abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36995946
Nou, poging 2 dan maar ... tijdens de eerste poging crashte mijn computer. (Dus nu de notepad file regelmatiger opslaan...)

Goed, de klusperikelen van Marsepein.

Beginnen bij het begin.

Eind 2002 hebben mijn huidige vrouw en ik het ouderlijk huis gekocht van mijn schoonmoeder. Ik schrijf huidige vrouw omdat we toen nog vriendje en vriendinnetje waren.

Voor de snelle rekenaars onder ons, inderdaad dat is bijna 3,5 jaar geleden. En nee we wonen er nog steeds niet. Maar er is goed nieuws, eind mei, het hemelvaartweekend gaan we verhuizen. Dus als er K&W-ers zijn die willen helpen...voor koffie en broodjes wordt gezorgd.

Na een renovatie door PROGIS (PROject GeluidsIsolatie Schiphol) zijn wij verder gegaan. Alles is gestript. Alleen steunmuren, vloer- en plafondbalken en de trappen zijn nog origineel. Verder is (bijna) alles nieuw. Dat is echter geen overbodig werk geweest. Na de oplevering midden jaren 60 is er niets meer gedaan en vernieuwd aan het huis. En we kochten het in redelijk vervallen staat alle kozijnen rot, overal enkel glas, geen centrale verwarming, lekke bijkeuken, geen isolatie, slechte elektra, gescheurde muren en eigenlijk geen badkamer.

Ik vraag en krijg nauwelijks hulp. Dat is geen verwijt, ik werk graag alleen, ongeveer 95% van de uren zijn door mijzelf ingezet. Omdat ik een drukke baan heb, komt er door de weeks weinig van om ook te klussen, en ook heeft 'ons project' tussendoor verschillende maanden stil gelegen.

In 2004 ben ik met mijn , en ook toen meerdere maanden niets gedaan. (Onder andere een huwelijksreis van 4 weken naar de Dominicaanse Republiek)

Sinds eind 2005 zit de gang er weer goed in, en is er veel gebeurd.

Eigenlijk ben ik sinds K&W begonnen is hier aanwezig. Eerst onder de noemer Meimaand Klusmaand, later Klussen en Wonen.

Mijn eigen topics in K&W:
  • De klusperikelen van Marsepein (Deel 1)
  • Woonhuis Alarm.
  • We bestaan (bijna) 1 jaar: tijd voor K&W meet.
  • Bijna brand door kortsluiting!
  • Picknicktafel maken: bouwtekening?
  • Als iemand nog een hulpje zoekt....
  • Deurbeslag binnendeuren.
  • Beveiligingsmagneetjes gezocht.
  • Metalstud wand in bijkeuken, aarden?
  • Achteraansluiting WC pot als afvoer gebruiken?
  • Plat dak van binnenuit isoleren. Hoe?
  • Lange gipsplaten op plafond monteren, hoe?
  • Elektrisch openen van gordijnen.
  • Vraag over domotica/thermostaat op afstand bedienen.
  • Centraaldoos verhogingsstuk, waar te koop?
  • Afdichten rioolpijpgat in fundering
  • KPN ISRA punt laten verplaatsen.
  • Het groot Centraal Verwarmde topic.
  • Wat voor vloerplaten moet ik kiezen?
  • Geluidsdemper wasemkap gezocht.
  • Indeling groepenkast, advies gevraagd.

En wie mijn active topics bekijkt ziet dat ik meubilair ben in K&W.

En omdat een klustopic zonder foto's niets is ... hier de beelden bij het verhaal:

Eerst maar eens een foto zoals het huis is gekocht, zeg maar in de 'originele' staat:

Daarna ALLE niet dragende binnenmuren verwijderd, vanwege grove scheuren en raar materiaal (tufsteen oid), bovendien een doorgang van keuken naar woonkamer gemaakt om een open keuken te creeren. Er bleek al een H balk in het plafond te zitten, dus die hoefde niet geplaatst te worden:

Alle binnenmuren worden met Ytong opnieuw opgebouwd, bovendien worden alle muren die aan de burenkant zitten voorzien van geluidsisolerende matten:

Zo, PROGIS is aan de beurt, hoewel het niet 100% zeker was dat dit zou gebeuren toen we het huis kochten, is het wel 1 van de voorwaarden geweest. We hadden het anders ws niet gekocht:

Een stukje van een slaapkamer wordt bij de oorspronkelijke badkamer getrokken, before en after foto. De oorspronkelijke badkamer was niet meer dan een douche met mengkraan. Geen gordijn, geen wc, geen wasbak, niets. Bovendien was er ongeveer 4 m2 glas in een ruimte van 3 m2, iets wat je niet wilt in een badkamer aan de straatkant:

Over de hele boven verdieping is geluidsfolie gelegd, waaroverheen 12 mm multiplex is gelegd:

Windveer en boeideel vervangen en geschilderd:

Plaatsing inbouwtoilet in de nieuwe badkamer:

Upgrade van de elektrische installatie:

Tegelimpressie in de badkamer:

Vloer open, geisoleerd en weer dicht:

Ondertussen wordt de ketel geinstalleerd:

De keuken is geariveerd, en kan worden geplaatst:

Zo, das een heel verhaal.

Vanaf nu ga ik proberen e.e.a. hier bij te houden. Morgen waarschijnlijk al een eerste update

[ Bericht 3% gewijzigd door Marsepein op 17-03-2007 11:45:58 (link naar foto\'s veranderd) ]
  • pi_36997585
    Eindelijk een eigen klustopic

had ook wel eerder gekund...na 31/2 jaar verbouwen, de laatste 6 weken nog een topic aanmaken

Ik wist dus helemaal niet dat je een huis had gekocht en daarin bezig was voor zo'n tijd al. Tof man.
    En qua resultaat so far:

Ben je 't nog niet een beetje zat dan? Oh ja, en heb je die kalkzandsteenblokken zelf gedragen? Dat zijn die grote jongens..... hebben wij vanaf gezien
    Ik ben zoooo benieuwd naar de keuken (maar da's persoonlijke interesse ).

En ik zie dat ik best wel wat van je topics heb gemist
    Ga'k ff lezen.
    pi_36997953
    wow gaaf man
    pi_36998495
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 03:06 schreef arithaterhorst het volgende:
    Eindelijk een eigen klustopic

had ook wel eerder gekund...na 31/2 jaar verbouwen, de laatste 6 weken nog een topic aanmaken

Ik wist dus helemaal niet dat je een huis had gekocht en daarin bezig was voor zo'n tijd al. Tof man.
    En qua resultaat so far:

Ben je 't nog niet een beetje zat dan? Oh ja, en heb je die kalkzandsteenblokken zelf gedragen? Dat zijn die grote jongens..... hebben wij vanaf gezien
    Ik ben zoooo benieuwd naar de keuken (maar da's persoonlijke interesse ).

En ik zie dat ik best wel wat van je topics heb gemist
    Ga'k ff lezen.
    Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.

Verder heb ik inderdaad alles zelf gedragen en gesjouwd. De Ytong blokken zijn niet zwaar, maar vooraf wetende dat je 100+ keer de trap op moet is ook niet echt een prettig idee. Dat is meer een kwestie van 'niet nadenken gewoon doen'.

De groene blokken die je ziet zijn voor een badkamer wand, en dat is geen kalkzandsteen, maar gibo (Een ander merk, maar dus wel watervaste gipsblokken)

Van de keuken staat al een deel, zie hier:
    Before (3 jaart geleden dus):

After (Gister dus):

En voor een kleurimpressie:

Wat staat er voor vandaag op de planning:

• Eerst eens rustig met mijn vrouw ontbijten
  • Afreizen naar ons paleis(je)
  • Opruimen, opruimen, opruimen, opruimen
  • Opruimen
  • Misschien wat schilderwerk
  • De rest afval container half leeg halen, dis heeft de gemeente niet geleegd, er zat bouwafval in. Toen ik zei dat dat toch ook overig afval is was ze niet zo blij
  • En dan weer naar huis, familiebezoek.

Maar eerst wakker worden en koffie drinken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 17-03-2007 11:47:24 (link naar foto\'s veranderd) ]
  • pi_36998561
    Zo, das een ook een grote klus!
    Ziet er goed uit, leuk huis.
    Zit er een beetje tuin bij?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_36998587
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:46 schreef Oblivion het volgende:
    Zo, das een ook een grote klus!
    Ziet er goed uit, leuk huis.
    Zit er een beetje tuin bij?
    Ja, er zit behoorlijk tuin bij, nu staan er achter in de tuin 2 garageboxen, het doel is uiteindelijk die weg te hebben, en dan naast het huis, grenzend aan de bijkeuken een schuur te (laten) bouwen.

Als die 2 boxen weg zijn, hebben we achter het huis ruim 110 m2, en voor het huis ongeveer 150 a 180 m2.

We willen dan voor 2 partkeerplaatsen maken voor ons beide auto's. En dan voor het voorraam nog een (afgeschermd) zithoekje. Daar heb je namelijk heerlijk de ochtendzon, en 2 hele grote beukenbomen. Dat is 's morgens zo relaxt koffie drinken in de zomer.

