abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32883880
Wie kan me vertellen wat de juiste procedure is om dat ISRA punt te laten verplaatsen. In mijn opknapobject zit hij in de woonkamer en is niet meer jofel.

Het ISRA punt moet worden verplaatst naar de meterkast, en moet weer aangepast worden zodat hij aan de huidige normen voldoet.

Ik heb al verschillende keren met KPN gebeld, maar er gebeurt maar niets. Toezeggingen die ik krijg:
- Binnen 6 weken neemt een monteur contact met u op
- Het kost ¤ 320,00 euro volgende week komt er iemand
- Dat kan niet
- Niemand geweest? Oh, ik kan ook niets vinden, waarschijnlijk is de opdracht niet goed opgenomen.

Waarschijnlijk is he grote probleem dat er geen telefoon op locatie is. Er is geen abonnement op dit ISRA punt.

Kan iemand mij aan een ingang bij KPN helpen waardoor, laat ik zeggen, binnen 4 weken e.e.a. gerealiseerd is?

Of weet iemand hoe ik dit anders kan aanpakken?
pi_32884132
Volgens mij doe je te lief tegen de KPN-mensen.
pi_32884268
Probleem is, dat boos worden niet helpt, je kunt ze alleen telefonisch benaderen (0800-0402) en ook als je wat strenger wordt dan gebeurt er niks. Ja, er gebeurt wel wat, de hoorn wordt er op geflikkerd.

Kan je weer door dat hele f*cking menu heen met 3,1,8,9,5,4,6,7,2,*,1,3,7 voordat je iemand te pakken hebt.

Edit: misschien maar eens naar zo'n KPN winkel stappen.
pi_32884304
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:50 schreef veldmuis het volgende:
Volgens mij doe je te lief tegen de KPN-mensen.
je moet ze inderdaad altijd enigzins.....erm.... aanmoedigen
gewoon vertellen dat als het binnen 2 weken niet geregeld is, dat je het zelf wel zult regelen (en tegelijkertijd even op de achtergrond vragen of ze de kniptang klaar willen leggen)
pi_32884341
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:56 schreef Marsepein het volgende:
Probleem is, dat boos worden niet helpt, je kunt ze alleen telefonisch benaderen (0800-0402) en ook als je wat strenger wordt dan gebeurt er niks. Ja, er gebeurt wel wat, de hoorn wordt er op geflikkerd.

Kan je weer door dat hele f*cking menu heen met 3,1,8,9,5,4,6,7,2,*,1,3,7 voordat je iemand te pakken hebt.

Edit: misschien maar eens naar zo'n KPN winkel stappen.
Gewoon "een" optie kiezen, boeien, je krijgt over t algemeen toch wel dezelfde mensen .
pi_32884484
Huh, wat belachelijk, persen ze al meer dan 9 euro per maand uit je zonder je ook werkelijk een dienst te verlenen, en nog zijn ze te lam om je te helpen?

Elke dag bellen, zorgen dat je ook elke dag dezelfde aan de lijn krijgt (betwijfel of dat mogelijk is, maar 't is vast doeltreffend). Succes...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_32884595
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:59 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Gewoon "een" optie kiezen, boeien, je krijgt over t algemeen toch wel dezelfde mensen .
Ehh, ik heb denk wel 10 keer gebeld, van poeslief tot zeer kwaad. Maar zolang ik op dat adres geen abonnementsgeld betaal, gebeurt er volgens mij gewoon helemaal NIKS.
pi_32884711
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:08 schreef LintuxCx het volgende:
Huh, wat belachelijk, persen ze al meer dan 9 euro per maand uit je zonder je ook werkelijk een dienst te verlenen, en nog zijn ze te lam om je te helpen?

Elke dag bellen, zorgen dat je ook elke dag dezelfde aan de lijn krijgt (betwijfel of dat mogelijk is, maar 't is vast doeltreffend). Succes...
Huh, nee ik betaal helemaal nog niets voor deze woning.

Maar ik heb inmiddels weer met KPN gebeld, gods gruwelijk kwaad geworden, maar het blijkt dat de vorige 10 keren er weer iets op mijn mouw is gespelt. (als ik deze dame mag geloven, ik weet het niet meer)

Nieuwe feiten:
- ISRA kan pas verzet worden NA een verhuisopdracht.
- Ik kan niet eerder een verhuisopdracht geven dan dat de telefoon in het nieuwe huis in orde is.
- Het is weer duurder geworden van ¤ 320,00 naar ¤ 350,00
- Weer gebeurt er niets...

Ik overweeg die /(%)(&&%(%/$ KPN er uit flikkeren en een andere aanbieder te nemen. Probleem is dat ik dan ook van internet provider moet wisselen en dat wil ik dus niet.

Misschien maar eens een klachtenbriefje sturen.

Ik heb nog een optie, via mijn accountmanager bij KPN (via werk) iets proberen.

Laatste optie? Die ISRA kabel naar buiten halen, en dan maar 6 weken zonder telefoon na de verhuizing

Dit is echt om op te
pi_32885283
quote:
Aan:
KPN Klantenreacties
Postbus 90052
5200 KD 's-Hertogenbosch

Betreft: Klacht inzake verplaatsen IS/RA punt.

Geachte Heer/Mevrouw,

Al lange tijd zijn wij (mijn vrouw en ik) bezig ons droomhuisje op te knappen. Wij hebben daar erg veel plezier in, wetende dat het einde van de verbouwing in zicht is en we kunnen gaan genieten op onze lievelingsstek.

Helaas vergaat ons plezier, en is er van genieten op dit moment geen sprake. Dat heeft alles te maken met de starre houding van de firma KPN. Wat is er aan de hand?

In ons droomhuisje is er geen telefoonaansluiting voorhanden maar wel een oud IS/RA punt, gesitueerd in de woonkamer. Omdat dat in 2005 niet meer wenselijk is, wil ik dit punt aangepast hebben aan de hedendaagse norm, en moet dit IS/RA punt verplaatst worden naar de meterkast (Dat is tegenwoordig de standaard)

En precies dat is wat bij uw firma zo ingewikkeld is. Na herhaaldelijk gesproken te hebben met mensen achter 0800-0402 en 0900-0244 is mij als laatste meegedeeld dat het IS/RA punt alleen kan worden verplaatst als er een verhuisopdracht is.

Jammer genoeg is die verhuisopdracht er niet om de doodsimpele reden dat wij nog niet weten wanneer er verhuisd wordt. Maar omdat het huidige IS/RA punt zich in de op te knappen woonkamer bevindt, moet er toch worden verplaatst. Het is natuurlijk onzinnig om met het opknappen van de woonkamer te wachten totdat we weten wanneer we gaan verhuizen, mede omdat het verhuizen afhankelijk is wanneer onze woonkamer klaar is.

Dit lijkt door de bureaucratie bij KPN op een klassiek kip-ei probleem.

Ik verwacht van een klantgerichte onderneming, zoals KPN is, oplossingsgericht denken en enige bereidwilligheid mee te werken aan een passende oplossing. En die oplossing is verrassend simpel! Als uw firma een monteur aanstuurt die alles naar onze wens in orde maakt, en u stuurt ons een factuur voor de gemaakte kosten, dan is het probleem als donderslag bij heldere hemel opgelost. Wij zijn blij en u bent blij!. En alles is naar ieders tevredenheid opgelost.

Vervolgens kunnen wij weer in alle vrolijkheid verder werken aan onze droomstek
Zoiets gaat er eerdaags uit, spelvauten en zinsopbouw wordt aan gewerkt, misschien iets voor WGR. Maar dan komt dan wel. Ik ben boos
pi_32885537
Misschien nog even vermelden dat er ook al meer dan eens een afspraak heeft gestaan dat er al wat zou gebeuren?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_32885654
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
Misschien nog even vermelden dat er ook al meer dan eens een afspraak heeft gestaan dat er al wat zou gebeuren?
Ga ik er in verweven, thanx.
pi_32886302
350 euro voor het verplaatsen van de ISRA als er geen kabelverlenging nodig is maar juist het inkorten ervan kan je het makkelijk zelf (als je er een beetje verstand van hebt.) bij verlenging is het wat lastiger omdat je moet lassen en dit moet zorgvuldig gebeuren.
Je isra heeft wel een (slappe) beveiliging tegen het openmaken maar er is 99% kans dat als je het een beetje handig doet ze het niet eens merken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32886399
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:29 schreef longinus het volgende:
350 euro voor het verplaatsen van de ISRA als er geen kabelverlenging nodig is maar juist het inkorten ervan kan je het makkelijk zelf (als je er een beetje verstand van hebt.) bij verlenging is het wat lastiger omdat je moet lassen en dit moet zorgvuldig gebeuren.
Je isra heeft wel een (slappe) beveiliging tegen het openmaken maar er is 99% kans dat als je het een beetje handig doet ze het niet eens merken.
Geloof me, dit kan ik niet zelf. Het is een bitumen kabel, met een lood eindstuk, geen koperdraadje te bekennen. En moet ongeveer (geschat) 3 a 4 meter verlengd worden. Het graafwerk doe ik lekker zelf, dat scheelt alvast.

Bovendien moet er een nette eindkap afgemonteerd worden. Nee, ik doe dit liever ff oficieel.

Tenzij, jij dit allemaal kunt, mail me dan ff
pi_32886552
Een vriend van me was hier al eens voor gewaarschuwd en heeft het wat anders aangepakt.

Kniptang gepakt, en de oude ISRA bekabeling weggeknipt. Gaatje dichtmaken, woonkamer opknappen. Niks meet te zien van waar dat ding ooit heeft gezeten.

Vervolgens laat je je telefoon verhuizen naar het nieuwe adres, en maak je er gewoon een KPN probleem van. ISRA punt? Nooit gezien! Maar als er dan toch een nieuw punt moet komen, zetten jullie hem dan meteen in de meterkast? .

Aangezien ze in eerste instantie geen ISRA punt kunnen vinden, gaat de verhuizing van je telefoonaansluiting natuurlijk wel wat langer duren...
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_32886655
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Een vriend van me was hier al eens voor gewaarschuwd en heeft het wat anders aangepakt.

Kniptang gepakt, en de oude ISRA bekabeling weggeknipt. Gaatje dichtmaken, woonkamer opknappen. Niks meet te zien van waar dat ding ooit heeft gezeten.

Vervolgens laat je je telefoon verhuizen naar het nieuwe adres, en maak je er gewoon een KPN probleem van. ISRA punt? Nooit gezien! Maar als er dan toch een nieuw punt moet komen, zetten jullie hem dan meteen in de meterkast? .

Aangezien ze in eerste instantie geen ISRA punt kunnen vinden, gaat de verhuizing van je telefoonaansluiting natuurlijk wel wat langer duren...
Tja, dat is een optie, maar dan ziet je een paar weken zonder telefoon. En dat wil ik ff niet. En, zeg zelf, het moet in 2005 toch niet zo ingewikkeld zijn om een monteur aan te sturen?
  woensdag 7 december 2005 @ 11:52:23 #16
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32886841
als het IS/RA niet in gebruik is, knip het dan radicaal weg. Geef in je verhuisopdracht aan dat er een nieuwe moet komen.

En ¤350??? wtf??? Ik heb ooit eens voor 210 GULDEN de hele straat+voortuin laten opengraven om een telefoonlijn aan te laten leggen!
pi_32887034
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:
als het IS/RA niet in gebruik is, knip het dan radicaal weg. Geef in je verhuisopdracht aan dat er een nieuwe moet komen.

En ¤350??? wtf??? Ik heb ooit eens voor 210 GULDEN de hele straat+voortuin laten opengraven om een telefoonlijn aan te laten leggen!
Dat is aanleg. Daar heeft KPN een leveringsplicht en ligt er een wettelijk maximum aan kosten die berekend mogen worden. (Voor aanleg van de 1e aansluiting althans) Dit gaat om verplaatsing, en dat is iets wat je zelf wil, en daar mogen ze voor rekenen wat ze willen.

Ik persoonlijk zou ook gaan voor het radicaal wegknippen van de zooi. En spontaan vergeten dat je ooit zoiets bent tegengekomen bij je verbouwing.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_32895827
kabel naar buiten trekken, kabel door de grond leggen naar je meterkast of waar je em ook wil, goeie mof maken in de grond van de nieuwe kabel en KPN kabel en in je meterkast een lasdoos zetten..... kost je een stuk kabel, wat graafwerk en een lasdoos.....
pi_32898266
Hmmm, een ISRA punt wordt niet voor niks verzegeld. Beter niet zelf aan klooien met heraansluiten.
Als het echt te moeilijk wordt, neem dan de suggestie van Kroegtijger en Gurgeh. Doe alsof je neus bloedt en waarschijnlijk is het dan nog sneller geregeld. Ik heb het zo bij een vriend in zijn verbouwde huis gedaan. Hij had idd alle wegen al bewandeld zonder veel succes. Daarna zo onzichtbaar mogelijk afgeknipt en weggewerkt en opnieuw laten aansluiten alsof er nooit telefoon geweest was.
pi_32903168
Handig om te doen alsof er geen israpunt zit als je zelf al tien keer hebt gebeld met de vraag om het isra punt te verplaatsen. Dat gaat dus niet lukken.
Ik denk dat je zoiets inderdaad beter schriftelijk kunt aanvragen en geef een tijdslimiet aan. Bel een week voor de limiet een keer op met de vraag wanneer de monteur komt.
  woensdag 7 december 2005 @ 22:06:30 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32903479
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:57 schreef Ramon73 het volgende:
Hmmm, een ISRA punt wordt niet voor niks verzegeld.
Waar moet de beveiliging dan zitten?

Heb hem nog nooit gezien.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32912952
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:57 schreef Dirkh het volgende:
Handig om te doen alsof er geen israpunt zit als je zelf al tien keer hebt gebeld met de vraag om het isra punt te verplaatsen. Dat gaat dus niet lukken.
Ik denk dat je zoiets inderdaad beter schriftelijk kunt aanvragen en geef een tijdslimiet aan. Bel een week voor de limiet een keer op met de vraag wanneer de monteur komt.
dat zou best wel eens een goede suggestie kunnen zijn... en zet in je brief ook even hoevaak je al gebeld hebt om het te regelen. Dan kun je wat verantwoorder een korte tijdslimiet geven (3 weken oid) en zet in de brief dat als je binnen de betreffende 3 weken geen monteur hebt gezien of een afspraak hebt voor het verplaatsen, dat je er dan vanuit gaat dat het IS/RA punt verwijdert mag worden, waarna het door KPN kosteloos op een andere plek aangesloten zal gaan worden. Declareer overigens ook de gemaakte telefoonkosten... t is toch idioot dat je 20x moet bellen naar 0900 nummers om iets simpels geregeld te krijgen. Wat ik meestal er nog even bij zet is dat ze mij telefonisch kunnen bereiken tegen hun eigen normale tarief
pi_32926446
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:57 schreef Dirkh het volgende:
Jah! Je zou verwachten dat KPN daar wel iets van registratie van bijhoudt. Oftewel doen ze het niet of het loopt over verschillende afdelingen die hier aparte systemen voor hebben.
Bij KPN geldt (in moelijke gevallen): "wie vraagt wordt overgeslagen"
pi_32995044
Ik raad je aan om in dat menu de klantenservice op te zoeken, en daar je verhaal te vertellen.

Ik heb zelf enige tijd bij de KPN gewerkt, en om eerlijk te zijn vindt ik de service geweldig. De meeste horen dat ook via via dat het allemaal niets is.
Ik heb er vaak genoeg van staan te kijken van klanten voor elkaar kregen door een beetje zielig doen bij de klantenservice: dure apperaten worden ineens gratis weggegeven, monteur op kpn-kosten, bla, bla: het kan allemaal, en de klantenservice kan veel afdelingen van kpn opdracht geven een uitzondering te maken op de regels..

dus: veel succes.. en natuurlijk nooit boos worden, iedereen die ooit in een call-center heeft gewerkt weet dat een klant die boos wordt NIETS voor elkaar krijgt! Gewoon netjes blijven, en eerlijk nadenken, die mensen in een call-center zitten er ook om jouw te helpen, en als je boos wordt hebben ze daar minder zin in..
  zondag 11 december 2005 @ 19:57:41 #25
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_32995929
Wat is een IS/RA-punt? Ik heb wel een dikke kabel die binnenkomt, en uit die 8 draden heb ik de 2 gezocht die nodig zijn voor mijn telefoon, maar verder heb ik zo'n punt denk ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')