Yep :/quote:
Gewoon schuren met het handje(superstrak stucwerk nl, en daarna latex eroverheen(katoenwit) onderop een hardhouten plint in verband met stootbutsen etcquote:Op zondag 2 april 2006 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe worden de muren eigenlijk afgewerkt ? Glasvezel behang; spac; gewoon behang; verfen ?
Lol ik hou meer van het utp ideequote:
Ik kijk wel uit dude, moet ik allemaal paneeltjes schilderenquote:Op zondag 2 april 2006 13:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Cijpie, ga je zoiets maken in je huiskamer?
[afbeelding]
Klussen rulez hard....quote:Op zondag 2 april 2006 14:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
Flauwe grap over een geslachtsoperatie inslikt![]()
En weer de complimenten voor je doorzettingsvermogen Cijpert! Mijn god, ik vind de boel een beetje verven al 'verbouwen'![]()
Oke; die plint wordt van een donkere houtsoort ?quote:Op zondag 2 april 2006 23:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Gewoon schuren met het handje(superstrak stucwerk nl, en daarna latex eroverheen(katoenwit) onderop een hardhouten plint in verband met stootbutsen etc
Maar je ging het plafond toch helemaal met hout afwerken, zoals je een keer een foto van de buren hebt laten zien?quote:Op zondag 2 april 2006 23:37 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit dude, moet ik allemaal paneeltjes schilderen![]()
![]()
Nee wordt anders dus![]()
Ehhh, even een aanvulling.quote:Op zondag 2 april 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
Jij bent er snel bij zeg
antwoord is "ja", alleen met een paar maanden gaat ie daar dus weg(heb hem straks ook niet nodig, immers kabelinternet voor the time being, plus mobiele telefoon). als we straks de oprit veranderen graven we hem op en dan verleggen we de kpn kabel naar de laatst gegraven mantelbuizen. zodat er gewoon zoals het hoort een isra punt gemaakt kan worden in de meterkast. De doos waar ie nu uit komt(in de muur) loopt al wel middels een leege buis naar de mterkast. Dus als ik ooit een telefoonaansluiting wil in de zijerker kan dat gewoon. (in eerste instantei zouden we nl. deze kabel verlengen en hem naar de mterkast toebrengen, daar isra maken, en dan weer terug(naar doos ernaast) Maar nu we dus mantelbuizen hebben gelegd en een nieuw mterbord etc in de hal hebben doen we het dus ff anders
quote:Op zondag 2 april 2006 23:36 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Lol ik hou meer van het utp ideeheb hier in ons oude huisje een wifi verbinding om dus vanaf twee huizen verderop het internet af te tappen. Maar wat een geklooi om het aan de gang te krijgen, plus het onderhoud ervan( waar ik het vandaan haal zijn ze niet zo slim met pc's
dus voor ¤20,- per maand een 8mbit lijntje gedeeld hebben is geen slechte deal(zeker daar ik 90% van de lijn resources gebruik...)
Dat was toch alleen de bovenverdieping???quote:Op maandag 3 april 2006 10:35 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Maar je ging het plafond toch helemaal met hout afwerken, zoals je een keer een foto van de buren hebt laten zien?
Of ben ik nou helemaal compleet in de war![]()
Nee, ik ben niet in de war... Kijk, deze foto postte je toen:
[afbeelding]
hier ookquote:Op maandag 3 april 2006 11:17 schreef kroegtijger het volgende:
[..]ben zelf ook geen liefhebber van WiFi.... t kabeltje is toch effe wat betrouwbaarder, en daarbij is e hogere snelheid ook geen onplezierige bijkomstigheid
Plint wordt wel van een harde houtsoort, maar ik ga ze dus met een kleur schilderen welke mooi bij de kleur op de wand past.(iets donkerder dat wel)quote:Op maandag 3 april 2006 10:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Oke; die plint wordt van een donkere houtsoort ?
Leverd dan namelijk een mooi contrast op vind ik![]()
Juistem Aritha, rigt on the spot ! Er komen dus zolas ik al slechts een paar keer vermeld heb, schrootjes tussen de balken zodat er ongeveer zo'n resultaat zal ontstaan net als wat je ziet op de foto wel je invoegde( had ik idd al eerder gepost in het eerste deel van de renovatie)quote:Op maandag 3 april 2006 10:35 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Maar je ging het plafond toch helemaal met hout afwerken, zoals je een keer een foto van de buren hebt laten zien?
Of ben ik nou helemaal compleet in de war![]()
Nee, ik ben niet in de war... Kijk, deze foto postte je toen:
[afbeelding]
Gigabit rulez bigtime boven Wifi uit, crappy paar mb per sec ipv van iets van 100 mb per seconde doorvoeren. Denk daarbij een , 8 poorts gigabit switch, en er is onderling van alles leuks (snel) over te zetten in het netwerkquote:Op maandag 3 april 2006 15:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier ook![]()
strax eens gigabit doorvoeren
jammer dat mn huidige infrastuctuur geen gigabit toelaatquote:Op maandag 3 april 2006 17:52 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Gigabit rulez bigtime boven Wifi uit, crappy paar mb per sec ipv van iets van 100 mb per seconde doorvoeren. Denk daarbij een , 8 poorts gigabit switch, en er is onderling van alles leuks (snel) over te zetten in het netwerk
Marsepein, dat weet ik ook gerust wel. Ik schrijf ook voor de time being kabel en daarna dus adsl, omdat de provider welke mijn voorkeur geniet(xs4all) geen kabelboer is.quote:Op maandag 3 april 2006 10:37 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ehhh, even een aanvulling.
KPN komt NIET langs om een isra te verzetten als er GEEN telefoonaansluiting op zit. En het kost ook nog eens bakken met geld ... (Ik dacht ¤275,00 maar kan ook nog meer zijn)
Ik heb het niet over aansluitkosten, maar over de kosten om het israpunt te verzetten...quote:Op maandag 3 april 2006 17:54 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dat een telefoonaansluiting geld kost das mij ook bekend, alleen zijn de aansluitprijzen geloof ik niet al te lang terug in opdracht van o.a de opta verlaagd.(weet ff niet hoeveel maar t is minder nu d8 ¤99,- ofzo)
weetje hoe creatief ik met mn ISRA ben geweest?quote:Op maandag 3 april 2006 18:03 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb het niet over aansluitkosten, maar over de kosten om het israpunt te verzetten...
das nog niksquote:Op maandag 3 april 2006 18:08 schreef Cybersijp het volgende:
Ou tannu verklein ff je plaatje, zelf sik ben ff aan het laden....
2288/1712 is ok best veel pixels
simpel:quote:Op maandag 3 april 2006 17:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom neem je dan eerst kabel? om later naar ADSL over te gaan ?
k denk mischien raar maar waarom laat je je isra nu niet al verzetten?quote:Op maandag 3 april 2006 18:12 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
simpel:
nu kan ik al kabelinternet nemen( zit in gangkast) en kan ik straks gewoon op mijn idee van switch ert aansluiten. zou ik adsl nemen dan heb ik voor zolang als het duurt dus een stapeltje electronica in me erker liggen.
Nu is mijn dochtertje lief net 1 jaar oud, en draadjes etc zijn erg interessant. Moet us afgedekt/ omwerkt gaan worden. Dus nog lelijker, vandaar mijn naar jullie idee rare gedachte kronkel
hmm mag je dat ding zelf niet verleggen eiks?quote:Op maandag 3 april 2006 18:59 schreef Cybersijp het volgende:
Omdat dat mijn gehele stoep open gebroken moet worden
Omdat ff de geldboom het af laatweten
Omdat er nog tienduizend andere dingen zijn welke belangrijker zijn
Maak me blij en zeg me met welk nummer je hebt gebeld en met wie je hebt gesprokenquote:Op dinsdag 4 april 2006 21:56 schreef Cybersijp het volgende:
Heb ook ff de kpn gebeld, en het geheel van de isra verhuizing voorgelegd, hoewel dat pas kan als je een aansluiting neemt. Kost het niet zo veel als Marsepein schetste. Cica ¤100,- voor het verleggen van de kabel(en aanhelen met een stuk van pak em beet 10 mter) en het maken van een nieuw isra punt in de kast. aansluitings kosten zijn ¤47,25 hedentendage zei die.
hmpf k had ook gebeld voor mn zus, daar ligt netjes een lijn en isra punt alleen er zit gewoon geen signaal op.... dat er op zetten zou ook 47 euro kosten :/quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:05 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Maak me blij en zeg me met welk nummer je hebt gebeld en met wie je hebt gesproken![]()
ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:05 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Maak me blij en zeg me met welk nummer je hebt gebeld en met wie je hebt gesproken![]()
eh tegen het beslaan van de spiegel? (of heb jij daar nou net nooit last van? Nou ik dus wel vandaarquote:Op woensdag 5 april 2006 00:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom een spiegel met verwarming eigenlijks?
geen last van, afzuiging aan en mn spiegel beslaat niet :pquote:Op woensdag 5 april 2006 01:00 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
eh tegen het beslaan van de spiegel? (of heb jij daar nou net nooit last van? Nou ik dus wel vandaar
sja int verbruik merk je het welquote:Op woensdag 5 april 2006 01:06 schreef Cybersijp het volgende:
Nou afzuigertje of niet maar ik heb niog niet het voorrecht gehad om ooit in een douche/bad ruimte te verblijven waar de de spiegel niet beslaat als ik aan het douchen ben(ja moet zeggen hou wel van erg warm water), dus beter dubbelop dan beslaan. Verwarming erbij kostte echt niet veel meer ten opzichte van de spiegel alleen.
Onze afzuiger is nu denk ik 3 weken oud, dus die kan het nog wel ff uithouden dus
Ik ga me daar maar nog eens een keer aan wagen .... iig bedankt.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.
Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks)
Dank dank dank, dat vinden wij net net ook toevalligquote:Op woensdag 5 april 2006 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe vaker je die keuken bekijkt hoe mooier hij wordt
Veel lichtinval trouwens; had ik er aan het begin nog niet verwacht
Prachtige woning
nu al??quote:Op woensdag 5 april 2006 01:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen last van, afzuiging aan en mn spiegel beslaat niet :p
binnenkort alleen eens kijken voor een nieuwe moter voor dat ding :/ hij wordt minder![]()
na 20 jaar
mjaquote:Op donderdag 6 april 2006 09:58 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
nu al??de kwaliteit van die dingen is ook niet meer wat het geweest is
Ey waar blijven jou foto's danquote:Op maandag 10 april 2006 08:11 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi Cyb,
Hoe is tie ermee?
(verkapt ik-mis-de-updates-terwijl-ik-zelf-bijna-nooit-meer-update-post)
Zow sanger jij gaat vroeg op stok zeg! Moet je morgen harstikke vroeg weer aan de arbeid of zo?quote:Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef sanger het volgende:
in mijn geval tot morgen dan
wel lekker wakker worden
quote:Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Maar eh ga zo ff foto's nemen, dan is iedereen weer happy de peppy
Wat verbruik zo'n spiegel verwarming eigenlijk?quote:Op woensdag 5 april 2006 00:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom een spiegel met verwarming eigenlijks?
120 watt de vierkante meter , onze spiegel is 90x60 cm dus 0.9x0.6 x120=64.8 wattquote:Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat verbruik zo'n spiegel verwarming eigenlijk?
k was al 40x gek geworden waarschijnlijkquote:Op maandag 10 april 2006 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
nee hoor waarom? Ik wist waar ik aan begon, enkelt het duurt allemaal ff wat langer. Maar des te meer voldoening als je dan met je baco'tje , pootjes omhoog ligt te zonnebaden in je tuin
mja k zou waarsch dit kot ook over nemen, dan gaat er ook een verbouwing door, aangezien alles gewoon gaar is aangelegtquote:Op maandag 10 april 2006 23:55 schreef Cybersijp het volgende:
patience my friend..........
Nee in mijn werk in de horeca heb ik wel geleerd geduld te heben, plus incasseringsvermogen. Je moet het nemen zoals het komt , t is niet anders.
daarbij komt dat dit huis van mijn grootouders is geweest , daarn avna mijn moeder, en ik hier een dik portie jeugdherinneringen heb liggen. Dat ga ik niet verkwisten door te "cashen" en een meer of minder kant en klaar verhaal te kopen.
hard core klussen all the way !daarbij komt dat ik nu alles naar MIJN zin kan maken, en die kans moet je grijpen(al duurt het langer dan). Hier wordt ik oud , grijs en rimpelig in hoor , dit huis
Nee niet vroeg op stok, maar moest darten. Is ook zo lullig voor de rest van het team om ze voor niets te laten wachten. Meestal ben ik dan pas rond een 12 uur thuis. Dan ga ik niet meer Fok!ken omdat ik de volgende morgen om 6 uur weer naast het bedje sta.quote:Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Zow sanger jij gaat vroeg op stok zeg! Moet je morgen harstikke vroeg weer aan de arbeid of zo?
Maar eh ga zo ff foto's nemen, dan is iedereen weer happy de peppy
Ik vind je nieuwe kraan ook erg mooi sijpquote:Op maandag 10 april 2006 22:05 schreef Cybersijp het volgende:
De nieuwe kraan welke vorige week geplaatst is, is mooi en niet geheel onbelangrijk ook nog eens: hij is vrij van gebreken
zow ff snel je vragen beantwoorden en dan weer off naar de casaquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind je nieuwe kraan ook erg mooi sijp.
Hoe diep is je aanrechtblad eigenlijk? Op de foto lijkt het alsof er achter de kraan maar erg weinig ruimte over is. Of komt dat door bladdiepte - tegelwerk is ca. 59 cm?
En laat je de verschillen in hoogte in het plafond (tussen serre en woonkamer) bestaan, of verlaag je het totdat alles dezelfde hoogte heeft?
Verders ziet alles er weer keurig uit. Ik verbaas me ook steeds over hoe opgeruimt het bij jou altijd is, ondanks dat je aan het klussen bent. Bij mij staat er eigenlijk altijd wel overal iets (als in tafel met daarop gereedschappen en materialen).
Nog 1 vraagje sijp. Zou je voor mij een close-up foto en een overzichtsfoto kunnen maken van de onderste voeg van je tegelwerk, dus de aansluiting op je aanrechtblad? Ik en mijn vriendin zijn er nog niet over uit of we nu een kitvoeg willen of een afwerkprofiel.
Ook hoiquote:Op woensdag 12 april 2006 00:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Prachtig hoor! Behalve de plavuizen (daar ben ik zelf gewoon geen fan van) vind ik het een geweldig huis worden!
jij hoeft het strax niet elke keer schoon te houdenquote:Op woensdag 12 april 2006 00:10 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ook hoi
Ne zelf had ik ook graag een houten vloer gehad , maar ja kleine kinderen en etc etc eh? dan moet je soms iets anders beslissen dan waar je hartje naar uit gaat. Verder zijn tegels in combinatie met vloerverwarming een betere optie dan vloerverwarming gecombineerd met hout(van nature een isolator)
Voordeel van al dat klussen is wel dat ik me er nu als harstikke "thuus"voel, terwijl mijn vrouw dat nog niet echt heeft (komt wel, maar zij is er ook niet zo veel als ik natuurlijk. Moet ff groeien)
Ik denk dat plavuizen makkelijker schoon te houden is dan parket of hardhouten vloeren. Zal ongeveer hetzelfde zijn als laminaat.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jij hoeft het strax niet elke keer schoon te houden
Dank je wel sijpquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef Cybersijp het volgende:
Detail waar om gevraagd was door Sanger meen ik, de kitvoeg tussen blad en tegels. allen zie ik nu dat ik hem beter op marco MACRO (arie)stand had kunnen zetten
(komt alsnog eentje hoor sanger )
* gezocht heeft, maar niets heeft kunnen vinden.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:30 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan me eig. niks voorstellen bij afwerkprofiel, heb je toevallig plaatje online oid staan? ben wel benieuwd wat de andere optie dan had geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |