abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38003481
Zo, De klusperikelen van Marsepein (Deel 1) is vol dus we gaan hier verder. (De foto's die daar staan blijven daar, in dit topic alleen maar nieuwe foto's.

De verhuisdatum nadert, morgen over 1 week is het zover. Alles voor de fysieke verhuizing is geregeld:

- De verhuisbus (via mijn werk)
- De helpende vrienden en familieleden
- Er is een verhuisdatum
- Er zijn 2 huizen (Een 'ik-ga-weg-huis', en een ik-kom-hier-wonen-huis')

Het huis is nog niet klaar, en toch gaan we over. We hebben er voor gekozen om boven te gaan wonen. Dat wordt niet makkelijk, want dat moet ook als opslag dienen voor onze meubels.

Onze slaapkamer (De 'gele' kamer) wordt niet gebruikt voor opslagzaken zodat er minimaal 1 ruimte in huis is die normaal is. Het kleine witte kamertje (3.00 x 2.50 M) wordt de woonkamer. We zetten daar onze bank neer, en onze eettafel met 2 stoelen. Op de eettafel komt dan de tv en de laptop., dan hebben we voorlopig genoeg mogelijkheden. De 'blauwe' kamer wordt dan de opslag ruimte. Het wordt dus heel erg netjes alles stapelen en georganisseerd inpakken.

Aanstaande maandag komen mijn schoonouders de bovenverdiepign helemaal schoonmaken, en de dinsdag daarop wordt er tapijt gelegd op de bovenverdieping. We hebben voor het leggen van het tapijt op de trap de datum op 21 juni gezet (Mijn verjaardag) zodat er met verhuizen niemand met z'n boerenklei schoenen naar boven over net nieuwe tapijt moet. Bovendien geeft ons dat tijd om rond de trap e.e.a. aan schilderwerk af te werken en als het kan het (verlaagde) plafond in de hal te plaatsen.

We hebben dus een nieuwe deadline In juli gaan we op vakantie, en eigenlijk wil ik dan ook het plafond in de woonkamer er in hebben, en alle wanden strak gestuct.

Na de vakantie gaan we dan schilderen en sausen en kan er laminaat voor de benedenverdieping gekocht worden. En uiteraard gelegd.

Er wordt dus voorlopig hard doorgewerkt. We willen zo snel mogelijk de 'zooi' naar beneden verhuizen.

Toevoeging; de laatse update uit het vorige topic:
quote:
Update:

Alle muren op het overloopje zijn geschilderd. Ook zijn alle kozijnen in de bling bling klaar, de deuren zijn klaar (Nog ff inkorten, maar het is dus wachten op de cirkelzaag)

Voor morgen staat er op de planning:
- Leuning in de lak zetten
- 'Blauwe' kamer leeg halen
- Materiaal wat niet in de badkamer hoort weghalen en ws 2e meubel ophangen.

Oh ja, de foto's:

[ Bericht 8% gewijzigd door Marsepein op 19-05-2006 23:14:33 (Zo beter Juleh? (Foto's en onderschrift aangepast)) ]
pi_38004014
Deeltje 2

Misschien een paar fotootjes van dingen die nog moeten of nu bovenaan de lijst staan? Zo helemaal zonder fotootjes is de OP wel kaal

PS. Je moet je sig nog even updeeten

[ Bericht 10% gewijzigd door Juleh op 19-05-2006 23:50:41 ]
pi_38010240
Even mijn eigen vraag spammen:
Welk type gasveer en hoe sterk?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:51:39 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38010955
Mooi met dat groen zeg!

Over 1 week verhuizen!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:03:10 #5
148972 Hellace
Hellace kicks ass
pi_38016118
Welke kleur doe je eigenlijk de buitenmuur bij het trapgat Marsepein? Of laat je dat wit?
pi_38017035
Mooie kleur groen! Welke kleur/wat voor vloerbedekking komt daar?
pi_38022819
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:42 schreef DonJames het volgende:
Mooie kleur groen! Welke kleur/wat voor vloerbedekking komt daar?
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:03 schreef Hellace het volgende:
Welke kleur doe je eigenlijk de buitenmuur bij het trapgat Marsepein? Of laat je dat wit?

