abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36485154
quote:
Verdonk misschien toch lijsttrekker VVD

HILVERSUM (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) overweegt zich bij nader inzien toch kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat zei ze donderdag in het radioprogramma De Ochtenden (EO). Verdonk maakt woensdag bekend wat ze doet.
Dat kan een leuke strijd met Rutte worden.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:55:19 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36485361
Zou leuk zijn als ze het doet. Ze maakt best een kans gezien haar populariteit bij de VVD-achterban, alleen is ze niet allround genoeg mijn inziens en haar kwaliteiten liggen niet in de partijpolitiek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:00:47 #3
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36485451
Volgens mij is ze veel te omstreden om echt veel stemmen te gaan trekken.
pi_36485464
Zeer interessant!

Zal boeiende strijd opleveren in de VVD. Ik denk dat ze populair genoeg is, zowel om een serieuze kandidaat te zijn voor het lijsttrekkerschap, als om een succesvolle stemmentrekker te zijn.

Ik denk dat ze de capaciteiten mist om een goede partijpolitica te zijn, dus dat ze uiteindelijk geen goede lijsttrekker zou blijken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36485474
Volgens mij trekt ze stemmen bij voormalige fortuyn stemmers en potentiele wilders stemmers.
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:03:52 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36485498
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef SjonLok het volgende:
Volgens mij is ze veel te omstreden om echt veel stemmen te gaan trekken.
Controversie doet het juist goed om stemmen te behalen (zie Fortuyn, maar ook Wouter Bos).
pi_36485527
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Controversie doet het juist goed om stemmen te behalen (zie Fortuyn, maar ook Wouter Bos).
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is er controversieel aan Bos?

Dacht dat die zo populair was vanwege zijn charismatsche uitstraling en vlotte babbel...
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:07:13 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36485557
quote:
Verdonk misschien toch lijsttrekker VVD

ANP

HILVERSUM - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) overweegt zich bij nader inzien toch kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat zei ze donderdag in het radioprogramma De Ochtenden (EO). Verdonk maakt woensdag bekend wat ze doet.

Ze wil er komend weekeinde eerst nog met haar gezin over praten en met mensen uit de partij. Tot nu toe had Verdonk steeds duidelijk gemaakt dat ze niet beschikbaar is voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Maar ze is in de afgelopen tijd door partijgenoten gevraagd om zich toch kandidaat te stellen. De druk is zo toegenomen dat ze er nu serieus naar kijkt, aldus Verdonk. ‘Het is een fantastische eer dat zoveel mensen aan mij denken’, zei ze.

Als Verdonk zich kandidaat stelt, moet ze het opnemen tegen in elk geval staatssecretaris Rutte van Onderwijs en Tweede Kamerlid Jelleke Veenendaal. Kamervoorzitter Weisglas (VVD) had Verdonk eerder al opgeroepen de strijd aan te binden met Rutte, die zich als eerste kandidaat had gesteld.

Bron: De Volkskrant
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:13:49 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36485688
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:05 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is er controversieel aan Bos?

Dacht dat die zo populair was vanwege zijn charismatsche uitstraling en vlotte babbel...
Lastig te zeggen waarom hij controversieel is, maar hij is het wel duidelijk. Hij behoort enerzijds tot de meest populaire politici, maar daarnaast ook bij de meest gehate politici. Bij Verdonk is dat ook het geval, en bij Fortuyn destijds ook.

Het waarom ligt misschien aan de snelle opkomst van deze politici. *Opeens* erg populair worden creeert afgunst en wantrouwen en dan slaat de polarisatie toe.
pi_36485805
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lastig te zeggen waarom hij controversieel is, maar hij is het wel duidelijk. Hij behoort enerzijds tot de meest populaire politici, maar daarnaast ook bij de meest gehate politici. Bij Verdonk is dat ook het geval, en bij Fortuyn destijds ook.

Het waarom ligt misschien aan de snelle opkomst van deze politici. *Opeens* erg populair worden creeert afgunst en wantrouwen en dan slaat de polarisatie toe.
Dat je tot de meest gehate politici hoort, wilt niet gelijk zeggen dat je controversieel bent. (Zie Rita)

Dat Pim Fortuyn controversieel was ben ik met je eens, die was immers tegen buitenlanders.

Bij Rita is het echter alweer anders, zij is van het vreemdelingenbeleid en doet gewoon haar werk. Dit kan controversieel overkomen, zie Taida/Iraanse homo's, maar ze doet niks anders dan dat er van haar verwacht wordt/wat ze zou moeten doen. Dat de ministers voor haar zulke "softies" waren en dingen door de vingers zagen wil niet gelijk zeggen dat het beleid van Rita controversieel is, alhoewel dat wel zo overkomt.
pi_36485879
Ze lijkt me een mooie tegenkandidaat voor Mark Rutte. Ik zou echter niet op haar stemmen, omdat ze een te kille uitstraling heeft en onvoldoende verrouwen van een breed publiek kan veroveren. Uitglijdertjes in het verleden over het onjuist informeren van de Tweede Kamer geven ook al minder reden om op Rita Verdonk te bouwen.
Mark Rutte is toch meer een allrounder die eerlijkheid uitstraalt en vertrouwen geniet, helder voor zijn eigen mening uitkomt en er voor staat. En er ook nog een duidelijke en aansprekende politieke visie bij levert.
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:26:39 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36485929
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:19 schreef -Marc- het volgende:

Dat Pim Fortuyn controversieel was ben ik met je eens, die was immers tegen buitenlanders.
Uhm, controverse heeft niets te maken met 'tegen buitenlanders'. Je kan op elk willekeurig issue controversieel zijn, en dat is te zien aan mensen die zowel erg populair als onpopulair zijn.
pi_36486277
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:19 schreef -Marc- het volgende:
Onzin.
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:44:46 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36486324
quote:
VVD-fractieleider Van Beek is blij met de aankondiging van Verdonk. ,,Hiermee heeft zich weer een goede kandidaat gemeld en is de strijd rond het lijsttrekkerschap echt losgebrand'', zei hij. Ook VVD-minister Zalm (Financiën) reageerde positief. ,,Hoe meer keus, hoe beter'', zei hij. Zalm denkt dat alle kandidaten elkaar wel kunnen waarderen.
pi_36486506
quote:
Verdonk misschien toch lijsttrekker VVD (4)

N i e u w bericht, reactie Weisglas in 5e alinea en meer gegevens in 2e en vanaf 6e alinea

HILVERSUM (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) overweegt zich bij nader inzien toch kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat zei ze donderdag in het radioprogramma De Ochtenden (EO). Verdonk maakt woensdag bekend wat ze doet.

Ze wil er komend weekeinde eerst nog met haar gezin over praten en met mensen uit de partij. Tot nu toe had Verdonk steeds duidelijk gemaakt dat ze niet beschikbaar is voor het lijsttrekkerschap. Maar ze is in de afgelopen tijd door allerlei partijgenoten en plaatselijke afdelingen gevraagd om zich toch kandidaat te stellen.

Die druk is zo groot geworden dat ze er nu serieus over nadenkt, aldus Verdonk. ,,Het is een fantastische eer dat zoveel mensen aan mij denken als het gaat om het lijsttrekkerschap'', zei ze.

Als Verdonk zich kandidaat stelt, moet ze het opnemen tegen in elk geval staatssecretaris Rutte van Onderwijs en Tweede Kamerlid Jelleke Veenendaal. Kamervoorzitter Weisglas (VVD) had Verdonk eerder al opgeroepen de strijd aan te binden met Rutte, die zich als eerste kandidaat had gesteld.

Weisglas toonde zich donderdag zeer verheugd dat Verdonk nu toch overweegt zich verkiesbaar te stellen. Als ze het doet zal hij ,,met volle overtuiging'' op haar stemmen. Volgens Weisglas past haar duidelijke manier van politiek bedrijven beter bij de VVD. Rutte is volgens Weisglas ,,toch te veel het broertje van Wouter Bos''.

VVD-fractieleider Van Beek is blij met de aankondiging van Verdonk. ,,Hiermee heeft zich weer een goede kandidaat gemeld en is de strijd rond het lijsttrekkerschap echt losgebrand'', zei hij. Ook VVD-minister Zalm (Financiën) reageerde positief. ,,Hoe meer keus, hoe beter'', zei hij. Zalm denkt dat alle kandidaten elkaar wel kunnen waarderen.

Verdonk wilde nog niet ingaan op de inhoudelijke verschillen tussen haar en Rutte. Wel zei ze dat mensen kunnen verwachten wat ze nu ook al van haar als minister krijgen: ,,duidelijkheid, daadkracht en afspraak is afspraak''.

De populaire Verdonk wordt gezien als iemand die de rechterflank van de VVD goed zou kunnen afdekken. Rutte geldt als een vertegenwoordiger van de linkervleugel van de VVD. Zelf zegt Rutte oevrigens dat hij ten onrechte als sociaal-liberaal wordt betiteld.

Mocht Verdonk lijsttrekker worden, dan betekent dat dat de huidige fractieleider Van Beek tot de verkiezingen op zijn post moet blijven. Het was de bedoeling dat Rutte, als die op 31 mei tot lijsttrekker gekozen zou worden, het fractievoorzitterschap van Van Beek zou overnemen. Dat kan, omdat Rutte in 2003 tot lid van de Tweede Kamer is gekozen. Bij Verdonk is dat echter niet mogelijk. Zij stond bij de laatste Kamerverkiezingen niet op de kandidatenlijst van de VVD.
pi_36486849
Laat ze het maar worden De VVD naar midner dan 20 zetels .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36487154
Opvallend hoe VVD-coryfeeën nu ineens Rutte beginnen af te vallen als "het broertje van Wouter Bos"... - Vooral ook ontzettend dom en onprofessioneel. Stel dat Verdonk het namelijk NIET doet, dan moeten ze verder met Rutte.

De VVD heeft op de rechterflank verder NIETS te winnen aan zetels. Met de nieuwe partijen van Wilders en Pastors is er ook nog eens fikse concurrentie. Verdonk zal haar koers flink naar links moeten bijstellen, wil ze de VVD een zetelwinst bezorgen. Sociaal-liberale kiezers gaan anders massaal PvdA stemmen.

Of laat ik het wat concreter stellen: Met Verdonk als VVD-lijsttekker groeien de kansen op een linkse meerderheid.
pi_36487254
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:55 schreef Sidekick het volgende:
Zou leuk zijn als ze het doet. Ze maakt best een kans gezien haar populariteit bij de VVD-achterban, alleen is ze niet allround genoeg mijn inziens en haar kwaliteiten liggen niet in de partijpolitiek.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_36487272
Weisglas heeft gewoon een hekel aan Rutte

Maar het is wel oerdom om dat op deze manier te ventileren.
pi_36487374
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:24 schreef dVTB het volgende:
Opvallend hoe VVD-coryfeeën nu ineens Rutte beginnen af te vallen als "het broertje van Wouter Bos"... - Vooral ook ontzettend dom en onprofessioneel. Stel dat Verdonk het namelijk NIET doet, dan moeten ze verder met Rutte.

De VVD heeft op de rechterflank verder NIETS te winnen aan zetels. Met de nieuwe partijen van Wilders en Pastors is er ook nog eens fikse concurrentie. Verdonk zal haar koers flink naar links moeten bijstellen, wil ze de VVD een zetelwinst bezorgen. Sociaal-liberale kiezers gaan anders massaal PvdA stemmen.

Of laat ik het wat concreter stellen: Met Verdonk als VVD-lijsttekker groeien de kansen op een linkse meerderheid.
Ik denk dat Verdonk wel degelijk kiezers bij Wilders (en bij PvdA en SP) weg zou halen, hoewel ik met je eens ben dat veel -nu VVD stemmende- sociaal liberalen de VVD zullen verlaten.

Ik denk dat Verdonk echt wel stemmen zou trekken, maar dat ze zo controversieel is dat het de VVD geen goed doet óf dat ze, om dit gevaar te bezweren al eerder water bij de wijn doet, maar dan is haar aantrekkingskracht op de hardliners weg.

Ik zie haar bovendien geen water bij de wijn doen; niet intern en niet extern. Als lijsttrekker zal haar dat opbreken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:34:10 #21
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36487382
Ik dacht aan een vorig topic over het lijsttrekkerschap van de VVD dat het partijbestuur geen andere kandidaten dulde? SCH, kun jij misschien wat meer duidelijkheid verschaffen?
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:36:32 #22
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_36487446
Rita is erg goed bezig sinds haar aantrede, maar ik zie toch liever Rutte als lijstrekker.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_36487467
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik dacht aan een vorig topic over het lijsttrekkerschap van de VVD dat het partijbestuur geen andere kandidaten dulde? SCH, kun jij misschien wat meer duidelijkheid verschaffen?
Dan heb je dat topic niet goed gelezen denk ik . Het bestuur droeg al heel 1 kandidaat voor als hun kandidaat wat in zo'n vroeg stadum niet netjes was en gen eeer doet aan de partijdemocratie. Maar gelukkig blijkt men zich hier wat van aan te trekken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36487482
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ze hebben meegelezen
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:37:42 #25
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36487484
Dit betekent dus dat veel mensen het niet zien zitten met Rutte als lijsttrekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')