abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37725288
Netjes Marsepijn
pi_37725463
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat ISRA verzetten is trouwens echt een fluitje van een cent. @ Cybersijp, ik heb een tel voor je, die jongen doet het ex kabel voor 75 euro voor je. Interesse?

Hoi mars,

Ik neem gemakshalve ff aan dat deze jongen bij jou in de buurt woont? Dan moet hij nog honderd kilometer heen, en het bootje ( ¤35,-) en de klus klaren, en weer 100 kilometer terug. DEnk niet dat dat gaat lukken. Maar interesse kan altijd natuurlijk....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37727918
Hij beweerde van wel. Want ik gaf die opties ook al door. Maar als jij echt maar 100 euro betaald dan zou ik het voor 75 niet zwart laten doen (En dan zelf de kabel nog regelen.)

Toen hij bezig was bij mij vroeg hij wat ik KPN betaalde, toen zei hij "Had mij gebeld ik doe het voor de helft". Toen ik hem vroeg hoe ik hem dan van te voren had moeten kennen wist hij dat ook ff niet
pi_37749868
Zo, weer een update. Hoewel FoK wat traag is probeer ik het toch. Het is een schilderavond geweest.
Eerst de zaken die ik wilde schilderen licht opgeschuurd en ontvet. En toen 1 kozijn afgelakt voor de eerste keer. 1 Kozijn voor het eerst in de grondverf. De vensterbank in het trapgat afgekit en de eerste keer in de bling-bling verf. De trappaal voor de eerste keer afgelakt. De leuning boom voor de eerste keer afgelakt, en de trapboom afgekit.

Ik dacht dat ik niet veel gedaan had, maar als ik het zo uittype dan is het een aardig lijstje

Nog even de foto's, brb.
pi_37749957
De vensterbank in de eerste aflaklaag:

De trapboom afgekit (Het lepeltje is alleen om de kitkoker open te snijden):

Trapaal in de bling-bling verf:

Kozijn in de grondverf:

Kozijn in de bling-bling:

En de leuningboom in de bling-bling verf:

[ Bericht 25% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:36:36 (fotolink veranderd) ]
pi_37750496
Mars,

Ik ben ook helemaal om, hoogglans verf staat zo veel beter dan zijdeglans verf. Voor ons nooit meer zijdeglans verf. Hoogglans rulez !

Ik post het hier ook maar ff, kun je mij dat swf'je mailen? info@dumphok dot nl

Thx!

[ Bericht 4% gewijzigd door Cybersijp op 13-05-2006 09:19:43 ]
pi_37751938
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
Ik ben ook helemaal om, hoogglans verf staat zo veel beter dan zijdeglans verf. Voor ons nooit meer zijdeglans verf. Hoogglans rulez !
Maar je moet wel beter schuren en plamuren
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:06:20 #208
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37752100
Blingbling is the best

(Inderdaad wel vééééél meer werk!)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:55:39 #209
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37752581
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 23:54 schreef Marsepein het volgende:
Kozijn in de grondverf:
[afbeelding]
He, die violet kleur (ongeveer dan toch wel) van de muren heb ik enkele weken geleden ook laten mengen
En over nog enkele weken ga ik die in m'n hal gebruiken

Ziet er verder goed uit je schilderwerk!!
Hier zijn ook alle kozijnen in hoogglans gedaan (door de vorige bewoner dus).., alleen dan in grijs
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_37754195
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

He, die violet kleur (ongeveer dan toch wel) van de muren heb ik enkele weken geleden ook laten mengen
En over nog enkele weken ga ik die in m'n hal gebruiken

Ziet er verder goed uit je schilderwerk!!
Hier zijn ook alle kozijnen in hoogglans gedaan (door de vorige bewoner dus).., alleen dan in grijs
Het zijn dacht ik deze kleuren van Flexa VT wonen:
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:46:41 #211
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37755003
Oh, ik heb gewoon uit die duizend Praxis of Gamma kleuren er 1 genomen...
Of nee, m'n wees die aan en vond het erg mooi.
Ik heb toen zo'n kaartje meegenomen en beloofd dat ik die in het huis zou gebruiken
Heb je toevallig nog meer foto's van die hal, of kamer, waar je die kleur gebruikt hebt???

Gelukkig vind ik de kleur zelf ook mooi, anders hadden we een probleem gehad
pi_37755234
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je toevallig nog meer foto's van die hal, of kamer, waar je die kleur gebruikt hebt???

Dit is alles wat ik online heb, kun je er wat mee?

[ Bericht 13% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:37:41 (fotolink veranderd) ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:06:20 #213
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37755540
jazeker! dankje
Ik denk dat ik het in combinatie ga gebruiken met het hele licht geel wat ik ook in de woonkamer gebruikt heb.
Maar hoe dat uitpakt zie je vanzelf wel in mijn klustopic

Wat zijn jouw klusplannen voor komende tijd??
pi_37755750
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat zijn jouw klusplannen voor komende tijd??
Je lees ook mijn eigen (dit) klustopic? Daar staat alles beschreven.

Maar in het kort:
- Bovenverdieping afmaken voor tapijt leggen
- Keuken afmonteren
- Tapijt laten leggen
- Verhuizen
- Plafond woonkamer afmaken
- Woonkamer elektra afmonteren
- Woonkamer stucadoren
- Woonkamer en keuken schilderen en sausen
- Woonkamer laminaat leggen en gordijnen e.d.
- Woonmeubels van boven naar beneden verhuizen
- Vakantie
- Bijkeukenplafond afmaken
- 2 wandjes in de bijkeuken isoleren
- Vloer in de bijkeuken leggen
- Garderobekast in de bijkeuken (laten) maken
- Toiletruimte in de bijkeuken opknappen
- Schilder en sauswerk in de bijkeuken (Binnen en buitenkant)
- En dan komt ergens de tuin....

En dan ben ik 65 en ga met pensioen

Oh, ja ergens tussendoor ga ik ook nog een kindje maken, maar dat doen we met zijn 2-en (Hopenlijk lukt dat)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:18:47 #215
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37755874
Ja, ik lees wel alles, maar ik onthoud niet alles

Maar ik bedoelde eigenlijk wat je de komende weken van plan bent te gaan doen..
Of staat je kluslijst al op volgorde??

Veel succes met kindje maken
pi_37755987
Mwah, dit is wel de volgorde ongeveer. Iig na het verhuizen zo snel mogelijk woonkamer en open keuken afmaken want op 10 m2 leven is niet fijn voor je relatie.

Maar als ik het huidige tempo nog een maandje of 2 kan volhouden dan schiet dat allemaal een aardig eind op. (Vermoeiend is het wel, maar ff op het tandvlees zullen we maar zeggen)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:22:21 #217
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37755990
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:
Oh, ja ergens tussendoor ga ik ook nog een kindje maken, maar dat doen we met zijn 2-en (Hopenlijk lukt dat)
Heb je dara nog wel tijd voor over dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37756091
Qualitytime zullen we maar zeggen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:34:18 #219
65960 sanger
pi_37756301
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:25 schreef Marsepein het volgende:
Qualitytime zullen we maar zeggen
Wow respect hoor! 24 hour performance
  Moderator vrijdag 12 mei 2006 @ 18:24:56 #220
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37767644
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Wow respect hoor! 24 hour performance
Marsepein loopt op duracel
pi_37773604
Fotoloze update:

- Het 'interne' deurbeslag komt in de loop van volgende week binnen
- 1 kozijn voor de 2e keer afgelakt, die moet goed zijn.
- 1 kozijn voor de 1e keer afgelakt, morgen/overmorgen nog een keer
- Leuning boom voor de 2e keer afgelakt. (Moet misschien nog een keer, ik zag een druiper )

Het lijstje er maar even bij pakken:
quote:
- Keuken'blok' in de keuken moet afgemonteerd zijn (60% nu)
- Keuken'blok' in de bijkeuken moet afgemonteerd zijn (60% nu)
- Deurkozijnen en deuren op de verdieping moeten geschilderd zijn. (85% nu)
- Tapijt op de bovenverdieping miet gelegd zijn. (Woensdag komen 2 bedrijven een offerte maken voor hetzelfde tapijt)
- Plinten moeten gekocht, geschilderd en gemonteerd worden. (Deze wordt vermoedelijk geskipt)
- Kranen in de douchecabine moeten gemonteerd worden.
- 'Luxaflex' in de badkmaer MOET opgehangen zijn. (Foto's volgen)
- Gordijnrails in 'onze' slaapkamer moet opgehangen zijn. (Is binnen, nu nog ophangen)
- Gordijnen in onze slaapkamer is een pré. (Maandag gaan we naar 'de Albert Cuyp', stof uitzoeken, mijn moeder maakt ze)
- Luik naar het zoldertje moet geschilderd zijn. (75% nu)
- Plafond overloop in de latex zetten
- Muren overloop moeten gesausd zijn.
- Traphek moet afgeschilderd worden (65% nu)
Morgen staat puinruimen op de planning. Om 8:30 kan ik een aanhanger ophalen die ik gehuurd heb (Een dubbelassige kipwagen ) Lekker makkelijk laden, maar vooral lossen

Aan het einde van de dag moet deze garagebox dan leeg zijn:

En er ligt nog meer hout in de tuin, dat moet ook weg. Ook al het piepschuim van de keukenmaterialen gaat weg, geen gewicht maar wel volume.

Dus puinruimdag morgen

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:38:24 (fotolink veranderd) ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:54:48 #222
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37774497
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Marsepein het volgende:
Morgen staat puinruimen op de planning. Om 8:30 kan ik een aanhanger ophalen die ik gehuurd heb (Een dubbelassige kipwagen ) Lekker makkelijk laden, maar vooral lossen

Aan het einde van de dag moet deze garagebox dan leeg zijn:
[afbeelding]

En er ligt nog meer hout in de tuin, dat moet ook weg. Ook al het piepschuim van de keukenmaterialen gaat weg, geen gewicht maar wel volume.

Dus puinruimdag morgen
Zo hoeveel keer denk je daarvoor te moeten rijden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37774880
Kwa inhoud misschien 5 keer. Kwa gewicht misschien wel 8 keer ... ze zijn open van 8 tot 17. Maar moet voor 1500 uur weer klaar zijn.
pi_37775029
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 00:45 schreef Cybersijp het volgende:
Mars,

Grappig he, jarenlang was zijdeglans de trend... ik heb nog nooit hoogglans gebruikt in mijn huizen tot nu toe. De volgende gaat echt wel in de bling-bling, hoogglans rulez idd
pi_37775037
Beter overzicht:

Ooo en dit moet ook weg:

En de zooi die tegen de garagebox aan ligt:

[ Bericht 20% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:39:05 (fotolink veranderd) ]
pi_37775088
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Oh, ook kindje maken rulez
pi_37775095
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:10 schreef Juleh het volgende:

[..]

Grappig he, jarenlang was zijdeglans de trend... ik heb nog nooit hoogglans gebruikt in mijn huizen tot nu toe. De volgende gaat echt wel in de bling-bling, hoogglans rulez idd
Klopt ja, zo'n 6 jaar geleden heb ik ons huidige huis helemaal van hoogglans in zijdeglas overschilderd. Omdat hoogglans zo lelijk was
pi_37775142
Tja zo gaat dat met trends he, de kunst is zo lang te wachten dat het weer modern is
pi_37780630
Succes Marsepein, met puinruimen vandaag.
Het zijn wel van die klussen waar je naderhand zoiets hebt van: Alles weer helemaal netjes

Wij hebben gisteren het hout van de achtertuin naar de voortuin verplaatst, zodat we niet in z'n bouwtuin zitten als we buiten zitten. Ziet er meteen zo anders uit
pi_37780714
Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk. Maar omdat we gaan verhuizen heb ik die ruimte nodig.

Wat zit je trouwens achterlijk vroeg in mijn topic te posten Zijn jullie een gat in het dak aan het zagen

Succes vandaag, tot vanavond.
pi_37781064
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:12 schreef Juleh het volgende:

[..]

Oh, ook kindje maken rulez
quote:
schreef Marsepein het volgende:[/b]

[..]

Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk.
Sorry heel flauw maar ik scrolde door het topic en in eerste instantie las ik dit.
Ach het is nog vroeg

Ziet er verder goed uit je verbouwing marsepein! puik werk

[ Bericht 2% gewijzigd door Bierie op 13-05-2006 09:13:43 (spelfoutje) ]
Profiel opgeheven.
pi_37781210
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 07:29 schreef Marsepein het volgende:
Precies, normaal doen we het altijd in de kerstweek, met een mannetje of 3 a 4 tegelijk. Maar omdat we gaan verhuizen heb ik die ruimte nodig.

Wat zit je trouwens achterlijk vroeg in mijn topic te posten Zijn jullie een gat in het dak aan het zagen
Jaaaaaa
(hoewel niet op dat tijdstip..
Maar deze dakkapel komt in onze tijdelijke woonkamer. Dus we moesten ons bed enzo beschermen tegen het stof enzo ). En daarom vroeg opgestaan, ook omdat we vanavond weer op tijd klaar moeten zijn.

Tot vanavond
pi_37805331
Morgen een update ..... Nu ben ik te moe om iets zinnigs te schrijven
  zondag 14 mei 2006 @ 01:58:21 #234
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_37806216
Wow! Wat een klus zeg pfff..
Al je verslagen en die foto's geweldig leuk om te lezen
Heel veel succes met de laatste klussen, erg leuk om alles te volgen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_37808307
Zo, gister was het geen klusdag, maar een puinruimdag. Om 8:15 een maat van me opgehaald om vervolgens de gehuurde aanhanger te gaan halen. Wat ik al geschreven had, een dubbelassige kipwagen Dat is met name leuk bij het puin storten, omdat je iedereen met de blote handen puin uit een aanhanger ziet gooien en je heerlijke blikken toegeworpen krijgt naar jouw makkelijke manier van werken, namelijk kippen! 1 ding wat nog beter kan is een elektrische kipwagen, dan is het nog maar een knopje indrukken en voila, als een volleerd kipwagen bestuurder kiep je de boel leeg. Nu is het pompen, dat is niet zwaar maar wel veel werk.

1e ritje was ongeveer 800 kilo puin, en een halve kuub hout. En omdat het nogal vol stond was het ff niet makkelijk laden. Maar uiteindelijk lag het erop:

Dat we niet de enige waren die besloten hadden om e.e.a. naar de stort te brengen zie je hier. Wachttijd ongveer 20 minuten:

Nog een beetje stampij gehad met een vrouwtje dat voor haar man ff in het kantoortje de boel ging aangeven dan kon haar man alvast lossen. Yeah right, ik noem dat voordringen, zij vond van niet. En omdat ik mijn mond niet kan houden moet ik er dan wat van zeggen. Dus dat was even leuk een woordewisseling in dat kantoortje waarbij vele wachtenden mij gelijk gaven, maar uiteindelijk niemand de voordringer tegenhield. Je moet er maar gelukkig van worden dan denk ik. Als dat je levensmotte is, kruiperig voordringen op de vuilstort, so be it.

2e ritje was weer 800 kg puin, wat houten platen, maar vooral veel piepschuim, bijna 1 kuub piepschuim. Ook nog even langs ons huidige adres gereden, om daar de schuur leeg te halen. Paar oude gevelkachels waar ik ooit nog wat mee wilde doen, een oude boiler die handig voor later was, Een pak laminaat wat ik over had gehad 6 jaar geleden etc. Alles wat ik niet mee wil verhuizen. Toen we aankwamen bij de stort was het iets rustiger, maar eenmaal voorbij het kantoortje leek het wel een gekkenhuis. Er was totaal geen orde meer, iedereen had iedereen vastgezet niemand kon meer voor of achteruit. En inplaats dat mensen elkaar gaan helpen, nee dan gaan ze zeuren dat ze erdoor moeten en toeteren dat het niet opschiet. Terwijl ik dan dek. Hup handschoenen aan en helpen, dan gaat het sneller. Iig weer een volle kar:

En nog een paar actiefoto's:
(Die blik van die wachtende man, priceless. Oh, ook zelf nog een 14 dagen baard)

Daarna volgde nog een ritje met puur hout, wat eigenlijk al in een aanhanger lag (Een oude bloemenkar) maar die in een te slechte staat is om mee te rijden. Dus hup overladen:

(Die bloemenkar wordt trouwens nog een leuk restauratieprojectje.)

Het laatste ritje naar de stort was de makkelijkste, het was er totaal rustig nu, alleen 1 boerenl*l moest zijn grote boerenwagen midden voor de B-hout container zetten. Toen ik vroeg of hij een half metertje aan de kant kon zodat we samen konden lossen kreeg ik al een snauw dat hij zo klaar zou zijn, hii moest de kar ff laten kiepen en dan was het al gebeurd. Dat ging niet helemaal zoals het moest, dus heb ik uiteindelijk de aanhanger er toch naast gezet omdat het lang duurde. Ok er was niet veel ruimte maar het ging goed. Toen hij tijdens ons lossen vroeg hoe het ging zei ik:"Bij ons gaat het goed, het is veel mar het gaat. Bij jou iets minder zie ik, alles zit vast achter de klep" Dat was denk ik de rode lap op de stier. Er kwamen toen oerkreten uit als: "We gaan elkaar geen pijn doen he" en "Je moet niet zo zeuren" en "als je zo doorgaat loopt het slecht af" Ik wilde nog zeggen:"www.sire.nl" maar bedacht me. Ik had zo'n gevoel dat het voor deze hersenloze boerenknecht ietwat teveel zou zijn en hij dan aardig over zijn theewater zou gaan. Ik heb dus maar gehouden op: "Ik zeur niet, maar ok, zal niets zeggen, succes". Hij moest toen nog een paar keer net niet langs me lopen (ff aanstoten) enz. Allemaal een beetje kinderachtig denk ik dan.

Daarna de aanhanger terug gebracht en ff 2 pilsjes met mijn maat op een terras gedronken en toen snel douchen en meeten

We zijn wel een paar lange planken en wat karton vergeten, maar kijk eens wat er in de tuin staat:

Een handmade vuurkorf

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:43:47 (fotolink veranderd) ]
pi_37809376
hehe lolz, hoe vuilnisstort meet uit loopt op een ouderwetse testosteron fight

www.sire.nl had ik op zeker genoemd, wat een arie's zeg We moeten het met elkaar rooien in dit landje hoor!
  zondag 14 mei 2006 @ 11:07:55 #237
65960 sanger
pi_37809432
Wow die vuurkorf Marsepein die branden als een gek

Verder moet ik zeggen dat het er in het echt vele malen beter uitziet dan op de foto's ook omdat je het als geheel kunt zien. Je ziet de verbanden van bijvoorbeeld de badkamer en dat zie je op de foto's niet.

De gele kamer is en Hellen is helemaal op je badkamer meubel/kast.
pi_37810047
Wow, dat is echt veel werk allemaal zeg! Ben blij dat ik me daar nog niet op hoef te storten. Het wordt wel ontzettned mooi!

En heb je je broek nu geplakt met plakband?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Moderator zondag 14 mei 2006 @ 13:39:05 #239
92034 crew  Vonkenboer
pi_37813379
Volgens mij heeft hij inderdaad zijn broek gereapeerd met plakband (ducktape volgens mij)

pi_37819800
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:34 schreef Quinazoline het volgende:
Wow, dat is echt veel werk allemaal zeg! Ben blij dat ik me daar nog niet op hoef te storten. Het wordt wel ontzettned mooi!

En heb je je broek nu geplakt met plakband?
Ja, dat doe ik met al mijn klusbroeken. Ik heb altijd eenkapotte linkerknie in mijn klusbroeken, daar gaat dan ducktape op tot hij rechts ook door is. En dan wordt vanzelf een nieuwe broek een oude broek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:44:24 (fotolink veranderd) ]
pi_37819951
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:07 schreef sanger het volgende:
Wow die vuurkorf Marsepein die branden als een gek

Verder moet ik zeggen dat het er in het echt vele malen beter uitziet dan op de foto's ook omdat je het als geheel kunt zien. Je ziet de verbanden van bijvoorbeeld de badkamer en dat zie je op de foto's niet.

De gele kamer is en Hellen is helemaal op je badkamer meubel/kast.
Dank voor de complimenten, klopt op foto's krijg je het nooit helemaal zoals je het zelf ziet.
Badkamermeubel/wasbak is van Sphinx, de 420 serie dacht ik.
pi_37820158
Zijn er mensen met ervaring van zo'n machine:

[ Bericht 25% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:44:44 (fotolink veranderd) ]
pi_37822102
Een beetje tolerantie naar elkaar... Het zwaarste van de klus was nog het verblijf op de vuilstortplaats
quote:
Op zondag 14 mei 2006 09:23 schreef Marsepein het volgende:
We zijn wel een paar lange planken en wat karton vergeten, maar kijk eens wat er in de tuin staat:
[afbeelding]
Een handmade vuurkorf
Doet me denken aan Kapitan restaurant in Maleisie, Penang. Het lekkerste eten dat ik ooit heb gegeten, komt daar vandaan. Chicken tandori. Met Nan brood.
En dat brood, bakken ze in zo'n vuurkorf. Ja, ik heb honger
  zondag 14 mei 2006 @ 20:07:34 #244
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37824192
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:56 schreef Marsepein het volgende:
Zijn er mensen met ervaring van zo'n machine:
[afbeelding]
Zo'n apparaat had ik 23 deuren geleden moeten hebben

Wat heb ik een boel afgekloot met vijlen en schaven en weet ik wat

(Overigens niet in het huidige huis, maar wat niet is... Dus ik ben erg benieuwd of iemand er al eens mee heeft gewerkt inderdaad!)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 14 mei 2006 @ 22:54:12 #245
92034 crew  Vonkenboer
pi_37830351
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zo'n apparaat had ik 23 deuren geleden moeten hebben

Wat heb ik een boel afgekloot met vijlen en schaven en weet ik wat

(Overigens niet in het huidige huis, maar wat niet is... Dus ik ben erg benieuwd of iemand er al eens mee heeft gewerkt inderdaad!)
Ik heb er uberhaupt eigenlijk nog nooit van gehoord of uberhaupt op de bouw nog nooit gezien
Daar gaat het ook ouderwets met schuren, afhangen, schaven, afhangen
pi_37830597
Ik ben eigenlijk op zoek naar een invalzaag van festo met geleiderail die ik ff tijdelijk kan lenen/huren om een paar deuren 1 cm in te korten. Toen kwam ik bij dit apparaat uit. Het lijkt mij op een bovenfrees gebaseerd.

En omdat de deuren al geschilderd zijn wil ik geen splinters. En met een invalzaag kun je van 2 kanten werken zodat je geen splinters hebt.
pi_37832016
.
Wat een bofkonten waren jullie op de vuilstort, ondanks de horken van collega's daar.

Wij moesten alles gesorteerd in diverse containers storten/gooien.
De auto cq aanhanger staat op een plateau en dan mikken maar in de container, die dieper staat
en met de bovenrand tot aan het plateau komt.

