abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36576375
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is dat zo?
Yep :/

heb nu al extra zend vermogen onder mn accesspoint en grotere antennes op dat ding, dan wil het redelijk
pi_36594948
quote:
Op zondag 2 april 2006 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe worden de muren eigenlijk afgewerkt ? Glasvezel behang; spac; gewoon behang; verfen ?
Gewoon schuren met het handje(superstrak stucwerk nl, en daarna latex eroverheen(katoenwit) onderop een hardhouten plint in verband met stootbutsen etc
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_36595020
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ga je geen wireless nemen?
Lol ik hou meer van het utp idee heb hier in ons oude huisje een wifi verbinding om dus vanaf twee huizen verderop het internet af te tappen. Maar wat een geklooi om het aan de gang te krijgen, plus het onderhoud ervan( waar ik het vandaan haal zijn ze niet zo slim met pc's dus voor ¤20,- per maand een 8mbit lijntje gedeeld hebben is geen slechte deal(zeker daar ik 90% van de lijn resources gebruik...)
pi_36595069
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Cijpie, ga je zoiets maken in je huiskamer?
[afbeelding]
Ik kijk wel uit dude, moet ik allemaal paneeltjes schilderen

Nee wordt anders dus
pi_36595147
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Flauwe grap over een geslachtsoperatie inslikt

En weer de complimenten voor je doorzettingsvermogen Cijpert! Mijn god, ik vind de boel een beetje verven al 'verbouwen'
Klussen rulez hard....

Morgen vrij en @ 09:00 weer present at the casa hoor! Zal eens ff flink wat gaan schildren morgen, maybe als ik dinsdag ook nog vrij ben plafond hangen maar dat hou ik nog ff in het midden, moet nl. maybe Dinsdag aan de arbeit
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 10:22:03 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36600911
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Gewoon schuren met het handje(superstrak stucwerk nl, en daarna latex eroverheen(katoenwit) onderop een hardhouten plint in verband met stootbutsen etc
Oke; die plint wordt van een donkere houtsoort ?
Leverd dan namelijk een mooi contrast op vind ik
pi_36601276
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:37 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ik kijk wel uit dude, moet ik allemaal paneeltjes schilderen

Nee wordt anders dus
Maar je ging het plafond toch helemaal met hout afwerken, zoals je een keer een foto van de buren hebt laten zien?

Of ben ik nou helemaal compleet in de war

Nee, ik ben niet in de war... Kijk, deze foto postte je toen:

[ Bericht 10% gewijzigd door arithaterhorst op 03-04-2006 10:41:51 (voto erbij) ]
pi_36601348
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
Jij bent er snel bij zeg

antwoord is "ja", alleen met een paar maanden gaat ie daar dus weg(heb hem straks ook niet nodig, immers kabelinternet voor the time being, plus mobiele telefoon). als we straks de oprit veranderen graven we hem op en dan verleggen we de kpn kabel naar de laatst gegraven mantelbuizen. zodat er gewoon zoals het hoort een isra punt gemaakt kan worden in de meterkast. De doos waar ie nu uit komt(in de muur) loopt al wel middels een leege buis naar de mterkast. Dus als ik ooit een telefoonaansluiting wil in de zijerker kan dat gewoon. (in eerste instantei zouden we nl. deze kabel verlengen en hem naar de mterkast toebrengen, daar isra maken, en dan weer terug(naar doos ernaast ) Maar nu we dus mantelbuizen hebben gelegd en een nieuw mterbord etc in de hal hebben doen we het dus ff anders
Ehhh, even een aanvulling.

KPN komt NIET langs om een isra te verzetten als er GEEN telefoonaansluiting op zit. En het kost ook nog eens bakken met geld ... (Ik dacht ¤275,00 maar kan ook nog meer zijn)
pi_36602224
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:36 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Lol ik hou meer van het utp idee heb hier in ons oude huisje een wifi verbinding om dus vanaf twee huizen verderop het internet af te tappen. Maar wat een geklooi om het aan de gang te krijgen, plus het onderhoud ervan( waar ik het vandaan haal zijn ze niet zo slim met pc's dus voor ¤20,- per maand een 8mbit lijntje gedeeld hebben is geen slechte deal(zeker daar ik 90% van de lijn resources gebruik...)
ben zelf ook geen liefhebber van WiFi.... t kabeltje is toch effe wat betrouwbaarder, en daarbij is e hogere snelheid ook geen onplezierige bijkomstigheid
  maandag 3 april 2006 @ 12:54:16 #85
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36604771
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:35 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Maar je ging het plafond toch helemaal met hout afwerken, zoals je een keer een foto van de buren hebt laten zien?

[afbeelding]
Dat was toch alleen de bovenverdieping???
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36610224
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:17 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

ben zelf ook geen liefhebber van WiFi.... t kabeltje is toch effe wat betrouwbaarder, en daarbij is e hogere snelheid ook geen onplezierige bijkomstigheid
hier ook

strax eens gigabit doorvoeren
pi_36613847
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Oke; die plint wordt van een donkere houtsoort ?
Leverd dan namelijk een mooi contrast op vind ik
Plint wordt wel van een harde houtsoort, maar ik ga ze dus met een kleur schilderen welke mooi bij de kleur op de wand past.(iets donkerder dat wel)
pi_36613898
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:35 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

[afbeelding]
Juistem Aritha, rigt on the spot ! Er komen dus zolas ik al slechts een paar keer vermeld heb, schrootjes tussen de balken zodat er ongeveer zo'n resultaat zal ontstaan net als wat je ziet op de foto wel je invoegde( had ik idd al eerder gepost in het eerste deel van de renovatie)
pi_36613970
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hier ook

strax eens gigabit doorvoeren
Gigabit rulez bigtime boven Wifi uit, crappy paar mb per sec ipv van iets van 100 mb per seconde doorvoeren. Denk daarbij een , 8 poorts gigabit switch, en er is onderling van alles leuks (snel) over te zetten in het netwerk
pi_36614008
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:52 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Gigabit rulez bigtime boven Wifi uit, crappy paar mb per sec ipv van iets van 100 mb per seconde doorvoeren. Denk daarbij een , 8 poorts gigabit switch, en er is onderling van alles leuks (snel) over te zetten in het netwerk
jammer dat mn huidige infrastuctuur geen gigabit toelaat
pi_36614048
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ehhh, even een aanvulling.

KPN komt NIET langs om een isra te verzetten als er GEEN telefoonaansluiting op zit. En het kost ook nog eens bakken met geld ... (Ik dacht ¤275,00 maar kan ook nog meer zijn)
Marsepein, dat weet ik ook gerust wel. Ik schrijf ook voor de time being kabel en daarna dus adsl, omdat de provider welke mijn voorkeur geniet(xs4all) geen kabelboer is.

Dat een telefoonaansluiting geld kost das mij ook bekend, alleen zijn de aansluitprijzen geloof ik niet al te lang terug in opdracht van o.a de opta verlaagd.(weet ff niet hoeveel maar t is minder nu d8 ¤99,- ofzo)
pi_36614197
wrom neem je dan eerst kabel? om later naar ADSL over te gaan ?
pi_36614333
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:54 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Dat een telefoonaansluiting geld kost das mij ook bekend, alleen zijn de aansluitprijzen geloof ik niet al te lang terug in opdracht van o.a de opta verlaagd.(weet ff niet hoeveel maar t is minder nu d8 ¤99,- ofzo)
Ik heb het niet over aansluitkosten, maar over de kosten om het israpunt te verzetten...
pi_36614454
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:03 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik heb het niet over aansluitkosten, maar over de kosten om het israpunt te verzetten...
weetje hoe creatief ik met mn ISRA ben geweest?

aangezien die %^!% lasdop toch kapot was,

resultaat:
pi_36614520
Ou tannu verklein ff je plaatje, zelf sik ben ff aan het laden....

2288/1712 is ok best veel pixels
pi_36614604
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:08 schreef Cybersijp het volgende:
Ou tannu verklein ff je plaatje, zelf sik ben ff aan het laden....

2288/1712 is ok best veel pixels
das nog niks

mn photoshop is bezig met een plaatje van 19833x27367 Pixels
pi_36614625
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom neem je dan eerst kabel? om later naar ADSL over te gaan ?
simpel:

nu kan ik al kabelinternet nemen( zit in gangkast) en kan ik straks gewoon op mijn idee van switch ert aansluiten. zou ik adsl nemen dan heb ik voor zolang als het duurt dus een stapeltje electronica in me erker liggen.

Nu is mijn dochtertje lief net 1 jaar oud, en draadjes etc zijn erg interessant. Moet us afgedekt/ omwerkt gaan worden. Dus nog lelijker, vandaar mijn naar jullie idee rare gedachte kronkel
pi_36614664
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:12 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

simpel:

nu kan ik al kabelinternet nemen( zit in gangkast) en kan ik straks gewoon op mijn idee van switch ert aansluiten. zou ik adsl nemen dan heb ik voor zolang als het duurt dus een stapeltje electronica in me erker liggen.

Nu is mijn dochtertje lief net 1 jaar oud, en draadjes etc zijn erg interessant. Moet us afgedekt/ omwerkt gaan worden. Dus nog lelijker, vandaar mijn naar jullie idee rare gedachte kronkel
k denk mischien raar maar waarom laat je je isra nu niet al verzetten?
pi_36616314
Omdat dat mijn gehele stoep open gebroken moet worden

Omdat ff de geldboom het af laatweten

Omdat er nog tienduizend andere dingen zijn welke belangrijker zijn

pi_36621324
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:59 schreef Cybersijp het volgende:
Omdat dat mijn gehele stoep open gebroken moet worden

Omdat ff de geldboom het af laatweten

Omdat er nog tienduizend andere dingen zijn welke belangrijker zijn

hmm mag je dat ding zelf niet verleggen eiks?
pi_36625565
Zow was haast vergeten te melden wat ik vandaag gedaan heb

Vanmorgen de laatste vensterbank in de woonkamer gemaakt, was nog best lastig met een verstekje van 26¨ . Maar de makita verstekzaag redde mij weer

Daarna hout bevestigd onder de vensterbanken, zal vast wel een naam hebben maar als plusklusser weet ik die natuurlijk niet

Alle vensterbanken afgekit met acrylaatkit(randje waar het net niet zeg maar tegen het kozijn aan kwam zeg maar) en daarna de schroefgaten gevuld met gips. gips? ja tip van de schilder is veel beter te schuren dan allesvuller , plamuur etc etc. kwestie van schuren evt nog een keer doen en het zit er echt retestrak in. Daarna de grond verf en off-course de aflak.

Vanmiddag 3 keer een karretje met sloophout weggereden naar o.a de stort en wat goed kon branden naar de lokale"meierblis", scheelt een hoop duiten zo anders had ik ff flink de knip moeten trekken. Toch zo'n 400 kilo overgewicht gok ik(je mag 250 Kg. per dag aanleveren)

Morgen ga ik denk ik de plinten in de woonkamer bevestigen, deze zullen van voorgegrond hardhout worden gemaakt. hardhout vanwege het stoten met de stofzuiger etc. etc dan zie je minder gauw butsen erop. Viel me trouwens nog wel mee de kosten voor voorgegrond hardhouten plinten (¤1.09 de meter inclusief). nu heb ik wel veel nodig natuurlijk met al die hoekjes, nisjes etc. Maar wat moet dat moet

Als ik nog tijd over heb dan ga ik alvast gaten zagen in het plafond tussen de balken waar er verlichting moet komen, plus de kantstukjes van de gipsplaten verwijderen.

Dan is de woonkamer bouwtechnisch op de schrootjes in het plafond klaar.

Woensadg moet ik zeker te weten aan het werk, dus die dag kan ik helaas niet klussen. Voortgang zal dus pas volgende week weer kunnen gebeuren
pi_36655457
Zow dag is weer voorbij,

Het volgende is gedaan:

Plinten op maar gemaakt voor de woonkamer en de helft van de serre, verder kwam ik niet want ik moest naar huis

Had nog wel ff de tegenwoordigheid van geest om de camera mee te nemen overigens Later dus nog wat pics van een zonovergoten casa.

Verder is vanmorgen de spiegel met verwarming opgehangen in de badkamer(ook daar piccas van ) en de laatste twee dozen in de keuken afgemonteerd.(ja hangen nu wel recht)

Heb ook ff de kpn gebeld, en het geheel van de isra verhuizing voorgelegd, hoewel dat pas kan als je een aansluiting neemt. Kost het niet zo veel als Marsepein schetste. Cica ¤100,- voor het verleggen van de kabel(en aanhelen met een stuk van pak em beet 10 mter) en het maken van een nieuw isra punt in de kast. aansluitings kosten zijn ¤47,25 hedentendage zei die. Nou ja kan toch pas als de boel straks open ligt, anders ligt de stoep van de cas amaanden open, en dat is nou iets wat we niet echt willen. Achter is het al een zwijnestal, dan voor ook nog? nee ff wachten nog

Ik dacht overigens dat ze bij de houtzagerij het gsiteren over hardhouten plinten hadden welke al in de grond zaten maar dat was er dus niet, enkelt in de lak. Dat wordt dus straks alles voor gronden en een keer in de falak zetten alvorens ik het definitief kan bevestigen. Hier en daar is e.e.a niet helemaal recht dus dan kan de kit ook nog mooi meegenomen worden in de aflak.

Alle stukken zijn nu opo maat gemaakt en onder gestek, alle spast netjes op elkaar en straks dus een kwestie van vastmaken en hangen dus

Straks de pics nou ff ramsay kijken
pi_36655777
Ben benieuwd.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_36658080
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:56 schreef Cybersijp het volgende:
Heb ook ff de kpn gebeld, en het geheel van de isra verhuizing voorgelegd, hoewel dat pas kan als je een aansluiting neemt. Kost het niet zo veel als Marsepein schetste. Cica ¤100,- voor het verleggen van de kabel(en aanhelen met een stuk van pak em beet 10 mter) en het maken van een nieuw isra punt in de kast. aansluitings kosten zijn ¤47,25 hedentendage zei die.
Maak me blij en zeg me met welk nummer je hebt gebeld en met wie je hebt gesproken
pi_36658200
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:05 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Maak me blij en zeg me met welk nummer je hebt gebeld en met wie je hebt gesproken
hmpf k had ook gebeld voor mn zus, daar ligt netjes een lijn en isra punt alleen er zit gewoon geen signaal op.... dat er op zetten zou ook 47 euro kosten :/
pi_36661573

Is het geen plaatje(punt nl)? Met wat zonlicht erin komt het geheel van de keuken erg mooi uit

Hier heb ik geprobeerd om het geheel op de pic te zetten maar dat lijkt niet erg vanwege in indeling van het geheel, en het gebrek aan een "vissenoog"(groothoek)

Doorkijkje vanuit het gat in de muur tussen de keuken en de kamer :0 in een oogopslag kan je zelfs de straat( een beetje) bekijken Donkerbruine plinten liggen op hun plaats, moeten nog vast zoals ik al eerder vandaag schreef

vanuit de doorgang naar de serre naar voorin de woonkamer gemaakt, daar zitten nu alemaal al plinten op maat , is ff werk maar maakt het wel een stukje meer af

Zicht vanuit de hoek net naast de erker vor naar achteren toe, je kan duidelijk zien dat de "koperen ploert"op Texel scheen vandaag

De spiegel(met verwarming, gaat aan als het licht ook aangaat. Dus als je doucht of in bad gaat zal je haast altijd het licht aandoen(donkere kant van het huis is voorin. daar zitten deze ramen van de badkamer ook, dus weing lichtinval)

Dat was hem weer voor vandage

Kommaar kommaar kommaar met die stapel replys
pi_36661599
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:05 schreef Marsepein het volgende:

[..]

ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.

Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks )
pi_36661647
wrom een spiegel met verwarming eigenlijks?
pi_36661672
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
eh tegen het beslaan van de spiegel? (of heb jij daar nou net nooit last van? Nou ik dus wel vandaar
pi_36661723
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:00 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

eh tegen het beslaan van de spiegel? (of heb jij daar nou net nooit last van? Nou ik dus wel vandaar
geen last van, afzuiging aan en mn spiegel beslaat niet :p

binnenkort alleen eens kijken voor een nieuwe moter voor dat ding :/ hij wordt minder
na 20 jaar
pi_36661791
Nou afzuigertje of niet maar ik heb niog niet het voorrecht gehad om ooit in een douche/bad ruimte te verblijven waar de de spiegel niet beslaat als ik aan het douchen ben(ja moet zeggen hou wel van erg warm water), dus beter dubbelop dan beslaan. Verwarming erbij kostte echt niet veel meer ten opzichte van de spiegel alleen.

Onze afzuiger is nu denk ik 3 weken oud, dus die kan het nog wel ff uithouden dus
pi_36661908
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:06 schreef Cybersijp het volgende:
Nou afzuigertje of niet maar ik heb niog niet het voorrecht gehad om ooit in een douche/bad ruimte te verblijven waar de de spiegel niet beslaat als ik aan het douchen ben(ja moet zeggen hou wel van erg warm water), dus beter dubbelop dan beslaan. Verwarming erbij kostte echt niet veel meer ten opzichte van de spiegel alleen.

Onze afzuiger is nu denk ik 3 weken oud, dus die kan het nog wel ff uithouden dus
sja int verbruik merk je het wel

wordt nog een zoektoch om een nieuwe te vinden denk ik, aangezien deze pas op de zolder zit in de pijp..
pi_36663712
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.

Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks )
Ik ga me daar maar nog eens een keer aan wagen .... iig bedankt.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 10:31:24 #114
92034 crew  Vonkenboer
pi_36666065
Hoe vaker je die keuken bekijkt hoe mooier hij wordt
Veel lichtinval trouwens; had ik er aan het begin nog niet verwacht

Prachtige woning
pi_36694209
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe vaker je die keuken bekijkt hoe mooier hij wordt
Veel lichtinval trouwens; had ik er aan het begin nog niet verwacht

Prachtige woning
Dank dank dank, dat vinden wij net net ook toevallig Toch leuk om te zien dat alles wat in mijn "hoofd"bij elkaar geplakt is ook daadwerkelijk bij elkaar past plus er leuk uit ziet.

Ja hiet ga ik samen met mijn lieffies oud worden
  woensdag 5 april 2006 @ 23:53:56 #116
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36694559
Het ziet er al fantastisch uit zeg!! Ben echt benieuwd hoe het er aan het einde uit zal zien! Toppie
pi_36695711
Van die ''romige'' tinten in de keuken krijg je vanzelf zin om lekkere dingen te bereiden. Met zo'n ''werkplaats'' kan je wel zien wat je van beroep bent. Ziet er met natuurbelichting werkelijk fantastisch uit!

Die natuurbelichting geeft overigens ook een prachtig effect door het glas-in-lood van de huiskamer. Nooit gedacht dat antiek en modern zo mooi bij elkaar passen. Je hebt wel eer van je werk Sijb. Sta je niet te popelen om eindelijk te verhuizen?

Groetsels uut Drenthe,
Ome Rob.
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_36699639
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen last van, afzuiging aan en mn spiegel beslaat niet :p

binnenkort alleen eens kijken voor een nieuwe moter voor dat ding :/ hij wordt minder
na 20 jaar
nu al?? de kwaliteit van die dingen is ook niet meer wat het geweest is
pi_36731122
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:58 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

nu al?? de kwaliteit van die dingen is ook niet meer wat het geweest is
mja
pi_36813266
Hoi Cyb,

Hoe is tie ermee?

(verkapt ik-mis-de-updates-terwijl-ik-zelf-bijna-nooit-meer-update-post )
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 10:30:30 #121
92034 crew  Vonkenboer
pi_36815202
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:11 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi Cyb,

Hoe is tie ermee?

(verkapt ik-mis-de-updates-terwijl-ik-zelf-bijna-nooit-meer-update-post )
Ey waar blijven jou foto's dan
pi_36832770
Stelletje

Heb net de hele dag aan de casa gewerkt ja? Kom net terug om ff happie te eten dan dan weer terug te gaan om een paar pics te nemen, jullie wachten maar ff
  maandag 10 april 2006 @ 19:50:44 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36832867
in mijn geval tot morgen dan

wel lekker wakker worden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36833597
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef sanger het volgende:
in mijn geval tot morgen dan

wel lekker wakker worden
Zow sanger jij gaat vroeg op stok zeg! Moet je morgen harstikke vroeg weer aan de arbeid of zo?

Maar eh ga zo ff foto's nemen, dan is iedereen weer happy de peppy
  maandag 10 april 2006 @ 20:11:40 #125
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36833653
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

maandag 10 april 2006 @ 20:19:46 #126
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36833989
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wat verbruik zo'n spiegel verwarming eigenlijk?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36835580
mooie keuken
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_36836749
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat verbruik zo'n spiegel verwarming eigenlijk?
120 watt de vierkante meter , onze spiegel is 90x60 cm dus 0.9x0.6 x120=64.8 watt
pi_36837175
Mag ik hier ff een topic spemmen: We bestaan (bijna) 1 jaar: tijd voor K&W meet.
pi_36837282
Okay hier dan het langverwachte topic update...

Vandaag het volgende gedaan:

nadat ik zaterdag al een briefje in de bus had gehad van de koerier dat me via ebay gescoorde accu's in Nl waren. En dat ik niet thuis was bla bla etc. Heb ik ze vanmorgen zelf maar even opgehaald.

Echt goedkope verzending dit keer! ¤15.50 voor vier en een halve kilo per fedex naar Nl vanaf Usa! dat is me nog niet eerder gelukt. daarna ff een tas met spulletjes voor onze dochter naar Oma gebracht( was ze vergeten vanmorgen toen ze de freule op kwam halen.

Bakkie gedaan bij Papa Cybersijp en aan de arbeid gegaan.

Eerst de afwerklatjes van de gipsplaten van het plafond in de woonkamer verwijderd, daar zaten flink veel spijkers in , dus dat duurde wel ff. Soms zat het wel erg vast dus toen ik een keer flink kracht zette toen vloog een van die latjes met spijker richting me voorhoofd. Gevolg was een gaatje ter grootte van een spijkerkoppie in me voorhoofd. Ik daarna ff de bloeding deppen en schuurpapier halen bij de bouwmarkt(ze zeiden er geeeens wat over, had al van alles verwacht maar (gelukkig) niks te mekkeren

Net na de middag begonnen met het schuren van de balken in de woonkamer, en dat ging best lekker, toen het halfzes was en ik normaal aftaai naar huis moest ik nog vijf balken doen. Ik heb dan ook maar mijn vrouw laten weten dat ik ff later kwam.

19:00 was ik klaar met de balken, en morgen waorden ze in de eerste laag grondverf gezet. Moet morgen nog wel eerst ff dik afdekzeiltje halen anders hebben we straks spetters op de nieuwe vloer en dat willen we natuurlijk niet

Als ik t zo bekijk red ik het morgen om de balken in de grond te zetten, daarna zal ik denk ik gaan beginnen met het rachelen van het plafond in de serre. daar heb ik niet al te veel werk aan omdat de rachels al op 60 hart/hart zitten , moet alleen nog vakken maken in de breedte. Qua horizontaal uitzetten, dat hoeft ook niet omdat de rachels welke er nu zitten horizontaal hangen.

Dus met wat mazzel morgen nog alvast de eerste plafondplaten in de serre (laten we het hopen althans, omdat ik maar twee dagen per week heb om te knutselen gaat t niet zo snel natuurlijk.

Nu ff pics bekijken, verkleinen en online gooien.

To be continued
pi_36838222
gelukkig weer een update.... begon al afkik verschijnselen te vertonen
klinkt wel goed allemaal cijb.... hoop dat mijn verbouwing, nou ja opknapbeurt ook zo voorspoedig gaat verlopen.
pi_36838337

De nieuwe kraan welke vorige week geplaatst is, is mooi en niet geheel onbelangrijk ook nog eens: hij is vrij van gebreken

Doorkijk van de kamer vanaf de serre, waar je kan zien dat alle balken nu geschuurd zijn. Verder heb ik vanmorgen ook het oude kamerscherm wat mijn moeder altijd tussen de kamer en serre had hangen verwijderd. Ik had het al die tijd laten hangen vanwege het stof wat het een (klein) beetje tegen zou houden , maar nu moest hij er dan toch aan geloven.

Het voorste deel van de woonkamer is wat hoger dan achterin, hiervoor zat een plaat meranti triplex geschroefd maar dat worden straks de zelde schrootjes als welke ik tussen de balken ga doen. dan trek je de "lijn"van het zelfde wat meer door naar mijn idee

Plafond met balken van achter naar voren gezien, je ziet ook hoe het gips bevestigd is,......... Normaal doe je dat dus ff anders he? 60 breedte is aan de buitenaknten rachel in lengte en in hetmiddeen op hartlijn is 30 cm nog eentje. Nu kan ik dus wtee dingen doen. Of het gips eruit slopen, nieuwe rachels hangen, en daarop de schrootjes vastmaken of : gips laten zitten en daar doormiddel van lange dunne schroefjes en clipjes welke ik al eerder heb gebruikt(boven voor de wanden) de schrootjes vastmaken in een lat welke boven het gips ligt.( mijn voorkeur gaat uit naar het laatste overigens, schrootjes wegen zeker in mdf niet de hele wereld.

Mijn steun en toeverlaat van vandaag ( en many more days to come)

Dat waren ze weer , morgen weer meer
pi_36840029
heb je nou nog steeds geen spijt dat je t gekocht heb?
pi_36842327
nee hoor waarom? Ik wist waar ik aan begon, enkelt het duurt allemaal ff wat langer. Maar des te meer voldoening als je dan met je baco'tje , pootjes omhoog ligt te zonnebaden in je tuin
pi_36842364
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
nee hoor waarom? Ik wist waar ik aan begon, enkelt het duurt allemaal ff wat langer. Maar des te meer voldoening als je dan met je baco'tje , pootjes omhoog ligt te zonnebaden in je tuin
k was al 40x gek geworden waarschijnlijk
pi_36842694
patience my friend..........

Nee in mijn werk in de horeca heb ik wel geleerd geduld te heben, plus incasseringsvermogen. Je moet het nemen zoals het komt , t is niet anders.

daarbij komt dat dit huis van mijn grootouders is geweest , daarn avna mijn moeder, en ik hier een dik portie jeugdherinneringen heb liggen. Dat ga ik niet verkwisten door te "cashen" en een meer of minder kant en klaar verhaal te kopen.

hard core klussen all the way ! daarbij komt dat ik nu alles naar MIJN zin kan maken, en die kans moet je grijpen(al duurt het langer dan). Hier wordt ik oud , grijs en rimpelig in hoor , dit huis
pi_36842732
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:55 schreef Cybersijp het volgende:
patience my friend..........

Nee in mijn werk in de horeca heb ik wel geleerd geduld te heben, plus incasseringsvermogen. Je moet het nemen zoals het komt , t is niet anders.

daarbij komt dat dit huis van mijn grootouders is geweest , daarn avna mijn moeder, en ik hier een dik portie jeugdherinneringen heb liggen. Dat ga ik niet verkwisten door te "cashen" en een meer of minder kant en klaar verhaal te kopen.

hard core klussen all the way ! daarbij komt dat ik nu alles naar MIJN zin kan maken, en die kans moet je grijpen(al duurt het langer dan). Hier wordt ik oud , grijs en rimpelig in hoor , dit huis
mja k zou waarsch dit kot ook over nemen, dan gaat er ook een verbouwing door, aangezien alles gewoon gaar is aangelegt
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:42:20 #138
65960 sanger
pi_36846579
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Zow sanger jij gaat vroeg op stok zeg! Moet je morgen harstikke vroeg weer aan de arbeid of zo?

Nee niet vroeg op stok, maar moest darten. Is ook zo lullig voor de rest van het team om ze voor niets te laten wachten. Meestal ben ik dan pas rond een 12 uur thuis. Dan ga ik niet meer Fok!ken omdat ik de volgende morgen om 6 uur weer naast het bedje sta.

Maar ik ga de foto's lekker bekijken tijdens koffie en koek
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:00:43 #139
65960 sanger
pi_36846851
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:05 schreef Cybersijp het volgende:

De nieuwe kraan welke vorige week geplaatst is, is mooi en niet geheel onbelangrijk ook nog eens: hij is vrij van gebreken
Ik vind je nieuwe kraan ook erg mooi sijp .

Hoe diep is je aanrechtblad eigenlijk? Op de foto lijkt het alsof er achter de kraan maar erg weinig ruimte over is. Of komt dat door bladdiepte - tegelwerk is ca. 59 cm?

En laat je de verschillen in hoogte in het plafond (tussen serre en woonkamer) bestaan, of verlaag je het totdat alles dezelfde hoogte heeft?

Verders ziet alles er weer keurig uit. Ik verbaas me ook steeds over hoe opgeruimt het bij jou altijd is, ondanks dat je aan het klussen bent. Bij mij staat er eigenlijk altijd wel overal iets (als in tafel met daarop gereedschappen en materialen).

Nog 1 vraagje sijp. Zou je voor mij een close-up foto en een overzichtsfoto kunnen maken van de onderste voeg van je tegelwerk, dus de aansluiting op je aanrechtblad? Ik en mijn vriendin zijn er nog niet over uit of we nu een kitvoeg willen of een afwerkprofiel.
pi_36849798
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik vind je nieuwe kraan ook erg mooi sijp .

Hoe diep is je aanrechtblad eigenlijk? Op de foto lijkt het alsof er achter de kraan maar erg weinig ruimte over is. Of komt dat door bladdiepte - tegelwerk is ca. 59 cm?

En laat je de verschillen in hoogte in het plafond (tussen serre en woonkamer) bestaan, of verlaag je het totdat alles dezelfde hoogte heeft?

Verders ziet alles er weer keurig uit. Ik verbaas me ook steeds over hoe opgeruimt het bij jou altijd is, ondanks dat je aan het klussen bent. Bij mij staat er eigenlijk altijd wel overal iets (als in tafel met daarop gereedschappen en materialen).

Nog 1 vraagje sijp. Zou je voor mij een close-up foto en een overzichtsfoto kunnen maken van de onderste voeg van je tegelwerk, dus de aansluiting op je aanrechtblad? Ik en mijn vriendin zijn er nog niet over uit of we nu een kitvoeg willen of een afwerkprofiel.
zow ff snel je vragen beantwoorden en dan weer off naar de casa

Tussen de serre en de woonkamer wordt het stuk waar de "vouwdeur zat nog een extra blak bevestigd zodat het optisch doorloopt. Het hoogte verschil zal dus blijven.

Moet idd zo ff stofzuigen, t is weer een troepie

Ik denk dat je je vergist in de hoogte van het tegelwerk, totaal van blad naar bovenkant tegels is 82 cm(tegels zijn 20 cm en voeg 0.5 cm per stuk. Blad is 60 diep zonder de waterkering, deze waterkering is 9mm. dus zeg maar 61 diep.

Ik zal er aan denken als ik straks weer pics ga maken

Im off ..... later
pi_36873592
Zo dag voorbij de bus(sen) grondverf zijn weer leeg. Alle balken in de woonkamer zijn ontvet, ontstoft en in een eerste laag grondverf gezet. Mijn schoonmoeder pastte vanavond ff op onze dochter dus ik kon ff langer doorgaan als normaal(vrouwlief gaat naar de volleybal op Dinsdagavond) dus ook maar ff in up up tempo Jo-Anne haar kamer in de grond gezet. Stuk meer licht daar nu omdat het licht weerkaatst op de witte verf(was bruin van de panelen op de wand)

Volgende week is het paas dus tweede paasdag heb ik geen vrij(helaas) Dinsdag is dus de enige dag volgende week dat ik kan schilderen. Dan zal ik de tweede laag grondverf op de balken aanbrengen, en als er nog wat tijd over is gaan beginnen met wat ik vandaag ook nog in de planning had staan: het in vlakken verdelen van het serre plafond.

Hoewel het allemaal makkelijker bedacht dan uitgevoerd is natuurlijk, heb ik het idee nu al dat het een goed idee is om tussen de balken de schrootjes te doen. ik zie het dus helemaal zitten (al kost het mij wel de nodige dagen schilderen natuurlijk.

Maar ja vrije dagen zijn schaars aan het worden zoals bekend mag ik hopen, dus ik heb "buur"de schilder ff lief aangekeken en gevraagd of hij in de verloren uurtjes van de komende tijd voor mij de plafonds in de keuken, bijkeuken, en badkamer wil doen. Scheelt mij een hoop arbeit en hij heeft weer een binnen klusje voor als het nodig is(regen, harde wind etc etc)

Ik ga zo ff uppen brb
pi_36874384

Eerste balken zitten in de chat , verschil is duidelijk aanwezig zak maar zeggen

van onder af genomen verschil is eh.... significant

Balken zijn klaar ! mooi wit is niet lelijk, veel licht inenen meer ten opzichte van gisteren.

vanuit keuken gezien

Bouwinspectie! Mijn vrouw kwam ff langs om bakkie met me te doen

Hard core klussert tijdens shaggie pause( en koffie , met koek )

Detail waar om gevraagd was door Sanger meen ik, de kitvoeg tussen blad en tegels. allen zie ik nu dat ik hem beter op marco MACRO (arie )stand had kunnen zetten (komt alsnog eentje hoor sanger )

Jo-Anne haar kamertje ff flits flits en klaar in de grond gezet. scheelt heel wat licht met de volgende

Was btw een maart dat ik deze genomen heb

Enjoy en ik kijk nou al weer uit naar al die op dan wel aanmerkingen kom kom kom maar
  woensdag 12 april 2006 @ 00:04:35 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36874632
Prachtig hoor! Behalve de plavuizen (daar ben ik zelf gewoon geen fan van) vind ik het een geweldig huis worden!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36874844
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Prachtig hoor! Behalve de plavuizen (daar ben ik zelf gewoon geen fan van) vind ik het een geweldig huis worden!
Ook hoi

Ne zelf had ik ook graag een houten vloer gehad , maar ja kleine kinderen en etc etc eh? dan moet je soms iets anders beslissen dan waar je hartje naar uit gaat. Verder zijn tegels in combinatie met vloerverwarming een betere optie dan vloerverwarming gecombineerd met hout(van nature een isolator)

Voordeel van al dat klussen is wel dat ik me er nu als harstikke "thuus"voel, terwijl mijn vrouw dat nog niet echt heeft (komt wel, maar zij is er ook niet zo veel als ik natuurlijk. Moet ff groeien)
pi_36875023
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:10 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ook hoi

Ne zelf had ik ook graag een houten vloer gehad , maar ja kleine kinderen en etc etc eh? dan moet je soms iets anders beslissen dan waar je hartje naar uit gaat. Verder zijn tegels in combinatie met vloerverwarming een betere optie dan vloerverwarming gecombineerd met hout(van nature een isolator)

Voordeel van al dat klussen is wel dat ik me er nu als harstikke "thuus"voel, terwijl mijn vrouw dat nog niet echt heeft (komt wel, maar zij is er ook niet zo veel als ik natuurlijk. Moet ff groeien)
jij hoeft het strax niet elke keer schoon te houden
  woensdag 12 april 2006 @ 09:05:33 #146
65960 sanger
pi_36878533
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jij hoeft het strax niet elke keer schoon te houden
Ik denk dat plavuizen makkelijker schoon te houden is dan parket of hardhouten vloeren. Zal ongeveer hetzelfde zijn als laminaat.
  woensdag 12 april 2006 @ 09:09:09 #147
65960 sanger
pi_36878590
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef Cybersijp het volgende:
Detail waar om gevraagd was door Sanger meen ik, de kitvoeg tussen blad en tegels. allen zie ik nu dat ik hem beter op marco MACRO (arie )stand had kunnen zetten (komt alsnog eentje hoor sanger )

Dank je wel sijp

Een nieuwere foto is niet per se nodig. Deze is goed genoeg voor mijn vriendin om te beslissen of ze een kitrandje, of een afwerkprofiel wilt. Overigens begint het heel erg te lijken dat het een afwerkprofiel wordt als ik haar goed begrepen heb.
pi_36878946
Ik kan me eig. niks voorstellen bij afwerkprofiel, heb je toevallig plaatje online oid staan? ben wel benieuwd wat de andere optie dan had geweest
  woensdag 12 april 2006 @ 09:38:45 #149
65960 sanger
pi_36879095
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:30 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan me eig. niks voorstellen bij afwerkprofiel, heb je toevallig plaatje online oid staan? ben wel benieuwd wat de andere optie dan had geweest
* gezocht heeft, maar niets heeft kunnen vinden.

Heb ik paint een tekening gemaakt, eigenlijk durf ik het niet te posten maar voorruit, in ieder geval excuses voor de belaberde tekenkunst.

Eigenlijk is het hetzelfde als een hoekprofiel, maar dan speciaal om op het aanrechtblad te bevestigen.

De achterkant zet je vast in de tegellijm en de tegel zet er in, tussen achterkant en het opstaande randje.. Je houdt dan een mooie afgeronde kant wat ook meteen dienst doet als waterkering. Aan de onderkant zit een rubber. Deze strips kun je krijgen in verschillende kleuren. Wij gaan waarschijnlijk voor RVS omdat dit in alle apparatuur terug komt.

Overigens is de Praxis de einge winkel waar we tot op heden hebben kunnen vinden.

[ Bericht 21% gewijzigd door sanger op 12-04-2006 10:08:30 ]
pi_36908339
Ik wist geeneens dat zoiets bestond! dank dat je ff je paint doos heb willen gebruiken om het mij duidelijk te maken Idd in rvs is het best mooi, maar is het in rvs uitgevoerd of plastic met een rvs kleurtje? dan zou ik toch echt voor een kitvoegje gaan ipv plastic, dat is zo snel beschadigd natuurlijk

Kitvoegje kan je makkelijker verwijderen en opnieuw aanbrengen als het nodig is, dit heeft e..e.a meer voeten in de aarde als je aan vervangen gaat denken.

Is nog een overweging overigens, in rvs uitgevoerd zeg ik : in plastic dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')