abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31456575
Ik heb een maand geleden een nieuw huis gekocht en de verbouwing schiet aardig op en maandag wil ik nieuwe vloeren gaan kopen om erin te leggen.
Ik heb de onderste etage gekocht met daaronder een kruipruimte.
De huidige ondervloer in de slaapkamers is nu van planken maar die zijn allemaal nogal krom geworden in de laatste 80 jaar dat ze erin liggen dus waarvoor vervangen? Gewoon OSB platen (sterk genoeg?) en dan daaroverheen vloerbedekking goed genoeg?
Kan een hoop zelf maar hier heb ik nog een bij
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:02:21 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31457386
OSB platen (22mm watervast verlijmd uiteraard) zijn sterk genoeg, maar je kan beter ff kijken waarom ze krom zijn geworden. Met andere woorden is er veel vocht in je kruipruimte?-> dan daar wat aan laten doen, want als je laminaat erboven op legt, dan grote kans dat dat ook krom trekt.
En in de woonkamer zijn de planken niet krom? Lekkage in de badkamer?

Kortom als de platen niet ver doorbuigen (ondersteuning dragende balken) kan je met OSB platen af, desnoods in twee lagen kruislings over elkaar. Persoonlijk zou ik kiezen voor een stevigere ondervloer met zwaluwstaartplaten+beton (kan de vloerverwarming er ook in )
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_31458438
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:02 schreef lipje het volgende:
OSB platen (22mm watervast verlijmd uiteraard) zijn sterk genoeg, maar je kan beter ff kijken waarom ze krom zijn geworden. Met andere woorden is er veel vocht in je kruipruimte?-> dan daar wat aan laten doen, want als je laminaat erboven op legt, dan grote kans dat dat ook krom trekt.
En in de woonkamer zijn de planken niet krom? Lekkage in de badkamer?

Kortom als de platen niet ver doorbuigen (ondersteuning dragende balken) kan je met OSB platen af, desnoods in twee lagen kruislings over elkaar. Persoonlijk zou ik kiezen voor een stevigere ondervloer met zwaluwstaartplaten+beton (kan de vloerverwarming er ook in )
Ik woon ook in zo'n oud huis en die planken zijn na al die jaren gewoon versleten. Hout gaat niet eeuwig mee.
pi_31507981
ik zou idd gaan voor osb, spaanplaat, of misschien underlayment platen, die je vastschroeft op je oude vloer
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:52:13 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31543530
ik zou voor een duurzame houtsoort, bestand tegen een hogere luchtvochtigheid kiezen. Denk dan aan OSB, watervast verlijmd Multiplex, of een wat hardere houtsoort zoals eiken.

@Ballebek: laat je nog wel weten wat het is geworden?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')