Dit is het tapijt, en op de 'buitenmuur' komt de lichtgroene muurverf variant.
pi_38023705
Update:

Vandaag voor het eerst van mijn leven iets in de blanke lak gezet.

Op de overloop zat aan het traphekje een 'leuning'. Die moest blank worden afgelakt. Bij de bouwmarkt heb ik een blik Glitsa Parketlak Glans met Polyutheraan (Acryl) gekocht en met een acrylverfkwast heb ik de leuning nu 3 keer gelakt. Na elke keer lakken wordt de leuning mooier, dus er komen nog wel een paar lagen op (Ik gok nog een laag of 7).

1e laag:

2e laag:

3e laag (Afplaktape nog aanwezig):

Verder heb ik de dorpel in de ketelkast op hoogte gebracht, gemonteerd, geplamuurd, geschuurd, afgekit en gegrondverft.

Wisselschakelaar voor het overlooplicht onderaan de trap gemonteerd, inclusief wcd. Wisselschakelaar onderaan de trap gemonteerd voor het licht in de hal. De andere wisselschakelaar had ik niet meer, dus ik heb met een lasklem e.e.a. even door verbonden.

Verder is er door de buurman koffie geserveerd, was er 4 man sterk kijkbezoek. Kwam mijn vrouw even snotteren en kijken. (Ze is grieperig) Ik heb de tuinstoeltjes maar weer in de garage gezet, die lagen door de hele achtertuin.

Ik heb alle deuren op de bovenverdieping afgetekend, zodat ik -zodra ik de cirkelzaag heb- kan afzagen. Ik heb dat als volgt gedaan.

Ik wist dat ondertapijt en lijm en het tapijt bijelkaar ongeveer 15 mm zijn. Ik heb een 18 mm dikke lat gezocht (Stukje multiplex) en dat bij elke deur op de grond geschroefd. Vervolgens de deur er klem tegenaanhouden en met een scherp potlood aftekenen. Ik heb nu als het goed is een mooie afgetekende lijn waarlangs ik straks kan zagen.

pi_38065195
Vandaag was de grote opruimdag. De hele bovenverdieping leeggehaald, al het gereedschap naar beneden gebracht. Alle verfspullen verzameld en naar beneden gesjouwd. Karton van de grond en gestofzuigd.

Morgen maken mijn schoonouders de rest van de verdieping schoon.Dan kan er dinsdag tapijt worden gelegd.

Verder heb ik de dorpel afgelakt, de leuning van het traphekje 2 keer afgelakt (5 lagen nu, nog een stuk of 5 te gaan)

Alle slaapkamerdeuren eruit gehaald en naar beneden gebracht (Moeten ingekort, maar dat gaat voor dinsdag niet lukken.)

Een paar kleine beschadigingentjes weggewerkt. Ik probeerde een grote kast alleen door het trapgat naar beneden te tillen. En dat ging niet helemaal goed, omdat het gat kleiner is geworden paste het niet meer. Uiteindelijk is de kast buitenom, via het dakterras, naar beneden gekomen.

Ook nog een mechanische ventilatiebox nagekeken, die doet het niet. Maar na verschillende testjes ben ik erachter gekomen dat er iets met de elektronica is. Dus een mailtej naar de leverancier is onderweg. Ik hoop dat het nog garantie is, deze is namelijk niet tot nauwelijks gebruikt)

Ik ben erachter dat dit huis karton jongt. Vorige week alles weggebracht, nu alweer een aanhanger vol met karton.

Goed, de foto's:
Traphek voor de 4e keer in de lak:

Ongemerkt heb je toch een hoop schilderspullen:

De kast en het gat, wat dus niet gelukt is:

pi_38068764
Marsepein die leuning... die moet ook bling bling heb je nog overwogen die leuning ook gewoon mooi wit te maken?

pi_38074004
Ja, dat heb ik overwogen, ik had het zelfs al voorbereid (Geplamuurd e.d.) maar als je ooit eens trouwt dan snap je dat je soms concessies moet doen

En de leuning is bling bling, maar wel transparant. Zelf had ik wit ook ietsje mooier gevonden maaaaaar alle kijkers vinden hem heel mooi zo.
pi_38074232
Ik vind de groene latex echt heel mooi geworden. Ziet er superstrak uit.

Die leuning is ook mooi zo. Een heel verschil met een paar foto's eerder

Wij moeten onze trap opnieuw gaan lakken vrees ik. Ondanks zorgvuldige bescherming met vloerbedekking, is hij toch wel beschadigd hier en daar, en de lak is aan het verslijten.

pi_38074280
quote:
Op maandag 22 mei 2006 07:56 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat heb ik overwogen, ik had het zelfs al voorbereid (Geplamuurd e.d.) maar als je ooit eens trouwt dan snap je dat je soms concessies moet doen

En de leuning is bling bling, maar wel transparant. Zelf had ik wit ook ietsje mooier gevonden maaaaaar alle kijkers vinden hem heel mooi zo.
Ik snap het
pi_38078620
Die groen lijkt op de groen die ik wel in onze woonkamer wilde hebben

Maar ik denk dat we jhet toch iets lichter houden.

Mooie overloop. Ik hield vroeger niet van hoogglans, maar ik ben inmmiddels wel over. Helaas nog even niet omdat ik nu allemaal zijdeglans heb liggen
pi_38079426
Heee fam,

Ja ja, het gaat bijna gebeuren, Nog een par nachtjes in jullie öude" huisje en dan eventjes heel veel van elkaar houden op de bovenverdieping maar ik denk na jullie vakantie dat het echt op begint te schieten en dat jullie naar beneden kunnen met de spullen.

Sorry dat we niet op een andere dag kunnen helpen maar bij ons komt ook iemand langs die een traphekje gaat maken/plaatsen op zolder[ en beneden bij de trap komt een extra paal zodat de (baby) traphekjes geplaatst kunnen worden en dat gaat hij ook doen zaterdag en zondag. En verder als hij alles netjes aflevert gaat het bij ons ook stak in de lak i.pv. schilderen. Maar als het niet netjes is wordt alles geschilderd en moet ik ook de gang en de trap gaan doen en als ik dat moet gaan doen dan ook de woonkamer.........

Tja even een traphekje plaatsen voor je smurf heeft zo zijn nadelen (je halve huis moet eerst verbouwd worden en geschilderd worden en dan is alle kindvriendelijk en klaar.)

Succes de komende dagen/weken en idd het groen is even wennen maar nu ik meer foto's gezien heb is het wel heeeeeeeeel mooi hoor!!!!
Neem genoeg rust en slaap de komende dagen want het weekend is druk zat.

groetjes van ons drietjes.b][/b]
pi_38080201
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef Enna-Iram het volgende:
Heee fam,

Ja ja, het gaat bijna gebeuren, Nog een par nachtjes in jullie öude" huisje en dan eventjes heel veel van elkaar houden op de bovenverdieping maar ik denk na jullie vakantie dat het echt op begint te schieten en dat jullie naar beneden kunnen met de spullen.

Sorry dat we niet op een andere dag kunnen helpen maar bij ons komt ook iemand langs die een traphekje gaat maken/plaatsen op zolder[ en beneden bij de trap komt een extra paal zodat de (baby) traphekjes geplaatst kunnen worden en dat gaat hij ook doen zaterdag en zondag. En verder als hij alles netjes aflevert gaat het bij ons ook stak in de lak i.pv. schilderen. Maar als het niet netjes is wordt alles geschilderd en moet ik ook de gang en de trap gaan doen en als ik dat moet gaan doen dan ook de woonkamer.........

Tja even een traphekje plaatsen voor je smurf heeft zo zijn nadelen (je halve huis moet eerst verbouwd worden en geschilderd worden en dan is alle kindvriendelijk en klaar.)

Succes de komende dagen/weken en idd het groen is even wennen maar nu ik meer foto's gezien heb is het wel heeeeeeeeel mooi hoor!!!!
Neem genoeg rust en slaap de komende dagen want het weekend is druk zat.

groetjes van ons drietjes.b][/b]
Open een topic, maak foto's en type een leuk verslagje
Rust en slaap weet ik al weken niet meer wat dat is
Ik heb hulp zat hoor, met een beetje mazzel zitten we om 13:00 uur aan het verhuisbier
pi_38101355
jaa wie weet doe ik dat ook wel eventjes zaterdag hahahahaha ik aan de klus...... pffff moet gekker worden hahahahaha

succes dan maar he en op naar het bier.........

groetjes
pi_38105190
Vanvond veel kleine klusjes gedaan.

Eerst nog een hoekje van de badkamer die nog niet op de foto stond:

Wat je op deze badkamer foto net niet ziet is de aparte programmeerbare thermostaat voor de temperatuur in de badkamer. Die zit boven de lichtschakelaar, net buiten de foto.

Dan actie foto's van het lakken van een leuning .
Schuren:

Afnemen:

Afplakken:

Lak:

Aflakken:

Eindresultaat, de 6e laag, nog 4 te gaan:

Dan wat kit werk, before-tijdens-after:

En wat pur werk, before-tijdens-after:

Andere kamer, before-tijdens-after:

En de laatste kamer, before-tijdens-after:

Nog een keer de vloertegel van de badkamer spammen omdat ik die zo mooi vind, nu is die mooi schoongemaakt:

Morgen wordt een leuke dag, het tapijt wordt gelegd. Alvast de before foto's:

Oh ja, ik heb de dorpel van de ketelkast ook nog een keer afgelakt.

Morgen weer nieuwe foto's!
  maandag 22 mei 2006 @ 23:12:03 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38105566
Het wordt echt prachtig!!

Morgen met het tapijt erin is het helemaal rijp om te bewonen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38105710
.

Kan mij voorstellen dat je de vloertegels mooi vind.

En rechts in de hoek op de laatste pic zie ik het blauw/lavendel alsnog. Mooi kleurtje.

En het "klassieke" groen is ook fraai. En de reling bevalt mij ook wel in 12 lagen.
Je zou het eigenlijk ergens - in de buurt - kunnen herhalen.
Dan past het nog beter in het geheel.

Maar ja, na schoonmaken en vloerbedekking - spannend - is het vast prachtig.
Zoals je/jullie in je hoofd hadden en nog mooier.

Succes met verhuizen as. weekend.
pi_38105851
Dank je, als het erin ligt, ga ik eerst in elke kamer 10 minuten op mijn rug liggen. Deur op slot, radio uit, ff genieten. Deze verdieping is zo veel werk geweest. Dat zie je er niet aan af. Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi. Echt met aandacht en liefde opgeknapt.

Ik stop, mot bijna janken
pi_38105920
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:14 schreef AnneX het volgende:
Je zou het eigenlijk ergens - in de buurt - kunnen herhalen.
Dan past het nog beter in het geheel.
De trapleuning aan de muur kant en aan de hal kant worden ook gelakt.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:30:09 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38106496
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Dank je, als het erin ligt, ga ik eerst in elke kamer 10 minuten op mijn rug liggen. Deur op slot, radio uit, ff genieten. Deze verdieping is zo veel werk geweest. Dat zie je er niet aan af. Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi. Echt met aandacht en liefde opgeknapt.

Ik stop, mot bijna janken
Kan ik me zooo goed voorstellen

Je hebt het goed gedaan joh! Je mag heel erg trots zijn op jezelf
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38107696
Nog 4 minuten en dan komen ze vandaag tapijt leggen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:06:31 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38108183
quote: