abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34696100
Voor onze slaapkamer ben ik op zoek naar electrisch te openen gordijnen. Met 2 afstandbedieningen.

Ik heb via e.e.a. (Google is your friend) wel wat gevonden. Praxis schijnt zo af en toe (actiematig) wat daar mee te doen. Ik ben net naar de MEGA store van Praxis in A'dam zuidoost geweest, maar nee, inderdaad op actie basis. Het merk is vermoedelijk Schadebo. Ik heb een brochure aangevraagd.

Via internet nog een 2 tal leveranciers gevonden, Somfy (www.somfy.nl) en goelst (www.goelst.nl). De 1 kiest voor IR techniek (niet handig) de ander voor RF (is beter).

Zijn er klusfokkers met ervaring van zulke dingen, en die weten waar je e.e.a. kunt krijgen?
pi_34696896
Waarom wil je per se RF?

Ik zou toch gaan voor IR.
Met de moderne afstandsbedieningen hoef je niet eens meer precies te mikken op de IR-ontvanger.
Maar het grote voordeel is dat je (als je wilt) een universele afstandsbediening kan programmeren zodat je één afstandbediending hebt voor je TV, radio, gordijnen, verlichting etc.
Met RF kun je wel weer vanuit een andere kamer de gordijnen open- en dichtschuiven, maar het nut daarvan ontgaat me een beetje.
pi_34697011
Maar mocht ik ooit eens fatsoenlijke gordijnen op mijn kamer zien te vinden lijkt me dat best een leuk projectje om zelf te maken.
pi_34698225
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:18 schreef SuperBosch het volgende:
Waarom wil je per se RF?

Ik zou toch gaan voor IR.
Met de moderne afstandsbedieningen hoef je niet eens meer precies te mikken op de IR-ontvanger.
Maar het grote voordeel is dat je (als je wilt) een universele afstandsbediening kan programmeren zodat je één afstandbediending hebt voor je TV, radio, gordijnen, verlichting etc.
Met RF kun je wel weer vanuit een andere kamer de gordijnen open- en dichtschuiven, maar het nut daarvan ontgaat me een beetje.
Nou, met RF heb ik geen 'ontvangstoog' VOOR de gordijnen hangen.
pi_34699015
Dat klopt natuurlijk wel, maar die dingen zijn zo klein dat ze best makkelijk weg te werken zijn.
pi_34708136
Schadebo is de naam van een leverancier, en geen merk.
Als dit een standaard assortiment is van Schadebo zouden ze dit
bij elke winkel die zaken doet met deze leverancier voor je moeten
kunnen bestellen.
pi_34719687
Of neem RF, en dan later een apparte RF zender (daar heb ik wel een schema voor) om voortaan ALLES via een computer ofzo te kunnen besturen (en dus ook via ab, internet, op tijd, enz enz enz).
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 18:11:41 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_34722788
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
http://www.waltervanlier.nl/

En dan kijken onder elec. rails --> Links op het scherm
Zoek je niet zoiets ?
Inderdaad, zo iets. Deze link had ik al gevonden Toch bedankt
pi_34730881
G-rail, ook goed spul, bij een klant gemonteerd, afstand bed. via ir werkt perfect

http://brisbane.instantsites.nl/servlet/com.cubicinternational.site.manager.ShowIndPage?customerID=goelst/isite&ID=null
pi_34735844
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:25 schreef awesomedude het volgende:
G-rail, ook goed spul, bij een klant gemonteerd, afstand bed. via ir werkt perfect

[afbeelding]

http://brisbane.instantsites.nl/servlet/com.cubicinternational.site.manager.ShowIndPage?customerID=goelst/isite&ID=null
Ook die had ik al gevonden (www.goelst.nl), binnekort met deze merken maar eens bij de gordijnenboer langs, een offerte halen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 13:48:38 #12
142883 RobbyTd1
een tevreden gebruiker
pi_35709072
Je zou in de praktijk eens in showrooms moeten kijken wat het verschil is. Op de handige dealer zoekfunctie op www.somfy.nl vink je gewoon gordijnen aan om in een plaatselijke winkel een fraaie demonstratie te krijgen. Ik ben zelf laatst langsgeweest bij Heko op de Abberdaan in Amsterdam waar ik snel overtuigd werd. Ik heb gekozen voor de elektrische gordijnrail van Somfy en heb ook de gordijnen hier besteld. Somfy kende ik al van mijn elektrisch bediende zonnescherm voor ons terras. Ik heb het 6 jaar geleden gekocht en de motor werkt nog steeds perfect.

De Somfy gordijnrail heeft een aantal grote voordelen t.o.v. de andere (IR) oplossingen. In het motortje dat zelf onzichtbaar achter het gordijn aan de rail zit, is een hoogfrequent ontvangertje ingebouwd. Voordelen t.o.v. andere systemen zijn het bedienen met afstandsbediening zonder te hoeven richten, werkt altijd, dus reuze handig. Vooral omdat er ook nog eens een extra draadloos schakelaartje op geprogrammeerd kon worden.

Het systeem is ook geruislozer dan andere systemen. Groot pluspunt tot slot is dat wij nog steeds ook handmatig de gordijnen probleemloos open en dicht kunnen schuiven (heb je kinderen...?) wat met andere systemen niet kan. Aanrader!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')