Edit: Ik heb geen foto van de achtertuin
    Vandaag of morgen maar eens maken dan

[ Bericht 12% gewijzigd door Marsepein op 16-04-2006 09:03:06 ]
    pi_36998617
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:51 schreef Marsepein het volgende:

Daar heb je namelijk heerlijk de ochtendzon, en 2 hele grote beukenbomen. Dat is 's morgens zo relaxt koffie drinken in de zomer.

Heerlijk om zo'n eigen paleisje te realiseren...
    Good luck!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_36998734
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 08:55 schreef Oblivion het volgende:
    Heerlijk om zo'n eigen paleisje te realiseren...
    Zoveel plannen, zo weinig tijd...
      † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 09:30:24 #9
    81992 Githa
    pi_36998829
    Oe Oe Oe, jullie hebben dezelfde tegels in de badkamer als ik heb besteld, zowel vloer als wand volgens mij, ik kon er al geen plaatje van vinden *zucht* wat zijn de mooi he.
    Ook de mozaïk heb ik, alleen meer in een bruintint.
    Ziet er goed uit
    Hier worden ze half mei gelegd, ik zal dan is een mooie foto maken

[ Bericht 1% gewijzigd door Githa op 16-04-2006 09:46:27 ]
    pi_36998859
    De vloertegels zijn met een metaliclook, de wandtegels zijn doodnormale Gamma witte grote tegels. Het mozaik is een blauwtint (Azur ongeveer) met een olievlek structuur.

Die olielook match heel goed met dat metallook van de vloertegel.

Ik moet eens iemand met een groothoeklens regelen om foto's van de badkamer te maken. Met mijn digitale compactcamera ben ik nergens.
      zondag 16 april 2006 @ 10:30:42 #11
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_36999411
    Marsepein! Mijn kaak ligt bijna op de grond! Wat een project zeg!
    pi_36999530
    Marsepein, mooi om nu al die "kleine"klustopics van je nu (eindelijk) verzameld te zien. Ik ben nu druk met het werk Maar jij ook nog wel ff
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_36999579
    Ik dacht dat ik voor de meet maar eens moest laten zien waar ik mee bezig ben
      zondag 16 april 2006 @ 10:40:44 #14
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_36999638
    Good thinking... we gingen al bijna twijfelen aan je kennis enzo.
      zondag 16 april 2006 @ 11:32:27 #15
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37000663
    Een behoorlijk groot project!

En die meterkast!! Die zit er strak uit
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 16 april 2006 @ 12:14:47 #16
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37001555
    Haleluja!

* Stil is
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37001862
    Dat ziet er uit als een heftig projectje inderdaad

En holey maloney, wat een uitgebreide elektrische installatie
    pi_37002359
    Heftig, waar haal je tijd en energie vandaan? Respect voor je electrische installatie, zelf aangelegd?
    Wat zijn trouwens de rechtopstaande zwarte blokjes, linksonder in de nieuwe meterkast? Naast de hoofdschakelaar?
      zondag 16 april 2006 @ 12:54:37 #19
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37002552
    Ziet er geweldig uit Marsepein!!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 16 april 2006 @ 12:56:01 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_37002580
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 12:47 schreef Ramon73 het volgende:
    Heftig, waar haal je tijd en energie vandaan? Respect voor je electrische installatie, zelf aangelegd?
    Wat zijn trouwens de rechtopstaande zwarte blokjes, linksonder in de nieuwe meterkast? Naast de hoofdschakelaar?
    Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_37004927
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 12:56 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..
    Helemaal goed!
    pi_37004986
    Elektrische installatie heb ik zelf aangelegd tot aan de meterkast. Ik heb het meterkast installatiewerk uitbesteed, inclusief aardpenmeting. Die was gelukkig in orde.

Verder wordt als het goed is de meter nog vervangen voor een 3-fasen meter, en komen er straks 3 fasen binnen. Ik maak geen gebruik van 3-fasen stroom, maar zodoende is e.e.a. beter verdeeld en beter/makkelijker afgezekerd.
    pi_37004999
    Weer terug trouwens. Niet heel veel gedaan. Beetje opgeruimd. Geen foto's.
    pi_37005775
    Nog wat voor en na foto's:

Voor:

Tijdens:

Na:

Voor:

Tijdens:

Na:

Voor:

Tijdens:

Na:

[ Bericht 35% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 09:42:37 (fotolink veranderd) ]
    pi_37005785
    Heb je naast dit huis al deze tijd ook een huurhuis ofzo? ( oftewel, dubbele lasten? )
    _Disruption by Design, by any means necessary_
    I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
    Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')