abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36249590
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
Weet je wat? Ik zet de laatste reply in dit topic. Kan Cybersijp mooi tegelijk met een update een nieuw topic aanmaken.

Hoe vin-je-'m?
Aldus geschiedde....

Renovatie Was het eerste deel, en omdat iedereen van volslagen bijdschap en uitdentreure gespannen verwachtingen het topic heeft vol"gekalkt"moest er dus wel een deel "2"komen.

Inmiddels zijn we beland in maand 9 dat we aan het klussen zijn in de "Casa", en op een aantal dingen na zijn nu de grootste dingen achter de rug.

Ik zal zo ff de laatste periekelen rondom onze "renovatie"melden hier , so stay tuned in
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_36250016
Wat is er inmiddels sinds de laatste update in :

Renovatie

Gedaan?

Het volgende:

Licht in de badkamer, verder is de afzuiging van de badkamer aangelegd(voeding badkamer is provisorisch aangelegd. Als we straks weer wat meer tijd hebben om te verherbouwen dan zullen we dat nog wel goed aanleggen hoor

Er is een kast gemaakt in de bijkeuken, zodat de pomp , de cv, en het expansievat uit het zicht worden onttrokken.

Er zijn een aantal deuren voor de tweede keer in de grondverf gezet, a.s Zaterdag worden die geplaatst. Samen met het glas wat erin moet komen. Eindelijk die platen weg...

Het kozijn tussen de keuken en bijkeuken heeft de kwaliteitseisen van onze aannemer niet overleefd, stond te scheef(5 strepen). Timmerman moet alles eruit halen en opnieuw doen. Ja hij kan soms best hard zijn, maar ik vindt het niet erg hoor

Het houtwerk rondom is nu afgemaakt, met de grondverf in wit en groen zie je al een flink verschil met hoe het was.

De "foute"dozen uit de keuken zijn nu op twee na, allemaal al herstelt. De laatste twee moesten dus echt uitgehakt worden. Hier moet dus weer de stucadoor voor komen, de tegelzetter, de afkitter. Mucho kosten dus(maar niet voor mij )

Kwam een tip tegen van een failliet parket bedrijf hier op het k&w forum, heb er nog aan gedacht om op een partijtje parket te bieden, maar heb het afgeblazen omdat ik dan volgende week als ik eindelijk weer eens vrij ben het e.e.a op moet gaan halen. En ik moet gewoonweg te veel regelen dan op die dagen. Betwijfel of ik dan al wel aan klussen toekom. In ieder geval de week erna kunnen we weer lekker aan de slag op de vrije dagen
pi_36250731
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:13 schreef Cybersijp het volgende:

Aldus geschiedde....
Prachtig toch, je eigen topic mogen "verlengen"?

Tevens bijzonder schaamteloze TVP
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_36250881
Mooie OP Siepie

En nu verder met de foto's, je wilt niet weten hoe verslavend dit soort topics zijn de laatste drie dagen was het stil en ik check echt wel een paar keer per dag
pi_36250993

Voorkant van ons toekomstige woning zoals het er vanmiddag bij stond Al een hele verbetering met het eerste plaatje uit deel 1 van het renovatie topic

Deze dus

Kast in de bijkeuken, zodat de cv en allerhande daarbij relevante dingen aan het oog onttrokken worden.

Twee deuren klaar voor plaatsen in de kozijnen, linker is van de cahterdeur, rechter een van de deuren boven

Helaas deze was niet meer te reddden,..... Doet me wel wat hoor. Het was allemaal zo mooi getegeld enzo

Niet alle wcd's zitten scheef Deze uit de woonkamer, de "blinde"dop is voor een cai/utp aansluiting welke we op 8 punten in de kamer omhoog "kunnen"toveren

licht in de duisternis De spotjes van de badkamer werken dus...

De spiegelverlichting Hiertussen komt een spiegel van 60/90 met spiegelverwarming

Thats all folks Van de week weer meer
pi_36251041
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:45 schreef Juleh het volgende:
Mooie OP Siepie

En nu verder met de foto's, je wilt niet weten hoe verslavend dit soort topics zijn de laatste drie dagen was het stil en ik check echt wel een paar keer per dag
Vandaar elke dag 6000 hits op de pics op me webspace
pi_36251520
Ik vind dit een indrukwekkend project
Dus ik lurk ook weer enthousiast mee
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_36252039
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:03 schreef innepin het volgende:
Ik vind dit een indrukwekkend project
Dus ik lurk ook weer enthousiast mee
Er zijn er meer hoor !

Effe de stats erbij:

Dag Views
Sun 12-03-2006 2409
Mon 13-03-2006 5023
Tue 14-03-2006 6093
Wed 15-03-2006 3881
Thu 16-03-2006 3704
Fri 17-03-2006 4879
Sat 18-03-2006 3271
Sun 19-03-2006 5368
Mon 20-03-2006 3930
Tue 21-03-2006 5214

Dat zijn de hits op de pics alleen, hoeveel keer de pagina bekeken wordt kan ik via me webspace niet zien. Zal ook wel een berg(je) zijn Fijn om te horen dat ik al het bloed zweet en tranen die ik laat met tikken, pics uppen op de late avond na al het reguliere werk gewaardeerd wordt
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:29:24 #9
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36252246
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:21 schreef Cybersijp het volgende:

Fijn om te horen dat ik al het bloed zweet en tranen die ik laat met tikken, pics uppen op de late avond na al het reguliere werk gewaardeerd wordt
Word zeker wel gewaardeerd hoor!!
Ben blij dat er weer een deel 2 is!!!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:32:11 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36252306
Ik sluit me aan bij B.A.!

Superklus die nog wel tot het einde toe gevolgd moet worden!
pi_36255273
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:21 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Er zijn er meer hoor !

Effe de stats erbij:

Dag Views
Sun 12-03-2006 2409
Mon 13-03-2006 5023
Tue 14-03-2006 6093
Wed 15-03-2006 3881
Thu 16-03-2006 3704
Fri 17-03-2006 4879
Sat 18-03-2006 3271
Sun 19-03-2006 5368
Mon 20-03-2006 3930
Tue 21-03-2006 5214

Dat zijn de hits op de pics alleen, hoeveel keer de pagina bekeken wordt kan ik via me webspace niet zien. Zal ook wel een berg(je) zijn Fijn om te horen dat ik al het bloed zweet en tranen die ik laat met tikken, pics uppen op de late avond na al het reguliere werk gewaardeerd wordt
pi_36255924
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:48 schreef Cybersijp het volgende:
TVP, en meteen een vraagje:

Er komen nog deuren op de plaats van de underlayment platen boven op je erker??
pi_36256035
De badkamer ziet er echt al heel mooi uit! Die lampjes voor de toekomstige spiegel zijn erg grappig!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:40:53 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36257103
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36261647
Prachtig Sijb! Sinds ik vorige week met je vader gekeken heb is er weer veel gebeurd. Jammer van die scheve kontaktdozen. Met klussen gaat er helaas soms ook wat fout.

Groeten,
Rob
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_36272076
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:48 schreef Cybersijp het volgende:

De spiegelverlichting Hiertussen komt een spiegel van 60/90 met spiegelverwarming
Mag dat wel, zo'n wcd bij je wastafel? Ik had zelf iig ip44 spul genomen.

En vind je het niet jammer dat die 2 lampen zo dicht tegen de kast en tegen de muur aankomen?
pi_36274233
Ziet er super uit...
Ik kijk iedere dag minste een keer op je topic om te zien of er nog wat gebeurt is.

Respect voor je werk
pi_36284850
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:12 schreef OmeRob het volgende:
Prachtig Sijb! Sinds ik vorige week met je vader gekeken heb is er weer veel gebeurd. Jammer van die scheve kontaktdozen. Met klussen gaat er helaas soms ook wat fout.

Groeten,
Rob
Dat ik dat nog maag meemaken, iemand van me bloedeigen familie heeft zich "geregd"op Fok! enkelt en alleen maar om dat ik met zo'n mooi project bezig ben...

Of is het om de kunst af te kijken straks als je zelf de Kiel gaat verherbouwen ?

Leuk om te zien dat je actief meeleest Rob (plus groetsels)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cybersijp op 23-03-2006 00:20:58 (de groeten....) ]
pi_36284891
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:23 schreef Marsepein het volgende:

[..]

En vind je het niet jammer dat die 2 lampen zo dicht tegen de kast en tegen de muur aankomen?
Marsepein, ja bitje jammer wel ja. we wisten al dat er niet veel ruimte over zou gaan zijn. Maar na de 4 cm misser dus nog ff minder....

Leuke lampjes hé ?
pi_36284935
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:52 schreef Gurb het volgende:

[..]

TVP, en meteen een vraagje:

Er komen nog deuren op de plaats van de underlayment platen boven op je erker??
Gurb,

Zoals hier boven aangegeven komen Zaterdag a.s als het goed is de euren eindelijk op zijn uiteindelijke plek terecht. Beglaasd en wel. Het aanblik van onze "casa"zal dan zijn "kraakpand"status van zich af kunen schudden
pi_36285094
Verder met de dag van vandaag, ben op de valreep vandaag (17:30) nog even bij de keukenboer langs geweeest. Morgen vroeg komt de monteur de afzuigkap en het fornuis neerzetten en aansluiten.

Verder even (stevig) onderhandeld over de kraan(piep piep en loopt niet lekker rond, voor meer details zie deel 1 van de renovatie) en ik heb naar mijn idee een prima deal gesloten. Kraan wordt vervangen en er wordt een kraan terug geplaatst welke ¤100,- meer moet beuren, enkel ik betaal er geen ¤0.01 voor...... Voor het ongemak zeg maar

Type kraan welke er nu op komt is: Van HansGrohe de variarc -3 .

Voor de rest ben ik vandaag niet in de casa geweest en ik betwijfel of ik er morgen ook aan toe ga komen. Maar als ik ff tijd heb dan zal ik dat ff(hopelijk) met pics opleuken(alles voor de stats modus )

Dit was hem weer(voor vandaage)
pi_36287326
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:10 schreef Cybersijp het volgende:
Leuke lampjes hé ?
Niet alleen de lampjes zijn leuk, de hele badkamer ziet er goed uit!
pi_36294416
ook maar weer ff een TVP van maken:p
pi_36314408
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:08 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dat ik dat nog maag meemaken, iemand van me bloedeigen familie heeft zich "geregd"op Fok! enkelt en alleen maar om dat ik met zo'n mooi project bezig ben...

Of is het om de kunst af te kijken straks als je zelf de Kiel gaat verherbouwen ?

Leuk om te zien dat je actief meeleest Rob (plus groetsels)
........Het enige wat ik hier in De Kiel t.z.t. ga doen is de ouwe zooi afbreken. De nieuwbouw laat ik geheel aan de Duitse aannemer over. Van jouw huis valt nog iets moois te maken, met die gammele boerderij van mij moet je dat niet meer willen. Ik denk zelfs dat verbouwen nog duurder wordt ook en ik zal er nooit tevreden mee zijn. Ik kies voor een splinter nieuw huis naar de laatse bouwstandaard. Het wordt sleutelklaar opgeleverd dus ik hoef slechts in eigen tuin te verhuizen
In de praktijk zal ik natuurlijk toch nog genoeg moeten doen, maar zo rigoreus als jij bezig bent daar pas ik toch mooi voor. Ik ben niet goed in klussen. Komt te weinig electronica in voor
Maar jou gaat het aardig af, ik had het niet achter je gezocht Sijb, m'n respect!
pi_36316177
Zo boys and girls

Ik heb mijn vermoeide lijf nog vanavond ff naar de casa weten te hijsen.....Om aldaar wat plaatjes te schieten van het o zo mooie fornuis wat vandaag is neergezet.

Verder vandaag:

Herstellen van het kozijn tussen bijkeuken en keuken(hangt nu dus wel recht na poging twee voor de aannemer)
De afzuigkap
":gammele"kraan verwijderd, en zien we godzijdank niet meer terug
Kastje tussen caroussel en muur geplaatst(moest op maat gemaakt worden @ kitchenfabriek)
Plinten in de hele keuken afgemaakt

Zo naar me bed, maar eerst nog ff de pics hosten

brb

Oh ja het FORNUIS IS MOOI!!!
pi_36316286

Verherherbouwd deurkozijn

zicht "lange"zijde van de keuken

en hijs fijn, het fornuis en de afzuigkap. Allebei maatje groot. Ik kook vaak nogal "groot"maar das de "waard'eigen....(chefkok)

laat de stats maar weer knallen
pi_36318662
Now we're talking!

Het is dat ik geen rvs wil ivm krassen, anders had ik het wel geweten! .
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:07:50 #29
65960 sanger
pi_36319443
Ziet er goed uit sijp. Maar ligt het aan mij of lijkt de afzuigschouw breder nog dan het fornuis?

Fornuis is trouwens helemaal in deze opstelling.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:27:50 #30
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36319654
pi_36320450
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit sijp. Maar ligt het aan mij of lijkt de afzuigschouw breder nog dan het fornuis?

Fornuis is trouwens helemaal in deze opstelling.
Een bredere afzuigschouw lijkt mij juist een voordeel voor z'n functie. Het fornuis ziet er klasse uit, maar ik had hogere pootjes genomen zodat-ie net iets boven het aanrechtblad uitkomt. Er kan namelijk beter iets van het fornuis op het aanrecht terecht komen dan zoals nu andersom. Hogere pootjes lijkt me achteraf ook geen heksenklus.

Het gaat allemaal ineens wel snel hoor Badkamer klaar, keuken klaar! Zitten de plinten van de Agnes plavondplaten in de Masterbedroom ook al strak? Ik had het daar met je Vader over.
pi_36321721
tvp
Ik vind het zo'n leuk huis
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:25:30 #33
65960 sanger
pi_36322553
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:07 schreef OmeRob het volgende:

[..]

