abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36805845
Ik ben zover dat ik me ga orienteren op een (anti)inbraakalarmsysteem. Ik heb wel iets van marmitek gevonden: Linkje

Bestaat er meer van dit spul, welke merken zijn o.k. Wat zijn de 'waku waku' merken, wara je beter weg kunt blijven.

Kortom tips enz zijn welkom.
pi_36806376
aritech
gelaxy

dat zijn de betere merken.
pi_36807354
2x dobermann.
ASV Augustijn ! Koppig Volhouden
  zondag 9 april 2006 @ 22:47:34 #4
24919 Quantor
allround game addict
pi_36807642
genaamd Zeus & Apollo, moet je wel ene Higgins erbij hebben om ze te controleren

Serieus: de installateurs zullen de gamma/praxis alarmsystemen als speelgoed aanduiden, dus het is voor jezelf om te bepalen hoe ver je wilt gaan.
*NuT5*
  zondag 9 april 2006 @ 22:54:51 #5
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_36807942
als je naar een willekeurige professionele alarm-installatie-installateur gaat zal je goed advies voor jouw situatie en een goed product krijgen..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_36815761
Het is maar net hoe veilig je het wil hebben. Mijn eerst bezwaar zou zijn dat je eigen telefoon gebed wordt. Dat gebeurt alleen als je niet thuis bent, maar ergens anders. Op dat moment heb je er weinig aan. Ik vraag me af of de politie gaat kijken als je zegt dat je alarm is gegaan en dat er waarchijnlijk wordt ingebroken. Daarentegen wil er ook wel eens een signaal te veel gaan. Een dipje of piekje in het spanning of bliksem kan ook een signaal geven waardoor er ineens een lamp aan gaat. Ook dat maakt niet uit, maar is wel vervelend als je alarminstallatie een signaal krijgt dat er iets niet pluis is.

Daarnaast zou ik het X-10 protocol niet helemaal vertrouwen voor dit soort doelen. Ik heb redelijk wat Marmitek spul in huis, en mijn ervaring is dat er andere apparaten zijn die ook een puls kunnen opwekken die lijkt op een X-10 signaal.
Daarnaast is de zekerheid van aankomst niet gewaardborfd. Er gaat dus nog wel eens een signaal verloren op je net. Vervelend als je in het donker staat en je licht gaat niet aan, maar er rot als er een inbreker in je huis loopt.

De wat duurdere X-10 systemen lossen dit op door ieder signaal 3 keer te sturen. Er komt er dan altijd wel een aan, maar volgens mij doet Marmitek dat niet.

Kortgezegd ben ik best een fan van Marmitek, maar voor kritische toepassingen zou ik toch uitkijken naar een bedraad systeem met een doormelding naar een centrale die ook gaat kijken als er wat aan de hand is.
pi_36816353
Ehhh, de sensoren zijn toch geen X10 systeem, de lampen wel ja. Maar het gaat mij om detectie.
  maandag 10 april 2006 @ 11:48:08 #8
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36817137
Ik was de laatste weken ook wat aan het rondkijken naar een alarm systeem.
Ik begon me te realiseren dat ik over enkele weken alleen in een heel huis woon. Nu woon ik in een soort van studentenhuis, daar breekt toch niemand in..

Ik zit er over te denken zelf wat te maken, heb een electronica opleiding dus dat is het probleem niet. Maar ik vroeg me af, zo'n bewegingsmelder, heeft die een wisselcontact, of NC, of NO??

Of hangt dat helemaal van merk en/of type af??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_36817180
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik begon me te realiseren dat ik over enkele weken alleen in een heel huis woon. Nu woon ik in een soort van studentenhuis, daar breekt toch niemand in..

Ik zit er over te denken zelf wat te maken, heb een electronica opleiding dus dat is het probleem niet. Maar ik vroeg me af, zo'n bewegingsmelder, heeft die een wisselcontact, of NC, of NO??

Beetje sensor heeft beide contacten, een NO en een NC.
pi_36819297
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:38 schreef markvt het volgende:
2x dobermann.

genaamd brutus en heinrich??
  maandag 10 april 2006 @ 18:05:08 #11
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36829388
wij hebben een alarmsysteem in huis.
Deze hebben we laten aanleggen door Makon bv in zoeterwoude.
Kunnen eventueel draadloos aanleggen.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_36846420
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
Ehhh, de sensoren zijn toch geen X10 systeem, de lampen wel ja. Maar het gaat mij om detectie.
OK, dan valt dat bezwaar weg. Ik ken Marmitek alleen maar van de domotica, dus ik nam meteen aan dat er wel iets van bij zou zijn, helemaal omdat ze op de website ook zeggen dat het X-10 protocol gebruikt wordt.

Dan blijft alleen mijn bezwaar dat je weinig kunt doen als je gebeld wordt dat er is ingebroken, en je net een uur rijden van huis bent en niet snel weg kunt.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:32:11 #13
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36846489
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Beetje sensor heeft beide contacten, een NO en een NC.
Jup, alarm contact en een sabotage contact.

Ik hou het bij Aritech, goed spul
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_36847696
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:22 schreef deom het volgende:

[..]

OK, dan valt dat bezwaar weg. Ik ken Marmitek alleen maar van de domotica, dus ik nam meteen aan dat er wel iets van bij zou zijn, helemaal omdat ze op de website ook zeggen dat het X-10 protocol gebruikt wordt.

Dan blijft alleen mijn bezwaar dat je weinig kunt doen als je gebeld wordt dat er is ingebroken, en je net een uur rijden van huis bent en niet snel weg kunt.
Helemaal mee eens, dat kun je op een paar manieren oplossen. Je kunt kiezen voor een doormeld syteem naar een meldkamer (Of dat met dat marmitek gaat weet ik niet, denk het niet.) Maar dat is relatief duur. Je kunt ook je sociale netwerk gebruiken, buren en of vrienden in de buurt. En als je dat met elkaar afspreekt, dan heb je e.e.a. aardig waterdicht.

Ik zoek een systeempje wat ik zelf kan installeren, monteren en afstellen/programmeren. Het moet redelijk uitbreidbaar zijn. Maar het hoeft geen state of the art product te zijn.

Dit is een orienterend topic. Met wat merken en tips ga ik een afweging maken of wat ik wil kan met een DHZ installatie, of dat voldoende is.

Natuurlijk is goed hang en sluitwerk de eerste zaken die in orde moeten zijn. En zolang dat niet in orde is hoe ik ook geen alarminstallatie te hebben.
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:50:48 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36847755
Waarvoor wil je het gaan gebruiken Marsepein? In huis of garage of beiden?

Overigens willen wij er juist vanaf. Aangezien we huisdieren hebben kunnen we het toch praktisch nooit aanzetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36847849
Er zijn 3 dingen die ik ermee wil bereiken.
- Als mijn vrouw alleen thuis is, moet er een soort paniekmogelijkheid zijn.
- Als we samen liggen te slapen boven, moet iig het trappenhuis afgedekt zijn.
- Bij afwezigheid moeten alle ingangen gecontroleerd zijn, en op 2 a 3 plaatsen ruimte detectie.

We hebben een kat, maar die wil ik 's nachts in de bijkeuken of buiten hebben. Daardoor is het huisdierenprobleem er niet meer.

Maar wat ik zeg, ik ben orienterend, dus kan er nog van alles veranderen.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:13:06 #17
65960 sanger
pi_36848163
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:55 schreef Marsepein het volgende:
Er zijn 3 dingen die ik ermee wil bereiken.
- Als mijn vrouw alleen thuis is, moet er een soort paniekmogelijkheid zijn.
- Als we samen liggen te slapen boven, moet iig het trappenhuis afgedekt zijn.
- Bij afwezigheid moeten alle ingangen gecontroleerd zijn, en op 2 a 3 plaatsen ruimte detectie.

We hebben een kat, maar die wil ik 's nachts in de bijkeuken of buiten hebben. Daardoor is het huisdierenprobleem er niet meer.

Maar wat ik zeg, ik ben orienterend, dus kan er nog van alles veranderen.
Die paniekmogelijkheid, bedoel je daarmee een alarmknop? Das redelijk eenvoudig dacht ik.

Wij hebben niet alleen een kat, maar ook een hond. Beiden kunnen (zometeen) contineu van binnen naar buiten door een luik in de deur. Dat maakt het voor ons wat lastiger.

Waarschijnlijk ga ik hem uit huis verwijderen, of we laten het hangen voor vakanties. In de garage blijft het wel actief, wat er ook gebeurt.

Overigens is het een wat ouder systeem van Elro dacht ik. Nog door de vorige bewoners geplaatst.
pi_36856575
Heel de wereld zal me misschien voor gek verklaren met m'n Elro-alarm, maargoed, als er iemand door m'n huis banjert, gaat ie herrie maken, meer heb ik niet nodig.

Het is draadloos, ik heb het zelf kunnen installeren / monteren, dus dan is het écht heel makkelijk.
Afhankelijk van het systeem en aantal uitbreidingen, zijn er zones in te stellen, dus trappengat kun je onafhankelijk inschakelen van bijvoorbeeld je slaapkamer.
Er zit een instant-kolere-herrie-knop op, voor je paniekmogelijkheid.
En het is dus flink uit te breiden afhankelijk van je gekozen systeem.
pi_39910074
Ik heb net die marmitek gekocht uit de topicstart, voor de rest het verhaal doorlezend heeft deze precies wat je wil.

Werkt allemaal goed, geen gekke meldingen, heb er ook een paar bedrade deurmagneten aan zitten van een ander merk. Het opbellen gaat ook prima, de microfoon om dan mee te luisteren in huis is helder: je kan duidelijk voetstappen horen of dat het vals is. Nou een weekje verder en nog niets vals aan melding gehad.

Verder hebben de sensors van marmitek en de basisstation 2 switches: de eigenlijke en een tamper switch. Gaat er iemand aan prutsen dan word het alarm ook getriggerd.

Je hebt daarnaast ook nog een home en away stand: bij home worden alleen de deur / raamcontacten aangezet. Bewegingsmelders blijven inactief. Zo is wel de "schil" van je huis beveiligd maar kan je zelf vrij rondlopen.

Over het X10 verhaal: het leuke is dat je het dus met opties kan uitbereiden. Tegen gelijkende signalen zijn er nou ook filters te koop dus het systeem is betrouwbaarder te krijgen.
pi_39910416
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:47 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, dat kun je op een paar manieren oplossen. Je kunt kiezen voor een doormeld syteem naar een meldkamer (Of dat met dat marmitek gaat weet ik niet, denk het niet.) Maar dat is relatief duur. Je kunt ook je sociale netwerk gebruiken, buren en of vrienden in de buurt. En als je dat met elkaar afspreekt, dan heb je e.e.a. aardig waterdicht.
Je kunt als stelregel opnemen dat alleen systemen geinstalleerd door een installateur (met certificaat) op een meldkamer aangesloten mag worden. Het sociale netwerk heb je sowieso nodig, simpelweg dispatchen naar het politie buro is al een paar jaar voorbij.
There's no place like 127.0.0.1
pi_39963365
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:13 schreef tvdleur het volgende:
Ik heb net die marmitek gekocht uit de topicstart, voor de rest het verhaal doorlezend heeft deze precies wat je wil.

Werkt allemaal goed, geen gekke meldingen, heb er ook een paar bedrade deurmagneten aan zitten van een ander merk. Het opbellen gaat ook prima, de microfoon om dan mee te luisteren in huis is helder: je kan duidelijk voetstappen horen of dat het vals is. Nou een weekje verder en nog niets vals aan melding gehad.

Verder hebben de sensors van marmitek en de basisstation 2 switches: de eigenlijke en een tamper switch. Gaat er iemand aan prutsen dan word het alarm ook getriggerd.

Je hebt daarnaast ook nog een home en away stand: bij home worden alleen de deur / raamcontacten aangezet. Bewegingsmelders blijven inactief. Zo is wel de "schil" van je huis beveiligd maar kan je zelf vrij rondlopen.

Over het X10 verhaal: het leuke is dat je het dus met opties kan uitbereiden. Tegen gelijkende signalen zijn er nou ook filters te koop dus het systeem is betrouwbaarder te krijgen.
Dit klinkt heel positief. Ik ga dat eens verder uitwerken en met mijn vechtgenote overleggen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:43:45 #22
65960 sanger
pi_39964753
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 04:16 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dit klinkt heel positief. Ik ga dat eens verder uitwerken en met mijn vechtgenote overleggen.
pi_39969615
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef Automatic_Rock het volgende:

Zo kan je wat zooi aansluiten ;-)
Maar het verschilt natuurlijk per type installatie.

pi_40085169
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:56 schreef KristianT het volgende:

[..]

Zo kan je wat zooi aansluiten ;-)
Maar het verschilt natuurlijk per type installatie.

[afbeelding]
Lekker projectje Ik heb me het maar makkelijk gemaakt, wilde sowieso geen prutswerk (elro oid) en startend met X10 bleek deze marmitek (semi) professioneel genoeg en zal later worden opgenomen in mijn mediacenter home control omgeving .

Over je vraag: bewegingsmelders zijn merendeel NC contacten.
pi_40085470
je kan ook een beveiligings bedrijf de alarmopvolging laten doen
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')