Hout, geverfd hout, huisvuil, puin, glas noem maar op of er staat een container voor.

Je maakt er wel wat mee inderdaad.
Iemand dacht even álles bij het puin te gooien !
Die mocht alles met de hand er weer uithalen wat er niet bijhoorde.
Dat was vlak voor sluitingstijd.

En ook behulpzaam : een container leeggehaald naar een tweede omdat mevrouw haar huissleutels mee had gezwiept. en niet terug gevonden.
Ja, nee , daar in de hoek heb ik de vuilniszak gegooid.

Wij werden op een gegeven moment wel herkend : daar zijn ze weer en lachend opgewacht.
En betalen. Een maand later kon je als particulier gratis storten.

.
pi_37832383
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:33 schreef AnneX het volgende:
.
Wat een bofkonten waren jullie op de vuilstort, ondanks de horken van collega's daar.

Wij moesten alles gesorteerd in diverse containers storten/gooien.
De auto cq aanhanger staat op een plateau en dan mikken maar in de container, die dieper staat
en met de bovenrand tot aan het plateau komt.

Hout, geverfd hout, huisvuil, puin, glas noem maar op of er staat een container voor.

Je maakt er wel wat mee inderdaad.
Iemand dacht even álles bij het puin te gooien !
Die mocht alles met de hand er weer uithalen wat er niet bijhoorde.
Dat was vlak voor sluitingstijd.

En ook behulpzaam : een container leeggehaald naar een tweede omdat mevrouw haar huissleutels mee had gezwiept. en niet terug gevonden.
Ja, nee , daar in de hoek heb ik de vuilniszak gegooid.

Wij werden op een gegeven moment wel herkend : daar zijn ze weer en lachend opgewacht.
En betalen. Een maand later kon je als particulier gratis storten.
Hier moet je ook alles uitsorteren, links zie je nog net de containers staan:

[ Bericht 3% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:45:29 (fotolink veranderd) ]
pi_37832529
Update voor de zondag 14 mei 2006.

Ondanks een loom en lui gevoel kort na het opstaan ging het na een paar bakken koffie toch beter.
Het is zelfs nog een behoorlijke productieve dag geweest:

- De 'gele' kamer opgeruimd, leeggehaald en grof stofvrij gemaakt.
- 2 deuren aan 1 kant in de bling-bling verf
- 2 kozijnen opnieuw in de bling-bling verf
- Luik naar de vliering en aftimmerlatten opnieuw in de bling-bling verf
- Net om 22:00 uur nog even een kleurstaaltje gemaakt voor de gordijnstof die we morgen gaan uitzoeken
- Dorpel tussen overloop en ketelkast gemaakt
- Overloop grof stofvrij gemaakt.
- Verschillend gereedschap al naar beneden gebracht. Over 1,5 week komt er tapijt en dan moet alles boven leeg zijn.

De foto's:
Luik:

'Gele' kamer leeg en netjes, deur in de bling-bling, en let op de coax en netwerk aansluitingen:

Andere deur in de bling-bling:

Dan nog even dit:
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Marsepein het volgende:
- Leuning boom voor de 2e keer afgelakt. (Moet misschien nog een keer, ik zag een druiper )
Druiper? Dat is een tekortkoming voor deze hollandse duinheuvel in mijn schilderwerk:

Planning voor morgen:
- Gordijnstof uitzoeken voor de 'gele' kamer op de Albert Cuijp Markt in Amsterdam
- Offerte voor tapijt goedkeuren (23-05-2006 leverdatum)
- Keukenboer bellen wanneer nu eindelijk dat werkblad gaat komen
- Plafond overloop latexen
- Druiper wegwerken
- Trappaal schuren en aflakken
- Muurverf op kleur laten mengen voor overloop.
- Dorpel monteren.

Ik ben vrij morgen, en kan dus veel doen

[ Bericht 7% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:46:58 (fotolink veranderd) ]
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 08:00:35 #250
92034 crew  Vonkenboer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')