Het hele huis is al geisoleerd door Progis (Project Geluids Isolatie Schiphol), helaas valt een bijkeuken niet onder woon- of slaapkamer en wordt dus niet meegenomen. Dat is ook wel te begrijpen eigenlijk ....quote:Op zondag 19 maart 2006 19:18 schreef Gompy58 het volgende:
Ik heb eigelijk in je verhaal geen verkeerde dingen gezien. Zal een paar centen kosten maar okay. Overigens als je de piloten zo diep in de ogen kan kijken, komt je huis dan niet in aanmerking voor geluidsisolatie subsidie ? Wellicht dat je ook eens kunt kijken of je het dan kunt laten doen.
Ik meen me te herinneren dat hard schuim een lagere geluidsdemping heeft tov glaswol. Maar als iemand dat bestrijd dan kan ik hardschuim overwegen.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou het zelf ook zo doen alleen zou ik misschien van die hard schuim isolatie platen nemen voor het plafond
Dat zou ik niet weten maar hard schuim is volgens mij minder vochtgevoelig.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik meen me te herinneren dat hard schuim een lagere geluidsdemping heeft tov glaswol. Maar als iemand dat bestrijd dan kan ik hardschuim overwegen.
Even mezelf quoten.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:24 schreef Marsepein het volgende:
Plafond wordt dus (Van binnen naar buiten):
Gips, dampdichte laag, rachels, 10 cm glaswol, 15 cm spouw.
Daar ben ik zelf ook bang van, dat dampdoorlatende folie te weing doorlaat waardoor er allerlei problemen kunnen optreden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat je dan last krijgt van vocht; wat tussen de twee folie lagen blijft zitten.
Met alle nare gevolgen van dien
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:24 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het hele huis is al geisoleerd door Progis (Project Geluids Isolatie Schiphol), helaas valt een bijkeuken niet onder woon- of slaapkamer en wordt dus niet meegenomen. Dat is ook wel te begrijpen eigenlijk ....
Klinkt goed... volgens mij moet dat wel werkenquote:Plafond wordt dus (Van binnen naar buiten):
Volgens mij was glaswol wat dat betreft beter, maar weet dat niet helemaal zeker (deed zelf niets met geluidsisolatie namelijkquote:Ik meen me te herinneren dat hard schuim een lagere geluidsdemping heeft tov glaswol. Maar als iemand dat bestrijd dan kan ik hardschuim overwegen.
Van boven naar beneden:quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:28 schreef kroegtijger het volgende:
Wat hebben ze bij jou precies gedaan??
Dit is inderdaad de goede manier.quote:[b]Plafond wordt dus (Van binnen naar buiten):
[..]
Dat geluid buiten zomers boeit me minder. (Omdat we heel dichtbij Schiphol zitten, is het geluid hard, maar erg kort, maximaal 10 seconden) Wel vind ik het erg belangrijk dat het binnen goed leefbaar is, en dus haast geen geluisinvloed van buiten. En dat is aardig gelukt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:58 schreef kroegtijger het volgende:
Ah, zo'n beetje t volledige pakket dus…. Zal wel een flinke verbouwing zijn geweest dan. Heb de ramen die ze gebruiken zien staan…. Onvoorstelbaar dik en zwaar zijn die dingen zeg. Wel perfect natuurlijk, alhoewel je toch eigenlijk "gevangen" bent in je huis….'s zomers in je tuintje zul je elk gesprek elke 3 minuten toch echt even moeten onderbreken omdat er zo'n 747 over komt scheuren ….. Daar zullen ze toch echt niets aan kunnen veranderen helaas
Zo is het geworden:quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:23 schreef GerritB het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de goede manier.
Zelf zou ik voor steenwol kiezen (bouwplaat 201 van Rockwool) dit is een steenwolplaat die goede thermische, brandwerende en akoestische eigenschappen heeft en goed te verwerken is.
Ook de tegels ( massa) helpen bij het tegengaan van geluids overlast.
Ook een extra ( of dikkere ) laag gips is het overwegen waard, voor de prijs van gips hoef je het niet te laten.
Tip om het nooit fout te doen is:
ISOLEREN = VENTILEREN, ZORG ERVOOR DAT HET ACHTER DE ISOLATIE VENTILEERD.
En dat is waar ze de laatste jaren nou net van terug zijn gekomen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:00 schreef Marsepein het volgende:
Er zijnhele mythes geschreven over isolatie van platte daken. Ik heb er voor gekozen om een ventilatie spouw te hebben boven de isolatie. Dit na het raadplegen van diverse bronnen.
Die spouw staat direct in verbinding met de spouw in de muren (Tussen gipswand en enkelsteens muur.) en daarin heb ik boven en onder ventilatiesleuven gemaakt (Stootvoegen opengehaald)
Daarmee voorkom ik dat er een vochtophoping kan plaatsvinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |