Verdonk heeft duidelijk een grote media aantrekkingskracht.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:54 schreef pberends het volgende:
NOVA wijt de hele uitzending van NOVA aan Verdonk vanavond.
Volgens mij heeft Kay van der Linde gewoon weer het "script" van 2002 uit zijn archiefkast gehaaldquote:
Waar bemoei jij je mee?quote:Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef doesss het volgende:
[..]
Reageer eens op iets nieuws, zou ik zeggen.![]()
Inderdaad, dit belooft nog wat te worden.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:41 schreef SjonLok het volgende:
Tja, Rutte verwijt zelf de PvdA van alles, maar begint bij de eerste de beste tegenwerking zelf te piepen.
quote:***************************************
Verdonk en Rutte openen de strijd
` Tussen de VVD-kandidaatlijsttrekkers
Verdonk en Rutte is na de presentatie
van Verdonk meteen de strijd ontbrand.
De VVD-minister zei bij de opening van
haar campagne dat zij meer daadkracht
heeft dan Rutte en afspraken nakomt.
De VVD-staatssecretaris noemt het onzin
wat Verdonk zegt en hoopt dat het "bij
dit verwijt blijft".Hij vindt dat zij
moet stoppen "met dit flauwe gedoe".
Verdonk heeft als doelstelling om meer
te snijden in regels en management.
Daardoor krijgen de zorg,ondernemers,
politie en het onderwijs het een stuk
eenvoudiger,legde Verdonk uit.Ze mikt
bij de Kamerverkiezingen op 40 zetels.
Is die ook online te bekijken?quote:Op woensdag 5 april 2006 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Verdonk en Kalou zitten in de nieuwe reclamespot van Centraal Beheer.
Hij is geweldig.
Die is echt goed!!!quote:Op woensdag 5 april 2006 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/corporate/fun/commercials.jsp
Ferry zal er dan ook zeker zijn. Topquote:Op woensdag 5 april 2006 17:54 schreef pberends het volgende:
NOVA wijt de hele uitzending van NOVA aan Verdonk vanavond.
Dat mag schijnbaar wel maar als het iemand van rechts is hoor je iedereen klagenquote:Op woensdag 5 april 2006 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
En als ze blind achter Wouter/Jan aanhobbelen is het wel goed?
Nooit van het kontje van Wouter gehoord?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat mag schijnbaar wel maar als het iemand van rechts is hoor je iedereen klagen
Nee - maar zie je dat dan gebeuren?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
En als ze blind achter Wouter/Jan aanhobbelen is het wel goed?
Het enige dat uit die reclamespot blijkt is dat Nederland ook zonder Kalou de finale wel haalt. Wie de finale wint, laat de spot wijzenlijk buiten beschouwing.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Verdonk en Kalou zitten in de nieuwe reclamespot van Centraal Beheer.
Hij is geweldig.
quote:Op woensdag 5 april 2006 20:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Het enige dat uit die reclamespot blijkt is dat Nederland ook zonder Kalou de finale wel haalt. Wie de finale wint, laat de spot wijzenlijk buiten beschouwing.
Dat heb je deze gemeenteraadverkiezingen toch gezien.quote:
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat heb je deze gemeenteraadverkiezingen toch gezien.
doe ik niet, maar ik zie de boodschap van de commercial niet.quote:
Alles hobbelt achter de SP en PvdA aan. Zo ging het met de LPF ookquote:
Kom op zeg, je maakt geen verschil tussen partijen met een traditie en nieuwe partijen die even mee komen doen?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Alles hobbelt achter de SP en PvdA aan. Zo ging het met de LPF ook
Inmiddels ben ik er toch wel van overtuigd dat de VVD er beter aan had gedaan om de lijsttrekker binnenskamers te kiezen, om vervolgens met die nieuwe lijsttrekker voorop de potentiele kiezer tegemoet te treden.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, stukjes gezien van haar optreden en ik vind het erg houterig en gemaakt overkomen. En ik merkte dat ik al heel lang haar stem niet meer had gehoord; dat doet de boodschap ook niet veel goeds...
En fantastisch de reactie van Rutte, schitterend gewoon.
Zo ben je de gedoodverfde winnaar, en zo wordt hij omver geblazen door alle aandacht rondom Verdonk om vervolgens je aangevallen te voelen.
Ik denk dat dit de VVD geen windeieren gaat leggen. Zoveel aandacht kan je niet kopen. De media zijn alweer aan het soppen over de Pim-factor en net als destijds met Fortuyn is dit kassa voor de Verdonk en de VVD. Vooral omdat Rutte ook nog in de race is en dus de sociaal-liberalen die wellicht niet zo gediend zijn van de methode Verdonk ook nog binden voordat de VVD-leden kunnen kiezen. Dat is bijna 2 maanden waar beide vleugels van de VVD zich goed bij kunnen voelen, met eventueel een aantrekkingskracht voor anderen. Ik voorspel een aardige groei van de VVD in de peilingen (28 - 30) en met een beetje geluk kan de gekozen lijsttrekker dat momentum vasthouden voor eventuele verdere groei.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er toch wel van overtuigd dat de VVD er beter aan had gedaan om de lijsttrekker binnenskamers te kiezen, om vervolgens met die nieuwe lijsttrekker voorop de potentiele kiezer tegemoet te treden.
quote:Op woensdag 5 april 2006 20:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Ferry zal er dan ook zeker zijn. Top.
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Minister Verdonk
"U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg." Rita Verdonk lanceerde vandaag haar campagne om lijsttrekker te worden van de VVD. Mét een oproep om weer trots te zijn op Nederland. Ze ontweek alle vragen van de media maar de boodschap was helder: tegen een links kabinet en voor hardwerkende burgers en ondernemers. Verdonk betitelde zichzelf als 'niet links of rechts, maar recht door zee'.
NOVA staat vandaag geheel in het teken van het mogelijke lijsttrekkerschap van minister Verdonk: wat heeft zij de afgelopen jaren betekend voor de Nederlandse politiek in het algemeen en voor de multi-culturele samenleving in het bijzonder? Hoe zal de politiek eruit gaan zien als zij lijsttrekker van de VVD wordt?
NOVA maakte een portret van de minister. En met een aantal gasten wordt er vanavond in NOVA gedebatteerd over bovenstaande vragen.
Presentatie: Ferry Mingelen
Zal best een zo kunnen zijn.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de VVD geen windeieren gaat leggen. Zoveel aandacht kan je niet kopen. De media zijn alweer aan het soppen over de Pim-factor en net als destijds met Fortuyn is dit kassa voor de Verdonk en de VVD. Vooral omdat Rutte ook nog in de race is en dus de sociaal-liberalen die wellicht niet zo gediend zijn van de methode Verdonk ook nog binden voordat de VVD-leden kunnen kiezen. Dat is bijna 2 maanden waar beide vleugels van de VVD zich goed bij kunnen voelen, met eventueel een aantrekkingskracht voor anderen. Ik voorspel een aardige groei van de VVD in de peilingen (28 - 30) en met een beetje geluk kan de gekozen lijsttrekker dat momentum vasthouden voor eventuele verdere groei.
quote:Rutte noemt uitspraken Verdonk beledigend
ANP
AMSTERDAM - Kandidaatlijsttrekker Rutte van de VVD vindt de uitspraken die zijn tegenkandidaat Verdonk woensdag op haar persconferentie over hem heeft gedaan ‘beledigend voor de VVD-leden’.
Rutte heeft dat gezegd in een interview met RTL Nieuws. Hij wil dat Verdonk stopt met dit ‘flauwe gedoe’. Verdonk zei in antwoord op de vraag wat haar onderscheidt van Rutte dat zij voor ‘daadkracht en duidelijkheid’ is.
Ook onderstreepte ze diverse keren dat zij ‘haar afspraken nakomt’, waarmee ze de suggestie leek te wekken dat Rutte dat niet doet. Rutte hierover: ‘Het is beledigend voor de leden, die een inhoudelijke keuze moeten maken. Ik ga niet met modder teruggooien, maar het is onzin en het is schadelijk voor de VVD.’
Vicepremier Zalm van de VVD zei in een reactie te hopen dat Verdonk en Rutte een ‘goede, faire en enthousiaste campagne zullen voeren, waarbij ze zichzelf presenteren en niet te veel praten over anderen’. Hij sprak van ‘aanloopproblemen’. Zalm vindt het niet terecht dat Verdonk de daadkracht van Rutte in twijfel trekt. ‘Beiden zijn daadkrachtig. Verschil in daadkracht kan het niet zijn.’
Bron: De Volkskrant
Bij RTL Boulevard zei Rutte dat hij gewoon op de nummer 2 gaat staan op de lijst als Verdonk het wordt.quote:
houterig vind ik nogal positiefquote:Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, stukjes gezien van haar optreden en ik vind het erg houterig en gemaakt overkomen. En ik merkte dat ik al heel lang haar stem niet meer had gehoord; dat doet de boodschap ook niet veel goeds...
En fantastisch de reactie van Rutte, schitterend gewoon.
Zo ben je de gedoodverfde winnaar, en zo wordt hij omver geblazen door alle aandacht rondom Verdonk om vervolgens je aangevallen te voelen.
tuurlijk hebben ze meer ideeen. Het beleid van dit kabnet was uiteindelijk niet goed en het moet anders en minder bureaucratie en bla bla. de standaard retoriek waardoor de vvd al zo lang regeert. Dat ze dat gelukt is vind ik wel knap. De manier waarop verre van netjes.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef pberends het volgende:
Maarja, het verhaal van de VVD is toch per definitie ongeloofwaardig. Ze zitten al 20 jaar in de regering, dan moet je toch wel uitgepoept zijn met je ideëen. Of hebben ze nog langer de tijd nodig?
Ik ben benieuwd. Wat is de directe invloed van de media? Ik doel op Frits Wester die van de RTLnieuws redactie de vrijheid kreeg vanuit zijn persoonlijke opvattingen Verdonk's presentatie op primetime-TV af te brengen?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de VVD geen windeieren gaat leggen. Zoveel aandacht kan je niet kopen. De media zijn alweer aan het soppen over de Pim-factor en net als destijds met Fortuyn is dit kassa voor de Verdonk en de VVD. Vooral omdat Rutte ook nog in de race is en dus de sociaal-liberalen die wellicht niet zo gediend zijn van de methode Verdonk ook nog binden voordat de VVD-leden kunnen kiezen. Dat is bijna 2 maanden waar beide vleugels van de VVD zich goed bij kunnen voelen, met eventueel een aantrekkingskracht voor anderen. Ik voorspel een aardige groei van de VVD in de peilingen (28 - 30) en met een beetje geluk kan de gekozen lijsttrekker dat momentum vasthouden voor eventuele verdere groei.
Nieuwe mensen, nieuwe ideeen, nieuwe tijd, nieuwe opvattingen, nieuwe ronde, nieuwe kansen.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef pberends het volgende:
Maarja, het verhaal van de VVD is toch per definitie ongeloofwaardig. Ze zitten al 20 jaar in de regering, dan moet je toch wel uitgepoept zijn met je ideëen. Of hebben ze nog langer de tijd nodig?
Ach, zo'n ruzie is het nu ook weer niet. Rutte is een dom bezig, maar het verkleint alleen maar zijn eigen kansen een beetje.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Wat is de directe invloed van de media? Ik doel op Frits Wester die van de RTLnieuws redactie de vrijheid kreeg vanuit zijn persoonlijke opvattingen Verdonk's presentatie op primetime-TV af te brengen?
en is aandacht nu wel echt een 'commodity'? Tuurlijk, VVD staat in de picture, maar wie, die gisteren niet op VVD zou stemmen zou dat nu, met twee ruziende kandidaatlijsttrekkers, wel doen?
quote:Ik word de eerste vrouwelijke minister-president van dit land!
Er vanuitgaande dat iedereen die op Pastors en Nawijn zou stemmen als die een nationale partij begonnen waren, het nu bij Wilders zoeken, dan zou dat de VVD een zetelwinst van ongeveer 6 opleveren (waar staat Wilders vandaag de dag in de peilingen?). Bij lange niet genoeg om de verlangde 38 a 40 zetels te vergaren.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, zo'n ruzie is het nu ook weer niet. Rutte is een dom bezig, maar het verkleint alleen maar zijn eigen kansen een beetje.
De mensen die gisteren nog niet op de VVD zouden willen stemmen zijn de Wildersen, Nawijnen en Pastoren die dankzij Verdonk (terug) naar de VVD gaan. Als zelfs Pastors en Nawijn al aangeven dat een eigen landelijke partij geen nut heeft als Verdonk bij de VVD zit omdat ze op 1 lijn zit dan kan je nagaan hoe makkelijk is om dat electoraat binnen te hengelen. Rutte daarentegen zie ik niet zo'n invloed hebben, maar kan de komende twee maanden nog hoop geven aan de sociaal liberalen.
De oplossing voor de split onder Van Aartsen van de VVD is simpel gebleken: stel twee leiders aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |