Verdonk heeft bij het CDA ook nog wat aantrekkingskracht natuurlijk. Misschien niet 40 zetels, maar een groei zie ik wel.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat iedereen die op Pastors en Nawijn zou stemmen als die een nationale partij begonnen waren, het nu bij Wilders zoeken, dan zou dat de VVD een zetelwinst van ongeveer 6 opleveren (waar staat Wilders vandaag de dag in de peilingen?). Bij lange niet genoeg om de verlangde 38 a 40 zetels te vergaren.
Wilders heb ik niet gehoord over het terugtrekken; het waren alleen Pastors en Nawijn die daarover spraken. Maar Verdonk die hamert op minder ambtenaren, lagere belastingen, betere zorg, etc maait het gras onder de voeten van Wilders weg, met het voordeel onderdeel te zijn van een stabiele partij en ze heeft zichzelf al 'bewezen' als minister (volgens haar achterban dan).quote:Van Aartsen heeft ns laten weten dat Wilders weer welkom is bij de VVD. Natuurlijk toen Wilders goed stond in de peilingen. Wilders ging daar wijselijk niet op in. Nu staat Wilders een stuk lager in de peilingen en komt de VVD met Verdonk en/of Rutte. Wat is de kans dat Wilders alsnog eieren voor zijn geld kiest?
Wilders doet goede zaken hoor, hij heeft nauwelijks nog mediaaandacht en staat nog steeds 5 tot 10 zetels in De Hond en NIPO.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat iedereen die op Pastors en Nawijn zou stemmen als die een nationale partij begonnen waren, het nu bij Wilders zoeken, dan zou dat de VVD een zetelwinst van ongeveer 6 opleveren (waar staat Wilders vandaag de dag in de peilingen?). Bij lange niet genoeg om de verlangde 38 a 40 zetels te vergaren.
Van Aartsen heeft ns laten weten dat Wilders weer welkom is bij de VVD. Natuurlijk toen Wilders goed stond in de peilingen. Wilders ging daar wijselijk niet op in. Nu staat Wilders een stuk lager in de peilingen en komt de VVD met Verdonk en/of Rutte. Wat is de kans dat Wilders alsnog eieren voor zijn geld kiest?
Laat de VVD wie lijsttrekker wordt maar intern uitvechten zou je zeggen. Daar gaan immers van 40.000 vvd leden over, en niet 16 miljoen Nederlanders. Maar nee hoor, de media staat al helemaal paraat.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
Wel weer erg irritant dat heel NOVA over Verdonk gaat - notabene een kandidaat lijsttrekker.
Sommige media lopen echt met alle hypes mee
Ja, terwijl die vent echt helemaal niks met politiek heeft. Alleen met strategie en communicatie en mannetjesmakerij.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:43 schreef pberends het volgende:
Lijkt wel of de pers spontaan een stijve krijgt wanneer de naam Kay van der Linde valt. Z'n naam is al genoeg schijnbaar om een soort campagne op gang te brengen.
Inkoppertjestoespraak, ik hoorde niets nieuws.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, terwijl die vent echt helemaal niks met politiek heeft. Alleen met strategie en communicatie en mannetjesmakerij.
Ik hou absoluut niet van die manier van omgaan met de politiek: steeds maar roepen dat het om de inhoud gaat maar die puur pragmatisch en populistisch benaderen. Louter vanuit een winstperspectief en vanuit calculatie en nauwelijks vanuit idealisme en visie. Da thoorde je ook zo goed in die toepsraak van verdonk vandaag, typische Kay toespraak.
Goede samenvatting van Bos zijn retoriekquote:Op woensdag 5 april 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
Ik hou absoluut niet van die manier van omgaan met de politiek: steeds maar roepen dat het om de inhoud gaat maar die puur pragmatisch en populistisch benaderen.
En dat terwijl die kerel niet eens zo geweldig is, de ene keer dat ik hem IRL hoorde spreken, sprak hij zichzelf meerdere malen tegen.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:43 schreef pberends het volgende:
Lijkt wel of de pers spontaan een stijve krijgt wanneer de naam Kay van der Linde valt. Z'n naam is al genoeg schijnbaar om een soort campagne op gang te brengen.
Leg uit - ik ben geen BOs-fan maar vindt wel dat hij een authentieker verhaal heeft. Maar jij vindt Bos en Verdonk op elkaar lijken?quote:Op woensdag 5 april 2006 21:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Goede samenvatting van Bos zijn retoriek![]()
Ik vond nog een aardige quote van Sidekick...quote:Op woensdag 5 april 2006 21:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
En dat terwijl die kerel niet eens zo geweldig is, de ene keer dat ik hem IRL hoorde spreken, sprak hij zichzelf meerdere malen tegen.
Hebben we destijds niet een topic over Kay n.a.v. dat college dat hij gaf op de UVA?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:24 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het gevoel dat vrouwen lastiger stemmen trekken dan mannen. Ik hoor mensen als Kay van der Linde dat ook roepen. Een vrouw heeft politiek gezien nog een grote achterstand.
Verdonk is ook geen typische vrouw als Van der Laan en Halsema natuurlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:53 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik vond nog een aardige quote van Sidekick...
[..]
Hebben we destijds niet een topic over Kay n.a.v. dat college dat hij gaf op de UVA?
Hij had toen ook een uitspraak dat er zo'n 50 zetels voor het oprapen liggen, mits de juiste lijsttrekker opstaat. En daar wilde hij dan graag bij zijn, een soort van revanche voor het debacle met Leefbaar destijds.
Maar waarom danquote:Op woensdag 5 april 2006 23:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar Verdonk is domweg gewoon fantastisch.
Omdat ze ruggengraat heeft. Voordat ze het heeft over integratie of uitzettingsbeleid, maakt ze (bijvoorbeeld) niet eerst een knieval van een uur lang, met als rode draad dat ze "persoonlijk het beleid ook niet aangenaam vind, maar toch uit moet voeren". Ze legt zichzelf geen niet-bestaande en/of politiek-correcte beperkingen (in uitvoering van beleid en debat) op, waar anderen nogal een handje van hebben.quote:
Verdonk ook bij D66 geliefder dan Rutte, had ik niet verwacht bij henquote:Op woensdag 5 april 2006 22:01 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Aardige stijging voor Verdonk afgelopen week.
Valt mij tegen van de Nederlanders. Ik heb al niet zo'n hoge pet op van veel van mijn landgenoten, en tóch weten ze nog teleur te stellenquote:Op woensdag 5 april 2006 23:58 schreef SjonLok het volgende:
Net bij Barend en Van Dorp:
De volgende minister-president van Nederland is
Balkenende: 6%
Wouter Bos: 42%
Rita Verdonk: 52%
Valt me tegen. Ik had Verdonk wat hoger ingeschat.
Tsja, zo kun je die omhooggevallen portier ook duiden. Met heeeeel veel goede wil en weinig inzicht.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat ze ruggengraat heeft. Voordat ze het heeft over integratie of uitzettingsbeleid, maakt ze (bijvoorbeeld) niet eerst een knieval van een uur lang, met als rode draad dat ze "persoonlijk het beleid ook niet aangenaam vind, maar toch uit moet voeren". Ze legt zichzelf geen niet-bestaande en/of politiek-correcte beperkingen (in uitvoering van beleid en debat) op, waar anderen nogal een handje van hebben.
Nauwelijks geflip-flop en het enige waar ze tot nu toe in beperkte mate in afgedaan is de uitvoering van haar beleid, waar ze natuurlijk afstand van kan nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |