quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:51 schreef Vonkenboer het volgende:[..]
![]()
*zich vereerd voelt*
Oke, nu ff ontopic
![]()
Uiit de technische informatie op internet van deze thermostaat (vrij geavanceerd apparaatje; moet ik zeggen) vond ik dit stukje informatie.
In principe kan dus iedere schakelaar met een maakcontact als telecontact dienen. Het hoeft immers alleen maar verbinding te maken en niet een spanning over de draad te verzenden.
Ik zou gaan kijken naar iets als klik aan klik uit systeem zoals dat bij de bouwmarkten als gama e.d. verkocht wordt en dat daar mee zien te combineren. De thermostaat hoeft immers alleen "verbinding" te voelen
![]()
(Of het bereik voldoende is dat weet ik natuurlijk niet
Klikaan-klikuit zou perfect zijn voor indoor oplossingen, en daar had ik ook wel aan gedacht. Maar het gaat erom dat ik vanaf werk kan zeggen, nu ga je branden want ik ben over 30 minuten thuis en dan moet het lekker warm zijn.
Maar ik ben al verder zie:
Vernuftig apparaatje, dit wordt verkocht via conrad, maar ook her en der als complete set verkocht (Inclusief doosje, stroomvoorziening SIMkaart.) Het voordeel hiervan is dat het via SMS en bellen gaat, maar ook andersom, storingen aan de ketel kunnen middels SMS worden doorgegeven
Ik weet het, het is gadget, maar ja, als het leuk is dan moet het maar
Ik ben nu aan het uitvinden of de ketel (Daalderop 24/80+) verschillende potentiaal vrije (storings) contacten aanbied. Dat zou wel lachen zijn