Een bredere afzuigschouw lijkt mij juist een voordeel voor z'n functie. Het fornuis ziet er klasse uit, maar ik had hogere pootjes genomen zodat-ie net iets boven het aanrechtblad uitkomt. Er kan namelijk beter iets van het fornuis op het aanrecht terecht komen dan zoals nu andersom. Hogere pootjes lijkt me achteraf ook geen heksenklus.

Het gaat allemaal ineens wel snel hoor Badkamer klaar, keuken klaar! Zitten de plinten van de Agnes plavondplaten in de Masterbedroom ook al strak? Ik had het daar met je Vader over.
Er zal een reden zijn dat het fornuis zo laag is, en ik gok dat het met ergonomie te maken heeft.

De werkhoogte zal zo en zo hoger zijn dan het aanrechtblad, reken er maar een pan op in de hoogte.
pi_36323172
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Er zal een reden zijn dat het fornuis zo laag is, en ik gok dat het met ergonomie te maken heeft.

De werkhoogte zal zo en zo hoger zijn dan het aanrechtblad, reken er maar een pan op in de hoogte.
vind ik bij ons ook Pannen op de achterste pitten kan je niet echt fatsoenlijn roeren enzo
pi_36334255
Zou goed kunnen dat dat de reden is. Ben benieuwd wat chef-kok Sijb er zelf van zegt
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:53:00 #36
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36334651
Mooie keuken!!!
tvp bijdeze..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_36343052
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:35 schreef OmeRob het volgende:
Zou goed kunnen dat dat de reden is. Ben benieuwd wat chef-kok Sijb er zelf van zegt
nu nog ff kijken waar die uithangt :p
pi_36343830
Mooi!
Had niet door dat er alweer topic 2 was..
Schiet al aardig op zo!

Wanneer is de planning dat jullie over gaan ?
pi_36344529
zo uitgekookt voor vandaag .....

Het fornuis is dus express wat alger gezet, als je een big-ass pan op het vuur heb staan dan kan je er niet in kijken.... (en roeren kan ik wel op gevoel, alleen kook ik ook op gevoel en hoe het geheel in het pannetje beweegt enzo....)

Werkblad is 94 cm boven de vloer en het fornuis is op 90 gezet(normale maat overigens)

Het fornuis is express een overmaat geworden, fornuis is 90 breed afzuigkap is 120 cm. De afzuigkap heeft nl. randafzuiging(itho patent overigens) en zuigt dus via de rand af(duh...) Allen warme lucht stijgt niet recht omhoog, maar meer als een wig vorm. Als je rand van je afzuigkap dus direct boven de rand van je fornuis zit dan kan je simpelweg gezegd sommige geurtjes niet opzuigen....

Daar ik een lieve vrouw heb welke niet van geurtjes houd, dus maar de ultracoole manier gedaan.. Bijkomend voordeel is dat iknu gewoon binnen kan(en mag ) frituren. dat heen en weergeloop met me mandje frituurhandel vindt ik namelijk een hele DIKKKE niks....

Dus vier pannetjes koken, en op twee niet gebruikte pitten met mijn 3200 watt frituurpan(merk fritel) op mijn dedicated wcdtje frituren. Wie doet je wat?

Planning dat we overgaan is nu alweer verschoven, in mijn hoofd hangt het zo'n beetje richting mei/juni 2006 dan heb ik gewoon nog ff tijd voor het schilder werk. Vanaf volgende week gewoon weer twee vrije dagen per week en ik moet nog ff flink schilderen (licht uitgedrukt... )

Verder moet ik nog 21 pakken mdf schroten in de grond zetten, en in een keer hoogglans. Dus daar ben ik wel ff zoet mee. Voordeel is wel dat ik de schuur van de baas daarvoor kan gebruiken als het andere paviljoen ook staat (schuur is 30m x 10m)

En ome rob om een paar spatjes maak ik me net als over een paar kraassen niet druk hoor, kwestei van goed met je spllen omgaan. Komt er van een week een andere chefkok iets terug brengen bij ons in de keuken kijkt naar onze "kachels"en zegt:"zo die zijn zeker nieuw?", nee oudste is slechts 9 jaar oud( en al zeker 2000 keer schoongemaakt, plus nog de diverse zeer grondige borstelbeurten tussendoor(stuk of 40) Rvs kan best mooi blijven dus mits je er maar goed mee omgaat(en rvs olie gebruikt )
pi_36344607
Oh ja morgen hopelijk meer, anders Op zondag dan ben ik vrij. (eerste dag van deze week Jeuh...) Zal dan ff pics schieten hetgeen buur "kees"de schilder morgenvroeg vanaf 07:00 aan het schilderen dan wel beglazen is geweest . Hiep hoi dus want waarschijnlijk zijn er vanaf morgen avond ramen en deuren in alle kamers. Scheelt een hoop "kraakpand"opmerkingen.
  Moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 11:49:19 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36350309
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:23 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Verkorte versie; ja dat mag de zoneindeling in een badkamer geld niet voor wastafels.
Zolang het maar buiten zone 3 ligt; is het gewoon toegestaan

Heel mooie verbouwing hoor ! Schiet al aardig op
pi_36352340
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Verkorte versie; ja dat mag de zoneindeling in een badkamer geld niet voor wastafels.
Zolang het maar buiten zone 3 ligt; is het gewoon toegestaan

Heel mooie verbouwing hoor ! Schiet al aardig op
k verbaas me ook al jaren hoe t stopcontact bij ons boven de spiegel dr zit 8)

als je de afzuiging vergeet aan te zetten druipt in notime t water van de muren
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:28:56 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36356991
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:57 schreef Cybersijp het volgende:
Dus vier pannetjes koken, en op twee niet gebruikte pitten met mijn 3200 watt frituurpan(merk fritel) op mijn dedicated wcdtje frituren. Wie doet je wat?
Een dedicated WCDtje voor je frituurpan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36375557
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Een dedicated WCDtje voor je frituurpan
Ja doe eens gek....
pi_36376839
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:28 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja doe eens gek....
als je toch verbouwt 8)
pi_36392612
Was vandaag vrij van het werk, en heb mezelf maar eens verwend met een volledige dag niksdoen....

Vanmddag bij paps om de koffie geweest en (natuurljk) ff langs de casa om pics te maken.

Het volgende is gebeurd:

Deur in de bijkeuken hangt nu, plus het glas erin is gezet, alleen nu mist nog het beslag (kan ik dus ff de aannemer voor bellen, ik heb het wel gezien nl.)

Het raam boven de kleine erker is geplaatst

laatste stukje glas in lood is back to base, dat dient als "reserve" mocht ik ooit nog wat nodig hebben.

De deuren op zowel de voorkamer als de achterkamer zitten op hun plek, scheelt een hopie licht in de kamers zeg.

De bouwkeet van de aannemer is weggehaald, immers het werk zit er voor hun vrijwel op

De wcd's in de keuken zijn gerepareerd met tegels en gevoegd, nu moet er alleen nog gekit worden.daarna natuurlijkweer afmonteren van e.e.a

Vanaf Woensdag a.s komt de schilder binnen wat in de grondverf zetten, daarna gaat hij met ( een welverdiende) vakantie.

Dinsdag en woensdag zal ik een aanvang maken met het schilderen van de voorste slaapkamer(grond) plus waarschijnlijk Woensdag het plafond erin maken.

Zo nu eerst ff de camera opsnorren, en dan zal ik pics uppen van de stand van zaken nu

patience people
pi_36392997
Ik kan het ding ff niet vinden

Zal ongetwijfeld ergens liggen, maar zie hem ff niet....

Morgen oid dus weer een pics update
  zondag 26 maart 2006 @ 23:59:09 #48
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36393032
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan het ding ff niet vinden

Zal ongetwijfeld ergens liggen, maar zie hem ff niet....

Morgen oid dus weer een pics update
Ik wilde net al gaan slapen.. maar nog even gewacht op de foto's. Voor niets dus
Maar iig wel goed dat je een keertje een dagje vrij hebt genomen!

en ik ga nu slapen..dag dag
pi_36393178
je lijkt wel een "klusgroupie"te worden......

nee hoor geintje, leuk dat je interesse voor het project hebt
pi_36393392
Gotha!!

Gevonden, minj lieftallige echtgenote had hem "verherplaatst"

Ik ga zo ff uppen, dus nog ff geduld
pi_36393857

Zo staat de voorkant van ons huis er nu bij, behalve mijn vrouw en dochter die stonden alleen nu ff op de foto

Houtwerk aan de achterkant, hier zie je de masterbedroom met de nieuwe deuren gemonteerd en in de grondverf

Achterdeur in de grond en gemonteerd, hier mist alleen nog de deurkruk en het slot daar moet ik nog ff over bellen. En als ik ooit hoor dat schilders geen humor hebben...... Nou Nou dan geef ik je (geen)(on)gelijk

Hier stond de keet dus, zeg maar pal op de plaats waar vorig jaar september nog een zwembad was.

Bijkeuken nu met al het licht wat er voortaan aanwezig is, dat scheelt ff een slok op een borrel met vroeger

Hier zie je hoe het toen was voordat er nieuwe kozijnen waren( en nog het een en ander niet )

Hier een van de repareerde dozen, is gevoegd en wacht op een nieuwe kitlaag. deze zit zeg maar tussen de keuken en de kamer in.

Nog een gerepareerde doos, alleen zit deze aan de lange kant van de keuken net naast de buffetkast(waar de combimagnetron zit onderandere)

Das was hem weer voor nu, van de week wel meer . Oh ja schreef net dat ik een plafond zou gaan maken op de voorste slaapkamer maar dat worden dus de vensterbanken in de kamer . Dit ivm met het verfen van de schilder . Anders kan ik ze zelf doen. Geeft niks mar ik heb nog genoeg te doen

laterz
pi_36396346
Mooi hoor

Wat gaat de kleur worden van de deuren enzo? Ook gewoon (gebroken) wit?
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 09:11:20 #53
92034 crew  Vonkenboer
pi_36396441
Wanneer schat je in dat je gaat wonen in de casa ?
Omdat het nu allemaal wel erg "af" begint te lijken

Mooie tegels en mooie kleuren hoor !
Vooral dat contrast tussen dat donkere aanrechtblad en die tegels
pi_36398325
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:01 schreef Sjoem het volgende:
Mooi hoor

Wat gaat de kleur worden van de deuren enzo? Ook gewoon (gebroken) wit?
Kleur buitenom gaat een hel donkere kleur groen worden( naar het zwarte toe, dus niet zwart!) en daarbij een tint gebroken wit vor alles wat nu al wit in de grondverf zit
pi_36398381
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Wanneer schat je in dat je gaat wonen in de casa ?
Omdat het nu allemaal wel erg "af" begint te lijken

Mooie tegels en mooie kleuren hoor !
Vooral dat contrast tussen dat donkere aanrechtblad en die tegels
Zelf verwacht ik dat we circa eind Mei "over"kunnen maar hoewel het lijkt dat er nu hasst niks te doen meer is, moet er echter nog wel een hele boel gebeuren. Het kan dus zijn dat het ff later gaat worden, op zich niet zo erg ons huis hebben we nog zodat we zonder al te veel trouble nog gewoon kunnen wonen
pi_36409750
Dat fotoapparaat blijkt nog wel eens op een andere plek te liggen maar de plaatjes zijn weer mooi en de electradozen zitten weer keurig strak

[ Bericht 43% gewijzigd door OmeRob op 27-03-2006 17:39:53 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:20:19 #57
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36467658
Ik ben jaloers op je keuken
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36480540
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:20 schreef coolbabe het volgende:
Ik ben jaloers op je keuken
dank dank we zijn er zelf ook erg blij mee....

Gisteren en vandaag vrij geweest en enkelt hier vanmiddag wat kunnen doen in de casa. Gisteren de belasting etc in orde gemaakt voor 2005. Laat maar komen die teruggave.....

Daarnaast wat kleine dngen gedaan in ons huis wat nu te koop staat. We zijn wat gezakt in vraagprijs en hoop dat er nu wat meer animo voor zal komen(loopt niet storm )

Vanmiddag tot de ontdekking gekomen dat de afzuigkap ietsjes uit het lood hing, effe gebeld en daar was de keukenbouwer Pieter met zijn bus. Idd stond niet helemaal jofel maar met een minuut of drie / vier hing ie weer als een plaatje

Daarna kom de kitman, deze heeft de verherbouwde dozen opnieuw gekit evenals wat kit en voeg werk her en der in de casa. Ik kan best kitten maar dze man kit iedereen eruit kan ik je vertellen. Is al meer dan 30 jaar aan het afdichten(met een mooi woord) en verstaat zijn vak. Heeft gewoon 100 verschillende soorten kit in zijn bus op de greep liggen(inclusief eiken beuken,kersen etc ) Bus zit echt nokkie nokkie vol met kit dus.

Verder is de schilder vanmorgen een paar uur aan het schilderen geweest binnen in huis . Hij heeft de nieuwe kozijnen aan de binnenkant in de grond gezet. Morgen komt hier een tweede laag grond op. En daarna kan het in de aflak.

Zelf ben ik vanmiddag bezig geweest met vensterbanken, werzalit via de aannemr kostte ¤600,- exclusief btw en arbeid. Mij ff te gortig , dus heb het zelf gemaakt met mooie vuren meubelpanelen. Ik was nu net geen ¤100,- kwijt dus daar hou ik ff flink me knip op dicht....

De serre is nu klaar qua vensterbank, het raam wat tusse de serre en de erker aan de zijkant van ons huis is klaar, de kleine erker aan de zijkant is ook klaar. Nu alleen nu de erker voor. Maar hout staat klaar ervoor en volgende week Maandag wanneer ik weer vrij ben dan maak ik hem soldaat.

Daarna de gaten van de schroeven effe plamuren, schuren en in de grond zetten. Dan kan ik straks als ik met de kamer zelf bezig ben qua schilderwerk de vensterbanken in een keer meegenomen worden.

Ik heb inmiddels ook 21 pakken kraalschroten in bestelling staan, zodat ik straks met een week of twee dat ook in huis heb. dan is er ruimte in de baas zijn schuur en kan ik me daar helemaal uit leven. immers in huis kan je maar een pak of wtee per keer doen. en dat gaat niet zo snel hé?

Als die dan geverfd zijn kan ik de balken gaan schuren in de woonkamer en voorzien van grondverf. Daarna plankjes ertussen hangen, en voor de tweede keer in de hoogglans zetten.

Je ziet t idee is er wel maar nu de tijd nog

Morgen ff flink heen en weer rijden tussen de casa en ons huidige huis, omdat ik heb vanavond ruimte gemaakt op zolder en dat kan dan alvast naar de zolder van de casa. Weg is maar weg zak maar zeggen.

Daarnaast een betreurende mededeling: No milk today oh nee, dat moest zijn geen pics vandaag

Tot de volgende update maar weer
pi_36536276
hey cijb,

gaat hard nu Jammer dat er geen pics bij staan.... maar ik wacht geduldig af

Succes met het verkopen van je andere huis
pi_36539281
t kan nooit hard genoeg gaan

Schilder is ff een weekje op vakantie(welverdiend overigens) en zal vanaf 10/04 weer beschikbaar komen om de kozijnen in de aflak te zetten. vanaf volgende week maandag zal er weer driftig geklust gaan worden door ondergetekende omdat ik dan pas weer vrij ben. (juuh... )

Ik denk dan zelf nu dat ik volgende week ook flink aan de schilder raak, maar ja t kan verkeren hé? zei Brederoo vroeger al (nerd modus)
pi_36565954
Ik wou niet lullig doen en jullie al die tijd alvorens ik Maandag en dinsdag as. weer aan het klussen ben( en pics ga maken ) geen pics posten. Ik ben dus vanavond ff speciaal na het werk nog ff naar de casa gereden om daar in het donker wat pics te schieten

Nou? goed idee of niet?

Ik ga ze zo zelf ff bekijken, en dan post ik ze
pi_36566380

Detail van het kitwerk aan de achterkant van de afzuigkap, omdat ik niet wou dat de tegels niet achter de kap zaten(normaal tot de kap tegelen) moest er dus middels tegels ook achter de kap zelf getegeld worden. alleen je krijgt dan een soort van schaduwvoeg welke je bijna altijd ziet. (is lelijk) dus effe afgekit en nu staat het weer als een plaatje(en is het zoals ik wil )

Vensterbank in de serre, er zit ook nog een oortje aan, maar op deze foto is die niet te zien. Opde volgende wel. Is ook moeilijk focussen in het donker

Het oortje van de vensterbank in de serre. De baksten liggen erop om de kit goed aan te drukken op de hoek. daar kwam het een beetje omhoog, en nu de stenen erop liggen dus niet. Vandeweek is de kit uitgehard, en kan ik de stenen zonder probleem weghalen zonderdat het weer omhoog komt

Vensterbank tussen de zijerker en de serre. dit raam is een flink stuk groter geworden tijdens de verbouwing. En heeft zijn doel(meer licht in huis) dus waargemaakt.

Vensterbank in de zijerker, onder verstek gezaagd, enkelt een lat aan de onderkant moet nog wel bevestigd worden. Maar daar had ik afgelopen woensdag geen tijd meer voor (zou 18:00 thuis zijn, en was om 18:20 klaar met vastzetten van het geheel

Dat komt dus volgende week wel, net als de voorste erker:)

Nou beetje tevreden gesteld?

Tot de volgende" keek op de klusweek"
pi_36566422
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:51 schreef Cybersijp het volgende:

Detail van het kitwerk aan de achterkant van de afzuigkap, omdat ik niet wou dat de tegels niet achter de kap zaten(normaal tot de kap tegelen) moest er dus middels tegels ook achter de kap zelf getegeld worden. alleen je krijgt dan een soort van schaduwvoeg welke je bijna altijd ziet. (is lelijk) dus effe afgekit en nu staat het weer als een plaatje(en is het zoals ik wil )

Vensterbank in de serre, er zit ook nog een oortje aan, maar op deze foto is die niet te zien. Opde volgende wel. Is ook moeilijk focussen in het donker

Het oortje van de vensterbank in de serre. De baksten liggen erop om de kit goed aan te drukken op de hoek. daar kwam het een beetje omhoog, en nu de stenen erop liggen dus niet. Vandeweek is de kit uitgehard, en kan ik de stenen zonder probleem weghalen zonderdat het weer omhoog komt

Vensterbank tussen de zijerker en de serre. dit raam is een flink stuk groter geworden tijdens de verbouwing. En heeft zijn doel(meer licht in huis) dus waargemaakt.

Vensterbank in de zijerker, onder verstek gezaagd, enkelt een lat aan de onderkant moet nog wel bevestigd worden. Maar daar had ik afgelopen woensdag geen tijd meer voor (zou 18:00 thuis zijn, en was om 18:20 klaar met vastzetten van het geheel

Dat komt dus volgende week wel, net als de voorste erker:)

Nou beetje tevreden gesteld?

Tot de volgende" keek op de klusweek"
is dat je telefoonkabeltje op die laatste PIC?
pi_36566583
Jij bent er snel bij zeg

antwoord is "ja", alleen met een paar maanden gaat ie daar dus weg(heb hem straks ook niet nodig, immers kabelinternet voor the time being, plus mobiele telefoon). als we straks de oprit veranderen graven we hem op en dan verleggen we de kpn kabel naar de laatst gegraven mantelbuizen. zodat er gewoon zoals het hoort een isra punt gemaakt kan worden in de meterkast. De doos waar ie nu uit komt(in de muur) loopt al wel middels een leege buis naar de mterkast. Dus als ik ooit een telefoonaansluiting wil in de zijerker kan dat gewoon. (in eerste instantei zouden we nl. deze kabel verlengen en hem naar de mterkast toebrengen, daar isra maken, en dan weer terug(naar doos ernaast ) Maar nu we dus mantelbuizen hebben gelegd en een nieuw mterbord etc in de hal hebben doen we het dus ff anders
pi_36566655
Ik kan overigens straks in heel de woonkamer uit 8 punten kiezen waar ik kabel, utp, en telefoon wil hebben. Enkelt nu kan ik dus ook op punt 9 nog een extra telefoonaansluiting creeren

(schoot me ff te binnen, wist niet of je dat nog wist na al dat hard core tikwerk de laatste maanden )
pi_36566981
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:00 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan overigens straks in heel de woonkamer uit 8 punten kiezen waar ik kabel, utp, en telefoon wil hebben. Enkelt nu kan ik dus ook op punt 9 nog een extra telefoonaansluiting creeren

(schoot me ff te binnen, wist niet of je dat nog wist na al dat hard core tikwerk de laatste maanden )
k denk al dat ding blijf daar vast niet

mja wel gaaf dat je overal al gewoon loze buizen heb liggen, baal er hier altijd van

of je wil een buisje in de vloer rammen ligt er verdomme al een andere buis dwars over,

kut installateurs hier geweest
pi_36567384
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k denk al dat ding blijf daar vast niet

mja wel gaaf dat je overal al gewoon loze buizen heb liggen, baal er hier altijd van

of je wil een buisje in de vloer rammen ligt er verdomme al een andere buis dwars over,

Als het zo makkelijk gaat(houtenvloer? ) dan "ram'je er toch gewoon een naast Of lag ie eral, en was het dus (achteraf) niet nodig geweest?
pi_36567945
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk gaat(houtenvloer? ) dan "ram'je er toch gewoon een naast Of lag ie eral, en was het dus (achteraf) niet nodig geweest?
beton.. en dan wordt t even een sleufje rammelen
pi_36568993
Sinds 1 uur bezig in het vorige topic, heb het net uitgelezen...

Wat een verbouwing, echt prachtig gewoon, keuken is ook geweldig.
Morgen dit topic maar lezen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 10:58:18 #70
92034 crew  Vonkenboer
pi_36571224
Hoe worden de muren eigenlijk afgewerkt ? Glasvezel behang; spac; gewoon behang; verfen ?
  zondag 2 april 2006 @ 11:49:15 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36572184
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:00 schreef Cybersijp het volgende:

Ga je geen wireless nemen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36572687
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ga je geen wireless nemen?
WiFi is best kut met gewapend beton
  zondag 2 april 2006 @ 13:59:45 #73
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36575971
Cijpie, ga je zoiets maken in je huiskamer?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 2 april 2006 @ 14:01:34 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36576023
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

Flauwe grap over een geslachtsoperatie inslikt

En weer de complimenten voor je doorzettingsvermogen Cijpert! Mijn god, ik vind de boel een beetje verven al 'verbouwen'
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 2 april 2006 @ 14:07:29 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36576180
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

WiFi is best kut met gewapend beton
Is dat zo?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')