abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34695668
Pas bij ons geplaatst, de Honeywell Chronotherm Modulation. Wat blijkt, er zit een 'Telecontact' op. Bij sluiten van dat contact gaat de thermostaat naar een vooraf ingestelde temperatuur en schakelt zo de ketel in.

Hier wil ik best wel gebruik van maken, maar hoe?

De kabel van de thermostaat komt bij de ketel uit, en is 4 aderig. Ik kan er dus 2 voor dat 'telecontact' gebruiken. Ik heb bij de ketel (Zit in een kast) nog 1 stopcontact vrij, maar geen telefoonaansluiting en geen netwerkaansluiting. Biede zijn ook niet meer te realiseren.

Ik zit nu te denken om een gsm op te hangen met een prepaid kaartje. Die GSM moet een contact sluiten op een bepaalde ingetoetste code, en weer openen op een andere code.

Zijn hier kant en klare oplossingen voor? Of wordt dit een lange weg van zelf proberen met kans op een opgeblazen thermostaat omdat het gesloten contact toch niet potentiaal vrij bleek...

Welke techneut helpt me op weg (Vonkenboer?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsepein op 01-02-2006 22:00:59 ]
pi_34695948
hehe, en als je de leverancier eens belt over die mogelijkheid, of degene die hem geinstalleerd heeft?
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_34696141
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:56 schreef Vodka_Lime het volgende:
hehe, en als je de leverancier eens belt over die mogelijkheid, of degene die hem geinstalleerd heeft?
Hehe,de leverancier (Honeywell) geeft aan dat het voor hen daar ophoudt. En de installateur zal ik nu maar niet uit zijn bed bellen he.... Kortom ik zoek ervaringen van fokkers.
pi_34697194
wat een onwijs irriterende avatar heb jij
pi_34697442
Kijk eens wat je met de spullen van Marmitek kunt. Misschien kun je er mee wat je wil. Zoek even op activehome.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_34698399
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:26 schreef boyv het volgende:
wat een onwijs irriterende avatar heb jij
Ik?
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:31 schreef dahei het volgende:
Kijk eens wat je met de spullen van Marmitek kunt. Misschien kun je er mee wat je wil. Zoek even op activehome.
Ik ben inmiddels getipt om eens verder te kijken naar 'gsm switch' en/of 'gsm schakelaar'. Inmiddels het volgende ook gevonden: http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=350454
pi_34698903
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:52 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik?
[..]

Ik ben inmiddels getipt om eens verder te kijken naar 'gsm switch' en/of 'gsm schakelaar'. Inmiddels het volgende ook gevonden: http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=350454
Dat stomme ding werkt op het lichtje in het display van je GSM met een lichtdiode. Als je het licht aandoet gaat je termostaat ook aan. Dit lijkt me niet helemaal wat je zoekt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_34698992
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:04 schreef dahei het volgende:

[..]

Dat stomme ding werkt op het lichtje in het display van je GSM met een lichtdiode. Als je het licht aandoet gaat je termostaat ook aan. Dit lijkt me niet helemaal wat je zoekt.
Nou, als die doet wat die moet doen, wat ik uit de beschrijving lees.

2 keer binnen een minuut sluit het contact, 1 keer los bellen opent het weer.
2e optie is dat het contact bij 1 keer bellen max 60 minuten actief blijft. Dan hou je de fake bellers ook tegen.

Dat het via een lichtdiode gaat of via een ingewikkelde spraakgestuurde module is mij om het even.
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 17:51:09 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_34719319
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:50 schreef Marsepein het volgende:
Welke techneut helpt me op weg (Vonkenboer?)
*zich vereerd voelt*

Oke, nu ff ontopic
Uiit de technische informatie op internet van deze thermostaat (vrij geavanceerd apparaatje; moet ik zeggen) vond ik dit stukje informatie.

In principe kan dus iedere schakelaar met een maakcontact als telecontact dienen. Het hoeft immers alleen maar verbinding te maken en niet een spanning over de draad te verzenden.

Ik zou gaan kijken naar iets als klik aan klik uit systeem zoals dat bij de bouwmarkten als gama e.d. verkocht wordt en dat daar mee zien te combineren. De thermostaat hoeft immers alleen "verbinding" te voelen (Of het bereik voldoende is dat weet ik natuurlijk niet
pi_34722917
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

*zich vereerd voelt*

Oke, nu ff ontopic
Uiit de technische informatie op internet van deze thermostaat (vrij geavanceerd apparaatje; moet ik zeggen) vond ik dit stukje informatie.

In principe kan dus iedere schakelaar met een maakcontact als telecontact dienen. Het hoeft immers alleen maar verbinding te maken en niet een spanning over de draad te verzenden.

Ik zou gaan kijken naar iets als klik aan klik uit systeem zoals dat bij de bouwmarkten als gama e.d. verkocht wordt en dat daar mee zien te combineren. De thermostaat hoeft immers alleen "verbinding" te voelen (Of het bereik voldoende is dat weet ik natuurlijk niet
Klikaan-klikuit zou perfect zijn voor indoor oplossingen, en daar had ik ook wel aan gedacht. Maar het gaat erom dat ik vanaf werk kan zeggen, nu ga je branden want ik ben over 30 minuten thuis en dan moet het lekker warm zijn.

Maar ik ben al verder zie: Vernuftig apparaatje, dit wordt verkocht via conrad, maar ook her en der als complete set verkocht (Inclusief doosje, stroomvoorziening SIMkaart.) Het voordeel hiervan is dat het via SMS en bellen gaat, maar ook andersom, storingen aan de ketel kunnen middels SMS worden doorgegeven

Ik weet het, het is gadget, maar ja, als het leuk is dan moet het maar

Ik ben nu aan het uitvinden of de ketel (Daalderop 24/80+) verschillende potentiaal vrije (storings) contacten aanbied. Dat zou wel lachen zijn
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:22:38 #11
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_57487923
Voor de normale chronotherm vi is het een simpel maak-contact. Verbind de twee punten en je thermostaat springt in de "tele" -stand. Daarvoor hoef je geen aparte grondplaat te kopen, met een beetje solderen ben je er al. De mogelijkheid van de tele-stand activeer je in het installateursmenu, dat wist je vast al.

Tot zover niks nieuws, denk ik. Maar de vraag was hoe je zou kunnen schakelen. Ik ben nu bezig met een aangepaste Fon Hotspot met daarop OpenWrt..

Via dit circuit op uchobby.com wil ik er een relais aan hangen, en met deze schakeling op lefinnois.net een termometer.

Nog wat scripting erbij en voila, een via internet te bedienen Chronotherm.
  Moderator donderdag 20 maart 2008 @ 18:14:21 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57504764
Dit topic is twee jaar oud; welliswaar een nuttige toevoeging aan het topic; maar ik denk dat ts het onderhand wel uitgezocht / werkend heeft.

Kijk in het vervolg even na de datum van de laatste reactie; dit bespaard een hoop ergenis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')