abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37224547
De kant van het toilet e.d. is nog niet op de foto ... dat komt wel als die kant enigsinds is schoongemaakt en opgeruimd.
pi_37229988
mooie badkamer marsepein! Enne Grohe spul zeker de tenso serie is geen bouwmarkt"spul"imho

Lekker toch om eens een daggie eens wat anders te doen? Doe ik ook, vijf dagen effe wat anders doen in de week en dan lekker wteedageen klussen

Just kidding nee snaak om te horen dat het met je klusmaatje zijn vrouw niet zo goed gaat, hoop er het beste van en ga niet bij de pakken neer zitten! je bent al harstikke lekker op weg toch? Nou dan, ff langzamer is nog steeds progressie
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37235814
Iedereen iig bedankt voor de complimenten en de opbeurende teksten. Ik weet het, soms is er tegenslag, maar hoe dichter de verhuizing in de buurt is hoe slechter we het kunnen gebruiken.

Morgen ga ik een paar hoeklijntjes halen en e.e.a. aan goed schroefwerk om zelf verder in de bijkeuken aan de gang te gaan. Ik wil perse dat de bladen eind deze week/begin volgende week worden ingemeten. Dan kan de apparatuur aangesloten worden.
quote:
Wat moet er nog gebeuren voordat we eind mei over kunnen:

- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn
- Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn.
- Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn.
- Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden.
- Kranen in de douchecabine moeten gemonteerd worden.
- 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn.
- Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn.
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré.
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn.
- Plafond overloop in de latex zetten
- Muren overloop moeten gesausd zijn.
- Traphek moet afgeschilderd worden
Het eerste puntje is weg
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:57:06 #124
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37248960
quote:
Op maandag 24 april 2006 08:49 schreef Marsepein het volgende:
Iedereen iig bedankt voor de complimenten en de opbeurende teksten. Ik weet het, soms is er tegenslag, maar hoe dichter de verhuizing in de buurt is hoe slechter we het kunnen gebruiken.

Morgen ga ik een paar hoeklijntjes halen en e.e.a. aan goed schroefwerk om zelf verder in de bijkeuken aan de gang te gaan. Ik wil perse dat de bladen eind deze week/begin volgende week worden ingemeten. Dan kan de apparatuur aangesloten worden.
[..]

Het eerste puntje is weg
Het ontbreekt je niet aan optimisme
pi_37272026
Zo, kleine update. KPN heeft zojuist gebeld. E.e.a. voor het verplaatsen van de invoer wordt geregeld. Maaaar, Cybersijp, het kost echt ¤ 300,00 (Ex BTW)... Veel geld, maar wat moet dat moet. Inbegrepen zijn wel de graafwerkzaamheden en dat mocht ik niet zelf doen. Kon lullen wat ik wilde maar die ¤ 300,00 is een all in prijs.

Ze wilden eerst vanaf de weg een nieuwe kabel gaan ingraven Dat doen ze maar als blijkt dat het niet werkt, dan zijn die kosten tenminste voor KPN en niet voor mij.

Vanmiddag schijn ik dan gebeld te worden door de dienst 'levering' voor een afspraak
Het gaat goed komen, dat voel ik

Zie de eerdere tegeslagen in:
KPN ISRA punt laten verplaatsen.
pi_37412988
Zo, na de tegenslag van vorige week dat een vriend van mij de keuken iet verder af kan bouwen is er weer positief nieuws. Ik ben zelf begonnen met het afbouwen in de bijkeuken en ik moet zeggen, ik ben best tevreden over het resultaat tot nog toe.

