quote:Op woensdag 7 december 2005 09:50 schreef veldmuis het volgende:
Volgens mij doe je te lief tegen de KPN-mensen.
Gewoon "een" optie kiezen, boeien, je krijgt over t algemeen toch wel dezelfde mensenquote:Op woensdag 7 december 2005 09:56 schreef Marsepein het volgende:
Probleem is, dat boos worden niet helpt, je kunt ze alleen telefonisch benaderen (0800-0402) en ook als je wat strenger wordt dan gebeurt er niks. Ja, er gebeurt wel wat, de hoorn wordt er op geflikkerd.
Kan je weer door dat hele f*cking menu heen met 3,1,8,9,5,4,6,7,2,*,1,3,7 voordat je iemand te pakken hebt.
Edit: misschien maar eens naar zo'n KPN winkel stappen.
Ehh, ik heb denk wel 10 keer gebeld, van poeslief tot zeer kwaad. Maar zolang ik op dat adres geen abonnementsgeld betaal, gebeurt er volgens mij gewoon helemaal NIKS.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gewoon "een" optie kiezen, boeien, je krijgt over t algemeen toch wel dezelfde mensen.
Huh, nee ik betaal helemaal nog niets voor deze woning.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:08 schreef LintuxCx het volgende:
Huh, wat belachelijk, persen ze al meer dan 9 euro per maand uit je zonder je ook werkelijk een dienst te verlenen, en nog zijn ze te lam om je te helpen?
Elke dag bellen, zorgen dat je ook elke dag dezelfde aan de lijn krijgt (betwijfel of dat mogelijk is, maar 't is vast doeltreffend).Succes...
Zoiets gaat er eerdaags uit, spelvauten en zinsopbouw wordt aan gewerkt, misschien iets voor WGR. Maar dan komt dan wel. Ik ben boosquote:Aan:
KPN Klantenreacties
Postbus 90052
5200 KD 's-Hertogenbosch
Betreft: Klacht inzake verplaatsen IS/RA punt.
Geachte Heer/Mevrouw,
Al lange tijd zijn wij (mijn vrouw en ik) bezig ons droomhuisje op te knappen. Wij hebben daar erg veel plezier in, wetende dat het einde van de verbouwing in zicht is en we kunnen gaan genieten op onze lievelingsstek.
Helaas vergaat ons plezier, en is er van genieten op dit moment geen sprake. Dat heeft alles te maken met de starre houding van de firma KPN. Wat is er aan de hand?
In ons droomhuisje is er geen telefoonaansluiting voorhanden maar wel een oud IS/RA punt, gesitueerd in de woonkamer. Omdat dat in 2005 niet meer wenselijk is, wil ik dit punt aangepast hebben aan de hedendaagse norm, en moet dit IS/RA punt verplaatst worden naar de meterkast (Dat is tegenwoordig de standaard)
En precies dat is wat bij uw firma zo ingewikkeld is. Na herhaaldelijk gesproken te hebben met mensen achter 0800-0402 en 0900-0244 is mij als laatste meegedeeld dat het IS/RA punt alleen kan worden verplaatst als er een verhuisopdracht is.
Jammer genoeg is die verhuisopdracht er niet om de doodsimpele reden dat wij nog niet weten wanneer er verhuisd wordt. Maar omdat het huidige IS/RA punt zich in de op te knappen woonkamer bevindt, moet er toch worden verplaatst. Het is natuurlijk onzinnig om met het opknappen van de woonkamer te wachten totdat we weten wanneer we gaan verhuizen, mede omdat het verhuizen afhankelijk is wanneer onze woonkamer klaar is.
Dit lijkt door de bureaucratie bij KPN op een klassiek kip-ei probleem.
Ik verwacht van een klantgerichte onderneming, zoals KPN is, oplossingsgericht denken en enige bereidwilligheid mee te werken aan een passende oplossing. En die oplossing is verrassend simpel! Als uw firma een monteur aanstuurt die alles naar onze wens in orde maakt, en u stuurt ons een factuur voor de gemaakte kosten, dan is het probleem als donderslag bij heldere hemel opgelost. Wij zijn blij en u bent blij!. En alles is naar ieders tevredenheid opgelost.
Vervolgens kunnen wij weer in alle vrolijkheid verder werken aan onze droomstek
Ga ik er in verweven, thanx.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
Misschien nog even vermelden dat er ook al meer dan eens een afspraak heeft gestaan dat er al wat zou gebeuren?
Geloof me, dit kan ik niet zelf. Het is een bitumen kabel, met een lood eindstuk, geen koperdraadje te bekennen. En moet ongeveer (geschat) 3 a 4 meter verlengd worden. Het graafwerk doe ik lekker zelf, dat scheelt alvast.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:29 schreef longinus het volgende:
350 euro voor het verplaatsen van de ISRAals er geen kabelverlenging nodig is maar juist het inkorten ervan kan je het makkelijk zelf (als je er een beetje verstand van hebt.) bij verlenging is het wat lastiger omdat je moet lassen en dit moet zorgvuldig gebeuren.
Je isra heeft wel een (slappe) beveiliging tegen het openmaken maar er is 99% kans dat als je het een beetje handig doet ze het niet eens merken.
Tja, dat is een optie, maar dan ziet je een paar weken zonder telefoon. En dat wil ik ff niet. En, zeg zelf, het moet in 2005 toch niet zo ingewikkeld zijn om een monteur aan te sturen?quote:Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Een vriend van me was hier al eens voor gewaarschuwd en heeft het wat anders aangepakt.
Kniptang gepakt, en de oude ISRA bekabeling weggeknipt. Gaatje dichtmaken, woonkamer opknappen. Niks meet te zien van waar dat ding ooit heeft gezeten.
Vervolgens laat je je telefoon verhuizen naar het nieuwe adres, en maak je er gewoon een KPN probleem van. ISRA punt? Nooit gezien! Maar als er dan toch een nieuw punt moet komen, zetten jullie hem dan meteen in de meterkast?.
Aangezien ze in eerste instantie geen ISRA punt kunnen vinden, gaat de verhuizing van je telefoonaansluiting natuurlijk wel wat langer duren...
Dat is aanleg. Daar heeft KPN een leveringsplicht en ligt er een wettelijk maximum aan kosten die berekend mogen worden. (Voor aanleg van de 1e aansluiting althans) Dit gaat om verplaatsing, en dat is iets wat je zelf wil, en daar mogen ze voor rekenen wat ze willen.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:
als het IS/RA niet in gebruik is, knip het dan radicaal weg. Geef in je verhuisopdracht aan dat er een nieuwe moet komen.
En ¤350??? wtf??? Ik heb ooit eens voor 210 GULDEN de hele straat+voortuin laten opengraven om een telefoonlijn aan te laten leggen!
Waar moet de beveiliging dan zitten?quote:Op woensdag 7 december 2005 18:57 schreef Ramon73 het volgende:
Hmmm, een ISRA punt wordt niet voor niks verzegeld.
quote:Op woensdag 7 december 2005 21:57 schreef Dirkh het volgende:
Handig om te doen alsof er geen israpunt zit als je zelf al tien keer hebt gebeld met de vraag om het isra punt te verplaatsen. Dat gaat dus niet lukken.
Ik denk dat je zoiets inderdaad beter schriftelijk kunt aanvragen en geef een tijdslimiet aan. Bel een week voor de limiet een keer op met de vraag wanneer de monteur komt.
Jah! Je zou verwachten dat KPN daar wel iets van registratie van bijhoudt. Oftewel doen ze het niet of het loopt over verschillende afdelingen die hier aparte systemen voor hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:57 schreef Dirkh het volgende:
Handig om te doen alsof er geen israpunt zit als je zelf al tien keer hebt gebeld met de vraag om het isra punt te verplaatsen. Dat gaat dus niet lukken.
Ik denk dat je zoiets inderdaad beter schriftelijk kunt aanvragen en geef een tijdslimiet aan. Bel een week voor de limiet een keer op met de vraag wanneer de monteur komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |