Zo, gister was het geen klusdag, maar een puinruimdag. Om 8:15 een maat van me opgehaald om vervolgens de gehuurde aanhanger te gaan halen. Wat ik al geschreven had, een dubbelassige kipwagen
![]()
Dat is met name leuk bij het puin storten, omdat je iedereen met de blote handen puin uit een aanhanger ziet gooien en je heerlijke blikken toegeworpen krijgt naar jouw makkelijke manier van werken, namelijk kippen! 1 ding wat nog beter kan is een elektrische kipwagen, dan is het nog maar een knopje indrukken en voila, als een volleerd kipwagen bestuurder kiep je de boel leeg. Nu is het pompen, dat is niet zwaar maar wel veel werk.
1e ritje was ongeveer 800 kilo puin, en een halve kuub hout. En omdat het nogal vol stond was het ff niet makkelijk laden. Maar uiteindelijk lag het erop:
![]()
Dat we niet de enige waren die besloten hadden om e.e.a. naar de stort te brengen zie je hier. Wachttijd ongveer 20 minuten:
![]()
![]()
Nog een beetje stampij gehad met een vrouwtje dat voor haar man ff in het kantoortje de boel ging aangeven dan kon haar man alvast lossen. Yeah right, ik noem dat voordringen, zij vond van niet. En omdat ik mijn mond niet kan houden moet ik er dan wat van zeggen. Dus dat was even leuk een woordewisseling in dat kantoortje waarbij vele wachtenden mij gelijk gaven, maar uiteindelijk niemand de voordringer tegenhield. Je moet er maar gelukkig van worden dan denk ik. Als dat je levensmotte is, kruiperig voordringen op de vuilstort, so be it.
2e ritje was weer 800 kg puin, wat houten platen, maar vooral veel piepschuim, bijna 1 kuub piepschuim. Ook nog even langs ons huidige adres gereden, om daar de schuur leeg te halen. Paar oude gevelkachels waar ik ooit nog wat mee wilde doen, een oude boiler die handig voor later was, Een pak laminaat wat ik over had gehad 6 jaar geleden etc. Alles wat ik niet mee wil verhuizen. Toen we aankwamen bij de stort was het iets rustiger, maar eenmaal voorbij het kantoortje leek het wel een gekkenhuis. Er was totaal geen orde meer, iedereen had iedereen vastgezet niemand kon meer voor of achteruit. En inplaats dat mensen elkaar gaan helpen, nee dan gaan ze zeuren dat ze erdoor moeten en toeteren dat het niet opschiet. Terwijl ik dan dek. Hup handschoenen aan en helpen, dan gaat het sneller. Iig weer een volle kar:
![]()
En nog een paar actiefoto's:
(Die blik van die wachtende man, priceless. Oh, ook zelf nog een 14 dagen baard)![]()
![]()
![]()
Daarna volgde nog een ritje met puur hout, wat eigenlijk al in een aanhanger lag (Een oude bloemenkar) maar die in een te slechte staat is om mee te rijden. Dus hup overladen:
![]()
(Die bloemenkar wordt trouwens nog een leuk restauratieprojectje.)Het laatste ritje naar de stort was de makkelijkste, het was er totaal rustig nu, alleen 1 boerenl*l moest zijn grote boerenwagen midden voor de B-hout container zetten. Toen ik vroeg of hij een half metertje aan de kant kon zodat we samen konden lossen kreeg ik al een snauw dat hij zo klaar zou zijn, hii moest de kar ff laten kiepen en dan was het al gebeurd. Dat ging niet helemaal zoals het moest, dus heb ik uiteindelijk de aanhanger er toch naast gezet omdat het lang duurde. Ok er was niet veel ruimte maar het ging goed. Toen hij tijdens ons lossen vroeg hoe het ging zei ik:"Bij ons gaat het goed, het is veel mar het gaat. Bij jou iets minder zie ik, alles zit vast achter de klep" Dat was denk ik de rode lap op de stier. Er kwamen toen oerkreten uit als: "We gaan elkaar geen pijn doen he" en "Je moet niet zo zeuren" en "als je zo doorgaat loopt het slecht af"
![]()
Ik wilde nog zeggen:"www.sire.nl" maar bedacht me. Ik had zo'n gevoel dat het voor deze hersenloze boerenknecht ietwat teveel zou zijn en hij dan aardig over zijn theewater zou gaan. Ik heb dus maar gehouden op: "Ik zeur niet, maar ok, zal niets zeggen, succes". Hij moest toen nog een paar keer net niet langs me lopen (ff aanstoten) enz. Allemaal een beetje kinderachtig denk ik dan.
Daarna de aanhanger terug gebracht en ff 2 pilsjes met mijn maat op een terras gedronken en toen snel douchen en meeten
We zijn wel een paar lange planken en wat karton vergeten, maar kijk eens wat er in de tuin staat:
![]()
Een handmade vuurkorf
[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:43:47 (fotolink veranderd) ]