abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 22:59:06 #271
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37862142
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
Dat weet ik dus niet. Misschien is het wel hetzelfde. Het enige dat ik kon verzinnen is geen plamuur maar kneedbaar hout te gebruiken.

Maar gebruik je bv een ronde of een platte kwast. Hoe zit het met schuren, welke lak geeft welke kleur?

Dah week allemaal nie hur....
Het is ok moar íen balkie toch? Ik zouw mien d'r niezo druk om make

Nee dat zou ik wel doen trouwens
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37862209
Precies, misschien denken we wel te veel na....
pi_37862495
.
Jee, MP nog een kleine week.
Ik wist niet dat je zo'n haast had nog.

Je hebt gelijk, wat af is, hoef je niet meer naar om te kijken. Zoals alle kleuren die er perfekt opzitten.

Wat de trapleuning betreft, denk ik dat het best simpel is.
Schoonmaken / ontvetten met verdunde Marc, (fijn)schuren met blanke lak en de kwast maakt niks uit.
Zelf werk ik graag met een platte kwast. De prof met een ronde, dan kan die ronddraaiend langs
een muur oid zag ik bij mijn zwager met schildersvakschool ooit.

De deuren zijn schiiterend

.
pi_37862675
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:06 schreef AnneX het volgende:
.
Jee, MP nog een kleine week.
Ik wist niet dat je zo'n haast had nog.

Je hebt gelijk, wat af is, hoef je niet meer naar om te kijken. Zoals alle kleuren die er perfekt opzitten.

Wat de trapleuning betreft, denk ik dat het best simpel is.
Schoonmaken / ontvetten met verdunde Marc, (fijn)schuren, mooi maken met blanke lak en de kwast maakt niks uit.
Zelf werk ik graag met een platte kwast. De prof met een ronde, dan kan die ronddraaiend langs
een muur oid zag ik bij mijn zwager met schildersvakschool ooit.

Waarom zet je een plafond in de (hoog)glanzende latex ? Is dat niet erg bling bling ?

De deuren zijn schiiterend

.
pi_37863003
Het is geen hoogglanzende bling bling latex, het is nog nat
  maandag 15 mei 2006 @ 23:22:34 #276
148972 Hellace
Hellace kicks ass
pi_37863173
Effe tvp'en hoor Marsepein

Na het zaterdag in het echt te hebben gezien blijf ik het toch wel volgen
pi_37877191
Zo, net de offerte goedgekeurd bij onze tapijtlegger. 23 Mei wordt er 's morgens gelegd.

De 2e offerte die we gevraagd hadden was eerst 730 euro duurder voor exact hetzelfde ondertapijt en hetzelfde tapijt, ook gelijmd. Toek ik zei dat ik dat een beetje erg groot verschil vond zou ze nog terug bellen.

10 minuten later ..... telefoon. 'Ik heb een fout gemaakt in de hoeveelheid meters, ik kom nu 570 euro lager uit

Ik vond 160 euro verschil nog steeds te veel voor exact hetzelfde, zelfde prijs of goedkoper moest het zijn. Dat kon niet, laagste bod was 80 euro meer dan onze eerste offerte. Dus afgeketst op prijs, bovendien had ik er oog geen goed gevoel bij en geen vertrouwen in dat dan 23 mei nog goed zou komen.

Direct de man van de eerste offerte gebeld en blij gemaakt met een opdracht. Meteen de 23ste vastgelegd, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Nu moet alles waar tapijt komt schilderklaar en schoongemaakt zijn voor de 23ste. Dus de erover en doorwerken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:59:46 #278
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37879647
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:48 schreef Marsepein het volgende:
Zo, net de offerte goedgekeurd bij onze tapijtlegger. 23 Mei wordt er 's morgens gelegd.

De 2e offerte die we gevraagd hadden was eerst 730 euro duurder voor exact hetzelfde ondertapijt en hetzelfde tapijt, ook gelijmd. Toek ik zei dat ik dat een beetje erg groot verschil vond zou ze nog terug bellen.

10 minuten later ..... telefoon. 'Ik heb een fout gemaakt in de hoeveelheid meters, ik kom nu 570 euro lager uit

Ik vond 160 euro verschil nog steeds te veel voor exact hetzelfde, zelfde prijs of goedkoper moest het zijn. Dat kon niet, laagste bod was 80 euro meer dan onze eerste offerte. Dus afgeketst op prijs, bovendien had ik er oog geen goed gevoel bij en geen vertrouwen in dat dan 23 mei nog goed zou komen.

Direct de man van de eerste offerte gebeld en blij gemaakt met een opdracht. Meteen de 23ste vastgelegd, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Nu moet alles waar tapijt komt schilderklaar en schoongemaakt zijn voor de 23ste. Dus de erover en doorwerken
Vreemd is dat eigenlijk. Zelfde product, zelfde hoeveelheid werk en toch is er prijsverschil!

Ik krijg wel het idee dat je die man van de tweede offerte in eerste instantie de opdracht gunde?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37880610
Mwah, gunnen. Het ging mij om de laagste prijs. Beide bedrijven zijn in de regio goed aangeschreven, dus in legkwaliteit had ik geen onderscheid verwacht. Dan is de 2e factor vertrouwen en de 3e de prijs. In het dure bedrijf keeg ik steeds minder vertrouwen waardoor uiteindelijk de prijs de keuze heeft bepaald.
pi_37898197
Zo, kleine uodate. Voor de verandering maar weer eens gebling-blingt. Deur, trappaal, leuning- en trapboom in de bling-bling verf. Kleinste slaapkamertje leeggehaald en grof gestofzuigd. Morgen komt schoonmoeders de 2 lege kamers poetsen.

Foto's.
Kleine slaapkamer leeg:

Arbeidsvitaminen:

Bling-bling deur:

Leuning- en trapboom in bling-bling:

Trappaal in bling-bling:

[ Bericht 15% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:50:45 (fotolink veranderd) ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:20:24 #281
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37898300
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:18 schreef Marsepein het volgende:
Zo, kleine uodate. Voor de verandering maar weer eens gebling-blingt. Deur, trappaal, leuning- en trapboom in de bling-bling verf. Kleinste slaapkamertje leeggehaald en grof gestofzuigd. Morgen komt schoonmoeders de 2 lege kamers poetsen.

Foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo dat gaat de goede kant op

[ Bericht 15% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:52:22 (fotolink veranderd) ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:57:03 #282
23342 ranzige_pad
Kwaak kwaak
pi_37915017
nice !
pi_37915157
Overigens is internet op de nieuwe stek geregeld, gister is de brief met aanmeldgegevens binnen gekomen, morgen tussendoor ff het modem ophalen
pi_37923644
Mijn vrouw heeft de hele overloop vandaag voorgestrken met voorstrijkmiddel tegen zuigende ondergronden. Dus met een beetje mazzel ga ik vanavond de eerste muurverf opzetten. Maar eerst:

- 2 deuren licht opschuren en opnieuw aflakken (Nu slecht resultaat)
- Bovenkant trappaal voor de laatste keer (Eerst schuren)
- Leuning- en trapboom opschuren en voor de laatste keer aflakken.

Maar jemig de pemig wat heb ik inmiddels een hekel aan het schilderwerk van die deuren. Ff doorbijten nog
pi_37935882
Update:
Alle bovengenoemde punten uitgevoerd, echter trappaal, leuning- en trapboom moeten eigenlijk nog een keer

Maar wel de eerste 2 stukjes muur in de muurverf.

Voorbereidingen treffen (Afplakken):

Voorbereidingen treffen (Spullen pakken):

De kleur:

Het resultaat:

En het dekt nagenoeg in 1 keer, dus de volgende wanden zet ik de randen iets dikker op, dan ben ik met 1 rondje klaar. Het is uiteindelijk wel iets groener als het staaltje, maar het moet nog drogen, misschien trekt het nog bij.

Maar dat grijs/groen in combinatie met de bling-bling verf is wel rete chique, ik ben erg blij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:53:33 (fotolink veranderd) ]
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:14:01 #286
65960 sanger
pi_37941752
Mooi geworden hoor Marsepein met die kleur
pi_37942175
! Dat is mooi die kleur! Ik ben er voor mijn appartementje nog niet uit, maar dit vind ik toch wel heel mooi (hoewel het misschien wat donker is voor mijn kleine appartementje).
Everything which is not impossible, will eventually happen
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:29:43 #288
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37944931
Toen ik de kleur op het staaltje zag was ik er niet zo kapot van maar nu......
Sjiek de friemel hoor!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_37950877
Dank voor de complimenten, eerlijjheid gebied me te zeggen dat ik ook wat schrok toen ik de kwast op de muur zette (Zo heee, das groen ....) Maar na een uurtje zag het er al veel beter uit.

Zelf vind ik het wel ok en sjiek staan.
pi_37959607
Zo, vandaag tussen de bedrijven door osn kabelinternetmodem opgehaald. We zullen dus zo kort mogelijk offline zijn met de verhuizing.

Voor vanavond staat op het program ...... we houden het spannend ...... schilderen!

Een beetje aflakken, en ik hoop veel muurverf op de muren smeren op de overloop. Als het kan ga ik beginnen met 'de blauwe kamer' leeg te halen zodat na het weekend die, en de badkamer schoongemaakt kunnen worden.

Verder ga ik een handcirkelzaag kopen. Tot nog toe heb ik alles met de handzaag of met de decoupeerzaag gedaan. En beide vertrouw ik niet bij het inkorten van de deuren. De deurenafzaagmachine die ik eerder bij Boels had gezien vind ik vreemd. Ik heb het idee dat bij verkeerd gebruik je zo in je kozijn aan het harken bent. Dus ik ga het doen met een handcirkelzaag. En wel deze of deze. Ik ben tot mijn keus gekomen door Cirkelzaag gezocht. Welke?

Het wordt denk ik de goedkopere variant. Misschien kan ik dat ding wel van mijn punten kopen
pi_37974248
Metabo kan je haast geen buil aan vallen, zou alleen wel de geleiderail in overweging nemen, ik heb zelf recentelijk een deur ingekort met de festool invalzaag van de baas en met rail werkt het gewoon heerlijk, altijd recht ( mits goed afgetekend hé ? )

Zelf heb ik meer met makita maar dat moge duidelijk zijn, verders leuk kleurtje mars voor de muren. Kan me voorstellen dat je er ff aan moet wennen maar heb ze nu een paar keer voorbij zien komen de foto's bedoel ikd an en ik vind het zekers wel wat hebben
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37985966
Voor iets meer kwaliteit, maar ook een iets hogere prijs: Hitachi C9U

Inderdaad wel een chique, gedistingeerd kleurtje
pi_37987653
Even naar mijn lokale Enorm zaak gebeld, daar ga ik de invalzaag iig niet kopen. Overal op internet is die rond de 140 euro, daar kost hij 193 euro. Om over de KSE 55 Plus maar te zwijgen, 293 euro. De geleiderail is me steunen maar liefst 126 euro bij Enorm.

Ze doen een naam wel eer aan, de prijzen zijn Enorm

Even verder winkelen dus.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:53:14 #294
65960 sanger
pi_37987811
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:48 schreef Marsepein het volgende:
Even naar mijn lokale Enorm zaak gebeld, daar ga ik de invalzaag iig niet kopen. Overal op internet is die rond de 140 euro, daar kost hij 193 euro. Om over de KSE 55 Plus maar te zwijgen, 293 euro. De geleiderail is me steunen maar liefst 126 euro bij Enorm.

Ze doen een naam wel eer aan, de prijzen zijn Enorm

Even verder winkelen dus.
Gamma?
pi_37988722
Ik ben geslaagd bij Toolmax.nl. KS 54 inclusief geleiderail en steunen komt op maximaal ¤ 246,00. Bij Enorm zou dat ¤ 319,00 zijn.

¤ 80,00 goedkoper
pi_37989408
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:22 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben geslaagd bij Toolmax.nl. KS 54 inclusief geleiderail en steunen komt op maximaal ¤ 246,00. Bij Enorm zou dat ¤ 319,00 zijn.

¤ 80,00 goedkoper
Laat ik daar nou net zitten snuffelen
Ik was via kieskeurig of beslist.nl op die site in Groningen gekomen

Gefeliciteerd, circkelzaag = heel handig
pi_37991625
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:44 schreef arithaterhorst het volgende:
Gefeliciteerd, circkelzaag = heel handig
Als ik dit soort dingen lees van een vrouw dan moet ik altijd een beetje glimlachen. Maar goed dat zullen jullie wel bij mijn enthousiasme hebben over de gordijnstof
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:20:09 #298
65960 sanger
pi_37992433
Maak je alvast een nieuwe aan? Deze is bijna vol
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 20:34:21 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37999829
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:20 schreef sanger het volgende:
Maak je alvast een nieuwe aan? Deze is bijna vol
Ik zal marsepein eens even helpen
pi_38003066
Update:

Alle muren op het overloopje zijn geschilderd. Ook zijn alle kozijnen in de bling bling klaar, de deuren zijn klaar (Nog ff inkorten, maar het is dus wachten op de cirkelzaag)

Voor morgen staat er op de planning:
- Leuning in de lak zetten
- 'Blauwe' kamer leeg halen
- Materiaal wat niet in de badkamer hoort weghalen en ws 2e meubel ophangen.

Oh ja, de foto's:

En vanaf buiten

[ Bericht 15% gewijzigd door Marsepein op 25-03-2007 10:56:15 (fotolink veranderd) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')