Goed, de pics:

Eerst de 2 normale kastjes aan elkaar gemaakt en op hun plaats gezet. Vervolgens helemaal gesteld:

Daarna de kastjes aan de muur gefixeerd:

Framepje gemaakt voor de vriezer:

Vriezer op zijn plaats, wasmachine in het vak, maar moet nog gesteld:

Het leidingwerk in het gootsteenkastje:

Alle gaten even uitgelegd:
1 - Linksbovenin; invoer van wasmachine afvoer en wasdroger afvoer
2&3 - daaronder; invoer van warm en koud water
4 - Midden tussen waterinvoer; riool aansluiting
5 - Rechtsonderin; dubbelstopcontact.

Morgen ga ik verder met de wasmachine (Ik had er vandaag de kracht niet meer voor, ik kreeg de 75 kilo die dat ding weegt geen milimeter meer verplaatst)
En met de was droger, verder wordt hopenlijk het deurtje in het bovenkastje er weer in gezet.

Maandag kan ik een afspraak maken om de werkbladen te laten inmeten

[ Bericht 10% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:06:23 (fotolink veranderd) ]
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 23:10:36 #127
92034 crew  Vonkenboer
pi_37415947
Ik vind de kleur rood nog niet zo geweldig voor die keuken
Maar wellicht lijkt de kleur anders als alles af is gewerkt en als er een mooi werkblad op zit

Wat voor werkblad hebben jullie in gedachten ?
  zondag 30 april 2006 @ 00:21:16 #128
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37417356
Wel veel apparaten in zo'n keuken. Maar ja alles wordt wel mooi ingebouwd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37417442
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Wel veel apparaten in zo'n keuken. Maar ja alles wordt wel mooi ingebouwd
De laatste foto's zijn in de bijkeuken he, in de keuken zit het er zo uit:

[ Bericht 13% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:07:07 (fotolink veranderd) ]
pi_37417467
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 23:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind de kleur rood nog niet zo geweldig voor die keuken
Maar wellicht lijkt de kleur anders als alles af is gewerkt en als er een mooi werkblad op zit

Wat voor werkblad hebben jullie in gedachten ?
Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.
pi_37418122
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:26 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.
Wordt dat dan van graniet / composiet?

Puik werk, Marsepein. Heb je de keukenkastjes nu aan elkaar gelijmd ofzo (ivm de lijmtang) of is die meer bedoeld als 'placeholder'?
  zondag 30 april 2006 @ 01:00:21 #132
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37418135
Ik vind die rode keuken prachtig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37420535
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:59 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Wordt dat dan van graniet / composiet?

Puik werk, Marsepein. Heb je de keukenkastjes nu aan elkaar gelijmd ofzo (ivm de lijmtang) of is die meer bedoeld als 'placeholder'?
Nee, gewoon een multiplex blad met een kunstof toplaag. Lijmtangen zijn inderdaad even een placeholder. De kastjes hadden de neiging (Omdat de vloer verre van vlak is daar) als wiebertjes uit elkaar te zakken, en met de lijmklemmen (en wat schroefwerk op 'blinde' plekken) heb ik dat voorkomen.

Hierdoor kon ik van de 2 kastjes de hoekpoten stellen en later toen alles goed stond hoefde ik de 4 in het midden (2 van elk kastje) alleen maar klem te draaien. Nu staan ze erg netjes. Terwijl ik eerst 1 kastje los heb geprobeerd te stellen, en dat was geen doen. (Wiebertje effect)

Het is met de vriezer ertussen wel allemaal heel krap. Normaal heeft een vriezer echt 60 cm inbouw ruimte nodig. Maar ik had maar 59.7 op het smalste stuk. En dat is eigenlijk iets te krap omdat de vriezer nu 'klem' staat en als je hem aanzet resoneert er het e.e.a. Maar ik hoop dat als alles gemonteerd is dat weer een stuk minder geworden is. En anders .. so be it .. het is 'the bijkeuken' en daar staat ook de wasmachine en de droger, die maken nog veel meer herrie.

Zo eerst eens het 'eerste bakkie van de dag'
  zondag 30 april 2006 @ 17:07:27 #134
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37429808
Zie ik het goed dat de carrouselkast 80 x 80 is? Of lijkt hij kleiner?

Voor de rest ziet het stelwerk er goed uit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37432714
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:07 schreef sanger het volgende:
Zie ik het goed dat de carrouselkast 80 x 80 is? Of lijkt hij kleiner?

Voor de rest ziet het stelwerk er goed uit.
Carrouselkast is inderdaad 80x80.
Groter konden we niet kwijt, zonder passtuk aan de andere kant.
pi_37437647
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef Marsepein het volgende:
Ongetwijfeld, hoewel de kraan bepaald hoeveel water er naar de kop komt. Maar met 2 douchekoppen verbruik ik waarschijnlijk wel meer.
Het is een overweging tussen luxe en 'goedkoop'.
Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?
pi_37438185
Zo, de zondag update.

Vandaag kwam ik niet lekker op gamg. Flinke hoofdpijn en het ging maar niet weg. Om 11:30 uur toch maar daar heen gegaan, en bij het zien van de buurman eerst maar eens een bakkie gedaan daar.

Al met al begon ik rond 12:30 uur met werken.

De wasmachine zo goed als het ging in het vak rechtgezet en gesteld. Verder de gaten in het bovenkastje gemaakt om de elektra- en wateraansluitingen te kunnen bereiken. Dit is helaas niet helemaal goed gelukt. De grote gatenboor 'hapte' en schoot weg. Er is een klein beetje verf weg, maar dat is geen punt.

Daarna de wasdroger in het vak getild. Omdat de kast aan de linker kant tegen een muur aanstaat kun je niet met 2 man tillen en is het even van 1, 2, 3 en whaaaaaaw tillen. (Toch zo'n 45 kilo bijna een meter optillen en in een vak schuiven zonder te stoten terwijl er links en rechts 3 milimeter ruimte is) Maar goed, het is in 1 keer gelukt.

De afvoer vand e droger begeileid naar het keukenkastje en de stekker in de wcd gestoken.
Weer een dingentje klaar.

Ik heb ook nog even het deurtje in het bovenste kastje gezet, zodat het wat beter oogt. De deurtjes die op de vriezer, wasmachine en wasdroger komen laat ik later monteren. Ik heb daar de spullen niet voor, en het werkt ook wel zonder frontje.

Mijn vrouw heeft ondertussen ook drie deuren van de bovenverdieping voor de 2e keer afgelakt. Nog 1 keertje en dan is het wel mooi genoeg.

Goed, de foto's.

Machines op zijn plaats:

De 2 diagonale zichtlijnen in de woonkamer/keuken, vanaf 2 kanten. Wat opvalt is de leegt, ik heb vandaag alles opgeruimd en weer eens geveegd:

De drie deuren die geschilderd zijn:

En nog een beetje Schiphol:

Dat was het weer voor vandaag.

[ Bericht 13% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:20:28 (fotolink veranderd) ]
  zondag 30 april 2006 @ 22:02:30 #138
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_37438252
Het wordt echt heel erg mooi... die badkamer is fantastisch met die kleine blauwe tegeltjes (en ik hou niet eens van blauw )
pi_37438412
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:44 schreef Schimmetje het volgende:

[..]

Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?
22 liter water per minuut (Volgens mij gemengd tot 40 graden) Bij 60 graden is het dacht ik 16 liter per minuut. Nog steeds heeeeel veeeeeel

Daalderop Combifort 24/80+:

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:21:14 (fotolink veranderd) ]
pi_37438488
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef Maerycke het volgende:
Het wordt echt heel erg mooi... die badkamer is fantastisch met die kleine blauwe tegeltjes (en ik hou niet eens van blauw )
Dank je, we zijn zelf ook heel trots op de badkamer. Mede omdat we alles ergens anders besteld hebben en het dus afwachten is of het 'matcht'.

(Natuurlijk voor het lijmen wel even e.e.a. uitgelegd op de grond bij dag- en kunstlicht)
  maandag 1 mei 2006 @ 08:30:58 #141
65960 sanger
pi_37445405
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:17 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Carrouselkast is inderdaad 80x80.
Groter konden we niet kwijt, zonder passtuk aan de andere kant.
Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.

Overigens was er slechts 1 keukenverkoper die daarin met ons meedacht door een 80x80 carousel aan te bevelen. De rest heeft daar allemaal overheen gekeken. Was het bij jou een eigen ideetje, of kwam de keukenverkoper ermee?
pi_37446312
Ziet er mooi uit Marsepein, die bijkeuken . Ga ik toch ook eens over nadenken, wasmachine droger mooi weggewerkt.

Oh en het valt me op dat je de deuren plat hebt liggen tijdens het schilderen. Doe ik tegenwoordig toch maar gewoon hangend, dan vangen ze iets minder stof tijdens het drogen
pi_37446508
quote:
Op maandag 1 mei 2006 08:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.

Overigens was er slechts 1 keukenverkoper die daarin met ons meedacht door een 80x80 carousel aan te bevelen. De rest heeft daar allemaal overheen gekeken. Was het bij jou een eigen ideetje, of kwam de keukenverkoper ermee?
De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:46 schreef Juleh het volgende:
Ziet er mooi uit Marsepein, die bijkeuken . Ga ik toch ook eens over nadenken, wasmachine droger mooi weggewerkt.

Oh en het valt me op dat je de deuren plat hebt liggen tijdens het schilderen. Doe ik tegenwoordig toch maar gewoon hangend, dan vangen ze iets minder stof tijdens het drogen
Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.

Verder is het wegwerken van wasmachine en droger best een optie, maar denk eraan dat de apparatuur iets duurder is. En zo'n hoge kast is ongeveer 800 euro meerprijs tov gewoon onder het werkblad wegstoppen. Maar het levert wel meer kastruimte op. (En iets minder werkblad, maar dat vind ik in de bijkeuken niet heel erg.)

Wij zijn er iig heel blij mee.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:22:31 #144
65960 sanger
pi_37457870
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:58 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.
[..]

Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.

Verder is het wegwerken van wasmachine en droger best een optie, maar denk eraan dat de apparatuur iets duurder is. En zo'n hoge kast is ongeveer 800 euro meerprijs tov gewoon onder het werkblad wegstoppen. Maar het levert wel meer kastruimte op. (En iets minder werkblad, maar dat vind ik in de bijkeuken niet heel erg.)

Wij zijn er iig heel blij mee.
Is inderdaad een ideale oplossing. We de functie en het nut, maar niet de ruimte.
pi_37514644
10 Mei komt er een 'mannetje' van KPN graven en aansluiten. Dan heb ik weer een mooi ISRA

En morgen om 17:00 uur worden de werkbladen ingemeten.

En op 10 mei komt er een tapijtmeneertje inmeten en ofreren

[ Bericht 22% gewijzigd door Marsepein op 03-05-2006 16:50:58 ]
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 18:09:56 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_37517374
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:25 schreef Marsepein het volgende:
10 Mei komt er een 'mannetje' van KPN graven en aansluiten. Dan heb ik weer een mooi ISRA

En morgen om 17:00 uur worden de werkbladen ingemeten.

En op 10 mei komt er een tapijtmeneertje inmeten en ofreren
en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?
pi_37525394
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?
Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.

Dus het is een goede provider, dat demon maar verhuizen is wat lastig.

Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:36:19 #149
65960 sanger
pi_37535900
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.

Dus het is een goede provider, dat demon maar verhuizen is wat lastig.

Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
Toch vreemd dat verhuizen best moeilijk blijkt te zijn bij providers (demon is vast niet de enige)
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:44:07 #150
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_37551931
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:

Zit je dan niet vast aan een jaarcontract voor het eerste jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')