Beetje sensor heeft beide contacten, een NO en een NC.quote:Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik was de laatste weken ook wat aan het rondkijken naar een alarm systeem.
Ik begon me te realiseren dat ik over enkele weken alleen in een heel huis woon. Nu woon ik in een soort van studentenhuis, daar breekt toch niemand in..
Ik zit er over te denken zelf wat te maken, heb een electronica opleiding dus dat is het probleem niet. Maar ik vroeg me af, zo'n bewegingsmelder, heeft die een wisselcontact, of NC, of NO??
Of hangt dat helemaal van merk en/of type af??
quote:Op zondag 9 april 2006 22:38 schreef markvt het volgende:
2x dobermann.
OK, dan valt dat bezwaar weg. Ik ken Marmitek alleen maar van de domotica, dus ik nam meteen aan dat er wel iets van bij zou zijn, helemaal omdat ze op de website ook zeggen dat het X-10 protocol gebruikt wordt.quote:Op maandag 10 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
Ehhh, de sensoren zijn toch geen X10 systeem, de lampen wel ja. Maar het gaat mij om detectie.
Jup, alarm contact en een sabotage contact.quote:Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Beetje sensor heeft beide contacten, een NO en een NC.
Helemaal mee eens, dat kun je op een paar manieren oplossen. Je kunt kiezen voor een doormeld syteem naar een meldkamer (Of dat met dat marmitek gaat weet ik niet, denk het niet.) Maar dat is relatief duur. Je kunt ook je sociale netwerk gebruiken, buren en of vrienden in de buurt. En als je dat met elkaar afspreekt, dan heb je e.e.a. aardig waterdicht.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:22 schreef deom het volgende:
[..]
OK, dan valt dat bezwaar weg. Ik ken Marmitek alleen maar van de domotica, dus ik nam meteen aan dat er wel iets van bij zou zijn, helemaal omdat ze op de website ook zeggen dat het X-10 protocol gebruikt wordt.
Dan blijft alleen mijn bezwaar dat je weinig kunt doen als je gebeld wordt dat er is ingebroken, en je net een uur rijden van huis bent en niet snel weg kunt.
Die paniekmogelijkheid, bedoel je daarmee een alarmknop? Das redelijk eenvoudig dacht ik.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:55 schreef Marsepein het volgende:
Er zijn 3 dingen die ik ermee wil bereiken.
- Als mijn vrouw alleen thuis is, moet er een soort paniekmogelijkheid zijn.
- Als we samen liggen te slapen boven, moet iig het trappenhuis afgedekt zijn.
- Bij afwezigheid moeten alle ingangen gecontroleerd zijn, en op 2 a 3 plaatsen ruimte detectie.
We hebben een kat, maar die wil ik 's nachts in de bijkeuken of buiten hebben. Daardoor is het huisdierenprobleem er niet meer.
Maar wat ik zeg, ik ben orienterend, dus kan er nog van alles veranderen.
Je kunt als stelregel opnemen dat alleen systemen geinstalleerd door een installateur (met certificaat) op een meldkamer aangesloten mag worden. Het sociale netwerk heb je sowieso nodig, simpelweg dispatchen naar het politie buro is al een paar jaar voorbij.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dat kun je op een paar manieren oplossen. Je kunt kiezen voor een doormeld syteem naar een meldkamer (Of dat met dat marmitek gaat weet ik niet, denk het niet.) Maar dat is relatief duur. Je kunt ook je sociale netwerk gebruiken, buren en of vrienden in de buurt. En als je dat met elkaar afspreekt, dan heb je e.e.a. aardig waterdicht.
Dit klinkt heel positief. Ik ga dat eens verder uitwerken en met mijn vechtgenote overleggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:13 schreef tvdleur het volgende:
Ik heb net die marmitek gekocht uit de topicstart, voor de rest het verhaal doorlezend heeft deze precies wat je wil.
Werkt allemaal goed, geen gekke meldingen, heb er ook een paar bedrade deurmagneten aan zitten van een ander merk. Het opbellen gaat ook prima, de microfoon om dan mee te luisteren in huis is helder: je kan duidelijk voetstappen horen of dat het vals is. Nou een weekje verder en nog niets vals aan melding gehad.
Verder hebben de sensors van marmitek en de basisstation 2 switches: de eigenlijke en een tamper switch. Gaat er iemand aan prutsen dan word het alarm ook getriggerd.
Je hebt daarnaast ook nog een home en away stand: bij home worden alleen de deur / raamcontacten aangezet. Bewegingsmelders blijven inactief. Zo is wel de "schil" van je huis beveiligd maar kan je zelf vrij rondlopen.
Over het X10 verhaal: het leuke is dat je het dus met opties kan uitbereiden. Tegen gelijkende signalen zijn er nou ook filters te koop dus het systeem is betrouwbaarder te krijgen.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 04:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dit klinkt heel positief. Ik ga dat eens verder uitwerken en met mijn vechtgenote overleggen.
Zo kan je wat zooi aansluiten ;-)quote:Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik was de laatste weken ook wat aan het rondkijken naar een alarm systeem.
Ik begon me te realiseren dat ik over enkele weken alleen in een heel huis woon. Nu woon ik in een soort van studentenhuis, daar breekt toch niemand in..
Ik zit er over te denken zelf wat te maken, heb een electronica opleiding dus dat is het probleem niet. Maar ik vroeg me af, zo'n bewegingsmelder, heeft die een wisselcontact, of NC, of NO??
Of hangt dat helemaal van merk en/of type af??
Lekker projectjequote:Op woensdag 19 juli 2006 11:56 schreef KristianT het volgende:
[..]
Zo kan je wat zooi aansluiten ;-)
Maar het verschilt natuurlijk per type installatie.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |