Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.quote:Op zondag 16 april 2006 03:06 schreef arithaterhorst het volgende:
![]()
![]()
Eindelijk een eigen klustopic
![]()
![]()
had ook wel eerder gekund...na 31/2 jaar verbouwen, de laatste 6 weken nog een topic aanmaken![]()
Ik wist dus helemaal niet dat je een huis had gekocht en daarin bezig was voor zo'n tijd al. Tof man.
En qua resultaat so far:![]()
Ben je 't nog niet een beetje zat dan? Oh ja, en heb je die kalkzandsteenblokken zelf gedragen? Dat zijn die grote jongens..... hebben wij vanaf gezien![]()
Ik ben zoooo benieuwd naar de keuken (maar da's persoonlijke interesse).
En ik zie dat ik best wel wat van je topics heb gemist![]()
Ga'k ff lezen.
Ja, er zit behoorlijk tuin bij, nu staan er achter in de tuin 2 garageboxen, het doel is uiteindelijk die weg te hebben, en dan naast het huis, grenzend aan de bijkeuken een schuur te (laten) bouwen.quote:Op zondag 16 april 2006 08:46 schreef Oblivion het volgende:
Zo, das een ook een grote klus!![]()
Ziet er goed uit, leuk huis.
Zit er een beetje tuin bij?
quote:Op zondag 16 april 2006 08:51 schreef Marsepein het volgende:
Daar heb je namelijk heerlijk de ochtendzon, en 2 hele grote beukenbomen. Dat is 's morgens zo relaxt koffie drinken in de zomer.
Zoveel plannen, zo weinig tijd...quote:Op zondag 16 april 2006 08:55 schreef Oblivion het volgende:
Heerlijk om zo'n eigen paleisje te realiseren...![]()
Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..quote:Op zondag 16 april 2006 12:47 schreef Ramon73 het volgende:
Heftig, waar haal je tijd en energie vandaan? Respect voor je electrische installatie, zelf aangelegd?
Wat zijn trouwens de rechtopstaande zwarte blokjes, linksonder in de nieuwe meterkast? Naast de hoofdschakelaar?
Helemaal goed!quote:Op zondag 16 april 2006 12:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..
Yeps, maar de huur is laag, zodat het niet tegen het uurloon van een zzp-er opweegtquote:Op zondag 16 april 2006 15:03 schreef Thermo het volgende:
Heb je naast dit huis al deze tijd ook een huurhuis ofzo? ( oftewel, dubbele lasten? )
Omdat ik vrij wil zijn waar ik de kasten neerzet en heo ik een kamer indeel. Met vaste kasten ben je dat niet meer. Bovendien was de staat erbarmelijk, en moesten ze dus sowieso weg.quote:Op zondag 16 april 2006 23:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarvoor ga je de vaste kasten op de slaapkamer vervangen?
Tja, afko's zijn okquote:Op zondag 16 april 2006 23:30 schreef ArtyShock het volgende:Respect voor de hoeveelheid verzet werk. Daar valt het gemier van ons echt bij in het niet.
Maareh... Op die laatste tekening; waarom afkorten tot Slpkmr en Badkmr terwijl het prima binnen het plaatje past?
Ik heb wel een technisch beroep maar van een heel andere orde. Netwerkbeheerder/sys admin/1e, 2e en 3e lijns helpdesk op een IT afdeling van een europese firma. Veelzijdige maar drukke job.quote:Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef Ramon73 het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor je werk Marsepein? Moet toch wel iets aan de technische kant zijn, want wat er hier verricht wordt is geen werk meer voor de enthousiaste klussert.
Wat heb je trouwens voor typisch kastje op de zolderkamer hangen? Rechts naast de dakkapel?
Hee, zit jij ook in de IT?!quote:Op maandag 17 april 2006 01:15 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb wel een technisch beroep maar van een heel andere orde. Netwerkbeheerder/sys admin/1e, 2e en 3e lijns helpdesk op een IT afdeling van een europese firma. Veelzijdige maar drukke job.
Moet je ook gewoon doen. Toen bij ons het huis wind&water dicht was, en de afwerking een beetje af was, hebben wij ook pauze genomen. Heerlijk om lekker luxe te shoppen terwijl het gruis nog tussen je tanden zitquote:Op zondag 16 april 2006 08:19 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.
Klopt...ik verzeil bij dat soort klusjes (of grond scheppen bv) alleen in allerlei gedachtes. Vooral als in: hoe kan het snellerquote:Verder heb ik inderdaad alles zelf gedragen en gesjouwd. De Ytong blokken zijn niet zwaar, maar vooraf wetende dat je 100+ keer de trap op moet is ook niet echt een prettig idee. Dat is meer een kwestie van 'niet nadenken gewoon doen'.
Dat oude blad....heb je dat nog toevallig? Wij zoeken namelijk nog zoiets als werkblad voor in de garage..quote:Van de keuken staat al een deel, zie hier:
Before (3 jaart geleden dus):
Da's precies goedquote:Op maandag 17 april 2006 08:21 schreef Marsepein het volgende:
Nee, dat heb ik met de kerst naar de stort gebracht. Maar geloof me, het was te klein. 2 stukjes van ongeveer een meter. De bak was los en is nu nog onze spoelbak in de bijkeuken.
Goed idee zeg, om daar parketlak voor te gebruiken! Kan dat goed tegen hitte?quote:Er komt inderdaad een zwart blad op met een aluminium koplijst. De achterwand gaan we vermoedelijk aluminium metallic schilderen en afwerken met een paar lagen matte parketlak. Dat moet een mooi effect geven, en is schrobbaar. Dus makkelijk schoon te houden. Door de parketlak wordt het een harde laag waar je niet snel een gat in stoot.
Gaaf! Ben benieuwd...quote:Ik zal proberen er aan te denken om straks een fototje te maken van de opstelling op papier.
Ik heb een beetje last van slapeloosheid. Gisterennacht en eergisternacht niet geslapen. Totaal niet moe. Snap er nix van.quote:
En ik dacht dat ik laat naar bed ging en vroeg weer op, maar jullie ook...
quote:Op maandag 17 april 2006 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar heb je op het moment maar ene éénfase aansluiting of zie ik dat verkeerd ?
Kan me niet voorstellen dat het met 25 A zekering mooi selectief te verdelen is
quote:Op zondag 16 april 2006 14:35 schreef Marsepein het volgende:
Verder wordt als het goed is de meter nog vervangen voor een 3-fasen meter, en komen er straks 3 fasen binnen. Ik maak geen gebruik van 3-fasen stroom, maar zodoende is e.e.a. beter verdeeld en beter/makkelijker afgezekerd.
Dat laat ik nog even in het midden omdat nog niet alle apparatuur ingebouwd is en ik niet zeker weet of het dan tegen diefstal verzekerd is.quote:Op maandag 17 april 2006 10:56 schreef sanger het volgende:
Je hebt het over PROGIS vanwege overvliegende vliegtuigen. Waar in de buurt staat dit huis dan?
Lekker veel vertrouwen heb je in de medefokkende K&W'ersquote:Op maandag 17 april 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:
Dat laat ik nog even in het midden omdat nog niet alle apparatuur ingebouwd is en ik niet zeker weet of het dan tegen diefstal verzekerd is.
Ik vind de keuken echt super zo! Helemaal die bijkeuken is erg praktisch ingericht zo.quote:Op maandag 17 april 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:
Schetjes van de keukenleverancier:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hee, niet alleen K&W-ers lezen meequote:Op dinsdag 18 april 2006 07:58 schreef sanger het volgende:
Lekker veel vertrouwen heb je in de medefokkende K&W'ers![]()
Ja, en wel om 2 redenen. De eerste is dat het naar buiten opengaat, ik heb echt een hekel aan ramen die naar binnen draaien. Ten 2e omdat ik bij het inmeten de maten aan de ruime kant heb genomen. Het blad komt in werkelijkheid een cm of 6 ondrr de vensterbank (Die er nog niet zit, maar het gaat om het idee.)quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:00 schreef sanger het volgende:
Ik vind de keuken echt super zo! Helemaal die bijkeuken is erg praktisch ingericht zo.
Als ik op de schetsen kijk (m.n. de eerste): kan je het raam nog openen (anders dan kiepstand)?
Er zit uiteraard een deur tussen keuken en bijkeuken, maar die is niet ingetekend. De kast voor de WM en de WD is inderdaad vrij stevig. Los opgebouwd uit 2,5 cm dikke panelen. De keukenplaatser (Een goede vriend van ons) heeft het dmv schroeven en lamello's en houtlijm gefixeerd. Bovendien is het bovenkastje tussen de panelen geschroefd. Dat geeft veel stevigheid. Maar een inbouwwasmachine is vaak meer gestabiliseerd dan een losse machine. Ze zijn ook een klap duurder helaasquote:Op dinsdag 18 april 2006 08:36 schreef Juleh het volgende:
Keuken en bijkeuken zien er inderdaad lekker ruim en praktisch uit. Ik snap alleen de tekening niet helemaal, hoe kom je van de keuken in de bijkeuken?
In de bijkeuken heb je een hoge kast voor de wasmachine/droger. Hoe doen ze dat met zo'n kast, moet vrij stevig zijn denk ik? Vibrerende wasmachine, droger... ik neem aan de droger boven?
Ja, wordt als het goed is nog omgezet naar 3-fasen. Maar ik moet helaas de installateur ff achter ze broek aan zitten.quote:Op maandag 17 april 2006 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Wow, pfff wat een meterkast man !
Netjes; precies zoals het hoor
Maar heb je op het moment maar ene éénfase aansluiting of zie ik dat verkeerd ?
Kan me niet voorstellen dat het met 25 A zekering mooi selectief te verdelen is
Hoe ziet je groepenverdeling er eigenlijk uit ?
hm, Mag een installateur het zo omzetten naar 3fasen? aangezien de die kast verzegeld dient te zijn? en trekt je meter wel 3 fasen:?quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, wordt als het goed is nog omgezet naar 3-fasen. Maar ik moet helaas de installateur ff achter ze broek aan zitten.
Het is overigens niemand opgevallen, maar ik heb gecombineerde aardlek- en zekeringautomaten.
idd je kan ipv smeltpatronen ( die jij ook hebt ) ook automaten krijgen als hoofzekering,quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:48 schreef Marsepein het volgende:
Wat ik begrepen heb meld de installateur in dit geval bij Nuon dat zijn taak klaar is en dat Nuon verder kan (van 1 naar 3 fasen en dus ook een 3 fasen meter aansluiten). Ik heb daar nog nooit automaten op gezien (Je bedoelt voor de meter denk ik) maar heb er weleens van gehoord.
Ik weet dus niet of het gangbaar is.
o?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Installateur meld installatie af bij de nuon
Nuon komt de meter vervangen en zekeringen erbij plaatsen (3 x 25A of 3 x 35A) en de meter + bedrading vervangen / aanpassen.
Tegenwoordig zie je veel vaker automaten maar smeltpatronen willen in bestaande situaties wel eens blijven zitten. Zowel automaten als smeltpatronen worden wel afgezegeld zodat er altijd bij uitval van de hoofdzekering of de Nuon zelf of een installateur met zegelrecht moet komen om het weer in te schakelen.
Staat trouwens maar een boete op van ¤ 35,- bij de Nuon voor het doorknippen van een zegel
mn huidige test zich zelf automatisch wel 1x binnen 2 maanden, regelmatig vakerquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef Marsepein het volgende:
Helemaal vergeten, ik heb vandaag maar eens de aardlekautomaten getest. En ze doen het goed![]()
(Getest dmv de testknop.)
Dat moet je dus een aantal keren per jaar doen, denken jullie er even aan![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 12:31 schreef Marsepein het volgende:
Zo, even e.e.a. aan aansluitigen verhuisd en opgezegd.
- Internet per 24-05-2006 opgezegd.
- Telefoon per 25-05-2006 gestopt.
- Telefoonaansluiting per 26-05-2006 verhuisd.
Nog ff regelen dat iemand dat ISRA komt verzetten op 26-05-2006. Dan kan ik op 27-05-2006 weer een internet aansluiting aanvragen.
We schrokken alquote:Op woensdag 19 april 2006 13:07 schreef Marsepein het volgende:
Nee hoor, ik regel vooraf een Kabel internet abo voor 2 maanden![]()
Gebeld, en inderdaad de menu opties kloppen ook nog. Maar ze geven bij mij echt op: kosten tussen ¤ 300,00 en ¤ 450,00.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.
Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks)
Indd echt schrikbarend hoog die kosten.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:31 schreef Marsepein het volgende:
Uit het topic wat gaat over de enige zefgebouwde casa op Texel:
[..]
Gebeld, en inderdaad de menu opties kloppen ook nog. Maar ze geven bij mij echt op: kosten tussen ¤ 300,00 en ¤ 450,00.
Wat natuurlijk kan is dat ze de lengte tot aan de hoofdkabel rekenen, en die is hier onegeveer 15 meter.
Hoewel ik de kosten schandalig vind, moet het toch echt gebeuren. Dus ik wordt als het goed is gebeld door een monteur om een kijkafspraak te maken. Daarna een offerte en ik kan dan ook aangeven welke werkzaamheden ik ga doen, en of dat de prijs drukt of niet.
Wordt vervolgd.
En natuurlijk is KPN het enige bedrijf die dit soort werkzaamheden doet, dus kunnen ze het zo duur maken als ze zelf willen.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:57 schreef Marsepein het volgende:
Ja, maar er hoeft werkelijk waar maar 1,5 meter te worden gegraven. Van links van de voordeur naar rechts van de voordeur:
[afbeelding]
Ik heb iig alvast een Klicfomulier ingevuld. Zo ff faxen.
Ik had precies dezelfde vraag...quote:Op woensdag 19 april 2006 15:57 schreef dyonvbaal het volgende:
Ziet er allemaal erg mooi uit, maar vraagje (misschien een domme) wat is dat ISRA?
Het is dus de invoerkabel van KPN. Tot en met het ISRA is van KPN, daarna is het van jou. Tenzij je ISDN hebt, dan is de NT1 ook nog van KPN.quote:ISRA
IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur, het is het punt waar de telefoonlijn het huis van de klant binnenkomt. Meestal bestaat dit uit een telefoonstopcontact, maar er zijn verschillende typen verschenen in verschillende tijden.
In oudere huizen (gebouwd voor/rond de jaren '70) is het IS/RA punt meestal in de woonkamer te vinden, in de vorm van het grote telefoonstopcontact (tweede van rechts in de afbeelding). Tegenwoordig wordt het IS/RA punt in de meterkast geplaatst. In het geval dat de klant ISDN heeft is er een NT1 op het IS/RA punt aangesloten, waar de ISDN-apparatuur op kan worden aangesloten.
Heeft de klant ADSL, dan is het de bedoeling dat er eerst een splitter op het IS/RA punt wordt aangesloten waar de klant de ADSL-modem en de telefoon of de NT1 kan aansluiten. Dit zorgt ervoor dat de ADSL-modem en de telefoon elkaar niet storen. Zit er dan nog bijvoorbeeld een telefoon vóór de splitter (wat kan gebeuren als er bedrading direct binnen de muur naar een ander telefoonstopcontact gaat), dan kan bijvoorbeeld de ADSL-verbinding wegvallen zodra er vanaf dat telefoontoestel gebeld wordt.
KPN Telecom heeft verantwoordelijkheid over de bedrading en apparatuur die vóór het IS/RA punt zitten (in het geval van ISDN loopt de verantwoordelijkheid van KPN door tot de NT1). Daarom is het ook voor klanten verboden om zelf werkzaamheden te verrichten aan het IS/RA punt. Bij sommige uitvoeringen breekt er dan een zegel en in het geval van storing kunnen er op de klant kosten verhaald worden.
Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA punt: rood (A-draad), groen (B-draad), zwart (aardedraad) en geel (EB-draad). Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en groene draden gebruikt. De zwarte en gele draad kunnen worden aangesloten indien de klant een tweede telefoonlijn aanvraagt. Er zijn variaties op deze kleurcodering: groen kan bijvoorbeeld ook blauw zijn, en vroeger werden wel eens grijze, zwarte en witte draden gebruikt. Indien er zich problemen voordoen met de telefoonaders, worden er wel eens andere combinaties gebruikt (bijvoorbeeld zwart en geel voor de eerste telefoonaansluiting in plaats van rood en groen).
Dat is het punt waar de hoofdkabel van de PTT ehh KPN binnenkomt. Voor dat punt mag je zelf niets aanpassen, en is de verantwoordelijk van de KPN. Na dat punt is het je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:57 schreef dyonvbaal het volgende:
Ziet er allemaal erg mooi uit, maar vraagje (misschien een domme) wat is dat ISRA?
quote:Op woensdag 19 april 2006 16:06 schreef sanger het volgende:
Zie dat Wiki het bij Marsepein wel deed en hij me dus te vlug af was![]()
![]()
quote:
Meer in de zin van: ik gebruik het zo weinig dat ik zelfs niet op de url kon komenquote:Op woensdag 19 april 2006 16:29 schreef Marsepein het volgende:
Bedoel je: "Waarom heb ik daar niet aan gedacht"?
Daar twijfelde ik niet aan hoorquote:Op woensdag 19 april 2006 16:34 schreef sanger het volgende:
Iig niets negatiefs tegenover jouw!
Gewoon voor de duidelijkheid. Ik wordt nogal eens verkeerd begrepen omdat ik nogal direct kan zijn.quote:
Dat werkt echt goed. Binnen 4 uur heb ik de eerste tekeningen al binnenquote:Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Marsepein het volgende:
Klic melding gedaan ivm graafwerkzaamheden om e.e.a. voor te bereiden voor KPN. Dat is makkelijker een goedkopere offerte maken![]()
* Ou-Tannu fluitquote:Op woensdag 19 april 2006 16:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is het punt waar de hoofdkabel van de PTT ehh KPN binnenkomt. Voor dat punt mag je zelf niets aanpassen, en is de verantwoordelijk van de KPN. Na dat punt is het je eigen verantwoordelijkheid.
Meestal een bruin/beige/wittig kastje.
Zie dat Wiki het bij Marsepein wel deed en hij me dus te vlug af was![]()
![]()
Nou, ik heb een nieuwbouw appartement, 5 jaar oud nu. De meters zitten in de kelder van waar 1 kabel omhoog gaat naar het appartement, in de berging van het appartement zit de groepenkast. De hoofdzekering zit dus in de kelder en dat is een automaat, die kan ik gewoon opnieuw inschakelen als het nodig moest zijn. Er zit zelfs een sticker op dat dit gewoon mag, en bnij herhaald uitschakelen moet je het nutsbedrijf waarschuwen. Vroeger was dit nutsbedrijven maastricht, tegenwoordig Essent.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Tegenwoordig zie je veel vaker automaten maar smeltpatronen willen in bestaande situaties wel eens blijven zitten. Zowel automaten als smeltpatronen worden wel afgezegeld zodat er altijd bij uitval van de hoofdzekering of de Nuon zelf of een installateur met zegelrecht moet komen om het weer in te schakelen.
Ja, en door mijquote:Op donderdag 20 april 2006 15:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Die deur die ik zie in de kas wordt die ook door de buurman gebruikt ?![]()
True, true is hier ook niet andersquote:Op donderdag 20 april 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, en door mijAls ik daar ff ga bieren op vrijdag middag, of ff de zaagtafel dier er staat mag gebruiken
![]()
Het is een dorrup hier hoor, daar ken je elkaar en doe je dat in overleg.![]()
Ons erf stopt ongeveer 1,5 meter voor de kas. ik zeg bewust ongeveer omdat niemand het exact weet, maar we geen zin hebben om een landmeter te laten komenquote:Op donderdag 20 april 2006 16:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar vond die deur wat raar staan; maar ik snap vandaar dat je dat bamboe enkele meters er van daan poot zodat je toch nog de schuur in kunt![]()
Of je leest even het topic!!quote:Op donderdag 20 april 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar gebruikt je buurman die kas eigenlijk voor? Als ik zo naar de foto's kijk zie ik namelijk geen planten
Ik had het inderdaad al geschreven, maar dat stuk kas heeft 2 functies. Het is een klushok voor iedereen die familie is van die buurman. En 's winters worden er seringen in bloei getrokken, daar komt de naam trekheester vandaanquote:Op donderdag 20 april 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar gebruikt je buurman die kas eigenlijk voor? Als ik zo naar de foto's kijk zie ik namelijk geen planten
Een deur op een schraag? Geen idee hoe dat eruit zietquote:Op donderdag 20 april 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad al geschreven, maar dat stuk kas heeft 2 functies. Het is een klushok voor iedereen die familie is van die buurman. En 's winters worden er seringen in bloei getrokken, daar komt de naam trekheester vandaan![]()
Update:
Laatste stukje in de bijkeuken weggehakt. Aangeveegd en opgeruimd. Er is denk ik geschat zo'n 1000 Kg materiaal uit een hoekje van 1,5 bij 1,2 Meter gekomen. De bijkeuken komt gewoon los van de grond.
Verder heb ik 2 deuren van de bovenverdieping op schragen gelegd zodat mijn vrouw weer verder kan met schilderen.
Ook heb ik van 1 deur van de bovenverdieping de scharnieren verzet. De timmerman die de deuren voor mij heeft ingehangen was toch niet zo goed als hij beweerde.
Ik heb best wel wat herstel werk aan de deuren en aan de kozijnen.... Blij wordt ik er niet van, maar zie het maar als een leermoment.
Als het te goedkoop is om waar te kunnen zijn dan is dat vaak ook zo.
Geen foto's vandaag. (Een deur op een schraag kan je je wel voorstellen denk ik.)
Vanavond weer van 2 deuren die dezelfde timmerman heeft ingehangen de scharnieren minder diep in het kozijn gemaakt. Nu is de kier links en rechts van de deur weer enigszins gelijk (Stompe deuren)quote:Op donderdag 20 april 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
Ook heb ik van 1 deur van de bovenverdieping de scharnieren verzet. De timmerman die de deuren voor mij heeft ingehangen was toch niet zo goed als hij beweerde.
Komt wel goed hoor. Maar zo weinig tijd, zoveel te doen. Ik heb zin in 13 mei, dan neem ik een baaldag denk ik, om lekker te kunnen meetenquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Kop op Marsepein! En anders lekker een baaldag nemen inderdaad. Even wat anders gaan doen. Het wordt morgen lekker weer, ga even uitwaaien met je gezin of zo
Thamx, maar wat bedoel je precies met 'die voegen in dat chroom'? Want er is normaal gevoegd...quote:Op zondag 23 april 2006 18:37 schreef Oblivion het volgende:
Wat een grappig effect die voegen in dat chroom...![]()
Heel mooi.
Ja ik zat ook al te denken... de weerspiegeling misschien?quote:Op zondag 23 april 2006 18:41 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Thamx, maar wat bedoel je precies met 'die voegen in dat chroom'? Want er is normaal gevoegd...
Is inderdaad een grappig effectquote:Op zondag 23 april 2006 20:06 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
Gaat trouwens om deze foto....viel me gewoon op.![]()
Nee, mijn vrowu en ik zijn beide geen badgangers, en er was ook niet echt ruimte voor.quote:
Nee, ik zal als ik er weer ben eens kijken welke merk en type tegel het is. Het is dacht ik portugees. Maar je kunt eigenlijk geen tegelgigant binnen lopen of je ziet de vloertegel liggen. Het meubel onder de wasbak (en ook de wasbak) zijn van Sphinx, de 420 serie: Sphinxquote:Op zondag 23 april 2006 19:47 schreef Gumtree het volgende:
Marsepein, die vloertegel is dat een Mosa Terra Meastricht? laatste vraag, waar komt dat meubel onder je wastafel vandaan?
Ongetwijfeld, hoewel de kraan bepaald hoeveel water er naar de kop komt. Maar met 2 douchekoppen verbruik ik waarschijnlijk wel meer.quote:Op zondag 23 april 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Verbruikt zo'n grote kop nu ook veel meer water eigenlijk?
Alleen de gootsteen nog, maar die is verre van mooi en niet onbeschadigd. Nog steeds interesse?quote:Op zondag 23 april 2006 19:51 schreef sjares het volgende:
Ook een vraag voor Marsepein, heb je nog je oude keuken? Ik heb misschien wel interesse in het blad + gootsteen. Bedankt![]()
Goed bezig trouwens, ziet er echt heel netjes uit!
Het eerste puntje is wegquote:Wat moet er nog gebeuren voordat we eind mei over kunnen:
- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn
- Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn.
- Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn.
- Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden.
- Kranen in de douchecabine moeten gemonteerd worden.
- 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn.
- Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn.
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré.
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn.
- Plafond overloop in de latex zetten
- Muren overloop moeten gesausd zijn.
- Traphek moet afgeschilderd worden
Het ontbreekt je niet aan optimismequote:Op maandag 24 april 2006 08:49 schreef Marsepein het volgende:
Iedereen iig bedankt voor de complimenten en de opbeurende teksten. Ik weet het, soms is er tegenslag, maar hoe dichter de verhuizing in de buurt is hoe slechter we het kunnen gebruiken.
Morgen ga ik een paar hoeklijntjes halen en e.e.a. aan goed schroefwerk om zelf verder in de bijkeuken aan de gang te gaan. Ik wil perse dat de bladen eind deze week/begin volgende week worden ingemeten. Dan kan de apparatuur aangesloten worden.
[..]
Het eerste puntje is weg![]()
De laatste foto's zijn in de bijkeuken he, in de keuken zit het er zo uit:quote:Op zondag 30 april 2006 00:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Wel veel apparaten in zo'n keuken. Maar ja alles wordt wel mooi ingebouwd
Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind de kleur rood nog niet zo geweldig voor die keuken
Maar wellicht lijkt de kleur anders als alles af is gewerkt en als er een mooi werkblad op zit
Wat voor werkblad hebben jullie in gedachten ?
Wordt dat dan van graniet / composiet?quote:Op zondag 30 april 2006 00:26 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.
Nee, gewoon een multiplex blad met een kunstof toplaag. Lijmtangen zijn inderdaad even een placeholder. De kastjes hadden de neiging (Omdat de vloer verre van vlak is daar) als wiebertjes uit elkaar te zakken, en met de lijmklemmen (en wat schroefwerk op 'blinde' plekken) heb ik dat voorkomen.quote:Op zondag 30 april 2006 00:59 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Wordt dat dan van graniet / composiet?
Puik werk, Marsepein. Heb je de keukenkastjes nu aan elkaar gelijmd ofzo (ivm de lijmtang) of is die meer bedoeld als 'placeholder'?
Carrouselkast is inderdaad 80x80.quote:Op zondag 30 april 2006 17:07 schreef sanger het volgende:
Zie ik het goed dat de carrouselkast 80 x 80 is? Of lijkt hij kleiner?
Voor de rest ziet het stelwerk er goed uit.
Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?quote:Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef Marsepein het volgende:
Ongetwijfeld, hoewel de kraan bepaald hoeveel water er naar de kop komt. Maar met 2 douchekoppen verbruik ik waarschijnlijk wel meer.
Het is een overweging tussen luxe en 'goedkoop'.
22 liter water per minuut (Volgens mij gemengd tot 40 graden) Bij 60 graden is het dacht ik 16 liter per minuut. Nog steeds heeeeel veeeeeelquote:Op zondag 30 april 2006 21:44 schreef Schimmetje het volgende:
[..]
Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?
Dank je, we zijn zelf ook heel trots op de badkamer. Mede omdat we alles ergens anders besteld hebben en het dus afwachten is of het 'matcht'.quote:Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef Maerycke het volgende:
Het wordt echt heel erg mooi... die badkamer is fantastisch met die kleine blauwe tegeltjes(en ik hou niet eens van blauw
)
Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.quote:Op zondag 30 april 2006 19:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Carrouselkast is inderdaad 80x80.![]()
Groter konden we niet kwijt, zonder passtuk aan de andere kant.
De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.
Overigens was er slechts 1 keukenverkoper die daarin met ons meedacht door een 80x80 carousel aan te bevelen. De rest heeft daar allemaal overheen gekeken. Was het bij jou een eigen ideetje, of kwam de keukenverkoper ermee?
Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:46 schreef Juleh het volgende:
Ziet er mooi uit Marsepein, die bijkeuken. Ga ik toch ook eens over nadenken, wasmachine droger mooi weggewerkt.
Oh en het valt me op dat je de deuren plat hebt liggen tijdens het schilderen. Doe ik tegenwoordig toch maar gewoon hangend, dan vangen ze iets minder stof tijdens het drogen![]()
Is inderdaad een ideale oplossing. We de functie en het nut, maar niet de ruimte.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:58 schreef Marsepein het volgende:
[..]
De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.
[..]
Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.
Verder is het wegwerken van wasmachine en droger best een optie, maar denk eraan dat de apparatuur iets duurder is. En zo'n hoge kast is ongeveer 800 euro meerprijs tov gewoon onder het werkblad wegstoppen. Maar het levert wel meer kastruimte op. (En iets minder werkblad, maar dat vind ik in de bijkeuken niet heel erg.)
Wij zijn er iig heel blij mee.
en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:25 schreef Marsepein het volgende:
10 Mei komt er een 'mannetje' van KPN graven en aansluiten. Dan heb ik weer een mooi ISRA![]()
En morgen om 17:00 uur worden de werkbladen ingemeten.![]()
En op 10 mei komt er een tapijtmeneertje inmeten en ofreren![]()
Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?
Toch vreemd dat verhuizen best moeilijk blijkt te zijn bij providers (demon is vast niet de enige)quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.
Dus het is een goede provider, dat demon maar verhuizen is wat lastig.
Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
Zit je dan niet vast aan een jaarcontract voor het eerste jaar?quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:
Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
sja,quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat verhuizen best moeilijk blijkt te zijn bij providers (demon is vast niet de enige)
Nee, ik kan na elke betaalperiode opzeggen, met een opzegtermijn van 2 maanden. Dus de looptijd is 2 maanden, 4 maanden etc.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:44 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Zit je dan niet vast aan een jaarcontract voor het eerste jaar?
welke ISP dat dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, ik kan na elke betaalperiode opzeggen, met een opzegtermijn van 2 maanden. Dus de looptijd is 2 maanden, 4 maanden etc.
Wel betaal je bij opzegging binnen een jaar het modem a 69 euro.
Ziet er erg fleurig en mooi uitquote:
De PIT info geeft aan dat dat wel goed zit, maar ik overweeg zo'n doorzichtige plaat plastic folie onder de bureaustoel te leggen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:47 schreef dvr het volgende:
Als het tapijt ook in een werkkamer komt te liggen is het handig als het slijtvast (bureaustoel) en antistatisch (comp.apparatuur) is. Waarschijnlijk had je dat zelf ook al bedacht, maar omdat niet alle tapijtsoorten geschikt zijn noem ik 't even. Veel succes met je project, petje af.
Zo lijkt het of er heel wat openstaat, maar als het schilderen losbreekt dan schiet het aardig op.quote:- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn
- Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn (60% nu)
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (75% nu)
- Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn. (Woensdag komen 2 bedrijven een offerte maken voor hetzelfde tapijt)
- Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden. (Deze wordt vermoedelijk geskipt)
- 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn. (Foto's volgen)
- Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn. (Is binnen, nu nog ophangen)
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré.
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn.
- Traphek moet afgeschilderd worden
300 euro ex btw ex verhuiskosten. ALs jij een goedkopere rekenign hebt .... ga ik even bij KPN op visite.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:58 schreef Cybersijp het volgende:
Marsepein,
Hoeveel ben je nu daadwwerkelijk ongeveer overeen gekomen voor het verleggen van je isra? Zag t nergens staan, d8 vraag t ff.
Hoewel je klusmaatje weggevallen is, heb je toch al flinke progressie gemaakt met je (bij) keuken. Wordt mooi hoor!
Genieten van de verhuisdrukte? Kom je wel van deze wereld. Het is 1 en al stress in ons stulpje. Deadlines hangen aan de muur. Slaaptekort kweekt wallen.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:49 schreef Enna-Iram het volgende:
He fam.....
Jullie waren ook snel thuis..... iets harder gereden dat dat mocht zeker...![]()
Ik vind het een mooie keuze die jullie gemaakt hebben voor het hang en sluitwerk voor binnen.
Succes de laatste weken en geniet van de lekkere verhuisdrukte die er aan gaat komen.
Neem een lekkertussendor en laat alles "gewoon"over jullie heen komen.... druk wordt het toch wel die dag/dagen.
Groetjes van ons drietjes
Doeiiiiiii
P.S.: ik ga nu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hehe lolquote:Op maandag 8 mei 2006 23:27 schreef Marsepein het volgende:
[..]
300 euro ex btw ex verhuiskosten. ALs jij een goedkopere rekenign hebt .... ga ik even bij KPN op visite.
Dank voor het compliment.
Ik zat inderdaad het lijstje al te lezen. Meeste is schilderwerk. Dat kan dus nog aardig gaan opschieten!quote:Op maandag 8 mei 2006 23:27 schreef Marsepein het volgende:
Zo, maar weer eens een update. Hoewel het zonder foto's is. We zijn druk bezig de overloop voor te bereiden voor het saus en schilderwerk, want als dat klaar is kan er tapijt worden gelegd en is het boven klaar.
De checklist er even bijpakken:
Wat moet er nog gebeuren voordat we eind mei over kunnen:
[..]
Zo lijkt het of er heel wat openstaat, maar als het schilderen losbreekt dan schiet het aardig op.
Morgen/overmorgen/overovermorgen/weekendquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad het lijstje al te lezen. Meeste is schilderwerk. Dat kan dus nog aardig gaan opschieten!
Wanneer is de planning te beginnen met het schilderwerk?
En de week erop de overige klusjes?! En dan ben ej zover om te verhuizen!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:18 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Morgen/overmorgen/overovermorgen/weekend
Nee, dan heb ik hem iedere keer weten te ontwijkenquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:28 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Had je die nog niet gezien? Ik denk dat deze foto op fok zeker 15 keer gespamd is![]()
Goed idee om de donkere kleuren af te wisselenmet lichtere kleurenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]
Het wordt met 80% waarschijnlijkheid de 2 groenige tinten.
- Alle lichte muren (Waar dus veel licht op valt) op de overloop krijgen de wat donkere tint
- Alle donkere muren van de overloop en de hal krijgen de lichte tint.
Dat betekent dat alle muren op de overloop donker worden, en alle muren in de hal licht worden, inclusief de hoge wand waar de trap tegen aan zit.
We hopen dan een mooi geheel te krijgen met het donkere laminaat wat op de benedenverdieping komt te liggen.
Precies, en voorat je het weet kom je zelf nergens meer aan toe en heb je geen idee waar .... gebleven is.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:29 schreef Enna-Iram het volgende:
Nee idd een mierennest is ook niet handig, moet je allemaal aansturen enzo...
We komen dan wel een keer een borrel drinken in een weekend als je geen meeting hebt...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precies, en daarom heb ik niet alle 15 kitfoto's van dat kleine overloopje gepostquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:37 schreef Cybersijp het volgende:
Verder zie je van kitwerk niet zoveel terug in je foto's maar ik vanuit ervaring dat er veel tijd in gaat zitten en dat het geheel wel degelijk meer afmaakt dan dat je t niet doet .
Erg mooi Marsepein.quote:
Je wilt elke dag een foto van de vliegjes?quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe ziet het beestjes plafond er nu uit?
Vanmorgen lag al het vliegwerk als dood vee voor het raamquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe ziet het beestjes plafond er nu uit?
Dat ISRA verzetten is trouwens echt een fluitje van een cent. @ Cybersijp, ik heb een tel voor je, die jongen doet het ex kabel voor 75 euro voor je. Interesse?quote:- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (80% nu)
- Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn. (Woensdag komen 2 bedrijven een offerte maken voor hetzelfde tapijt)
- Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden. (Deze wordt vermoedelijk geskipt)
- Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn. (Is binnen, nu nog ophangen)
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré. (Maandag gaan we naar 'de Albert Cuyp', stof uitzoeken, mijn moeder maakt ze)
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn. (75% nu)
- Traphek moet afgeschilderd worden (50% nu)
quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat ISRA verzetten is trouwens echt een fluitje van een cent. @ Cybersijp, ik heb een tel voor je, die jongen doet het ex kabel voor 75 euro voor je. Interesse?
Maar je moet wel beter schuren en plamurenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
Ik ben ook helemaal om, hoogglans verf staat zo veel beter dan zijdeglans verf. Voor ons nooit meer zijdeglans verf. Hoogglans rulez!
He, die violet kleur (ongeveer dan toch wel) van de muren heb ik enkele weken geleden ook laten mengenquote:
Het zijn dacht ik deze kleuren van Flexa VT wonen:quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
He, die violet kleur (ongeveer dan toch wel) van de muren heb ik enkele weken geleden ook laten mengen
En over nog enkele weken ga ik die in m'n hal gebruiken
Ziet er verder goed uit je schilderwerk!!
Hier zijn ook alle kozijnen in hoogglans gedaan (door de vorige bewoner dus).., alleen dan in grijs
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je toevallig nog meer foto's van die hal, of kamer, waar je die kleur gebruikt hebt???
Je lees ook mijn eigen (dit) klustopic? Daar staat alles beschreven.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat zijn jouw klusplannen voor komende tijd??
Heb je dara nog wel tijd voor over dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:
Oh, ja ergens tussendoor ga ik ook nog een kindje maken, maar dat doen we met zijn 2-en (Hopenlijk lukt dat)
Wow respect hoor! 24 hour performancequote:
Morgen staat puinruimen op de planning. Om 8:30 kan ik een aanhanger ophalen die ik gehuurd heb (Een dubbelassige kipwagenquote:- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn (60% nu)
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (85% nu)
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré. (Maandag gaan we naar 'de Albert Cuyp', stof uitzoeken, mijn moeder maakt ze)
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn. (75% nu)
- Traphek moet afgeschilderd worden (65% nu)
Zo hoeveel keer denk je daarvoor te moeten rijden?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Marsepein het volgende:
Morgen staat puinruimen op de planning. Om 8:30 kan ik een aanhanger ophalen die ik gehuurd heb (Een dubbelassige kipwagen) Lekker makkelijk laden, maar vooral lossen
![]()
Aan het einde van de dag moet deze garagebox dan leeg zijn:
[afbeelding]
En er ligt nog meer hout in de tuin, dat moet ook weg. Ook al het piepschuim van de keukenmaterialen gaat weg, geen gewicht maar wel volume.
Dus puinruimdag morgen![]()
Grappig he, jarenlang was zijdeglans de trend... ik heb nog nooit hoogglans gebruikt in mijn huizen tot nu toe. De volgende gaat echt wel in de bling-bling, hoogglans rulez iddquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
Mars,
Ik ben ook helemaal om, hoogglans verf staat zo veel beter dan zijdeglans verf. Voor ons nooit meer zijdeglans verf. Hoogglans rulez!
Oh, ook kindje maken rulezquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Oh, ja ergens tussendoor ga ik ook nog een kindje maken, maar dat doen we met zijn 2-en (Hopenlijk lukt dat)
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:10 schreef Juleh het volgende:
[..]
Grappig he, jarenlang was zijdeglans de trend... ik heb nog nooit hoogglans gebruikt in mijn huizen tot nu toe. De volgende gaat echt wel in de bling-bling, hoogglans rulez idd![]()
quote:
Sorry heel flauw maar ik scrolde door het topic en in eerste instantie las ik dit.quote:schreef Marsepein het volgende:[/b]
[..]
Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk.
Jaaaaaaquote:Op zaterdag 13 mei 2006 07:29 schreef Marsepein het volgende:
Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk. Maar omdat we gaan verhuizen heb ik die ruimte nodig.
Wat zit je trouwens achterlijk vroeg in mijn topic te postenZijn jullie een gat in het dak aan het zagen
![]()
Ja, dat doe ik met al mijn klusbroeken. Ik heb altijd eenkapotte linkerknie in mijn klusbroeken, daar gaat dan ducktape op tot hij rechts ook door is. En dan wordt vanzelf een nieuwe broek een oude broek.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:34 schreef Quinazoline het volgende:
Wow, dat is echt veel werk allemaal zeg! Ben blij dat ik me daar nog niet op hoef te storten. Het wordt wel ontzettned mooi!
En heb je je broek nu geplakt met plakband?
Dank voor de complimenten, klopt op foto's krijg je het nooit helemaal zoals je het zelf ziet.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:07 schreef sanger het volgende:
Wow die vuurkorf Marsepeindie branden als een gek
![]()
Verder moet ik zeggen dat het er in het echt vele malen beter uitziet dan op de foto's ook omdat je het als geheel kunt zien. Je ziet de verbanden van bijvoorbeeld de badkamer en dat zie je op de foto's niet.
De gele kamer isen Hellen is helemaal
op je badkamer meubel/kast.
Doet me denken aan Kapitan restaurant in Maleisie, Penang. Het lekkerste eten dat ik ooit heb gegeten, komt daar vandaan. Chicken tandori. Met Nan brood.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:23 schreef Marsepein het volgende:
We zijn wel een paar lange planken en wat karton vergeten, maar kijk eens wat er in de tuin staat:
[afbeelding]
Een handmade vuurkorf![]()
![]()
Zo'n apparaat had ik 23 deuren geleden moeten hebbenquote:Op zondag 14 mei 2006 17:56 schreef Marsepein het volgende:
Zijn er mensen met ervaring van zo'n machine:
[afbeelding]
Ik heb er uberhaupt eigenlijk nog nooit van gehoord of uberhaupt op de bouw nog nooit gezienquote:Op zondag 14 mei 2006 20:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zo'n apparaat had ik 23 deuren geleden moeten hebben![]()
Wat heb ik een boel afgekloot met vijlen en schaven en weet ik wat![]()
(Overigens niet in het huidige huis, maar wat niet is... Dus ik ben erg benieuwd of iemand er al eens mee heeft gewerkt inderdaad!)
Hier moet je ook alles uitsorteren, links zie je nog net de containers staan:quote:Op zondag 14 mei 2006 23:33 schreef AnneX het volgende:
.
Wat een bofkonten waren jullie op de vuilstort, ondanks de horken van collega's daar.
Wij moesten alles gesorteerd in diverse containers storten/gooien.
De auto cq aanhanger staat op een plateau en dan mikken maar in de container, die dieper staat
en met de bovenrand tot aan het plateau komt.
Hout, geverfd hout, huisvuil, puin, glas noem maar op of er staat een container voor.
Je maakt er wel wat mee inderdaad.
Iemand dacht even álles bij het puin te gooien !
Die mocht alles met de hand er weer uithalen wat er niet bijhoorde.![]()
Dat was vlak voor sluitingstijd.
En ook behulpzaam : een container leeggehaald naar een tweede omdat mevrouw haar huissleutels mee had gezwiept.![]()
![]()
en niet terug gevonden.
Ja, nee , daar in de hoek heb ik de vuilniszak gegooid.
Wij werden op een gegeven moment wel herkend : daar zijn ze weer en lachend opgewacht.
En betalen. Een maand later kon je als particulier gratis storten.
Druiper? Dat is een tekortkoming voor deze hollandse duinheuvel in mijn schilderwerk:quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Marsepein het volgende:
- Leuning boom voor de 2e keer afgelakt. (Moet misschien nog een keer, ik zag een druiper)
Misschien dat daar een TV in dat hoekje komt te hangen? Als ik Marsepein zaterdag hoorde hoe die kamer ingedeeld zal worden denk ik om die reden.quote:Op maandag 15 mei 2006 08:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is de reden dat die netwerk en coax aansluitingen zo hoog zitten ?![]()
Dat hoor je niet vaak, een man die warm loopt voor de gordijnstofkeuzequote:Op maandag 15 mei 2006 14:19 schreef Marsepein het volgende:
Jaaaaaaaa, we zijn geslaagd voor gordijnstof voor onze slaapkamer:
[afbeelding]
Het is een '2 kleurige' stof. Hij glimt iets en afhankelijk van de kijkhoek en het lichtinval zit hij tussen het geel en rood van de slaapkamer in. Dus helemaal goed.
Nu hopen dat mijn moeder ze snel kan maken, maar dat heeft minder haast.
We zijn er helemaal blij van![]()
Wel als je lang op zoek bent geweest dnek ik!quote:Op maandag 15 mei 2006 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat hoor je niet vaak, een man die warm loopt voor de gordijnstofkeuze![]()
Prachtig hoor![]()
Jullie geloven mij niet als ik vertel dat ik een vrouwelijke kant heb. Maar telkens blijkt dat weer.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat hoor je niet vaak, een man die warm loopt voor de gordijnstofkeuze![]()
Prachtig hoor![]()
René is er nog steeds van overtuigdquote:Op maandag 15 mei 2006 14:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Jullie geloven mij niet als ik vertel dat ik een vrouwelijke kant heb. Maar telkens blijkt dat weer.
Niet echt duur? Retegoedkoop zou ik zeggen.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:48 schreef Marsepein het volgende:
We hebben eht gevonden in een winkeltje op de albert cuyp "De boerenbonthal" Honderden, misschien wel duizenden soorten stof. en dan iets vinden wat 4,95 de meter kostMaar eigenlijk was de prijs geen punt, sterker nog. We wisten niet eens wat die was toen we af gingen rekenen.
De verduisteringsstof voor achter de gordijnen was duurder als wat de gordijnen zelf gekost hebben. (6.95 de meter)
Maar volgens mij is beide niet echt duur.
Kijk daar is over nagedacht!!quote:Op maandag 15 mei 2006 08:23 schreef Marsepein het volgende:
Netwerk zit aan de grond, coax zit hoog om dat ik daar een lcd ophang en dan geen kabelgootje heb
Alle aansluitingen zitten dan achter de lcd (Die op een beugel komt) en zodoende zie je helemaal geen kabels straks.
(Iemand die ervaring heeft/merken weet van lcd's met ingebouwde DVD speler?)
Ik weet sinds de meet wèl waarom je op rood valt.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:46 schreef Marsepein het volgende:
Jullie geloven mij niet als ik vertel dat ik een vrouwelijke kant heb. Maar telkens blijkt dat weer.
Leuke stof, volgens mij waren onze gordijnen in de slaapkamer ook eerst van die stof. De achterkant is gelig zeker? Ik had ze dubbel gedaan en dan genaaid, geen verduistering erachter, komt heel mooi gezellig licht doorheen.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:19 schreef Marsepein het volgende:
Jaaaaaaaa, we zijn geslaagd voor gordijnstof voor onze slaapkamer:
[afbeelding]
Het is een '2 kleurige' stof. Hij glimt iets en afhankelijk van de kijkhoek en het lichtinval zit hij tussen het geel en rood van de slaapkamer in. Dus helemaal goed.
Nu hopen dat mijn moeder ze snel kan maken, maar dat heeft minder haast.
We zijn er helemaal blij van![]()
hehehehquote:Op maandag 15 mei 2006 16:41 schreef ArtyShock het volgende:
Ik weet sinds de meet wèl waarom je op rood valt.
Ja, ik zou wel iets gas terug willen nemen, maar er is die lullige deadline van volgende week vrijdag/zaterdag. De verhuisdagen. Of eigenlijk is de deadline 23 mei, dan komt het tapijt en wil ik al het schilderwerk van de bovenverdieping af hebben, inclusief alles leeg en schoongemaakt.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Man wat werk jij toch ontstellend hard!
Wat is het verschil dan in feite?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:43 schreef Marsepein het volgende:
In ene bedenk ik me dat de leuning van het traphekje ook nog mahonie gelakt moet worden. Iemand een tip voor type en merk lak, kwasten e.d.? Ik heb nog nooit gelakt, alleen geschilderd.
Het is ok moar íen balkie toch? Ik zouw mien d'r niezo druk om makequote:Op maandag 15 mei 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
Dat weet ik dus niet. Misschien is het wel hetzelfde. Het enige dat ik kon verzinnen is geen plamuur maar kneedbaar hout te gebruiken.
Maar gebruik je bv een ronde of een platte kwast. Hoe zit het met schuren, welke lak geeft welke kleur?
Dah week allemaal nie hur....
quote:Op maandag 15 mei 2006 23:06 schreef AnneX het volgende:
.
Jee, MP nog een kleine week.
Ik wist niet dat je zo'n haast had nog.
Je hebt gelijk, wat af is, hoef je niet meer naar om te kijken. Zoals alle kleuren die er perfekt opzitten.
Wat de trapleuning betreft, denk ik dat het best simpel is.
Schoonmaken / ontvetten met verdunde Marc, (fijn)schuren, mooi maken met blanke lak en de kwast maakt niks uit.
Zelf werk ik graag met een platte kwast. De prof met een ronde, dan kan die ronddraaiend langs
een muur oid zag ik bij mijn zwager met schildersvakschool ooit.
Waarom zet je een plafond in de (hoog)glanzende latex ? Is dat niet erg bling bling ?![]()
De deuren zijn schiiterend![]()
.
Vreemd is dat eigenlijk. Zelfde product, zelfde hoeveelheid werk en toch is er prijsverschil!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:48 schreef Marsepein het volgende:
Zo, net de offerte goedgekeurd bij onze tapijtlegger. 23 Mei wordt er 's morgens gelegd.
De 2e offerte die we gevraagd hadden was eerst 730 euro duurder voor exact hetzelfde ondertapijt en hetzelfde tapijt, ook gelijmd. Toek ik zei dat ik dat een beetje erg groot verschil vond zou ze nog terug bellen.![]()
10 minuten later ..... telefoon. 'Ik heb een fout gemaakt in de hoeveelheid meters, ik kom nu 570 euro lager uit![]()
Ik vond 160 euro verschil nog steeds te veel voor exact hetzelfde, zelfde prijs of goedkoper moest het zijn. Dat kon niet, laagste bod was 80 euro meer dan onze eerste offerte. Dus afgeketst op prijs, bovendien had ik er oog geen goed gevoel bij en geen vertrouwen in dat dan 23 mei nog goed zou komen.
Direct de man van de eerste offerte gebeld en blij gemaakt met een opdracht. Meteen de 23ste vastgelegd, dus dat gaat helemaal goedkomen.![]()
Nu moet alles waar tapijt komt schilderklaar en schoongemaakt zijn voor de 23ste. Dus deerover en doorwerken
![]()
Zo dat gaat de goede kant opquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:18 schreef Marsepein het volgende:
Zo, kleine uodate. Voor de verandering maar weer eens gebling-blingt. Deur, trappaal, leuning- en trapboom in de bling-bling verf. Kleinste slaapkamertje leeggehaald en grof gestofzuigd. Morgen komt schoonmoeders de 2 lege kamers poetsen.
Foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gamma?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:48 schreef Marsepein het volgende:
Even naar mijn lokale Enorm zaak gebeld, daar ga ik de invalzaag iig niet kopen. Overal op internet is die rond de 140 euro, daar kost hij 193 euro. Om over de KSE 55 Plus maar te zwijgen, 293 euro. De geleiderail is me steunen maar liefst 126 euro bij Enorm.
Ze doen een naam wel eer aan, de prijzen zijn Enorm
Even verder winkelen dus.
Laat ik daar nou net zitten snuffelenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:22 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben geslaagd bij Toolmax.nl. KS 54 inclusief geleiderail en steunen komt op maximaal ¤ 246,00. Bij Enorm zou dat ¤ 319,00 zijn.
¤ 80,00 goedkoper![]()
Als ik dit soort dingen lees van een vrouw dan moet ik altijd een beetje glimlachen. Maar goed dat zullen jullie wel bij mijn enthousiasme hebben over de gordijnstofquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:44 schreef arithaterhorst het volgende:
Gefeliciteerd, circkelzaag = heel handig![]()
Ik zal marsepein eens even helpenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:20 schreef sanger het volgende:
Maak je alvast een nieuwe aan? Deze is bijna vol![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |