Het eerste puntje is wegquote:Wat moet er nog gebeuren voordat we eind mei over kunnen:
- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn
- Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn.
- Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn.
- Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden.
- Kranen in de douchecabine moeten gemonteerd worden.
- 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn.
- Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn.
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré.
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn.
- Plafond overloop in de latex zetten
- Muren overloop moeten gesausd zijn.
- Traphek moet afgeschilderd worden
Het ontbreekt je niet aan optimismequote:Op maandag 24 april 2006 08:49 schreef Marsepein het volgende:
Iedereen iig bedankt voor de complimenten en de opbeurende teksten. Ik weet het, soms is er tegenslag, maar hoe dichter de verhuizing in de buurt is hoe slechter we het kunnen gebruiken.
Morgen ga ik een paar hoeklijntjes halen en e.e.a. aan goed schroefwerk om zelf verder in de bijkeuken aan de gang te gaan. Ik wil perse dat de bladen eind deze week/begin volgende week worden ingemeten. Dan kan de apparatuur aangesloten worden.
[..]
Het eerste puntje is weg![]()
De laatste foto's zijn in de bijkeuken he, in de keuken zit het er zo uit:quote:Op zondag 30 april 2006 00:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Wel veel apparaten in zo'n keuken. Maar ja alles wordt wel mooi ingebouwd
Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind de kleur rood nog niet zo geweldig voor die keuken
Maar wellicht lijkt de kleur anders als alles af is gewerkt en als er een mooi werkblad op zit
Wat voor werkblad hebben jullie in gedachten ?
Wordt dat dan van graniet / composiet?quote:Op zondag 30 april 2006 00:26 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn kleur he. Het werkblad wordt zwart met een klein twinkeltje er in met een aluminium rand afwerking, zie tekening 1 post hoger.
Nee, gewoon een multiplex blad met een kunstof toplaag. Lijmtangen zijn inderdaad even een placeholder. De kastjes hadden de neiging (Omdat de vloer verre van vlak is daar) als wiebertjes uit elkaar te zakken, en met de lijmklemmen (en wat schroefwerk op 'blinde' plekken) heb ik dat voorkomen.quote:Op zondag 30 april 2006 00:59 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Wordt dat dan van graniet / composiet?
Puik werk, Marsepein. Heb je de keukenkastjes nu aan elkaar gelijmd ofzo (ivm de lijmtang) of is die meer bedoeld als 'placeholder'?
Carrouselkast is inderdaad 80x80.quote:Op zondag 30 april 2006 17:07 schreef sanger het volgende:
Zie ik het goed dat de carrouselkast 80 x 80 is? Of lijkt hij kleiner?
Voor de rest ziet het stelwerk er goed uit.
Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?quote:Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef Marsepein het volgende:
Ongetwijfeld, hoewel de kraan bepaald hoeveel water er naar de kop komt. Maar met 2 douchekoppen verbruik ik waarschijnlijk wel meer.
Het is een overweging tussen luxe en 'goedkoop'.
22 liter water per minuut (Volgens mij gemengd tot 40 graden) Bij 60 graden is het dacht ik 16 liter per minuut. Nog steeds heeeeel veeeeeelquote:Op zondag 30 april 2006 21:44 schreef Schimmetje het volgende:
[..]
Toen wij aan het kijken waren voor de badkamer zei de verkoper dat je voor zo'n stortdouche een ketel moet hebben die behoorlijk wat warm water aan kan leveren. Mag ik vragen wat de capaciteit is van jouw cv ketel?
Dank je, we zijn zelf ook heel trots op de badkamer. Mede omdat we alles ergens anders besteld hebben en het dus afwachten is of het 'matcht'.quote:Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef Maerycke het volgende:
Het wordt echt heel erg mooi... die badkamer is fantastisch met die kleine blauwe tegeltjes(en ik hou niet eens van blauw
)
Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.quote:Op zondag 30 april 2006 19:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Carrouselkast is inderdaad 80x80.![]()
Groter konden we niet kwijt, zonder passtuk aan de andere kant.
De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor die oplossing moesten wij indd ook kiezen. Al kregen we daardoor wel een passtukje van ca. 5 cm. 90x90 pastte net niet.
Overigens was er slechts 1 keukenverkoper die daarin met ons meedacht door een 80x80 carousel aan te bevelen. De rest heeft daar allemaal overheen gekeken. Was het bij jou een eigen ideetje, of kwam de keukenverkoper ermee?
Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:46 schreef Juleh het volgende:
Ziet er mooi uit Marsepein, die bijkeuken. Ga ik toch ook eens over nadenken, wasmachine droger mooi weggewerkt.
Oh en het valt me op dat je de deuren plat hebt liggen tijdens het schilderen. Doe ik tegenwoordig toch maar gewoon hangend, dan vangen ze iets minder stof tijdens het drogen![]()
Is inderdaad een ideale oplossing. We de functie en het nut, maar niet de ruimte.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:58 schreef Marsepein het volgende:
[..]
De keukenverkoper kwam ermee, of eigenlijk in overleg. Ik gaf aan dat ik maximaal ruimte wilde. En bleef dorvragen naar betere oplossingen. Zodoende zijn er een aantal 'slimmigheidjes' erbij gekomen.
[..]
Tja, plat of hangend schilderen, het heeft allebei nadelen en voordelen. Dan is dit een heel stuk gemakkelijker, je kunt nu ook goed de boven en onderkant schilderen.
Verder is het wegwerken van wasmachine en droger best een optie, maar denk eraan dat de apparatuur iets duurder is. En zo'n hoge kast is ongeveer 800 euro meerprijs tov gewoon onder het werkblad wegstoppen. Maar het levert wel meer kastruimte op. (En iets minder werkblad, maar dat vind ik in de bijkeuken niet heel erg.)
Wij zijn er iig heel blij mee.
en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:25 schreef Marsepein het volgende:
10 Mei komt er een 'mannetje' van KPN graven en aansluiten. Dan heb ik weer een mooi ISRA![]()
En morgen om 17:00 uur worden de werkbladen ingemeten.![]()
En op 10 mei komt er een tapijtmeneertje inmeten en ofreren![]()
Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en 10mei meteen een Dsl aanvraag de deur uit cker?
Toch vreemd dat verhuizen best moeilijk blijkt te zijn bij providers (demon is vast niet de enige)quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, dat ligt een beetje moeilijk. Ik heb nu een demon account en dat kun je niet verhuizen. Ik heb dat dus opgezegd per 25-05-2006. Op 26-05-2006 wordt mijn tel. aansluiting verhuisd. En dan kan ik dsl bij demon opnieuw opvragen (Ik wil namelijk het bestaande account behouden) Levertermijn is dan plus/minus 6 weken.
Dus het is een goede provider, dat demon maar verhuizen is wat lastig.
Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
Zit je dan niet vast aan een jaarcontract voor het eerste jaar?quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Marsepein het volgende:
Ik vraag wel eerdaags een kabelinternet abbo aan voor ongeveer 2 a 3 maanden. Dan ben ik toch online (Heb ik voor mijn werk ook nodig)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |