Zo,
De klusperikelen van Marsepein (Deel 1) is vol dus we gaan hier verder. (De foto's die daar staan blijven daar, in dit topic alleen maar nieuwe foto's.
De verhuisdatum nadert, morgen over 1 week is het zover. Alles voor de fysieke verhuizing is geregeld:
- De verhuisbus (via mijn werk)
- De helpende vrienden en familieleden
- Er is een verhuisdatum
- Er zijn 2 huizen (Een 'ik-ga-weg-huis', en een ik-kom-hier-wonen-huis')
Het huis is nog niet klaar, en toch gaan we over. We hebben er voor gekozen om boven te gaan wonen. Dat wordt niet makkelijk, want dat moet ook als opslag dienen voor onze meubels.
Onze slaapkamer (De 'gele' kamer) wordt niet gebruikt voor opslagzaken zodat er minimaal 1 ruimte in huis is die normaal is. Het kleine witte kamertje (3.00 x 2.50 M) wordt de woonkamer. We zetten daar onze bank neer, en onze eettafel met 2 stoelen. Op de eettafel komt dan de tv en de laptop., dan hebben we voorlopig genoeg mogelijkheden. De 'blauwe' kamer wordt dan de opslag ruimte. Het wordt dus heel erg netjes alles stapelen en georganisseerd inpakken.
Aanstaande maandag komen mijn schoonouders de bovenverdiepign helemaal schoonmaken, en de dinsdag daarop wordt er tapijt gelegd op de bovenverdieping. We hebben voor het leggen van het tapijt op de trap de datum op 21 juni gezet (Mijn verjaardag) zodat er met verhuizen niemand met z'n boerenklei schoenen naar boven over net nieuwe tapijt moet. Bovendien geeft ons dat tijd om rond de trap e.e.a. aan schilderwerk af te werken en als het kan het (verlaagde) plafond in de hal te plaatsen.
We hebben dus een nieuwe deadline
![]()
In juli gaan we op vakantie, en eigenlijk wil ik dan ook het plafond in de woonkamer er in hebben, en alle wanden strak gestuct.
Na de vakantie gaan we dan schilderen en sausen en kan er laminaat voor de benedenverdieping gekocht worden. En uiteraard gelegd.
Er wordt dus voorlopig hard doorgewerkt. We willen zo snel mogelijk de 'zooi' naar beneden verhuizen.
Toevoeging; de laatse update uit het vorige topic:quote:
Update:
Alle muren op het overloopje zijn geschilderd. Ook zijn alle kozijnen in de bling bling klaar, de deuren zijn klaar (Nog ff inkorten, maar het is dus wachten op de cirkelzaag)
Voor morgen staat er op de planning:
- Leuning in de lak zetten
- 'Blauwe' kamer leeg halen
- Materiaal wat niet in de badkamer hoort weghalen en ws 2e meubel ophangen.
Oh ja, de foto's:
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 8% gewijzigd door Marsepein op 19-05-2006 23:14:33 (Zo beter Juleh? (Foto's en onderschrift aangepast)) ]