quote:Het onderscheid maken tussen links en rechts noemde ze "oude politiek".
(...)
Rita Verdonk wil voorkomen dat Nederland volgend jaar een "een rampzalig links kabinet" krijgt van PvdA, SP en GroenLinks.
Als ik kijk naar de andere topics over de visies van SP en Groenlinks vrees ik idd ook een links kabinet.quote:
Ja maar ondanks dat ik geen PvdA'er ben denk ik toch dat die partij verstandig genoeg is om niet met zo'n coalitie in zee te gaan. Het enige wat ze bind is dat ze alle 3 tot links worden gerekend, programatisch past de PvdA nu niet echt bij de SP en GL.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de andere topics over de visies van SP en Groenlinks vrees ik idd ook een links kabinet.
Een links kabinet zou wel eens de doodsteek van de Nederlandse economie kunnen betekenen
wat als de PVDA de grootste wordt...en het CDA en de VVD willen niet met de PVDA?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar ondanks dat ik geen PvdA'er ben denk ik toch dat die partij verstandig genoeg is om niet met zo'n coalitie in zee te gaan. Het enige wat ze bind is dat ze alle 3 tot links worden gerekend, programatisch past de PvdA nu niet echt bij de SP en GL.
Als de PvdA dan een coalitie moet gaan vormen dan zie ik deze het liefst gevormd worden met VVD en eventueel D66 (Dus weer richting paars)quote:Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar ondanks dat ik geen PvdA'er ben denk ik toch dat die partij verstandig genoeg is om niet met zo'n coalitie in zee te gaan. Het enige wat ze bind is dat ze alle 3 tot links worden gerekend, programatisch past de PvdA nu niet echt bij de SP en GL.
Ik ook maar laat D66 maar weg, dat was ook imo de fout van PaarsII om koste wat het kost D66 erbij te houden.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als de PvdA dan een coalitie moet gaan vormen dan zie ik deze het liefst gevormd worden met VVD en eventueel D66 (Dus weer richting paars)
Ja is niet zo verstandig van Rutte en dat zal die ook wel in moeten trekken afhankelijk van de uitslag van de tweedekamer verkiezingen (moet hij wel eerst lijsttrekker worden)quote:Daarnaast laat Verdonk de deur ook wijd opstaan voor een coalitie met de VVD terwijl Rutte deze al dicht gegooid heeft.
Wat is daar nu triest aan?quote:
Wel als je de tegenstelling tussen links en rechts tegelijkertijd als 'oude politiek' bestempelt.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat is daar nu triest aan?
Je laat je weer kennen Sidekick, iedereen heeft recht op een mening, dus ook mevrouw Verdonk. Blijkbaar mag je dit kabinet van van alles betichten, dat is uiteraard normaal, maar oh wee als je een links kabinet als ramp zou zien, dat is echt triest, nietwaar?
Het zijn maar twee zinnen die je hoeft te lezen, maar misschien zijn mijn verwachtingen wel te hoog.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je laat je weer kennen Sidekick, iedereen heeft recht op een mening, dus ook mevrouw Verdonk. Blijkbaar mag je dit kabinet van van alles betichten, dat is uiteraard normaal, maar oh wee als je een links kabinet als ramp zou zien, dat is echt triest, nietwaar?
Eigen programmapunten? Het is voornamelijk teren op haar imago met "duidelijkheid, afspraak = afspraak, u krijgt wat u ziet".quote:Op woensdag 5 april 2006 15:36 schreef Kozzmic het volgende:
Wat overigens wel interessant is, is dat ze zich zo nadrukkelijk presenteert met eigen programmapunten. Ben wel benieuwd hoe de VVD hier straks mee omgaat, want het is toch meestal de partij die het programma bepaalt.
op zich ook wel slim. Dit trekt aandacht van zwevende kiezers dat 'zij' ergens voor staat en niet de VVD. Feit blijft natuurlijk of het maar afwachten is of de VVD'ers hier net zo blij mee zijn.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:36 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wel als je de tegenstelling tussen links en rechts tegelijkertijd als 'oude politiek' bestempelt.
Wat overigens wel interessant is, is dat ze zich zo nadrukkelijk presenteert met eigen programmapunten. Ben wel benieuwd hoe de VVD hier straks mee omgaat, want het is toch meestal de partij die het programma bepaalt.
Wanneer was de VVD dan nog meer verdeeldquote:Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
Volgens mij moet de VVD zo snél mogelijk het idee van gekozen lijsttrekker herzien. Dit gaat uiteindelijk de VVD neerzetten als een verdeelde partij, waar de VVD altijd een beetje last van heeft.
Ah de wens is weer eens de vader van de gedachtequote:Nou zou ik wel graag een scheuring zien in de VVD, dus wat mij betreft gaat het prima zo, maar ik denk dat het de VVD-top dun door de broek loopt.
Het aftreden van van Aartsen hebben ze ook smooth geregeld.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wanneer was de VVD dan nog meer verdeeld![]()
Qua lijsttrekkerverkiezingen kan ik me namelijk meer relletjes herinneren van de PvdA en ook CDA dan de VVD. Dat geldt overigens ook voor de overige interne strubbelingen.
De vorige lijsttrekkerverkiezing (voor EP) liep overigens zonder problemen.
[..]
Ah de wens is weer eens de vader van de gedachte![]()
Daar was men destijds bij de PvdA ook bang voor, maar dat viel uiteindelijk ook wel mee. Je moet goede afspraken hebben bij een interne verkiezing. Het mag best hard tegen hard gaan, maar wel op een faire manier en zonder elkaar te beschadigen. En na de verkiezingen als één front verder.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
Volgens mij moet de VVD zo snél mogelijk het idee van gekozen lijsttrekker herzien. Dit gaat uiteindelijk de VVD neerzetten als een verdeelde partij, waar de VVD altijd een beetje last van heeft.
Nou zou ik wel graag een scheuring zien in de VVD, dus wat mij betreft gaat het prima zo, maar ik denk dat het de VVD-top dun door de broek loopt.
Maar ja, vooralsnog hoeft ze niet de 'zwevende kiezer' te bereiken, maar moet ze het hebben van het VVD-lid.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
op zich ook wel slim. Dit trekt aandacht van zwevende kiezers dat 'zij' ergens voor staat en niet de VVD. Feit blijft natuurlijk of het maar afwachten is of de VVD'ers hier net zo blij mee zijn.
Chewie, jij weet ook wel dat de VVD een meer conservatieve en een meer liberale vleugel kent. Kwam bij HirsiAli <-> Wiegel nog weer eens aan de oppervlakte.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wanneer was de VVD dan nog meer verdeeld![]()
Die doen dan ook al langer aan verkiezen daarvan, toch?quote:Qua lijsttrekkerverkiezingen kan ik me namelijk meer relletjes herinneren van de PvdA en ook CDA dan de VVD.
EP, EP,quote:De vorige lijsttrekkerverkiezing (voor EP) liep overigens zonder problemen.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben in principe best genegen VVD te stemmen. Na een scheuring waarschijnlijk nog meer, en dat hoor is vaker.quote:[..]
Ah de wens is weer eens de vader van de gedachte![]()
Ja maar welke partij kent niet meerdere vleugels? Ik ontken ook nergens dat er bij de VVD weleens verdeeldheid heerst maar dat zie je ook overal.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Chewie, jij weet ook wel dat de VVD een meer conservatieve en een meer liberale vleugel kent. Kwam bij HirsiAli <-> Wiegel nog weer eens aan de oppervlakte.
Ja maar dat maakt toch verder niet uit?quote:Die doen dan ook al langer aan verkiezen daarvan, toch?
Dat was ook een generale repetitie maar het is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht dat dit voor een partij als de VVD niet zou werken.quote:EP, EP, [afbeelding] oh, dat gedoe in Europa, daar besteed toch niemand aandacht aan. Dus ook niet aan een lijsttrekker voor een verkiezing die geen kiezers trekt..
de rechtervleugel was toch al afgescheurd?quote:Begrijp me niet verkeerd; ik ben in principe best genegen VVD te stemmen. Na een scheuring waarschijnlijk nog meer, en dat hoor is vaker.
Omdat de PvdA toen een regerende partij was met Melkert aan het roer en nu de PvdA een opositie partij is met Bos aan het roer ...quote:Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef doesss het volgende:
Fortuin haalde in zijn tijd de meeste stemmen weg bij de pvda.
Fortuin was eerder rechts dan links.
Waarom zou Verdonk dan ook niet stemmen bij de pvda weg kunnen halen?
Blijft overeind dat er kiezerpotentieel voor rechts bij de pvda zit.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Omdat de PvdA toen een regerende partij was met Melkert aan het roer en nu de PvdA een opositie partij is met Bos aan het roer ...
Terwijl ze gewoon volkomen gelijk heeft. Een links kabinet zou een ramp zijn voor Nederland. Ik hoop dan ook, ondanks dat ik geen VVD stemmer ben, dat de VVD net genoeg stemmen krijgt om een linkse meerderheid te verhinderen.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |