abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36644049
Hier verder.
quote:
Verdonk officieel kandidaat-lijsttrekker

DEN HAAG - Rita Verdonk, VVD-minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, heeft de knoop afgelopen zondag doorgehakt. Zij doet het, zij neemt de handschoen op tegen haar partijgenoten Mark Rutte, staatssecretaris voor Onderwijs, en het Tweede Kamerlid Jelleke Veenendaal om het lijsttrekkerschap van de VVD.

Dat blijkt uit een interview van Elsevier deze week met de bewindsvrouw. Verdonk wil zich onderscheiden op drie terreinen; doen wat je belooft, Nederland ondernemender maken met minder bureaucratie en een forse belastingverlaging.

Leiders

Verdonk zegt over de streep te zijn gehaald door gewone partijleden, niet de 'inner circle' van de VVD. "Mensen zeiden tegen me: Jij kunt van de VVD weer de grootste partij maken." Zij kreeg te horen dat Nederland leiders nodig heeft die staan voor wat ze zeggen en dat ze op haar departement iemand was die eindelijk consequenties durfde te verbinden aan wat ze beloofde.

De VVD-politica ziet zichzelf als een "nieuwkomer met een fris geluid die de taal spreekt van de mensen". Dat zij het lijsttrekkerschap moet combineren met haar ministerschap tijdens de verkiezingscampagne noemde zij geen probleem. "Kok en Lubbers hebben dat ook gedaan en Balkenende doet het nu ook."

Lat

De lat voor haar succes legt zij op 38 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen van mei volgend jaar, hetzelfde resultaat als Bolkestein had in 1998.

Debatten

Mark Rutte heeft Rita Verdonk uitgedaagd voor een reeks van debatten in de zeventien kamercentrales van de VVD. "Die mogen ons aan de tand voelen zodat de beste VVD-lijsttrekker kan worden gekozen".

Rutte denkt nog steeds dat er weinig inhoudelijke verschillen zijn tussen hem en Verdonk. "De debatten zullen die verschillen duidelijk moeten maken", aldus Rutte. "Op grond van het interview van Elsevier zie ik geen onderscheid." De staatssecretaris van Onderwijs begeleidt momenteel een delegatie van bedrijven en universiteiten in Beieren.

Wat Rutte betreft komt het zo snel mogelijk tot een debattenreeks. De VVD-leden moeten vlot weten wat ze van hun lijsttrekker kunnen verwachten, vindt hij. Rutte vindt het best als ook de derde kandidaat, het Tweede Kamerlid Jelleke Veenendaal, aanschuift. "Ik had haar al uitgedaagd, maar zij liet blijken daar niet zo veel voor te voelen."
Verdonk misschien toch lijsttrekker VVD
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:32:50 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36644250
De vraag is dus, waar wil de VVD de stemmen trekken,
Rechtervleugel PvdA/CDA/D66/GL -> Rutte
Groep Wilders, SP en andere protest en onvrede partijen -> Verdonk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36644440
Misschien spreekt Verdonk ook gewoon een heel andere groep mensen aan die voorheen niet stemden?
pi_36644457
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Rutte: 'Kiezers halen rechtervleugel PvdA'
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:39:35 #5
45206 Pietverdriet
pi_36644485
quote:
Ik ben helderzient.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:44:17 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_36644622
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben helderzient.
Eerder slechtziend.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_36644677
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Mischien dat Verdonk het qua imago beter doet bij "onvrede" groep maar qua campagne verwacht ik niet veel verschil of het nu Rutte of Verdonk wordt.
pi_36645278
Hoe kan je nou zeggen Chewie dat de media er links-rechts geneuzel van maakt terwijl het notabene Weisglas is die dat op de agenda zet.
pi_36645309
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:38 schreef nikk het volgende:
Misschien spreekt Verdonk ook gewoon een heel andere groep mensen aan die voorheen niet stemden?
Denk dat dat nog wel tegenvalt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36645479
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:03 schreef SCH het volgende:
Hoe kan je nou zeggen Chewie dat de media er links-rechts geneuzel van maakt terwijl het notabene Weisglas is die dat op de agenda zet.
Rutte wordt anders al langer door de media tot de "linkervleugel" gerekend dan dat Weisglas dit gezegd heeft. Voor Verdonk geldt hetzelfde maar dan andersom.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:09:18 #11
45206 Pietverdriet
pi_36645486
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:03 schreef SCH het volgende:
Heeeeft *hips* Wiezzzzglaz wat op de Rekening, euh *hips* agenda gezzet? geloofdrhelemmaalnitsvan...
pi_36645565
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:09 schreef Chewie het volgende:

Rutte wordt anders al langer door de media tot de "linkervleugel" gerekend dan dat Weisglas dit gezegd heeft. Voor Verdonk geldt hetzelfde maar dan andersom.
Blijkbaar zijn ze het er bij de VVD wel mee eens, gezien Weisglas zijn reactie.
pi_36645687
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn ze het er bij de VVD wel mee eens, gezien Weisglas zijn reactie.
Rutte blijkbaar niet en Verdonk ook niet, maar jij vind Weisglas de hele VVD?
pi_36645755
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gezien de volgende publicatie op de VVD-website van een paar jaar geleden leeft die gedachte wel binnen de VVD:

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=860

Heeft natuurlijk te maken met dat pleidooi voor een sociaal-liberale middenpartij, dat Rutte ooit deed.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:17:09 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36645818
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gezien de keuze waar ze hun (extra) kiezers vandaan willen halen is dat beeld gewoon correct.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36645965
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan niet joh, lekker de media bashen :[
pi_36645996
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Gezien de volgende publicatie op de VVD-website van een paar jaar geleden leeft die gedachte wel binnen de VVD:

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=860

Heeft natuurlijk te maken met dat pleidooi voor een sociaal-liberale middenpartij, dat Rutte ooit deed.
Ja maar daar ging het dus niet over, het ging over Rutte "linkervleugel" Verdonk "rechtervleugel" en gezien de recente uitlatingen van beiden kun je dan amper spreken van vleugels zo dicht liggen ze bijelkaar.
pi_36646000
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mischien dat Verdonk het qua imago beter doet bij "onvrede" groep maar qua campagne verwacht ik niet veel verschil of het nu Rutte of Verdonk wordt.
Nee, qua campagne niet - ze kijken nu wel uit maar doe nou niet alsof ze ongeveer voor dezelfde politiek staan en hetzelfde profiel hebben.
pi_36646005
Tsja ruimte op rechts is er wel, ruimte op links niet. Hoewel ik voor Rutte ben (uiteraard ik ben links ) zal de VVD met Verdonk meer kiezers binnenhalen....
Bloed, zweet en tranen!
pi_36646082
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, qua campagne niet - ze kijken nu wel uit maar doe nou niet alsof ze ongeveer voor dezelfde politiek staan en hetzelfde profiel hebben.
Dat zeg ik ook helemaal niet maar ze liggen wel dichter bijelkaar dan de media in eerste instantie liet blijken. Als je kijkt wat Verdonk als speerpunten wil verschilt dit namelijk helemaal niet zoveel met Rutte.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:25:09 #21
45206 Pietverdriet
pi_36646107
quote:

[..]

Geweldig, daar is het weer, dat slachtoffergedrag...
pi_36646117
quote:

[..]

Dit is geen bashen maar een constatering. Je blijft ook een jankerd he
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:26:17 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36646144
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:22 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Tsja ruimte op rechts is er wel, ruimte op links niet. Hoewel ik voor Rutte ben (uiteraard ik ben links ) zal de VVD met Verdonk meer kiezers binnenhalen....
Ik dacht eerst "geen ruimte op links? Links staat torenhoog in de peilingen!", maar wellicht bedoel je dat de concurrentie daar (te) groot is?

Verdonk schat ik ook 'hoger' in omdat controversiele politici nu eenmaal goede stemmentrekkers zijn. Aan de andere kant schat ik Rutte hoger in voor de debatten, zowel qua uitstraling als allround politieke kennis.
pi_36646263
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:26 schreef Sidekick het volgende:
Verdonk schat ik ook 'hoger' in omdat controversiele politici nu eenmaal goede stemmentrekkers zijn. Aan de andere kant schat ik Rutte hoger in voor de debatten, zowel qua uitstraling als allround politieke kennis.
Daar heb je gelijk in. Ik ben benieuwd, als Verdonk het ook daadwerkelijk wordt, hoe zij standhoudt in debatten over andere zaken dan het vreemdelingenbeleid.
pi_36646283
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit is geen bashen maar een constatering. Je blijft ook een jankerd he
Constateren?
Als de media een feit contstateert dat later door de kamervoorzitter en nog veel meer bronnen wordt bevestigd, dan verwijt je dat vervolgens weer de media. Het is echt onbegonnen werk om gewoon over de media te praten met sommige mensen, dat is een soort log instituur waar je gezelllig alles op af kunt schuiven.
pi_36646310
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik dacht eerst "geen ruimte op links? Links staat torenhoog in de peilingen!", maar wellicht bedoel je dat de concurrentie daar (te) groot is?

Maar het gaat nu eerst om de stemming binnen de VVD.
pi_36646369
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet maar ze liggen wel dichter bijelkaar dan de media in eerste instantie liet blijken. Als je kijkt wat Verdonk als speerpunten wil verschilt dit namelijk helemaal niet zoveel met Rutte.
Dan doe je alsof de media wel deed alsof ze mijlen ver uit elkaar liggen. Rutte is gewoon een stuk linkser dan Verdonk al zullen ze dat zelf nu in alle toonaarden ontkennen. Alleen binnen de VVD wordt daar nu krampachtig over gedaan.
pi_36646442
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan doe je alsof de media wel deed alsof ze mijlen ver uit elkaar liggen. Rutte is gewoon een stuk linkser dan Verdonk al zullen ze dat zelf nu in alle toonaarden ontkennen. Alleen binnen de VVD wordt daar nu krampachtig over gedaan.
Had je het net niet over Weisglas? Weinig krampachtig dus
pi_36646511
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Had je het net niet over Weisglas? Weinig krampachtig dus
O.a. over Weisglas met zijn broertje van Bos maar ontken je nu plotsteling dat hele verhaal en zijn ze ineens bijna hetzelfde?
pi_36646523
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geweldig, daar is het weer, dat slachtoffergedrag...
pi_36646545
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Constateren?
Als de media een feit contstateert dat later door de kamervoorzitter en nog veel meer bronnen wordt bevestigd, dan verwijt je dat vervolgens weer de media. Het is echt onbegonnen werk om gewoon over de media te praten met sommige mensen, dat is een soort log instituur waar je gezelllig alles op af kunt schuiven.
Je begrijpt er weer eens geen zak van. Ik vind het zelfs logisch dat dit zo gemeldt en overdreven wordt in de media, anders zou het vrij saai nieuws worden.
pi_36646581
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:38 schreef SCH het volgende:

[..]

O.a. over Weisglas met zijn broertje van Bos maar ontken je nu plotsteling dat hele verhaal en zijn ze ineens bijna hetzelfde?
Waar ontken ik in godsnaam dat verhaal? Nogmaals ik zeg nergens dat ze bijna hetzelfde zijn maar dat de standpunten niet zoveel uitelkaar liggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2006 17:41:31 ]
pi_36646608
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je begrijpt er weer eens geen zak van. Ik vind het zelfs logisch dat dit zo gemeldt en overdreven wordt in de media, anders zou het vrij saai nieuws worden.
Nee, als je telkens zo draait, snap ik er geen zak van
pi_36646627
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, als je telkens zo draait, snap ik er geen zak van
Zelfde vraag dan maar, waar draai ik?
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:42:19 #35
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_36646638
Ik denk dat het best mogelijk is dat Verdonk het wordt. Er zijn genoeg mensen die het wél met haar beleid eens zijn, dat grofweg alle buitenlanders maar weg moeten. Persoonlijk zou het niet mijn keuze zijn overigens.
pi_36646641
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar ontken ik in godsnaam dat verhaal? Nogmaals ik zeg nergens dat ze bijna hetzelfde zijn maar dat de standpunten niet zoveel uitelkaar liggen.
Nee ze zijn beide VVD-er maar ze vertegenwoordigen toch echt een heel andere stroming binnen het liberalisme, alhoewel liberalisme een beetje een raar woord is als het om Verdonk gaat.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:43:09 #37
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36646656
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens als je dat lukt, wat me onmogelijk lijkt. Snap best de kritiek op de VVD en ze mogen van mij ook weer een stuk liberaler worden maar is imo nog steeds de meest liberale partij van NL en wordt ook nog eens onderschreven door het nieuwe liberale manifest. Als de VVD neo-con is dan geldt dit zeker voor de Democratische partij in de VS.
Echt onderbouwen kan ik het ook niet. Maar zeker cda en een aantal in de vvd ook vertonen wel die trekjes. Het is meer dat ik bedoelde dat de VVD niet echt liberaal is en wel conservatief. Maar het is een andere discussie waard.
Verdonk zal zeker in het begin meer mensen aanspreken. Maar op de mid-langere termijn weet ik het niet. Het zal van de interne debatten over andere kwesties afhangen. Die zijn cruciaal voor de beeldvorming over Verdonk met betrekking tot de andere onderwerpen dan Intergratie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36646675
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:42 schreef SCH het volgende:
alhoewel liberalisme een beetje een raar woord is als het om Verdonk gaat.
Ah nu geef je wel weer een keer aan er weinig van te snappen en snap ik ook wel waarom je denkt dat Rutte en Verdonk meer van elkaar verschillen, je hebt dus duidelijk niet gelezen of gehoord wat Verdonk als speerpunten ziet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:44:49 #39
45206 Pietverdriet
pi_36646689
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee ze zijn beide VVD-er maar ze vertegenwoordigen toch echt een heel andere stroming binnen het liberalisme de VVD,
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:45:43 #40
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36646711
Eindelijk iemand met daadkracht, nu haar nog de port. van financieen geven
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:48:16 #41
45206 Pietverdriet
pi_36646761
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:45 schreef Grimm het volgende:
Eindelijk iemand met daadkracht, nu haar nog de port. van financieen geven
Verdonk is een goed mens hoor, maar behalve dat ze geen liberaal is, zou ik haar zeker niet op financien willen hebben.
Daar vind ik zalm het helemaal niet zo slecht doen.
pi_36646829
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

Daar vind ik zalm het helemaal niet zo slecht doen.
Ik ook niet maar denk dat het wel tijd wordt voor een nieuw gezicht, Korteweg zou wel een goede zijn.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:53:02 #43
45206 Pietverdriet
pi_36646887
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ook niet maar denk dat het wel tijd wordt voor een nieuw gezicht, Korteweg zou wel een goede zijn.
Wat heeft die aan financiele ervaring?
pi_36647053
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft die aan financiele ervaring?
(oud) CEO Robeco
Schrijver financieel program VVD

zo uit mijn hoofd.

Hij was overigens al gepolst voor BalkenendeI

en liberaal

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2006 17:59:23 ]
pi_36647135
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:42 schreef Messenga het volgende:
dat grofweg alle buitenlanders maar weg moeten.
Dat is wel weer erg kort door de bocht.
pi_36647151
quote:
Nederland ondernemender maken met minder bureaucratie en een forse belastingverlaging.
Vreemd, VVD heeft bijna onafgebroken geregeerd de afgelopen 20 jaar en ze hebben nog geen drol bereikt.
pi_36647160
Rita Verdonk: "Let's do it".

Was Verdonk niet die mevrouw die vindt dat Nederlands de gemeenschappelijke taal is in dit land?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:07:18 #48
108558 Messenga
pi_36647287
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:01 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat is wel weer erg kort door de bocht.
Maar het komt er wel op neer. Niet dat ik het er mee eens ben.
pi_36647321
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Messenga het volgende:

[..]

Heeft Verdonk dan een voorstel gedaan om alle bijna 1,5 miljoen allochtonen te deporteren?
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:10:08 #50
108558 Messenga
pi_36647345
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heeft Verdonk dan een voorstel gedaan om alle bijna 1,5 miljoen allochtonen te deporteren?
Nee, maar Verdonk is ook niet solidair met mensen, ik zal niet de laatste zijn de Verdonk absoluut geen gevoelsmens vind.
pi_36647354
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Messenga het volgende:

[..]

Dat is gewoon een vertekening, ze voert in principe gewoon de wetgeving uit. Dat kan wat rationeel en harteloos overkomen, maar zo is het wel.
pi_36647374
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:10 schreef Messenga het volgende:

[..]

Nee, maar Verdonk is ook niet solidair met mensen, ik zal niet de laatste zijn de Verdonk absoluut geen gevoelsmens vind.
Dat is wel heel wat anders dan wat je eerst zei.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:44:54 #53
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36648339
Gezien de reactie van Hoogervorst denkt hij erover om ook kandidaat lijstrekker te worden.

Concurrentie voor Verdonk?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36648408
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Concurrentie voor Verdonk?
Lijkt mij niet. Ik denk niet dat de VVD er beter van wordt met Hoogervorst als lijsttrekker.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:47:10 #55
45206 Pietverdriet
pi_36648409
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:10 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ben jij VVD stemmer dan?
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:48:01 #56
108558 Messenga
pi_36648435
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is wel heel wat anders dan wat je eerst zei.
Dat eerste is puur gebaseerd op horen zeggen. Doordat Verdonk niet zo vaak goed in het nieuws komt krijgen mensen dit idee over Verdonk, wdb zou ze iets aan haar imago moeten doen.
pi_36648617
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah nu geef je wel weer een keer aan er weinig van te snappen en snap ik ook wel waarom je denkt dat Rutte en Verdonk meer van elkaar verschillen, je hebt dus duidelijk niet gelezen of gehoord wat Verdonk als speerpunten ziet.
Verdonk is een one issue woman, daar is ze populair mee geworden en voor de rest is het natuurlijk niet zo heel geloofwaardig als deze mevrouw ineens speerpunten gaat noemen buiten integratie en justitie. Hun manier van politiek bedrijven en handelen verschilt als dag en nacht, dat zal jij toch ook wel zien.
pi_36648720
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als het afpakken van de identiteit van mensen zo wilt noemen dan klopt het ja.

Ik dacht eigenlijk dat jij ook nooit zoveel met haar op had en meer van de lijn Rutte was? Rutte heeft trouwens Huffnagel als campagneleider, dat zegt ook al wat.

Verdonk gaat helemaal op de lijn Fortuyn, puur populistisch. Ze lijkt ook echt op hem, daar hebben Fokke en Sukke wel een punt, een zwabberende zwevende politica (ex-PSP) die puur voor het populisme gaat ("ik krijg zoveel maaaaaaaaiiiiiiiiiiltjes")
pi_36648757
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk is een one issue woman, daar is ze populair mee geworden en voor de rest is het natuurlijk niet zo heel geloofwaardig als deze mevrouw ineens speerpunten gaat noemen buiten integratie en justitie. Hun manier van politiek bedrijven en handelen verschilt als dag en nacht, dat zal jij toch ook wel zien.
Inderdaad. Het is immers geheel logisch om als Minister van Vreemdelingenzaken en integratiebeleid je uit te laten over de economie, verkeer, veiligheid, milieu, etc.
pi_36648848
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is immers geheel logisch om als Minister van Vreemdelingenzaken en integratiebeleid je uit te laten over de economie, verkeer, veiligheid, milieu, etc.
Nee, dat is het inderdaad niet. Waarom doet ze dat dan toch?
pi_36649096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het afpakken van de identiteit van mensen zo wilt noemen dan klopt het ja.
Nee dat heb ik haar nog nooit horen roepen over alle allochtonen (we hebben het niet over asielzoekers alleen)
quote:
Ik dacht eigenlijk dat jij ook nooit zoveel met haar op had en meer van de lijn Rutte was? Rutte heeft trouwens Huffnagel als campagneleider, dat zegt ook al wat.
Klopt maar ik ben niet zo tegen Verdonk hoor. Van mij hadden die 26.000 best pardon mogen krijgen, had een hoop gezeik en waarschijnlijk geld gescheelt maar ik vind niet dat Verdonk asociaal met deze groep omgaat.
quote:
Verdonk gaat helemaal op de lijn Fortuyn, puur populistisch. Ze lijkt ook echt op hem, daar hebben Fokke en Sukke wel een punt, een zwabberende zwevende politica (ex-PSP) die puur voor het populisme gaat ("ik krijg zoveel maaaaaaaaiiiiiiiiiiltjes")
Nee dat vind ik te simpel, ik vind Verdonk zeker geen populist. Dat ze begonnen is in een andere partij vind ik ook geen ramp en dat ze loopt te pronken met mailtjes vind ik wel begrijpelijk gezien de hoeveelheid (on)terechte kritiek die ze over haar heenkrijgt. Ze heeft nu eenmaal 1 van de lastigste portefeuilles.
pi_36649339
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat heb ik haar nog nooit horen roepen over alle allochtonen (we hebben het niet over asielzoekers alleen)
Gek, ik hoor het in vrijwel alle uitingen en haar achterban is daarom zo trots op haar.
quote:
Klopt maar ik ben niet zo tegen Verdonk hoor. Van mij hadden die 26.000 best pardon mogen krijgen, had een hoop gezeik en waarschijnlijk geld gescheelt maar ik vind niet dat Verdonk asociaal met deze groep omgaat.
Ze doet aan polarisatie wat gewoon heel erg gevaarlijk is.
quote:
Nee dat vind ik te simpel, ik vind Verdonk zeker geen populist. Dat ze begonnen is in een andere partij vind ik ook geen ramp en dat ze loopt te pronken met mailtjes vind ik wel begrijpelijk gezien de hoeveelheid (on)terechte kritiek die ze over haar heenkrijgt. Ze heeft nu eenmaal 1 van de lastigste portefeuilles.
Oh ja, ze is zielig ook nog natuurlijk. Maar als jij het begrijpt dat ze loopt te pronken met mailtjes en haar vervolgens geen populist noemt, dat kan ik echt niet rijmen. Het is echt heel goedkoop.

Het verbaast me dat deze populistische mevrouw met haar gewonde raam ook relatieve slimme mensen achter zich krijgt, of heb ik me dan in je vergist Chewie, ik had nog wel een coalitie met jou voorgesteld.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:21:05 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36649596
Het is een goeie zaak als de VVD een beetje de conservatieve kant op gaat ipv. maar halfslachtig "liberaal" proberen te doen. Het electoraat van de VVD is mi. ook eerder conservatief dan liberaal. Liberalen heb je in dit land toch nauwelijks
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:33:53 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36652254
quote:
De ‘inner circle’ van de VVD lijkt daarentegen een voorkeur voor Rutte te hebben. Volgens ingewijden steunen de meeste bewindslieden zijn kandidatuur, maar alleen minister Hoogervorst (Volksgezondheid) sprak zich dinsdag openlijk voor de staatssecretaris van Onderwijs uit. Hij prees diens bredere en langere politieke ervaring.

Oudgedienden in de VVD als Nijpels, De Grave, Dales en Linschoten hebben eveneens een voorkeur voor Rutte. Daarentegen steunt oud-partijleider Bolkestein de kandidatuur van Verdonk, zo liet hij dinsdag via een woordvoerster weten. Erelid Wiegel heeft nog geen keus gemaakt.
Maar toch zet ik mijn geld op Verdonk.
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:56:33 #65
45206 Pietverdriet
pi_36653124
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:21 schreef Hyperdude het volgende:
Het is een goeie zaak als de VVD een beetje de conservatieve kant op gaat ipv. maar halfslachtig "liberaal" proberen te doen. Het electoraat van de VVD is mi. ook eerder conservatief dan liberaal. Liberalen heb je in dit land toch nauwelijks
dat komt omdat de meeste partijen flink liberaal zijn, zeker waar het over economie gaat.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:19:10 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36654032
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat komt omdat de meeste partijen flink liberaal zijn, zeker waar het over economie gaat.
Bedoel je nou met "flink liberaal" links liberaal ofzo? En als je echt "flink liberraal" bedoelt dan vraag ik mij af hoe we bv. aan het huidige "vernieuwde"zorgstelsel komen!? Een heen en weer schuiven van inkomensubsidies/-effecten op oud (s)linkse wijze door enorme ambtenarenorganisaties.
Staatsbemoeienis ten top; bedacht door een VVD onder-minister

Een liberaal zou:
-mensen zelf laten bepalen of ze zich willen verzekeren of niet ipv. plicht.
-premies afhankelijk maken van gebruik, niet van inkomen.
-steun bieden aan de onderste 5-10% inkomens,niet 60% van de bevolking aan een zorgtoeslagaalmoes laten leechen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:51:50 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36655288
Vorige week scoorde Rutte nog beter dan Verdonk in een peiling van De Hond; nu staat Verdonk er ook beter voor in deze peiling, naast NIPO waar dat ook al dudielijk was.
pi_36657755
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Sidekick het volgende:
Vorige week scoorde Rutte nog beter dan Verdonk in een peiling van De Hond; nu staat Verdonk er ook beter voor in deze peiling, naast NIPO waar dat ook al dudielijk was.
Peiling onder de VVD-leden?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:47:38 #69
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36659695
Zij wil belastingverlaging dus ik als allochtoon geeft haar mijn stem
pi_36660425
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:57 schreef SCH het volgende:
Ik mag hopen van niet, anders is de peiling weinig waard. Een lijsttrekker moet nieuwe kiezers trekken, het VVD-lid stemt toch wel VVD.
pi_36661570
Vonhoff gaat niet stemmen?
quote:
Vonhoff niet blij met lijsttrekkersdebat VVD

VVD-prominent Henk Vonhoff is niet gelukkig met het lijsttrekkersdebat dat zich binnen zijn partij gaat ontwikkelen. De VVD heeft sinds dinsdag twee kansrijke kandidaten om de partij bij de Kamerverkiezingen van volgend jaar te leiden. Na staatssecretaris Rutte heeft nu ook minister Verdonk zich officieel aangediend. Vonhoff voorziet problemen omdat twee bewindslieden nu campagne moeten voeren en zich moeten uitspreken over onderwerpen die buiten hun portefeuille liggen.
De procedure om een lijsttrekker te kiezen omschreef de VVD-prominent in een gesprek met de Wereldomroep als een 'slechte vorm van cabaret'. Hij wil daarom nu ook geen voorkeur uitspreken voor Rutte of Verdonk.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4806010
  woensdag 5 april 2006 @ 07:50:43 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36663648
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, onder alle kiezers.
  woensdag 5 april 2006 @ 07:51:54 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36663653
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:55 schreef zakjapannertje het volgende:
Vonhoff gaat niet stemmen?
[..]

http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4806010
Dijkstal maakte ook al zo'n opmerking, maar hij noemde het "Idols"...
pi_36663683
Dit hele fenomeen van 'kiezen van een lijsttrekker' is nieuw, voor de VVD.
Totop heden werd de VVD lijsttrekker gewoon benoemd door het partijbestuur.

Vandaar de bevreemding bij de oudere leden .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 5 april 2006 @ 08:15:11 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36663797
quote:
Zorg bij VVD over gevecht Rutte-Verdonk

Van onze verslaggevers

DEN HAAG - In de VVD is tussen Mark Rutte en Rita Verdonk een fel gevecht ontbrand om het lijsttrekkerschap. Verdonk suggereerde dinsdag in een interview dat haar tegenstrever daadkracht ontbeert. Rutte daagde haar daarop uit voor een reeks van debatten. In VVD-kringen bestaat bezorgdheid over mogelijk negatieve effecten van de strijd.

Verdonk maakt deze week in een interview met Elsevier bekend dat zij zich kandidaat stelt voor het leiderschap van haar partij. ‘Ik heb er met familie, vrienden en partijgenoten over gesproken. Ik zeg nu luid en duidelijk: Ja, let’s go.’ Vandaag zal de minister tijdens de Bouw-RAI in Amsterdam een toelichting geven op haar campagne.

Zij kondigt aan dat zij de belasting wil verlagen en van Nederland een ondernemend land wil maken met minder bureaucratische regels. Daarnaast vindt zij dat de VVD zorg moet bieden voor ‘mensen die het nodig hebben’, zoals ouderen en kinderen.
[Advertentie]

Op de vraag wat het verschil met Mark Rutte is, antwoordt zij: ‘Dat is m’n derde punt: afspraak is afspraak. Wat ik in gang zet, wil ik ook waarmaken. Het Nederlandse bed moet worden opgeschud. Maar ik blijf binnen de liberale kaders.’ Verdonk wil haar partij even groot maken als onder Frits Bolkestein in 1998. Toen bemachtigenden de liberalen 38 zetels in de Tweede Kamer.

Nadat Verdonk dinsdag haar kandidatuur officieel had gemeld bij de VVD-fractie, nodigde Rutte haar meteen uit voor een debattenreeks in de zeventien kamercentrales van de VVD. ‘Die mogen ons aan de tand voelen zodat de beste VVD-lijsttrekker kan worden gekozen.’

Verdonk heeft een campagneteam geformeerd met onder anderen Kay van de Linde, voormalig campagneleider van Pim Fortuyn bij Leefbaar Nederland.

Niet alle VVD’ers zijn blij met de campagnestrijd die Verdonk en Rutte van plan zijn te gaan voeren. Meerdere Tweede-Kamerleden vrezen voor een richtingenstrijd tussen de linkervleugel (Rutte) en de rechts-conservatieve flank (Verdonk). Hun vrees is dat het beeld van een verdeelde partij de VVD zal schaden bij de verkiezingen van 2007.

Bron: De Volkskrant
quote:
Verdonk sluit regeren met PvdA niet uit

ANP

DEN HAAG - Kandidaat-lijsttrekker van de VVD, minister Verdonk, houdt de deur open voor een coalitie met de PvdA in 2007. ‘Ik ga uit van de eigen kracht van de VVD en ga me absoluut niet tegen andere partijen afzetten. Na de verkiezingen in 2007 kijken we met welke partij we onze doelstellingen kunnen realiseren. Dat kan elke grote partij zijn.’

Dat zei Verdonk woensdag in een interview met dagblad De Telegraaf. Verdonks tegenstander in de strijd om het lijsttrekkersschap van de VVD, Mark Rutte, benadrukte eerder dat hij zich juist tegen de PvdA gaat afzetten en met het CDA verder wil regeren.
[Advertentie]

‘Ik voer wat dat betreft een heel andere koers dan Rutte’, aldus Verdonk in De Telegraaf. De huidige minister van Vreemdelingenzaken en Integratie denkt bij de verkiezingen volgend jaar minimaal 38 Kamerzetels te halen.

Verdonk is kennelijk wel slim genoeg om niet een populaire partij te gaan aanvallen.
  woensdag 5 april 2006 @ 08:32:22 #76
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36663958
Bij welke andere partij is de laatste tijd serieus gestreden om het lijsttrekkerschap?

Bij de PvdA was Bos de enige serieuze kandidaat, toch?
Bij het CDA zijn ze nog niet toe aan dit soort vernieuwingen.
Bij de SP is er maar één met de absolute macht, die alles bepaalt.

Ik vind Verdonk trouwens wel goed overkomen.
pi_36664023
Robin Linschoten had gisteren wel een aardige gedachte bij Barend en van Dorp. Hem leek Verdonk niet zo´n handige keuze. De politiek leider wordt ergens in het voorjaar (?) gekozen. Verdonk kan echter geen zitting nemen in de Kamer aangezien ze niet gekozen is. Rutte en die andere uiteraard wel. Daardoor mist Verdonk de Tweede Kamer als platform (Algemene Beschouwingen e.d.) om haar en de VVD te profileren. Daardoor leek het hem beter om Rutte te verkiezen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_36664026
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:32 schreef SjonLok het volgende:
Bij welke andere partij is de laatste tijd serieus gestreden om het lijsttrekkerschap?
Ik vind het maar vreemd, die totale ver-democratisering. Lijsttrekkers hoeven niet gekozen te worden. Het kán wel, maar een lijsttrekker kan ook worden aangewezen.

Voor D66 is het logisch dat ze alles middels verkiezingen willen beslissen; voor een partij als de VVD vind ik het doorgeschoten jaren-60 democratisering.
En om dat 40jaar na dato in te voeren.. toont mij eigenlijk alleen aan dat ook de VVD uiteindelijk gevuld is geraakt met kinderen-van-de-jaren-60. Die geen idee hebben over het waarom, maar zich vast hebben gebeten in de vorm: allemaal gelijk; allemaal evenveel invloed. Dus ook bij het kiezer van de lijsttrekker.
pi_36664060
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind het maar vreemd, die totale ver-democratisering. Lijsttrekkers hoeven niet gekozen te worden. Het kán wel, maar een lijsttrekker kan ook worden aangewezen.

Voor D66 is het logisch dat ze alles middels verkiezingen willen beslissen; voor een partij als de VVD vind ik het doorgeschoten jaren-60 democratisering.
En om dat 40jaar na dato in te voeren.. toont mij eigenlijk alleen aan dat ook de VVD uiteindelijk gevuld is geraakt met kinderen-van-de-jaren-60. Die geen idee hebben over het waarom, maar zich vast hebben gebeten in de vorm: allemaal gelijk; allemaal evenveel invloed. Dus ook bij het kiezer van de lijsttrekker.
Bovendien zijn er maar 40.000 VVD leden, waarvan het maar de vraag is hoeveel daarvan gaan stemmen.
  woensdag 5 april 2006 @ 08:51:56 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36664181
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:32 schreef SjonLok het volgende:

Bij de PvdA was Bos de enige serieuze kandidaat, toch?
Jeltje van Nieuwenhoven was destijds ook een serieuze kandidaat. Klaas de Vries en Jouke de Vries daarentegen niet.
  woensdag 5 april 2006 @ 08:59:52 #81
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36664293
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..] ( Verdonk sluit regeren met PvdA niet uit)

Verdonk is kennelijk wel slim genoeg om niet een populaire partij te gaan aanvallen.
Ik ben echt geen VVD-stemmer (ik twijfel altijd tussen SP en CU), maar wat dit punt betreft kan Rita absoluut mijn steun krijgen!

Het huidige kabinet vind ik namelijk kiezersbedrog. Iets meer dan de helft heeft rechts gekozen, iets minder dan de helft heeft links gekozen, dus mijns inziens zou er nu een PvdA/CDA kabinet moeten zijn om de kiezers te geven waar ze om gevraagd hebben. Maar nee, de helft van de kiezers (rechts) wordt voorgetrokken terwijl de andere helft (links) vier jaar in de zandbak genaamd oppositie mag gaan spelen.

Als het andersom was (kleine meerderheid van links en een PvdA/SP/GL kabinet) dan had ik er trouwens precies het zelfde over gedacht.

En daarnaast, het is altijd beter om je te richten op je eigen punten dan om andere partijen aan te vallen, dat geldt overal voor. Als je het moet hebben van het wijzen op de slechte punten van je concurrent dan blijkt daar alleen maar uit dat je geen eigen kracht hebt.
pi_36664354
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet, anders is de peiling weinig waard. Een lijsttrekker moet nieuwe kiezers trekken, het VVD-lid stemt toch wel VVD.
Dat kan zijn maar het gaat tot 31 mei om de VVD-leden en nergens anders om. Zij beslissen en dus is de peiling in het land verder niet zo relevant.
pi_36664846
quote:
Populair bij gewone VVD-leden

Irritatie over harde bestuursstijl van Rita Verdonk leeft vooral op het Binnenhof

‘Ja, let’s go!’ De woorden waarmee Rita Verdonk gisteren haar kandidatuur voor het VVD-lijsttrekkerschap bekend maakte, zouden zo van Pim Fortuyn kunnen komen.

Met hem heeft Verdonk heel wat gemeen: het centrale politieke thema – de integratie –; de stijl – ‘ik spreek de taal van de gewone mensen’ –; de campagneleider – Kay van de Linde –; het komeetachtige succes. Van politieke buitenstaander schopte ze het binnen drie jaar tot kanshebber voor het leiderschap van de VVD.

Net als Fortuyn merkte ze tijdens haar vele optredens in politieke cafés hoe populair haar boodschap in het land is. Bij binnenkomst krijgt ze steevast een staande ovatie van de VVD-achterban.

Verdonk kreeg de smaak te pakken. Ze leeft als minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie 24 uur per dag onder bewaking. Cartoonisten beelden haar af als een duistere Dracula. Op affiches wordt haar de dood van de asielzoekers in de schoenen geschoven. En toch zei ze tegen iedereen dat ze verder wilde in de politiek.

Ze mag weerstand oproepen bij linkse Nederlanders, bij het Nederlandse publiek scoort Verdonk. Tegenover VVD-benjamin Mark Rutte positioneert Verdonk zich als politieke buitenstaander. Zij is over de streep getrokken door gewone partijleden, niet de inner circle. De presentatie van haar kandidatuur vindt vandaag plaats tijdens de Bouw-RAI, en niet in het Haagse Nieuwspoort, waar Rutte optrad.

‘Ik ben iemand van: wat je belooft, moet je doen’, zegt ze in Elsevier. Het is de echo van Fortuyns ‘ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg’. Ook Verdonk bedient het anti-Haagse sentiment, dat volgens veel experts nog springlevend is onder de Nederlandse kiezers.

Als bewijs dat zij wél een betrouwbaar en daadkrachtig politicus is, voert ze haar optreden als minister aan. ‘Mensen weten wat ze aan mij hebben. Ze kennen mij van het strenge immigratiebeleid.’

Inderdaad is haar populariteit te danken aan het beeld van onverzettelijkheid dat ze heeft weten op te roepen. Verdonk is zelfs onvermurwbaar als heel Nederland vindt dat Taïda Pasic haar school moet mogen afmaken. Ze wil daarbij de Kosovaarse ook nog ontmaskeren als valsspeelster.

Het is welkome standvastigheid voor kiezers die het gedoogbeleid beu zijn. Maar diezelfde eigenschap hindert haar bij het daadwerkelijk doorvoeren van beleid. Haar stijfkoppigheid doet haar het doel vaak missen, kritiseren zelfs de coalitiegenoten.

Integratie is het belangrijkste onderdeel van Verdonks portefeuille, want met het sluiten van de grenzen bouwt ze voort op wat onder Paars was begonnen. Bijna de hele politiek is het eens: allochtonen moeten examens afleggen over de Nederlandse taal en samenleving.

De inburgeringstoets op buitenlandse ambassades is er gekomen. Maar de toets voor allochtonen in Nederland moet drie jaar na Verdonks aantreden nog door de beide Kamers heen. Dat kwam doordat ze pragmatische oproepen negeerde om snel te beginnen met de belangrijkste groepen. Ze sloeg met karakteristieke bravoure alle waarschuwingen in de wind dat ze zich met een verplichting voor 800 duizend ‘oudkomers’ in een juridisch mijnenveld begaf.

Dit patroon herkennen veel politici, zelfs van haar eigen partij, in Verdonks optreden in affaires rond het terugsturen van afgewezen asielzoekers naar Congo, Iran en Syrië. Zij stelt zich ook snoeihard op als de feiten tegen haar standpunt spreken. Ze buigt pas als haar eigen VVD haar ertoe dwingt.

De irritatie over die bestuursstijl is groot. Ook klinkt de kritiek dat haar scherpe woorden de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen onnodig verscherpen en zo de integratie hinderen.

Een partijleider is in het Nederlandse coalitiemodel voortdurend bezig naar consensus te zoeken. Hij doet soms een stap opzij om politiek effectief te zijn. De flexibiliteit die daarvoor nodig is, heeft Verdonk nog niet laten zien. Dat doet VVD-Kamerleden twijfelen aan haar geschiktheid, hoe populair ze buiten het Binnenhof ook is.

http://www.volkskrant.nl/den_haag/article272281.ece
pi_36665066
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Gek, ik hoor het in vrijwel alle uitingen en haar achterban is daarom zo trots op haar.
Ja maar dat gaat toch niet over alle allochtonen maar alleen over de uitgeprocedeerde asielzoekers? Of ben ik nu gek.

Maar ben jij nu niet aan het polariseren door geen onderscheid te maken tussen allochtonen met Nederlands staatsburgerschap en asielzoekers?
[..]
quote:
Ze doet aan polarisatie wat gewoon heel erg gevaarlijk is.
Dat vind ik dus wel meevallen.
[..]
quote:
Oh ja, ze is zielig ook nog natuurlijk. Maar als jij het begrijpt dat ze loopt te pronken met mailtjes en haar vervolgens geen populist noemt, dat kan ik echt niet rijmen. Het is echt heel goedkoop.
Nee je leest weer verkeerd, ik vind het niet zielig maar ik begrijp wel waarom ze dit gebruikt.
quote:
Het verbaast me dat deze populistische mevrouw met haar gewonde raam ook relatieve slimme mensen achter zich krijgt, of heb ik me dan in je vergist
Omdat het met het populisme wel meevalt, Bos vind ik bijvoorbeeld een groter populist maar die valt wellicht meer in jouw straatje. Als ik naar haar beleid kijk waar natuurlijk ook wat op aan te merken valt vind ik dit verre van populistisch, populisme wordt juist gebruikt door haar tegenstanders met als toppunt de 26000 gezichten filmpjes.

Ik denk trouwens wel dat het verstandiger is als Rutte lijsttrekker wordt, Verdonk is denk ik alleen goed voor een korte opleving van de peilingen. Verdonk zal best wel zinnige dingen te zeggen hebben over andere beleidstereinen maar daar heeft ze te weinig tijd voor en zal ook minder aandacht krijgen dan haar eigen terein.
quote:
Chewie, ik had nog wel een coalitie met jou voorgesteld.
Verkapt huwlijksaanzoek? Wel heel erg pimpelpaars dan volgens mij
  woensdag 5 april 2006 @ 10:00:23 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_36665388
Verdonk trapt verdachten het land uit.
Op welke grond? Verdenking van terrorisme is al genoeg om iemand een verblijfsvergunning te weigeren danwel in te trekken?
Schuldig, ja, meteen, subiet, maar ze loopt op rechtszaken vooruit m.i. als ze al verdachten eruit trapt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 april 2006 @ 10:03:56 #86
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36665457
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar daar ging het dus niet over, het ging over Rutte "linkervleugel" Verdonk "rechtervleugel" en gezien de recente uitlatingen van beiden kun je dan amper spreken van vleugels zo dicht liggen ze bijelkaar.
Ik heb het zelf noit over links dan wel rechtse vleugel gehad. Het is wel zo dat ze ander type VVD-ers aan zich binden. Rutte is meer van het OSM-soort, terwijl Verdonk meer op de volkse kant zit.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_36665545
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:00 schreef Dagonet het volgende:
Op welke grond? Verdenking van terrorisme is al genoeg om iemand een verblijfsvergunning te weigeren danwel in te trekken?
Schuldig, ja, meteen, subiet, maar ze loopt op rechtszaken vooruit m.i. als ze al verdachten eruit trapt.
We hoeven toch niet voor iedere buitenlander die een verblijfsvergunning vraagt een rechtszaak te beginnen?

Voor echte buitenlanders-in-Nederland (geen asielzoekers, dus niks te vrezen in eigen land) vind ik echt dat we die zonder veel omhaal kunnen verplichten weer weg te gaan.
pi_36665594
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:08 schreef sigme het volgende:

[..]

We hoeven toch niet voor iedere buitenlander die een verblijfsvergunning vraagt een rechtszaak te beginnen?

Voor echte buitenlanders-in-Nederland (geen asielzoekers, dus niks te vrezen in eigen land) vind ik echt dat we die zonder veel omhaal kunnen verplichten weer weg te gaan.
Het gaat om een eerlijke rechtsgang en daar kun je hier aan twijfelen.
pi_36665727
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben geen liefhebber van Verdonk of haar beleid, maar zij heeft als minister van Vreemdelingenzaken het recht om verblijfsvergunningen in te trekken. Volgens mij zonder nadere 'rechtsgang'. Zoals ik het zie is het de 'tegenhanger' van haar bevoegdheid verblijfsvergunningen te verlenen aan prinsenliefjes, topsporters en dergelijke. Dat is niet eerlijk, maar je moet niet uit het oog verliezen dat het (bij intrekken) gaat om mensen die niets te vrezen hebben in hun eigen land.
pi_36665736
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

ambtsbericht van de AIVD en klaar ben je. Toch?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36665764
Ik ben in ieder geval blij dat Verdonk de deur openhoud voor een nieuw (donker)Paars kabinet. Er is door de eerdere varianten veel goeds gedaan en dat zou best voortgezet mogen worden mi.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_36665812
Wat is een donkerpaars kabinet?
pi_36665837
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:21 schreef MrBean het volgende:
Weet ik veel, ik probeer een nieuwe RTL4 term te bedenken. . Nah, eh, zonder D66 maar met een kleinchristelijke partij bijv?
pi_36665885
quote:
meer blauw dan rood?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36665906
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:21 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik probeer een nieuwe RTL4 term te bedenken. . Nah, eh, zonder D66 maar met een kleinchristelijke partij bijv?
Is de CU in de peilingen niet inmiddels groter dan D66?
pi_36665949
Slim van Verdonk om nu te roepen dat ze de PvdA niet uitsluit. Maar als puntje bij paaltje komt zal ze toch wel proberen om weer een rechts kabinet te realiseren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36665984
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:24 schreef Argento het volgende:

[..]

Is de CU in de peilingen niet inmiddels groter dan D66?
Alleen zie ik de CU niet met de VVD en CDA in 1 regering gaan zitten. Afgezien van de christelijke onzin die ze verkopen zijn ze zo links als wat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 5 april 2006 @ 10:30:50 #98
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_36666048
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Prima, maar ten eerste staat er in de media (en misschien komt het ook van haar af) dat terrorismeverdachten altijd hun verblijfsvergunning ontnomen kan worden, wat nogal lastig wordt als het een Nederlander betreft natuurlijk (McVeigh was ook geen immigrant tenslotte), en om nu iemand op grond van een justitiële verdenking op voorhand al te besluiten geen status toe te kennen...
Wat als ze daarna kunnen aantonen nooit iets met terrorisme van doen te hebben gehad, kunnen ze dan weer aankloppen en terugkomen?
Ik zeg niet dat het al op die manier gebeurt hoor, maar het is eigenlijk wel een schuldigverklaring buiten de normale rechtsgang om. Het gooit in ieder geval de deur open naar misbruik in de toekomst, altijd iets waar je voor moet waken in de politiek.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:32:35 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666089
quote:
Rood, zwart en blauw: met Wilders
(Het zogenaamde "Blauweplekkenkabinet I")
  woensdag 5 april 2006 @ 10:37:33 #100
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36666214
Heel goed dat Rita zich kandidaat stelt. Zij is iemand die allochtonen niet alleen op hun rechten wijst maar ook op hun plichten. De naieve socialist Bos, de gluiperige volksmenner Marijnissen en de nationale zeurkous Halsema daarentegen blijven de vele onaangepaste allochtonen maar de hand boven het hoofd houden.
pi_36666280
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Rood, zwart en blauw: met Wilders
(Het zogenaamde "Blauweplekkenkabinet I")
Wilders

Tenzij er voor de verkiezingen nog een BN'er kapot geschoten wordt door een moslim haalt Geertje niet meer dan 2 zetels.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:40:42 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666287
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:37 schreef Ippon het volgende:
Heel goed dat Rita zich kandidaat stelt. Zij is iemand die allochtonen niet alleen op hun rechten wijst maar ook op hun plichten. De naieve socialist Bos, de gluiperige volksmenner Marijnissen en de nationale zeurkous Halsema daarentegen blijven de vele onaangepaste allochtonen maar de hand boven het hoofd houden.
Alsof die drie partijen geen integratiebeleid hebben opgesteld...
  woensdag 5 april 2006 @ 10:41:09 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666298
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wilders

Tenzij er voor de verkiezingen nog een BN'er kapot geschoten wordt door een moslim haalt Geertje niet meer dan 2 zetels.
Mwoch, 't zou D66 ook niet tegenhouden.
pi_36666322
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:37 schreef Ippon het volgende:
  woensdag 5 april 2006 @ 10:43:41 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666352
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De harde lijn t.o.v. asielzoekers waar Rita´s beleid uit voortvloeid is begonnen door Job Cohen, van de knuffelPvdA.

Wanneer hoeven we dat nu eens één dag niet te horen?
pi_36666398
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wanneer hoeven we dat nu eens één dag niet te horen?
dan haal ik het toch wel, tjezus, wat jij wilt
  woensdag 5 april 2006 @ 10:46:50 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666422
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

dan haal ik het toch wel, tjezus, wat jij wilt
Ik ben de koningin van POL.
pi_36666451
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wilders

Ik vraag me af of Wilders uberhaupt wel zetels haalt als Verdonk lijsttrekker wordt.
pi_36666541
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Wilders uberhaupt wel zetels haalt als Verdonk lijsttrekker wordt.
Ik denk het niet. Dat met die joods-christelijke traditie in de grondwet is veel te extreem voor de meeste mensen.
pi_36666574
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Prima, maar ten eerste staat er in de media (en misschien komt het ook van haar af) dat terrorismeverdachten altijd hun verblijfsvergunning ontnomen kan worden, wat nogal lastig wordt als het een Nederlander betreft natuurlijk
Eeh.. Nederlanders hebben geen verblijfsvergunning voor Nederland, die hebben een staatsburgerschap. Dus dat is zeg maar afgedekt .
quote:
om nu iemand op grond van een justitiële verdenking op voorhand al te besluiten geen status toe te kennen...
Je kan toch niet voor iedere buitenlander die Nederland in wil zónder een beroep te doen op asielrecht, een rechtszaak beginnen?
quote:
Wat als ze daarna kunnen aantonen nooit iets met terrorisme van doen te hebben gehad, kunnen ze dan weer aankloppen en terugkomen?
Maar natuurlijk. De bewijslast ligt bij degene die de gunst vraagt. Die persoon verzoekt tot Nederland te worden toegelaten, Nederland is die persoon niets verplicht.
quote:
Het gooit in ieder geval de deur open naar misbruik in de toekomst, altijd iets waar je voor moet waken in de politiek.
Voor dat waken van misbruik in de politiek, helemaal eens. Voorstellen / regels / wetten moet je beoordelen op toepassingsmogelijkheden als iemand ze (moedwillig?) kwaadaardig toepast.

Maar het gaat hier om toelating van mensen die geen beroep doen op asiel, maar een gunst vragen: verblijf in Nederland (voor werk, studie, liefde). Die mensen vallen niet onder Nederlands gezag; het misbruik dat Nederland ervan kan maken beperkt zich tot weigeren van mensen die dan gewoon in hun eigen land blijven (of een ander land uitkiezen voor werk of studie).
pi_36666587
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alsof die drie partijen geen integratiebeleid hebben opgesteld...
Hoe vaak moet je dit nog herhalen
pi_36666630
Verdonk is wel geschikt voor VVD
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:56:43 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666652
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je dit nog herhalen
Zolang mensen nog nèt doen alsof het niet zo is, exact zo vaak.
pi_36666695
Bovendien bepaalt een staat nog altijd zelf wie haar nationaliteit krijgt en wie niet. Alleen dat uitgangspunt al verschaft een staat de nodige vrijheden in haar naturalisatieproces. Bovendien zie ik, met Sigme, niet in waarom lieden met een tijdelijke of voorwaardelijke verblijfstatus, allerlei rechtsmiddelen tegen beschikkingen van het IND (of wat dan ook) zouden moeten toekomen.
pi_36666898
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:52 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Dat met die joods-christelijke traditie in de grondwet is veel te extreem voor de meeste mensen.
Och, Pimmetje haalde ook belachelijk veel stemmen, en die wou artikel 1 ook schrappen.
pi_36666904
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alleen zie ik de CU niet met de VVD en CDA in 1 regering gaan zitten. Afgezien van de christelijke onzin die ze verkopen zijn ze zo links als wat.
Dit schijnt volgens Diederik Samson wel mee te vallen, volgens zijn lijstje met stemverhoudingen is de CU een trouwere bondgenoot van deze regering dan D66. HP/deTijd heeft hier een tijd geleden ook aandacht aan besteed.
pi_36666950
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben de koningin van POL. [afbeelding]
Hef je zelf als instituut dan ff snel op nepsocialist

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 11:08:49 ]
pi_36666972
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit schijnt volgens Diederik Samson wel mee te vallen, volgens zijn lijstje met stemverhoudingen is de CU een trouwere bondgenoot van deze regering dan D66. HP/deTijd heeft hier een tijd geleden ook aandacht aan besteed.
Interesting. Met een iets aangepast profiel zou Rouvoet misschien nog een eind kunnen komen bij de vaderlandse kiezer.

In het EU Grondwet-verdrag kwam hij nog het meest plausibel op mij over, ook al was ik het niet met hem eens.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:10:51 #119
45206 Pietverdriet
pi_36667006
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Och, Pimmetje haalde ook belachelijk veel stemmen, en die wou artikel 1 ook schrappen.
De leugen regeert weer eens..
pi_36667031
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wilders wil niks schrappen, maar wijzigen zodat hij de Islam anders kan behandelen als andere religies/bevolkingsgroepen. Daar doet ie zelf ook niet echt geheimzinnig over.
pi_36667134
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Argento het volgende:

[..]

Wilders wil niks schrappen, maar wijzigen zodat hij de Islam anders kan behandelen als andere religies/bevolkingsgroepen.
Dus je schrapt het ene en gooit er iets anders voor in de plaats .
  woensdag 5 april 2006 @ 11:16:43 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667159
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hef je zelf als instituut dan ff snel op nepsocialist
Jij mag mijn seneschal zijn.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:17:26 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36667178
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren."
  woensdag 5 april 2006 @ 11:17:42 #124
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667183
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij wilde toch artikel 1 wijzigen, maar niet vervangen door die joods-christelijke onzin, toch?
pi_36667206
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus je schrapt het ene en gooit er iets anders voor in de plaats .
ja, das de essentie van wijzigen of vervangen. Bij schrappen komt er niets voor in de plaats.

Maar deze semantische discussie lijkt me weinig boeiend in een topic over de komende VVD-lijsttrekker.

on topic:

Ik vind Verdonk bijzonder sympathiek, maar is dat genoeg voor de langere termijn? Ik kan haar ook alleen als minister (en Rutte als overbodige staatssecretaris, dus dat maakt al niet uit. Mw Van Veenendaal is mij niet bekend).
  woensdag 5 april 2006 @ 11:20:06 #126
45206 Pietverdriet
pi_36667236
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

"Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren."
Selectief aanhalen.
Plaats dat hele interview waar het over artikel 1 gaat. Dan zal je zien dat gezegt werd dat de vrijheid van meningsuiting (en persvrijheid enzo) in zijn ogen zwaarder woog dan artikel 1.
pi_36667255
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarmee die domme man in feite bedoelde dat ook de belediging door de vrijheid van meningsuiting moest worden gedekt.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:24:11 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36667331
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Selectief aanhalen.
Plaats dat hele interview waar het over artikel 1 gaat. Dan zal je zien dat gezegt werd dat de vrijheid van meningsuiting (en persvrijheid enzo) in zijn ogen zwaarder woog dan artikel 1.
Dat klopt, iets dat Wilders ook zegt.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:28:25 #129
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36667439
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Argento het volgende:
Waarmee die domme man in feite bedoelde dat ook de belediging door de vrijheid van meningsuiting moest worden gedekt.
Dit wordt ook bevestigd door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Hij was kennelijk niet alleen in zijn domheid.
pi_36667465
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:18 schreef Argento het volgende:

[..]

ja, das de essentie van wijzigen of vervangen. Bij schrappen komt er niets voor in de plaats.

Maar deze semantische discussie lijkt me weinig boeiend in een topic over de komende VVD-lijsttrekker.
Idd, ik begon hem dan ook niet.

Uit je reactie blijkt dat je iig begrijpt waar ik op doelde.
pi_36667573
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit wordt ook bevestigd door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Hij was kennelijk niet alleen in zijn domheid.
Beledigen heeft alles te maken met de (strafbare) belediging en hoegenaamd niets met het ongelijk behandelen van gelijke gevallen (discriminatie).

Het EVRM hanteert daarin ook verschillende bepalingen. Graag een verwijzing naar de uitspraak van het Hof waaruit het tegendeel blijkt.
pi_36667646
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Even om verwarring te voorkomen:

Het standpunt dat de belediging door de vrijheid van meningsuiting moet worden gedekt is wellicht wat discussie waard, maar is op zichzelf juridisch niet verkeerd. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het Hof in zijn algemeenheid oordeelt dat beledigen in het kader van de vrije meningsuiting moet worden toegestaan, maar daarmee is zij het nog niet eens met Pim.

Het standpunt dat de vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door het discriminatieverbod (Pim´s standpunt), is het standpunt dat ik ´dom´ noem.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:43:08 #133
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36667836
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef Argento het volgende:
Beledigen heeft alles te maken met de (strafbare) belediging en hoegenaamd niets met het ongelijk behandelen van gelijke gevallen (discriminatie).
Daarom heb ik het ook over je uitspraak over belediging.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef Argento het volgende:
Het EVRM hanteert daarin ook verschillende bepalingen. Graag een verwijzing naar de uitspraak van het Hof waaruit het tegendeel blijkt.
Naar welk tegendeel ben je op zoek? Discriminatie <-> Belediging of Belediging wel of niet gedekt door de vrijheid van meningsuiting? Ik vatte het op als het tweede, daarover wordt het volgende gezegd:
quote:
46. In this connection, the Court reiterates that freedom of expression is applicable not only to "information" or "ideas" that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of
indifference but also to those that offend, shock or disturb the State or any section of the community. In addition, journalistic freedom also covers possible recourse to a degree of exaggeration, or even provocation (see, mutatis mutandis, the Prager and Oberschlick judgment cited above, p. 19, para. 38).
Bron

Edit: Oh, je hebt al een tweede reactie.
pi_36667919
Ik geloof dat Verdonk weinig kans maakt om uiteindelijk VVD-lijsttrekker te worden, omdat VVD'ers meer zien in Rutte. Verdonk heeft WEL heel verstandig aan gedaan door een coalitie met de PvdA niet uit te sluiten, terwijl Rutte als een blind paard inzet op voortzetting van een coalitie met het CDA (iets waarvoor de kiezer in 2003 ook al geen mandaat gaf). Die blindheid zou Rutte nog wel eens kunnen opbreken.

Ben ik trouwens de enige Nederlander die zich erover heeft verwonderd dat de compleet onbekende Veenendaal toch nog 23% van de VVD'ers achter zich weet? Ik vind dat enorm veel voor zo'n onbekend kamerlid uit de achterste bankjes. Je zou niet meer dan 5 tot 10 procent verwachten. Wat als zij nou eens met een heel goed verhaal komt?
pi_36669335
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daarom heb ik het ook over je uitspraak over belediging.
[..]

Naar welk tegendeel ben je op zoek? Discriminatie <-> Belediging of Belediging wel of niet gedekt door de vrijheid van meningsuiting? Ik vatte het op als het tweede, daarover wordt het volgende gezegd:
[..]

Bron

Edit: Oh, je hebt al een tweede reactie.
Thanks!
pi_36669958
Die toespraak
  woensdag 5 april 2006 @ 12:49:52 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36669967
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:00 schreef Dagonet het volgende:
Om hier even op terug te komen:

Vreemdelingen kunnen ongewenst worden verklaard indien ervan redelijkerwijs vermoed kan worden dat ze een bedreiging van de openbare orde vormen. Er hoeft dus niet noodzakelijk een rechterlijke uitspraak aan vooraf te gaan.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:56:19 #138
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36670180
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:30 schreef Dagonet het volgende:
Ik zeg niet dat het al op die manier gebeurt hoor, maar het is eigenlijk wel een schuldigverklaring buiten de normale rechtsgang om. Het gooit in ieder geval de deur open naar misbruik in de toekomst, altijd iets waar je voor moet waken in de politiek.
Dat valt wel mee; een dergelijk besluit van de minister die het aangaat kan tenslotte weer worden aangevochten bij de rechter
pi_36670296
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze heeft daar ook nogal wat foute beslissingen genomen, zie de volgende reconstructie van Klaas de Vries:
[..]

Jammer alleen dat ze haar afspraak niet nakomt.
[..]
Er staan nog wat punten. Maargoed, zoals ik al zei:
quote:
Stel jezelf nu de dezelfde vraag voor alle andere ministers en rank Verdonk ertussen. Hetzelfde kan je doen voor alle ministers (cq staatssecretarissen) van integratie. Ligt verdonk dan boven of onder het gemiddelde?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 5 april 2006 @ 13:02:08 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36670358
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
Maar natuurlijk. De bewijslast ligt bij degene die de gunst vraagt. Die persoon verzoekt tot Nederland te worden toegelaten, Nederland is die persoon niets verplicht.
Nederland is sowieso de persoon in kwestie een redelijke behandeling verplicht. Er geldt een indirecte beleidsplicht: de rijksoverheid moet duidelijke criteria stellen waarop iemand wel of niet een verblijfsvergunning krijgt.

Daarnaast vind ik je verhaal over dat Nederland alleen maar een gunst verleent enigszins opmerkelijk. Elk positief besluit van de overheid valt te zien als een verleende gunst, maar dat vrijwaart de overheid nog niet van allerlei rechtsbeginselen en andere (wettelijke) voorschriften.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:13:03 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36670730
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Er staan nog wat punten.
Taaltoets is wel goed, hoewel er ook veel kritiek was van deskundigen over de technologische haalbaarheid.
quote:
Maargoed, zoals ik al zei:
[..]
In vergelijking met de andere huidige ministers? Gemiddeld denk ik.
In vergelijking met haar voorgangers? Ik vind haar beter dan Nawijn, maar slechter dan Cohen. Voor de rest weet ik te weinig over de voorgangers.
pi_36670793
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Die toespraak
Licht me in, heb er niets van gezien/gehoord.
Yeah baby Yeah!
pi_36671144
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Licht me in, heb er niets van gezien/gehoord.
Ik ben wellicht niet de juiste persoon om een analyse te geven

Ze had in ieder geval de hele ochtend bij de schoonheidsspecialiste gezeten.
pi_36671191
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Rita is natuulijk niet gezegend met een sexy uiterlijk of normale bovenlip, dus dat kan ik me wel voorstellen, waarom er zo uitgepakt werd vooraf op teletekst is me een raadsel.

Kzal het nieuws eens kijken vanavond.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 5 april 2006 @ 13:34:25 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36671442
U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg.

pi_36671541
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:34 schreef Sidekick het volgende:
U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg.

Tja, dat blijft subjectief, ook zij heeft een partner natuurlijk

Ik waardeer het in elk geval dat ze haar nek uit durft te steken, want ze weet dat ze zich in bepaalde kringen daarmee nog onpopulairder maakt.
Yeah baby Yeah!
pi_36672868
quote:

[..]

Wat vind jij er eigenlijk van dat Verdonk de PvdA bij voorbaat niet direct uitsluit?
Zelf vond ik dat nogal zwak van Rutte dat hij dit wel deed, zelfs economisch passen deze 2 partijen volgens Netwerk beter bij elkaar dan CDA en VVD en qua "normen en waarden" (of het gebrek daaraan zoals je wilt) imo ook.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:20:10 #148
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673196
tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 5 april 2006 @ 14:31:10 #149
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_36673586
quote:

[..]

Ze zag er inderdaad wel heel erg gestyled uit, ze had een mooi "power pakje" aan (keurige krijtstreep met leuk afgewerkt kraagje en dito mouwtjes).
Ze kan mijn inziens een leuk duo vormen met Wouter Bos
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 14:35:14 #150
8781 crew  Frutsel
pi_36673755
Verdonk vreest 'rampzalig links kabinet'

AMSTERDAM - Rita Verdonk wil voorkomen dat Nederland volgend jaar een "een rampzalig links kabinet" krijgt van PvdA, SP en GroenLinks. Dat noemde ze woensdag als belangrijkste reden om zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD.

Verdonk presenteerde zich tijdens een persconferentie op de BouwRai in Amsterdam. Maar ondanks de aanwezige traditionele VVD-achterban van ondernemers klonk er slechts een lauw applaus toen Verdonk haar persconferentie begon met de woorden "ik doe het".

Verdonk, nu nog minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, presenteerde zichzelf als "niet links, niet rechts, maar recht door zee". Het onderscheid maken tussen links en rechts noemde ze "oude politiek".

Opschudden

Ze zei dat ze gaat voor "de inhoud, de boodschap" en dat daadkracht haar belangrijkste onderscheidende eigenschap is in vergelijking met Mark Rutte, die andere belangrijke kandidaat voor het partijleiderschap van de VVD. "Ik wil Nederland eens flink opschudden", zei Verdonk. Ze ging niet zover te zeggen dat het Rutte ontbreekt aan daadkracht.

Loonstrookje

Een aantal thema's presenteerde ze woensdag. Nederlanders moeten weer trots op hun eigen land kunnen zijn, ondernemers moeten hun vleugels kunnen uitslaan en iedereen moet weer kunnen lachen bij het loonstrookje. Verder wil ze voorkomen dat mensen nog met vier op een kamer liggen in verpleeghuizen en dat de politie 30 procent van haar tijd bezig is met administratieve rompslomp.

Op deze punten zijn overigens collega-VVD'ers in het huidige kabinet verantwoordelijk: Hoogervorst voor de verpleeghuizen en Remkes voor de politie. Verdonk wil haar beleid bekostigen door het schrappen in managementlagen. Tegelijkertijd zei ze dat ze zich kan voorstellen dat de belastingen omlaag gaan.

Uitdaging

Verdonk wilde verder niet in details treden over hoe ze haar doelen wil bereiken. Dat komt later pas, zei ze. "Ik heb overal een mening over, maar die ga ik nu niet met u delen." Ze zei uit te kijken naar het debat met haar medekandidaten Rutte en Veenendaal (VVD-Tweede Kamerlid). Het debat met de gehaaide debater Rutte noemde ze "een fantastische uitdaging."

Race

Verdonk wilde tot voor kort niet meedoen met de race om het lijsttrekkerschap, maar liet vorige week weten dat ze van gedachten was veranderd. "Er is door veel mensen heel veel vertrouwen in mij uitgesproken omdat ik doe wat ik zeg. Afspraak is afspraak. Ik durf duidelijk te zeggen waar het op staat, problemen te benoemen en die ook op te lossen."

Of ze daarmee de opvolger is van Pim Fortuyn, wilde ze niet zeggen. "Hij heeft problemen bespreekbaar gemaakt, daar ben ik hem dankbaar voor. Pim Fortuyn was uniek maar niet te evenaren." Wel is Verdonk de afgelopen jaren populair geworden met dezelfde thema's als Fortuyn indertijd (integratie en asielbeleid) en heeft ze nu dezelfde campagneleider als Fortuyn toen die nog bij Leefbaar Nederland zat, Kay van de Linde.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:44:50 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36674151
quote:
Het onderscheid maken tussen links en rechts noemde ze "oude politiek".

(...)

Rita Verdonk wil voorkomen dat Nederland volgend jaar een "een rampzalig links kabinet" krijgt van PvdA, SP en GroenLinks.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:49:06 #152
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674338
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de andere topics over de visies van SP en Groenlinks vrees ik idd ook een links kabinet.

Een links kabinet zou wel eens de doodsteek van de Nederlandse economie kunnen betekenen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36674432
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de andere topics over de visies van SP en Groenlinks vrees ik idd ook een links kabinet.

Een links kabinet zou wel eens de doodsteek van de Nederlandse economie kunnen betekenen
Ja maar ondanks dat ik geen PvdA'er ben denk ik toch dat die partij verstandig genoeg is om niet met zo'n coalitie in zee te gaan. Het enige wat ze bind is dat ze alle 3 tot links worden gerekend, programatisch past de PvdA nu niet echt bij de SP en GL.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 14:53:51 #154
8781 crew  Frutsel
pi_36674548
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar ondanks dat ik geen PvdA'er ben denk ik toch dat die partij verstandig genoeg is om niet met zo'n coalitie in zee te gaan. Het enige wat ze bind is dat ze alle 3 tot links worden gerekend, programatisch past de PvdA nu niet echt bij de SP en GL.
wat als de PVDA de grootste wordt...en het CDA en de VVD willen niet met de PVDA?
dan MOETEN ze wel...met GL en de SP , simpelweg omdat ze het volk niet kunnen verloochenen dat allemaal op de PVDA gestemd hebt...ze gaan echt niet weer in de oppositie..
pi_36674779
Ik zie de PvdA toch echt niet al teveel consessies doen aan GL en SP omdat het nu eenmaal moet en die 2 gaan echt wel flinke eisen stellen als PvdA eerst CDA of VVD heeft gepolst. Ook kom je dan als meest rechtse partner in het kabinet, denk niet dat de PvdA daarop zit te wachten.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:02:15 #156
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674890
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als de PvdA dan een coalitie moet gaan vormen dan zie ik deze het liefst gevormd worden met VVD en eventueel D66 (Dus weer richting paars)

De SP en GL hebben een te wereldvreemde visie wat mij betreft.

Daarnaast laat Verdonk de deur ook wijd opstaan voor een coalitie met de VVD terwijl Rutte deze al dicht gegooid heeft.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36675261
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als de PvdA dan een coalitie moet gaan vormen dan zie ik deze het liefst gevormd worden met VVD en eventueel D66 (Dus weer richting paars)
Ik ook maar laat D66 maar weg, dat was ook imo de fout van PaarsII om koste wat het kost D66 erbij te houden.
quote:
Daarnaast laat Verdonk de deur ook wijd opstaan voor een coalitie met de VVD terwijl Rutte deze al dicht gegooid heeft.
Ja is niet zo verstandig van Rutte en dat zal die ook wel in moeten trekken afhankelijk van de uitslag van de tweedekamer verkiezingen (moet hij wel eerst lijsttrekker worden)
pi_36676184
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat is daar nu triest aan?

Je laat je weer kennen Sidekick, iedereen heeft recht op een mening, dus ook mevrouw Verdonk. Blijkbaar mag je dit kabinet van van alles betichten, dat is uiteraard normaal, maar oh wee als je een links kabinet als ramp zou zien, dat is echt triest, nietwaar?
Yeah baby Yeah!
pi_36676322
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je laat je weer kennen Sidekick, iedereen heeft recht op een mening, dus ook mevrouw Verdonk. Blijkbaar mag je dit kabinet van van alles betichten, dat is uiteraard normaal, maar oh wee als je een links kabinet als ramp zou zien, dat is echt triest, nietwaar?
Wel als je de tegenstelling tussen links en rechts tegelijkertijd als 'oude politiek' bestempelt.

Wat overigens wel interessant is, is dat ze zich zo nadrukkelijk presenteert met eigen programmapunten. Ben wel benieuwd hoe de VVD hier straks mee omgaat, want het is toch meestal de partij die het programma bepaalt.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:41:22 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36676508
quote:

[..]

Het zijn maar twee zinnen die je hoeft te lezen, maar misschien zijn mijn verwachtingen wel te hoog.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:44:21 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36676626
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:36 schreef Kozzmic het volgende:

Wat overigens wel interessant is, is dat ze zich zo nadrukkelijk presenteert met eigen programmapunten. Ben wel benieuwd hoe de VVD hier straks mee omgaat, want het is toch meestal de partij die het programma bepaalt.
Eigen programmapunten? Het is voornamelijk teren op haar imago met "duidelijkheid, afspraak = afspraak, u krijgt wat u ziet".

Maar misschien komt ze er nog mee, want ze zei dat ze overal een mening over had maar dat ze die nog niet wilde vertellen.
pi_36676662
Wat zijn haar eigen punten dan en hoe staan die in verhouding met het liberaal manifest?
pi_36676787
Volgens mij moet de VVD zo snél mogelijk het idee van gekozen lijsttrekker herzien. Dit gaat uiteindelijk de VVD neerzetten als een verdeelde partij, waar de VVD altijd een beetje last van heeft.

Nou zou ik wel graag een scheuring zien in de VVD, dus wat mij betreft gaat het prima zo, maar ik denk dat het de VVD-top dun door de broek loopt.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 15:48:03 #164
8781 crew  Frutsel
pi_36676803
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wel als je de tegenstelling tussen links en rechts tegelijkertijd als 'oude politiek' bestempelt.

op zich ook wel slim. Dit trekt aandacht van zwevende kiezers dat 'zij' ergens voor staat en niet de VVD. Feit blijft natuurlijk of het maar afwachten is of de VVD'ers hier net zo blij mee zijn.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:52:00 #165
144250 doesss
Show me the money
pi_36676979
Fortuin haalde in zijn tijd de meeste stemmen weg bij de pvda.
Fortuin was eerder rechts dan links.
Waarom zou Verdonk dan ook niet stemmen bij de pvda weg kunnen halen?
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_36676983
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
Volgens mij moet de VVD zo snél mogelijk het idee van gekozen lijsttrekker herzien. Dit gaat uiteindelijk de VVD neerzetten als een verdeelde partij, waar de VVD altijd een beetje last van heeft.
Wanneer was de VVD dan nog meer verdeeld

Qua lijsttrekkerverkiezingen kan ik me namelijk meer relletjes herinneren van de PvdA en ook CDA dan de VVD. Dat geldt overigens ook voor de overige interne strubbelingen.

De vorige lijsttrekkerverkiezing (voor EP) liep overigens zonder problemen.
quote:
Nou zou ik wel graag een scheuring zien in de VVD, dus wat mij betreft gaat het prima zo, maar ik denk dat het de VVD-top dun door de broek loopt.
Ah de wens is weer eens de vader van de gedachte
  woensdag 5 april 2006 @ 15:52:59 #167
144250 doesss
Show me the money
pi_36677022
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Qua lijsttrekkerverkiezingen kan ik me namelijk meer relletjes herinneren van de PvdA en ook CDA dan de VVD. Dat geldt overigens ook voor de overige interne strubbelingen.

[..]

Het aftreden van van Aartsen hebben ze ook smooth geregeld.
Niemand hoor je meer over van Aartsen en over de gemeentenraadsverkiezingsnederlaag (scrabble).
Life is just a ride!
pi_36677032
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef sigme het volgende:

Daar was men destijds bij de PvdA ook bang voor, maar dat viel uiteindelijk ook wel mee. Je moet goede afspraken hebben bij een interne verkiezing. Het mag best hard tegen hard gaan, maar wel op een faire manier en zonder elkaar te beschadigen. En na de verkiezingen als één front verder.

Wat ik wel vind is dat ze erg vroeg zijn bij de VVD. In mei moet de lijsttrekker gekozen zijn, maar vervolgens heeft men nog een jaar tot de verkiezingen. Ergens in het najaar zou ik een beter tijdstip vinden, de lijsttrekker piekt nu al wel erg vroeg en het gevaar van een politieke beschadiging ligt gezien zo'n lange periode op de loer.
pi_36677098
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]

op zich ook wel slim. Dit trekt aandacht van zwevende kiezers dat 'zij' ergens voor staat en niet de VVD. Feit blijft natuurlijk of het maar afwachten is of de VVD'ers hier net zo blij mee zijn.
Maar ja, vooralsnog hoeft ze niet de 'zwevende kiezer' te bereiken, maar moet ze het hebben van het VVD-lid.
pi_36677454
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Chewie, jij weet ook wel dat de VVD een meer conservatieve en een meer liberale vleugel kent. Kwam bij HirsiAli <-> Wiegel nog weer eens aan de oppervlakte.
quote:
Qua lijsttrekkerverkiezingen kan ik me namelijk meer relletjes herinneren van de PvdA en ook CDA dan de VVD.
Die doen dan ook al langer aan verkiezen daarvan, toch?
quote:
EP, EP, oh, dat gedoe in Europa, daar besteed toch niemand aandacht aan. Dus ook niet aan een lijsttrekker voor een verkiezing die geen kiezers trekt..
quote:
[..]
Begrijp me niet verkeerd; ik ben in principe best genegen VVD te stemmen. Na een scheuring waarschijnlijk nog meer, en dat hoor is vaker.
pi_36677776
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Chewie, jij weet ook wel dat de VVD een meer conservatieve en een meer liberale vleugel kent. Kwam bij HirsiAli <-> Wiegel nog weer eens aan de oppervlakte.
Ja maar welke partij kent niet meerdere vleugels? Ik ontken ook nergens dat er bij de VVD weleens verdeeldheid heerst maar dat zie je ook overal.
[..]
quote:
Die doen dan ook al langer aan verkiezen daarvan, toch?
Ja maar dat maakt toch verder niet uit?
[..]
quote:
EP, EP, [afbeelding] oh, dat gedoe in Europa, daar besteed toch niemand aandacht aan. Dus ook niet aan een lijsttrekker voor een verkiezing die geen kiezers trekt..
Dat was ook een generale repetitie maar het is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht dat dit voor een partij als de VVD niet zou werken.
[..]
quote:
Begrijp me niet verkeerd; ik ben in principe best genegen VVD te stemmen. Na een scheuring waarschijnlijk nog meer, en dat hoor is vaker.
de rechtervleugel was toch al afgescheurd?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 april 2006 @ 16:12:33 #172
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36677832
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef doesss het volgende:
Omdat de PvdA toen een regerende partij was met Melkert aan het roer en nu de PvdA een opositie partij is met Bos aan het roer ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_36678108
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Die toespraak
Komt dit vanavond nog langs in het journaal?
  woensdag 5 april 2006 @ 16:23:16 #174
144250 doesss
Show me the money
pi_36678254
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Omdat de PvdA toen een regerende partij was met Melkert aan het roer en nu de PvdA een opositie partij is met Bos aan het roer ...
Blijft overeind dat er kiezerpotentieel voor rechts bij de pvda zit.
Life is just a ride!
pi_36679709
quote:

[..]

Terwijl ze gewoon volkomen gelijk heeft. Een links kabinet zou een ramp zijn voor Nederland. Ik hoop dan ook, ondanks dat ik geen VVD stemmer ben, dat de VVD net genoeg stemmen krijgt om een linkse meerderheid te verhinderen.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:59:55 #176
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36679823
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ben in principe geen voorstander van vrouwen in de politiek omdat de meesten het domweg niet kunnen. Kijk maar Halsema en Vos van GL en Kant van de SP ..... maar ik wil mevr Verdonk toch wel een kansje geven.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:11:05 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36680260
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:53 schreef Kozzmic het volgende:

Wat ik wel vind is dat ze erg vroeg zijn bij de VVD. In mei moet de lijsttrekker gekozen zijn, maar vervolgens heeft men nog een jaar tot de verkiezingen. Ergens in het najaar zou ik een beter tijdstip vinden, de lijsttrekker piekt nu al wel erg vroeg en het gevaar van een politieke beschadiging ligt gezien zo'n lange periode op de loer.
Ze hebben het expres vervroegd zodat Van Aartsen minder lang zou bungelen.
pi_36680624
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef doesss het volgende:
Maar was dat niet meer een kwestie van Melkert dan van Fortuyn?

Ik denk dat Verdonk een zwaardere dobber heeft aan Bos, dan Fortuyn destijds aan Melkert.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:22:03 #179
144250 doesss
Show me the money
pi_36680730
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:19 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar was dat niet meer een kwestie van Melkert dan van Fortuyn?

Ik denk dat Verdonk een zwaardere dobber heeft aan Bos, dan Fortuyn destijds aan Melkert.
Mee eens.
Maar het is wel bewezen dat er potentieel voor rechts zit bij de pvda.
Anders waren ze toen niet massaal naar Fortuin gerend.
Life is just a ride!
pi_36680838
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:22 schreef doesss het volgende:

[..]

Mee eens.
Dat had ook veel te maken met de uitstraling van Melkert, en ook PvdA-stemmers hadden het gevoel niet gehoord te worden. Het rennen naar Fortuyn was meer uit protest tegen de houding van politici, dan daadwerkelijk de rechtste standpunten zelf., denk ik.
Inmiddels heeft de PvdA nu wel een leider met charisma, dus ik denk dat de overstap naar de VVD van PvdA-stemmers niet zo groot zal zijn, als in 2002.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:26:15 #181
144250 doesss
Show me the money
pi_36680899
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:24 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat had ook veel te maken met de uitstraling van Melkert, en ook PvdA-stemmers hadden het gevoel niet gehoord te worden. Het rennen naar Fortuyn was meer uit protest tegen de houding van politici, dan daadwerkelijk de rechtste standpunten zelf., denk ik.
Inmiddels heeft de PvdA nu wel een leider met charisma, dus ik denk dat de overstap naar de VVD van PvdA-stemmers niet zo groot zal zijn, als in 2002.
Waarom zijn ze toen dan niet massaal naar de SP gegaan. Of GL?
Life is just a ride!
pi_36680918
Vanwege de complete hype.
pi_36680935
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:22 schreef doesss het volgende:

[..]

Mee eens.
In geval van Fortuyn was dat vooral integratieproblematiek en juist die problematiek wordt kennelijk veelal in de wat lagere regionen van de samenleving gevoeld. Toevallig ook de regionen die eerder naar de linkerkant van het politieke spectrum neigen.

Maar goed, mensen die zich tot het PvdA van Bos aangetrokken voelen vanwege zijn pleidooien voor solidariteit, zullen niet makkelijk te lokken zijn voor Verdonk. Maar we zullen zien.

De PvdA is nu groot genoeg om er vanuit te gaan dat lang niet iedereen die zegt nu PvdA te stemmen, zo honkvast is dat daar voor andere partijen niets meer te halen valt.
pi_36680977
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef du_ke het volgende:
Idd
  woensdag 5 april 2006 @ 17:28:09 #185
144250 doesss
Show me the money
pi_36680989
quote:
Okee, de mensen zijn dom en de geschiedenis is een hype.
Zo komen we ergens.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:28:45 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36681020
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef doesss het volgende:

[..]

Waarom zijn ze toen dan niet massaal naar de SP gegaan. Of GL?
SP is natuurlijk wel bijna verdubbeld bij die verkiezingen. Maar er zit nog wel een aardig verschil tussen PvdA en de SP.
pi_36681027
quote:
Vanwege de wijze waarop de LPF de immigratiepoltiek en aanverwante vraagstukken aan de kaak stelde.
pi_36681108
Het stemmen van veel PvdA-stemmers op Fortuyn was gewoon een proteststem tegen de bureaucratische overheid, de politici die in een Haagse ivoren toren zaten. Het feit dat ze massaal voor Fortuyn gingen was allereerst doordat Fortuyn op dat moment het beste dat onderbuikgevoel vertegenwoordigde. En bovendien speelden die politici de populariteit van Fortuyn alleen maar in de kaart, door Fortuyn niet te feliciteren na afloop van de gemeenteraadsverkiezingen en nog een aantal van die zaken, hierdoor gooide Melkert bij zijn eigen achterban ook zijn eigen ruiten in.
pi_36681154
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:31 schreef Urquhart het volgende:
Het stemmen van veel PvdA-stemmers op Fortuyn was gewoon een proteststem tegen de bureaucratische overheid, de politici die in een Haagse ivoren toren zaten. Het feit dat ze massaal voor Fortuyn gingen was allereerst doordat Fortuyn op dat moment het beste dat onderbuikgevoel vertegenwoordigde. En bovendien speelden die politici de populariteit van Fortuyn alleen maar in de kaart, door Fortuyn niet te feliciteren na afloop van de gemeenteraadsverkiezingen en nog een aantal van die zaken, hierdoor gooide Melkert bij zijn eigen achterban ook zijn eigen ruiten in.
lijkt me een faire beschouwing.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:33:31 #190
144250 doesss
Show me the money
pi_36681184
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:27 schreef Argento het volgende:

[..]

In geval van Fortuyn was dat vooral integratieproblematiek en juist die problematiek wordt kennelijk veelal in de wat lagere regionen van de samenleving gevoeld. Toevallig ook de regionen die eerder naar de linkerkant van het politieke spectrum neigen.

Maar goed, mensen die zich tot het PvdA van Bos aangetrokken voelen vanwege zijn pleidooien voor solidariteit, zullen niet makkelijk te lokken zijn voor Verdonk. Maar we zullen zien.

De PvdA is nu groot genoeg om er vanuit te gaan dat lang niet iedereen die zegt nu PvdA te stemmen, zo honkvast is dat daar voor andere partijen niets meer te halen valt.
En wat zal Verdonks stokpaardje worden? Juist integratieproblematiek.
Vooral je laatste punt is een waarheid als een koe.
De solide achterban van de pvda zal 30/35 zetels zijn. De rest zijn geen zekerheid.
Sterker nog ik denk gat dat zwevende kiezers zijn die redelijk makkelijk beinvloedbaar zijn.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:34:58 #191
144250 doesss
Show me the money
pi_36681233
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

SP is natuurlijk wel bijna verdubbeld bij die verkiezingen. Maar er zit nog wel een aardig verschil tussen PvdA en de SP.
Bij de grote lijn blijven gaarne.
Life is just a ride!
pi_36681236
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:33 schreef doesss het volgende:

[..]

En wat zal Verdonks stokpaardje worden? Juist integratieproblematiek.
Terwijl dat blijkens de gemeenteraadsverkiezingen helemaal niet zon belangrijk issue meer was.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:40:22 #193
144250 doesss
Show me the money
pi_36681399
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Terwijl dat blijkens de gemeenteraadsverkiezingen helemaal niet zon belangrijk issue meer was.
Het issue heeft aan kracht ingeboet omdat bijn alle partijen de standpunten van Fortuin op dat punt in meer of mindere mate hebben over genomen.
Verdonk kan dit issue weer groter maken door te stellen dat andere er de mond van vol hebben maar dat zij er daadwerkelijk iets aan doet. De kans is groot dat ze dat gaat proberen.
Life is just a ride!
pi_36681461
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:40 schreef doesss het volgende:

[..]Verdonk kan dit issue weer groter maken door te stellen dat andere er de mond van vol hebben maar dat zij er daadwerkelijk iets aan doet. De kans is groot dat ze dat gaat proberen.
Maar dat is eenvoudig af te schieten door naar de cijfers te kijken. Ze laat de helft toe en wat ze wel uitzet gaat ook geregeld mis. Om over de grotere aantallen illegalen nog maar te zwijgen...
  woensdag 5 april 2006 @ 17:48:36 #195
144250 doesss
Show me the money
pi_36681615
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar dat is eenvoudig af te schieten door naar de cijfers te kijken. Ze laat de helft toe en wat ze wel uitzet gaat ook geregeld mis. Om over de grotere aantallen illegalen nog maar te zwijgen...
Daar gaat het dus niet om.
In mijn voorgaande post heb ik gesteld dat rond de 20 zetels van het gepeilde totaal van de pvda,
zwevende kiezers zijn die in verhouding makkelijk beinvloedbaar zijn.
Er is een grote kans dat deze kiezer wel gevoelig zijn voor Verdonks integratie verhaal.
Ofdat dit nu retoriek is of niet.
Life is just a ride!
pi_36681669
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:48 schreef doesss het volgende:

[..]

Daar gaat het dus niet om.
In mijn voorgaande post heb ik gesteld dat rond de 20 zetels van het gepeilde totaal van de pvda,
zwevende kiezers zijn die in verhouding makkelijk beinvloedbaar zijn.
Er is een grote kans dat deze kiezer wel gevoelig zijn voor Verdonks integratie verhaal.
Ofdat dit nu retoriek is of niet.
Het gaat niet zozeer op het intregratie verhaal van Verdonk. Het gaat er meer om dat Verdonk het imago heeft van een daadkrachtig bestuurder. Dat zou eventueel PvdA-stemmers over de streep trekken.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:51:27 #197
144250 doesss
Show me the money
pi_36681695
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:50 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer op het intregratie verhaal van Verdonk. Het gaat er meer om dat Verdonk het imago heeft van een daadkrachtig bestuurder. Dat zou eventueel PvdA-stemmers over de streep trekken.
Goed punt.
Life is just a ride!
pi_36681780
NOVA wijt de hele uitzending van NOVA aan Verdonk vanavond.
pi_36681909
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ach, dat zal wel meevallen. De mensen binnen deze partijen hebben echt wel een gezond portie verstand. Ik vind dit argument ook echt een dooddoener van de rechterkant.
Verzin eens iets nieuws, zou ik zeggen.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:01:02 #200
144250 doesss
Show me the money
pi_36681974
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef kriele het volgende:

[..]

Ach, dat zal wel meevallen. De mensen binnen deze partijen hebben echt wel een gezond portie verstand. Ik vind dit argument ook echt een dooddoener van de rechterkant.
Verzin eens iets nieuws, zou ik zeggen.
Reageer eens op iets nieuws, zou ik zeggen.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 18:04:14 #201
144250 doesss
Show me the money
pi_36682069
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:54 schreef pberends het volgende:
Verdonk heeft duidelijk een grote media aantrekkingskracht.
Ze is controversieel. Je houdt van haar of je haat haar. De media smullen nu al.
En dit zal haar allemaal in de kaart kunnen spelen.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 18:10:59 #202
61927 DaveM
uitgefokt
pi_36682243
Verdonk is een zegen voor Nederland.
Helaas krijg je de partij van Dekker en Hoogervorst er gratis bij.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:14:13 #204
45206 Pietverdriet
pi_36682313
hoorde haar net op Radio 1, je moet d´r nageven, ze weet van campange voeren.
pi_36682386
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:14 schreef pberends het volgende:
Dat verhaal, gewoon Fortuyn .
Volgens mij heeft Kay van der Linde gewoon weer het "script" van 2002 uit zijn archiefkast gehaald
pi_36682451
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef doesss het volgende:

[..]

Reageer eens op iets nieuws, zou ik zeggen.
Waar bemoei jij je mee?
  woensdag 5 april 2006 @ 18:41:55 #207
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36683060
Rutte ziet de bui al hangen.

Ik hoorde op het journaal dat hij al begon te jammeren dat Verdonk had gezegd dat zij zelf daadkrachtig is en dus impliciet dat Rutte dat niet is. Dat vond hij niet leuk.

Tja, Rutte verwijt zelf de PvdA van alles, maar begint bij de eerste de beste tegenwerking zelf te piepen.
pi_36683102
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:41 schreef SjonLok het volgende:

Tja, Rutte verwijt zelf de PvdA van alles, maar begint bij de eerste de beste tegenwerking zelf te piepen.
Inderdaad, dit belooft nog wat te worden.
pi_36683408
Dag Rita!
pi_36683667
Men roept wel steeds dat Rutte voor verjonging in de VVD kan zorgen, maar hij zit er al flink wat jaartjes hoor ...

Rita Verdonk is misschien qua leeftijd ouder, maar is wel nog fris en nieuw binnen de VVD.
pi_36684334
quote:
Verdonk en Rutte openen de strijd

` Tussen de VVD-kandidaatlijsttrekkers
Verdonk en Rutte is na de presentatie
van Verdonk meteen de strijd ontbrand.
De VVD-minister zei bij de opening van
haar campagne dat zij meer daadkracht
heeft dan Rutte en afspraken nakomt.

De VVD-staatssecretaris noemt het onzin
wat Verdonk zegt en hoopt dat het "bij
dit verwijt blijft".Hij vindt dat zij
moet stoppen "met dit flauwe gedoe".

Verdonk heeft als doelstelling om meer
te snijden in regels en management.
Daardoor krijgen de zorg,ondernemers,
politie en het onderwijs het een stuk
eenvoudiger,legde Verdonk uit.Ze mikt
bij de Kamerverkiezingen op 40 zetels.
pi_36684382
Laat ze elkaar maar lekker afmaken binnen de VVD
pi_36684463
Een vriend van me zei: "Het lijkt wel alsof ze vis staat te verkopen, dat schreeuwen en kijven"

woensdag 5 april 2006 @ 19:36:10 #214
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36684818
Verdonk zorgt iig. voor gesundes Volksempfinden bij de VVD
pi_36685125
Het dwingt de parij iig om een koers te kiezen .
  woensdag 5 april 2006 @ 19:45:25 #216
45206 Pietverdriet
pi_36685134
Verdonk en Kalou zitten in de nieuwe reclamespot van Centraal Beheer.
Hij is geweldig.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:46:39 #217
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36685184
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij is geweldig.
Is die ook online te bekijken?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 19:47:31 #218
45206 Pietverdriet
pi_36685219
  woensdag 5 april 2006 @ 19:50:58 #219
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36685357
quote:
Die is echt goed!!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36686043
Ik heb dat gekke gevoel dat het zo weer kan gebeuren, dat mensen blind achter iemand aanlopen.
  woensdag 5 april 2006 @ 20:12:33 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36686213
En als ze blind achter Wouter/Jan aanhobbelen is het wel goed?
  woensdag 5 april 2006 @ 20:14:19 #222
16715 Mylene
*schatje*
pi_36686280
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:54 schreef pberends het volgende:
Ferry zal er dan ook zeker zijn. Top .
  woensdag 5 april 2006 @ 20:16:54 #223
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36686375
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Dat mag schijnbaar wel maar als het iemand van rechts is hoor je iedereen klagen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36686439
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat mag schijnbaar wel maar als het iemand van rechts is hoor je iedereen klagen
Nooit van het kontje van Wouter gehoord?
pi_36686461
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Nee - maar zie je dat dan gebeuren?
pi_36686471
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij is geweldig.
Het enige dat uit die reclamespot blijkt is dat Nederland ook zonder Kalou de finale wel haalt. Wie de finale wint, laat de spot wijzenlijk buiten beschouwing.
pi_36686593
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:19 schreef Argento het volgende:

[..]

Het enige dat uit die reclamespot blijkt is dat Nederland ook zonder Kalou de finale wel haalt. Wie de finale wint, laat de spot wijzenlijk buiten beschouwing.
Ja, neem het even serieus
  woensdag 5 april 2006 @ 20:23:40 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36686629
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - maar zie je dat dan gebeuren?
Dat heb je deze gemeenteraadverkiezingen toch gezien.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36686663
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat heb je deze gemeenteraadverkiezingen toch gezien.
Nee, hoezo?
pi_36686691
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, neem het even serieus
doe ik niet, maar ik zie de boodschap van de commercial niet.
  woensdag 5 april 2006 @ 20:28:50 #231
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36686843
Hmm, stukjes gezien van haar optreden en ik vind het erg houterig en gemaakt overkomen. En ik merkte dat ik al heel lang haar stem niet meer had gehoord; dat doet de boodschap ook niet veel goeds...

En fantastisch de reactie van Rutte, schitterend gewoon.
Zo ben je de gedoodverfde winnaar, en zo wordt hij omver geblazen door alle aandacht rondom Verdonk om vervolgens je aangevallen te voelen.
  woensdag 5 april 2006 @ 20:29:48 #232
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36686878
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Alles hobbelt achter de SP en PvdA aan. Zo ging het met de LPF ook
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36686917
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Alles hobbelt achter de SP en PvdA aan. Zo ging het met de LPF ook
Kom op zeg, je maakt geen verschil tussen partijen met een traditie en nieuwe partijen die even mee komen doen?
pi_36686981
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, stukjes gezien van haar optreden en ik vind het erg houterig en gemaakt overkomen. En ik merkte dat ik al heel lang haar stem niet meer had gehoord; dat doet de boodschap ook niet veel goeds...

Zo ben je de gedoodverfde winnaar, en zo wordt hij omver geblazen door alle aandacht rondom Verdonk om vervolgens je aangevallen te voelen.
Inmiddels ben ik er toch wel van overtuigd dat de VVD er beter aan had gedaan om de lijsttrekker binnenskamers te kiezen, om vervolgens met die nieuwe lijsttrekker voorop de potentiele kiezer tegemoet te treden.
  woensdag 5 april 2006 @ 20:41:01 #235
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36687349
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Inmiddels ben ik er toch wel van overtuigd dat de VVD er beter aan had gedaan om de lijsttrekker binnenskamers te kiezen, om vervolgens met die nieuwe lijsttrekker voorop de potentiele kiezer tegemoet te treden.
Ik denk dat dit de VVD geen windeieren gaat leggen. Zoveel aandacht kan je niet kopen. De media zijn alweer aan het soppen over de Pim-factor en net als destijds met Fortuyn is dit kassa voor de Verdonk en de VVD. Vooral omdat Rutte ook nog in de race is en dus de sociaal-liberalen die wellicht niet zo gediend zijn van de methode Verdonk ook nog binden voordat de VVD-leden kunnen kiezen. Dat is bijna 2 maanden waar beide vleugels van de VVD zich goed bij kunnen voelen, met eventueel een aantrekkingskracht voor anderen. Ik voorspel een aardige groei van de VVD in de peilingen (28 - 30) en met een beetje geluk kan de gekozen lijsttrekker dat momentum vasthouden voor eventuele verdere groei.
pi_36687520
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Ferry zal er dan ook zeker zijn. Top .
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Minister Verdonk

"U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg." Rita Verdonk lanceerde vandaag haar campagne om lijsttrekker te worden van de VVD. Mét een oproep om weer trots te zijn op Nederland. Ze ontweek alle vragen van de media maar de boodschap was helder: tegen een links kabinet en voor hardwerkende burgers en ondernemers. Verdonk betitelde zichzelf als 'niet links of rechts, maar recht door zee'.

NOVA staat vandaag geheel in het teken van het mogelijke lijsttrekkerschap van minister Verdonk: wat heeft zij de afgelopen jaren betekend voor de Nederlandse politiek in het algemeen en voor de multi-culturele samenleving in het bijzonder? Hoe zal de politiek eruit gaan zien als zij lijsttrekker van de VVD wordt?

NOVA maakte een portret van de minister. En met een aantal gasten wordt er vanavond in NOVA gedebatteerd over bovenstaande vragen.

Presentatie: Ferry Mingelen
pi_36687545
Rechtse media
  woensdag 5 april 2006 @ 20:45:49 #238
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36687547
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de VVD geen windeieren gaat leggen. Zoveel aandacht kan je niet kopen. De media zijn alweer aan het soppen over de Pim-factor en net als destijds met Fortuyn is dit kassa voor de Verdonk en de VVD. Vooral omdat Rutte ook nog in de race is en dus de sociaal-liberalen die wellicht niet zo gediend zijn van de methode Verdonk ook nog binden voordat de VVD-leden kunnen kiezen. Dat is bijna 2 maanden waar beide vleugels van de VVD zich goed bij kunnen voelen, met eventueel een aantrekkingskracht voor anderen. Ik voorspel een aardige groei van de VVD in de peilingen (28 - 30) en met een beetje geluk kan de gekozen lijsttrekker dat momentum vasthouden voor eventuele verdere groei.
Zal best een zo kunnen zijn.
Alleen de interne strijd is niet ideaal. Goede debatten onderling wel, maar als Rutte nu al klaagt dar Verdonk valsspeelt. Ja dat belooft wat. Geweldige reactie natuurlijk van Rutte. Om zo tussen al het Verdonk geweld ook nog ff wat tijd mee te pikken. Kinderachtig is het wel.
Dat doet me aan mensen denken die in debatten na de gemeenteraadsverkiezingen de gespreksleider gaan vragen of die een tegenstander niet onder de duim kan houden
And that is the news.''
pi_36687568
Maarja, het verhaal van de VVD is toch per definitie ongeloofwaardig. Ze zitten al 20 jaar in de regering, dan moet je toch wel uitgepoept zijn met je ideëen. Of hebben ze nog langer de tijd nodig?
  woensdag 5 april 2006 @ 20:46:42 #240
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36687584
quote:
Rutte noemt uitspraken Verdonk beledigend

ANP

AMSTERDAM - Kandidaatlijsttrekker Rutte van de VVD vindt de uitspraken die zijn tegenkandidaat Verdonk woensdag op haar persconferentie over hem heeft gedaan ‘beledigend voor de VVD-leden’.

Rutte heeft dat gezegd in een interview met RTL Nieuws. Hij wil dat Verdonk stopt met dit ‘flauwe gedoe’. Verdonk zei in antwoord op de vraag wat haar onderscheidt van Rutte dat zij voor ‘daadkracht en duidelijkheid’ is.

Ook onderstreepte ze diverse keren dat zij ‘haar afspraken nakomt’, waarmee ze de suggestie leek te wekken dat Rutte dat niet doet. Rutte hierover: ‘Het is beledigend voor de leden, die een inhoudelijke keuze moeten maken. Ik ga niet met modder teruggooien, maar het is onzin en het is schadelijk voor de VVD.’

Vicepremier Zalm van de VVD zei in een reactie te hopen dat Verdonk en Rutte een ‘goede, faire en enthousiaste campagne zullen voeren, waarbij ze zichzelf presenteren en niet te veel praten over anderen’. Hij sprak van ‘aanloopproblemen’. Zalm vindt het niet terecht dat Verdonk de daadkracht van Rutte in twijfel trekt. ‘Beiden zijn daadkrachtig. Verschil in daadkracht kan het niet zijn.’

pi_36687624
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Bij RTL Boulevard zei Rutte dat hij gewoon op de nummer 2 gaat staan op de lijst als Verdonk het wordt.
  woensdag 5 april 2006 @ 20:48:38 #242
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36687647
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Sidekick het volgende:

houterig vind ik nogal positief .
Ik krijg een licht gevoel van plaatsvervangende schaamte als ik verdonk hoor spreken als ze probeert als een groots staatsman te spreken. De intonatie en de pauze's pst ze wel toe, maar verder is het verre van een staatsman die je hoort. Het zijn bijster inspirerende toespraken. Dit is niet de eerste keer dat het een beetje geforceerd overkomt.
And that is the news.''
  woensdag 5 april 2006 @ 20:50:06 #243
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36687709
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef pberends het volgende:
Maarja, het verhaal van de VVD is toch per definitie ongeloofwaardig. Ze zitten al 20 jaar in de regering, dan moet je toch wel uitgepoept zijn met je ideëen. Of hebben ze nog langer de tijd nodig?
tuurlijk hebben ze meer ideeen. Het beleid van dit kabnet was uiteindelijk niet goed en het moet anders en minder bureaucratie en bla bla. de standaard retoriek waardoor de vvd al zo lang regeert. Dat ze dat gelukt is vind ik wel knap. De manier waarop verre van netjes.
And that is the news.''
pi_36687711
Mén, wat een amateuristische bende, die zogenaamde rede van Verdonk. Brrrr. Alle vergelijkingen met Fortuyn die hier voorbij komen mogen direcht de vullisbak in, want wat hij wél had ontbeert deze ijskoningin totaal: charme.
pi_36687800
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Wat is de directe invloed van de media? Ik doel op Frits Wester die van de RTLnieuws redactie de vrijheid kreeg vanuit zijn persoonlijke opvattingen Verdonk's presentatie op primetime-TV af te brengen?

en is aandacht nu wel echt een 'commodity'? Tuurlijk, VVD staat in de picture, maar wie, die gisteren niet op VVD zou stemmen zou dat nu, met twee ruziende kandidaatlijsttrekkers, wel doen?
pi_36687924
Verdonk heeft natuurlijk het voordeel dat sommigen in haar de eerste vrouwlijke premier zien.
  woensdag 5 april 2006 @ 20:55:05 #247
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36687946
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef pberends het volgende:
Nieuwe mensen, nieuwe ideeen, nieuwe tijd, nieuwe opvattingen, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Politiek wordt steeds minder ook een arena voor partijen, maar voor spraakmakende en charismatische mensen.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:03:15 #248
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36688279
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:51 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Wat is de directe invloed van de media? Ik doel op Frits Wester die van de RTLnieuws redactie de vrijheid kreeg vanuit zijn persoonlijke opvattingen Verdonk's presentatie op primetime-TV af te brengen?

en is aandacht nu wel echt een 'commodity'? Tuurlijk, VVD staat in de picture, maar wie, die gisteren niet op VVD zou stemmen zou dat nu, met twee ruziende kandidaatlijsttrekkers, wel doen?
Ach, zo'n ruzie is het nu ook weer niet. Rutte is een dom bezig, maar het verkleint alleen maar zijn eigen kansen een beetje.

De mensen die gisteren nog niet op de VVD zouden willen stemmen zijn de Wildersen, Nawijnen en Pastoren die dankzij Verdonk (terug) naar de VVD gaan. Als zelfs Pastors en Nawijn al aangeven dat een eigen landelijke partij geen nut heeft als Verdonk bij de VVD zit omdat ze op 1 lijn zit dan kan je nagaan hoe makkelijk is om dat electoraat binnen te hengelen. Rutte daarentegen zie ik niet zo'n invloed hebben, maar kan de komende twee maanden nog hoop geven aan de sociaal liberalen.

De oplossing voor de split onder Van Aartsen van de VVD is simpel gebleken: stel twee leiders aan.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:20:05 #249
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36688909
Dit wordt echt leuk. Als verdonk straks wint, dan kan ze gebruik gaan maken van een ijzersterke slogan:

Verdonk:
quote:
Ik word de eerste vrouwelijke minister-president van dit land!

Ik geef 'r nog best kans
pi_36688926
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ach, zo'n ruzie is het nu ook weer niet. Rutte is een dom bezig, maar het verkleint alleen maar zijn eigen kansen een beetje.

De mensen die gisteren nog niet op de VVD zouden willen stemmen zijn de Wildersen, Nawijnen en Pastoren die dankzij Verdonk (terug) naar de VVD gaan. Als zelfs Pastors en Nawijn al aangeven dat een eigen landelijke partij geen nut heeft als Verdonk bij de VVD zit omdat ze op 1 lijn zit dan kan je nagaan hoe makkelijk is om dat electoraat binnen te hengelen. Rutte daarentegen zie ik niet zo'n invloed hebben, maar kan de komende twee maanden nog hoop geven aan de sociaal liberalen.

De oplossing voor de split onder Van Aartsen van de VVD is simpel gebleken: stel twee leiders aan.
Er vanuitgaande dat iedereen die op Pastors en Nawijn zou stemmen als die een nationale partij begonnen waren, het nu bij Wilders zoeken, dan zou dat de VVD een zetelwinst van ongeveer 6 opleveren (waar staat Wilders vandaag de dag in de peilingen?). Bij lange niet genoeg om de verlangde 38 a 40 zetels te vergaren.

Van Aartsen heeft ns laten weten dat Wilders weer welkom is bij de VVD. Natuurlijk toen Wilders goed stond in de peilingen. Wilders ging daar wijselijk niet op in. Nu staat Wilders een stuk lager in de peilingen en komt de VVD met Verdonk en/of Rutte. Wat is de kans dat Wilders alsnog eieren voor zijn geld kiest?
  woensdag 5 april 2006 @ 21:27:30 #251
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36689189
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat iedereen die op Pastors en Nawijn zou stemmen als die een nationale partij begonnen waren, het nu bij Wilders zoeken, dan zou dat de VVD een zetelwinst van ongeveer 6 opleveren (waar staat Wilders vandaag de dag in de peilingen?). Bij lange niet genoeg om de verlangde 38 a 40 zetels te vergaren.
Verdonk heeft bij het CDA ook nog wat aantrekkingskracht natuurlijk. Misschien niet 40 zetels, maar een groei zie ik wel.
quote:
Van Aartsen heeft ns laten weten dat Wilders weer welkom is bij de VVD. Natuurlijk toen Wilders goed stond in de peilingen. Wilders ging daar wijselijk niet op in. Nu staat Wilders een stuk lager in de peilingen en komt de VVD met Verdonk en/of Rutte. Wat is de kans dat Wilders alsnog eieren voor zijn geld kiest?
Wilders heb ik niet gehoord over het terugtrekken; het waren alleen Pastors en Nawijn die daarover spraken. Maar Verdonk die hamert op minder ambtenaren, lagere belastingen, betere zorg, etc maait het gras onder de voeten van Wilders weg, met het voordeel onderdeel te zijn van een stabiele partij en ze heeft zichzelf al 'bewezen' als minister (volgens haar achterban dan).
pi_36689592
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Wilders doet goede zaken hoor, hij heeft nauwelijks nog mediaaandacht en staat nog steeds 5 tot 10 zetels in De Hond en NIPO.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:38:47 #253
40566 Ericr
Livewrong
pi_36689641
"U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg."

Ik wacht dan maar weer op politici die gaan voorlezen uit het dagboek van Anne Frank of zo, wat een nepkloon is die Verdonk zeg. Kaij is niet bijster origineel met zijn slogan.
pi_36689664
Wel weer erg irritant dat heel NOVA over Verdonk gaat - notabene een kandidaat lijsttrekker.

Sommige media lopen echt met alle hypes mee
pi_36689856
Lijkt wel of de pers spontaan een stijve krijgt wanneer de naam Kay van der Linde valt. Z'n naam is al genoeg schijnbaar om een soort campagne op gang te brengen.
pi_36689900
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
Wel weer erg irritant dat heel NOVA over Verdonk gaat - notabene een kandidaat lijsttrekker.

Sommige media lopen echt met alle hypes mee
Laat de VVD wie lijsttrekker wordt maar intern uitvechten zou je zeggen. Daar gaan immers van 40.000 vvd leden over, en niet 16 miljoen Nederlanders. Maar nee hoor, de media staat al helemaal paraat.
pi_36690016
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:43 schreef pberends het volgende:
Lijkt wel of de pers spontaan een stijve krijgt wanneer de naam Kay van der Linde valt. Z'n naam is al genoeg schijnbaar om een soort campagne op gang te brengen.
Ja, terwijl die vent echt helemaal niks met politiek heeft. Alleen met strategie en communicatie en mannetjesmakerij.

Ik hou absoluut niet van die manier van omgaan met de politiek: steeds maar roepen dat het om de inhoud gaat maar die puur pragmatisch en populistisch benaderen. Louter vanuit een winstperspectief en vanuit calculatie en nauwelijks vanuit idealisme en visie. Da thoorde je ook zo goed in die toepsraak van verdonk vandaag, typische Kay toespraak.
pi_36690068
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, terwijl die vent echt helemaal niks met politiek heeft. Alleen met strategie en communicatie en mannetjesmakerij.

Ik hou absoluut niet van die manier van omgaan met de politiek: steeds maar roepen dat het om de inhoud gaat maar die puur pragmatisch en populistisch benaderen. Louter vanuit een winstperspectief en vanuit calculatie en nauwelijks vanuit idealisme en visie. Da thoorde je ook zo goed in die toepsraak van verdonk vandaag, typische Kay toespraak.
Inkoppertjestoespraak, ik hoorde niets nieuws.
pi_36690071
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:46 schreef SCH het volgende:

Ik hou absoluut niet van die manier van omgaan met de politiek: steeds maar roepen dat het om de inhoud gaat maar die puur pragmatisch en populistisch benaderen.
Goede samenvatting van Bos zijn retoriek
  woensdag 5 april 2006 @ 21:48:03 #260
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36690082
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:43 schreef pberends het volgende:
En dat terwijl die kerel niet eens zo geweldig is, de ene keer dat ik hem IRL hoorde spreken, sprak hij zichzelf meerdere malen tegen.
pi_36690103
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:47 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Goede samenvatting van Bos zijn retoriek
Leg uit - ik ben geen BOs-fan maar vindt wel dat hij een authentieker verhaal heeft. Maar jij vindt Bos en Verdonk op elkaar lijken?
pi_36690266
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

En dat terwijl die kerel niet eens zo geweldig is, de ene keer dat ik hem IRL hoorde spreken, sprak hij zichzelf meerdere malen tegen.
Ik vond nog een aardige quote van Sidekick...
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:24 schreef Sidekick het volgende:

Ik heb het gevoel dat vrouwen lastiger stemmen trekken dan mannen. Ik hoor mensen als Kay van der Linde dat ook roepen. Een vrouw heeft politiek gezien nog een grote achterstand.
Hebben we destijds niet een topic over Kay n.a.v. dat college dat hij gaf op de UVA?

Hij had toen ook een uitspraak dat er zo'n 50 zetels voor het oprapen liggen, mits de juiste lijsttrekker opstaat. En daar wilde hij dan graag bij zijn, een soort van revanche voor het debacle met Leefbaar destijds.
pi_36690391
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vond nog een aardige quote van Sidekick...
[..]

Hebben we destijds niet een topic over Kay n.a.v. dat college dat hij gaf op de UVA?

Hij had toen ook een uitspraak dat er zo'n 50 zetels voor het oprapen liggen, mits de juiste lijsttrekker opstaat. En daar wilde hij dan graag bij zijn, een soort van revanche voor het debacle met Leefbaar destijds.
Verdonk is ook geen typische vrouw als Van der Laan en Halsema natuurlijk.
pi_36690559

Aardige stijging voor Verdonk afgelopen week.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:48:50 #265
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36692457
Wat een dieptragisch optreden van die Verdonk vandaag

'Weet je wat? Ik ga mij even presenteren als de daadkrachtige mevrouw van het volk, die die hoge heren in Den Haag wel eens een poepie zal laten ruiken (als ze maar niet ontdekken dat ik er zelf ook een ben)'

Lachwekkende en potsierlijke vertoning

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36693390
NOVA liet goed zien hoe Verdonk (of beter Kay van der Linde) de speech van Fortuyn gewoon hebben gekopieerd.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:19:17 #267
93744 Finder_elf_towns
pi_36693487
Maar Verdonk is domweg gewoon fantastisch. Ik kijk nu al uit naar de Thabit's van deze aarde die in extreemlinkse programma's als 2vandaag helemaal gek van woede en onbegrip worden.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:20:18 #268
136 V.
pi_36693518
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar Verdonk is domweg gewoon fantastisch.
Maar waarom dan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:32:40 #269
93744 Finder_elf_towns
pi_36693937
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar waarom dan

V.
Omdat ze ruggengraat heeft. Voordat ze het heeft over integratie of uitzettingsbeleid, maakt ze (bijvoorbeeld) niet eerst een knieval van een uur lang, met als rode draad dat ze "persoonlijk het beleid ook niet aangenaam vind, maar toch uit moet voeren". Ze legt zichzelf geen niet-bestaande en/of politiek-correcte beperkingen (in uitvoering van beleid en debat) op, waar anderen nogal een handje van hebben.

Nauwelijks geflip-flop en het enige waar ze tot nu toe in beperkte mate in afgedaan is de uitvoering van haar beleid, waar ze natuurlijk afstand van kan nemen.

Ook helpt natuurlijk mee dat ze een deel van media tegen ze heeft. Wat altijd voor een politicus spreekt.
pi_36694222
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:01 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Aardige stijging voor Verdonk afgelopen week.
Verdonk ook bij D66 geliefder dan Rutte, had ik niet verwacht bij hen
  woensdag 5 april 2006 @ 23:58:08 #271
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36694698
Net bij Barend en Van Dorp:

De volgende minister-president van Nederland is
Balkenende: 6%
Wouter Bos: 42%
Rita Verdonk: 52%

Valt me tegen. Ik had Verdonk wat hoger ingeschat.
pi_36695053
jeeh, wat een gemaakt optreden van mevrouw Verdonk. leek wel een toneel stukje. Wat zag ze er 'leuk' uit, heeft ze make-up ontdekt?

Ik vond het niks.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 6 april 2006 @ 01:18:32 #273
136 V.
pi_36696500
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:58 schreef SjonLok het volgende:
Net bij Barend en Van Dorp:

De volgende minister-president van Nederland is
Balkenende: 6%
Wouter Bos: 42%
Rita Verdonk: 52%

Valt me tegen. Ik had Verdonk wat hoger ingeschat.
Valt mij tegen van de Nederlanders. Ik heb al niet zo'n hoge pet op van veel van mijn landgenoten, en tóch weten ze nog teleur te stellen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 6 april 2006 @ 01:21:52 #274
136 V.
pi_36696555
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Omdat ze ruggengraat heeft. Voordat ze het heeft over integratie of uitzettingsbeleid, maakt ze (bijvoorbeeld) niet eerst een knieval van een uur lang, met als rode draad dat ze "persoonlijk het beleid ook niet aangenaam vind, maar toch uit moet voeren". Ze legt zichzelf geen niet-bestaande en/of politiek-correcte beperkingen (in uitvoering van beleid en debat) op, waar anderen nogal een handje van hebben.

Nauwelijks geflip-flop en het enige waar ze tot nu toe in beperkte mate in afgedaan is de uitvoering van haar beleid, waar ze natuurlijk afstand van kan nemen.
Tsja, zo kun je die omhooggevallen portier ook duiden. Met heeeeel veel goede wil en weinig inzicht.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36697748

pi_36697779
quote:
Rutte noemt uitspraken Verdonk beledigend

Rutte heeft dat gezegd in een interview met RTL Nieuws. Hij wil dat Verdonk stopt met dit ‘flauwe gedoe’. Verdonk zei in antwoord op de vraag wat haar onderscheidt van Rutte dat zij voor ‘daadkracht en duidelijkheid’ is.

Ook onderstreepte ze diverse keren dat zij ‘haar afspraken nakomt’, waarmee ze de suggestie leek te wekken dat Rutte dat niet doet. Rutte hierover: ‘Het is beledigend voor de leden, die een inhoudelijke keuze moeten maken. Ik ga niet met modder teruggooien, maar het is onzin en het is schadelijk voor de VVD.’

Vicepremier Zalm van de VVD zei in een reactie te hopen dat Verdonk en Rutte een ‘goede, faire en enthousiaste campagne zullen voeren, waarbij ze zichzelf presenteren en niet te veel praten over anderen’. Hij sprak van ‘aanloopproblemen’. Zalm vindt het niet terecht dat Verdonk de daadkracht van Rutte in twijfel trekt. ‘Beiden zijn daadkrachtig. Verschil in daadkracht kan het niet zijn.’
bron
quote:
Zorg bij VVD over gevecht Rutte-Verdonk

DEN HAAG - In de VVD is tussen Mark Rutte en Rita Verdonk een fel gevecht ontbrand om het lijsttrekkerschap. Verdonk suggereerde dinsdag in een interview dat haar tegenstrever daadkracht ontbeert. Rutte daagde haar daarop uit voor een reeks van debatten. In VVD-kringen bestaat bezorgdheid over mogelijk negatieve effecten van de strijd.

Verdonk maakt deze week in een interview met Elsevier bekend dat zij zich kandidaat stelt voor het leiderschap van haar partij. ‘Ik heb er met familie, vrienden en partijgenoten over gesproken. Ik zeg nu luid en duidelijk: Ja, let’s go.’ Vandaag zal de minister tijdens de Bouw-RAI in Amsterdam een toelichting geven op haar campagne.

Zij kondigt aan dat zij de belasting wil verlagen en van Nederland een ondernemend land wil maken met minder bureaucratische regels. Daarnaast vindt zij dat de VVD zorg moet bieden voor ‘mensen die het nodig hebben’, zoals ouderen en kinderen.

Op de vraag wat het verschil met Mark Rutte is, antwoordt zij: ‘Dat is m’n derde punt: afspraak is afspraak. Wat ik in gang zet, wil ik ook waarmaken. Het Nederlandse bed moet worden opgeschud. Maar ik blijf binnen de liberale kaders.’ Verdonk wil haar partij even groot maken als onder Frits Bolkestein in 1998. Toen bemachtigenden de liberalen 38 zetels in de Tweede Kamer.

Nadat Verdonk dinsdag haar kandidatuur officieel had gemeld bij de VVD-fractie, nodigde Rutte haar meteen uit voor een debattenreeks in de zeventien kamercentrales van de VVD. ‘Die mogen ons aan de tand voelen zodat de beste VVD-lijsttrekker kan worden gekozen.’

Verdonk heeft een campagneteam geformeerd met onder anderen Kay van de Linde, voormalig campagneleider van Pim Fortuyn bij Leefbaar Nederland.

Niet alle VVD’ers zijn blij met de campagnestrijd die Verdonk en Rutte van plan zijn te gaan voeren. Meerdere Tweede-Kamerleden vrezen voor een richtingenstrijd tussen de linkervleugel (Rutte) en de rechts-conservatieve flank (Verdonk). Hun vrees is dat het beeld van een verdeelde partij de VVD zal schaden bij de verkiezingen van 2007.
bron
  donderdag 6 april 2006 @ 08:03:02 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36697893
Dat artikel over de bezorgdheid is trouwens eerder geschreven dan de reactie van Rutte.
pi_36697945
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:03 schreef Sidekick het volgende:
Dat artikel over de bezorgdheid is trouwens eerder geschreven dan de reactie van Rutte.
Huh? Dat begrijp ik niet. Dat artikel ober de bezorgheid staat vanochtend in de krant; de reactie van Rutte is van gisteravond. Doet het terzake?
  donderdag 6 april 2006 @ 08:14:49 #279
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36697995
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Huh? Dat begrijp ik niet. Dat artikel ober de bezorgheid staat vanochtend in de krant; de reactie van Rutte is van gisteravond. Doet het terzake?
Het is in zoverre terzake dat er al bezorgheid was voordat Rutte als een gebeten hond reageerde. Dan zullen ze nu nog wel ietsjes meer bezorgd zijn...
pi_36698028
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is in zoverre terzake dat er al bezorgheid was voordat Rutte als een gebeten hond reageerde. Dan zullen ze nu nog wel ietsjes meer bezorgd zijn...
Ah, op zo'n fiets. Ja, het is smullen. Wie zei dat, Bos volgens mij, het wordt feest.
Maar als VVD-toplid zou ik me zorgen maken, grooote zorgen .
  donderdag 6 april 2006 @ 08:26:03 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36698086
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, op zo'n fiets. Ja, het is smullen. Wie zei dat, Bos volgens mij, het wordt feest.
Rutte moet gewoon wat beter naar zijn grote broer kijken. Bos reageert heel goed op aanvallen en weet er voordeel uit te halen, terwijl Rutte zich nu laat kennen.

95% van de aanhang van Wilders wil liever Verdonk; op zich geen verrassing, maar wellicht een voorbode voor het failliet van Wilders...
pi_36698447
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Als VVD bestuur zou ik me sowieso een beetje zorgen gaan maken.

1. Het verkiezingsprogramma moet nog geschreven worden, Verdonk strooit al met dingen als belastingverlaging, meer politie etc.
2. Als Rita gekozen wordt als partijleider, zit de VVD een jaar in de Tweede Kamer zonder haar partijleider.
3. Indien 2 ----> we krijgen tussendoor nog verkiezingen voor provinciale staten. Daar moet al flink wat zetels worden gewonnen anders zit je in de Eerste Kamer met een linkse meerderheid, waardoor je na 2007 met een eventuele rechtse meerderheid geen kant op kan.
pi_36698529
Die vergelijking in NOVA tussen de toespraken van Fortuyn en Verdonk
  donderdag 6 april 2006 @ 09:19:44 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_36698808
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:02 schreef SCH het volgende:
Die vergelijking in NOVA tussen de toespraken van Fortuyn en Verdonk
Pecies .

Je zou bijna denken dat Kay van der Linden een paar oude speeches heeft liggen van Fortuyn en die opnieuw heeft gebruikt, aldus Ferry Mingelen.
pi_36698949
Pfff wat een gezeik over de "daadkracht"-uitspraak van Verdonk zeg Ben ik nou de enige die zag dat Verdonk moeite had om een goede vergelijking te trekken, daardoor wat hakkelde, om vervolgens een punt te noemen wat slechts een karaktereigenschap is van haarzelf en niet een vergelijking tussen haar en Rutte.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_36699112
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:42 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]

Mulder ergerde zich gister op TV al aan Verdonks "houterige spreekbeurt".
pi_36699154
Hoe denkt Rutte een debat op gang te brengen als je geeneens je eigen kwaliteiten op mag noemen?
pi_36699185
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik snap de manier van "campagne" voeren zoiezo al niet. We hebben het hier over de nieuw te kiezen lijsttrekker van zoals het er nu naar uit ziet de 3e partij van Nederland niet over de toekomstige minister-president.
pi_36699334
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:34 schreef MrBean het volgende:

[..]

Mulder ergerde zich gister op TV al aan Verdonks "houterige spreekbeurt".
Het stukje van Mulder leest als een conference van Wim Kan , dus het verwijst ook naar de zorg van de VVDtop; dat het wel cabaret lijkt.
pi_36699549
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:48 schreef sigme het volgende:

[..]

bron
[..]

bron
Aan de ene kant denk ik dat de VVD zich hier te druk over maakt. Zie destijds de strijd om het lijsttrekkerschap bij de PvdA, ondanks dat er tegenstellingen waren tussen de kandidaten ging dat in redelijke harmonie, en toen de verkiezing achter de rug was wezen de neuzen dezelfde richting uit.

Aan de andere kant zie ik wel een paar valkuilen voor de VVD...
- Het bestuur heeft m.i. te nadrukkelijk Rutte gepresenteerd als de kandidaat die de steun krijgt. Mocht Verdonk de verkiezing winnen dan is het de vraag in hoeverre het bestuur nog geloofwaardig kan opereren. Beter was het als het bestuur de verkiezing gefaciliteerd had, maar het aan de betrokkenen zelf had overgelaten om zich wel of niet kandidaat te stellen. Je ziet nu ook dat Verdonk zich opstelt als kandidaat van de 'gewone leden', en zich afzet tegen de partijtop.
- Verdonk neemt een externe campagneleider in de hand (Kay van der Linde). De vraag die dit bij mij opwerpt is of dit wel in het belang van de partij is. Je ziet al meteen dat er een soort Amerikaans-achtige voorverkiezing van wordt gemaakt, compleet met eigen issues van de kandidaat.

Het bestuur zou eigenlijk direct nadat de aanmelding gesloten is de kandidaten bij elkaar moeten roepen, en een aantal onderlinge afspraken moeten maken, inclusief wat te doen op het moment dat de verkiezingsstrijd gelopen is. Het is belangrijk dat vanaf dat moment alle kandidaten zich weer inzetten voor het gemeenschappelijk partijbelang.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:56:04 #291
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36699589
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:36 schreef MrBean het volgende:
Hoe denkt Rutte een debat op gang te brengen als je geeneens je eigen kwaliteiten op mag noemen?
Ik vind het ook allemaal een beetje vreemd. Beide zeggen dat er inhoudelijk geen verschil is, Zalm kwam met de melding dat ze qua daadkracht niet verschillen. Er is geen verschil, maar toch ook weer wel.
pi_36699764
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:26 schreef UnleashMitch het volgende:
Pfff wat een gezeik over de "daadkracht"-uitspraak van Verdonk zeg [b] Ben ik nou de enige die zag[/[b] dat Verdonk moeite had om een goede vergelijking te trekken, daardoor wat hakkelde, om vervolgens een punt te noemen wat slechts een karaktereigenschap is van haarzelf en niet een vergelijking tussen haar en Rutte.

Gevragd werd naar het verschil en ze zei dat zelf daadkrachtig is, dus Rutte niet. Duidelijk toch? Of beginnen we nu al met "zo heeft ze het niet gezegd?'.
pi_36699814
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:36 schreef MrBean het volgende:
Er werd niet gevraagd naar haar kwaliteiten maar naar het verschil met Rutte.
pi_36699819
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Gevragd werd naar het verschil en ze zei dat zelf daadkrachtig is, dus Rutte niet. Duidelijk toch? Of beginnen we nu al met "zo heeft ze het niet gezegd?'.
Het is allemaal de schuld van de linkse media...
  donderdag 6 april 2006 @ 10:09:07 #295
45206 Pietverdriet
pi_36699863
Wat niet VVD leden er over denken is eigenlijk niet relevant. Het is een interne VVD verkiezing. De partij moet nu kiezen. Verdonk is waanzinnig populair in het land, maar gaan mensen ook op haar stemmen? Mark Rutte is veel meer een man van het midden, een marketing compromis dat nergens naar smaakt.

Heerlijk trouwens om te zien hoe de media (en veel fokkers) in NL hierover struikelen.
Er wordt voornamelijk naar de vorm gekeken, en niet op de inhoud.
"Het broertje van Wouter Bos en het zusje van Pim Fortuyn"
De analyse van Nova verslaggever kwam ook niet verder dan een paar wise-cracks. triest, zoveel inhoudsloosheid.
  donderdag 6 april 2006 @ 10:10:58 #296
45206 Pietverdriet
pi_36699913
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van de linkse media die alleen maar soundbites willen en een spetterende kop
pi_36699932
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat niet VVD leden er over denken is eigenlijk niet relevant. Het is een interne VVD verkiezing. De partij moet nu kiezen. Verdonk is waanzinnig populair in het land, maar gaan mensen ook op haar stemmen? Mark Rutte is veel meer een man van het midden, een marketing compromis dat nergens naar smaakt.

Heerlijk trouwens om te zien hoe de media (en veel fokkers) in NL hierover struikelen.
"Het broertje van Wouter Bos en het zusje van Pim Fortuyn"
De analyse van Nova verslaggever kwam ook niet verder dan een paar wise-cracks. triest, zoveel inhoudsloosheid.
Het is niet goed of het deugt niet. Hou toch op.
pi_36699934
quote:
De analyse van Nova verslaggever kwam ook niet verder dan een paar wise-cracks.
Rita zelf ook niet , kan ook in principe niet, want het programma wordt volgens mij niet door de lijsttrekker geschreven (die zal er wel een dikke vinger in de pap hebben maar goed).
  donderdag 6 april 2006 @ 10:12:29 #299
45206 Pietverdriet
pi_36699956
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Rita zelf ook niet , kan ook in principe niet, want het programma wordt volgens mij niet door de lijsttrekker geschreven (die zal er wel een dikke vinger in de pap hebben maar goed).
De fragmenten die je gezien hebt, of haar programma?
  donderdag 6 april 2006 @ 10:13:28 #300
45206 Pietverdriet
pi_36699992
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet goed of het deugt niet. Hou toch op.
Waar is jouw diepte verslag te lezen met veel achtergrond informatie?
pi_36700044
quote:
Wat niet VVD leden er over denken is eigenlijk niet relevant. Het is een interne VVD verkiezing. De partij moet nu kiezen.
VVDleden staan natuurlijk midden in de samenleving; zij worden ook beïnvloed door wat de rest van de wereld denkt over hun kandidaten.
En zoals iemand al terecht opmerkte, zij zullen (onder andere) laten meewegen wie er stemmen gaat trekken, ánders dan de VVD-leden (die stemmen namelijk vanzelf wel VVD). Dus ook voor hun is de mening van het niet-VVD-lid relevant.
Voor de niet-VVD leden is het ook relevant; er gaat namelijk een keuze gemaakt worden die hun keuzemogelijkheden straks medebepaalt.
quote:
Verdonk is waanzinnig populair in het land, maar gaan mensen ook op haar stemmen? Mark Rutte is veel meer een man van het midden, een marketing compromis dat nergens naar smaakt.

Sinds wanneer doet de vorm er niet toe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')