende:
    He fam.....

Jullie waren ook snel thuis..... iets harder gereden dat dat mocht zeker...

Ik vind het een mooie keuze die jullie gemaakt hebben voor het hang en sluitwerk voor binnen.

Succes de laatste weken en geniet van de lekkere verhuisdrukte die er aan gaat komen.
    Neem een lekker tussendor en laat alles "gewoon"over jullie heen komen.... druk wordt het toch wel die dag/dagen.

Groetjes van ons drietjes

Doeiiiiiii

P.S.: ik ga nu
    Genieten van de verhuisdrukte? Kom je wel van deze wereld. Het is 1 en al stress in ons stulpje. Deadlines hangen aan de muur. Slaaptekort kweekt wallen.

Dus als je wilt helpen met de verhuizing

Ik neem snel contact op over wat er besteld moet worden.

En ik rij nooit te hard
    pi_37678327
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 23:27 schreef Marsepein het volgende:

[..]

300 euro ex btw ex verhuiskosten. ALs jij een goedkopere rekenign hebt .... ga ik even bij KPN op visite.

Dank voor het compliment.
    hehe lol

Ik heb inmiddels al het 06 nummer van de lokale kpn meneer gescoord Denk toch echt nog steeds aan iets in de trant van ¤100,- (exclusief aansluitingskosten), maar only time will tell.
      dinsdag 9 mei 2006 @ 08:50:58 #175
    65960 sanger
    pi_37681825
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 23:27 schreef Marsepein het volgende:
    Zo, maar weer eens een update. Hoewel het zonder foto's is. We zijn druk bezig de overloop voor te bereiden voor het saus en schilderwerk, want als dat klaar is kan er tapijt worden gelegd en is het boven klaar.

De checklist er even bijpakken:
    [..]

Zo lijkt het of er heel wat openstaat, maar als het schilderen losbreekt dan schiet het aardig op.
    Ik zat inderdaad het lijstje al te lezen. Meeste is schilderwerk. Dat kan dus nog aardig gaan opschieten!

Wanneer is de planning te beginnen met het schilderwerk?
    pi_37681886
    Wow, ziet er leuk uit zeg! Vooral de badkamer en het schilderwerk op de slaapkamer vind ik super!
    pi_37682242
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 08:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad het lijstje al te lezen. Meeste is schilderwerk. Dat kan dus nog aardig gaan opschieten!

Wanneer is de planning te beginnen met het schilderwerk?
    Morgen/overmorgen/overovermorgen/weekend
      dinsdag 9 mei 2006 @ 09:36:23 #178
    65960 sanger
    pi_37682583
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 09:18 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Morgen/overmorgen/overovermorgen/weekend
    En de week erop de overige klusjes?! En dan ben ej zover om te verhuizen!
    pi_37682712
    Yeps. Het ziet er goed uit. Morgen wordt een leuke drukke dag, waarop ik zelf waarschijnlijk weinig doe.

- KPN komt
    - 2 vloerenmeneren komen (10:00 en 16:00)
    - de keukenman komt mallen
    pi_37682824

Het wordt met 80% waarschijnlijkheid de 2 groenige tinten.

- Alle lichte muren (Waar dus veel licht op valt) op de overloop krijgen de wat donkere tint
    - Alle donkere muren van de overloop en de hal krijgen de lichte tint.

Dat betekent dat alle muren op de overloop donker worden, en alle muren in de hal licht worden, inclusief de hoge wand waar de trap tegen aan zit.

We hopen dan een mooi geheel te krijgen met het donkere laminaat wat op de benedenverdieping komt te liggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:29:01 (fotolink veranderd) ]
      dinsdag 9 mei 2006 @ 09:58:51 #181
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37683087
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 22:28 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Had je die nog niet gezien? Ik denk dat deze foto op fok zeker 15 keer gespamd is
    Nee, dan heb ik hem iedere keer weten te ontwijken
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_37683216
    We hebben bijna dezelfde ondertitel
      dinsdag 9 mei 2006 @ 10:53:32 #183
    65960 sanger
    pi_37684663
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 09:46 schreef Marsepein het volgende:
    [afbeelding]

Het wordt met 80% waarschijnlijkheid de 2 groenige tinten.

- Alle lichte muren (Waar dus veel licht op valt) op de overloop krijgen de wat donkere tint
    - Alle donkere muren van de overloop en de hal krijgen de lichte tint.

Dat betekent dat alle muren op de overloop donker worden, en alle muren in de hal licht worden, inclusief de hoge wand waar de trap tegen aan zit.

We hopen dan een mooi geheel te krijgen met het donkere laminaat wat op de benedenverdieping komt te liggen.
    Goed idee om de donkere kleuren af te wisselenmet lichtere kleuren

Ben benieuwd naar het resultaat.
    pi_37689223
    Zojuist het aanvraagformulier voor een tijdelijk kabelinternetabonnement op de bus gedaan
    Levertijd ongeveer 2 weken, dus dat komt ook mooi uit.

pi_37689772
    Nou Nou.....

Het is toch genieten die leuke verhuisdrukte?? Of niet soms. En die wallen vielen best nog wel mee hoor vorie week....

Nee ik ken het gevoel van verhuizen..... maar ik wil best helpen hoor maar ik zit met een wurm thuis en die kan nog niet zelfs de koelkast openen voor zijn flesje dus...... misschien mijn wederhelft? Moet even kijken of we niks hebben staan die dag/dagen...

spreek je doei doei
    pi_37689960
    Ik moet ook geen mierennest van mensen om mij heen hebben met verhuizen. Ik heb nu zo'n 5 a 6 mensen voor het verhuizen en 2 schoonouders voor de ondersteunende diensten. Dus misschien is het niet eens nodig.

Groeten aan de rest.
    pi_37694307
    Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,

Nee idd een mierennest is ook niet handig, moet je allemaal aansturen enzo...

We komen dan wel een keer een borrel drinken in een weekend als je geen meeting hebt...

Spreek je snel doei doei groetjes aan het thuisfront.
    pi_37701009
    Update:

Vanvond alle naden van het plafond op de overloop afgekit. en de naden rondom 3 deuren en rond het luik naar de vliering.

Het plafond kan dus morgen 'getext' worden.

Verder ga ik morgen als het tussen de bedrijven door lukt het luik schilderen (Luik naar de vliering) en de vensterbank nog een keer 'primeren' en dan de onderkant schilderen. Dan kan die morgen ook terug gezet.

Foto's ff doen, brb.
    pi_37701352
    Stukje kitwerk:

Dan de plek waar de vensterbank terug moet komen:

(Wat heb ik die wanden superstrak gestuct)

De nieuwe 'luxaflex' (Het is een ander merk) in de badkamer:

Hij is alu met een glittertje, die groene balk is een foutje van de camera. Op de 2e foto zie je een klein stukje spiegelkast, vandaar die rare blik op de overloop.

En dan de tip van woensdag 10-05-2006:
    Raam dicht als je het licht aan doet:

Ik krijg kriebel op de meest onmogelijke plaatsen als ik die laatste 2 foto's zie.

Dat was het weer, morgen weer een drukke dag. Ik moet voor 8:00 uur daar weer zijn omdat de KPN komt graven

[ Bericht 17% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:31:04 (fotolink veranderd) ]
    pi_37701413
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 17:29 schreef Enna-Iram het volgende:
    Nee idd een mierennest is ook niet handig, moet je allemaal aansturen enzo...

We komen dan wel een keer een borrel drinken in een weekend als je geen meeting hebt...
    Precies, en voorat je het weet kom je zelf nergens meer aan toe en heb je geen idee waar .... gebleven is.

Die borrel wordt dan ws vrijdag 19 mei. Dat is de laatste normale avond dat ik in het oude huis woon. Laat ik wel ff weten.
    pi_37701843
    lol je hoeft in ieder geval geen flinke borrel op te hebben als je "allemaal beestjes" wil zien .....

Verder zie je van kitwerk niet zoveel terug in je foto's maar ik vanuit ervaring dat er veel tijd in gaat zitten en dat het geheel wel degelijk meer afmaakt dan dat je t niet doet .

Chapeau weer Marsepein!!
    pi_37703340
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 00:37 schreef Cybersijp het volgende:
    Verder zie je van kitwerk niet zoveel terug in je foto's maar ik vanuit ervaring dat er veel tijd in gaat zitten en dat het geheel wel degelijk meer afmaakt dan dat je t niet doet .
    Precies, en daarom heb ik niet alle 15 kitfoto's van dat kleine overloopje gepost
    pi_37703900
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 21:19 schreef Marsepein het volgende:
    [afbeelding]
    Erg mooi Marsepein.

Ga hopelijk morgen ook strepen verven bij mijn schooonzusje dus heb je missschien nog goede tips?

Ik heb de muur eerst behangen met glasvlies om hem glad te krijgen (was beton en ze wilde een gladde muur, stucen kan ik niet, dus dit was een goedkope oplossing). Nu 2x gesausd in zijn geheel met krijtwit en nu moeten er 2 zwarte banen opkomen.

Mijn idee is om het geheel goed af te plakken met afplakband en plastic maar maak me nog steeds wel zorgen dat ik de witte verf eraf trek. Heb alleen geen zin in zwarte spetters op mijn witte werk...

[ Bericht 4% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:32:23 (fotolink veranderd) ]
    pi_37719825
    Afplakken met 'low-tack' tape van tesa of 3m.
      woensdag 10 mei 2006 @ 22:05:42 #195
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37720699
    Hoe ziet het beestjes plafond er nu uit?
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      woensdag 10 mei 2006 @ 22:16:17 #196
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37721102
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
    Je wilt elke dag een foto van de vliegjes?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37722471
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
    Vanmorgen lag al het vliegwerk als dood vee voor het raam

Update
    Zo, een productieve dag geweest vandaag.
    - ISRA punt is eindelijk in de meterkast
    - Schoonpa heeft een round up door de tuin gedaan.
    - De eerste offerte voor het tapijt is binnen, levering kan voor de verhuizing.
    - De werkbladenman is geweest en gaat het probleem van de niet haakse hoek oplossen
    - Veel schilder- en kitwerk gedaan
    - Gordijnrails in 'the master bedroom' opgehangen
    - Deurschilden, sloten en klinken voor alle binnendeuren zijn besteld.

Even het lijstje erbij gepakt.
    quote:
    - Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (80% nu)
    - Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn. (Woensdag komen 2 bedrijven een offerte maken voor hetzelfde tapijt)
    - Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden. (Deze wordt vermoedelijk geskipt)
    - Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn. (Is binnen, nu nog ophangen)
    - Gordijnen in onze slaapkamer is een pré. (Maandag gaan we naar 'de Albert Cuyp', stof uitzoeken, mijn moeder maakt ze)
    - Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn. (75% nu)
    - Traphek moet afgeschilderd worden (50% nu)
    Dat ISRA verzetten is trouwens echt een fluitje van een cent. @ Cybersijp, ik heb een tel voor je, die jongen doet het ex kabel voor 75 euro voor je. Interesse?

De jongens wilde alleen de geveldoorvoer niet waterdicht maken Maar toen ik een beetje ging kijken en zei dat het grondwater hier vaak hoger staat dan elders in het land werd er toch e.e.a. afgekit en gedaan. Helemaal tevreden ben ik er niet mee, dus wie weet doe ik het nog eens over. Ik heb weinig zin in een kelder vol water.

Ook een pot grondverf uit mijn handen laten vallen, en geprobeerd die op te vangen met mijn linker voet Gelukkig was die bijna leeg.

Zo, ff de pics doen. Brb

[ Bericht 1% gewijzigd door Marsepein op 11-05-2006 08:36:12 ]
    pi_37722517
    Een tip: Koop eerst een hor voordat jullie overgaan scheelt een hoop jeuk!!!!

veel gedaan broer...

suc6 verder en we zien snel het resultaat live...... bij jullie en hang en sluitwerk wordt gedaan hoor...

Doei gr. van ons drietjes...

P.S.: slaap zacht droom lekker
    pi_37723148
    Oude ISRA:

Werkvolk:

Eindresultaat:

Op 26-05-2006 kan er getset worden, pas dan zit er signaal op (Telefoon wordt dan omgeschakeld)

Dan het schilderwerk:
    Leuningboom in de grondverf:

Trappaal in de grondverf:

Vensterbank in de primer en terug gezet:

Luik naar de vliering geschilderd (Moet denk ik nog een keer):

Kozijn in de grondverf:

Gordijnrail met rekwerk hangt:

[ Bericht 27% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:34:33 (fotolink veranderd) ]
    pi_37723212
    Planning voor morgenavond:
    - Leuning boom, trappaal, kozijn en luik aflakken
    - Ander kozijn in de grondverf.
    - Misschien de eerste trapboom afkitten en in de grondverf.
    pi_37725288
    Netjes Marsepijn
    pi_37725463
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat ISRA verzetten is trouwens echt een fluitje van een cent. @ Cybersijp, ik heb een tel voor je, die jongen doet het ex kabel voor 75 euro voor je. Interesse?

Hoi mars,

Ik neem gemakshalve ff aan dat deze jongen bij jou in de buurt woont? Dan moet hij nog honderd kilometer heen, en het bootje ( ¤35,-) en de klus klaren, en weer 100 kilometer terug. DEnk niet dat dat gaat lukken. Maar interesse kan altijd natuurlijk....
    pi_37727918
    Hij beweerde van wel. Want ik gaf die opties ook al door. Maar als jij echt maar 100 euro betaald dan zou ik het voor 75 niet zwart laten doen (En dan zelf de kabel nog regelen.)

Toen hij bezig was bij mij vroeg hij wat ik KPN betaalde, toen zei hij "Had mij gebeld ik doe het voor de helft". Toen ik hem vroeg hoe ik hem dan van te voren had moeten kennen wist hij dat ook ff niet
    pi_37749868
    Zo, weer een update. Hoewel FoK wat traag is probeer ik het toch. Het is een schilderavond geweest.
    Eerst de zaken die ik wilde schilderen licht opgeschuurd en ontvet. En toen 1 kozijn afgelakt voor de eerste keer. 1 Kozijn voor het eerst in de grondverf. De vensterbank in het trapgat afgekit en de eerste keer in de bling-bling verf. De trappaal voor de eerste keer afgelakt. De leuning boom voor de eerste keer afgelakt, en de trapboom afgekit.

Ik dacht dat ik niet veel gedaan had, maar als ik het zo uittype dan is het een aardig lijstje

Nog even de foto's, brb.
    pi_37749957
    De vensterbank in de eerste aflaklaag:

De trapboom afgekit (Het lepeltje is alleen om de kitkoker open te snijden):

Trapaal in de bling-bling verf:

Kozijn in de grondverf:

Kozijn in de bling-bling:

En de leuningboom in de bling-bling verf:

[ Bericht 25% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:36:36 (fotolink veranderd) ]
    pi_37750496
    Mars,

Ik ben ook helemaal om, hoogglans verf staat zo veel beter dan zijdeglans verf. Voor ons nooit meer zijdeglans verf. Hoogglans rulez !

Ik post het hier ook maar ff, kun je mij dat swf'je mailen? info@dumphok dot nl

Thx!

[ Bericht 4% gewijzigd door Cybersijp op 13-05-2006 09:19:43 ]
    pi_37751938
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
    Ik ben ook helemaal om, hoogglans verf staat zo veel beter dan zijdeglans verf. Voor ons nooit meer zijdeglans verf. Hoogglans rulez !
    Maar je moet wel beter schuren en plamuren
      vrijdag 12 mei 2006 @ 08:06:20 #208
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37752100
    Blingbling is the best

(Inderdaad wel vééééél meer werk!)
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      vrijdag 12 mei 2006 @ 08:55:39 #209
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37752581
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 23:54 schreef Marsepein het volgende:
    Kozijn in de grondverf:
    [afbeelding]
    He, die violet kleur (ongeveer dan toch wel) van de muren heb ik enkele weken geleden ook laten mengen
    En over nog enkele weken ga ik die in m'n hal gebruiken

Ziet er verder goed uit je schilderwerk!!
    Hier zijn ook alle kozijnen in hoogglans gedaan (door de vorige bewoner dus).., alleen dan in grijs
    pi_37754195
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

He, die violet kleur (ongeveer dan toch wel) van de muren heb ik enkele weken geleden ook laten mengen
    En over nog enkele weken ga ik die in m'n hal gebruiken

Ziet er verder goed uit je schilderwerk!!
    Hier zijn ook alle kozijnen in hoogglans gedaan (door de vorige bewoner dus).., alleen dan in grijs
    Het zijn dacht ik deze kleuren van Flexa VT wonen:
      vrijdag 12 mei 2006 @ 10:46:41 #211
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37755003
    Oh, ik heb gewoon uit die duizend Praxis of Gamma kleuren er 1 genomen...
    Of nee, m'n wees die aan en vond het erg mooi.
    Ik heb toen zo'n kaartje meegenomen en beloofd dat ik die in het huis zou gebruiken
    Heb je toevallig nog meer foto's van die hal, of kamer, waar je die kleur gebruikt hebt???

Gelukkig vind ik de kleur zelf ook mooi, anders hadden we een probleem gehad
    pi_37755234
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Heb je toevallig nog meer foto's van die hal, of kamer, waar je die kleur gebruikt hebt???

Dit is alles wat ik online heb, kun je er wat mee?

[ Bericht 13% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:37:41 (fotolink veranderd) ]
      vrijdag 12 mei 2006 @ 11:06:20 #213
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37755540
    jazeker! dankje
    Ik denk dat ik het in combinatie ga gebruiken met het hele licht geel wat ik ook in de woonkamer gebruikt heb.
    Maar hoe dat uitpakt zie je vanzelf wel in mijn klustopic

Wat zijn jouw klusplannen voor komende tijd??
    pi_37755750
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 11:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Wat zijn jouw klusplannen voor komende tijd??
    Je lees ook mijn eigen (dit) klustopic? Daar staat alles beschreven.

Maar in het kort:
    - Bovenverdieping afmaken voor tapijt leggen
    - Keuken afmonteren
    - Tapijt laten leggen
    - Verhuizen
    - Plafond woonkamer afmaken
    - Woonkamer elektra afmonteren
    - Woonkamer stucadoren
    - Woonkamer en keuken schilderen en sausen
    - Woonkamer laminaat leggen en gordijnen e.d.
    - Woonmeubels van boven naar beneden verhuizen
    - Vakantie
    - Bijkeukenplafond afmaken
    - 2 wandjes in de bijkeuken isoleren
    - Vloer in de bijkeuken leggen
    - Garderobekast in de bijkeuken (laten) maken
    - Toiletruimte in de bijkeuken opknappen
    - Schilder en sauswerk in de bijkeuken (Binnen en buitenkant)
    - En dan komt ergens de tuin....

En dan ben ik 65 en ga met pensioen

Oh, ja ergens tussendoor ga ik ook nog een kindje maken, maar dat doen we met zijn 2-en (Hopenlijk lukt dat)
      vrijdag 12 mei 2006 @ 11:18:47 #215
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37755874
    Ja, ik lees wel alles, maar ik onthoud niet alles

Maar ik bedoelde eigenlijk wat je de komende weken van plan bent te gaan doen..
    Of staat je kluslijst al op volgorde??

Veel succes met kindje maken
    pi_37755987
    Mwah, dit is wel de volgorde ongeveer. Iig na het verhuizen zo snel mogelijk woonkamer en open keuken afmaken want op 10 m2 leven is niet fijn voor je relatie.

Maar als ik het huidige tempo nog een maandje of 2 kan volhouden dan schiet dat allemaal een aardig eind op. (Vermoeiend is het wel, maar ff op het tandvlees zullen we maar zeggen)
      vrijdag 12 mei 2006 @ 11:22:21 #217
    65960 sanger
    pi_37755990
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:
    Oh, ja ergens tussendoor ga ik ook nog een kindje maken, maar dat doen we met zijn 2-en (Hopenlijk lukt dat)
    Heb je dara nog wel tijd voor over dan?
    pi_37756091
    Qualitytime zullen we maar zeggen
      vrijdag 12 mei 2006 @ 11:34:18 #219
    65960 sanger
    pi_37756301
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 11:25 schreef Marsepein het volgende:
    Qualitytime zullen we maar zeggen
    Wow respect hoor! 24 hour performance
      Moderator vrijdag 12 mei 2006 @ 18:24:56 #220
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37767644
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 11:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Wow respect hoor! 24 hour performance
    Marsepein loopt op duracel
    pi_37773604
    Fotoloze update:

- Het 'interne' deurbeslag komt in de loop van volgende week binnen
    - 1 kozijn voor de 2e keer afgelakt, die moet goed zijn.
    - 1 kozijn voor de 1e keer afgelakt, morgen/overmorgen nog een keer
    - Leuning boom voor de 2e keer afgelakt. (Moet misschien nog een keer, ik zag een druiper )

Het lijstje er maar even bij pakken:
    quote:
    - Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn (60% nu)
    - Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (85% nu)
    - Gordijnen in onze slaapkamer is een pré. (Maandag gaan we naar 'de Albert Cuyp', stof uitzoeken, mijn moeder maakt ze)
    - Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn. (75% nu)
    - Traphek moet afgeschilderd worden (65% nu)
    Morgen staat puinruimen op de planning. Om 8:30 kan ik een aanhanger ophalen die ik gehuurd heb (Een dubbelassige kipwagen ) Lekker makkelijk laden, maar vooral lossen

Aan het einde van de dag moet deze garagebox dan leeg zijn:

En er ligt nog meer hout in de tuin, dat moet ook weg. Ook al het piepschuim van de keukenmaterialen gaat weg, geen gewicht maar wel volume.

Dus puinruimdag morgen

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:38:24 (fotolink veranderd) ]
      vrijdag 12 mei 2006 @ 22:54:48 #222
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37774497
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Marsepein het volgende:
    Morgen staat puinruimen op de planning. Om 8:30 kan ik een aanhanger ophalen die ik gehuurd heb (Een dubbelassige kipwagen ) Lekker makkelijk laden, maar vooral lossen

Aan het einde van de dag moet deze garagebox dan leeg zijn:
    [afbeelding]

En er ligt nog meer hout in de tuin, dat moet ook weg. Ook al het piepschuim van de keukenmaterialen gaat weg, geen gewicht maar wel volume.

Dus puinruimdag morgen
    Zo hoeveel keer denk je daarvoor te moeten rijden?
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_37774880
    Kwa inhoud misschien 5 keer. Kwa gewicht misschien wel 8 keer ... ze zijn open van 8 tot 17. Maar moet voor 1500 uur weer klaar zijn.
    pi_37775029
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
    Mars,

Grappig he, jarenlang was zijdeglans de trend... ik heb nog nooit hoogglans gebruikt in mijn huizen tot nu toe. De volgende gaat echt wel in de bling-bling, hoogglans rulez idd
    pi_37775037
    Beter overzicht:

Ooo en dit moet ook weg:

En de zooi die tegen de garagebox aan ligt:

[ Bericht 20% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:39:05 (fotolink veranderd) ]
    pi_37775088
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Oh, ook kindje maken rulez
    pi_37775095
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 23:10 schreef Juleh het volgende:

[..]

Grappig he, jarenlang was zijdeglans de trend... ik heb nog nooit hoogglans gebruikt in mijn huizen tot nu toe. De volgende gaat echt wel in de bling-bling, hoogglans rulez idd
    Klopt ja, zo'n 6 jaar geleden heb ik ons huidige huis helemaal van hoogglans in zijdeglas overschilderd. Omdat hoogglans zo lelijk was
    pi_37775142
    Tja zo gaat dat met trends he, de kunst is zo lang te wachten dat het weer modern is
    pi_37780630
    Succes Marsepein, met puinruimen vandaag.
    Het zijn wel van die klussen waar je naderhand zoiets hebt van: Alles weer helemaal netjes

Wij hebben gisteren het hout van de achtertuin naar de voortuin verplaatst, zodat we niet in z'n bouwtuin zitten als we buiten zitten. Ziet er meteen zo anders uit
    pi_37780714
    Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk. Maar omdat we gaan verhuizen heb ik die ruimte nodig.

Wat zit je trouwens achterlijk vroeg in mijn topic te posten Zijn jullie een gat in het dak aan het zagen

Succes vandaag, tot vanavond.
    pi_37781064
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 23:12 schreef Juleh het volgende:

[..]

Oh, ook kindje maken rulez
    quote:
    schreef Marsepein het volgende:[/b]

[..]

Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk.
    Sorry heel flauw maar ik scrolde door het topic en in eerste instantie las ik dit.
    Ach het is nog vroeg

Ziet er verder goed uit je verbouwing marsepein! puik werk

[ Bericht 2% gewijzigd door Bierie op 13-05-2006 09:13:43 (spelfoutje) ]
    Profiel opgeheven.
    pi_37781210
    quote:
    Op zaterdag 13 mei 2006 07:29 schreef Marsepein het volgende:
    Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk. Maar omdat we gaan verhuizen heb ik die ruimte nodig.

Wat zit je trouwens achterlijk vroeg in mijn topic te posten Zijn jullie een gat in het dak aan het zagen
    Jaaaaaa
    (hoewel niet op dat tijdstip..
    Maar deze dakkapel komt in onze tijdelijke woonkamer. Dus we moesten ons bed enzo beschermen tegen het stof enzo ). En daarom vroeg opgestaan, ook omdat we vanavond weer op tijd klaar moeten zijn.

Tot vanavond
    pi_37805331
    Morgen een update ..... Nu ben ik te moe om iets zinnigs te schrijven
      zondag 14 mei 2006 @ 01:58:21 #234
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_37806216
    Wow! Wat een klus zeg pfff..
    Al je verslagen en die foto's geweldig leuk om te lezen
    Heel veel succes met de laatste klussen, erg leuk om alles te volgen.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_37808307
    Zo, gister was het geen klusdag, maar een puinruimdag. Om 8:15 een maat van me opgehaald om vervolgens de gehuurde aanhanger te gaan halen. Wat ik al geschreven had, een dubbelassige kipwagen Dat is met name leuk bij het puin storten, omdat je iedereen met de blote handen puin uit een aanhanger ziet gooien en je heerlijke blikken toegeworpen krijgt naar jouw makkelijke manier van werken, namelijk kippen! 1 ding wat nog beter kan is een elektrische kipwagen, dan is het nog maar een knopje indrukken en voila, als een volleerd kipwagen bestuurder kiep je de boel leeg. Nu is het pompen, dat is niet zwaar maar wel veel werk.

1e ritje was ongeveer 800 kilo puin, en een halve kuub hout. En omdat het nogal vol stond was het ff niet makkelijk laden. Maar uiteindelijk lag het erop:

Dat we niet de enige waren die besloten hadden om e.e.a. naar de stort te brengen zie je hier. Wachttijd ongveer 20 minuten:

Nog een beetje stampij gehad met een vrouwtje dat voor haar man ff in het kantoortje de boel ging aangeven dan kon haar man alvast lossen. Yeah right, ik noem dat voordringen, zij vond van niet. En omdat ik mijn mond niet kan houden moet ik er dan wat van zeggen. Dus dat was even leuk een woordewisseling in dat kantoortje waarbij vele wachtenden mij gelijk gaven, maar uiteindelijk niemand de voordringer tegenhield. Je moet er maar gelukkig van worden dan denk ik. Als dat je levensmotte is, kruiperig voordringen op de vuilstort, so be it.

2e ritje was weer 800 kg puin, wat houten platen, maar vooral veel piepschuim, bijna 1 kuub piepschuim. Ook nog even langs ons huidige adres gereden, om daar de schuur leeg te halen. Paar oude gevelkachels waar ik ooit nog wat mee wilde doen, een oude boiler die handig voor later was, Een pak laminaat wat ik over had gehad 6 jaar geleden etc. Alles wat ik niet mee wil verhuizen. Toen we aankwamen bij de stort was het iets rustiger, maar eenmaal voorbij het kantoortje leek het wel een gekkenhuis. Er was totaal geen orde meer, iedereen had iedereen vastgezet niemand kon meer voor of achteruit. En inplaats dat mensen elkaar gaan helpen, nee dan gaan ze zeuren dat ze erdoor moeten en toeteren dat het niet opschiet. Terwijl ik dan dek. Hup handschoenen aan en helpen, dan gaat het sneller. Iig weer een volle kar:

En nog een paar actiefoto's:
    (Die blik van die wachtende man, priceless. Oh, ook zelf nog een 14 dagen baard)

Daarna volgde nog een ritje met puur hout, wat eigenlijk al in een aanhanger lag (Een oude bloemenkar) maar die in een te slechte staat is om mee te rijden. Dus hup overladen:

(Die bloemenkar wordt trouwens nog een leuk restauratieprojectje.)

Het laatste ritje naar de stort was de makkelijkste, het was er totaal rustig nu, alleen 1 boerenl*l moest zijn grote boerenwagen midden voor de B-hout container zetten. Toen ik vroeg of hij een half metertje aan de kant kon zodat we samen konden lossen kreeg ik al een snauw dat hij zo klaar zou zijn, hii moest de kar ff laten kiepen en dan was het al gebeurd. Dat ging niet helemaal zoals het moest, dus heb ik uiteindelijk de aanhanger er toch naast gezet omdat het lang duurde. Ok er was niet veel ruimte maar het ging goed. Toen hij tijdens ons lossen vroeg hoe het ging zei ik:"Bij ons gaat het goed, het is veel mar het gaat. Bij jou iets minder zie ik, alles zit vast achter de klep" Dat was denk ik de rode lap op de stier. Er kwamen toen oerkreten uit als: "We gaan elkaar geen pijn doen he" en "Je moet niet zo zeuren" en "als je zo doorgaat loopt het slecht af" Ik wilde nog zeggen:"www.sire.nl" maar bedacht me. Ik had zo'n gevoel dat het voor deze hersenloze boerenknecht ietwat teveel zou zijn en hij dan aardig over zijn theewater zou gaan. Ik heb dus maar gehouden op: "Ik zeur niet, maar ok, zal niets zeggen, succes". Hij moest toen nog een paar keer net niet langs me lopen (ff aanstoten) enz. Allemaal een beetje kinderachtig denk ik dan.

Daarna de aanhanger terug gebracht en ff 2 pilsjes met mijn maat op een terras gedronken en toen snel douchen en meeten

We zijn wel een paar lange planken en wat karton vergeten, maar kijk eens wat er in de tuin staat:

Een handmade vuurkorf

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:43:47 (fotolink veranderd) ]
    pi_37809376
    hehe lolz, hoe vuilnisstort meet uit loopt op een ouderwetse testosteron fight

www.sire.nl had ik op zeker genoemd, wat een arie's zeg We moeten het met elkaar rooien in dit landje hoor!
      zondag 14 mei 2006 @ 11:07:55 #237
    65960 sanger
    pi_37809432
    Wow die vuurkorf Marsepein die branden als een gek

Verder moet ik zeggen dat het er in het echt vele malen beter uitziet dan op de foto's ook omdat je het als geheel kunt zien. Je ziet de verbanden van bijvoorbeeld de badkamer en dat zie je op de foto's niet.

De gele kamer is en Hellen is helemaal op je badkamer meubel/kast.
    pi_37810047
    Wow, dat is echt veel werk allemaal zeg! Ben blij dat ik me daar nog niet op hoef te storten. Het wordt wel ontzettned mooi!

En heb je je broek nu geplakt met plakband?
    Everything which is not impossible, will eventually happen
      Moderator zondag 14 mei 2006 @ 13:39:05 #239
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37813379
    Volgens mij heeft hij inderdaad zijn broek gereapeerd met plakband (ducktape volgens mij)

pi_37819800
    quote:
    Op zondag 14 mei 2006 11:34 schreef Quinazoline het volgende:
    Wow, dat is echt veel werk allemaal zeg! Ben blij dat ik me daar nog niet op hoef te storten. Het wordt wel ontzettned mooi!

En heb je je broek nu geplakt met plakband?
    Ja, dat doe ik met al mijn klusbroeken. Ik heb altijd eenkapotte linkerknie in mijn klusbroeken, daar gaat dan ducktape op tot hij rechts ook door is. En dan wordt vanzelf een nieuwe broek een oude broek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:44:24 (fotolink veranderd) ]
    pi_37819951
    quote:
    Op zondag 14 mei 2006 11:07 schreef sanger het volgende:
    Wow die vuurkorf Marsepein die branden als een gek

Verder moet ik zeggen dat het er in het echt vele malen beter uitziet dan op de foto's ook omdat je het als geheel kunt zien. Je ziet de verbanden van bijvoorbeeld de badkamer en dat zie je op de foto's niet.

De gele kamer is en Hellen is helemaal op je badkamer meubel/kast.
    Dank voor de complimenten, klopt op foto's krijg je het nooit helemaal zoals je het zelf ziet.
    Badkamermeubel/wasbak is van Sphinx, de 420 serie dacht ik.
    pi_37820158
    Zijn er mensen met ervaring van zo'n machine:

[ Bericht 25% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:44:44 (fotolink veranderd) ]
    pi_37822102
    Een beetje tolerantie naar elkaar... Het zwaarste van de klus was nog het verblijf op de vuilstortplaats
    quote:
    Op zondag 14 mei 2006 09:23 schreef Marsepein het volgende:
    We zijn wel een paar lange planken en wat karton vergeten, maar kijk eens wat er in de tuin staat:
    [afbeelding]
    Een handmade vuurkorf
    Doet me denken aan Kapitan restaurant in Maleisie, Penang. Het lekkerste eten dat ik ooit heb gegeten, komt daar vandaan. Chicken tandori. Met Nan brood.
    En dat brood, bakken ze in zo'n vuurkorf. Ja, ik heb honger
      zondag 14 mei 2006 @ 20:07:34 #244
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37824192
    quote:
    Op zondag 14 mei 2006 17:56 schreef Marsepein het volgende:
    Zijn er mensen met ervaring van zo'n machine:
    [afbeelding]
    Zo'n apparaat had ik 23 deuren geleden moeten hebben

Wat heb ik een boel afgekloot met vijlen en schaven en weet ik wat

(Overigens niet in het huidige huis, maar wat niet is... Dus ik ben erg benieuwd of iemand er al eens mee heeft gewerkt inderdaad!)
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      Moderator zondag 14 mei 2006 @ 22:54:12 #245
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37830351
    quote:
    Op zondag 14 mei 2006 20:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zo'n apparaat had ik 23 deuren geleden moeten hebben

Wat heb ik een boel afgekloot met vijlen en schaven en weet ik wat

(Overigens niet in het huidige huis, maar wat niet is... Dus ik ben erg benieuwd of iemand er al eens mee heeft gewerkt inderdaad!)
    Ik heb er uberhaupt eigenlijk nog nooit van gehoord of uberhaupt op de bouw nog nooit gezien
    Daar gaat het ook ouderwets met schuren, afhangen, schaven, afhangen
    pi_37830597
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een invalzaag van festo met geleiderail die ik ff tijdelijk kan lenen/huren om een paar deuren 1 cm in te korten. Toen kwam ik bij dit apparaat uit. Het lijkt mij op een bovenfrees gebaseerd.

En omdat de deuren al geschilderd zijn wil ik geen splinters. En met een invalzaag kun je van 2 kanten werken zodat je geen splinters hebt.
    pi_37832016
    .
    Wat een bofkonten waren jullie op de vuilstort, ondanks de horken van collega's daar.

Wij moesten alles gesorteerd in diverse containers storten/gooien.
    De auto cq aanhanger staat op een plateau en dan mikken maar in de container, die dieper staat
    en met de bovenrand tot aan het plateau komt.

Hout, geverfd hout, huisvuil, puin, glas noem maar op of er staat een container voor.

Je maakt er wel wat mee inderdaad.
    Iemand dacht even álles bij het puin te gooien !
    Die mocht alles met de hand er weer uithalen wat er niet bijhoorde.
    Dat was vlak voor sluitingstijd.

En ook behulpzaam : een container leeggehaald naar een tweede omdat mevrouw haar huissleutels mee had gezwiept. en niet terug gevonden.
    Ja, nee , daar in de hoek heb ik de vuilniszak gegooid.

Wij werden op een gegeven moment wel herkend : daar zijn ze weer en lachend opgewacht.
    En betalen. Een maand later kon je als particulier gratis storten.

.
    pi_37832383
    quote:
    Op zondag 14 mei 2006 23:33 schreef AnneX het volgende:
    .
    Wat een bofkonten waren jullie op de vuilstort, ondanks de horken van collega's daar.

Wij moesten alles gesorteerd in diverse containers storten/gooien.
    De auto cq aanhanger staat op een plateau en dan mikken maar in de container, die dieper staat
    en met de bovenrand tot aan het plateau komt.

Hout, geverfd hout, huisvuil, puin, glas noem maar op of er staat een container voor.

Je maakt er wel wat mee inderdaad.
    Iemand dacht even álles bij het puin te gooien !
    Die mocht alles met de hand er weer uithalen wat er niet bijhoorde.
    Dat was vlak voor sluitingstijd.

En ook behulpzaam : een container leeggehaald naar een tweede omdat mevrouw haar huissleutels mee had gezwiept. en niet terug gevonden.
    Ja, nee , daar in de hoek heb ik de vuilniszak gegooid.

Wij werden op een gegeven moment wel herkend : daar zijn ze weer en lachend opgewacht.
    En betalen. Een maand later kon je als particulier gratis storten.
    Hier moet je ook alles uitsorteren, links zie je nog net de containers staan:

[ Bericht 3% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:45:29 (fotolink veranderd) ]
    pi_37832529
    Update voor de zondag 14 mei 2006.

Ondanks een loom en lui gevoel kort na het opstaan ging het na een paar bakken koffie toch beter.
    Het is zelfs nog een behoorlijke productieve dag geweest:

- De 'gele' kamer opgeruimd, leeggehaald en grof stofvrij gemaakt.
    - 2 deuren aan 1 kant in de bling-bling verf
    - 2 kozijnen opnieuw in de bling-bling verf
    - Luik naar de vliering en aftimmerlatten opnieuw in de bling-bling verf
    - Net om 22:00 uur nog even een kleurstaaltje gemaakt voor de gordijnstof die we morgen gaan uitzoeken
    - Dorpel tussen overloop en ketelkast gemaakt
    - Overloop grof stofvrij gemaakt.
    - Verschillend gereedschap al naar beneden gebracht. Over 1,5 week komt er tapijt en dan moet alles boven leeg zijn.

De foto's:
    Luik:

'Gele' kamer leeg en netjes, deur in de bling-bling, en let op de coax en netwerk aansluitingen:

Andere deur in de bling-bling:

Dan nog even dit:
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Marsepein het volgende:
    - Leuning boom voor de 2e keer afgelakt. (Moet misschien nog een keer, ik zag een druiper )
    Druiper? Dat is een tekortkoming voor deze hollandse duinheuvel in mijn schilderwerk:

Planning voor morgen:
    - Gordijnstof uitzoeken voor de 'gele' kamer op de Albert Cuijp Markt in Amsterdam
    - Offerte voor tapijt goedkeuren (23-05-2006 leverdatum)
    - Keukenboer bellen wanneer nu eindelijk dat werkblad gaat komen
    - Plafond overloop latexen
    - Druiper wegwerken
    - Trappaal schuren en aflakken
    - Muurverf op kleur laten mengen voor overloop.
    - Dorpel monteren.

Ik ben vrij morgen, en kan dus veel doen

[ Bericht 7% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:46:58 (fotolink veranderd) ]
      Moderator maandag 15 mei 2006 @ 08:00:35 #250
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37835956
    Netwerk zit aan de grond, coax zit hoog om dat ik daar een lcd ophang en dan geen kabelgootje heb

Alle aansluitingen zitten dan achter de lcd (Die op een beugel komt) en zodoende zie je helemaal geen kabels straks.

(Iemand die ervaring heeft/merken weet van lcd's met ingebouwde DVD speler?)
      maandag 15 mei 2006 @ 08:53:50 #252
    65960 sanger
    pi_37836199
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 08:00 schreef Vonkenboer het volgende:
    Wat is de reden dat die netwerk en coax aansluitingen zo hoog zitten ?
    Misschien dat daar een TV in dat hoekje komt te hangen? Als ik Marsepein zaterdag hoorde hoe die kamer ingedeeld zal worden denk ik om die reden.

Edit: te laat!
    pi_37844224
    Jaaaaaaaa, we zijn geslaagd voor gordijnstof voor onze slaapkamer:

Het is een '2 kleurige' stof. Hij glimt iets en afhankelijk van de kijkhoek en het lichtinval zit hij tussen het geel en rood van de slaapkamer in. Dus helemaal goed.

Nu hopen dat mijn moeder ze snel kan maken, maar dat heeft minder haast.

We zijn er helemaal blij van

[ Bericht 7% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:47:51 (fotolink veranderd) ]
      maandag 15 mei 2006 @ 14:21:31 #254
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37844263
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:19 schreef Marsepein het volgende:
    [afbeelding]

Het is een '2 kleurige' stof. Hij glimt iets en afhankelijk van de kijkhoek en het lichtinval zit hij tussen het geel en rood van de slaapkamer in. Dus helemaal goed.

Dat hoor je niet vaak, een man die warm loopt voor de gordijnstofkeuze

Prachtig hoor
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 15 mei 2006 @ 14:33:33 #255
    65960 sanger
    pi_37844602
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Prachtig hoor
    Wel als je lang op zoek bent geweest dnek ik!

Ziet er mooi uit Marsepein. Glimmend is altijd wel mooi!
    pi_37844955
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Prachtig hoor
    Jullie geloven mij niet als ik vertel dat ik een vrouwelijke kant heb. Maar telkens blijkt dat weer.
    pi_37845020
    We hebben eht gevonden in een winkeltje op de albert cuyp "De boerenbonthal" Honderden, misschien wel duizenden soorten stof. en dan iets vinden wat 4,95 de meter kost Maar eigenlijk was de prijs geen punt, sterker nog. We wisten niet eens wat die was toen we af gingen rekenen.

De verduisteringsstof voor achter de gordijnen was duurder als wat de gordijnen zelf gekost hebben. (6.95 de meter)

Maar volgens mij is beide niet echt duur.
    pi_37845809
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:46 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Jullie geloven mij niet als ik vertel dat ik een vrouwelijke kant heb. Maar telkens blijkt dat weer.
    René is er nog steeds van overtuigd
    pi_37845881
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:48 schreef Marsepein het volgende:
    We hebben eht gevonden in een winkeltje op de albert cuyp "De boerenbonthal" Honderden, misschien wel duizenden soorten stof. en dan iets vinden wat 4,95 de meter kost Maar eigenlijk was de prijs geen punt, sterker nog. We wisten niet eens wat die was toen we af gingen rekenen.

De verduisteringsstof voor achter de gordijnen was duurder als wat de gordijnen zelf gekost hebben. (6.95 de meter)

Maar volgens mij is beide niet echt duur.
    Niet echt duur? Retegoedkoop zou ik zeggen.

Albert Cuyp
    Moet je zulke gordijnen bij de decorette laten maken. Ben je zeker een paar honderd euro kwijt voor een klein stukje. Ik ga ze ook zelf maken, de gordijnen

Dat luik ziet er onwijs mooi uit, en de deuren ook. Gaaf als alles zo af komt .
      maandag 15 mei 2006 @ 16:13:35 #260
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37847803
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 08:23 schreef Marsepein het volgende:
    Netwerk zit aan de grond, coax zit hoog om dat ik daar een lcd ophang en dan geen kabelgootje heb

Alle aansluitingen zitten dan achter de lcd (Die op een beugel komt) en zodoende zie je helemaal geen kabels straks.

(Iemand die ervaring heeft/merken weet van lcd's met ingebouwde DVD speler?)
    Kijk daar is over nagedacht!!

Erg slim en een hele mooie oplossing
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      maandag 15 mei 2006 @ 16:41:10 #261
    65151 ArtyShock
    Lurker extraordinaire
    pi_37848691
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:46 schreef Marsepein het volgende:
    Ik weet sinds de meet wèl waarom je op rood valt.
    Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
      maandag 15 mei 2006 @ 16:46:13 #262
    102760 Igraine
    Headache
    pi_37848856
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:19 schreef Marsepein het volgende:
    [afbeelding]

Leuke stof, volgens mij waren onze gordijnen in de slaapkamer ook eerst van die stof. De achterkant is gelig zeker? Ik had ze dubbel gedaan en dan genaaid, geen verduistering erachter, komt heel mooi gezellig licht doorheen.

Ik heb ze nu alleen vervangen, ze hingen in een schuin dakraam en één van mijn katten had zich de gordijnen toegeeigend als hangmat. Zaten dus vol met halen en scheuren op een gegeven moment. Alleen had ik er destijds volgens mij wel iets meer voor betaald.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_37859342
    Update:
    Voor de verandering wat schilderwerk gedaan:
    - Trappaal voor de 2e maal afgelakt (Moet nog een keer)
    - De duinheuvel op de leuningboom weggeschuurd en opnieuw afgelakt, moet ook nog een keer (Misschien wel 2 keer)
    - Een deur aan 1 kant afgelakt
    - De kleine trapboom in de grondverf gezet.
    - Hier en daar de witte verfkwast tegen kleine beschadigingen aangehouden
    - Plafond in de latex.
    - En een beetje rotzooi opgeruimd.

Verder wat klussen buitenshuis:
    - Gordijnstof gekocht
    - Groene muurverf laten mengen
    - Wat kwasten, rollers, verfbakken, rauwe lijnolie en lowtack tape gehaald
    - Schoonmaakspullen voor mijn schoonmoeder gehaald (Zij wil voor dat het tapijt komt elke kamer grondig schoonmaken voor ons )

Planning voor morgen(avond):
    - Begin maken met voorstrijken van de muren
    - trappaal, trapboom en leuningboom licht opschuren
    - 1 deur 1 kant licht opschuren
    - dat allemaal aflakken (Hopenlijk laaste keer)

Ik merk wel dat ik zelf veel te veel door een vergrootglas naar mijn schilderwerk aan het kijken ben. Een ander vindt het allemaal mooi, maar ik ben net niet tevreden. Er is eigenlijk altijd wel iets net niet helemaal goed. Stofjes, strepen, sinaasappelstructuur in mijn hoogglans, druipers, hoeken te schraal geschilderd. Dus er is nog enige ruimte voor verbetering en groei

Goed ik heb een paar foto's dacht ik.

Brb.
    pi_37860007
    Deur afgelakt:

Trapboom in de grondverf:

Leuningboom opnieuw afgelakt:

Trappaal opnieuw:

Avondeten (Biologisch verantwoord):

Plafond in de latex:

Ik kan niet wachten tot de kleur op de muren gaat...

[ Bericht 17% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:48:46 (fotolink veranderd) ]
    pi_37860075
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 16:41 schreef ArtyShock het volgende:
    Ik weet sinds de meet wèl waarom je op rood valt.
    heheheh
      maandag 15 mei 2006 @ 22:38:07 #266
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37861122
    Man wat werk jij toch ontstellend hard!

Dat van dat gepruts en getuur naar je schilderwerk herken ik wel. Hoewel ik er tóch wel iets minder perfectionistisch in ben geworden.

Ik wilde voor laat zeggen 2012 toch wel eens klaar zijn
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37861290
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
    Man wat werk jij toch ontstellend hard!
    Ja, ik zou wel iets gas terug willen nemen, maar er is die lullige deadline van volgende week vrijdag/zaterdag. De verhuisdagen. Of eigenlijk is de deadline 23 mei, dan komt het tapijt en wil ik al het schilderwerk van de bovenverdieping af hebben, inclusief alles leeg en schoongemaakt.

En, oh ja, er is nog niets ingepakt, kaartjes nog niet verstuurd etc etc. Maar verhuizen lijkt nog steeds zo ver weg
    pi_37861404
    In ene bedenk ik me dat de leuning van het traphekje ook nog mahonie gelakt moet worden. Iemand een tip voor type en merk lak, kwasten e.d.? Ik heb nog nooit gelakt, alleen geschilderd.
      maandag 15 mei 2006 @ 22:46:37 #269
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37861565
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 22:43 schreef Marsepein het volgende:
    In ene bedenk ik me dat de leuning van het traphekje ook nog mahonie gelakt moet worden. Iemand een tip voor type en merk lak, kwasten e.d.? Ik heb nog nooit gelakt, alleen geschilderd.
    Wat is het verschil dan in feite?

Ik bedoel, waarom vergt het ander materiaal of een andere techniek?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37861828
    Dat weet ik dus niet. Misschien is het wel hetzelfde. Het enige dat ik kon verzinnen is geen plamuur maar kneedbaar hout te gebruiken.

Maar gebruik je bv een ronde of een platte kwast. Hoe zit het met schuren, welke lak geeft welke kleur?

Dah week allemaal nie hur....
      maandag 15 mei 2006 @ 22:59:06 #271
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37862142
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
    Dat weet ik dus niet. Misschien is het wel hetzelfde. Het enige dat ik kon verzinnen is geen plamuur maar kneedbaar hout te gebruiken.

Maar gebruik je bv een ronde of een platte kwast. Hoe zit het met schuren, welke lak geeft welke kleur?

Dah week allemaal nie hur....
    Het is ok moar íen balkie toch? Ik zouw mien d'r niezo druk om make

Nee dat zou ik wel doen trouwens
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37862209
    Precies, misschien denken we wel te veel na....
    pi_37862495
    .
    Jee, MP nog een kleine week.
    Ik wist niet dat je zo'n haast had nog.

Je hebt gelijk, wat af is, hoef je niet meer naar om te kijken. Zoals alle kleuren die er perfekt opzitten.

Wat de trapleuning betreft, denk ik dat het best simpel is.
    Schoonmaken / ontvetten met verdunde Marc, (fijn)schuren met blanke lak en de kwast maakt niks uit.
    Zelf werk ik graag met een platte kwast. De prof met een ronde, dan kan die ronddraaiend langs
    een muur oid zag ik bij mijn zwager met schildersvakschool ooit.

De deuren zijn schiiterend

.
    pi_37862675
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 23:06 schreef AnneX het volgende:
    .
    Jee, MP nog een kleine week.
    Ik wist niet dat je zo'n haast had nog.

Je hebt gelijk, wat af is, hoef je niet meer naar om te kijken. Zoals alle kleuren die er perfekt opzitten.

Wat de trapleuning betreft, denk ik dat het best simpel is.
    Schoonmaken / ontvetten met verdunde Marc, (fijn)schuren, mooi maken met blanke lak en de kwast maakt niks uit.
    Zelf werk ik graag met een platte kwast. De prof met een ronde, dan kan die ronddraaiend langs
    een muur oid zag ik bij mijn zwager met schildersvakschool ooit.

Waarom zet je een plafond in de (hoog)glanzende latex ? Is dat niet erg bling bling ?

De deuren zijn schiiterend

.
    pi_37863003
    Het is geen hoogglanzende bling bling latex, het is nog nat
      maandag 15 mei 2006 @ 23:22:34 #276
    148972 Hellace
    Hellace kicks ass
    pi_37863173
    Effe tvp'en hoor Marsepein

Na het zaterdag in het echt te hebben gezien blijf ik het toch wel volgen
    pi_37877191
    Zo, net de offerte goedgekeurd bij onze tapijtlegger. 23 Mei wordt er 's morgens gelegd.

De 2e offerte die we gevraagd hadden was eerst 730 euro duurder voor exact hetzelfde ondertapijt en hetzelfde tapijt, ook gelijmd. Toek ik zei dat ik dat een beetje erg groot verschil vond zou ze nog terug bellen.

10 minuten later ..... telefoon. 'Ik heb een fout gemaakt in de hoeveelheid meters, ik kom nu 570 euro lager uit

Ik vond 160 euro verschil nog steeds te veel voor exact hetzelfde, zelfde prijs of goedkoper moest het zijn. Dat kon niet, laagste bod was 80 euro meer dan onze eerste offerte. Dus afgeketst op prijs, bovendien had ik er oog geen goed gevoel bij en geen vertrouwen in dat dan 23 mei nog goed zou komen.

Direct de man van de eerste offerte gebeld en blij gemaakt met een opdracht. Meteen de 23ste vastgelegd, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Nu moet alles waar tapijt komt schilderklaar en schoongemaakt zijn voor de 23ste. Dus de erover en doorwerken
      dinsdag 16 mei 2006 @ 14:59:46 #278
    65960 sanger
    pi_37879647
    quote:
    Op dinsdag 16 mei 2006 13:48 schreef Marsepein het volgende:
    Zo, net de offerte goedgekeurd bij onze tapijtlegger. 23 Mei wordt er 's morgens gelegd.

De 2e offerte die we gevraagd hadden was eerst 730 euro duurder voor exact hetzelfde ondertapijt en hetzelfde tapijt, ook gelijmd. Toek ik zei dat ik dat een beetje erg groot verschil vond zou ze nog terug bellen.

10 minuten later ..... telefoon. 'Ik heb een fout gemaakt in de hoeveelheid meters, ik kom nu 570 euro lager uit

Ik vond 160 euro verschil nog steeds te veel voor exact hetzelfde, zelfde prijs of goedkoper moest het zijn. Dat kon niet, laagste bod was 80 euro meer dan onze eerste offerte. Dus afgeketst op prijs, bovendien had ik er oog geen goed gevoel bij en geen vertrouwen in dat dan 23 mei nog goed zou komen.

Direct de man van de eerste offerte gebeld en blij gemaakt met een opdracht. Meteen de 23ste vastgelegd, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Nu moet alles waar tapijt komt schilderklaar en schoongemaakt zijn voor de 23ste. Dus de erover en doorwerken
    Vreemd is dat eigenlijk. Zelfde product, zelfde hoeveelheid werk en toch is er prijsverschil!

Ik krijg wel het idee dat je die man van de tweede offerte in eerste instantie de opdracht gunde?
    pi_37880610
    Mwah, gunnen. Het ging mij om de laagste prijs. Beide bedrijven zijn in de regio goed aangeschreven, dus in legkwaliteit had ik geen onderscheid verwacht. Dan is de 2e factor vertrouwen en de 3e de prijs. In het dure bedrijf keeg ik steeds minder vertrouwen waardoor uiteindelijk de prijs de keuze heeft bepaald.
    pi_37898197
    Zo, kleine uodate. Voor de verandering maar weer eens gebling-blingt. Deur, trappaal, leuning- en trapboom in de bling-bling verf. Kleinste slaapkamertje leeggehaald en grof gestofzuigd. Morgen komt schoonmoeders de 2 lege kamers poetsen.

Foto's.
    Kleine slaapkamer leeg:

Arbeidsvitaminen:

Bling-bling deur:

Leuning- en trapboom in bling-bling:

Trappaal in bling-bling:

[ Bericht 15% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:50:45 (fotolink veranderd) ]
      dinsdag 16 mei 2006 @ 23:20:24 #281
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37898300
    quote:
    Op dinsdag 16 mei 2006 23:18 schreef Marsepein het volgende:
    Zo, kleine uodate. Voor de verandering maar weer eens gebling-blingt. Deur, trappaal, leuning- en trapboom in de bling-bling verf. Kleinste slaapkamertje leeggehaald en grof gestofzuigd. Morgen komt schoonmoeders de 2 lege kamers poetsen.

Foto's.
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Zo dat gaat de goede kant op

[ Bericht 15% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:52:22 (fotolink veranderd) ]
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      woensdag 17 mei 2006 @ 13:57:03 #282
    23342 ranzige_pad
    Kwaak kwaak
    pi_37915017
    nice !
    pi_37915157
    Overigens is internet op de nieuwe stek geregeld, gister is de brief met aanmeldgegevens binnen gekomen, morgen tussendoor ff het modem ophalen
    pi_37923644
    Mijn vrouw heeft de hele overloop vandaag voorgestrken met voorstrijkmiddel tegen zuigende ondergronden. Dus met een beetje mazzel ga ik vanavond de eerste muurverf opzetten. Maar eerst:

- 2 deuren licht opschuren en opnieuw aflakken (Nu slecht resultaat)
    - Bovenkant trappaal voor de laatste keer (Eerst schuren)
    - Leuning- en trapboom opschuren en voor de laatste keer aflakken.

Maar jemig de pemig wat heb ik inmiddels een hekel aan het schilderwerk van die deuren. Ff doorbijten nog
    pi_37935882
    Update:
    Alle bovengenoemde punten uitgevoerd, echter trappaal, leuning- en trapboom moeten eigenlijk nog een keer

Maar wel de eerste 2 stukjes muur in de muurverf.

Voorbereidingen treffen (Afplakken):

Voorbereidingen treffen (Spullen pakken):

De kleur:

Het resultaat:

En het dekt nagenoeg in 1 keer, dus de volgende wanden zet ik de randen iets dikker op, dan ben ik met 1 rondje klaar. Het is uiteindelijk wel iets groener als het staaltje, maar het moet nog drogen, misschien trekt het nog bij.

Maar dat grijs/groen in combinatie met de bling-bling verf is wel rete chique, ik ben erg blij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:53:33 (fotolink veranderd) ]
      donderdag 18 mei 2006 @ 09:14:01 #286
    65960 sanger
    pi_37941752
    Mooi geworden hoor Marsepein met die kleur
    pi_37942175
    ! Dat is mooi die kleur! Ik ben er voor mijn appartementje nog niet uit, maar dit vind ik toch wel heel mooi (hoewel het misschien wat donker is voor mijn kleine appartementje).
    Everything which is not impossible, will eventually happen
      donderdag 18 mei 2006 @ 11:29:43 #288
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_37944931
    Toen ik de kleur op het staaltje zag was ik er niet zo kapot van maar nu......
    Sjiek de friemel hoor!!
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_37950877
    Dank voor de complimenten, eerlijjheid gebied me te zeggen dat ik ook wat schrok toen ik de kwast op de muur zette (Zo heee, das groen ....) Maar na een uurtje zag het er al veel beter uit.

Zelf vind ik het wel ok en sjiek staan.
    pi_37959607
    Zo, vandaag tussen de bedrijven door osn kabelinternetmodem opgehaald. We zullen dus zo kort mogelijk offline zijn met de verhuizing.

Voor vanavond staat op het program ...... we houden het spannend ...... schilderen!

Een beetje aflakken, en ik hoop veel muurverf op de muren smeren op de overloop. Als het kan ga ik beginnen met 'de blauwe kamer' leeg te halen zodat na het weekend die, en de badkamer schoongemaakt kunnen worden.

Verder ga ik een handcirkelzaag kopen. Tot nog toe heb ik alles met de handzaag of met de decoupeerzaag gedaan. En beide vertrouw ik niet bij het inkorten van de deuren. De deurenafzaagmachine die ik eerder bij Boels had gezien vind ik vreemd. Ik heb het idee dat bij verkeerd gebruik je zo in je kozijn aan het harken bent. Dus ik ga het doen met een handcirkelzaag. En wel deze of deze. Ik ben tot mijn keus gekomen door Cirkelzaag gezocht. Welke?

Het wordt denk ik de goedkopere variant. Misschien kan ik dat ding wel van mijn punten kopen
    pi_37974248
    Metabo kan je haast geen buil aan vallen, zou alleen wel de geleiderail in overweging nemen, ik heb zelf recentelijk een deur ingekort met de festool invalzaag van de baas en met rail werkt het gewoon heerlijk, altijd recht ( mits goed afgetekend hé ? )

Zelf heb ik meer met makita maar dat moge duidelijk zijn, verders leuk kleurtje mars voor de muren. Kan me voorstellen dat je er ff aan moet wennen maar heb ze nu een paar keer voorbij zien komen de foto's bedoel ikd an en ik vind het zekers wel wat hebben
    pi_37985966
    Voor iets meer kwaliteit, maar ook een iets hogere prijs: Hitachi C9U

Inderdaad wel een chique, gedistingeerd kleurtje
    pi_37987653
    Even naar mijn lokale Enorm zaak gebeld, daar ga ik de invalzaag iig niet kopen. Overal op internet is die rond de 140 euro, daar kost hij 193 euro. Om over de KSE 55 Plus maar te zwijgen, 293 euro. De geleiderail is me steunen maar liefst 126 euro bij Enorm.

Ze doen een naam wel eer aan, de prijzen zijn Enorm

Even verder winkelen dus.
      vrijdag 19 mei 2006 @ 13:53:14 #294
    65960 sanger
    pi_37987811
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 13:48 schreef Marsepein het volgende:
    Even naar mijn lokale Enorm zaak gebeld, daar ga ik de invalzaag iig niet kopen. Overal op internet is die rond de 140 euro, daar kost hij 193 euro. Om over de KSE 55 Plus maar te zwijgen, 293 euro. De geleiderail is me steunen maar liefst 126 euro bij Enorm.

Ze doen een naam wel eer aan, de prijzen zijn Enorm

Even verder winkelen dus.
    Gamma?
    pi_37988722
    Ik ben geslaagd bij Toolmax.nl. KS 54 inclusief geleiderail en steunen komt op maximaal ¤ 246,00. Bij Enorm zou dat ¤ 319,00 zijn.

¤ 80,00 goedkoper
    pi_37989408
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 14:22 schreef Marsepein het volgende:
    Ik ben geslaagd bij Toolmax.nl. KS 54 inclusief geleiderail en steunen komt op maximaal ¤ 246,00. Bij Enorm zou dat ¤ 319,00 zijn.

¤ 80,00 goedkoper
    Laat ik daar nou net zitten snuffelen
    Ik was via kieskeurig of beslist.nl op die site in Groningen gekomen

Gefeliciteerd, circkelzaag = heel handig
    pi_37991625
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 14:44 schreef arithaterhorst het volgende:
    Gefeliciteerd, circkelzaag = heel handig
    Als ik dit soort dingen lees van een vrouw dan moet ik altijd een beetje glimlachen. Maar goed dat zullen jullie wel bij mijn enthousiasme hebben over de gordijnstof
      vrijdag 19 mei 2006 @ 16:20:09 #298
    65960 sanger
    pi_37992433
    Maak je alvast een nieuwe aan? Deze is bijna vol
      Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 20:34:21 #299
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_37999829
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 16:20 schreef sanger het volgende:
    Maak je alvast een nieuwe aan? Deze is bijna vol
    Ik zal marsepein eens even helpen
    pi_38003066
    Update:

Alle muren op het overloopje zijn geschilderd. Ook zijn alle kozijnen in de bling bling klaar, de deuren zijn klaar (Nog ff inkorten, maar het is dus wachten op de cirkelzaag)

Voor morgen staat er op de planning:
    - Leuning in de lak zetten
    - 'Blauwe' kamer leeg halen
    - Materiaal wat niet in de badkamer hoort weghalen en ws 2e meubel ophangen.

Oh ja, de foto's:

En vanaf buiten

[ Bericht 15% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:56:15 (fotolink veranderd) ]
    pi_38003087
    En vol, straks of morgen deel 2...

Reacties kunnen hier...

Lees ook De klusperikelen van Marsepein (deel 2) het vervolg op De klusperikelen van Marsepein (Deel 1)

[ Bericht 83% gewijzigd door Marsepein op 19-05-2006 22:47:03 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')