quote:
Heel veel tips staan daar niet. Voorkeur gaat uit naar underlayment, omdat dit kruislings, watervast, verlijmt is.
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:29 schreef arithaterhorst het volgende:Underlayment wordt meer gebruikt voor vloeren, en osb meer voor wanden. Ik geloof dat underlayment meer waterbestendig is dan OSB. Maar op onze zoldervloer ligt ook gewoon OSB.
Waarom is messing en groef net handig? (Waarom komt het niet uit op de balk). Je bereikt er wel meer stevigheid door.
Messing en groef is niet handig, omdat de HoH afstand van de balken varieert van 57 tot 65 cm. Ik heb de tip gekregen om voor 22 mm dik underlayment te kiezen.
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef Gurb het volgende:ik zou underlayment platen nemen
deze platen zijn (zoals iedereen weet) opgebouwd uit verschillende laagjes hout, die haaks op elkaar zijn gelijmd
hierdoor zijn ze een stuk sterker dan osb platen, waarbij gewoon houtspaanders bij elkaar zijn geperst en verlijmd.
Dat is precies de tip die ik vandaag gekregen heb, underlayment, dikte 22 mm. Buigt weing door, en is meer watervast dan OSB.
Nu nog een goedkoop adres vinden voor 22 mm dik underlayment voor een vriendschappelijke prijs