abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27390439
Voor het afvoerkanaal van onze wasemkap ben ik op zoek naar een geluidsdemper. Niet een die het motor geluid naar buiten of naar binnen beperkt, nee een demper die het buitengeluid niet naar binnen laat.

Deze worden geplaast bij woningen die geluidsoverlast kunnen ervaren van bv vliegtuigen. (Dat is bij ons, ik ga recht onder de landingsbaan van Schiphol wonen).

Vraag me niet hoe die dingen precies werken, daar ben ik juist naar op zoek (Of ik hem bv in mijn plafond kan inbouwen of dat hij buiten gemonteerd moet worden, elektrisch of niet?) Nu is er door PROGIS (PROject GeluidsIsolatie Schiphol) wel een muurkap aan de buitenzijde geplaast waar ongeveer de wasemkapuitstroomopning gaat komen, maar dat is nog steeds een vrije verbinding naar buiten, en dus een geluidslek.

Kan iemand mij op het goede spoor helpen?
pi_27396193
Al eens aan een terugslagklep gedacht? Dat is een plaatje met een veertje erop. Het plaatje wordt in de afvoerbuis aangebracht (is meestal een buisdeel) en er kan wel lucht naar buiten. De luchtstroom van de kap drukt het plaatje open. Schakel je de kap uit, dan valt het klepje dicht en kan er geen geluid meer naar binnen.
Dit is in de meeste bouwmarkten te koop.
pi_27396251
Ja, zeker aan een terugslagklep gedacht. Maar mijn ervaring is dat dat vliegtuigeluid niet tegenhoudt of minimaal. Het punt is een beetje, het hele huis is perfect geisoleerd, maar als je nu maar ook 1 geluidslek hebt dan is het alsof de vliegtuigen daar landen.
pi_27402210
Is een afzuigkap met recirculatie geen optie? Dan heb je geen afvoer naar buiten nodig.

Ik heb een half jaar bij dat project gewerkt in Aalsmeer, als timmerman, maar allemachtig als je aan alle regels moet voldoen, moet je haast je huis volstorten met beton.
pi_27410950
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 11:47 schreef Dirkh het volgende:
Is een afzuigkap met recirculatie geen optie? Dan heb je geen afvoer naar buiten nodig.

Ik heb een half jaar bij dat project gewerkt in Aalsmeer, als timmerman, maar allemachtig als je aan alle regels moet voldoen, moet je haast je huis volstorten met beton.
Recirculatie is misschien een optie, maar als het even kan, dan liever niet. Btw, misschien heb je wel aan mijn huis geklust! Ik heb het ook over Aalsmeer ;-)
pi_27412272
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Recirculatie is misschien een optie, maar als het even kan, dan liever niet. Btw, misschien heb je wel aan mijn huis geklust! Ik heb het ook over Aalsmeer ;-)
Oh, dan hou ik netjes mijn mond, want wat is daar veel mis gegaan zeg. Snel wegrent.

(ik zat in de wijk tussen het uitvaartcentrum en een school, ik weet de namen van de straat niet meer, is al weer dik twee jaar geleden)
pi_27422697
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 17:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Oh, dan hou ik netjes mijn mond, want wat is daar veel mis gegaan zeg. Snel wegrent.

(ik zat in de wijk tussen het uitvaartcentrum en een school, ik weet de namen van de straat niet meer, is al weer dik twee jaar geleden)
Dan ben je bij mijn schoonouders geweest Daar is het in zoverre misgegaan, er is geen rekening factuur gekomen voor de extra werkzaamheden, verder is alles daar goed gekomen.

Maar ook bij ons hadden ze enige fouten gemaakt:
- Gaten voor ventilatie gewoon daar boren waar je denkt dat ze moeten ipv op de tekening kijken
- Openslaand raam monteren, dat vergeten we even, gewoon 1 vast raam
- Schilderwerk, alles licht, draaiende delen donker en dus niet andersom (Dakkapellen zijn dus 3 keer geschilderd)
- Hardhoutenkozijn van 2 bij 2 meter wat op 5 meter hoogte uit de takels valt en daardoor een wiebertje is geworden

Maar dat is eigenlijk allemaal off topic, iemand nog tips tav mijn vraag?
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:30:16 #8
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_27593806
Koop een stuk akoestische flexslang 125mm, deze heeft een grote geluidsdempende werking en is makkelijk te plaatsen. Te koop bij de installatie-groothandel.

Er zijn ook wel standaard geluidsdempers te koop die in het leidingskanaal kunnenworden gemonteerd, maar akoestische slang werkt misschien zelfs beter.(en veel goedkoper)
pi_27594701
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:30 schreef tommytheman het volgende:
Koop een stuk akoestische flexslang 125mm, deze heeft een grote geluidsdempende werking en is makkelijk te plaatsen. Te koop bij de installatie-groothandel.

Er zijn ook wel standaard geluidsdempers te koop die in het leidingskanaal kunnenworden gemonteerd, maar akoestische slang werkt misschien zelfs beter.(en veel goedkoper)
hmm, daar heb ik nooit van gehoord. Kan je daar wat meer over vertellen? Zo pik ik ook weer wat op.
  zondag 5 juni 2005 @ 05:20:55 #10
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_27637240
Nou, het is gewoon een aluminium slang waarbij de binnenslang geperforeerd is en daarom zit glaswol en daarom zit de buitenste luchtdichte aluminium slang. Dit heeft dezelfde werking als een (uitlaat) demper, dus het geluid word sterk geabsobeerd. That's all stelt niks voor.
pi_27637398
quote:
Op zondag 5 juni 2005 05:20 schreef tommytheman het volgende:
Nou, het is gewoon een aluminium slang waarbij de binnenslang geperforeerd is en daarom zit glaswol en daarom zit de buitenste luchtdichte aluminium slang. Dit heeft dezelfde werking als een (uitlaat) demper, dus het geluid word sterk geabsobeerd. That's all stelt niks voor.
OK, ik begrijp wat e bedoelt, maar google vertelt me helemaaaal niets. Heb je een leveranciersnaam of een winkel waar zoiets te bestellen is?

Mijn dank zal groot zijn
pi_27637403
quote:
Op zondag 5 juni 2005 08:20 schreef Marsepein het volgende:

[..]

OK, ik begrijp wat e bedoelt, maar google vertelt me helemaaaal niets. Heb je een leveranciersnaam of een winkel waar zoiets te bestellen is?

Mijn dank zal groot zijn
Gewoon bij de locale growshop halen daar is het helemaal spotgoedkoop.
Daar heet het Sonodec of Sonoflex
En kost tussen de 7 en 10 euro per meter.
  zondag 5 juni 2005 @ 11:16:23 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27638823
quote:
Op zondag 5 juni 2005 08:24 schreef -Dominator- het volgende:
Past die ook op de standaard afzuigkap?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27647515
quote:
Op zondag 5 juni 2005 08:24 schreef -Dominator- het volgende:

[..]

Daar heet het Sonodec of Sonoflex
En kost tussen de 7 en 10 euro per meter.
Hee, je stuurt mij iig de geode richting op! Met sonoflex kom ik uiteindelijk uit bij www.akoestikon.nl en die hebben zowaar een dealer in Aalsmeer

Ik ga die maar eens bellen maandag

En ook dit is interesant! Met hier een prijslijst.

[ Bericht 8% gewijzigd door Marsepein op 05-06-2005 16:35:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')