Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.quote:Op zondag 16 april 2006 03:06 schreef arithaterhorst het volgende:
![]()
![]()
Eindelijk een eigen klustopic
![]()
![]()
had ook wel eerder gekund...na 31/2 jaar verbouwen, de laatste 6 weken nog een topic aanmaken![]()
Ik wist dus helemaal niet dat je een huis had gekocht en daarin bezig was voor zo'n tijd al. Tof man.
En qua resultaat so far:![]()
Ben je 't nog niet een beetje zat dan? Oh ja, en heb je die kalkzandsteenblokken zelf gedragen? Dat zijn die grote jongens..... hebben wij vanaf gezien![]()
Ik ben zoooo benieuwd naar de keuken (maar da's persoonlijke interesse).
En ik zie dat ik best wel wat van je topics heb gemist![]()
Ga'k ff lezen.
Ja, er zit behoorlijk tuin bij, nu staan er achter in de tuin 2 garageboxen, het doel is uiteindelijk die weg te hebben, en dan naast het huis, grenzend aan de bijkeuken een schuur te (laten) bouwen.quote:Op zondag 16 april 2006 08:46 schreef Oblivion het volgende:
Zo, das een ook een grote klus!![]()
Ziet er goed uit, leuk huis.
Zit er een beetje tuin bij?
quote:Op zondag 16 april 2006 08:51 schreef Marsepein het volgende:
Daar heb je namelijk heerlijk de ochtendzon, en 2 hele grote beukenbomen. Dat is 's morgens zo relaxt koffie drinken in de zomer.
Zoveel plannen, zo weinig tijd...quote:Op zondag 16 april 2006 08:55 schreef Oblivion het volgende:
Heerlijk om zo'n eigen paleisje te realiseren...![]()
Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..quote:Op zondag 16 april 2006 12:47 schreef Ramon73 het volgende:
Heftig, waar haal je tijd en energie vandaan? Respect voor je electrische installatie, zelf aangelegd?
Wat zijn trouwens de rechtopstaande zwarte blokjes, linksonder in de nieuwe meterkast? Naast de hoofdschakelaar?
Helemaal goed!quote:Op zondag 16 april 2006 12:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gok dat je die blokjes eruit kan breken als je daar extra automaten wil plaatsen..
Yeps, maar de huur is laag, zodat het niet tegen het uurloon van een zzp-er opweegtquote:Op zondag 16 april 2006 15:03 schreef Thermo het volgende:
Heb je naast dit huis al deze tijd ook een huurhuis ofzo? ( oftewel, dubbele lasten? )
Omdat ik vrij wil zijn waar ik de kasten neerzet en heo ik een kamer indeel. Met vaste kasten ben je dat niet meer. Bovendien was de staat erbarmelijk, en moesten ze dus sowieso weg.quote:Op zondag 16 april 2006 23:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarvoor ga je de vaste kasten op de slaapkamer vervangen?
Tja, afko's zijn okquote:Op zondag 16 april 2006 23:30 schreef ArtyShock het volgende:Respect voor de hoeveelheid verzet werk. Daar valt het gemier van ons echt bij in het niet.
Maareh... Op die laatste tekening; waarom afkorten tot Slpkmr en Badkmr terwijl het prima binnen het plaatje past?
Ik heb wel een technisch beroep maar van een heel andere orde. Netwerkbeheerder/sys admin/1e, 2e en 3e lijns helpdesk op een IT afdeling van een europese firma. Veelzijdige maar drukke job.quote:Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef Ramon73 het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor je werk Marsepein? Moet toch wel iets aan de technische kant zijn, want wat er hier verricht wordt is geen werk meer voor de enthousiaste klussert.
Wat heb je trouwens voor typisch kastje op de zolderkamer hangen? Rechts naast de dakkapel?
Hee, zit jij ook in de IT?!quote:Op maandag 17 april 2006 01:15 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb wel een technisch beroep maar van een heel andere orde. Netwerkbeheerder/sys admin/1e, 2e en 3e lijns helpdesk op een IT afdeling van een europese firma. Veelzijdige maar drukke job.
Moet je ook gewoon doen. Toen bij ons het huis wind&water dicht was, en de afwerking een beetje af was, hebben wij ook pauze genomen. Heerlijk om lekker luxe te shoppen terwijl het gruis nog tussen je tanden zitquote:Op zondag 16 april 2006 08:19 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nou, er zijn periodes dat ik het inderdaad zat ben, en dan gebeurt er ook een paar weken niets.
Klopt...ik verzeil bij dat soort klusjes (of grond scheppen bv) alleen in allerlei gedachtes. Vooral als in: hoe kan het snellerquote:Verder heb ik inderdaad alles zelf gedragen en gesjouwd. De Ytong blokken zijn niet zwaar, maar vooraf wetende dat je 100+ keer de trap op moet is ook niet echt een prettig idee. Dat is meer een kwestie van 'niet nadenken gewoon doen'.
Dat oude blad....heb je dat nog toevallig? Wij zoeken namelijk nog zoiets als werkblad voor in de garage..quote:Van de keuken staat al een deel, zie hier:
Before (3 jaart geleden dus):
Da's precies goedquote:Op maandag 17 april 2006 08:21 schreef Marsepein het volgende:
Nee, dat heb ik met de kerst naar de stort gebracht. Maar geloof me, het was te klein. 2 stukjes van ongeveer een meter. De bak was los en is nu nog onze spoelbak in de bijkeuken.
Goed idee zeg, om daar parketlak voor te gebruiken! Kan dat goed tegen hitte?quote:Er komt inderdaad een zwart blad op met een aluminium koplijst. De achterwand gaan we vermoedelijk aluminium metallic schilderen en afwerken met een paar lagen matte parketlak. Dat moet een mooi effect geven, en is schrobbaar. Dus makkelijk schoon te houden. Door de parketlak wordt het een harde laag waar je niet snel een gat in stoot.
Gaaf! Ben benieuwd...quote:Ik zal proberen er aan te denken om straks een fototje te maken van de opstelling op papier.
Ik heb een beetje last van slapeloosheid. Gisterennacht en eergisternacht niet geslapen. Totaal niet moe. Snap er nix van.quote:
En ik dacht dat ik laat naar bed ging en vroeg weer op, maar jullie ook...
quote:Op maandag 17 april 2006 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar heb je op het moment maar ene éénfase aansluiting of zie ik dat verkeerd ?
Kan me niet voorstellen dat het met 25 A zekering mooi selectief te verdelen is
quote:Op zondag 16 april 2006 14:35 schreef Marsepein het volgende:
Verder wordt als het goed is de meter nog vervangen voor een 3-fasen meter, en komen er straks 3 fasen binnen. Ik maak geen gebruik van 3-fasen stroom, maar zodoende is e.e.a. beter verdeeld en beter/makkelijker afgezekerd.
Dat laat ik nog even in het midden omdat nog niet alle apparatuur ingebouwd is en ik niet zeker weet of het dan tegen diefstal verzekerd is.quote:Op maandag 17 april 2006 10:56 schreef sanger het volgende:
Je hebt het over PROGIS vanwege overvliegende vliegtuigen. Waar in de buurt staat dit huis dan?
Lekker veel vertrouwen heb je in de medefokkende K&W'ersquote:Op maandag 17 april 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:
Dat laat ik nog even in het midden omdat nog niet alle apparatuur ingebouwd is en ik niet zeker weet of het dan tegen diefstal verzekerd is.
Ik vind de keuken echt super zo! Helemaal die bijkeuken is erg praktisch ingericht zo.quote:Op maandag 17 april 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:
Schetjes van de keukenleverancier:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hee, niet alleen K&W-ers lezen meequote:Op dinsdag 18 april 2006 07:58 schreef sanger het volgende:
Lekker veel vertrouwen heb je in de medefokkende K&W'ers![]()
Ja, en wel om 2 redenen. De eerste is dat het naar buiten opengaat, ik heb echt een hekel aan ramen die naar binnen draaien. Ten 2e omdat ik bij het inmeten de maten aan de ruime kant heb genomen. Het blad komt in werkelijkheid een cm of 6 ondrr de vensterbank (Die er nog niet zit, maar het gaat om het idee.)quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:00 schreef sanger het volgende:
Ik vind de keuken echt super zo! Helemaal die bijkeuken is erg praktisch ingericht zo.
Als ik op de schetsen kijk (m.n. de eerste): kan je het raam nog openen (anders dan kiepstand)?
Er zit uiteraard een deur tussen keuken en bijkeuken, maar die is niet ingetekend. De kast voor de WM en de WD is inderdaad vrij stevig. Los opgebouwd uit 2,5 cm dikke panelen. De keukenplaatser (Een goede vriend van ons) heeft het dmv schroeven en lamello's en houtlijm gefixeerd. Bovendien is het bovenkastje tussen de panelen geschroefd. Dat geeft veel stevigheid. Maar een inbouwwasmachine is vaak meer gestabiliseerd dan een losse machine. Ze zijn ook een klap duurder helaasquote:Op dinsdag 18 april 2006 08:36 schreef Juleh het volgende:
Keuken en bijkeuken zien er inderdaad lekker ruim en praktisch uit. Ik snap alleen de tekening niet helemaal, hoe kom je van de keuken in de bijkeuken?
In de bijkeuken heb je een hoge kast voor de wasmachine/droger. Hoe doen ze dat met zo'n kast, moet vrij stevig zijn denk ik? Vibrerende wasmachine, droger... ik neem aan de droger boven?
Ja, wordt als het goed is nog omgezet naar 3-fasen. Maar ik moet helaas de installateur ff achter ze broek aan zitten.quote:Op maandag 17 april 2006 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Wow, pfff wat een meterkast man !
Netjes; precies zoals het hoor
Maar heb je op het moment maar ene éénfase aansluiting of zie ik dat verkeerd ?
Kan me niet voorstellen dat het met 25 A zekering mooi selectief te verdelen is
Hoe ziet je groepenverdeling er eigenlijk uit ?
hm, Mag een installateur het zo omzetten naar 3fasen? aangezien de die kast verzegeld dient te zijn? en trekt je meter wel 3 fasen:?quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, wordt als het goed is nog omgezet naar 3-fasen. Maar ik moet helaas de installateur ff achter ze broek aan zitten.
Het is overigens niemand opgevallen, maar ik heb gecombineerde aardlek- en zekeringautomaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |